Tuesday, May 15, 2012

ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအား အလုပ္ခန္႔ထားျခင္း

 (၁) နိဒါန္း




ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ အျခားႏိုင္ငံသားမ်ား လာေရာက္အလုပ္လုပ္ျခင္းအတြက္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအား အလုပ္ခန္႔ထားျခင္း ဥပေဒ ရိွသင့္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုုင္ငံတြင္ ဤဥပေဒမ်ိဳးရိွမရိွ၊ ရိွလွ်င္လည္း လက္ေတ႔ြ အသံုးခ်မခ် ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာမသိပါ။ သို႔ေသာ္ ေလ့လာမိသေလာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဤဥပေဒမ်ိဳး မေတြ႔ဖူးပါ။ ႏိုင္ငံျခားသို႔ သြားမည့္သူမ်ားအတြက္ ျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒ (The Emigration Act) သာရိွပါသည္။

ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ား လာေရာက္လုပ္ကိုင္ရန္ တာစူေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ထို ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ား ၀င္ေရာက္လာလွ်င္ ၎တို႔ႏွင့္အတူပါလာမည့္ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားမ်ားအား မည္ကဲ့သို႔ေသာ လက္မွတ္မ်ိဳးထုတ္ေပးမည္နည္း ဆိုသည္ကို ယခုကတည္းက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရန္ လိုပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ ထိုင္း၊ မေလးရွား ႏွင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံတို႔တြင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအား အလုပ္ခန္႔ထား ျခင္းအတြက္ ဥပေဒရိွပါသည္။ ထုိင္းတြင္ အလုပ္သမားႏွင့္လူမႈဖူလံုေရးဌာနက ကိုင္တြယ္ၿပီး The Aliens Employment Act ဟု ေခၚပါ သည္။ ၁၉၇၈ က ျပဌာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ မေလးရွားတြင္ Employment Act 1955, Part XIIB၊ အင္ဒိုနီးရွားတြင္ President of Republic of Indonesia, Act no. 13, Year 2003, Concerning Manpower, Chapter VIII ျဖစ္ၿပီး စင္ကာပူတြင္ Employment of Foreign Manpower Act ဟူ၍ ရိွပါသည္။

ဤတြင္ ကြ်န္ေတာ္က ကြ်န္ေတာ္ယခုအလုပ္လုပ္ေနေသာ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ Employment of Foreign Manpower Act ကို ဗဟုသုတရေအာင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ေဖာ္ျပပါမည္။


(၂) Employment of Foreign Manpower Act (စင္ကာပူ)

စင္ကာပူ Employment of Foreign Manpower Act ကို ၁၉၉၀ တြင္ Act 21 အျဖစ္ ျပဌာန္းခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ေျပာင္းလဲ လာေသာ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေအာင္ ျပဳျပင္ခဲ့သည္။

ထိုဥပေဒအရ စင္ကာပူအစိုးရမွ တရား၀င္ထုတ္ေပးထားေသာ အလုပ္လုပ္ခြင့္ လက္မွတ္ (Work Pass) တစ္ခုခုမရိွဘဲ စင္ကာပူႏိုင္ငံအတြင္း မည္သည့္ ႏိုင္ငံျခားသားမွ အလုပ္လုပ္ခြင့္မရိွပါ။

ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္မ်ား ထုတ္ေပးရန္ မဟာမင္းႀကီး (Controller) တစ္ဦး ခန္႔ထား ေဆာင္ရြက္ ပါသည္။ မဟာမင္းႀကီးကို အလုပ္သမား၀န္ႀကီးက တိုက္ရိုက္ခန္႔အပ္သည္။ စင္ကာပူႏုိင္ငံအတြင္း အလုပ္လုပ္ေနေသာ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား အေရးတြင္ ဤမဟာမင္းႀကီးသည္ အာဏာအရိွဆံုးျဖစ္ပါသည္။

စင္ကာပူႏိုင္ငံအတြင္း အလုပ္လုပ္လိုသူမ်ားသည္ မည္သည့္ဌာနတြင္ မည္သည့္အလုပ္ကို လုပ္လိုေၾကာင္း၊ လုိအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္း အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္တကြ မဟာမင္းႀကီးထံ ေလွ်ာက္လႊာတင္ရသည္။

မဟာမင္းႀကီးသည္ တင္ျပလာေသာ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကို စိစစ္၍ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္မ်ားထုတ္ေပးျခင္း၊ ျငင္းပယ္ျခင္းမ်ား ျပဳႏိုင္သည္။

မဟာမင္းႀကီးသည္ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွွတ္ကို အခ်ိန္မေရြး ပယ္ဖ်က္ခြင့္ရိွသည္။ ထိုသို႔ပယ္ဖ်က္လွ်င္ အလုပ္ရွင္ သို႔မဟုတ္ အလုပ္သမားအေနႏွင့္ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးထံ အသနားခံလႊာတင္ႏိုင္သည္။

            အလုပ္ရွင္တစ္ဦးသည္ တရား၀င္အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္မရိွသူ မည္သည့္ႏိုင္ငံျခားသားကိုမွ အလုပ္ခန္႔ထားခြင့္မရိွ။

            အလုပ္ရွင္သည္ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကို ထုတ္ေပးထားေသာ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ထဲတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္မွအပ အျခားမည္သည့္အလုပ္မ်ိဳးကိုမွ လုပ္ခိုင္းပိုင္ခြင့္မရိွ။

            လုပ္ငန္းခြင္ပိုင္ရွင္၊ အလုပ္ရံုပိုင္ရွင္မ်ားသည္ မိမိလုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အလုပ္သမားမ်ား အ၀င္အထြက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားရမည္။ ၀င္ခ်င္တိုင္း၀င္၊ ထြက္ခ်င္တိုင္း ထြက္ခြင့္ ေပးမထားရ။ မိမိပိုင္ ၀န္းအတြင္းတြင္ သက္တမ္းရိွ အလုပ္လုပ္ခြင့္ ကဒ္ျပားရိွသူမ်ားအားသာ ေနထိုင္၊ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးရမည္။ မိမိအလုပ္ခြင္အတြင္း တရားမ၀င္ေနထိုင္သူရိွပါက သိထားရမည္။

            လုပ္ငန္းခြင္ပိုင္ရွင္၊ အလုပ္ရံုပိုင္ရွင္မ်ားသည္ သက္တမ္းရိွ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္မရိွသူ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ မိမိပိုင္နက္အတြင္း ၀င္လာျခင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေနထိုင္ျခင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္လုပ္ျခင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း ခြင့္မျပဳရ။ မိမိအလုပ္ခြင္အတြင္းရွိသူ ႏိုင္ငံျခားသားအားလံုးသည္ သက္တမ္းရိွအလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ ရိွသူျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာေစရမည္။ အကယ္၍ အလုပ္သမားသည္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ ကဒ္ မိတၱဴျဖင့္ေနထိုင္ပါက ထိုမိတၱဴသည္ အစစ္အမွန္ဟုတ္မဟုတ္ မူရင္းႏွင့္တိုက္ဆုိင္ စစ္ေဆးၾကည့္ရမည္။

             သက္တမ္းရိွ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္မရိွဘဲ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ စင္ကာပူႏုိင္ငံအတြင္း ကိုယ္ပိုင္အလုပ္လုပ္ခြင့္ (self- employed) မရိွ။

            လက္ရိွထုတ္ေပးထားေသာ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ သက္တမ္းကုန္သြားလွ်င္ သက္တမ္းတိုးခြင့္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည္။

            အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္အား ကိုင္ခြင့္ရသူသည္ မိမိလက္မွတ္ကို အျခားမည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် လဲႊေျပာင္းေပးခြင့္မရိွ။ လက္မွတ္သက္တမ္းကုန္လွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္လွ်င္ ထိုလက္မွတ္ကို မဟာမင္းႀကီးထံ ၇ ရက္အတြင္း ျပန္အပ္ ရမည္။

            သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားက စစ္ေဆးလာလွ်င္ ထိုလက္မွတ္ကို အခ်ိန္မေရြးထုတ္ျပႏိုင္ရမည္။

            အလုပ္ခန္႔ထားျခင္းဆိုင္ရာ စစ္ေဆးေရးအရာရိွသည္ တရား၀င္အလုပ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သူ႔ကိုမဆို၊ မည္သည့္ေနရာ ၌မဆို၊ အခ်ိန္မေရြး၊ ေန႔ညမေရြး ၀င္ေရာက္ ရွာေဖြ စစ္ေဆးပိုင္ခြင့္၊ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ရွာေဖြပိုင္ခြင့္၊ မသကၤာသည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို သိမ္းဆည္းပိုင္ခြင့္၊ ႏႈတ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေမးျမန္းပိုင္ခြင့္၊ မိမိေရွ႔ေမွာက္သို႔ ဆင့္ေခၚႏိုင္ခြင့္၊ ဓါတ္ပံုရိုက္ ပိုင္ခြင့္၊ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ေတာင္းပုိင္ခြင့္ ရိွသည္။

            တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ထုိစစ္ေဆးေရးအရာရိွကို ေကာင္းမြန္စြာ မစစ္ေဆးႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေအာင္ လုပ္ခဲ့ေသာ္၊ ျပခိုင္းသည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားျပသရန္ ျငင္းဆိုခဲ့ေသာ္၊ ေမးျမန္းသည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ထိန္၀ွက္ထားခဲ့ေသာ္ ၀တၱရားေႏွာင့္ယွက္မႈျဖင့္ အေရးယူခံရမည္။

            ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားေနထိုင္သည့္ လိပ္စာကို အလုပ္ရွင္သည္ မဟာမင္းႀကီးသို႔ သတင္းေပးရမည္။ အကယ္၍ လိပ္စာ ေျပာင္းသြားခဲ့ေသာ္ ေျပာင္းသြားေသာ လိပ္စာအသစ္ကိုလည္း ႏွစ္ပတ္အတြင္း သတင္းေပးရမည္။

            ရဲအရာရိွ သို႔မဟုတ္ အလုပ္ခန္႔ထားျခင္းဆိုင္ရာ စစ္ေဆးေရးအရာရိွသည္ ေအာက္ပါတို႔အနက္ တစ္ခုခုကို က်ဴးလြန္ထားသူအား ဖမ္း၀ရမ္းမပါဘဲ အခ်ိန္မေရြး ဖမ္းဆီးအေရးယူႏိုင္သည္။

၁။ သက္တမ္းရိွ အလုပ္လုပ္ခြင့္ကဒ္ မရိွပါက

၂။ ထိုကဒ္အတြင္း ေဖာ္ျပထားခ်က္မ်ားႏွင့္ မညီညႊတ္ပါက

၃။ သက္တမ္းရိွ အလုပ္လုပ္ခြင့္ကဒ္ မရိွသူကို အလုပ္ခန္႔ထားခဲ့ပါက

၄။ ကဒ္ထဲတြင္ေဖာ္ျပထားသည့္အလုပ္မဟုတ္ဘဲ အျခားအလုပ္ကို ခိုင္းခဲ့ပါက (ဥပမာ ကဒ္ထဲတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္ လည္း အလုပ္ရွင္ျဖစ္သူက မိမိအလုပ္သမားကို သေဘၤာက်င္း၌ သြား၍ လုပ္ခုိင္းခဲ့ပါက)

၅။ စစ္ေဆးေရး အရာရိွကို အေႏွာင့္အယွက္ ျပဳခဲ့ပါက

၆။ ေလွ်ာက္လႊာတြင္ လိမ္လည္ေဖာ္ျပခဲ့ပါက

၇။ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ကို တရားမ၀င္ ျပင္ဆင္ခဲ့ပါက

၈။ တရားမ၀င္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ထားေသာ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ကို ကိုင္ေဆာင္ထားပါက

၉။ လက္မွတ္အား တရားမ၀င္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ အားေပးကူညီခဲ့ပါက

            သက္ေသခံအေထာက္အထားအျဖစ္ မ်က္ႏွာႏွင့္ ပုခံုးေပၚေသာ ဓါတ္ပံု၊ လက္ေဗြ ႏွင့္ လက္မွတ္တို႔ကို ရယူသည္။

            ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားမွာ ဥပေဒေၾကာင္းမ်ားျဖစ္၍ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။

            မည္ကဲ့သို႔ေသာသူမ်ားကို မည္သည့္အလုပ္မ်ားခန္႔ထားႏိုင္သည္ဆိုျခင္းအတြက္ ထိုဥပေဒ ေနာက္ဆက္တဲြေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္သည့္ First Schedule (Work Permit), Second Schedule(S Pass), Third Schedule (Employment Pass) မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုအထဲမွ အသံုးတည့္မည့္ အခ်ိဳ႔အခ်က္အလက္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။


(၃) စင္ကာပူတြင္ ေနထုိင္၊ လုပ္ကိုင္ခြင့္

စင္ကာပူႏုိင္ငံအတြင္း ၀င္ေရာက္ခြင့္၊ ေနထိုင္ခြင့္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ကို ဌာနႏွစ္ခုမွ ကိုင္တြယ္ပါသည္။ စင္ကာပူ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ ေရး (Immigration and Checkpoint Authority – ICA) ႏွင့္ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာန (Ministry of Manpower – MOM) တို႔ျဖစ္၏။

စင္ကာပူႏိုင္ငံအတြင္း ၀င္ေရာက္ရန္ ဗီဇာထုတ္ေပးျခင္း၊ ေနထိုင္ခြင့္ေပးျခင္း၊ ေနထိုင္ခြင့္သက္တမ္းတိုးေပးျခင္း၊ အျမဲေနထုိင္ခြင့္ ရသူ (Permanent Residents) မ်ားအေရး၊ ရက္ရွည္ေနခြင့္ (Long Term Visit Pass) မ်ား ထုတ္ေပးျခင္း၊ ေက်ာင္းသားကဒ္ ထုတ္ေပးျခင္း စသည္တို႔ကို လ.၀.က (ICA) က တာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္သည္။

စင္ကာပူႏိုင္ငံအတြင္း အလုပ္လုပ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ အလုပ္လုပ္ေနသူကို မွီခိုေနထိုင္ျခင္းတို႔အတြက္ MOM မွ ကိုင္တြယ္ပါသည္။ စင္ကာပူႏုိင္ငံအတြင္း အလုပ္လုပ္ရန္ သုိ႔မဟုတ္ အလုပ္လုပ္သူကို မွီခိုေနထိုင္ရန္ MOM မွ ထုတ္ေပးေသာ လက္မွတ္ (pass) မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။

v  Employment Pass (EP)

v  Personalised Employment Pass

v  EntrePass

v  Employment Pass Eligibility Certificate (EPEC)

v  S Pass

v  Work Permit (WP)

v  Dependant’s Pass

v  Long Term Visit Pass

v  Miscellaneous Work Pass

v  Training Employment Pass

v  Training Work Permit

ထို လက္မွတ္မ်ားကို ပညာတတ္မႈ၊ ကြ်မ္းက်င္မႈအလိုက္ ေအာက္ပါအတိုင္း အတန္းအစားခဲြထပ္မံခဲြႏိုင္ပါသည္။  

၁။ ပညာရွင္အဆင့္တြင္ -

v  Employment Pass (EP)

v  Personalised Employment Pass

v  EntrePass

v  Employment Pass Eligibility Certificate - တို႔ပါ၀င္သည္။


၂။ အသင့္အတင့္ကြ်မ္းက်င္ၿပီး ပညာတတ္ေသာသူမ်ား အဆင့္တြင္ -
v  S Pass


၃။ ကြ်မ္းက်င္သူ၊ အနည္းငယ္ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား အဆင့္တြင္ -
v  Work Permit


၄။ အျခားအဆင့္မ်ား၊ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ေခတၱလာေရာက္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားအတြက္မူ -
v  Miscellaneous Work Pass

v  Training Employment Pass

v  Training Work Permit

v  Work Permit for Performing Artistes

ဤအဆင့္မ်ားကို သတ္မွတ္ရာတြင္ ပညာအရည္အခ်င္း ႏွင့္ လုပ္သက္အလိုက္ခဲြျခားပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဓိက အေရးပါသည္မွာ လခသတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္၏။ ထိုလက္မွတ္မ်ားအတြက္ လခသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကိုပါ နမူနာေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။


<><> </><><> </><><> </>

စဥ္

လက္မွတ္အမ်ိဳးအစား

လခ (စင္ကာပူေဒၚလာ)

ပညာအရည္အခ်င္း


EP (P1 Pass)

8000

good degrees, professional qualifications or specialist skills


EP (P2 Pass)

4500


EP

3000


S Pass

2000

Masters/Degree/Diploma/Certificate with 5 years relevant experience


Work Permit

သတ္မွတ္ခ်က္မရိွပါ။

အသက္ ၁၆ မွ ၅၀ အတြင္းရိွသူ။

(မေလးရွားျဖစ္လွ်င္ ၅၈ ႏွစ္ထိလုပ္ခြင့္ေပးသည္။)


            အလုပ္လုပ္ရန္ ခြင့္ျပဳထားသည့္ကာလကိုလည္း ကန္႔သတ္ထားပါသည္။ မကြ်မ္းက်င္သူ (High Levy) Work Permit သမားမ်ား အား ၆ ႏွစ္ထက္ ပိုၿပီး လုပ္ခြင့္မျပဳ။ ကြ်မ္းက်င္သူ (Low Levy) Work Permit သမားမ်ားအား ၁၈ ႏွစ္ထိ လုပ္ခြင့္ျပဳပါသည္။
            အကယ္၍ EP သို႔မဟုတ္ S Pass ကိုင္ေဆာင္ထားသူတစ္ဦးသည္ အျမဲေနထိုင္ခြင့္ရသူ (PR) လက္မွတ္ရပါက ၎ကိုင္ေဆာင္ ထားေသာ အလုပ္လုပ္ခြင့္ လက္မွတ္ကို MOM သု႔ိျပန္အပ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။


(၄) နိဂံုး


            ယခုအခါ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားမွ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနပါသည္။ ထိုႏိုင္ငံျခားသားပိုင္ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအား မည္မွ်ခန္႔ထားသည္ကို ကြ်န္ေတာ္မသိပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအား ရာခိုင္ႏံႈးတစ္ခုျဖင့္ ခန္႔ထားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သာမန္အလုပ္သမားမ်ားအဆင့္တြင္ ရာခုိင္ႏံႈးမည္မွ်၊ စာေရးအဆင့္တြင္ ရာခုိင္ႏံႈးမည္မွ်၊ အင္ဂ်င္နီယာ ရာခုိင္ႏံႈးမည္မွ်၊ QC သို႔မဟုတ္ကလည္း မန္ေနဂ်ာစသည့္ရာထူးမ်ားတြင္ ရာခုိင္ႏံႈးမည္မွ်ခန္႔ထားရမည္ဆိုသည္ကို ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အလုပ္ခန္႔ထားေရး ဥပေဒ တြင္ ထည့္သြင္းေရးဆဲြရန္ လိုပါသည္။

စင္ကာပူတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ ရာခိုင္ႏံႈးမ်ားမွာ အလြန္ရႈပ္ေထြးလွပါသည္။ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစား၊ လုပ္ငန္းပမာဏ၊ ၀န္ထမ္း အင္အား စသည္တို႔အေပၚ မူတည္၍ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ ေအာက္ပါအတုိင္း သတ္မွတ္ထားပါသည္။

စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ ၀န္ထမ္းခန္႔ထားမႈ အခ်ိဳးအစား



<><> </><><> </><><> </><><> </><><> </><><> </> <><> </> <><> </><><> </><><> </><><> </><><> </> <><> </> <><> </><><> </><><> </><><> </> <><> </> <><> </><><> </><><> </><><> </><><> </> <><> </> <><> </><><> </><><> </><><> </><><> </> <><> </> <><> </><><></><><> </><><> </><><> </>

စဥ္

လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစား

စင္ကာပူႏုိင္ငံသား

ႏုိင္ငံျခားသား


ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း

၃၅

၆၅


၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း

၅၀

၅၀


ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း

၁၃

၈၇


သေဘၤာက်င္းလုပ္ငန္း

၁၇

၈၃


ေရနံဓါတုလုပ္ငန္း

၁၃

၈၇

            စင္ကာပူမွာ တုိင္းျပည္ကက်ဥ္းၿပီး အလုပ္လုပ္ႏိုင္သူ၊ အထူးသျဖင့္ အလုပ္ၾကမ္းသမားမ်ား နည္းပါးသျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ သေဘၤာက်င္း၊ ေရနံဓါတုစက္ရံုမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားမ်ား ခန္႔ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနႏွင့္မူ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ခန္႔ထားမႈကို အနည္းဆံုး ၇၅ ရာခိုင္ႏံႈးထိ သတ္မွတ္ထားမည္ဆိုလွ်င္ ပိုမို သင့္ေတာ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္။

            ဤသည္မွာ မိမိတို႔ႏုိင္ငံအတြင္း လာေရာက္လုပ္ကိုင္သည့္အတြက္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ ခံစားခြင့္တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရလွ်င္ အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို ေထာက္ထားၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအား အလုပ္ခန္႔ထားျခင္း ဥပေဒတစ္ရပ္ကို အေဆာတလ်င္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။


ေအးၿငိမ္း (ေလးမ်က္ႏွာ)
၁၅ ေမလ၊ ၂၀၁၂ ည ၉း၅၁ နာရီ

ရည္ညႊန္းကိုးကား Web Site မ်ား

၁။ Employment of Foreign Manpower Act (Chapter 91A) – Revised Edition 2009
၂။ ICA Singapore - http://www.ica.gov.sg

၃။ MOM Singapore - http://www.mom.gov.sg  

၃။ Conditions of WP and S Pass

၄။ Guidelines on Computation of Company’s Quota Balance (6th Edition) – (1 Jan 2012)

1 comment:

လြင္ေအာင္စိုး said...

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အေထာက္အကူျပဳ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။ ရွယ္ခြင့္ျပဳပါ။