Sunday, December 30, 2018

ဗိုမစ္ဘလတ္ဒ္


သည္စကားမွာ စလံုးစကားျဖစ္၏။ ေအာ့ႏွလံုးနာစရာ ကိစၥတစ္ခုခုကို ေတြ႔လွ်င္ စလံုးမ်ားက ဗိုမစ္ဘလတ္ (Vomit blood.) ဟု ေျပာတတ္ၾကသည္။ ေသြးေတာင္အန္ခ်င္တယ္ ဟု ဘာသာျပန္လို႔ရမည္ ထင္ပါ၏။

ယခုလည္း ဗိုမစ္ဘလတ္ကိစၥတစ္ခု ေဖ့စ္ဘုတ္တြင္ ပ်ံ႔ႏွ႔ံေနေလ၏။

အျခားမဟုတ္။ မိတ္ေဆြတို႔ ဝိုင္းဝန္းၾသဘာေပးေနၾကသည့္ သက္ႀကီးစာေပပညာရွင္မ်ားကန္ေတာ့ပြဲ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
သည္ကိစၥ ကြ်န္ေတာ္ပထမဆံုး စဖတ္မိသည္မွာ ဆရာ သရဝဏ္(ျပည္) ၏ ပို႔စ္ အတိုေလး ျဖစ္၏။
ၿမိဳ႔ေတာ္ခန္းမ၌ က်င္းပသည့္ သက္ႀကီးစာေပပညာရွင္မ်ား ကန္ေတာ့ပဲြတြင္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ တက္ေရာက္လာ၍ စာေရးဆရာမ်ား ထျပန္သြားၾကသည့္ ကိစၥျဖစ္၏။

စာေရးဆရာမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ ထျပန္သြားရသနည္း။
ေတာ္ရံုတန္ရံုလူဆိုလွ်င္ျဖင့္ နားလည္မႈႏွင့္ သည္းခံၾကပါလိမ့္ဦးမည္။
အႏွီပုဂၢိဳလ္ကား သမိုင္းေၾကာင္း မေကာင္းခဲ့သူျဖစ္၏။
တကယ့္ အထင္ကရ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ၎၏လက္ခ်က္ျဖင့္ ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ၾက၊ ဒုကၡသုကၡ ေရာက္ခဲ့ၾကရ၏။

သက္ႀကီးစာေပပညာရွင္ဟု ေခၚရေလာက္ေအာင္ စာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎၏စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ျပန္ၾကည့္ရပါမည္။
ကြ်န္ေတာ္ေတြ႔သမွ်ကေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းကိုေရးထားသည့္ "ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရ ကြ်န္ေတာ့္ဘဝအေထြေထြ - ေမွာ္ဝန္းသားဦးခင္ညြန္႔ (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း)" စာအုပ္တစ္အုပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ တျခား ဝတၱဳေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးတာပဲ မေတြ႔မိပါ။ ကြ်န္ေတာ္ မသိတာဆိုလွ်င္လည္း ဤေနရာတြင္ ေထာက္ျပေစလိုပါသည္။ သူ႔အတၳဳပၸတိၱစာအုပ္ကေရာ၊ သူကိုယ္တိုင္ေရးတာလား သူမ်ားကို ေရးခိုင္းတာလား။

ထုိစာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးဖူးရံုမွ်ျဖင့္ စာေပပညာရွင္ျဖစ္ပါၿပီလား။

သည္လိုဆိုလွ်င္ စာေပဆိုတာဘာလဲ ဆိုသည္ကို ျပန္စစ္ၾကည့္ၾကမည္။

စာေပဆုိလိုက္သည္ႏွင့္ စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အင္နာကရနီနာ၊ ေလရူးသုန္သုန္ စသည္တို႔ကိုသာ ေျပာၾကသည္။ မည္သူမွ် အတဲြေပါင္းမ်ားစြာရွိသည့္ အဂၤလိပ္အင္ဆိုက္ကလိုပီးဒီးယားႀကီးမ်ားကို မညႊန္းၾက။ အာကာသသိပၸံစာအုပ္ႀကီးမ်ား၊ ေဘာဂေဗဒ က်မ္းမ်ားကို မညႊန္းၾက။

အေဝးသင္တကၠသိုလ္၊ ျမန္မာစာ၊ တတိယႏွစ္တြင္ စာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုပံု ပါ၏။ ထုိအထဲမွ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကုိ ညႊန္းထားတာေလး ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ခ်ပါရေစ။

ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏ စာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္၏။  

စာေပဆိုသည္မွာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ခံစားမႈကို စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ျမဴး၍ ဘာသာစကားကုိ အသံုးျပဳကာ ျပန္လည္ဖန္တီးထားေသာ ရသ သေဘာ လႊမ္းမိုးလြန္ကဲ့ေနသည့္ အႏုပညာပစၥည္း ျဖစ္သည္။

သို႔အတြက္ စာေပဟူသည္ အႏုပညာတစ္ရပ္ ျဖစ္၏။ လူ၏ စိတ္ကူးဉာဏ္ျဖင့္ ဖန္တီးခ်က္ ျဖစ္၏။ ရသပါ၏။

(အဲေလ - ေမွာ္ဝန္းသား၏ စာအုပ္တြင္လည္း ရသ ပါပါသည္။ ပါသမွ ရသမ်ိဳးစံုပါသည္။ ပထမ - ဟာသရသပါသည္။ ဒုတိယ - အဗၻဳတရသ ပါသည္။ တတိယ - ဘယာနက ရသပါသည္။ ဘယာနကရသပါရျခင္းကား ဤစာအုပ္အေၾကာင္း ကြ်ႏု္ပ္ေရးေနစဥ္ ေျခလြန္ လက္လြန္ေတြပါသြားၿပီး တရားစဲြခံရမွာ အလြန္အင္မတန္ ေၾကာက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သတည္း။

ကြ်ႏု္ပ္ အႏွီ အတၳဳပၸတိၱစာအုပ္ႀကီးကို ဖတ္ေနပံုကိုသာ ဗီဒီယိုရိုက္ထားပါက အသင္တို႔သည္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲေနသည့္ မ်က္ႏွာႀကီးကို ျမင္ၾကရမည္ ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ မဲ့ၿပံဳးၿပံဳးလုိက္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ မင္းပဲေျပာ ဟု မွတ္ခ်က္ေပးေနပံုကိုလည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ မွတ္ေတာင္ထားလုိက္ရအံုးမယ္ ဟု သေရာ္ေနပံုကိုလည္းေကာင္း ျမင္ၾကရေပမည္။

နမူနာ နည္းနည္းျပရလွ်င္ -
စာမ်က္ႏွာ ၉၊ ၅၇ - ၈၈ အေရးအခင္း
စာ ၁၁၊ ၈၆ - ဒီမိုကေရစီစနစ္ႀကီးကို တပ္မေတာ္အစိုးရက စတင္လမ္းခင္းေပးခဲ့ျခင္း
စာ - ၈၀ မွ ၈၄ ထိ - တပ္မေတာ္အစိုးရ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား
စာ - ၈၅ - သစ္ေတာေတြခုတ္ရတာ -
ဤကား စကားခ်ပ္)

လက္ေတြ႔ဘဝအေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို ႏွလံုးသားျဖင့္ ခံစားကာ မိမိ၏ကိုယ္ပုိင္စိတ္ကူးျဖင့္ ဖန္တီးထားေသာ စာသာလွ်င္ စာေပ စာရင္း ဝင္၏။ ဥပမာ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ ႏွင္းေငြ႔တစ္ေထာင့္၊ မိုးတစ္ေမွာင့္

သို႔အတြက္ ဘာဖန္တီးခ်က္မွမပါေသာ စာကို စာေပစာရင္းမသြင္း။ ဥပမာ - ကြ်န္ေတာ္၏ အနာဂတ္တစ္ခု ဖန္တီးတည္ေဆာက္ ျခင္း စာအုပ္သည္လည္းေကာင္း၊ ပုိက္ျပင္ပိုက္ဆက္လက္စဲြ စာအုပ္သည္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေရး စာအုပ္မ်ားသည္လည္းေကာင္း စာေပ စာရင္းမဝင္ပါ။

ထုိကြ်ႏု္ပ္ေရးခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ အေၾကာင္းအရာ၊ အခ်က္အလက္မ်ားခ်ည္းျဖစ္၏။ ဘာႏွလံုးသား ခံစားခ်က္မွ မပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ စာဖတ္သူကို ဘဝအေမာေျပေစရန္ လုပ္မေပးႏိုင္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက စာေပဖန္တီးသူ၏ တာဝန္မွာ စာဖတ္သူကို ဘဝအေမာေျပေစရန္ ျဖစ္သည္ ဆို၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ စာအုပ္မ်ားမွာ စာဖတ္သူမ်ားကို ဘဝအေမာေျပေစရန္ မတတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္၊ တစ္နည္း ဘဝအေမာေျပေစရန္ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ အလွမ္းေဝးလ်က္ရိွေသာေၾကာင့္ စာေပစာရင္း မသြင္းႏုိင္ျခင္း ျဖစ္၏။

ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းအလိုအရ - အေလာင္းစည္သူမင္း၏ အတၳဳပၸတိၱကိုေရးမည္ဆုိလွ်င္ လူတိုင္းေရးတတ္သည္။ သူ႔မွာ မီွျငမ္းစရာ သမိုင္းစာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွသျဖင့္ ကူးခ်လိုက္ရံုျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက လက္ႏွီးစုတ္အေၾကာင္း ေရးပါဆိုလွ်င္မူ ေရးရ အင္မတန္ခက္ခ်ိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လက္ႏွီးစုတ္အေၾကာင္းကို မည္သည့္က်မ္း၌ သြားရွာရပါမည္နည္း။ သို႔အတြက္ အေလာင္းစည္သူမင္း အတၳဳပၸတိၱကို စာ ဟု မေခၚ။ လက္ႏွီးစုတ္အေၾကာင္းကို ဖတ္ေကာင္းေအာင္ ေရးတတ္မွသာ စာဟု ေခၚသည္ ဆို၏။

ကြ်ႏ္ုပ္ဤမွ် လွ်ာရွည္ၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ မိတ္ေဆြတို႔အေနႏွင့္ လူေရွ႔သူေရွ႔တြင္ အရွက္မရိွ မိန္႔မိန္႔ႀကီးထိုင္ကာ အပူေဇာ္ခံေနသည့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးကို စာေပပညာရွင္ဟုတ္မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ထက္ ထိုသူ႔ကုိ စာေပပညာရွင္စာရင္းသြင္းကာ ဖိတ္ၾကားလာသည့္ သူမ်ားကိုလည္း ကြ်ႏ္ုပ္ အလြန္တရာမွ အ့ံၾသမိရပါသည္။ အဲေလ ခါးေလးကုန္းၿပီးေတာ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေပးတဲ့သူကလည္း ေပးလိုက္ေသး၏။ အင္း၊ သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္လို႔ကိုး။ ကြ်ႏ္ုပ္ပဲ မွားပါတယ္။

ျဖစ္ခ်င္တိုင္း (ဟုတ္ေပါင္) ပ်က္ခ်င္တိုင္းပ်က္ေနသည့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔တုိင္းျပည္ႀကီး၌ သူမ်ားတိုင္းျပည္ေတြမွာ မျမင္ရတာေတြ အကုန္ ျမင္ရမည္။ မၾကားဖူးတာေတြ အကုန္ၾကားရမည္။

ေတာ္ပါၿပီ။ စိတ္ကုန္လြန္းလို႔ တကယ့္ကို ေတာ္ပါၿပီ။
စလံုးေတြေျပာသလို ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ဗိုမစ္ဘလတ္ ျဖစ္၏။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၂၉ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၈။ ည ၁၁း ၅၄ နာရီ

No comments: