Tuesday, December 3, 2013

လုပ္ငန္းခြင္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး (ေဆာက္လုပ္ေရး) (၄၁)

အခန္း (၁၀)

အေရးေပၚအစီအမံမ်ား ခ်မွတ္ျခင္း (Emergency Preparedness)

၁၀၊ ၁။ အေရးေပၚအေျခအေနဟူသည္ အဘယ္နည္း

            လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း၌ ၀န္ထမ္းမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္၊ ပိုင္ဆိုင္မႈပစၥည္း၊ အေဆာက္အဦစသည္တို႔ကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ မေတာ္တဆမႈ ေဘးအႏၱရာယ္တစ္ခုခုကို အေရးေပၚအေျခအေနဟု ေခၚသည္။ ထိုအေရးေပၚ အေျခအေနတြင္ ေအာက္ပါတို႔ ပါ၀င္ႏိုင္ပါသည္။

Ø မီးေလာင္ျခင္း၊ ေပါက္ကဲြျခင္း
Ø ဓာတ္ေငြ႔ယိုစိမ့္ျခင္း
Ø အျမင့္မွ လိမ့္က်ေသဆံုးျခင္း
Ø ကရိန္းလဲၿပိဳျခင္း
Ø တူးထားေသာ ေျမက်င္းမ်ား ၿပိဳက်ျခင္း
Ø ျငမ္းစင္မ်ား ၿပိဳလဲျခင္း
Ø ေျမငလ်င္လႈပ္ျခင္း၊ မုန္တိုင္းတုိက္ျခင္း စေသာ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္

ထိုအေရးေပၚအေျခအေနမ်ားျဖစ္လာလွ်င္ စနစ္တက် ခ်က္ခ်င္းတံု႔ျပန္ႏိုင္ရန္ စီမံခ်က္ေရးဆဲြကာ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရိွသူအားလံုး ကို ေလ့က်င့္ ေပးထားရပါမည္။ အလုပ္သမားအသစ္မ်ား ၀င္ေရာက္လာလွ်င္လည္း ၎တို႔ကို အေရးေပၚအစီအမံအား နားလည္ေအာင္ ရွင္းးျပထားရမည္။
   သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္မ်ား က်ေရာက္ျခင္းကိုလည္း အေရးေပၚအစီအမံတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားထားရပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သဘာ၀ေဘးမ်ား (ဥပမာ- မုန္တိုင္း) သည္ ပိုမိုျပင္းထန္ ဆိုး၀ါးေစတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သဘာ၀ေဘးဒဏ္မ်ားအတြက္ စီမံရာ တြင္ ေအာက္ပါတို႔ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္။
v  သဘာ၀ေဘးဒဏ္အမ်ိဳးအစား
v  ျပင္းထန္မႈပမာဏ
v  အနီးရိွ အျခားလုပ္ငန္း၊ လူေနအိမ္ေျခ၊ အေဆာက္အဦ၊ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ား၊ အမ်ားျပည္သူသံုး လမ္း
v  ကယ္ဆယ္ေရးအဖဲြ႔မ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈပမာဏ ႏွင့္ စြမ္းရည္
v  အျခား ျပင္ပကယ္ဆယ္ေရးအဖဲြ႔မ်ားႏွင့္ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ

၁၀၊ ၂။ အေရးေပၚအေျခအေန စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔ ဖဲြ႔စည္းျခင္း


            အေရးေပၚအေျခအေန စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ဖဲြ႔စည္းႏိုင္ပါသည္။


၁၀၊ ၃။ တာ၀န္ႏွင့္ ၀တၱရားမ်ား

            အေရးေပၚအေျခအေနကို စီမံခန္႔ခဲြရန္ အေရးေပၚအေျခအေန စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔ ဖဲြ႔ထားရပါမည္။ ထိုအဖဲြ႔တြင္ အေရးေပၚအေျခအေန တံု႔ျပန္မႈ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈး၊ အေရးေပၚအေျခအေနတံု႔ျပန္မႈ လက္ေထာက္ညိွႏိႈင္းေရးမႉး၊ အေဆာင္မႉး၊ အေရးေပၚအေျခအေနတံု႔ျပန္ေရး အဖဲြ႔၊ ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔တို႔ ပါ၀င္ပါသည္။

အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈး

            အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈးသည္ အေရးေပၚအေျခအေနအတြက္ တာ၀န္အရိွဆံုးျဖစ္၏။ ၎သည္ အေရးေပၚ အေျခအေနတစ္ရပ္ရပ္က်ေရာက္္လာပါက မည္ကဲ့သို႔ေဆာင္ရြက္မည္၊ မည္သည့္သူမ်ား ပါ၀င္သင့္သည္ စသည္တို႔ကို ဆံုးျဖတ္၍ ဤ အေရးေပၚစီမံခ်က္ကို ျပဳစုရပါမည္။ ဤစီမံခ်က္ကို လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရိွသူအားလံုး အစမ္းေလ့က်င့္ရာ၌ ဦးေဆာင္တာ၀န္ယူရမည္။ အကယ္၍ အေရးေပၚအေျခအေနတစ္ရပ္ရပ္ က်ေရာက္လာပါက ၎ကပင္ အစစ၊ အရာရာကို အမိန္႔ေပးကာ စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္သြား ရပါမည္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရိွ အျခားသူအားလံုးသည္ ၎၏ အမိန္႔၊ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းသာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကရမည္။

အေရးေပၚအေျခအေန ညိွႏိႈင္းေရးမႈး

အေရးေပၚအေျခအေန တံု႔ျပန္မႈ ညိွႏိႈင္းေရးမႈးသည္ အေရးေပၚအေျခအေနတစ္ခုခု ျဖစ္လာခဲ့ပါက အေရးေပၚအေျခအေနတံု႔ျပန္မႈ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈးအား အဓိက ကူညီေဆာင္ရြက္ရမည့္သူျဖစ္သည္။ ၎သည္ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအၾကား ညိွႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႉး၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမည့္သူလည္း ျဖစ္သည္။

အေဆာင္မႉး

            လုပ္ငန္းခြင္တြင္ အေဆာက္အဦ သံုးေလးခုရိွပါက အေဆာက္အဦတစ္ခုလွ်င္ အေဆာင္မႉးတစ္ဦး၊ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦ ျဖစ္ပါက တစ္ထပ္လွ်င္ အေဆာင္မႉးတစ္ဦး ခန္႔အပ္ထားရမည္။ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးသည္ အေဆာင္မႉးျဖစ္သင့္သည္။ အေရးေပၚ  အေျခအေန တစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့ပါက အေဆာင္မႉးသည္ မိမိတာ၀န္ယူထားေသာ ဧရိယာမွ အလုပ္သမားအားလံုးကို စနစ္တက် ကယ္ထုတ္သြားရန္ တာ၀န္ ရိွသည္။ အေဆာင္မႉးသည္ မိမိတာ၀န္ယူထားသည့္ေနရာ၌ အလုပ္သမားမည္မွ်ရိွသည္၊ မည္သည့္ကန္ထရိုက္တာမ်ား အလုပ္လုပ္ေနသည္၊ မည္သည့္ ကန္ထရိုက္တာ၌ အလုပ္သမားမည္မွ်စီရိွသည္ အစရိွသည္တုိ႔ကို သိထားရန္ လိုသည္။ သို႔မွသာ အေရးအေၾကာင္းရိွလွ်င္ ထုိသူ အားလံုးကို ကယ္ထုတ္သြားႏိုင္ေပမည္။
           
ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔

            ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔တြင္ တစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ ထို႔ထက္ပိုရိွႏိုင္သည္။ ေရွးဦးသူနာျပဳေသတၱာကိုလည္း ပစၥည္းကိရိယာ အစံုအလင္ႏွင့္ အဆင္သင့္ထားရိွရမည္။ ဒဏ္ရာအနာတရျဖစ္သူ၊ မူးလဲသူမ်ားရိွခဲ့ပါက သယ္ထုတ္ရန္ ထမ္းစင္လည္း ရိွထားသင့္ပါသည္။ ေရွးဦးသူနာျပဳသည္ ေသခ်ာစြာ ေလ့က်င့္ေပးထားေသာ ကြ်မ္းက်င္သူျဖစ္ရမည္။

၁၀၊ ၄။ အေရးေပၚအေျခအေန အမ်ိဳးအစား

            အေရးေပၚအေျခအေန အမ်ိဳးအစားမ်ားကို ေအာက္ပါအတုိင္း ခဲြျခားႏိုင္ပါသည္။

၁၀၊ ၄၊ ၁။ က်န္းမာေရး အေရးေပၚအေျခအေန

ဥပမာ -
Ø ေနပူထဲ၌ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ မူးလဲျခင္း
Ø ဆီးခ်ိဳရိွသူတစ္ဦးသည္ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ အလြန္အမင္းက်ကာ မူးေမ့ျခင္း
Ø ရုတ္တရက္ ႏွလံုးေရာဂါထၾကြလာျခင္း
Ø ဆားစ္ေရာဂါအေရးေပၚ - စသည္
ထိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ဆက္သြယ္ရန္ အေရးေပၚကား၊ အနီးဆံုးေဆးရံုေဆးခန္း စသည့္ ဖံုးနံပါတ္ႏွင့္ တည္ေနရာမ်ားကို သိရိွထားရပါမည္။ ထိုအေရးေပၚနံပါတ္မ်ားကို လုပ္ငန္းခြင္ ၀င္ေပါက္၊ ရံုးခန္း၊ လုပ္သားမ်ားနားေနေဆာင္၊ စားေသာက္ေဆာင္မ်ားတြင္ ကပ္ထားရပါမည္။
၁၀၊ ၄၊ ၂။ မီးေလာင္ျခင္း၊ ေပါက္ကဲြျခင္း

            ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ဓာတ္ေငြ႔သံုး ျဖတ္ျခင္း၊ ဂေဟေဆာ္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာ မီးေလာင္ႏိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားရိွရာ မီးအေရးေပၚကိစၥကိုလည္း ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားရပါမည္။ မီးေလာင္လွ်င္ ဆက္သြယ္ရမည့္ ဖံုးနံပါတ္၊ အနီးဆံုးမီးသတ္သို႔ ဆက္သြယ္ရန္ နံပါတ္ စသည္တုိ႔ကို သိထားရမည္။ ထိန္းႏိုင္ေလာက္ေသာ မီးျဖစ္လွ်င္ မီးသတ္ႏိုင္ရန္ မီးသတ္ဘူးမ်ားကို လုပ္ငန္းခြင္အႏံွ႔ ထားေပးရန္လိုသည္။ မီးႏွင့္အလုပ္လုပ္သည့္ေနရာတို္င္း၌ မီးသတ္ဘူးရိွရမည္။ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ မီးသတ္ဘူး ထားရမည္။ မီးေလာင္လွ်င္ မည္ကဲ့သို႔ လုပ္ရမည္ကို လုပ္သားအားလံုးအား ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ေပးထားရမည္။
            မိမိလုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းမွသာမက အနီးပတ္၀န္းက်င္မွ မီးအႏၱရာယ္ကိုလည္း အစဥ္သတိျပဳေနရပါမည္။ ျပင္ပမွမီးသည္ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းခြင္၏ ထြက္ေပါက္ကို ပိတ္၍ေလာင္ေနလွ်င္ မည္ကဲ့သို႔ ထြက္ရမည္ကိုလည္း ႀကိဳတင္စဥ္းစား စီစဥ္ထားရပါမည္။

၁၀၊ ၄၊ ၃။ လံုၿခံဳေရး အေရးေပၚ

            ထိုအထဲတြင္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားႏွင့္ ဗံုးေပါက္ကဲြျခင္းမ်ားပါသည္။ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲကိစၥျဖစ္ေသာ္လည္း ျဖစ္လာခဲ့လွ်င္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေစရန္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားကာ အစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ထားရပါမည္။

၁၀၊ ၄၊ ၄။ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္

            မုန္တိုင္းတုိက္ျခင္း၊ မိုးသည္ထန္စြာရြာသျဖင့္ ေျမၿပိဳျခင္း၊ ငလ်င္လႈပ္ျခင္းတို႔ကိုလည္း အေရးေပၚကိစၥတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစား ရပါ မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အုတ္ျမစ္ခ်ရန္ ေျမတူးေနစဥ္ မိုးသည္းထန္စြာရြာလာေသာေၾကာင့္ ေျမသားမ်ား ေပ်ာ့အိ ၿပိဳက်ကာ အနီး ပတ္၀န္းက်င္ရိွ အေဆာက္အဦမ်ား ၿပိဳလဲႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ မုန္တိုင္းတိုက္လွ်င္ ဆင္လက္စ ျငမ္းမ်ား၊ ေဖာင္၀ပ္မ်ား လဲၿပိဳႏိုင္သျဖင့္ ဤေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစား စီစဥ္ထားရပါမည္။ မိုးသည္းထန္စြာရြာလွ်င္ ေျမသားမ်ားေပ်ာ့ကာ ထိုေနရာမွ ျငမ္းစင္မ်ားၿပိဳလဲတတ္သည္ကို သတိျပဳပါ။

၁၀၊ ၄၊ ၅။ ဓာတ္ေငြ႔ယိုစိမ့္ျခင္းအေရးေပၚ

            ဓာတုေဗဒစက္ရံုမ်ား၊ ထိုစက္ရံုမ်ားအနီးတ၀ိုက္တြင္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအေနႏွင့္ ဓာတုစက္ရံုမ်ားမွ အဆိပ္ေငြ႔မ်ား ယိုစိမ့္တတ္သည္ကို သတိျပဳရပါမည္။ အဆိပ္ေငြ႔ယိုစိမ့္မႈသည္ မည္သည့္ဘက္မွ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မည္သည့္ဘက္သို႔ ေလတိုက္ႏိုင္သျဖင့္ လူမ်ားကို မည္သည့္ဘက္သို႔ သယ္ထုတ္သြားရမည္။ မည္သည့္ေနရာသည္ အႏၱရာယ္ကင္းသည့္ေနရာျဖစ္သည္ စသည္တို႔ကို မူလ ကတည္းက ထည့္သြင္း စဥ္းစားစီမံထားရပါမည္။ မိမိတို႔လုပ္ငန္းခြင္မွ အလုပ္သမားမ်ားအားလည္း ႀကိဳတင္ သတိေပး ေလ့က်င့္ေပးထားရ ပါမည္။

၁၀၊ ၄၊ ၆။ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ အေရးေပၚ

            ကရိန္းမ်ားလဲၿပိဳျခင္း၊ ျငမ္းစင္မ်ား ၿပိဳပ်က္က်ျခင္း၊ ေဖာင္၀ပ္မ်ား လဲၿပိဳျခင္း၊ အျမင့္မွ ျပဳတ္က်ေသဆံုးျခင္း၊ ေဆာက္လုပ္္ေရးသံုး ယႏၱယားႀကီးမ်ားႏွင့္ မေတာ္တဆ တိုက္ခိုက္မိ၍ ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္း စသည္တို႔သည္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၌ ႀကံဳေတြ႔ရေသာ အေျခအေနမ်ားျဖစ္၏။ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အေရးေပၚအေျခအေနျဖစ္လာခဲ့လွ်င္ မည္ကဲ့သို႔လုပ္မည္နည္း ဟူသည့္ အစီအစဥ္ ကို ေသခ်ာစြာ ေရးဆဲြထားရပါမည္။ သို႔မွသာ အေရးႀကံဳလာလွ်င္ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခဲြႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ 

၁၀၊ ၅။ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး အစီအမံ (Emergency Evacuation Plan)

            ဤအစီအမံတြင္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ား ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္။
၁။ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းကိရိယာမ်ား
၂။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရိွသူအားလံုးအား အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ေပးရန္ လိုအပ္ခ်က္
၃။ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကာင့္ ျဖစ္လာႏုိင္သည့္ ေနာက္ဆက္တဲြ ရလဒ္မ်ား
၄။ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေရးေပၚကိစၥမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ႀကိမ္ႏႈန္း
၅။ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားပါသည့္ ကယ္ဆယ္ေရးအဖဲြ႔
၆။ လက္မွတ္ရေရွးဦးသူနာျပဳမ်ားပါသည့္ ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔
၇။ အနီးဆံုးေဆးခန္း၊ ေဆးရံုမ်ား၏ ဖံုးနံပါတ္ႏွင့္ အျမန္ဆံုးသြားႏိုင္သည့္ လမ္းေၾကာင္း
၈။ အေရးေပၚယာဥ္၊ မီးသတ္၊ ရဲစခန္း၊ ေဆးရံုႀကီးမ်ား၏ ဖံုးနံပါတ္မ်ား
၉။ အေရးေပၚအေျခအေနတြင္ မည္ကဲ့သို႔ျပဳလုပ္ရမည္ဟူေသာ အလုပ္သမားမ်ားအား ညႊန္ၾကားခ်က္
၁၀။ အေရးေပၚ စုရပ္၊ ထိုစုရပ္ကို မူလကတည္းက သတ္မွတ္ထားရမည္။ စုရပ္သည္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရိွ အလုပ္သမားအားလံုး စုရံုးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ က်ယ္၀န္းရမည္။ လမ္းမႀကီးသို႔ အလြယ္တကူထြက္ႏိုင္သည့္ေနရာ ျဖစ္ရမည္။ ပိတ္မိေနေစမည့္ ေနရာမ်ိဳး မျဖစ္ေစရ။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရိွသူအားလံုးအား အေရးေပၚကိစၥရိွလွ်င္ ဤေနရာ၌ စုရံုးၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးထားရမည္။
၁၁။ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္းမ်ားအား အသံုးျပဳနည္းသင္တန္းမ်ားေပးျခင္း (ဥပမာ - အေရးေပၚထမ္းစင္သယ္နည္း၊ မီးသတ္ဘူး
      အသံုးျပဳနည္း၊ အသက္ကယ္အက်ႌ၀တ္နည္း စသည္)

            အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီးသည့္အခါတိုင္း၊ အေရးေပၚကိစၥမ်ား ျဖစ္ပြား ၿပီးသည့္အခါတိုင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အေရးေပၚကိစၥမ်ား ေပၚေပါက္လာႏိုင္သည့္အခါမ်ားတြင္ အေရးေပၚအစီအမံကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္ လိုပါသည္။

၁၀၊ ၆။ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး သင္တန္းေပးျခင္း ႏွင့္ ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ျခင္း

            အေရးေပၚအေျခအေနမ်ားတြင္ မည္ကဲ့သို႔တံု႔ျပန္မည္ဆိုသည္ကို လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရွိသူအားလံုးအား ေသခ်ာစြာ ရွင္းျပထားၿပီး လက္ေတြ႔လည္း အစမ္းေလ့က်င့္ေပးထားရန္ လိုပါသည္။ ထိုအစမ္းေလ့က်င့္ခန္းကို အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး အစီအမံတြင္ပါသည့္ အစီအစဥ္အတိုင္း အတိအက်ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး မည္ကဲ့သို႔ျပဳလုပ္သည့္အေၾကာင္းလည္း ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္တကြ မွတ္တမ္းတင္ထားရပါမည္။
            ထိုမွတ္တမ္းတြင္ -
Ø အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး အစမ္းေလ့က်င့္သည့္ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္၊ ေနရာ
Ø ပါ၀င္သည့္ ကန္ထရိုက္တာမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ လူအင္အား (မန္ေနဂ်ာ၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး၊ အလုပ္သမား တစ္ေယာက္မက်န္ ပါ၀င္ေစရမည္။)
Ø အစမ္းေလ့က်င့္မႈ စသည့္အခ်ိန္
Ø ၾကာခ်ိန္စုစုေပါင္း
Ø အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးအဖဲြ႔၏ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္း
Ø ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ ႏွင့္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေအာင္ ျပဳျပင္ရမည့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား
Ø ထိုအႀကံျပဳခ်က္မ်ား အားေလ်ာ္စြာ လက္ရိွ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး စီမံခ်က္ကို ျပဳျပင္ေရးဆဲြရပါမည္။

၁၀၊ ၇။ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးအတြက္ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္ပံု

၁။ အေရးေပၚကိစၥျဖစ္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ အေရးေပၚထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈး၊ အေရးေပၚအေျခအေန ညိွႏိႈင္းေရးမႈး၊ အေဆာင္မႉး၊ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရးအဖဲြ႔၊ ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔တို႔ကို ခ်က္ခ်င္းအေၾကာင္းၾကားရမည္။ အကယ္၍ အေရးေပၚအေျခအေနသည္ ရံုးခ်ိန္ျပင္ပတြင္ ျဖစ္ခဲ့ပါက လုပ္ငန္းခြင္မွ အလွည့္က် တာ၀န္က်အရာရိွက အေရးေပၚထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈးရာထူးကိုယူကာ စီမံခန္႔ခဲြသြားရပါမည္။
၂။ အကယ္၍ လုပ္ငန္းခြင္၌ အေရးေပၚအခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္း တပ္ဆင္ထားပါက အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းကို တီးရမည္။ (အခ်က္ေပး ေခါင္းေလာင္းမရႏုိင္လွ်င္ အေရးေပၚ သံေခ်ာင္းေခါက္ အခ်က္ေပးႏိုင္ပါသည္။)
၃။ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းသံ (သံေခ်ာင္းေခါက္သံ) ၾကားပါက လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရိွသူအားလံုး (တစ္ေယာက္မက်န္) အေရးေပၚ စုရပ္သို႔ သြားၾကရမည္။
၄။ အေဆာင္မႉးသည္ မိမိတာ၀န္ယူထားသည့္ အေဆာက္အအံု (အထပ္) ရိွသူအားလံုး တစ္ေယာက္မွမက်န္ေစရဘဲ အေရးေပၚစုရပ္သို႔ ေခၚထုတ္သြားရမည္။
၅။ အေရးေပၚစုရပ္ေရာက္လွ်င္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္က်အေဆာင္မႉးမ်ားက မိမိတာ၀န္ယူထားသည့္ေနရာမွ လူအားလံုးစံုမစံု ခ်က္ခ်င္း စစ္ရမည္။
၆။ အကယ္၍ လူမစံုဘဲ တစ္ေယာက္ေယာက္ေလ်ာ့ေနပါက မည္သူ႔အဖဲြ႔မွျဖစ္ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူ ျဖစ္ေၾကာင္း စံုစမ္းကာ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးအဖဲြ႔က ထုိေနရာသို႔သြားေရာက္ စံုစမ္း စစ္ေဆးရမည္။
၇။ အကယ္၍ ဒဏ္ရာရသူရိွပါက ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔က ဒဏ္ရာရသူကို ျပဳစုေပးရမည္။ အကယ္၍ ဒဏ္ရာျပင္းထန္ပါက အေရးေပၚ လူနာတင္ယာဥ္ကို ဖံုးဆက္ေခၚယူကာ ေဆးရံုသို႔ ပို႔ရမည္။
၈။ ထို႔ေနာက္ အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈး ညႊန္ၾကားသည့္အတိုင္း ဆက္လုပ္ၾကရမည္။
၉။ ျဖစ္စဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈး အမိန္႔ေပးသည့္အတုိင္း လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ၾကရမည္။




၁၀၊ ၈။ မီးအေရးေပၚကိစၥ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္ပံု အဆင့္ဆင့္

၁။ မီးေလာင္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အေရးေပၚအခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းရိွပါက အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္း တီးမည္။ သို႔မဟုတ္ အေရးေပၚ သံေခ်ာင္း ေခါက္မည္။
၂။ ေ၀ၚကီေတာ္ကီျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဖံုးဆက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူေစလႊတ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျဖစ္ႏိုင္သည့္နည္းအားလံုး သံုး၍ အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈးကို ခ်က္ခ်င္းအေၾကာင္းၾကားမည္။
၃။ မီးသည္ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာ အေနအထားတြင္ရိွပါက (မီးကိုႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းၿငိမ္းသတ္ႏိုင္မည္ဟု အထင္ရိွပါက) မီးသတ္ဘူးသံုး၍ မီးသတ္ရမည္။ အကယ္၍ မီးမ်ားၿပီး ႏိုင္ပံုမေပၚပါက မီးသတ္ရန္ မႀကိဳးစားပါႏွင့္။ မိမိအႏၱရာယ္ကင္းေရးကိုသာ စဥ္းစားပါ။
၄။ အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈးကေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး အရာရိွကေသာ္လည္းေကာင္း မီးသတ္သို႔ ဖံုးဆက္အေၾကာင္းၾကားရမည္။
၅။ သံေခ်ာင္းေခါက္သံၾကားလွ်င္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရိွသူအားလံုးသည္ အလုပ္ကိုရပ္၊ ေမာင္းထားေသာစက္အားလံုးကိုရပ္၍ အေရးေပၚ စုရပ္သို႔ သြားၾကမည္။ ေျပးမသြားရ။ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မျဖစ္ရ။ ပ်ာယာမခတ္ရ။ ေအးေအးေဆးေဆး စီတန္းသြားပါ။
၆။ အေဆာင္မႉး၊ လက္ေထာက္အေဆာင္မႉးမ်ားသည္ မိမိတာ၀န္က်ရာေနရာမွ လူအားလံုးကို အေရးေပၚစုရပ္သို႔ ေခၚေဆာင္သြားမည္။
၇။ အေရးေပၚအေျခအေနတံု႔ျပန္ေရးအဖဲြ႔က ျဖစ္စဥ္ကို အလ်င္အျမန္သံုးသပ္ကာ လိုအပ္ေသာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ခ်က္ခ်င္း လုပ္မည္။
၈။ အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈးသည္ အေရးေပၚအေျခအေနသတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ရယူကာ ေဆာင္ရြက္ရန္ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို အေဆာင္မႉးမ်ားသို႔ တုိက္ရိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေရးေပၚအေျခအေန ညိွႏိႈင္းေရးမႈးမွတစ္ဆင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း ေပးမည္။  
၉။ ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔သည္ ေရွးဦးသူနာျပဳေသတၱာႏွင့္အတူ စုရပ္တြင္ အဆင္သင့္ေစာင့္ေနမည္။
၁၀။ အေဆာင္မႉး၊ လက္ေထာက္အေဆာင္မႉးမ်ားသည္ မိမိတာ၀န္ယူထားသည့္ေနရာမွ လူအားလံုး စံုမစံုအလ်င္အျမန္စစ္ေဆး၍ လူမစံု၊ ေလ်ာ့ေနပါက မည္သူသည္ မည္သည့္ေနရာတြင္ က်န္ေနေၾကာင္း အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးအဖဲြ႔သို႔ သတင္းပို႔မည္။
၁၁။ အကယ္၍ ဒဏ္ရာရသူရိွပါက ေရွးဦးသူနာျပဳအဖဲြ႔သည္ အလ်င္အျမန္ျပဳစု၍ ေဆးရံုပို႔တန္ပို႔မည္။
၁၂။ အေရးေပၚအေျခအေန ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမႈးက အားလံုးအေျခအေနမ်ား ေအးေဆးၿငိမ္သက္သြားၿပီ။ အလုပ္ျပန္စႏိုင္ၿပီဟု ေၾကျငာမွ လုပ္ငန္း ျပန္စရမည္။

မွတ္ခ်က္။             ။ အေရးေပၚအေျခအေနတြင္ အေရးေပၚစုရပ္မွတပါး အျခားမည္သည့္ေနရာသို႔မွ မသြားရပါ။ ဤလုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရိွ လူမ်ားအားလံုး ေဘးရန္ကင္းေၾကာင္း ေသခ်ာေစရန္ ဤစီမံကိန္းမွ လူအားလံုး တစ္ေယာက္မက်န္ စုရပ္သို႔ေရာက္ေနရပါမည္။ အေျခအေန မ်ား ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္သြားေၾကာင္း ေၾကျငာမွ မိမိသြားလိုရာသုိ႔ သြားႏိုင္ပါသည္။

၁၀၊ ၉။ အေရးေပၚအေျခအေန တံု႔ျပန္မႈ အစီအစဥ္


၁၀၊ ၁၀။ အေရးေပၚအေျခအေန တံု႔ျပန္မႈ Flow Chart


ရည္ညႊန္းကိုးကားစာအုပ္စာတမ္းႏွင့္ အင္တာနက္ website မ်ား

၁။ http://www.gov.mb.ca - Health and Safety Management System; Emergency Response Plan
၂။ The Hartford; Loss Control Department - Elements of an Emergency Preparedness Plan, 1999
၃။ SAS Pte Ltd - Workplace Safety and Health Management System, Rev 3; Sep, 2013
၄။ UNEP, ICMM – Good Practice in Emergency Preparedness and Response; 2005

ဆက္ပါဦးမည္။

ေအးၿငိမ္း
၃ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၃။ ည ၁၀း၄၅ နာရီ

No comments: