Wednesday, December 26, 2018

ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္ ရိွသင့္သလား


(၁)

ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္ ရိွသင့္သလား။
ဟုတ္ကဲ့၊ ရိွသင့္ပါသည္ ဟု ေျပာလုိပါသည္။

(ဟိုးထားဆရာတို႔ -
ခညားတို႔ကလည္း ဆဲမယ္ဆိုတာခ်ည္းပဲ။ နည္းနည္းေလာက္ ေျပာပါရေစအံုးခင္ဗ်။ ဆံုးေအာင္ဖတ္ၿပီးမွ ဆဲပါ။ ကြ်န္ေတာ္က ဇီးပင္ႀကီးကဆရာမဟုတ္သလို၊ ဇီးပင္ႀကီးမွာလည္း ဆရာလုပ္ဖို႔ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေျပာျပမွာပါ။ အားလံုးဖတ္ၿပီးမွ မႀကိဳက္ဘူး။ သေဘာမတူဘူးဆို ဆဲသြားပါ။)

သည္အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပပါမည္။ အဲေလ သိသူမ်ားလည္းသိၾက၊ ေထာက္ျပသူမ်ားလည္း ေထာက္ျပ ေကာင္း ေထာက္ျပၾကပါလိမ့္မည္။ သူတို႔လုပ္လို႔မရသည့္အတြက္ သည္အတုိင္း လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရတာလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ မသိပါ။

(၂)

သည္ကိစၥ ကြ်ႏု္ပ္က ယခုမွ ခါေတာ္မီ ေကာက္ကက္ေရးတာ မဟုတ္ပါ။ သည္အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ဆရာ ကိုေနမ်ိဳးေမာင္တို႔ လြန္ခဲ့ေသာ ၃ ႏွစ္ခန္႔ကတည္းက အေက်အလည္ ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူးပါ၏။ (ေအာင္မယ္ - ဇီးပင္ႀကီးက ဆရာ ဆရာမေလးေတြေတာင္ သြားၿပီး လက္ခ်ာရိုက္ခဲ့ပါေသး။ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း အရင္းေခါက္ေခါက္ ဖိုးတင္စိုးတုိ႔ အိမ္မွာျဖစ္၏။)

ကြ်န္ေတာ္ စုိက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္တြင္ အစိုးရဝန္ထမ္းအျဖစ္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီတိတိ မွ ၁၉၉၇ ဒီဇင္ဘာလ ၃၁ ရက္ေန႔ ညေန ၅ နာရီထိ ခုနစ္ႏွစ္ခဲြခန္႔တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့၏။ ဝန္ထမ္းကဒ္ကို ၁၉၉၈၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၃ ရက္၊ ညေန ၃ နာရီခဲြတြင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရံုးမွ ရံုးအုပ္ ဦးဘုိနီ လက္ထဲသုိ႔ ျပန္အပ္ခဲ့၏။ ထိုအခ်ိန္မွစကာ ဝန္ထမ္း ဘဝလည္း တစ္ခန္းရပ္ခဲ့၏။

အစိုးရဝန္ထမ္းဆိုေတာ့ ဗဟုိဝန္ထမ္းတကၠသုိလ္ (ေဖာင္ႀကီး) သို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ဖူးပါသည္။ တက္သမွ ႏွစ္ခါျပန္ေတာင္ တက္ခဲ့ရ ပါေသး။

ပထမအႀကိမ္မွာ ဝန္ထမ္းအသစ္မ်ား မျဖစ္မေနတက္ရေသာ ပံုမွန္သင္တန္းျဖစ္၏။ သင္တန္းအမွတ္စဥ္မွာ ေဇယ် ၁၁၅ ျဖစ္ၿပီး သင္တန္းနာမည္ အျပည့္အစံုမွာ အေျခခံ ျပည္သူ႔ေရးရာ ဝန္ထမ္းေလာင္း သင္တန္း ဟူ၍ ျဖစ္၏။ သင္တန္းကာလမွာ ေလးလ ျဖစ္ၿပီး ၂၃ ဧၿပီလ ၁၉၉၁ မွ ၆ စက္တင္ဘာ ၁၉၉၁ ထိ ျဖစ္၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သင္တန္းတြင္ သင္တန္းသားစုစုေပါင္း ၁၂၃ ဦးရိွၿပီး က်ား - ၉၀ + မ - ၃၃ ဦးျဖစ္၏။ ကြ်ႏု္ပ္၏ သင္တန္းသားအမွတ္မွာ ကသ ၃၈ ျဖစ္၏။ ႀကံဳတုန္းၾကြားရလွ်င္ ယခု စင္ကာပူ၌ သံအမတ္ျဖစ္ေနသည့္ ဦးဥကၠာႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔မွာ တပ္ခဲြ (- လား တပ္စိတ္လား မမွတ္မိပါ။) အတူတူျဖစ္၏။ တစ္ေဆာင္တည္း၌ အတူတူေနခဲ့ရ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔တပ္စိတ္၌ ဆရာဝန္ႏွစ္ဦးပါရာ ကိုသန္းလြင္ႏွင့္ ကိုျမင့္ေသာင္းတုိ႔ျဖစ္၏။ ပိတ္ရက္ out pass ထြက္သည့္အခါ ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ရန္ကုန္၌ မည္သည့္အေဆြအမ်ိဳးမွ မရိွေသာေၾကာင့္ အေဆာင္၌ပင္ က်န္ခဲ့၏။ Out pass မွ ျပန္အလာတြင္ ကိုျမင့္ေသာင္းက ကြ်ႏ္ုပ္ဖို႔ ဒန္ေပါက္ ဝယ္လာေပးတတ္၏။ ကုိသန္းလြင္က အေကာင္းဆံုး သင္တန္းသားဆုကို ဆြတ္ခူးရရိွခဲ့၏။

ဒုတိယအႀကိမ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပင္ညာေရးေကာ္မတီ (ျပင္လည္းျပင္ၿပီး ညာလည္းညာေသာေၾကာင့္ ျပင္ညာေရးေကာ္မတီ ဟု ေခၚသတည္း။ ဤကားစကားခ်ပ္) ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔၏ ဆရာဆရာမမ်ားအေပၚထားေသာ ေမတၱာ ေစတနာ မုဒိတာ ဥေပကၡာမ်ားေၾကာင့္ တက္ရျခင္းျဖစ္၏။ သင္တန္းနာမည္က တကၠသိုလ္ေကာလိပ္ ဆရာဆရာမမ်ား အထူးမြမ္းမံသင္တန္း အမွတ္စဥ္ (၂) ဟူ၏။ (ေသာက္က်ိဳးနဲ၊ မြမ္းၿပီးမံတာေတာင္ အထူးတလည္မြမ္းမံ လိုက္ရပါေသး။) သင္တန္းမွာ တစ္လသင္တန္း ျဖစ္ၿပီး ၉ မတ္လ ၁၉၉၂ မွ ၄ ဧၿပီလ ၁၉၉၂ ထိ ျဖစ္၏။ သင္တန္းသား သင္တန္းသူ ေပါင္း ၂၀၉၆ ေယာက္ရိွၿပီး ကြ်ႏု္ပ္၏ သင္တန္းသား အမွတ္စဥ္မွာ ကသ I - 54 ျဖစ္၏။

ထိုသင္တန္းတြင္ ကြ်ႏု္ပ္ အလြန္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ စုိင္းထီးဆိုင္၏ သီခ်င္းမ်ား ဖန္တီးရွင္ ဆရာေဒါက္တာစိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္လည္း ဆံုဆည္းခြင့္ ရခဲ့ပါ၏။ ဆရာက ေဖာင္ႀကီးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတာင္ ေရးဖဲြ႔ခဲ့ပါေသးသည္။ ခုထိမွတ္မိေနေသးေသာ သီခ်င္း တစ္ပိုင္း တစ္စမွာ . . . ေဖာင္ႀကီးမွာမွ . . ဆံုရတယ္လို႔ . . . ဘယ္လိုေရွးေရစက္လဲမသိဘူး . . . မင္းလဲ သိလား . . . ။ ပင္ပန္းေပမယ့္ . . . လသာညေလး . . . ကုိယ္ေလ ဝင္အိပ္ရမွာ ႏွေျမာလွေပါ့ကြယ္ . . . ဟူ၏။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဤမွ် အေသးစိတ္ လွ်ာရွည္ေနရပါသနည္းဟူမူ ကြ်ႏ္ုပ္ကို ဘာမွန္းညာမွန္းမသိဘဲ ေနရာတကာ ဆရာႀကီးလုပ္ခ်င္ တဲ့ေကာင္ ဟု ကဲ့ရဲ့သၿဂိဳဟ္ အတင္းဆိုၾကမည့္အေရး ႀကိဳတင္ေတြးဆမိေသာေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္သည္လည္း ဤသင္တန္းကို (ဘုရားစူးရပါေစ့) တကယ့္ကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ တက္ခဲ့ဖူးပါသည္ဟု သိေစလိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသတည္း။

လက္နက္ငယ္သင္တန္းတြင္ လက္ေတြ႔ျပေသာ စစ္သားက ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အရာရိွေပါက္စနမ်ားကို မ်က္ႏွာထိ၊ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ "ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ထားၾက၊ ဒါမ်ိဳး သင္ရဘို႔ဆိုတာ ဒီတစ္ေနရာတည္းရိွတယ္။ တျခား ဘယ္ေနရာမွာမွ သင္ခြင့္မရႏိုင္ဘူး" ဆိုကာ ဂ်ပန္ေခတ္ကရိုင္ဖယ္ေသနတ္ကို ျဖဳတ္တပ္ျပတာ ၎၏မ်က္ႏွာႏွင့္တကြ ယေန႔တိုင္ မွတ္မိေနပါေသး၏။

အခ်ီးႏွင့္ နိဒါန္းမ်ား ပ်ိဳးၿပီးသကာလ ယခု ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္ ဘာေၾကာင့္ရိွသင့္ေၾကာင္း ကြ်ႏု္ပ္ ရွင္းပါေတာ့အံ့။

(၃)

ဘာအလုပ္ကို လုပ္သည္ျဖစ္ေစ ထုိအလုပ္အေၾကာင္း ေသခ်ာက်န သိထားမွ စနစ္တက် ျဖစ္မည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္တတ္မည္။ ထိထိေရာက္ေရာက္ ျဖစ္မည္ မဟုတ္ေလာ။ သည္ကဲ့သို႔ သူလုပ္ရမည့္အလုပ္ကို သိဘို႔ တတ္ဘို႔ဆိုတာ ေရာ့၊ အင့္ ဆိုၿပီး ခန္႔ထားလုိက္ရံုနဲ႔ နတ္ေရကန္ထဲ ကန္ခ်လိုက္သလို အလုိလို ျပည့္စံု တတ္ေျမာက္သြားႏိုင္တာမ်ိဳးမဟုတ္။

(ႀကိဳက္ခ်င္ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ခ်င္ေန။ စင္ကာပူအေၾကာင္းေတာ့ နည္းနည္းေလာက္ ထည့္ေျပာလုိက္အံုးမွ။) စင္ကာပူမွာဆုိ ဘာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္။ လုပ္ခိုင္းမည့္သူကို ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ေပးရသည္။ Safety သင္တန္းမ်ားဆို မတက္မေနရ သင္တန္းမ်ား တက္ရန္ ဥပေဒျဖင့္ ျပ႒ာန္းထား၏။ ထိုဥပေဒမွာ Factory (Safety Trainings) Order ျဖစ္၏။ စင္ကာပူက သင္တန္းမ်ား အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ ပို႔စ္တစ္ပုဒ္ေရးဖူးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ ဘေလာ့မွာ ရွာဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။

Link: shwenyein.blogspot.com

အႏို႔ မင္းတို႔ ဘယ္ေက်ာင္းကဆင္းထားၿပီးသား၊ ဘာဘဲြ႔ေတြရၿပီးသားမဟုတ္လားကြ။ ဘာျဖစ္လို႔ မလုပ္တတ္ရမွာလဲ ဟု အရင္ ေငါက္ခ်င္ေဇာ မႀကီးပါႏွင့္။

ေက်ာင္းကသင္ေပးလိုက္တာေတြဆုိတာ ပီဘိ သီအိုရီေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ တုိက္ရိုက္ခ်သံုးလို႔ရတာ တစ္ခုမွ မပါ။ လက္ေတြ႔ႏွင့္ သီအိုရီကို ေပါင္းစပ္တတ္ဘုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္ သင္တန္းေတြလုိသည္။ အေတြ႔အႀကံဳေတြလုိသည္။ အႏို႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ တကၠသုိလ္ဆိုတာႀကီးေတြမွာ လူေတြနဲ႔ ဘယ္လိုေပါင္းသင္းဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာေတြ၊ ရံုးလုပ္ငန္းက ဘာေတြ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ေတြက ဘာေတြ သင္မေပးလုိက္ဘူးလား။

ႏိုး။
အဲသဟာေတြဟာ တကၠသိုလ္က သင္ေပးရမွာ မဟုတ္ပါ။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္မွ ေလ့လာသင္ယူရမွာ ျဖစ္ပါသည္။

သဟာဆို အဲဒါေတြကို ဘယ္လိုသင္ယူရမွာတဲ့လဲ။ ကိုယ့္ဘာသာ ေလ့လာသင္ယူရမယ္ဆို အမွန္တကယ္ ေလ့လာသင္ယူလိုစိတ္ ရိွပါတယ္ဆိုလွ်င္ေတာင္ စမ္းတဝါးဝါးနဲ႔ ေလ့လာေနရမည္။ အခ်ိန္ေတြကုန္မည္။ စာရြက္စာတမ္းေတြလည္း အလြယ္တကူ  ရွာလို႔မရသျဖင့္ ခရီးလည္း ေပါက္မွာမဟုတ္။ လူလည္း ပင္ပန္းမည္။

အႏို႔ စာေမးပဲြေတာင္ မတတ္သာလို႔ တစ္ပဲြထိုး က်က္ေျဖၾကေသးတာ။ အဲသလို ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ ေလ့လာဘို႔ ဆိုတာ ေရးေဝးထက္ေဝးတဲ့ ေဝလာေဝးထဲကေပါ့ ခင္ဗ်ာ။

သဟာဆို ယခုမွ ဝန္ထမ္းျဖစ္လာခါစ ကိုဟဝွာ၊ မဟဝွာေလးေတြကို ဝန္ထမ္းစည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ ရံုးစာျပင္တာကစ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအစိုးရရဲ့ ဖဲြ႔စည္းပံု၊ ဘယ္ဌာနေတြက ဘာေတြလုပ္ေနသည္ စတာေတြ သင္ေပးဘို႔ မလိုပါသေလာ။ အမွန္ပင္ လုိေပ၏။ အႏို႔ သည္လို က်က်နန မသင္ေပးဘဲ ဘယ္ကဲ့သို႔ တတ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။

ေရာ့ ဒါေတြဖတ္ၾကလဟ ဆုိၿပီး စာအုပ္ေတြ ေပးလုိက္လို႔ ရခ်င္ရပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ တကယ္ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္၊ ေလ့လာမည့္ သူကား ၁၀၀၀ မွာ ၁ ေယာက္ေတာင္မွ ရိွဘို႔မလြယ္ပါ။ (အႏို႔ အေဝးသင္စာစဥ္ေတြဆို ေက်ာင္းကထုတ္လာတဲ့အတိုင္း၊ အထုပ္လုိက္ ေခ်ာင္ထဲ ထိုးထားၾကတာ ျဖစ္၏။ အထဲမွာ ဘာေတြပါတယ္ဆိုတာ ႀကိဳးေတာင္ ျဖည္ၾကည့္ၾကတာမဟုတ္။) ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဖတ္ဖို႔ မေျပာပါႏွင့္။ ယခု ေဖာင္ႀကီးႏွင့္ ဇီးပင္ႀကီးမွာ အတင္းအၾကပ္ ေခၚသင္ေပးေနတာေတာင္ စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာသည့္သူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရိွပါသနည္း။ စာရင္းေကာက္ၾကည့္စမ္းပါ။ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ တက္ေနရသူမွာ အမ်ားစု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သင္တန္းမွာ ဘာေတြသင္လိုက္သလဲဟု သင္တန္းဆင္းလာသူမ်ားကို ေမးၾကည့္လုိက္ခ်င္စမ္းပါဘိ။

သို႔ေသာ္ . . . သို႔ေသာ္လည္းေပါ့ ခင္ဗ်ာ။

သင္တန္းေပးတယ္ဆိုတာ ခုလုိအခ်ိဳးမ်ိဳး၊ ခုလိုပံုစံမ်ိဳး၊ ခုလို ဘာသာရပ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ေတာ့ မစံြေရးခ် မစံြပါ။
ခုဟာကေတာ့ ေဖာင္ႀကီးေဟ့ ဆိုလိုက္တာႏွင့္ အကုန္ အင္ သြားၾကသူေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ ငါတို႔ေတာ့ ဝန္ထမ္းဘဝ သိသင့္သိထိုက္ တာေတြ သိရေတာ့မယ္။ ေပ်ာ္လိုက္တာ ဟု ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးေနသူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မ်ား ရိွပါသနည္း။ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ မထင္ပါ။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ ျဖစ္ရသနည္း။ သူတို႔ကိုယ္ႏိႈက္က အဲသလိုျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ဖ်က္ သံေခ်းတက္ဆိုတာ သူတို႔ကို ေျပာတာျဖစ္သည္။ (ေဟ့လူေတြ၊ က်ဳပ္က အျပဳသေဘာနဲ႔ ေျပာေနတာေနာ။ အသေရဖ်က္တယ္ ဘာတယ္နဲ႔ တရားစဲြတာေတြ ဘာေတြ လုပ္မေနနဲ႔ဦး။ ခင္ဗ်ားတို႔ေကာင္းေၾကာင္းေတြ ေျပာေနတာ။ က်ဳပ္က ေၾကာက္တတ္တယ္။)

ယခု သင္ၾကားပုိ႔ခ်သည့္ပံုစံမွာ မမွန္ပါ။ မွားေနပါသည္။ မွားေနေၾကာင္းလည္း ဇီးပင္ႀကီးက သူငယ္ခ်င္းကို ေျပာျပဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူလည္း ဘာမွမတတ္ႏိုင္ပါ။

သဟာျဖင့္ ဘာေတြ မွားေနသနည္း။
အကုန္မွားသည္။
ဘယ္ကစမွားသနည္း။
ေက်ာင္းနာမည္ကစ မွားသည္။

သည္ေက်ာင္းကို ဘယ္သူက တကၠသိုလ္ဟု လုပ္လုိက္သနည္း။
အဘယ္ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ဟု လုပ္ခ်င္ရသနည္း။
တကၠသုိလ္နဲ႔ တူတူတန္တန္ ဘာေတြမ်ား သင္ေပးပါသနည္း။

အဲေလ၊ ဒါလည္း သူတုိ႔ကို အျပစ္မဟုတ္ပါ။
ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္ဆိုတာ စေထာင္ကတည္းကိုက သူရို႔ဒုိင္ေတြရိုက္သြင္းဘုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေထာင္ခဲ့ေသာေက်ာင္း ျဖစ္သျဖင့္ သည္အတုိင္း ျဖစ္ေနရျခင္းျဖစ္၏။ သဘာဝလည္း က်ပါသည္။

ေက်ာင္းဖဲြ႔စည္းပံုကစ ယခင္က ပံုစံအတုိင္း ျဖစ္၏။ (ျဖစ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ သူတို႔ေက်ာင္းအေၾကာင္းေတာ့ ဂဃနဏမသိပါ။)
သင္တာေတြကလည္း ယခင္က ပံုစံထဲကမထြက္။ (လူမ်ားေျပာစကားအရ သိရပါသည္။)
ေခတ္စနစ္ေတြ ေျပာင္းလာၿပီ။ ငါတို႔လည္း ပံုစံေျပာင္းမွဟု မတြက္။ ပံုစံေဟာင္းထဲမွာ က်င္လည္ေနခ်င္ၾက၏။ (အဲသဟာကေတာ့ သူရို႔တင္မဟုတ္၊ တစ္ႏိုင္ငံလုံုးျဖစ္သည္။)
သည္ေတာ့ ေဒါက္တာ စုိးသူရေဇာ္တို႔ကို လာသင္သည့္သူေတြမွာ သည္လိုပံုစံ သည္လိုအေျပာမ်ားရိွေနတာ ဘာမွမဆန္းပါ။

ေနာက္ၿပီး သင္သည့္ဘာသာေတြကလည္း မမွန္ပါ။ ပါသင့္တာေတြ မပါဘဲ မပါသင့္တာေတြ ပါေနသည္။ (ကြ်န္ေတာ္တို႔တံုးက စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ေမြးျမဴေရးဘာသာရပ္ ဆုိတာပါ သင္ရ၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ သိစရာလိုပါသလား။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔က ဝက္ေမြးစားမည့္သူမ်ား ပါလား။ (ေမြးျမဴေရးဆရာေလးက ဝက္ေမြးျမဴေရးအေၾကာင္း သင္စဥ္ နီရဲေယာင္ယမ္းဆိုတာ ေျပာလို႔ ရီလုိက္ၾကတာ မွတ္မိပါ ေသး၏။ အဲေလ ခုလည္း ေတြးမိတိုင္း ၿပံဳးမိပါေသးသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္)) ဤသည္မွာလည္း ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက သူတို႔ လုိခ်င္သည့္ပံုစံအတိုင္း လုပ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးက လူေတြကို မေျပာင္းသေရြ႔ကာလပတ္လံုး သည္အတိုင္းဆက္ရိွေနဘို႔ မ်ားပါသည္။

ဒါဆို သင္သည့္ပံုစံကေရာ တဲ့။
အရမ္းေရာ ကာေရာကို မွားသည္။ ပစၥလက္ခတ္ကို မွားသည္။ မဟားတရား မွားသည္။ ေသာက္က်ိဳးနည္း မွားသည္။
မိတ္ေဆြတို႔ စဥ္းစားၾကည့္ပါခင္ဗ်ာ။
လူ ၆၀၀ ေလာက္ကို ေရွ႔က တစ္ေယာက္တည္းက သင္သတဲ့။
အႏွီကဲ့သို႔ေသာ သင္ၾကားပို႔ခ်နည္း ကမၻာေပၚမွာ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံသာ ရိွမည္ထင္၏။ (ဂင္းနစ္မွတ္တမ္းဝင္ေလာက္၏။)

အဲသဟာ ဘာလုပ္တာပါနည္း။
ကြ်န္ေတာ္ လကၤာဒီပခ်စ္သူ ပို႔စ္တံုးက ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဘာကိုလုပ္လုပ္၊ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းလုပ္တတ္သည္။ ၿပီးၿပီးေရာ လုပ္တတ္သည္။
အက်ိဳးရိွမွန္း မရိွမွန္း နည္းနည္းမွ ထည့္မတြက္။ လုပ္ၿပီး ၿပီးတာပဲ ဟု သေဘာထားၾက၏။
အဲသလိုသင္တာမွန္သလား။ ထိုသင္တန္းမ်ားက ဘာမ်ား အက်ိဳးအျမတ္ထြက္သနည္းဟု ဘယ္သူကမ်ား ထည့္သြင္း စဥ္းစားၾကဖူး ပါသနည္း။

အမွန္ဆို ထိုသင္တန္းမ်ားမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုက္ဆံ အလြန္အကုန္အက်မ်ားစြာခံ၍ ဖြင့္ထားေသာ သင္တန္းမ်ား ျဖစ္၏။
ထုိသင္တန္းမ်ားမွာ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ အက်ိဳးမရိွပါက ႏုိင္ငံေတာ္ပိုက္ဆံမ်ားကို အလဟသ ျဖဳန္းတီးေနျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သတည္း။

ဒါဆို သင္တန္းတက္သူေတြ ဘက္ကေရာတဲ့။
ပိုလို႔ေတာင္ ဆိုးေသးသည္။

ေဖာင္ႀကီးတက္ရေတာ့မေဟ့ ဆုိကတည္းက စိတ္ညစ္ေနၾက၏။
သင္တန္းတက္ရမယ့္အတူတူ သင္တန္းက ငါတို႔ ဘာေတြတတ္ေအာင္သင္ခဲ့မယ္ဟု စဥ္းစားမိသူ ရိွသည့္တိုင္ အေရအတြက္အားျဖင့္ မ်ားလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ထင္ပါသည္။ အခ်ိန္ကုန္တာေတြ၊ ေငြကုန္တာေတြ၊ ပင္ပန္းတာေတြအတြက္ တစ္ခုခုျပန္ရေအာင္ ယူခဲ့ၾကပါဟု တုိက္တြန္းပါ၏။
ဤသည္တုိ႔မွာ ႏုိင္ငံႏွင့္ခ်ီ၍ နစ္နာမႈမ်ား ျဖစ္၏။

(သူမ်ားသာ လက္ညိႈးထိုးေနတယ္။ မင္းကေရာ ဟု ေမးပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ေဖာင္ႀကီးသင္တန္းတက္ခဲ့တံုးက မွတ္စုေတြ ယခုတိုင္ ရန္ကုန္အိမ္မွာ ရိွပါေသးသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္လို လက္ခ်ာလိုက္ထားတယ္ဆုိတာ လာၾကည့္ၾကဘုိ႔ ဖိတ္ေခၚပါသည္။ ေဘးထြက္ အျမတ္အစြန္းအေနႏွင့္ ေဖာင္ႀကီးစာၾကည့္တုိက္က မိုးတားဦးထြန္းရိွန္၏ ဇာတကစျႏိၵကာစာအုပ္ ကို တစ္အုပ္လံုး လက္ေရးႏွင့္ ကူးယူခဲ့သလို မာကီယာဘယ္လီ၏ The Prince စာအုပ္ကုိ အစအဆံုးဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း ယခုတိုင္ မွတ္မိေနပါေသး၏။ ထုိ႔ျပင္ ကုိေစာဘယ္သူဆိုပါလိမ့္၊ နာမည္ေမ့ေနၿပီ - သူ႔ကိုလည္း ဇာတာဖဲြ႔နည္း အစအဆံုး အကုန္သင္ေပးခဲ့ပါေသး၏။)

ကြ်န္ေတာ္က ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေၾကာင္း အေျခာက္တိုက္ ၾကြားေနတာမဟုတ္ပါ။ သင္တန္းတက္သူေတြကို အခ်ိန္ေတြေငြေတြ ကုန္တဲ့အတူတူ တစ္ခုခုေတာ့ရေအာင္ ယူသြားေစခ်င္ေသာ ေစတနာျဖင့္ ေျပာျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။

(၄)

သည္ေလာက္ေျပာၿပီးလွ်င္ ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္ အဘယ္ေၾကာင့္ရိွသင့္ေၾကာင္း ဘယ္လုိပံုစံႏွင့္ ရိွသင့္ေၾကာင္း ဒံုးမေဝးေသာ ကြ်ႏု္ပ္မိတ္ေဆြတို႔ အနည္းငယ္ ရိပ္မိေလာက္ပါၿပီ။

ပထမ အဝီစိ ဟိုဘက္နားေလာက္ေရာက္ေအာင္ က်ဆင္းေနေသာ ေက်ာင္းပံုရိပ္ကို ျမွင့္တင္ၾကရမည္။
နာမည္ကစ ေျပာင္းရမည္။ တကၠသုိလ္ဆိုတာႀကီးကို ျဖဳတ္ရမည္။
ဖဲြ႔စည္းပံု ျပင္ရမည္။ (ေခါင္းမမာခ်င္ၾကပါႏွင့္။ ႏုိင္ငံေကာင္းစားဘို႔အေရး စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္း ထားၾကပါ။)
ဌာနေတြ ျပန္ဖဲြ႔သင့္ ဖဲြ႔ရမည္။

သင္ရုိးညႊန္းတမ္းေတြ ျပန္ဆြဲရမည္။
သင္ရိုးအားလံုးမွာ အလုပ္စဝင္မည့္ ဝန္ထမ္းမ်ား မသိမျဖစ္ သိထားရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ေပးရမည္။

သင္ၾကားမည့္ ဆရာမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ေပးရမည္။
ယခုက လူႀကီးမ်ားကို သင္တာျဖစ္၏။ လူႀကီးဆိုတာ ကေလးမဟုတ္။ (ဟုိက္ရွားဘား၊ ခုမွ ရွင္းသြားေတာ့တယ္။)
ကေလးမဟုတ္သည့္အတြက္ ကေလးေတြကို သင္သလိုသင္လွ်င္ အကုန္ အိပ္ငိုက္ကုန္မည္။
(ေဖာင္ႀကီးတံုးက သင္တန္းသားေတြ အိပ္ငိုက္ေနပံုေတြကို ကြ်န္ေတာ္ဆဲြထားတာ ၾကည့္ခ်င္သပဆို အိမ္ကိုၾကြခဲ့ၾကပါ။)
ဘယ္လိုသင္ရမယ္ဆုိတာ အေသးစိတ္သိခ်င္သူမ်ား WSH ဂ်ာနယ္မွာ သင္တန္းဆရာမ်ားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္း ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ေရးထားတာ အမ်ားႀကီးရိွသည္။ ဝယ္ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။

သင္တန္းေက်ာင္းကိုလည္း သင္တန္းေက်ာင္းပံုစံႏွင့္တူေအာင္ ျပန္လည္ ဖဲြ႔စည္းရမည္။

(၅)

ေရးတာလည္း အေတာ္မ်ားသြားၿပီမို႔ အဆံုးသတ္ပါမည္။
ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ အစိုးရျဖစ္၏။ သည္အစိုးရယႏၱယားႀကီးကို လည္ပတ္ေနတာ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္၏။
အစိုးရေကာင္းဘို႔ ဝန္ထမ္းမ်ားေကာင္းရန္ လိုသည္။
အစိုးရဌာနမ်ား၏ ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္းဘုိ႔ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား အရည္အေသြးျပည့္ဝရန္ လိုသည္။
အရည္အေသြးဆိုရာဝယ္ ရုပ္အရည္အေသြးေရာ၊ စိတ္အရည္အေသြး ႏွစ္ခုစလံုးကို ဆိုလိုသည္။
(ဥပမာ - ေရွ႔မွာ လူလာၿပီး မတ္တပ္ရပ္ေနတာ ျမင္တာေတာင္ ဟိုဘက္လွည့္ၿပီး ကိုးရီးယားမင္းသားအေၾကာင္း အေျပာမပ်က္ တာမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ဆီလာတဲ့သူေတြကို မတူသလုိ မတန္သလို ဆက္ဆံတာမ်ိဳး။)
သည္ေတာ့ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြကို အရည္အေသြးျပည့္လာေတာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးဘို႔လုိသည္။

လက္ရိွ ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္မွာ အဲသဟာေတြ လုပ္ေပးဘို႔ အေကာင္းဆံုးေနရာ ျဖစ္ေလသည္။ ေနာက္ၿပီး လက္ရိွလည္း လုပ္ေနဆဲျဖစ္ေတာ့ သပ္သပ္ ထပ္လုပ္စရာမလို။

အေရးႀကီးသည္မွာ လုပ္ပံုလုပ္နည္းေျပာင္းဘို႔ ျဖစ္၏။

NLD အစိုးရကုိလည္း အျပစ္တင္ မေစာၾကပါႏွင့္။ သူတို႔မွာလည္း သူတို႔ဒုကၡႏွင့္ သူတို႔ျဖစ္၏။ လူ ၁၀၀ ထမ္းရမည့္ ဝန္ကို ၇၅ ေယာက္ (ဒါေတာင္ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္မဟုတ္။) ထဲႏွင့္ ထမ္းေနရသည္။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔လုပ္လုိ႔မရတာေတြ အမ်ားႀကီးရိွသည္။
မဟုတ္မွန္းသိေပမယ့္ သိသိႀကီးႏွင့္ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရတာေတြ ရိွသည္။ ဟို ၉၉ ႀကိမ္ေျမာက္ ရံုးထုတ္တာကို ၾကည့္ပါ။ သဟာကုိ မိတ္ေဆြတို႔ သိပါသည္။

အဲဗ်။ အစိုးရကမွ လုပ္ဘို႔မလြယ္ဘူး ဆိုမွေတာ့ ဘယ္သူ႔သြား အေဖေခၚရမွာပါလိမ့္။ ကိုယ့္စကားနဲ႔ကိုယ္ တိုင္ပတ္ၿပီ။
အဲဒါမွ ဒြတ္ခ။ လုပ္ၾကပါဦး အရပ္ကတို႔။
အဲသဟာေတာ့ က်ဳပ္လည္း ရွင္းမျပတတ္။
စြမ္းသူေတြ ဆက္လုပ္ၾကပါ။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၂၆ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၈။ နံနက္ လင္းအားႀကီး ၁ နာရီ နဲ႔ ၃၉ မိနစ္

No comments: