Sunday, October 14, 2012

ျမန္မာျပကၡဒိန္တြက္နည္း (၄၁)

 
အပိုင္း (၆)


ေ၀ါဟာရရက္ႏွင့္ တိထီရက္ ေန႔စဥ္တူညီေအာင္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ လူစြမ္းေကာင္း မေပၚေသး

 
            ဓမၼတာသဘာ၀အားျဖင့္ ေကာင္းကင္၌ ထြက္ေပၚလွ်က္ရိွေသာ လျပည့္ျခင္း၊ လကြယ္ျခင္း၏ အခ်ိန္နာရီမ်ားကို သိႏိုင္ရန္ ေဗဒင္ ပညာရိွတို႔က သႏိၵ႒ေန႔စဥ္က်ယ္ျပကၡဒိန္မ်ားကို တြက္ခ်က္စီစဥ္ၿပီးလွ်င္ ပံုႏိွပ္လုပ္ေဆာင္ထားရိွသည့္အတုိင္း ေဗဒင္ပညာကို ေလ့လာသူ အေပါင္းတုိ႔ အသံုးျပဳလွ်က္ရိွရာ ထိုၿဂိဳဟ္ျပကၡဒိန္၌ပါရိွေသာ တိထီႏွင့္ ခဋီစြန္းမ်ားကို ၾကည့္ရႈရ သျဖင့္ ေကာင္းကင္မွ လ၏အေျခအေနကို ေကာင္းစြာသိႏိုင္ၾကေလသည္။ ျပကၡဒိန္၌ပါရိွေသာ တိထီ၊ ခဋီမ်ားသည္ ေကာင္းကင္က လ၏ အ၀န္းအ၀ိုင္းပမာဏကို တိုင္းထြာ၍ ထားျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။     
            လူတို႔ေခၚဆိုအပ္ေသာ ေ၀ါဟာရလျပည့္ေန႔၊ ေ၀ါဟာရလကြယ္ေန႔မ်ားႏွင့္ ျပကၡဒိန္၌ ေဘာ္ျပပါရိွေသာ တိထီရက္မ်ားသည္ ၀ါထပ္ေသာႏွစ္မ်ားတြင္ တူညီျခင္းကမ်ား၍ ထို႔ေနာက္ ၀ါထပ္ေသာႏွစ္မတိုင္မီွ တေရြ႔ေရြ႔၊ အနည္းငယ္မွ် ကဲြျပားျခားနားသည္မွာ ယခုမွသာမဟုတ္။ တိထီရက္၊ ေ၀ါဟာရရက္ဟူ၍ ၂-မ်ိဳး၊ ၂-စား ထားသည္က အစျပဳ၍ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ အကယ္၍ ေ၀ါဟာရရက္ကို တိထီရက္ႏွင့္ အစဥ္အၿမဲတူညီေအာင္ ျပဳျပင္ႏုိင္ပါမူကား ဤကဲ့သို႔ ၂-မ်ိဳး၊ ၂-စား ထားဘို႔ပင္ မလိုေတာ့ေပ။ ထိုရက္ ၂-မ်ိဳး၊ ၂-စားကို တူညီေအာင္ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ လူစြမ္းေကာင္း၊ တစံုတေယာက္မွ် ေရွးက မေပၚဘူးေသးပါ။ ယခုအခါ လူစြမ္းေကာင္း ေပၚေပါက္ျပဳလုပ္ႏိုင္္ပါမူ သတင္းစာ၌ထည့္သြင္းခါ ျငင္းခံု၍မေနေတာ့ဘဲ ျပဳလုပ္ေပးဘို႔သာ သင့္ေလသည္။

            ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ တိထီရက္တျခား၊ ေ၀ါဟာရ သာ၀နရက္တျခား ျဖစ္ေပၚလာျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း အေျခအျမစ္ကို စင္စစ္ သိနားလည္ခဲ့လွ်င္ တိထီရက္ႏွင့္ ေ၀ါဟာရရက္တို႔သည္ အစဥ္အျမဲ အလံုးစံုတူညီသင့္သည္ဟု ေျပာဆိုဘြယ္မရိွေတာ့ေပ။

 
အပိုင္း (၇)

 
တိထီရက္ႏွင့္ ေ၀ါဟာရသာ၀နရက္ ကဲြျပားရျခင္း

 
            တိထီရက္ဆိုသည္မွာ လတခါထြက္ေပၚေသာအခ်ိန္မွ ေနာက္လတႀကိမ္ထြက္ေပၚသည့္အခ်ိန္ထိ ၾကာရိွေသာကာလ ပမာဏကို ျဖစ္ေစ၊ သို႔မဟုတ္ လတႀကိမ္ျပည့္ေသာအခ်ိန္မွ ေနာက္လတႀကိမ္ ျပည့္သည့္အခ်ိန္ထိ ၾကာရိွေသာ ကာလပမာဏကိုျဖစ္ေစ၊ ေခၚဆိုသျဖင့္ သူရိယသိဒၶႏ ၱက်မ္းအရ စတုယုဂ္၏ သာ၀နရက္ေပါင္း ၁၅၇၇၉၁၇၈၂၈ ရိွလွ်င္ တိထီရက္ေပါင္း ၁၆၀၃၀၀၀၀၈၀ ရိွေသာေၾကာင့္ တိထီ တရက္ရိွလွ်င္ ေ၀ါဟာရသာ၀နက ၁-ရက္မျပည့္ေသး။ ၅၉-နာရီႏွင့္ ၃-ဗီဇနာသာ ရိွေသး သည္။ တိထီရက္က ႀကီး၍ သာ၀နရက္က ငယ္သည္။ သာ၀နရက္တြင္ ၅၇-ဗီဇနာေရာမွ တိထီ ၁-ရက္ႏွင့္ ညီမွ်သည္။

            ေ၀ါဟာရသာ၀နရက္ဆိုသည္မွာ ေနတႀကိမ္ထြက္သည္မွ ေနာက္ေနတႀကိမ္ထြက္သည့္တိုင္ေအာင္ မွတ္သားထားေသာ ကာလ ပမာဏကို်ဆိုသည္။ အထက္၌ေဘာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း လ ကို အစဲြျပဳ၍ မွတ္သားထားေသာ တိထီရက္၊ ေနကို အစဲြျပဳ၍မွတ္သားထားေသာ ေ၀ါဟာရသာ၀နရက္တို႔၏ အခ်ိန္နာရီကာလပမာဏတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းမတူမညီၾကဘဲ ကမ ၻာ့နိယာမတရားအတုိင္း အလိုအေလ်ာက္ လွည့္လည္သြားလာၿမဲ သြားလာလွ်က္ရိွေနၾကရာ ၎ ၂-ဌာန၏ အသြားအလာ အလံုးစုံညီတူညီမွ်ျဖစ္ေအာင္ မည္သူတတ္ႏိုင္ပါအံ့နည္း။

            ၎ေနသြားလသြား ၂-ဌာနအနက္ ျမန္မာျပည္ရိွ ရဟန္းရွင္လူအေပါင္းတို႔က ေနထြက္ေန၀င္ကို အစဲြျပဳ၍ ၁-ရက္၊ ၂-ရက္၊ ၃-ရက္ ဟု ေရတြက္မွတ္သားလွ်က္ရိွရာ၊ တဖန္ေနကိုအစဲြျပဳေသာ ရက္ကိုပင္လွ်င္ လျပည့္၊ လကြယ္ဟု လေပၚမွာ တင္စားၿပီးလွ်င္ မွတ္သားေခၚဆို ၾကျပန္သျဖင့္ ႏႈတ္ျဖင့္ေခၚဆိုေသာ ေ၀ါဟာရ လျပည့္လကြယ္ရက္ကို ေကာင္းကင္မွ ထြက္ေပၚ ေသာ လျပည့္ျခင္း၊ လကြယ္ျခင္းႏွင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် ညီညြတ္ေစျခင္းငွာ ေဗဒင္ပညာတြင္ ကြ်မ္းက်င္နားလည္သူတို႔က ေအာက္ပါနည္းအရ ျပဳျပင္ စီမံထားခဲ့ၾကေလသည္။


အပိုင္း (၈)


တိထီရက္ ႏွင့္ ေ၀ါဟာရရက္ ညီႏိုင္သမွ်ညီညြတ္ေအာင္ ျပဳျပင္နည္း

 
            ျပဳျပင္နည္းမွာ လတခါျပည့္ႏွင့္ လတခါျပည့္၊ စႏၵရမာသတလ၏ သာ၀နရက္ေပါင္းမွာ ၂၉-ရက္၊ ၃၁-နာရီ၊ ၅၀-ဗီဇနာ၊ ၇-ခရာရိွ၍ ၂-လ၏ သာ၀နရက္ေပါင္းမွာ ၅၉-ရက္၊ ၃-နာရီ၊ ၄၀-ဗီဇနာ၊ ၁၄-ခရာ ရိွသည္။ သူရိယသိဒၶႏ ၱက်မ္းအရ စတုယုဂ္၏ သာ၀နရက္ေပါင္း ၁၅၇၇၉၁၇၈၂၈ ကိုတည္၍ စတုယုဂ္၏ စႏၵရမာသေပါင္း ၅၃၄၃၃၃၃၆ ႏွင့္စားလွ်င္ အထက္ အဆိုပါ ၂၉ ရက္ ၃၁-နာရီ စေသာ ဂဏန္းမ်ား ကို ရႏိုင္သည္။ ၎ရက္နာရီ၊ ဗီဇနာမ်ားသည္ လ ႏွင့္ ေန တႀကိမ္ေတြ႔ဆံုေသာ အခ်ိန္ကာလ ပရိေစ ၦဒျဖစ္၍ ၅၉-ရက္၊ ၃-နာရီ စေသာ ဂဏန္းမ်ားသည္ လ ႏွင့္ ေန ၂-ႀကိမ္ေတြ႔ေသာ ကာလပရိေစ ၦဒ ျဖစ္ေလသည္။

            ထို ၂-ႀကိမ္ေတြ႔ေသာ သာ၀န ၅၉-ရက္၊ ၃-နာရီ၊ ၄၀-ဗီဇနာ၊ ၁၄-ခရာကို မီွႏိုင္သမွ် မွီေစျခင္းငွာ ရက္စံု ၃၀-တလ၊ ရက္မစံု ၂၉-တလ၊ ႏွစ္လလွ်င္ ၅၉-ရက္ ပညတ္ၿပီးလွ်င္ ရက္စံု ၆-လ၊ ရက္မစံု ၆-လ၊ သတ္မွတ္ျပဳျပင္ခဲ့ၾကေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ၂-လ လွ်င္ ၃-နာရီ၊ ၄၀-ဗီဇနာ၊ ၁၄-ခရာမွ် မမီွႏိုင္၍ က်န္ရိွရစ္ခဲ့ေလသည္။ ရက္စံု ၆-လ၊ ရက္မစံု ၆-လ၊ ရက္ေပါင္း ၃၅၄ ရက္ ကို ေ၀ါဟာရအားျဖင့္ တႏွစ္ဟု ေခၚဆိုလွ်က္ရိွရာ သူရိယသိဒၶႏ ၱက်မ္းအလိုအားႏွင့္ ႏွစ္တပတ္လည္ေသာအခ်ိန္၊ ကာလအမွန္မွာ ၃၆၅ ရက္၊ ၁၅-နာရီ၊ ၃၁-ဗီဇနာ၊ ၃၁-ခရာ၊ အႏုခရာ ၂၄-ရိွ၍ တႏွစ္လွ်င္ ၁၁-ရက္ေက်ာ္မွ် က်န္ရစ္ခဲ့ျပန္ ေလသည္။ ၎ အႀကြင္းအက်န္ရက္မ်ားအတြက္ ၂-ႏွစ္၊ ၈-လ၊ ၁၆-ရက္ၾကာ လွ်င္ သို႔မဟုတ္ ရက္ေပါင္း ၉၉၀ ေက်ာ္ၾကာလွ်င္ လကိုအစဲြျပဳေသာ တိထီရက္က တလ၊ သို႔မဟုတ္ ရက္ ၃၀-ပိုေနျခင္း၊ ၁၈၈၃-ရက္၊ ၃၁-နာရီၾကာလွ်င္ ၁-ရက္ပိုေနျပန္ျခင္း မ်ားေၾကာင့္ ၎လပို ရက္ပိုမ်ားကို ေဖ်ာက္ၿပီးလွ်င္ လထပ္ျခင္း ရက္ငင္ျခင္းမ်ားကို ျပဳရၿမဲျဖစ္ေလသည္။

            အကယ္၍သာ ေကာင္းကင္မွာ လသြားႏွင့္ေနသြား အေႏွးအျမန္ အခ်ိန္ကာလ ပမာဏခ်င္း မူလကပင္ တူညီေနခဲ့လွ်င္ တိထီရက္ ႏွင့္ ေ၀ါဟာရရက္ ၂-ပါးခဲြျခား၍ ထားရန္မလို။ လထပ္ျခင္း၊ ရက္ငင္ျခင္းျပဳရန္ မလို။ အဓိမာသ္ကိန္း၊ ရက္ငင္ကိန္းမ်ားလည္း ထားရိွရန္ မလိုေၾကာင္း ေကာင္းစြာဆင္ျခင္ စဥ္းစားသင့္ေလသည္။

            ထိုကဲ့သို႔ ေဗဒင္ပညာရိွတို႔က ေ၀ါဟာရႏွင့္ တိထီညီႏုိင္သမွ်ညီေစျခင္းငွာ လထပ္ျခင္း၊ ရက္ငင္ျခင္းမ်ားကို ျပဳေစကာမူ လထပ္ေသာႏွစ္၊ ရက္ငင္ေသာႏွစ္တို႔မွာ တိထီႏွင့္ ေ၀ါဟာရညီေသာလက မ်ား၍ ၀ါထပ္ၿပီးေနာက္ႏွစ္တို႔မွာမူကား တႏွစ္ထက္တႏွစ္ တိထီ၊ ခဋီမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားျပန္ေလသည္။

 
အပိုင္း (၉)


ပုဆိုးမ၀တ္ေသာသူကို လံုၿခံဳသည္ဟု ဆိုျခင္း


            ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ လ၊ ရက္ သတ္မွတ္ျခင္းမွာ ေကာင္းကင္ကလ၏ အေျခအေန တိထီရက္ ႏွင့္ ေ၀ါဟာရရက္မ်ား တိုက္ဆုိင္ ညီညြတ္ေအာင္ အေျခခံထားလွ်က္ သတ္မွတ္သျဖင့္ ေ၀ါဟာရရက္ကို သိရံုမွ်ႏွင့္ ထြက္ေပၚေသာလ၊ ဆန္းေသာလ၊ ဆုတ္ေသာလ၏ အေျခအေနမ်ားကို သိႏိုင္ေလသည္။ ဥေရာပ၊ အေမရိကစေသာ တိုင္းျပည္မ်ားတြင္ လ၏အေျခအေနကို ပဓာနမထားဘဲ ေနကို ေျမႀကီးလံုး က လွည့္ပတ္ေသာ အေရအတြက္ကိုသာ ပဓာနထား၍ ႏွစ္တပတ္လည္ျခင္း အခ်ိန္ကာလကို သတ္မွတ္သျဖင့္ ေန၀င္ေနထြက္ အခ်ိန္နာရီ၊ လထြက္လ၀င္ အခ်ိန္နာရီ၊ လျပည့္လကြယ္အခ်ိန္နာရီမ်ားကို သီးျခား ကိန္းဆင္၍ တြက္ယူရေလသည္။ တရုပ္လူမ်ိဳး၊ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတို႔မွာ လည္း လျပည့္လကြယ္ကို သီးျခားတြက္၍ ျပကၡဒိန္၌ ေဘာ္ျပထားရေလသည္။ အိႏိၵယသားတုိ႔မွာ ေကာင္းကင္ကလကို အေျခခံထားၿပီးလွ်င္ တိထီရက္ျဖင့္ မွတ္သားေလသည္။ တိထီရက္မွာ တလအတြင္း ၂-ႀကိမ္ဆက္တိုက္တူေသာ ရက္မ်ားလည္း ပါရိွျပန္ေလသည္။ ျမန္မာျပည္၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို အေျခခံထား၍ ၀ါဆိုလ၊ သီတင္းကြ်တ္လအမည္မ်ားကုိ မွည့္ေခၚၾကသျဖင့္ အျခားဘာသာ၀င္ လူမ်ိဳးတို႔ႏွင့္ မတူျဖစ္ ေလသည္။ သို႔ပါလွ်က္ အျခားဘာသာ၀င္လူမ်ိဳးတို႔မွာ လျပည့္ျခင္း၊ လကြယ္ျခင္း၊ ၎တို႔ျပကၡဒိန္မွာ ကိုက္ညီပါလွ်က္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔မွာ မကိုက္ မညီဟု သတင္းစာအေစာင္ေစာင္တို႔၌ ထည့္သြင္းေရးသားၾကသည္မွာ ပုဆိုးမ၀တ္ေသာသူက လံုၿခံဳ၍၊ ပုဆိုး၀တ္လွ်က္ရိွေသာသူကို မလံုၿခံဳဟု ဆိုရာေရာက္သျဖင့္ ေကာင္းစြာသတိမူသင့္ေလသည္။


အပိုင္း (၁၀)


၁၂၉၉-ခုႏွစ္မွာ ၀ါႀကီးထပ္၍ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္တြင္ ၀ါငယ္ထပ္ျခင္းသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း


            မႏ ၱေလးပညာရိွတို႔က ၁၂၉၉-ခုႏွစ္မွ ၄-လ ရက္စံုသတ္ ၀ါႀကီးထပ္၍ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္မွာ ၂-လ ရက္စံုသတ္ ၀ါငယ္ထပ္သည္ကို မဟာသံဃရာဇာ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္တကြ သုဓမၼာဆရာေတာ္တို႔ကို ရဟန္းပညာရိွတို႔အား စစ္ေဆးေစ၍ သေဘာႏွစ္သက္ အတည္ျပဳေတာ္မူၿပီး ျဖစ္သည့္အတိုင္း ျပည္ပိုင္အစိုးရမင္းတို႔ကလည္း ေၾကာ္ျငာအတည္ျပဳၿပီးျဖစ္ရာ အခ်ိဳ႔တို႔က အျပစ္ဆို၍ သတင္းစာ အေစာင္ေစာင္တြင္ ထည့္သြင္းစြပ္စဲြၾကေလသည္။

            ၁၂၉၉-ခု ဒုတိယ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၁၄၊ ၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၄၂၊ ေတာ္သလင္း လျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၁၂၊ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၄၇၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၁၈၊ နတ္ေတာ္လျပည့္ေန႔ မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၅၆၊ ျပာသိုလျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၂၆၊ တပို႔တဲြလျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၅၊ ခဋီ ၁၊ တေပါင္းလျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၂၉ ရ၍ ၈-လလံုးလံုး လျပည့္ေန႔တိုင္းမွာ တိထီ ၁၅လံုးထဲသုိ႔ေရာက္ေနသျဖင့္ တိထီႏွင့္ ေ၀ါဟာရညီညြတ္ၾကေလသည္။ ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္ တြင္လည္း ၈-လလံုးလံုးလျပည့္ေန႔တိုင္း တိထီ ၁၄-လံုးက ခဋီ စြန္း ေလသည္။ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၁၀၊ နကၡတ္ ၁၉၊ ခဋီ ၁၁ ရ၍ ျပဳပၸာသဠ္နကၡတ္ႏွင့္ စန္းယွဥ္သျဖင့္ ပုဏၰမီ၊ အာသဠီွႏွင့္ ညီညြတ္ေလသည္။

            ၁၃၀၁-ခုႏွစ္မွာ ႏွစ္လရက္စံုသတ္ ၀ါငယ္ထပ္ရာ ဒုတိယ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၃၁၊ နကၡတ္ ၂၀၊ ခဋီ ၄၈ ရိွ၍ ပုဏၰမီ၊ အာသဠီွႏွင့္ ညီညြတ္ေလသည္။ ၎ႏွစ္မ်ားမွာ ၁၀ လလံုးလံုး လျပည့္ေန႔တိုင္း တိထီ ၁၄-ႏွင့္ ခဋီစြန္းရ၍ ၀ါငယ္ ထပ္ျခင္းကို သေဘာ ႏွစ္သက္ေတာ္မူၾကသည့္အတိုင္း သုဓမၼာဆရာေတာ္တို႔က အတည္ျပဳျခင္း ျဖစ္ေလသည္။


အပိုင္း (၁၁)


လၾကတ္၊ ေနၾကတ္တတ္ေသာ ရက္မ်ား


            အခ်ိဳ႔တို႔က လျပည့္ေန႔မွာ လၾကတ္ျခင္းကနည္း၍ လျပည့္ေက်ာ္တရက္ ႏွစ္ရက္ေန႔မွာ လၾကတ္သည္ကမ်ားသျဖင့္ ၀ါထပ္ရက္ငင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း မွားယြင္းေၾကာင္း၊ လကြယ္ေန႔မွာေနၾကတ္ျခင္းကနည္း၍ လဆန္းတရက္ ႏွစ္ရက္ေန႔မွာ ေနၾကတ္သည္ကမ်ားသျဖင့္ ၀ါထပ္ ရက္ငင္ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း မွားယြင္းေၾကာင္း ေရးသားေျပာဆိုၾကျပန္ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ ယခုမွသာမဟုတ္၊ အတိတ္ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရိွခဲ့သျဖင့္ အထက္ထက္ကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ျငင္းခံုခဲ့ဘူးေၾကာင္း ဘိုးေတာ္မင္းတရားလက္ထက္ အေမးေတာ္ပံုက်မ္းတြင္ ထင္ရွားျပဆိုထားေလသည္။

            အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႔ျဖစ္ရပါသနည္းဟုဆိုလွ်င္ ေနၾကတ္လၾကတ္တြက္ပံုကို ေဘာ္ျပေသာ သရ၀ိေဇၨာဒယက်မ္း၊ သရေသာဓနက်မ္း၊ သရသံဗုဓက်မ္း၊ သရသံခိပ္က်မ္း၊ သရာဘိေဇာတကက်မ္း၊ ဘာသုတိက်မ္း ႏွင့္ သႏိၵ႒ဋီကာက်မ္းမ်ားတြင္ လမွာ ပုဏၰမီတိထီ ခဋီၿပိဳေသာေန႔ရက္အခ်ိန္၊ ေနမွာ အမၼ၀ါသီ တိထီ ခဋီၿပိဳေသာ ေန႔ရက္အခ်ိန္မ်ား၌ ၾကတ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးလွ်င္ လၾကတ္မွာ ပုဏၰမီ၊ ေနၾကတ္မွာ အမၼ၀ါသီဟု ေဘာ္ျပပါရိွေလသည္။

            မအူေလးရြာဆရာ စီရင္ေရးသားေသာ သရက်မ္းသစ္တြင္ လၾကတ္ျခင္းအေၾကာင္းမွာ ပုဏၰမီတိထီရက္လည္း ကုန္ေစ၊ တိထီၿပိဳ ေသာအခ်ိန္၌ စန္းႏွင့္ရာဟုတကြ သမသတ္အားျဖင့္ ၁၂-အသၤာမျခားသည္ ျဖစ္ေစ။ ဤအခါ၌သာ လၾကတ္၏။ အမၼ၀ါသီေနၾကတ္ျခင္း အေၾကာင္းမွာ အမၼ၀ါသီတိထီၿပိဳရက္လည္း ကုန္ေစ၊ တိထီၿပိဳေသာအခ်ိန္၌ တနဂၤေႏြ ႏွင့္ ရာဟု တကြသမသတ္အားျဖင့္ ၁၂-အသၤာ မျခားသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဤအခါ၌သာ ေနၾကတ္၏ဟု ပါရိွေလသည္။

            မစၥတာကလိန္စီ၏ နကၡတ္တာရာက်မ္းႀကီး၌ ေနသည္ လဆန္းစတြင္ လ,ကကြယ္ျခင္းအားျဖင့္ ၾကတ္ေၾကာင္း၊ လသည္ လျပည့္စဥ္အခါ ေျမႀကီးကကြယ္ျခင္းအားျဖင့္ ၾကတ္ေၾကာင္း ျပဆိုထားေလသည္။

            သို႔အတြက္ ပုဏၰမီလျပည့္ႏွင့္ လျပည့္ေက်ာ္တရက္အကူး အမၼ၀ါသီ လကြယ္ႏွင့္ လဆန္းတရက္ အကူးမွာသာ လၾကတ္ေနၾကတ္ ၿမဲျဖစ္၍ ေ၀ါဟာရလဆုတ္တရက္ လဆန္းတရက္ေန႔မွာ လၾကတ္ေနၾကတ္ျခင္းသည္ ေရွးအစဥ္အလာ ကပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေလသည္။ ေ၀ါဟာရလျပည့္ေန႔ သန္းေခါင္အခ်ိန္ တိထီ ၁၅-လံုးတိတိရိွလွ်င္ သန္းေခါင္အခ်ိန္က စ၍ လၾကတ္ေလသည္။ ေ၀ါဟာရလျပည့္ေန႔ သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ တိထီ ၁၄-လံုးက ခဋီစြန္းလွ်င္ ေ၀ါဟာရလျပည့္ေက်ာ္ တရက္ေန႔မွာ လၾကတ္ေလသည္။ ေ၀ါဟာရလျပည့္ေန႔ သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ တိထီ ၁၃-လံုးက ခဋီစြန္း၍ ၁၄-လုံးအ၀င္ျဖစ္လွ်င္ ေ၀ါဟာရလျပည့္ေက်ာ္ ၂-ရက္ေန႔မွာ လၾကတ္ေလသည္။ ပုဏၰမီလျပည့္ေန႔ အမၼ၀ါသီလကြယ္ေန႔မ်ားမွာ တိထီတလံုးက ေက်ာ္၍ျဖစ္ေစ၊ ၂-လံုးအ၀င္ျဖစ္ေစ ရိွလွ်င္ ေ၀ါဟာရအဘိတ္ေန႔မွာ လၾကတ္ ေနၾကတ္လိမ့္မည္ျဖစ္၍ ေရွးေဗဒင္ပညာရိွတို႔ သည္ ပုဏၰမီလျပည့္ေန႔ႏွင့္ အမၼ၀ါသီလကြယ္ေန႔မ်ားတြင္ တိထီတလံုးျဖစ္ေစ ႏွစ္လံုးျဖစ္ေစ မျဖစ္ရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾက ေလသည္။ သို႔အတြက္ ဘိုးေတာ္မင္းတရား လက္ထက္ေတာ္တြင္ ေဗဒင္က်မ္း အရပ္ရပ္ကို ႏွံ႔စပ္ေက်ပြန္ ေတာ္မူေသာ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္က ေ၀ါဟာရလျပည့္ေန႔ႏွင့္ လျပည့္ေက်ာ္တရက္ ႏွစ္ရက္ေန႔မ်ားမွာ လၾကတ္ျခင္း။ ေ၀ါဟာရလကြယ္ေန႔ႏွင့္ လဆန္းတရက္ ႏွစ္ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ေနၾကတ္ျခင္းရိွလွ်င္ ျပဳျပင္ရန္မလို၊ ထိုထက္ေအာင္ ထိုထက္ အလြန္ေန႔ရက္ မ်ားမွာ ေနလၾကတ္လွ်င္ ျပဳျပင္ရန္လိုသည္ဟု အေမးေတာ္ပံုက်မ္း၌ ေဘာ္ျပထားေလသည္။ 

            အထက္ပါ အခ်က္အရပ္ရပ္မ်ားကို နကၡတ္ေဗဒင္ေျမွာ္ျမင္ႏွံ႔သိ က၀ိပါေမာက္ မုန္ေသာက္မာတင္ ပညာရွင္တို႔ ေတြ႔ျမင္ဘတ္ရႈ ဗဟုသုတျဖစ္ပြားေတာ္မူၾကရန္ အလြန္အဘိုးထိုက္တန္လွစြာေသာ ပတၱျမားေက်ာက္ျမတ္ ရတနာကို လက္၀ါးေပၚမွာ တင္ခါျပသကဲ့သို႔ သာသနာေတာ္အက်ိဳး တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳးအလို႔ငွာ ရွင္းလင္းေဘာျပလိုက္ပါသတည္း။


ဦးေက်ာ္ရန္

၁၂၉၉-ခု ဒုတိယ၀ါဆိုလဆန္း ၁၂-ရက္။


မွတ္ခ်က္။ ။ ဟသၤာတၿမိဳ႔ သေျပပင္ေက်ာင္းဘုန္းႀကီး ဦးေသာဘဏ အမႉးရိွေသာ ဒြါရ၀ါဒီ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ လူပုဂိၢဳလ္အခ်ိဳ႔ တို႔ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္တြင္ ၄-လ ရက္စံုသတ္ ၀ါႀကီးထပ္သင့္ေၾကာင္း ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထံ သြင္းစာကို ေခ်ပရန္ အမိန္႔ခ်မွတ္ ခ်က္အရ ၁၉၃၇-ခု၊ ႏို၀င္ဘာလ ၂-ရက္ေန႔စဲြႏွင့္ အစိုးရထံသို႔ ျမန္မာပညာရိွအဖဲြ႔ႏွင့္ ပုဏၰားပညာရိွအဖဲြ႔၏ စကၠရီေတရီက တင္သြင္းေသာ အထက္ပါစာတမ္းကို ထည့္သြင္း ေဘာ္ျပလိုက္ပါသည္။

အယ္ဒီတာ

 
၆၊ ၃၊ ၂။ မႏ ၱေလးၿမိဳ႔ ပုဏၰားပညာရိွ ျမန္မာပညာရိွအဖဲြ႔၏ ကိုယ္စားလည္ ဦးေက်ာ္ရန္ ဆရာမာဓ၀ ႏွင့္ ဦးေက်ာ္ထင္တို႔က လထပ္ရက္ငင္ ဆိုင္ရာ အစိုးရခန္႔ စံုစမ္းေရး ေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းတြင္ အႀကံေပးခ်က္

(သတ္ပံုမူရင္းအတိုင္း)

 
၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္ သီတင္းကြ်တ္လဆုတ္ ၆ ရက္

၁၉၃၈ ခု၊ ေအာက္တိုဘာလ ၁၄ ရက္


            ၁၃၀၁-ခုႏွစ္ နယုန္လတြင္ ရက္ငင္တရက္တိုး၍ ၄-လရက္စံုသတ္ ၀ါႀကီးမထပ္သင့္။ ၂-လ ရက္စံုသတ္ ၀ါငယ္သာလွ်င္ ထပ္သင့္သည္ကို အေၾကာင္းလံုေလာက္စြာ ေအာက္၌ေဘာ္ျပထားပါသည္။      

 
(၁) သကၠရာဇ္ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္တြင္ လထပ္သင့္မထပ္သင့္၊ လူပညာရိွ၊ ပုဏၰားပညာရိွမ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္တို႔ အျငင္းအခံု ျဖစ္ပြားၾကရာ ဉာဏ၀ဇီရသီရိသဒၶမၼ မဟာဓမၼရာဇာဓိ ရာဇဂုရု တံဆိပ္ေတာ္ႏွင့္ ဉာဏိႏၵာဘိ ပ႑ိတပရမ မဟာဓမၼရာဇာဓိ ရာဇဂုရု တံဆိပ္ေတာ္ရ ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ဆံုးျဖတ္ရာ ၿပီးျပတ္ေစဟု မင္းတရားႀကီးက ညီလာသဘင္ေတာ္တြင္ အမိန္႔ေတာ္မွတ္သျဖင့္ ၂-ဘက္ မွ တင္သြင္းၾကေသာ အဆိုအေျခမ်ားကို ၾကည့္ရႈစဥ္းစားၿပီးလွ်င္ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္မွာ အဓိမာသ္ၿပိဳ သျဖင့္ လထပ္လွ်င္ ဒုတိယ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ တြင္ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၂၈။ နကၡတ္ ၂၀၊ ခဋီ ၄၅ ရိွမည္ျဖစ္၍ အာသဠီပုဏၰမီ ရာသီ ေစာင့္နကၡတ္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္မွန္ကန္ျခင္းေၾကာင့္ ၀ါဆို ၂-လျပဳ၍ လထပ္သင့္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူ၏။ ဤအခါက ဒုတိယ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ တိထီ၊ ခဋီႏုသျဖင့္ ရက္ငင္သင့္ပါသည္ဟု မည္သူကမွ် အေျပာအဆို အေလွ်ာက္အထား မရိွခဲ့ပါ။ (ေဗဒ၀ိဇၨာ ၉-ေစာင္တဲြ၊ အဓိမာသ ၀ိ၀ါဒကထာက်မ္း၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၁၁-မွာၾကည့္ပါ။)

 
(၂) ၁၂၅၀-ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၀ါငယ္ထပ္သင့္ ၀ါႀကီးထပ္သင့္၊ ျငင္းခံုၾကရာ မႏ ၱေလးၿမိဳ႔ မဟာ၀ိသုတာရာမတိုက္ မဟာတုလြတ္ဘံုစံေက်ာင္း၊ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာေတာ္ မုနိႏၵေဃာသ မဟာေထရ္၏ ၀ိနိစ ၦယအဆံုးအျဖတ္စာတြင္ ထိုႏွစ္ ဒုတိယ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ မွာ ရက္ငင္မပါဘဲလွ်က္ ပုဏၰတိထီ-၁၄၊ ခဋီ-၂၈ ရသည္ျဖစ္၍ ၁၅-လံုးသို႔၀င္ေရာက္ျခင္း၊ နကၡတ္-၂၀၊ ခဋီ-၂၁ ရသည္ျဖစ္၍ ဥတၱရာသံနကၡတ္ႏွင့္ယွဥ္ျခင္း၊ ထုိႏွစ္၌ ရက္ငင္ကိန္းမၿပိဳျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ရက္မငင္သင့္။ လ ကိုသာထပ္သင့္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ ေတာ္မူသည္။ ၎ (၀ိနိစ ၦယစာမ်က္ႏွာ ၆-ႏွင့္ ၁၀-တြင္ ပါရိွသည္။)

 
(၃) ၁၂၆၃-ခုႏွစ္တြင္ မႏ ၱေလးပညာရိွတို႔က လထပ္ရက္ငင္ျပဳ၍ ၀ါႀကီးထပ္သည္ကို ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းရိွ အခ်ိဳ႔က ၀ါမထပ္သင့္ေၾကာင္း ကန္႔ကြက္စာ ေရးသားထုတ္ေ၀ၾကရာ ဟသၤာတၿမိဳ႔ ဘုရားႀကီးတိုက္ ဘုရားႀကီးဆရာေတာ္၏ တပည့္ ရာဇညမေထရ္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ေသာ ဒိြရာသဠ၀ိနိစ ၦယစာတမ္းတြင္ လထပ္၍ ရက္ငင္မွသာ ဒုတိယ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔၌ တိထီ ၁၄ လံုး၊ နကၡတ္ ၂၀-ရသျဖင့္ ခဋီစြန္းမ်ားကို ေလာင္းစြက္လွ်င္ တနဂၤေႏြ ကရကဋ္ရာသီသို႔ ေရာက္၍ ဥတၱရာသံနကၡတ္ႏွင့္ ယွဥ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူသည္။ (၎အဆံုးအျဖတ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၃-၁၄ မွာ ၾကည့္ပါ)။ ၁၂၆၃-ခုႏွစ္ ဒုတိယ၀ါဆို လျပည့္ေန႔မွာ တိထီ-၁၄၊ ခဋီ-၁၇၊ နကၡတ္ ၂၀၊ ခဋီ-၄၀ ရသည္။ (သံဒိ႒ေန႔စဥ္က်ယ္ျပကၡဒိန္မွာ ၾကည့္ပါ။)

 
(၄) ၁၃၀၁-ခုႏွစ္မွာ မႏ ၱေလးပညာရိွတို႔က ရက္မငင္ဘဲ၊ ၀ါဆို ၂-လျပဳ၍ ၀ါငယ္ထပ္ဆံုးျဖတ္ထားသည္။ ၎အတိုင္း မႏ ၱေလးေဗဒင္အဖဲြ႔ ဆိုင္ရာ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္တို႔က အတည္ျပဳသည္။ သံဃာေတာ္တို႔အတည္ျပဳခ်က္အရ သံဃနာယက ဆရာေတာ္တို႔ႏွင့္ သုဓမၼာ အဖဲြ႔၀င္ဆရာေတာ္တို႔က အတည္ျပဳသည္။ ၎အတိုင္း မဟာသံဃရာဇာ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္က အတည္ျပဳ၍ အစိုးရထံတင္သြင္း၇န္ ဆရာေတာ္တို႔၏ မွတ္သားခ်က္ကို ေပးအပ္သည့္အတိုင္း ပညာရိွအုပ္က အစိုးရထံ ၃-ႏွစ္ က ႀကိဳတင္၍ တင္သြင္းထားသည္။ ၀ါငယ္ထပ္ ဒုတိယ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ တိထီ ၁၄၊ ခဋီ ၃၁၊ နကၡတ္ ၂၀၊ ဃဋီ ၄၈ ရသျဖင့္ ပုဏၰာတိထီ၊ အာသဠီႏွင့္ ညီညြတ္သည္။ မႏ ၱေလးၿမိဳ႔ရိွ ေဗဒင္ပညာအဖဲြ႔မ်ားက တိထီ ၁၄-လံုးႏွင့္ ခဋီစြန္းလွ်င္ ၁၅-လံုးထဲမွာ ပြားဆဲ ၁၅-လံုးအ၀င္ ပုဏၰမီဟု အယူရိွၾကသည္။ ကန္႔ကြက္သူတို႔က တိထီ ၁၅-လံုး၊ သို႔မဟုတ္ တိထီ သုညရိွမွ ပုဏၰမီတိထီဟု အယူရိွဟန္တူသည္။ လမထပ္ေသာ ၀ါဆိုလျပည့္၊ လထပ္ေသာ ဒုတိယ ၀ါဆိုလျပည့္၊ လထပ္ရက္ငင္ျပဳေသာ ဒုတိယ၀ါဆို လျပည့္ေန႔ သန္းေခါင္အခ်ိန္တြင္ နကၡတ္ယွဥ္ေသာစန္းသည္ ဘယ္အခါမွ် ၁၅-လံုး သို႔မဟုတ္ သုညတိတိမေန။ ခဋီစြန္းလွ်က္ သာရိွ၍ တိထီ ၁-လံုးအ၀င္ျဖစ္သျဖင့္ ပုဏၰမီမေခၚႏိုင္ေၾကာင္း သတိျပဳမိဟန္မရိွ။ အထက္ ေဘာ္ျပခဲ့ေသာ ရက္ငင္မပါ၊ ၂-လ ရက္စံုသတ္ ျပဳခဲ့သည္။ ၁၂၁၈-၁၂၅၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ၎ျပင္ ရက္ငင္ခဲ့ေသာ ၁၂၆၃-ခုႏွစ္မ်ား၏ တိထီ၊ ခဋီ၊ နကၡတ္၊ ခဋီမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ (၁၃၀၁) ခုႏွစ္မွာ ရက္မငင္ဘဲ လကိုသာ ထပ္သင့္ေၾကာင္း ထင္ရွားေလသည္။

 
(၅)(က) ၁၃၀၁-ခုႏွစ္တြင္ ရက္မငင္သင့္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားမွာ ထိုႏွစ္၌ ရက္ငင္ကိန္းမၿပိဳ။ ေရွ႔ပိုင္း ၄-ရာသီအတြင္းမွာ အဓိမာသ္သာ ၿပိဳသည္။ ၁၃၀၄-ခုႏွစ္သို႔ေရာက္မွ အဓိမာသ္ႏွင့္ ရက္ငင္ ၂-ပါးၿပိဳင္၍ ၿပိဳမည္။ သို႔အတြက္ ၁၃၀၄-ခုႏွစ္သို႔ ေရာက္မွ ရက္ငင္သင့္ျခင္း။

 
(၅)(ခ) ပဥၥမသံဂါယနာတင္ မင္းတရားႀကီးဘုရား လက္ထက္ေတာ္တြင္ သူရိယသိဒၶႏ ၱက်မ္းႀကီးကို ဘာသာျပန္ဆို စီရင္ေရးသားေတာ္ မူေသာ တံဆိပ္ေတာ္ရ ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ၁၉-စား ၀ါထပ္ကိန္းကို ေရွ႔အဘို႔၌ အသံုးမျပဳသင့္ေၾကာင္း သုဓ္သင္ ရွင္းလင္း ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူသည္။ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္ကစ၍ ယခုတိုင္ ၈၄-ႏွစ္အတြင္း ရက္ငင္ကိန္းမၿပိဳဘဲလ်က္ ရက္မငင္ခဲ့ျခင္း။


(၅)(ဂ) ၁၂၃၆-ခုႏွစ္မွာ တိထီ-၁၄၊ ခဋီ-၃၁၊ နကၡတ္ ၂၀၊ ခဋီ-၄၇။

          ၁၂၇၄-ခုႏွစ္မွာ တိထီ-၁၄၊ ခဋီ-၃၇၊ နကၡတ္ ၂၀၊ ခဋီ-၄၈။

          ၁၃၀၁-ခုႏွစ္မွာ တိထီ-၁၄၊ ခဋီ-၃၁၊ နကၡတ္ ၂၀၊ ခဋီ-၄၈။ - အသီးသီးရိွၾက၍ ၎ ၃-ႏွစ္အတြက္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရႈျခင္းလွ်င္ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္တြင္ လထပ္သည္မွာ အထူးသင့္ေလ်ာ္ျခင္း။

 
(၅)(ဃ) ၁၃၀၁-ခုႏွစ္မွာ ရက္ငင္ခဲ့လွ်င္ ဒုတိယ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔မွာ တိထီ ၁၅၊ ခဋီ-၂၇၊ နကၡတ္-၂၁၊ ခဋီ-၄၃ ရမည္ျဖစ္၍ လျပည့္ေန႔သည္ လျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္ေန႔ျဖစ္ျခင္း၊ ထိုေန႔ သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ စန္းႏွင့္ျပဳပၸါသန္၊ ဥတၱရာသန္နကၡတ္ မယွဥ္သျဖင့္ အာသဠီွ ပုဏၰမီမျဖစ္ျခင္း၊ ၀ါဆို၀ါကပ္ရမည့္ လျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္ေန႔သည္ ၂-ရက္ေန႔ ျဖစ္၍ ဓနသိဒၶနကၡတ္ႏွင့္ ယွဥ္ျခင္း။


(၅)(င) ၁၃၀၄-ခုႏွစ္မွာ အဓိမာသ္ႏွင့္ ရက္ငင္ကိန္းပါ ၿပိဳလွ်က္ရိွ၍ ၁၃၀၄-ခုႏွစ္မွာ ရက္ငင္ရလွ်င္ ၁၂၉၉၊ ၁၃၀၁၊ ၁၃၀၄၊ (၃) ႏွစ္ဆက္၍ ရက္ငင္ရေသာေၾကာင့္ ေရွးအစဥ္အလာႏွင့္ မညီညြတ္ျခင္း။

 
(၅)(စ) ၁၃၀၁၊ ၁၃၀၄၊ (၂) ႏွစ္ဆက္၍ ရက္ငင္ခဲ့လွ်င္ ၁၃၀၄-ခုႏွစ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း တိထီႏွင့္ နကၡတ္မ်ားရရိွမည္ ျဖစ္၍ အလြန္ မသင့္ေလ်ာ္ျခင္း၊ ေအာက္အမည္ပါ လမ်ားတြင္ လၾကတ္ ေနၾကတ္ခဲ့လွ်င္ အဘိတ္ေန႔မွာ ၾကတ္ရန္ရိွျခင္း။


ခုႏွစ္
ေ၀ါဟာရ လ
လျပည့္ေန႔၏
နကၡတ္၏
တိထီ
ခဋီ
လံုးေရ
ခဋီ
၁၃၀၄
ဒုတိယ ၀ါဆိုလျပည့္
၂၂
၁၃၀၄
၀ါေခါင္လျပည့္
၃၉
၂၄
၄၆
၁၃၀၄
ေတာ္သလင္းလျပည့္
၂၆
၂၆
၁၃၀၄
သီတင္းကြ်တ္လျပည့္
၃၂
၁၃၀၄
နတ္ေတာ္လျပည့္


(၆) ရက္ငင္ေၾကြးက်န္သည္ဟု စြပ္စဲြရာ မက်န္ေၾကာင္း ေအာက္၌ ေဘာ္ျပထားပါသည္။

            သကၠရာဇ္ ၁၂၆၁-ခုႏွစ္ျဖစ္ေသာ ကလိယုဂ္ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ တြင္ ၿပိဳၿပီးရက္ငင္အႀကိမ္ေပါင္း ၉၆၉-ရိွရာ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္ က ၁၃၀၁-ခုႏွစ္ထိ ၈၅-ႏွစ္အတြက္ ၿပိဳၿပီးရက္ငင္အႀကိမ္ေပါင္း မည္မွ်ဟု သိလိုေသာ္ ၉၆၉ ကို ၈၅ ႏွင့္ေျမွာက္၍ ၅၀၀၀ ႏွင့္ စားလွ်င္ ရလဒ္ ၁၆ ရသျဖင့္ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္အတြင္း ရက္ငင္အႀကိမ္ေပါင္း ၁၆-ႀကိမ္၊ ရက္ငင္ခဲ့ေသာ အႀကိမ္ ေပါင္း ၁၆-ႀကိမ္ျဖစ္၍ ေၾကြးမက်န္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ သကၠရာဇ္ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္ ကလိယုဂ္ ၅၀၄၀-အတြက္ ရက္ငင္ၿပိဳအႀကိမ္ေပါင္း ၉၇၇ ရိွရာ၁၂၁၇-က ၁၃၀၁-ႏွစ္ထိ ၈၅ ႏွစ္အတြက္ မည္မွ်ဟုသိလိုေသာ္ ၉၇၇ ကို ၈၅ ႏွင့္ ေျမွာက္၍ ၅၀၄၀ ႏွင့္စားလွ်င္ ရလဒ္ ၁၆-ရသျဖင့္ ၁၆-ႀကိမ္ ရက္ငင္ၿပိဳခဲ့ျခင္း၊ ၁၆-ႀကိမ္ ရက္ငင္ၿပိဳခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ရက္ငင္ ေၾကြးမက်န္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။

            အဘယ္ေၾကာင့္ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္က စရပါသနည္းဆိုေသာ္ ထိုႏွစ္မွာ အမွန္ျဖစ္ေအာင္ ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္က ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။                ။ တနည္းအားျဖင့္ စတုယုဂ္ႏွစ္ေပါင္း ၄၃၂၀၀၀၀-အထိ ရက္ငင္အႀကိမ္ေပါင္း ၈၃၇၇၄၈-ၿပိဳရမည္ဟု သူရိယသိဒၶႏ ၱက်မ္းရင္းတြင္ အထင္အရွားျပထားသျဖင့္ အထက္ေဘာ္ျပပါ ၈၅-ႏွစ္အတြက္ ရက္ငင္ အႀကိမ္ေပါင္း မည္မွ်ရိွသည္ကို သိလိုေသာ္ ၈၃၇၇၄၈ ကို ၈၅ ႏွင့္ေျမွာက္၍ စတုယုဂ္ႏွစ္ေပါင္း ၄၃၂၀၀၀၀ ႏွင့္စားလွ်င္ ရလဒ္ ၁၆ ပင္ထြက္လာေသာေၾကာင့္ ရက္ငင္ ၁၆ ႀကိမ္ၿပိဳၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားပါသည္။ ထိုတြက္ပံုနည္းမ်ားကို အၾကမ္း ျဖစ္သည္ဟူ၍၎၊ မမွန္ဟူ၍၎ မည္သူမွ်မဆိုႏိုင္ပါ။

 
(၇) ၎ျပင္ ၁၉၀၂-ခုႏွစ္တြင္ ပံုႏိွပ္ေသာ ေျမတိုင္းမင္းႀကီး (မစၥတာ ကလိန္စီ) ၏ ေနလ နကၡတ္တာရာဆိုင္ရာ ျပကၡဒိန္ စာအုပ္ႀကီး စာမ်က္ႏွာ ၁၅၃-၌၎၊ ၁၉၀၉-ခုႏွစ္တြင္ ပံုႏိွပ္ေသာ တရားဌာနခ်ဳပ္မင္းႀကီး (မစၥတာ အာရ၀င္) ၏ ျပကၡဒိန္စာအုပ္ႀကီး စာမ်က္ႏွာ ၅၃-၌၎၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔၊ အေမရိကန္ စာပံုႏွိပ္တိုက္မွ ပံုႏွိပ္လုပ္ေဆာင္ေသာ ၁၉၂၀-က ၁၉၅၀-ထိ၊ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ျပကၡဒိန္စာအုပ္ႀကီး၌၎၊ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္မွာ ၂-လ ရက္စံုသတ္ ၀ါငယ္ထပ္ၿပီးလွ်င္ ၁၃၀၄-ခုႏွစ္တြင္ ရက္ငင္၍ ၄-လ ရက္စံုသတ္၀ါႀကီးထပ္ရန္ အထင္အရွားေဘာ္ျပလ်က္ ရိွပါသည္။

 
(၈) ရက္ငင္ေၾကြး မက်န္ျခင္းေၾကာင့္သာ ေရွးလာမည့္ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔ည လထြက္စ အခ်ိန္ကစ၍ လၾကတ္လိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။


            အထက္ပါ အခ်က္အရပ္ရပ္မ်ားကို ေထာက္ထားႏိႈင္းခ်ိန္ပါလွ်င္ ၁၃၀၁-ခုႏွစ္မွာ ၂-လ ရက္စံုသတ္ ၀ါငယ္ထပ္ျခင္းကို သေဘာႏွစ္သက္ေတာ္မူလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း ေလးျမတ္စြာ စာအားျဖင့္ အႀကံေပးပါသည္။

 
မွတ္ခ်က္။ ။ အစိုးရခန္႔ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီ
 

စဥ္
အမည္၊ ဘဲြ႔အမည္
ၿမိဳ႔
မွတ္ခ်က္
ဦး၀ိစာရိႏၵ၊ မယ္ဇယ္ေက်ာင္းတိုက္
က်ိဳက္ထို
ခ်ယ္ရာမင္
ဦးစိတၱ
မႏ ၱေလး
 
ဦးေက်ာ္ရန္
မႏ ၱေလး
 
ဆရာ မာဓ၀
မႏ ၱေလး
 
ဆရာ ဦးေက်ာ္ထင္
မႏ ၱေလး
 
ဦးသိန္းညြန္႔
မႏ ၱေလး
 
ဦးေသာဘဏ
ဟသၤာတ
 
ဦးဥတၱမ
ႏြားထိုးႀကီး
 
ဦးေ၀ဒဂၤတ
မႏ ၱေလး
 
၁၀
ဦးဘိုးႀကီး
မိတီၳလာ
 
၁၁
ဦးဉာဏဓဇ
ၾကည့္ျမင္တိုင္
 
၁၂
ဆရာၿငိမ္
ၾကည့္ျမင္တိုင္
 
၁၃
ဦးဂုဏုတၱရ
ပန္းေတာင္း
 

 
အယ္ဒီတာ



No comments: