Monday, February 26, 2018

မႏၱေလး၏ ထလပ္ဖစ္ယဥ္ေက်းမႈ

ကြ်န္ေတာ္ ယခုတေလာ မႏၱေလးကို မၾကာခဏ ေရာက္ျဖစ္ေနပါသည္။ မ်ားမၾကာမီ ထပ္လာရဖြယ္လည္းရိွ၏။
ယခုတစ္ေခါက္ေတာ့ နည္းနည္းၾကာသည္။
သင္တန္းက ႏွစ္ခုဆက္တိုက္။ ပထမသင္တန္းက (၃) ရက္။ ေနာက္ တစ္ရက္နားၿပီး ေနာက္သင္တန္းက (၂) ရက္။
ဆုိေတာ့ မႏၱေလးတြင္ (၅) ရက္တိတိၾကာမည္။

ယခင္အေခါက္မ်ားက သိပ္သတိမထားမိ။
ယခုတစ္ေခါက္ ကြ်န္ေတာ္ သိသိသာသာ သတိထားမိသည္မွာ မႏၱေလးကအိမ္မ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျဖစ္၏။
မႏၱေလးတြင္ အိမ္မ်ားကို ၿခံက်ယ္က်ယ္ထဲတြင္ ဒီဇိုင္းလွလွ၊ ခန္႔ခန္႔ညားညား ေဆာက္ထား၏။ ရန္ကုန္မွာလို အိမ္ႏွင့္ၿခံအျပည့္ ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္။ ေနာက္ၿပီး အိမ္မ်ားမွာ ဒီဇုိင္းခပ္ဆန္းဆန္းေတြ ျဖစ္၏။ အမွတ္တမဲ့ဆိုလွ်င္ ေဟာ္တယ္လိုလိုထင္ရသည္။ လူဦးေရ သိပ္မမ်ားလွေသးသျဖင့္ ၿခံတစ္ၿခံထဲတြင္ အိမ္ႏွစ္လံုး၊ သံုးလံုး၊ ေလးငါးလံုး စုၿပံဳေဆာက္ထားတာ ရွာမွရွား ျဖစ္၏။

ေနာက္ၿပီး မႏၱေလးတြင္ ကားပိတ္စရာအေၾကာင္း သိပ္မရိွ။

မႏၱေလးမွလမ္းမ်ားမွာ အေရွ႔အေနာက္လမ္းၿပိဳင္မ်ားႏွင့္ ေတာင္ေျမာက္လမ္းၿပိဳင္မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ သည္လမ္းက သြားလို႔မရလွ်င္ ဟိုလမ္းက သြားလို႔ရသည္သာ ျဖစ္၏။ ၇၈ လမ္းမွာပိတ္ေနလွ်င္ လမ္း ၈၀ ကသြားလို႔ရသည္။ ၃၂ လမ္းမွာ ပိတ္ေနလည္း ဘာျဖစ္သတံုး။ ၂၈ လမ္းကေနသြားမည္။ ဘာျပႆနာမွမရိွ။


လမ္းမ်ားမွာအၿပိဳင္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ လမ္းဆံုမ်ား အလြန္မ်ားလွသည္။ ဆိုရလွ်င္ ဘေလာက္တစ္ခုလွ်င္ လမ္းဆံုတစ္ခု ျဖစ္၏။ လမ္းဆံုတိုင္းသာ မီးပိြဳင့္ထားလို႔ကေတာ့ မႏၱေလးအေရွ႔ဘက္ကေန အေနာက္ဘက္သို႔လာခ်င္လွ်င္ တစ္ေနကုန္မွ ေရာက္မည္။ (ခြ်င္းခ်က္အေနႏွင့္ လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ျဖတ္ေသာ လမ္းဆံုမ်ားတြင္မူ မီးပြိဳင့္မ်ား ရိွပါသည္။ သဟာေတာင္ သည္မီးပိြဳင့္ေတြ ေပၚလာတာ ၾကာေသးဟန္မတူ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားဘဝတံုးက မႏၱေလးမွာ မီးပြိဳင့္ဆိုတာ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရသည္။)

သဟာျဖင့္ သည္လမ္းဆံုေတြမွာ မီးပိြဳင့္မရိွဘဲ ဘယ္သုိ႔ျဖတ္သနည္းဟု ေမးလာလွ်င္ သည္လိုပဲ ျဖတ္သည္ဟု ေျဖရမည္ျဖစ္၏။ 
မႏၱေလးကလူမ်ား ကား၊ ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းၾကသည္မွာ အလြန္ရီစရာ ေကာင္းေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္ကိုသာ မႏၱေလးမွ ထလပ္ဖစ္ စည္းကမ္း ေျဖခုိင္းပါက အမွတ္ (၂၀) ေတာင္ ရဘို႔မလြယ္။

သူ႔ဟာသူ မ်ဥ္းေသျဖစ္ျဖစ္၊ မ်ဥ္းရွင္ျဖစ္ျဖစ္ ျဖတ္ခ်င္သည့္ေနရာက ျဖတ္သည္။ ေကြ႔ခ်င္သည့္ေနရာက ေကြ႔သည္။ ယူတန္းေသာ၊ ယူမတန္းေသာ ဘာမွ နားမလည္။ လမ္းလယ္ေခါင္ကေနလည္း ျဖတ္ေက႔ြၾကသည္သာ ျဖစ္၏။ မႏၱေလးသားမ်ား၏ ထလပ္ဖစ္ ကြ်မ္းက်င္ပံုကို ကြ်ႏု္ပ္မွာ ၾသခ်ယူရပါေပသည္။

အဲ - ခုနကေျပာသည့္ လမ္းဆံုမ်ားတြင္ေရာ။ လမ္းမႀကီးေသာ လမ္းသြယ္ေသာ နားမလည္။ သူမွားတယ္ ကိုယ္မွန္တယ္မရိွ။ ဦးသူ ျဖတ္စတမ္းစနစ္ျဖစ္သည္။ လမ္းမႀကီးမွလာသည့္ ကားမ်ားဆုိင္ကယ္မ်ား အမ်ားအျပားရိွေနသည့္တုိင္ လမ္းသြယ္မွထြက္လာသည့္ ကား၊ ဆုိင္ကယ္မ်ားက နည္းနည္းမွ ဂရုမစိုက္။ သည္အတုိင္း အတင္းေရာကာေရာ ျဖတ္ဝင္သည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ လမ္းမႀကီးမွ အတည့္လာ၍ ဦးစားေပးမယ္ဆိုတာ မေတြ႔ရ။

ဒါေပမယ့္ခင္ဗ်ား -

လမ္းမႀကီးဘက္က ကားေတြဆုိင္ကယ္ေတြလာေနတာကို လမ္းသြယ္ကေကာင္ေတြ အတင္းျဖတ္ဝင္ရပါမည္လားဟု လမ္းမႀကီးကလူေတြ နည္းနည္းမွ စိတ္ဆိုးတာမေတြ႔ရ။ သြားလို႔မရေသးလွ်င္ လမ္းလယ္၌ပင္ ရပ္ေစာင့္ေနၾကသည္။ ေစာင့္ရင္းႏွင့္မွ ျဖည္းျဖည္းတိုးၾကသည္။ သူလည္းတိုးသည္။ ငါလည္းတိုးသည္။

ရန္ကုန္မွာသာ သည္ကဲ့သို႔ လမ္းမႀကီးက ကားေတြကို ဦးစားမေပးဘဲ လမ္းသြယ္ဘက္က အတင္းဝင္လာသည္ဆုိပါစို႔။ ကားေပၚမွ သံတုတ္ေတြႏွင့္ အုပ္စုလိုက္ဆင္းလာလိမ့္မည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ငါ . . . . ခ်င္းမိုးမႊန္သြားမည္။ နင့္အေမ . . . . ေတြအကုန္ ေခါင္းႀကိမ္းၾကလိမ့္မည္။ ဟြန္းသံေတြ နားမခံသာေအာင္ ၾကားၾကရလိမ့္မည္။

မႏၱေလးသားမ်ားကေတာ့ အင္မတန္ခ်ီးက်ဴးစရာ ေကာင္းေလသည္။ 
ကားႏွင့္ဆုိင္ကယ္မ်ား လမ္းလယ္တြင္ ကန္႔လန္႔ျဖစ္ေနသည့္တိုင္ နင္ပဲငဆ ဆဲသံဆိုသံမ်ား လံုးဝမၾကားရ။ ဟြန္းတစ္ခ်က္မတီး။
မႏၱေလးသားတို႔ ႏိုင္ငံႀကီးသား ပီသလိုက္ၾကပါေပ့။

ဘယ္ဘက္ကိုၾကည့္ေမာင္းေနေပမင့္ ညာဘက္က ေဝါကနဲ ေက်ာ္တက္သြားတာလည္း ေတြ႔ရမည္။ ေရွ႔တည့္တည့္မွ လာေနေသာ ဆိုင္ကယ္က ဇတ္ကနဲ ေကြ႔ဝင္လာတာလည္း ႀကံဳရမည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတို႔အတြက္ကေတာ့ (ကိုေအာင္သန္း ေျပာသလို) ႏိုး ပေလာ္ပလမ္။ ရိုးေနၿပီ။

ယေန႔ညေန ကြ်န္ေတာ္တို႔ ညေနစာစားရန္ လမ္းေလွ်ာက္လာၾကေတာ့ လမ္း ၈၀ လမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္ ကားမ်ားကို လမ္းကန္႔လန္႔ျဖတ္လွ်က္ ရပ္ထားတာ ေတြ႔ရ၏။ 4 lane ရိွေသာ လမ္းမႀကီးမွာ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ကားမ်ားကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ရပ္လုိက္ေတာ့ အလယ္ 2 lane သာ က်န္ေတာ့သည္။ ထို႔ျပင္ လမ္းမ်ား၌ လူလမ္းေလွ်ာက္စရာ ပလက္ေဖာင္းဟူ၍ မေတြ႔ရ။
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ေက်ာခ်မ္းစြာႏွင့္ပင္ ကားမ်ားႏွင့္နီးႏိုင္သမွ်နီးနီး ကပ္လ်က္ လမ္းေပၚမွ ေလွ်ာက္ရသည္။

ဤသည္ကား မႏၱေလးသားတို႔၏ traffic ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္သတည္း။

လူအခ်င္းခ်င္း ပုလင္းပစ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ။

ေအးၿငိမ္း
၁ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၂၀၁၈ 

No comments: