Monday, April 13, 2009

What is Thin Gyan

မည္သည့္ရက္တြင္ သႀကၤန္ က်သနည္း

(၁)

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၏ တစ္ခုေသာ သႀကၤန္ရက္ျဖစ္ေသာ ဧၿပီလ ၁၂ ရက္ ေန႔နံနက္က သတိတရ ရိွလာသည္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ကိုဂိုင္ႀကီးထံ ဖံုးဆက္လိုက္၏။ ေထြရာေလးပါးမ်ား ေျပာၾကရင္းမွ ကြ်န္ေတာ္က တိုးပါးရိုးဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းရိွ သႀကၤန္ပဲြသို႔သြားမည့္ အေၾကာင္းေျပာရာ သူက သူ႔စိတ္ထဲတြင္ မေၾကမခ်မ္း ျဖစ္ေနရေသာ အေၾကာင္း တစ္ ရပ္ကို ေျပာလွာပါ၏။
“ကိုေအးၿငိမ္း၊ စာတစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးစမ္းပါဦးဗ်ာ။” “ဘာအေၾကာင္းမ်ားလဲဗ်၊ ေျပာစမ္းပါဦး။” “ဒီလိုဗ်ာ၊ ဟိုတစ္ေန႔က ကြ်န္ေတာ့္ကို မိတ္ေဆြေတြက မင္းတို႔ သႀကၤန္ရက္က ဘယ္ေတာ့လဲ ေမးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ဧၿပီလ ၁၃ ရက္လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ရတယ္။ အမွန္က ဗမာ သႀကၤန္ဟာ ဗမာရက္မွာပဲ က်ဘို႔ မေကာင္းဘူးလားဗ်ာ။” “အင္း၊ လုပ္စမ္း ပါဦးဗ်။ ခင္ဗ်ားေျပာတာလဲ ဟုတ္တုတ္တုတ္ပဲ။” “ခင္ဗ်ားဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သိၾကားမင္းက ဘယ့္နဲ႔ ေယရႈခရစ္ရဲ့ ျပကၡဒိန္ကို ၾကည့္ၿပီး လူ႔ျပည္ဆင္းရမယ္ ဆိုတာ သိပ္ေတာ့ ဘ၀င္မက်စရာပဲဗ်။ တကယ္ဆို တရုပ္ေတြမွာ သူတို႔ ႏွစ္သစ္ကူးဟာ တရုပ္ျပကၡဒိန္အရ သူ႔ရက္နဲ႔သူ ရိွၿပီးသားပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာလည္း ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ၊ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔ဆို သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေန႔ လုိ႔ေျပာလို႔ ရတယ္။ ဒါျဖင့္ သႀကၤန္ရက္ကို ဗမာျပကၡဒိန္အရ ဘယ္ေန႔လို႔ ေျပာလို႔ ရမလဲဗ်ာ။” “အဲဒါ ခုမွ တက္တဲ့ ျပႆနာ မဟုတ္ပဲကိုးဗ်၊ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ငါးရာေက်ာ္ေလာက္ ကတဲက ျဖစ္ေနတ့ဲ ျပႆနာ၊ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူမွ မရွင္းႏိုင္လို႔ ခုထိ လိပ္ခဲတည္းလည္းပဲ။”
“အမွန္ဆိုရင္ဗ်ာ၊ တန္ခူးလ ဘယ္ႏွရက္ေန႔ စသျဖင့္ ရိွရမွာေပါ့၊ လုပ္ပါဦးဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ ေရးစမ္း ပါဦး။” “ေအးဗ်၊ သႀကၤန္ ဘယ္ရက္မွာ က်သလဲ။ ဘာ့ေၾကာင့္ သႀကၤန္ရက္ဟာ ဗမာျပကၡဒိန္ထဲမွာ အတည္တက် မရိွရ တာလဲ။ သႀကၤန္မွာ အႀကိဳ ဆိုတာဘာလဲ၊ အက်ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာ့ေၾကာင့္ အၾကပ္ရက္ကို ထည့္ထားရတာလဲ။ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ ဆိုတာ ဘာကို ေခၚတာလဲ စတာေတြကို ျမန္မာလူမ်ိဳး တစ္ေထာင္ေလာက္ကို လိုက္ေမးၾကည့္ပါ။ သိတဲ့လူ ႏွစ္ေယာက္ ရိွရင္ ကံေကာင္းေပါ့ဗ်ာ။” “အင္း၊ လုပ္စမ္းပါဗ်။” “ကိုဂိုင္ႀကီးေရ၊ ကြ်န္ေတာ္ လူငယ္ေလးေတြ သိပါေစ ဆုိၿပီး စိုက္ပိ်ဳးေရးတကၠသိုလ္မွာ ရိွစဥ္က သင္တန္းေလးေပးၿပီး သင္ဘို႔ ႀကိဳးစားဖူးသဗ်။ သို႔ေသာ္လည္း စိတ္၀င္စားတဲ့သူ သိပ္မရိွတာနဲ႔ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရတယ္။”
“xxxxxxx------”

(၂)

မိတ္ေဆြ၊ အသင္ေရာ ဘယ့္အတြက္ သႀကၤန္က်ရသည္။ သႀကၤန္က်သည္ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ ဘယ္ရက္တြင္ သႀကၤန္က်သနည္း စသည္မ်ားကို ဂဃနဏ သိပါရဲ့လား။ စိတ္၀င္စားၿပီး ေလ့လာသူ အနည္းငယ္မွအပ မည္သူမွ် ေသေသခ်ာခ်ာမသိ ဟု ကြ်န္ေတာ္ အတပ္ေျပာရဲပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ထို သႀကၤန္အေၾကာင္းသိရန္ က်မ္းစာေပါင္းမ်ားစြာ ကို လေပါင္းမ်ားစြာ ဆည္းပူးေလ့လာခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။ (လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္က ေက်ာင္းၿပီးေသာအခါ အလုပ္ရွာဆဲကာလ ေဗဒင္ နကၡတ္၊ အင္းအိုင္ ခလဲွ႔၊ လက္ဖဲြ႔၊ ျမန္မာ့ရိုးရာ တိုင္းရင္းေဆးပညာ စသည္တို႔ကို ႏွစ္အတန္ၾကာ ကြ်န္ေတာ္ ေလ့လာ လိုက္စားခဲ့ပါသည္။ ေလ့လာ သည္ ဆိုသည္မွာ ေလ့လာကာမတၱ မဟုတ္မူ၍ အရူးအမူး ေလ့လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေဗဒင္ပညာ သင္ေပးသူ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေ၀ဒအဖဲြ႔မွ ဆရာၿမိဳင္ကလည္း ရူးမွထူးမယ္ ဟု ၾသ၀ါဒ ေပးပါ၏။ ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့၊ မအိပ္ မေန ေလ့လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္။)
ထို ရႈပ္ေထြးလွသည့္ သႀကၤန္အေၾကာင္းကို ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွ်ႏွင့္ ရွင္းျပရန္ အလြန္ခက္ပါလိမ့္မည္။ ထို႔ျပင္ ဤအေၾကာင္းအရာမွာ ၿဂိဳဟ္မ်ား၊ နကၡတ္တာရာမ်ား၊ ေဗဒင္ေ၀ါဟာရမ်ား ပါ၀င္ေနသလို လက္ရိုးေဗဒင္အေၾကာင္း အေျခခံေလာက္ သိထားသူမ်ားကိုသာ ရွင္းျပရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေပရာ ဤေနရာတြင္ အမ်ားနားလည္ႏိုင္ရန္ ကြ်န္ေတာ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ရွင္းျပပါမည္။ မေရွာင္သာ မလႊဲသာ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရမ်ား သုံုးရပါကလည္း နားလည္ ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါ၏။ အေသးစိတ္ပိုမိုသိလိုသူ စိတ္၀င္စားသူမ်ားအား ကြ်န္ေတာ့္ထံ ဆက္သြယ္ေမးျမန္း လာပါက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ႀကိဳဆိုမည့္အေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာလိုပါသည္။ လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ ရွင္းျပရမည္ ျဖစ္ရာ စာအနည္းငယ္ ရွည္လွ်င္ သည္းခံဖတ္ပါဟု ေမတၱာရပ္ခံပါ၏။
သႀကၤန္သည္ ျမန္မာ့ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုျဖစ္ေပရာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း ျမန္မာတို႔ သိထားေစခ်င္ ပါသည္။ ဤသည္မွာ ဤေဆာင္းပါးေရးရျခင္း၏ အဓိက ကြ်န္ေတာ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ လူတိုင္း စိတ္၀င္စားလိမ့္မည္ ဟုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ မေမွ်ာ္လင့္ရဲပါ။ တစ္ေၾကာင္းမွာလည္း မင္း သႀကၤန္အေၾကာင္း သိလို႔လည္း ငါတို႔ဘ၀ ႀကီးပြားတိုးတက္ေရးကို ဘာမွ အေထာက္အကူ မျပဳပါဘူးကြာ ဟု ဆိုသူမ်ားလည္း ရိွႏိုင္ပါသည္။ ထိုသူမ်ား အတြက္ မရည္ရြယ္ပါ။ စိတ္၀င္စားသူမ်ားသာ ဖတ္ပါ။

(၃)

ျမန္မာ့ သႀကၤန္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ပံုျပင္မ်ား အနက္ လူအမ်ား ၾကားဖူးေနေသာ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ႏွင့္ စပါမည္။ ခု ေခတ္ ကေလးမ်ားေတာ့ သိ မသိ မသိပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သက္တမ္း လူလတ္ပိုင္း၊ လူႀကီးပိုင္းမ်ားကေတာ့ ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းကို နတ္သမီးမ်ား အလွည့္က် ကိုင္ရေသာ ပံုျပင္ကို ၾကားဖူးနား၀ ရိွၾကပါလိမ့္မည္။
ကမၻာဦးက သိၾကားမင္း ႏွင့္ ျဗဟၼာမင္းတို႔ လူ႔ျပည္ ျပႆဒါးရက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျငင္းအခံုျဖစ္ၾက၏။ သိၾကား မင္းက သကၠရာဇ္ကိုတည္၊ ခုနစ္ႏွင့္စား၊ သံုးၾကြင္းပါက လူ႔ျပည္ ျပႆဒါး ဟု ဆို၏။ ျဗဟၼာမင္းကမူ ငါးၾကြင္း ပါက လူ႔ျပည္ ျပႆဒါး ဟု ဆို၏။ (ဤအၾကြင္းဂဏန္းမ်ားကို အတိအက် ကြ်န္ေတာ္ မမွတ္မိပါ၊ မွားခ်င္ မွားႏိုင္ပါသည္။) မည္သူ မွန္သည္မွားသည္ကုိ မည္သူမွ် မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ ဉာဏ္ပညာႀကီးသည္ ဟု ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား ေသာ လူ႔ျပည္မွ က၀ါလမိုင္း ေဗဒင္ဆရာႀကီးထံ အဆံုးအျဖတ္ ခံရန္ သြားၾကသည္။ မသြားမီ ႏိုင္သူက ရံႈးသူကို ေခါင္းျဖတ္ေၾကး ဟု ေလာင္းၾကသည္။ သူရို႔ေလာင္းေၾကးမွာ အလြန္ႀကီးသျဖင့္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါ၏။
က၀ါလမိုင္းဆရာႀကီးက သိၾကားမင္းကို အႏိုင္ေပးလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ သိၾကားမင္းသည္ ေသာတာပန္ ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ရကား ျဗဟၼာမင္းကို ေခါင္း မျဖတ္ပါ။ ျဗဟၼာမင္းကလည္း ကတိတည္သူ ျဖစ္သည့္အတိုင္း သိၾကားမင္းက သူ႔ကို ေခါင္းမျဖတ္သျဖင့္ သူ႔လည္ပင္းကို သူ လက္ညိႈးျဖင့္ ရစ္လိုက္ရာ ေခါင္းျပဳတ္က်လာသည္။
ျပႆနာက ျဗဟၼာမင္းသည္ အလြန္ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးသူ ျဖစ္ရကား သူ႔ ဦးေခါင္းကို ေျမျပင္တြင္ ခ်လိုက္ပါက တကမၻာလံုး ျပာက်မည္။ ေကာင္းကင္သို႔ ပစ္တင္လိုက္ပါကလည္း ခုနစ္ႏွစ္တို႔ပတ္လံုး မိုးေခါင္မည္။ သမုဒၵရာအတြင္း ခ်လိုက္ပါက ပင္လယ္ေရ အားလံုး ခန္းေျခာက္သြားမည္။ သို႔အတြက္ သိၾကားမင္းမွာ လူသူ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔ ဒုကၡ မ်ားမည့္ ေဘးမွ ကင္းေ၀းေစေရးအတြက္ ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းကို ကိုင္ထားရန္ နတ္သမီးခုနစ္ပါးကို တာ၀န္ေပး လိုက္ သည္။ (ယခုေခတ္ကာလ မည္သူမွ် မကိုင္ရဲေသာ ျပႆနာ အရႈပ္ထုပ္ႀကီးေပၚလာပါက ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္း ဟု တင္စား ေခၚေ၀ၚၾကသည္ကုိ မိတ္ေဆြမ်ား ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။)
ကြ်န္ေတာ့္စာအုပ္မ်ားမွာ ရန္ကုန္တြင္ က်န္ခဲ့သျဖင့္ နတ္သမီးမ်ား၏ နာမည္ကို မေဖာ္ျပႏုိင္ျခင္းအတြက္ ေတာင္းပန္ပါ၏။ (ကြ်န္ေတာ္ ထိုေလာကီပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားေနစဥ္ အခါကမူ ထို နတ္သမီးမ်ား ၏ နာမည္မ်ားကို အလြတ္ရပါသည္။ ခုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ။) နတ္သမီးတစ္ပါးလွ်င္ တစ္ရက္က် ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းကို ကိုင္ထားရသည္။ သို႔ေသာ္ နတ္ျပည္မွ တစ္ရက္သည္ လူ႔ျပည္မွ တစ္ႏွစ္ႏွင့္ညီရကား လူ႔ျပည္တြင္မူ တစ္ႏွစ္ကူးေသာ အခါ နတ္သမီးတပါးက သူ႔အလွည့္ေစ့ ၍ သူကိုင္ထားရေသာ ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းႀကီးကို အျခားနတ္သမီးတစ္ပါးသို႔ လဲႊအပ္သည္ ဟု ျဖစ္လာရပါသည္။ ထိုနတ္သမီးမ်ား ၀တ္ဆင္လာမည့္ ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္းသည္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ မ်ားအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးပါ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
ဤသည့္ႏွစ္၌ ဘာျဖစ္မည္နည္း။ မိုးေကာင္းမည္ေလာ၊ ေလထန္မည္ေလာ၊ စပါးပဲေျပာင္း ႏွမ္း၀ါ တို႔ အထြက္ ေကာင္းမည္ေလာ၊ ေရႊေစ်းတို႔ အတက္အက် ျဖစ္မည္ေလာ စသည့္ သႀကၤန္ အေဟာမ်ားသည္ ဤသည့္ နတ္သမီး တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းကို အဘယ္သို႔ လဲႊသနည္း ဆိုသည့္အေပၚ မူတည္ေနပါသည္။ ထို နတ္သမီးသည္ မည္သည့္ အ၀တ္အစားမ်ားကို ၀တ္ဆင္လွ်က္ မည္သို႔ေသာ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ မည့္သည့္ အေနအထားမွ ေနကာ ဤ နတ္သမီးကို လႊဲသည္။ ဤ နတ္သမီးသည္ မည္သည့္ အ၀တ္အစားမ်ား ၀တ္လွ်က္ မည္သည့္အေနအထားႏွင့္ ျဗဟၼာမင္း ဦးေခါင္းကို လက္ခံသည္။ သို႔အတြက္ ဤႏွစ္တြင္ ေရႀကီးအံ့၊ မိုးေခါင္အံ့၊ ဘာညာကြိကြ။
ေနာက္တစ္ခု ျမန္မာ့ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈတြင္ သႀကၤန္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေရးႀကီးသည့္ အရာတစ္ခုမွာ သႀကၤန္စာ ျဖစ္ပါ၏။ ခုေခတ္ ၿမိဳ႔ျပမွ လူမ်ားကေတာ့ သႀကၤန္စာ ဆိုသည္ကို မသိေတာ့ပါ။ ေတာလက္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ လည္း သႀကၤန္စာသည္ ေခတ္မစားေတာ့ ဟု ထင္ပါသည္။ တိုးတက္လာေသာ ေခတ္ႀကီးတြင္ ဤအရာမ်ား တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ၾကၿပီ။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က ကြ်န္ေတာ့္ ဦးႀကီး အရီးမ်ားကို သႀကၤန္စာ ႏွစ္စဥ္လိုလို ဖတ္ျပခဲ့ရသျဖင့္ သႀကၤန္စာႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္မွာ ငယ္စဥ္ကပင္ ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ေနခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစာမ်ားမွာ မည္သည့္ အဓိပၸါယ္ကို ေဆာင္မွန္း ေတာ့ မသိခဲ့ပါ။ သႀကၤန္စာ ပါ စာလံုးမ်ား၊ အေခၚအေ၀ၚမ်ားကိုေတာ့ အလြတ္နီးပါး ရေနခဲ့ပါသည္။
သႀကၤန္စာတြင္ မည္သည့္ခုႏွစ္ မည္သည့္လ မည္သည့္ရက္ မည္သည့္နာရီ မည္သည့္ မိနစ္ မည္သည့္စကၠန္႔ တြင္ သႀကၤန္ က်မည္၊ ၾကတ္မည္၊ တက္မည္။ ျမန္မာ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ကား မည္သည့္ ခုႏွစ္၊ ေန႔၊ လ၊ ရက္ မွ စမည္။ ဤ ႏွစ္ကို ဘာႏွစ္ ေခၚသည္။ ဘယ္လ ဘယ္ရက္ ဘယ္ရက္တြင္ ဘာတို႔ျဖစ္မည္။ ဘာေန႔သားသမီးတို႔ ကံေကာင္းမည္၊ မည္သည့္သားသမီးတို႔ ကံနိမ့္ေနသည္။ မည္သည့္ အေဆာင္မ်ား ေဆာင္ထားပါ။
သႀကၤန္ရက္မ်ားတြင္ “အိမ္ယာမမွား၊ သားငါးသုတ္သင္၊ သစ္ပင္ခုတ္ျဖတ္၊ ပုတ္ခတ္ငိုေၾကြး၊ ကိုယ္ေသြး ထုတ္ျခင္း၊ ဆီနႏြင္းက၊ ေသာက္ျခင္း ေသစာ ---- ” စသည္တို႔ မလုပ္ရ။ မည္သည္တို႔ လုပ္ရမည္ စသည္တို႔ကို ေဖာ္ျပထားပါ၏။ ဦးေခါင္းေဆးေလွ်ာ္ျခင္း သည္လည္း အေရးႀကီးေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္ရကား မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္ေန႔ရက္ သားသမီးတို႔သည္ မည္သည့္ အရပ္ကို မ်က္ႏွာမူကာ မည္သည္တို႔ႏွင့္ စီရင္ထားေသာ တေလ်ာ္၊ ကင္းပြန္းတို႔ျဖင့္ ဦးေခါင္းေဆးရမည္ စသည္ အေတာ္စံုစံုလင္လင္ ေဖာ္ျပထားပါ၏။ ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အျမဲ ၀ယ္ေနက် သႀကၤန္စာ မွာ မႏၱေလးမွ ပုဏၰားဆရာႀကီး ဦးဗိုလ္ေထြး စီရင္ေသာ သႀကၤန္စာ ျဖစ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြမ်ား နမူနာ ဖတ္ရႈႏိုင္ရန္ နမူနာ သႀကၤန္စာ ကို တင္ဆက္လိုက္ရပါ၏။

ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္သမၼာကာလဇနသဒၵ မဟာသၾကၤန္စာ

မဟာသႀကၤန္က်ခ်ိန္ - ၁၃၇၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ေႏွာင္းတန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၅) ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၉ ခု၊ ဧၿပီလ (၁၄) ရက္၊အဂၤါေန႔၊ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ နံနက္စက္ (၃) နာရီ (၁၅) မိနစ္၊ (၃၆) စကၠန္႔။မဟာသႀကၤန္အၾကတ္ရက္ - ၁၃၇၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ေႏွာင္းတန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၆) ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၉ ခု၊ ဧၿပီလ (၁၅) ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။မဟာသႀကၤန္တက္ခ်ိန္ - ၁၃၇၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ေႏွာင္းတန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၇) ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၉ ခု၊ ဧၿပီလ (၁၆) ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔၊ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ နံနက္စက္ (၇) နာရီ၊ (၂၀) မိနစ္၊ (၁၈) စကၠန္႔။ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ - ၁၃၇၁-ခု၊ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၈) ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၉ ခု၊ ဧၿပီလ (၁၇) ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။ (သုဒၶဒိန္ - ၁)။
ေဇယ်တုသဗၺမဂၤလံ ။ ။သႀကၤန္သံုးပါးတို႔တြင္ သမႏၲသႀကၤန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သႀကၤန္က်ၿပီးေနာက္ (၂၄)မိနစ္ ေရာက္ေသာအခ်ိန္၌ ဦးေခါင္းေဆး မဂၤလာျပဳရာ၏။ ဝိေသသအားျဖင့္ ဤကဲ့သို႔ႏွစ္ေဟာင္းကူးေျပာင္း ႏွစ္သစ္က္ုိ ေရာက္ေသာအခ်ိန္၌ (မံသံနိဝုၯတိၱ၊ ပညာတၱိ နဝုၯတ္ိၱ) မံသံနိ အသားတို႔သည္၊ဝုၯတိၱ တိုးပြားကုန္၏။
xxxxxx------
ဘာႏုရာဇာမည္ေသာ တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္မင္းသည္ ဇင္ေရြးနီအဆင္းႏွင့္တူေသာ အ၀တ္တန္ဆာကို၀တ္ဆင္လ်က္၊ ဂဠဳန္ကိုစီး၍ လက္တစ္ဘက္ကား သန္လ်က္၊ လက္တစ္ဘက္ကား တံစဥ္ကိုင္၍၊ ေျမာက္ကသည္ အေရွ႔ေတာင္ေထာင့္သို႔၀င္၏။ ဓံနီ နတ္သမီးကား အလွည့္ေစ့၍၊ ပရမိသြာနတ္မင္း၏သား “အာသီ” အမည္ရွိေသာ ျဗဟၼာမင္း၏ဦးေခါင္းကို ကမ္းသည္ရွိေသာ္ ေဃာရႆနတ္သမီးကား ေမွာက္ခံုေန၍ လွမ္းလင့္၏၊ မေဟာရကာေဒ၀ီနတ္သမီးကား အျဖဴ၊ အနီ၊ အစိမ္း၊ အျပာ၊ အ၀ါ အားျဖင့္ ငါးပါးေသာအဆင္းျဖင့္ၿပီးေသ ာ အ၀တ္တန္ဆာကို၀တ္ဆင္လ်က္ သႀကၤန္မင္းကို ေစာင့္လင့္၏။
သႀကၤန္က်ခ်ိန္ ဇာတာ

(၄)

အမွန္ဆိုရလွ်င္ သႀကၤန္သည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ စစ္စစ္မဟုတ္။ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈကို ေမြးစားထားျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ကြ်န္ေတာ္ဆုိလိုက္လွ်င္ မိတ္ေဆြတို႔ အံ့ၾသသြားပါလိမ့္မည္။ သႀကၤန္သည္ မဂၤလာ ၁၂ ပါးထဲမွ တစ္ပါး ျဖစ္ပါ၏။ ဤ မဂၤလာ ၁၂ ပါးသည္ပင္ ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ပါ၏။ ကုလားတို႔သည္ ကေလးတစ္ဦးေမြးပါက ေနျပ မဂၤလာ၊ လျပ မဂၤလာ၊ ကြမ္းခံြ႔ မဂၤလာ၊ ထမင္းခံြ႔ မဂၤလာ၊ ပုခက္တင္ မဂၤလာ၊ နားထြင္း မဂၤလာ၊ နာမည္ေပး မဂၤလာ စသျဖင့္ ျပဳပါ၏။ မဂၤလာ ၁၂ ပါးအေၾကာင္း သိလိုလွ်င္ မာမာေအး၏ မဂၤလာ ၁၂ ပါးသီခ်င္း ကို နားဆင္ၾကည့္ပါ။ “ရ၀ိႏၵဳ ဒႆန- ေနလျပတဲ့ မဂၤလာ အညီ၊ က႑၀စၦ နားကို သ ျခင္း ျပဳပါသည္ ----- ”
သႀကၤန္ဟူသည္မွာ ပါဠိစကားလံုး သကၤႏၱ ကို ျမန္မာသံႏွင့္ ဖလွယ္ထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ကူးေျပာင္းျခင္း ဟု အဓိပၸါယ္ ရ၏။ ႏွစ္ကူးသႀကၤန္၊ လကူး သႀကၤန္၊ ရက္ကူး သႀကၤန္ စသျဖင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္လႏွင့္ တစ္လ၊ တစ္ရက္ႏွင့္ တစ္ရက္ ကူးေျပာင္းျခင္းမ်ား အစား တစ္ႏွင့္တစ္ႏွစ္ ကူးေျပာင္းျခင္းကိုသာ သႀကၤန္ ဟု လူသိမ်ားပါသည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ သႀကၤန္ ဘယ္အခ်ိန္က်သနည္း ဆိုပါက တစ္ႏွစ္ႏွင့္ တစ္ႏွစ္ ကူးေျပာင္းသည့္ အခ်ိန္တြင္ က်သည္ ဟု ေျဖရပါလိမ့္မည္။ အမ်ားနားလည္ေအာင္ ဥပမာေပးရလွ်င္ ဒီဇင္ဘာလ ၃၁ ရက္ ည သန္းေခါင္ အခ်ိန္ ၂၄း၀၀း၀၀ မွ ဇႏၷ၀ါရီလ ၁ ရက္ ေန႔ နံနက္ ၀၀း၀၀း၀၁ အခ်ိန္သို႔ ကူးေျပာင္းကာ တရုပ္ကေလး၊ တရုပ္မ ကေလးမ်ား count down လုပ္ၿပီး 5 – 4 – 3 – 2 – 1 Happy New Year ဟု ေအာ္ဟစ္လွ်က္ အနီးရိွသူကို ေကာက္ကက္ ဖက္လိုက္ ၾကသည္မွာ သူတို႔ဘာသာႏွင့္ သႀကၤန္ က်လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ခရစ္ႏွစ္အရ (ခရစ္ သကၠရာဇ္ ဟု မွားယြင္းစြာ မေခၚပါႏွင့္။ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ဆိုမွ မွန္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုသည္ကို သိလိုပါက သီးသန္႔ေမးပါ။) သႀကၤန္ရက္သည္ ႏွစ္စဥ္ ဇႏၷ၀ါရီလ ၁ ရက္ New Year Day ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အထက္ ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း ကိုဂိုင္ႀကီးေမးသလို ျမန္မာ သႀကၤန္ရက္သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ မည္သည့္ ေန႔ရက္ ျဖစ္သနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ ျမန္မာရက္ကို မသံုးပဲ ႏွစ္စဥ္ ဧၿပီလ ၁၃ ရက္တြင္ သႀကၤန္က်သည္ ဟု မွတ္ရ ပါသနည္း။ ခရစ္ႏွစ္တြင္ ပထမဆံုးလျဖစ္ေသာ ဇႏၷ၀ါရီလ၏ တစ္ရက္ေန႔သည္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာျပကၡဒိန္တြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ တန္ခူးလဆန္း ၁ ရက္ ေန႔သည္ ျမန္မာ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႔ မျဖစ္ရ ပါသနည္း။
ျမန္မာႏွစ္သည္ တန္ခူးလဆန္း ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္သည္ဟု မွတ္ယူသူအမ်ားအျပား ရိွႏုိင္ပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ယခုစာရႈေနသူ မိတ္ေဆြပင္ ပါေကာင္းပါႏုိင္ပါသည္။ ျမန္မာျပကၡဒိန္အဖို႔ ႏွစ္ဆန္း ၁ ရက္ေန႔သည္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ေန႔သာ ျဖစ္ၿပီး တန္ခူးလဆန္း ၁ ရက္ေန႔ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုသည္ကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရွင္းပါမည္။
သႀကၤန္ရက္သည္ ျမန္မာ့ ျပကၡဒိန္ ႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ပတ္သက္ေနသည္ ျဖစ္ရာ သႀကၤန္အေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ ျမန္မာ့ ျပကၡဒိန္အေၾကာင္းလည္း ေျပာရပါလိမ့္မည္။ ျမန္မာ့ ျပကၡဒိန္အေၾကာင္း နားလည္မွ သႀကၤန္အေၾကာင္း နားလည္ ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သည္တြင္ ျမန္မာ့ ျပကၡဒိန္ အေၾကာင္း သေဘာေပါက္ရံု အက်ဥ္းေျပာျပပါမည္။ အက်ယ္သိလိုသူမ်ား ကို၀ဏၰကို၏ Blog http://kowunnako.blogspot.com/ တြင္ ၀င္ေရာက္ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ခ်င္သည့္ အလုပ္ကို လုပ္ေပးသည့္အတြက္ အလြန္အထူး ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းပါ ကို၀ဏၰကို ခင္ဗ်ား။

(၅)

တစ္ႏွစ္ ဟူသည္မွာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေနထိုင္ရာ ကမၻာႀကီးက သူရိယ ေနမင္းကို တစ္ပတ္(ကြက္တိ) ပတ္မိေသာ အခ်ိန္ ကို ေခၚပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ကမၻာႀကီးသည္ သူစထြက္ခဲ့ရာ အမွတ္ကို ေနာက္တစ္ခ်ိန္ ကြက္တိ ျပန္ေရာက္ ရန္ ၾကာေသာ အခ်ိန္ကို ေခၚ၏။ ရႈပ္ေထြးလွသည့္ အတြက္ အခ်က္မ်ားကို ေဘးခ်ိတ္လွ်က္ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေျပာရလွ်င္ တစ္ႏွစ္၌ Average Length of Tropical Year အရ ၃၆၅.၂၄၂၁၇၅၆ ရက္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၃၆၅ ရက္၊ ၅ နာရီ၊ ၄၈ မိနစ္၊ ၄၃.၉၇ စကၠန္႔ ရိွပါသည္။ သူရိယ သိဒၶႏ ၱက်မ္းအလိုအရမူ တစ္ႏွစ္တြင္ ၃၆၅.၂၅၈၇၅၆၅ ရက္ တနည္းအားျဖင့္ ၃၆၅ ရက္၊ ၆ နာရီ၊ ၁၂ မိနစ္၊ ၃၆.၅၆ စကၠန္႔ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤ ကိန္းမ်ားသည္ လက္ေတြ႔ တြက္ခ်က္၍ရေသာ ေခတ္သိပၸံ ကိန္းမ်ားႏွင့္ အနည္းငယ္ ကြာဟမႈ ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပီဘိ မဆိုစေလာက္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထားပါေတာ့။
ျပကၡဒိန္ကို ႏွစ္မိ်ဳးခဲြၾကည့္ရလွ်င္ အေနာက္တုိင္း ျပကၡဒိန္ႏွင့္ အေရွ႔တိုင္း ျပကၡဒိန္ဟု ႏွစ္မိ်ဳးခဲြႏိုင္ပါသည္။ အေနာက္တိုင္းတြင္မူ ဂေရေဂါရီယန္ ျပကၡဒိန္ တစ္မ်ိဳးသာ ရိွၿပီး အေရွ႔တိုင္းတြင္မေတာ့ တရုပ္ျပကၡဒိန္၊ ဟိႏၵဴ ျပကၡဒိန္၊ အစၥလာမ္ ျပကၡဒိန္၊ ဗုဒၶဘာသာ ျပကၡဒိန္ စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီး ကဲြသြားပါသည္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ အေနာက္တိုင္း ျပကၡဒိန္သည္ ေနသြားလမ္းကို အေျခခံလွ်က္ အေရွ႔တိုင္း ျပကၡဒိန္မ်ားက လသြား လမ္းေၾကာင္းကို အေျခခံပါသည္။ တကယ္ဆိုရလွ်င္ အေနာက္တိုင္း ျပကၡဒိန္ကို ျပကၡဒိန္ဟု ပင္ မေခၚႏိုင္ပါ။ သူတို႔ဘာသာႏွင့္ Calendar ဟု သာ ေခၚရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျပကၡဒိန္ ဟူသည္ ပါဠိစကား ပကၡဒိန မွ လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ပကၡ တြင္ ႏွစ္မိ်ဳးရိွၿပီး လဆန္း ပကၡ လဆုတ္ ပကၡ ဟု ျဖစ္၏။ ပကၡကို ေကာင္းကင္မွ လ ၏ ထြန္းလင္းေတာက္ပမႈ အေပၚ အေျခခံတြက္ခ်က္ျခင္းေၾကာင့္ ေနသြားလမ္းေပၚ အေျခခံေသာ အေနာက္တိုင္း ျပကၡဒိန္ကို ျပကၡဒိန္ဟု မေခၚထိုက္ ေၾကာင္း ဆိုရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ (ျပကၡဒိန္ = ပကၡ+ဒိန , ပကၡ = လဆန္းျခင္းဆုတ္ျခင္းေပၚ အေျခခံတြက္ထားေသာ + ဒိန = ေန႔ မ်ား)
ခရစ္ျပကၡဒိန္ သည္ ဂေရေဂါရီယန္ ျပကၡဒိန္ ျဖစ္ၿပီး ေနပတ္လမ္းေၾကာင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ Average Length of Tropical Year ကို အေျခခံထားၿပီး တြက္ရလည္း လြယ္ပါသည္။ ႏွစ္ကို ၄ ႏွင့္စား၊ သို႔မဟုတ္ ရာျပည့္ႏွစ္မ်ားကို ၄၀၀ ႏွင့္စား၊ ျပတ္ေသာ ႏွစ္မ်ားတြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလကို ၂၉ ရက္ လုပ္လိုက္။ က်န္ေသာ လမ်ားမွာ ပံုေသျဖစ္၏။ အလြန္ ရွင္းပါ သည္။ ဥပမာ -၁၉၉၆ ကို ၄ ႏွင့္စားလိုက္ရာ ျပတ္သျဖင့္ ထိုႏွစ္တြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၉။ ထို႔အတူ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ကို ၄၀၀ ႏွင့္စားေသာ္ ျပတ္သျဖင့္ ထိုႏွစ္သည္လည္း ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၉။ က်န္ႏွစ္မ်ားတြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈။
သို႔ေသာ္ အေရွ႔တိုင္းျပကၡဒိန္မ်ားမွာ ဤမွ် မလြယ္ကူပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လသြားခ်ိန္ကို မူတည္တြက္ သည္ ျဖစ္ရာ လသြားခ်ိန္ႏွင့္ ေနသြားခ်ိန္သည္ အဘယ္မွာလွ်င္ တူႏိုင္ပါမည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သံုးေနေသာ ျမန္မာ ျပကၡဒိန္မွာ သူရိယ သိဒၶႏ ၱက်မ္း ၏ တြက္ခ်က္မႈမ်ားကို အေျခခံပါသည္။ ေနသြားခ်ိန္ကို မူတည္တြက္ေသာ အေနာက္ တိုင္း ျပကၡဒိန္ကို သူရိယမာသ (သူရိယ = ေနမင္း + မာသ = လ , သူရိယမာသ = ေနသြားျခင္းကို မူတည္တြက္ခ်က္ ေသာလ) ဟု ေခၚၿပီး ျမန္မာျပကၡဒိန္ကို စျႏၵမာသ (စျႏၵ = လ (ေကာင္းကင္မွ လမင္း) + မာသ = လ , လသြားျခင္းကို အေျခခံတြက္ခ်က္ေသာ လ) ဟု ေခၚပါသည္။
သို႔အတြက္ေၾကာင့္သာ အဂၤလိပ္ ျပကၡဒိန္မ်ားတြင္ လဆန္း၊ လဆုတ္ ဟု မရိွဘဲ ျမန္မာ ျပကၡဒိန္တြင္သာ လဆန္း၊ လဆုတ္ ဟု ရိွျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လဆန္း ရက္မ်ားသည္ ေကာင္းကင္မွ လမင္းႀကီး ေကာင္းကင္မွ လံုး၀ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီး တျဖည္းျဖည္း ျပန္လည္ ထြန္းလင္းေတာက္ပ လာေသာ ရက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ တျဖည္းျဖည္း ျပန္လည္ ထြန္းလင္းလာရာ ၁၅ ရက္ၾကာေသာ အခါ လံုး၀ ျပည့္ေနေသာ လမင္းႀကီးကို ေကာင္းကင္တြင္ အလြန္လွပစြာ ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုကဲ့သို႔ လမင္းႀကီး လံုး၀ျပည့္ေနေသာ ရက္ကို လျပည့္ေန႔ ဟု သတ္မွတ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ထိုကဲ့သို႔ ျပည့္ေနရာမွ ျပန္လည္ ဆုတ္ခြါသြားေသာ ေနာက္တစ္ရက္ကုိ လျပည့္ေက်ာ္(လဆုတ္) ၁ ရက္ ဟု သတ္မွတ္ပါသည္။ လဆုတ္ရက္မ်ားမွာ ျပည့္ေနေသာ ထို လမင္းႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း ျပန္လည္ ဆုတ္သြားသည့္ ရက္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ လမင္းႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း ျပန္လည္ ဆုတ္သြားရာ ၁၄ ရက္ သို႔မဟုတ္ ၁၅ ရက္ၾကာေသာ အခါ ေကာင္းကင္မွ လံုး၀ကြယ္ေပ်ာက္ သြားပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေကာင္းကင္မွ လမင္းႀကီး လံုး၀ကြယ္ ေပ်ာက္ သြားေသာေန႔ကို လကြယ္ေန႔ ဟု သတ္မွတ္လိုက္ပါသည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ လမင္းႀကီး လံုး၀ျပည့္သည္ မျပည့္သည္၊ လံုး၀ကြယ္သည္ မကြယ္သည္ကို မည္ကဲ့သို႔ သိႏုိင္ပါသ နည္း ဟု ေမးမည္ဆုိက ေမးစရာ ရိွပါ၏။ ဤ အရာမွာ သာမန္ လူၿပိန္းတို႔၏ အရာမဟုတ္။ အာကာသ နကၡတၱေဗဒကို တတ္ကြ်မ္းေသာ ပညာရွင္တို႔၏ အရာဌာနသာ ျဖစ္ရကား သူတို႔တြက္ေပးသည့္အတိုင္း လျပည့္ေန႔ဆိုလွ်င္ ျပည့္သည္၊ လကြယ္ေန႔ ဆိုလွ်င္ ကြယ္သည္ ဟု မွတ္လိုက္ရံုသာ ရိွပါ၏။ ဤသည္ကိုမွ မေက်နပ္ေသး။ ထပ္မံ သိလိုပါေသးသည္ ဆိုလွ်င္ အေမရိကန္ ၿဂိဳဟ္သြားျပကၡဒိန္ ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဗဒင္ပညာမတတ္ပဲ ဖတ္လွ်င္မူ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တရုပ္စာ ဖတ္ေနသည္ႏွင့္ မျခား ရိွပါလိမ့္မည္။
ျမန္မာျပကၡဒိန္သည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ အေရးႀကီးပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ လဆန္း ၈ ရက္၊ လျပည့္ေက်ာ္(လဆုတ္) ၈ ရက္ ေန႔မ်ားတြင္ လည္းေကာင္း။ လျပည့္ လကြယ္ ရက္မ်ားတြင္ လည္းေကာင္း ဥပုသ္ ေစာင့္ၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေန႔မ်ားကို ဥပုသ္ေန႔ ဟု ေခၚၿပီး ထိုရက္မတိုင္မီ တစ္ေန႔ကိုမူ အဖိတ္ေန႔ ဟု ေခၚပါသည္။ သို႔အတြက္ တစ္လလွ်င္ လဆန္း ၈ ရက္၊ လျပည့္၊ လျပည့္ေက်ာ္ ၈ ရက္၊ လကြယ္ ဟု ဥပုသ္ေန႔ ၄ ေန႔ ရိွပါသည္။ ယခင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကားၾကစဥ္က ေက်ာင္းပိတ္ရက္သည္ ထို ဥပုသ္ေန႔မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ၀ါတြင္း သံုးလ တြင္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ကို တနဂၤေႏြေန႔အစား ဥပုသ္ေန႔ဟု သတ္မွတ္ေပးပါသည္။
ကြ်န္ေတာ့္သေဘာအရ ေျပာရပါမူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစုေနထိုင္ေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္တြင္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္၊ အစိုးရ ရံုးပိတ္ရက္မ်ားသည္ ဥပုသ္ေန႔မ်ား ျဖစ္သင့္ပါသည္။ (တကယ္လို႔သာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ခရစ္ယန္ေတြ တနဂၤေႏြေန႔မွာ Church ပံုမွန္သြားသလို ဥပုသ္ေန႔တိုင္း ဥပုသ္ေစာင့္ၾကမယ္ ဆိုရင္ ေျပာပါတယ္။) အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တနဂၤေႏြေန႔ကို ရံုးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းသည္ ခရစ္ယန္ ဘာသာ၀င္မ်ား ဘုရားေက်ာင္း တက္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါတည္း။

1 comment:

CalmHill said...

ဒီဘေလာ့ကို ကၽြန္ေတာ္ အခုမွပဲေရာက္ဖူးေတာ့တယ္ ဗဟုသုတရစရာေတြ အမ်ားႀကီးေရးထားတာပဲ။ ေစာေစာဖတ္မိရင္ မေန႔ကစကားေျပာလို႔ ပိုေကာင္းမယ္ :D အစ္ကိုနဲ႔စကားေျပာရတာ ဗဟုသုတလည္း အမ်ားႀကီးရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါဆံုျဖစ္ရင္ ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာၾကတာေပါ့။ ေရးထားတဲ့စာေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကၽြန္ေတာ္လာဖတ္ပါဦးမယ္။