Thursday, June 28, 2018

ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံ ႏွင့္ ဝသန္ေလ

(၁) ဂ်င္းထည့္သည္ ဆိုျခင္း

မေန႔က ဆရာဝန္တစ္ေယာက္၏ ပို႔စ္တစ္ခုကို ဖတ္လိုက္ရပါသည္။

သူက စာေရးဆရာမ်ားသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္က ဆရာဝန္မ်ားကို ဂ်င္းထည့္ခဲ့ေၾကာင္း၊ သူတို႔ေရးခဲ့ေသာစာမ်ားေၾကာင့္ ဆရာဝန္မ်ားအေပၚ လူနာမ်ား နားလည္မႈလဲြခဲ့ရေၾကာင္း (သူက ဝတၱဳမ်ားထဲတြင္ ဆရာဝန္မ်ားက အစဥ္အၿမဲၿပံဳးရႊင္ေနသည့္ အတြက္ ျပင္ပေလာက၌ ဆရာဝန္မ်ားက ၿပံဳးမျပသည့္အခါ လူဆိုးႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကရေၾကာင္း စသျဖင့္ေရးထားပါသည္။ မူရင္းတြင္ ဖတ္ၾကည့္ပါ။)

ဝတၱဳထဲက ဆရာဝန္မ်ားမွာ အလြန္ေတာ္ၾက၊ တတ္ၾကေၾကာင္း၊ ထုိအခါ ျပင္ပေလာကမွ ၎တို႔ကဲ့သို႔ ဆရာဝန္ငယ္မ်ားမွာ အလြန္ မ်က္ႏွာငယ္ၾကရေၾကာင္း။

လကၤာရည္ေက်ာ္၏ ဇာတ္ေကာင္ဆရာဝန္မွာ နယ္သို႔အလြန္သြားခ်င္သူျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိကဲ့သို႔ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး မေကာင္း သည့္ေနရာသို႔သြားၿပီး လူစြမ္းေကာင္းလုပ္ျပျခင္းသည္ ထိုေနရာမ်ားသို႔ မသြားခ်င္သူ ဆရာဝန္မ်ားအား လူဆိုးႀကီးမ်ားဟု အထင္ခံရစရာ ျဖစ္လာေၾကာင္း၊ လူအမ်ားအား ထိုေဒသမ်ားကို လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ေပးရမည္ ဟူေသာ အေတြးအေခၚမ်ားမွ ကင္းေဝးသြားေစေၾကာင္း . . စသျဖင့္ ေရးထားပါသည္။ (လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး ေခါင္းပါးတဲ့ေဒသ က သူေတြအတြက္ လုပ္ကိုင္ေပးခ်င္လို႔သြားတာနဲ႔ "လူေတြအျမင္မွာ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလာေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးမဝင္ေတာ့ပါဘူး" ဆိုေတာ့ကာ အင္း၊ ဘယ္လိုအေတြးအေခၚေတြနဲ႔မ်ား ၾဆာဝန္ျဖစ္လာပါလိမ့္။ အံ့ၾသဘ။)

ထို႔ျပင္ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ ဇာတ္ေဆာင္ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးက အစိုးရေဆးရံုမွာ ေတာကအဘြားႀကီးကုိ နားေဖာက္ေပးတာ ပင္ အျပစ္တစ္ခုလို ေဝဖန္ထားပါသည္။ တစ္ေယာက္က ကြန္မင့္မွာ ထုိအခန္းကို ဝတၳဳမွ screen shot ရိုက္ကာ တင္ေပးထားပါ သည္။ မိတ္ေဆြတို႔ သြားဖတ္ၾကည့္ပါ။ ဘယ္သူကမွ သူ႔နားကို ေဖာက္မေပးလို႔ ဆရာဝန္ႀကီးဆီလာ ေမတၱာရပ္ခံလို႔ ဆရာဝန္ႀကီးက ေမတၱာနဲ႔ နားေဖာက္ေပးတဲ့ကိစၥကို နားမလည္ႏိုင္တာ ကြ်န္ေတာ္ျဖင့္ အံ့ၾသလို႔ မဆံုးႏိုင္ပါ။

ထို႔ျပင္ ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံမွ ဆရာဝန္မွာ ထမင္းစားခ်ိန္ပင္ မရေလာက္ေအာင္ လူနာမ်ားအေပၚ ေစတနာလြန္ကဲလွပါသည္။ ထမင္းစားခ်ိန္သည္ ၁၀ မိနစ္ ၁၅ မိနစ္ထက္ ပိုမၾကာပါ။ သို႔အတြက္ လူနာမ်ားကို ကုသေနရ၍ ထမင္းငတ္သည္ဆိုသည္မွာ လြန္ လြန္လြန္းလွသည္ဟု ဆိုပါသည္။ သူေျပာတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္မီမခဲြလုိက္ရလွ်င္ ထုိ ၁၀ မိနစ္ ၁၅ မိနစ္အတြင္း ေသသြားႏိုင္သည့္ ကိစၥမ်ားလည္းရိွေၾကာင္း ဆရာဝန္တစ္ဦးေနႏွင့္ သူမသိတာမျဖစ္ႏိုင္ပါ။ (ထိုကဲ့သို႔ဆရာဝန္မ်ား အျပင္တြင္ တကယ္ရိွေၾကာင္း စာေရးသူ ဆရာဝန္ႀကီးက ဝန္ခံထားတာကို အမွာစာတြင္ ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။)

သူအဓိကေဝဖန္သည္မွာ စာေရးစရာ သံုးဦးကို ျဖစ္၏။ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၊ လြန္းထားထား (ေဆးတကၠသိုလ္) ႏွင့္ လကၤာရည္ေက်ာ္ တို႔ ျဖစ္၏။

သူ႔အေျပာအရ ထိုစာေရးဆရာမ်ား၏ ဆရာဝန္မ်ားမွာ အလြန္သိ၊ အလြန္တတ္၊ အလြန္ေတာ္၊ အလြန္စိတ္ထားျမင့္ျမတ္၊ အလြန္ ခ်မ္းသာသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ဝတၳဳအလြန္ဆန္လြန္းေနသည္ ဟု ဆိုပါသည္။ (အယ္မယ္ေလးဗ်ာ၊ ဝတၳဳထဲကဇာတ္ေကာင္ကို ဝတၳဳဆန္ပါ သည္ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ငါးသေလာက္ၿပံဳးသလို ၿပံဳးမိလိုက္ရပါ၏။)

သူကိုယ္တိုင္က ေမ့ေနသည္မွာ သူသည္ ေကာင္းကင္တစ္ေနရာမွထိုင္ကာ တကယ့္လူ႔ေလာကမွ လူမ်ားကို ၾကည့္ေနျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ေနသည္ဟု သတိမထားမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Post link:
https://www.facebook.com/min.htetnaing.18/posts/2011208935580471

(၂) အႏုပညာ

ဝတၱဳဆုိသည္မွာ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားေပၚအေျခခံကာ စာေရးဆရာ၏ စိတ္ကူးႏွင့္ေပါင္းစပ္ၿပီး စာဖတ္သူကို တစ္ခုခုေပးရန္ ေရးသားထားသည့္ စာေပတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ ဝတၱဳအားလံုးမွာ စိတ္ကူးယဥ္ခ်ည္းျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ဝတၱဳမွ အျပင္ ေလာကမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အတိုင္း ေရးသားထားတာ မရိွပါ။ အျပင္ေလာကမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အတိုင္း ေရးမည္ဆိုလွ်င္ ဝတၱဳမဟုတ္ေတာ့ဘဲ အတၳဳပၸတိၱသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အတၳဳပၸတိၱတြင္ပင္ ဖတ္ေကာင္းေအာင္ အနည္းငယ္ ျပဳျပင္ ေရးရပါေသးသည္။

ဝတၳဳေရးရာတြင္ ခ်န္သင့္သည့္အရာမ်ားကို ခ်န္ခဲ့ရသည္။ ထည့္သင့္သည့္ အရာမ်ားကို ထည့္ရသည္။ ဖိသင့္သည့္အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို ဖိရသည္။ ေဖာ့သင့္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဖာ့ရသည္။ ျပင္ပေလာကအတိုင္း ေရးလို႔ ဘယ္လိုမွမရပါ။ မိမိေပးလိုသည့္ သတင္းစကားကို လူအမ်ားသတိျပဳမိလာေအာင္ မီးေမာင္းထိုးျပျခင္းသည္ပင္လ်င္ အႏုပညာျဖစ္ပါသည္။

ဤသည္မွာ အႏုပညာ၏လုပ္ရပ္၊ အႏုပညာ၏ တာဝန္ပင္ျဖစ္၏။

မိတ္ေဆြတို႔ ဝတၱဳမ်ားစြာဖတ္ဖူးပါလိမ့္မည္။ ရုပ္ရွင္ကားမ်ားစြာ ၾကည့္ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ ကာတြန္းစာအုပ္မ်ားစြာ ဖတ္ဖူးၾကပါ လိမ့္မည္။ မည္သည့္ရုပ္ရွင္၊ ကာတြန္း၊ ဝတၱဳသည္ အျပင္၌ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အတိုင္း ေရးသား၊ ရိုက္ကူးထားတာ ရိွပါ သနည္း။ အကယ္၍သာ အျပင္မွာျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အတိုင္း ေရးသား၊ ရိုက္ကူးမည္ဆိုလွ်င္ ထုိဝတၳဳေရးဆရာမွာ ထမင္းငတ္ကိန္း ရိွၿပီး ထို ရုပ္ရွင္မွာ ခြက္ခြက္လန္ေအာင္ရံႈးကာ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီမွာ ေဒဝါလီခံရကိန္းရိွသည္။

ယခု - တစ္ပတ္လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၁၅၀ ေလာက္ဝင္ေငြရခဲ့သည့္ Jurassic World, Deadpool 2, Infinity World စသည္တို႔ကို ၾကည့္ပါ။ မည္သည့္ကားသည္ အျပင္ေလာကႏွင့္ ကိုက္ညီပါသနည္း။ ဤကားမ်ားထဲကအတိုင္းသာ အျပင္၌ ျဖစ္ၾကစတမ္းဆို လူေတြေတာင္ ေနစရာရိွေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ဤမွ်သဘာဝမက်ေသာကားမ်ားျဖစ္ပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားရပါသနည္း။ ထိုကားမ်ားဆိုလွ်င္ ျပင္ပေလာကမွ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို အေျခခံတာပင္ မဟုတ္။ တစ္ကားလံုး စိတ္ကူးယဥ္ခ်ည္း ျဖစ္၏။

အႏုပညာတြင္ ပရိသတ္ကိုဆဲြေဆာင္ရန္ ဇာတ္နာေအာင္ လုပ္ေပးရတာေတြ ရိွသည္။ အျပင္ေလာက က အတိုင္းသာေရးပါက မည္ကဲ့သို႔ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းပါမည္နည္း။ လူၾကမ္းက မင္းသားကို ႏိွပ္စက္သည့္အခန္း၌ သာသာထိုးထိုးကေလး ႏိွပ္စက္ ေပးရသည္။ သို႔မွသာ ပဲြၾကည့္ပရိသတ္က လူၾကမ္းကိုမုန္းၿပီး မင္းသားကို သနားမည္မဟုတ္ပါေလာ။

မိတ္ေဆြတို႔ သတိထားမိပါလိမ့္မည္။ မည္သည့္ရုပ္ရွင္၊ ဝတၳဳျဖစ္ေစ၊ ဇာတ္အထြဋ္ကိုေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ မင္းသားမွာ ေသခါနီးထိ အလူးအလဲခံရတာခ်ည္း ျဖစ္၏။ လူဆိုးမ်ားက ဇာတ္လိုက္ကုိ အသဲအသန္ ႏိွပ္စက္ေနေစျခင္းျဖင့္ ပရိသတ္ကို မရိုးမရြ ျဖစ္ေစသည္။ သို႔ေသာ္ မင္းသားဟူသည္ ေသရိုးထံုးစံမရိွ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေသခါနီးဆဲဆဲမွ ထလာကာ ၎ကို အျပတ္အသတ္ ႏိွပ္စက္ခဲ့ေသာ အင္မတန္ အားခြန္ဗလ ေကာင္းလွသည့္ လူဆိုးႀကီးကို လက္သီးကေလးတစ္ခ်က္တည္း ထိုးကာ အႏိုင္ယူ လုိက္ႏိုင္သည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ သဘာဝက်ပါသလား။ လံုးဝမက်ပါ။ သို႔ေပမင့္ ဤသည္ကိုပင္ ပရိသတ္က သေဘာက် ႏွစ္ခ်ိဳက္ေနၾကတာ ျဖစ္ေလသည္။

Infinity world တြင္ ဇာတ္လိုက္ကို အႏိုင္မေပးဘဲ ေသပစ္လုိက္သည့္အတြက္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ပင္လွ်င္ ရံုထဲကထြက္လာသည့္အခါ ရင္ထဲ၌ မတင္မက်၊ ခိုးလိုးခုလု ျဖစ္ခဲ့ရပါေသးသည္။ ကေလးဆန္တယ္ပဲေျပာေျပာ Avengers အဖဲြ႔ကို အႏိုင္ရေစခ်င္သည္။

ဤသည္ကိုမွ သဘာဝမက်၍ မၾကည့္ခ်င္ပါဆိုလွ်င္ မၾကည့္ပါႏွင့္။ ဘာမွမျဖစ္ပါ။ ၾကည့္ခ်င္သူေတြ ၾကည့္ပါလိမ့္မည္။

အကယ္၍ သင္သည္ သဘာဝအတိုင္းခ်ည္းသာ ၾကည့္လိုပါသည္ဆိုလွ်င္၊ သဘာဝအလြန္က်သည့္ ဇာတ္ရုပ္မ်ားကိုသာ ဖတ္လုိသည္ ဆိုပါလွ်င္ သေဘၤာဆိပ္၊ ဘူတာရံု၊ စူပါမားကက္ႀကီးမ်ား၊ သီရိမဂၤလာေစ်း၊ လိႈင္သာယာက မီးခြက္ေစ်း၊ က်ဴးေက်ာ္ တဲမ်ား စသည္တို႔သို႔သြားကာ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခမ္း ထိုင္ၾကည့္ပါေလ။ အလြန္သဘာဝက်လွသည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုသာ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သတည္း။

သို႔မဟုတ္ လက္ေတြ႔ဆန္သည့္စာမ်ားကိုသာ ဖတ္လိုပါသည္ဆုိလွ်င္ သတင္းမ်ားကိုဖတ္ပါ။ သတင္းမ်ားသည္ လက္ေတြ႔အျဖစ္ အပ်က္မ်ားကို တကယ္ျဖစ္သည့္အတိုင္း ေရးထားတာျဖစ္ပါသည္။

ဝတၳဳမ်ား၊ ကာတြန္းမ်ား၊ ရုပ္ရွင္မ်ား၌ သဘာဝက်သည့္ အခ်င္းအရာကိုရွာေနပါသည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေတာ္ရူးသည့္သူဟုသာ သမုတ္ရေပလိမ့္မည္။

(၃) ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ

အေဝးသင္တကၠသုိလ္၊ တတိယႏွစ္ျမန္မာစာ၌ ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ သည္ ျပ႒ာန္းစာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ပါလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဆရာလကၤာရည္ေက်ာ္၏ ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံကို ဖတ္ပါသည္။ ဝတၱဳကေလးမွာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္း၏။ တက္သစ္စ ဆရာဝန္ကေလးမ်ားကို သူ႔ဝတၱဳျဖင့္ ဆရာဝန္တို႔၏က်င့္ဝတ္၊ ေျပာဆိုေနထိုင္၊ လုပ္ကိုင္ရမည့္ သေဘာတရားမ်ားကို ညႊန္ျပသြားသည္ဟု နားလည္မိပါသည္။

ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ကလည္း သူ႔ဝတၱဳမွ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္းမွာ ျပင္ပေလာကတြင္  သူေတြ႔ခဲ့ဖူးသည့္ ဆရာဝန္မ်ား၏ စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စားခဲ့မႈ၊ အနစ္နာခံခဲ့မႈမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳေရးဖဲြ႔ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံထားပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္း သည္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္မဟုတ္။ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္းကဲ့သို႔ ဆရာဝန္ေတြ ျပင္ပေလာကမွာ အမ်ားႀကီးရိွသည္။ (သို႔ေသာ္ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္းမွာ ျပင္ပေလာကမွ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ကို ကိုယ္စားျပဳျခင္းမဟုတ္မူ၍ အျပင္တြင္ တကယ္ရိွခဲ့ဖူးေသာ ဆရာဝန္မ်ား၏ ေကာင္းျမတ္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကို စုစည္းကာ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္း၌ အားလံုးစုၿပံဳထည့္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံမွ ဆရာႀကီးေပးခ်င္သည့္ သတင္းစကားမွာ ဆရာဝန္မ်ားသည္ လူနာမ်ားကို ျပဳစုကုသရာ၌ ေစတနာ၊ ေမတၱာအျပည့္ထားပါ ဆိုတာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသတင္းစကားေလးတစ္ခုကို ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံအျဖစ္ ဖန္တီးထားတာ ျဖစ္၏။ ဝတၳဳေရးဆရာတို႔၏ အတတ္ပညာျဖင့္ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္းကို ပရိသတ္ သေဘာက်လာေအာင္၊ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္းကဲ့သုိ႔ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္မ်ား စာဖတ္သူရင္ထဲေရာက္သြားေအာင္ ေဒါက္တာလတ္ၿငိမ္းကို သာမန္လူသားမ်ားထက္ ပိုလြန္ဖန္တီးရမည္ မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။

(သို႔တိုင္ ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ၏ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းကိုမူ ကြ်န္ေတာ္မႀကိဳက္ပါ။)

ဆရာႀကီးမင္းသိခၤ၏ လ်က္ဆားပုလင္းအာဖ်ံကြီး (ဟုတ္ေပါင္ ေမာင္ဝဏၰနဲ႔ မွားကုန္ၿပီ) ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္လိုလူမ်ိဳး ျမန္မာျပည္၌ ေပၚထြန္းခဲ့ဖူးသည္ဟု အသင္တို႔ ၾကားဖူးပါသေလာ။ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္၌ သဘာဝ ယုတိၱမတန္သည့္ အရည္အခ်င္းမ်ား အကုန္ ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ကို မခ်စ္ပါသေလာ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ဥပေဒဘက္ေတာ္သားျဖစ္ကာ မေကာင္းမႈကို ႏွိမ္ႏွင္းေနသူျဖစ္သည့္အတြက္ ခ်စ္ၾကပါသည္။ ၎၏ေယာက္်ားပီသမႈ၊ အရာရာကို တတ္သိနားလည္မႈမ်ားကပင္ ပရိသတ္ကို လူစြမ္းေကာင္းတစ္ဦးအျဖစ္ ႏွစ္သက္လာေစရန္ ဆဲြေဆာင္ေပးထားသည္။

အကယ္၍ ဝတၳဳဇာတ္လိုက္တစ္ဦးသည္ သူလိုငါလို ငဒူတစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္ ဆိုလွ်င္ျဖင့္ မည္သူ စိတ္ဝင္စားပါမည္နည္း။
ဤသည့္အခ်က္ေလာက္မွ အကဲမခတ္တတ္သည့္ ထုိ ဆရာဝန္အား ကြ်ႏ္ုပ္မွာ လြန္စြာမွ သနားကရုဏာ သက္မိပါသည္။

ဤသည္မွာ ကြ်န္ေတာ့္အယူအဆ သက္သက္ျဖစ္၏။ မွန္ရမည္။ မိတ္ေဆြတို႔ သေဘာတူရမည္ဟု မဆုိလို။
လြတ္လပ္စြာ သေဘာကဲြလဲြႏိုင္ပါသည္။ သေဘာကဲြလဲြႏိုင္ခြင့္ လူတိုင္းတြင္ရိွ၏။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း

၂၈ ဇြန္လ၊ ၂၀၁၈

No comments: