Wednesday, January 14, 2009

Living in Singapore XII (Travelling)

အခန္း (၇) သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ၿမိဳ႔ျပႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ စင္ကာပူသည္ ကမၻာႏိုင္ငံမ်ားအနက္ ဒုတိယ လူဦးေရ အထူထပ္ဆံုး ၿမိဳ႔ တစ္ၿမိဳ႔ ျဖစ္ရာ ျပည္သူအမ်ား သြားလာေရး အဆင္ေျပ လြယ္ကူေစမႈအတြက္ လမ္းစီမံကိန္း မ်ားကို အစိုးရအေနႏွင့္ လြန္ခဲ့ ေသာ အႏွစ္ ၃၀ ကပင္ တင္ႀကိဳ ေရးဆဲြခဲ့ပါသည္။ လူဦးေရ အလြန္ ထူထပ္ေသာ္ျငား လည္း ယေန႔ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔စြာ သြားလာေနႏိုင္ျခင္းမွာ ထို စီမံကိန္းမ်ား၏ ေက်းဇူးပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ယေန႔တြင္ လမ္းမ်ားအားလံုး၏ ဧရိယာမွာ စုစုေပါင္း ေျမဧရိယာ၏ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈံးမွ် ရိွေလရာ စင္ကာပူတြင္ လမ္းမည္မွ် မ်ားျပားေၾကာင္း သိႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တုိးတက္လာ ေသာ လူဦးေရအရ လမ္းမ်ားကို ခ်ဲ႔ထြင္ရန္ လိုအပ္ေနေပေသးရာ လာမည့္ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္ အေရာက္တြင္ စင္ကာပူရိွ လမ္း စုစုေပါင္း သည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ေျမဧရိယာ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏံႈးထိ ရိွလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ စင္ကာပူၿမိဳ႔တြင္း၌ သြားလာေနေသာ ခရီးသည္ေပါင္း တစ္ေန႔လွ်င္ ၈.၉ သန္းမွ် ရိွရာ ရံုးတက္ ရံုးဆင္းခ်ိန္၊ အလုပ္သြား အလုပ္ျပန္ခ်ိန္ ျဖစ္ေသာ နံနက္ ၇ နာရီခဲြ မွ ၈ နာရီခဲြထိ၊ ညေန ၅ နာရီခဲြမွ ၆ နာရီခဲြ ထိ ဘတ္စ္ကားႏွင့္ ရထားမ်ား ေပၚတြင္ ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ၾကပ္သိပ္ ေနသကဲ့သို႔ လမ္းမႀကီးမ်ား ေပၚတြင္ လည္း ကားမ်ားျဖင့္ ျပြတ္သိပ္ေနသည္ ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။ ထို႔ျပင္ မေလးရွားမွ ေန႔ခ်င္းျပန္ အလုပ္လာ ဆင္းသူမ်ားမွာလည္း အလြန္မ်ားျပား လွသည္ ျဖစ္ရာ နံနက္ ၅ နာရီ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားကို လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ဆိုင္ကယ္ ၿပိဳင္ပဲြႀကီး တစ္ခုအလား ေတြ႔ျမင္ရ ပါလိမ့္မည္။ စင္ကာပူတြင္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္သူ အားလံုး အလုပ္လုပ္ေန ၾကသည္ျဖစ္ရာ မနက္ မိုးလင္းသည္ႏွင့္ အလုပ္သို႔ တက္သုတ္ရိုက္ကာ အေျပးအလႊား သြားေနသူမ်ားကို ရထားဘူတာမ်ား၊ ဘတ္စ္ကားဂိတ္မ်ား၊ လမ္းမေပၚမ်ား၌ ေတြ႔ျမင္ ႏိုင္ပါသည္။ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ လူမ်ားကို သူတို႔လုပ္ငန္းခြင္ အခ်ိန္မီ ေရာက္ေစႏိုင္ရန္ ျမန္ဆန္ ထိေရာက္ၿပီး စနစ္က် ေသာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးသည္ အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။ ထို႔အတူ တၿပိဳင္နက္ အလုပ္သိမ္းလာေသာ သိန္းႏွင့္ခ်ီ သည့္ လူထုႀကီးကို ၎တို႔အိမ္မ်ားသို႔ ေစာစီးစြာ ျပန္လည္ ေရာက္ဖို႔ရန္လည္း အေရးႀကီး ေပသည္။ စင္ကာပူတြင္ သြားေရးလာေရးမွာ အလြန္အဆင္ေျပ လြယ္ကူပါသည္။ ဘတ္စ္ကား မေရာက္သည့္ ေနရာဟု မရိွပါ။ အခ်ိဳ႔လမ္းတို ကေလးမ်ားမွ လဲြ၍ လမ္းတိုင္း ေရာက္ေအာင္ ဘတ္စ္ကား လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ေျပးဆဲြေပး ထားပါသည္။ ကားခ၊ ရထားခ မ်ားမွာလည္း ပိုက္ဆံအေၾကြ ျဖင့္ေပး၍ ရသလို၊ ပိုက္ဆံအေၾကြ ေပးစရာမလိုဘဲ အီလက္ထေရာနစ္ ကဒ္ျပားမ်ားျဖင့္ ေပး၍လည္း ရပါသည္။ ရထားႏွင့္ ဘတ္စ္ကား အားလံုးလိုလိုမွာ ေလေအးစက္ တပ္ဆင္ထား သျဖင့္ သြားလာေရးတြင္ ေခြ်းတလံုးလံုးႏွင့္ မသက္မသာ ခံစားရသည့္ ဒုကၡ မရိွေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ဘတ္စ္ကားခ ႏွင့္ ရထားခ မ်ားမွာမူ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စင္ကာပူ ေရာက္စကႏွင့္ စာလွ်င္ အနည္းငယ္ ေစ်းတက္သြားပါသည္။ ဘတ္စ္ကားႏွင့္ ရထားခ ေစ်းတက္သည္မွာ သိပ္မသိသာလွပါ။ သို႔ေသာ္ တကၠစီခမ်ားမွာမူ အလြန္ေစ်းတက္ သြားပါသည္။ ဤအခန္းတြင္ စင္ကာပူမွ ဘတ္စ္ကား၊ ရထားမ်ား ႏွင့္ တကၠစီမ်ားအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပထား ပါသည္။ ၇၊ ၁။ လမ္းမ်ား စင္ကာပူတြင္ သာမန္ရိုးရိုး လမ္းမ်ားရိွသလို အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးမ်ား (Expressways) လည္း ရိွပါသည္။


ထိုလမ္းမႀကီး မ်ားမွာ အသြား၊ အျပန္ ႏွစ္လမ္းသြား မ်ားျဖစ္ၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျခာက္လမ္းသြား လမ္းမႀကီး မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထိုလမ္းမႀကီးမ်ား မွေန၍ ရိုးရိုးလမ္းမ်ား သို႔ ခဲြထြက္ေသာ exit မ်ားလည္း မ်ားစြာ ရိွပါသည္။ လမ္းမႀကီး မ်ားတြင္ ျမန္ႏံႈးတိုင္း ကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီး သတ္မွတ္ထားေသာ ျမန္ႏံႈးထက္ ပိုလွ်င္ ထိုကားကုိ ဒါဏ္ရိုက္ ပါသည္။ အခိ်ဳ႔ ေနရာမ်ားတြင္ အီလက္ထေရာနစ္ စနစ္ႏွင့္ လမ္းခြန္ေကာက္ေသာ ကိရိယာမ်ား (ERP – Electronic Road Pricing) တပ္ဆင္ထားၿပီး သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ လမ္းခြန္ေကာက္ပါသည္။ သို႔အတြက္ ကားတိုင္း တြင္ လမ္းခြန္ေပးရန္ (IVU – In Vehicle Unit) မ်ား တပ္ဆင္ထားကာ ထိုယူနစ္မ်ားအတြင္း cash card မ်ား ထည့္ထားရပါသည္။
စင္ကာပူတြင္ Expressways လမ္းမႀကီး ေပါင္း ၉ ခုရိွၿပီး အေစာဆံုး အျဖစ္ PIE (Pan Island Expressway) ကို ၁၉၆၆ ခုႏွစ္က စတင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး လမ္းမႀကီးမွာ ယခုႏွစ္ ၂၀၀၈ စက္တင္ဘာ လကမွ ၿပီးသြားေသာ Kallang-Paya Lebar Expressway ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ Marina Coastal Expressway ကို ဆက္လက္ ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို Expressways လမ္းမႀကီး မ်ားမွာ မီးပိြဳင့္ႏွင့္ အေႏွာက္အယွက္ တစံုတရာ အဟန္႔အတား မရိွသည့္အတြက္ မိမိ သြားလိုသည့္ ခရီးကို လွ်င္ျမန္စြာ ေမာင္းႏွင္ သြားလာႏိုင္ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကားတိုက္မႈ၊ ကားပ်က္မႈ မ်ားေၾကာင့္ တခါတရံ လမ္းပိတ္တတ္ ပါသည္။ မည္သည့္ ေနရာတြင္ လမ္းပိတ္ေနသည္။ မည္သည့္ေနရာမွ သြားလွ်င္ ပိုအဆင္ေျပမည္ ဆိုသည္ကို ေရဒီယိုမွ တရံမလပ္ ေၾကျငာေပး ေနပါသည္။ ထို႔ျပင္ သာမန္ လမ္းမ်ားမွ အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးမ်ား သို႔ အ၀င္၀ မ်ားတြင္ မည္သည့္ ေနရာသို႔ သြားလွ်င္ မည္မွ် ၾကာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္း ၾကာျမင့္ခ်ိန္ မ်ားကိုပါ ေဖာ္ ျပေပး ထားပါသည္။
သေဘာက်စရာ ေကာင္းသည္မွာ လမ္းနာမည္မ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ရိွေသာ္လည္း နာမည္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ထပ္မေန သျဖင့္ ရွာရ အင္မတန္ လြယ္ကူပါသည္။ မိမိ သြားလိုသည့္ ေနရာကို လိပ္စာသာ အတိအက် သိပါက http://www.map.gov.sg/StreetMap/ တြင္ အေဆာက္အဦ နံပါတ္၊ လမ္းနာမည္၊ ပို႔စ္ကုဒ္ကို ရိုက္ထည့္ လိုက္ပါကာ ေျမပံု တန္းေပၚလာ ပါလိမ့္မည္။ မည္သည့္ ဘတ္စ္ကား စီးရမည္၊ မည္သည့္ ရထား စီးရမည္ မွအစ၊ လမ္းေလွ်ာက္ သြားလွ်င္ မည္သို႔ သြားရမည္၊ ကားႏွင့္လာမည္ ဆိုပါက မည္သည့္ လမ္းမွ ၀င္ရ မည္ အလယ္၊ မည္သည့္လမ္းက အတိုဆံုး ျဖစ္သည္ အဆံုး လိုသမွ် ရွာႏိုင္ပါသည္။

No comments: