Wednesday, March 19, 2014

သႀကၤန္မိုးေရ၊ တန္ခူးေလ

(၁) သႀကၤန္ပိုး

“. . . . သႀကၤန္ႏွစ္ဦး တူးပို႔၊ တူးပို႔၊ တူးသံျမဴးသာယာ . . . .
သႀကၤန္မယ္မ်ား တူးပို႔၊ တူးပို႔၊ တူးမာရဲ့ေနာ္ဗ်ာ . . . .
ေငြငန္းသံစံု တူးပို႔၊ တူးပို႔၊ အာရံုေဖ်ာ္ေျဖတာ . . . .
မယ္တို႔ကိုလည္း တူးပို႔တူးပို႔၊ မာပါေစခင္ဗ်ာ . . . . ”

“ခ်ိဳၿပံဳးရႊင္ေသာ ႏွမပ်ိဳငယ္၊ တစ္ကိုယ္လံုး ပင္ေခ်ာ အလွပိုတယ္ . . . .
ၿမိဳ႔မနဲ႔ တစ္မိတည္း ဖြားသလို ဆိုေတာ့မယ္ကြယ္ . . . . .”

သည္အခါေရာက္လာလွ်င္ သည္ေတးသံမ်ား ၾကားလာရၿမဲ။ သည္ပန္းမ်ားလည္း ပြင့္လာၿမဲ။ ကြ်ႏ္ုပ္သည္လည္း (ဘာကုိမွန္းမသိ) ပံုမွန္လြမ္းလာစၿမဲ။
ျမန္မာမွန္က သႀကၤန္ကိုမခ်စ္သူ မည္သူရိွပါသနည္း။ သႀကၤန္ေတးမ်ားကိုမႀကိဳက္သူ မည္သူရိွပါသနည္း။ သႀကၤန္ယိမ္းမ်ားကို မႏွစ္သက္သူ မည္သူရိွပါသနည္း။ အားလံုးႀကိဳက္သူ၊ ႏွစ္သက္သူခ်ည္းျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။
သႀကၤန္တီးလံုးႏွင့္ေတးသြားမ်ားကား အလြန္ျမဴးျမဴးၾကြၾကြ ရိွလွ၏။ သႀကၤန္သီခ်င္းသံမ်ားၾကားလိုက္ရလွ်င္ အလြန္ရွက္တတ္ေသာ အပ်ိဳႀကီးပင္ (ေဘးဘီကိုၾကည့္လ်က္ လူအလစ္တြင္) ေတးသြားကိုလိုက္၍ ဆိုညီးတတ္ေသးသည္ မဟုတ္ေလာ။
.... လာေဟ့ လာေဟ့
ဘုရားကုန္းက၊ တအုန္းအုန္းနဲ႔၊ တ႐ုန္း႐ုန္းလာၾက
ဘဲ့ႏွာပါလိမ့္
ထိန္႔လိုက္တဲ့အိုးစည္၊ ႏွဲကလဲ ပီသနဲ႔
သီသူက သီၾက၊ ကသူက က လာ
ႏြားႀကီးလည္း ပါသေဟ့
ေက်ာေပၚမွာ ေကာ္ေဇာ၊ အေမႊးေရာ သနပ္ခါး
ခ်ဳိဖ်ားမွာ ပိေတာက္ပန္းေတြက
တလွ်မ္းလွ်မ္း ေရႊအဆင္
ႏြားစိတ္ထဲ အခဲသား ၀င္လိုက္ရ
ရႊင္လိုက္မည့္ျဖစ္ျခင္း
...”

            လူကိုမဆိုထားဘိ၊ ႏြားႀကီးေတာင္မွ ေပ်ာ္လို႔ပါလား။ သည္ႏြားႀကီးမွာ ေဘးမဲ့လႊတ္ဘို႔ ေခၚလာသည့္ႏြားႀကီးျဖစ္သည္။ ႏွစ္ကူးအခါသမယမွာ ဇီ၀ိတဒါန လုပ္ၾကသည္ေပါ့။ အခုကာလမွာေတာ့ ငါးမ်ားကို လႊတ္ၾကသည္။


ဟိုးယခင္ကာလေတြတံုးက ဘယ္လိုသႀကၤန္သီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုတီးမႈတ္ခဲ့သည္ မသိပါ။ သို႔ေသာ္ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားေပၚလာၿပီးေနာက္ သႀကၤန္ကာလကို သႀကၤန္မိုးသီခ်င္းမ်ားကသာ လႊမ္းမိုးထားခဲ့သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သႀကၤန္မိုးသီခ်င္းမ်ားကို ခင္ဗ်ားတို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မႀကိဳက္သေလာ၊ ႀကိဳက္၏။ 


သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားရံုတင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က RIT ၅ တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ ထင္ပါသည္။ စံျပရံုမွာ ေရာင္စံု ပန္းခ်ီကားႀကီးႏွင့္ သႀကၤန္မိုးကို သြားရည္က်ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မၾကည့္ႏိုင္။ ေနာက္ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားကလာမွ ၾကည့္ရ သည္။ ေကာင္းလုိက္သည့္ကား။ သည္ကားကိုၾကည့္ၿပီး လူတိုင္းရင္ထဲတြင္ သႀကၤန္မိုးသီခ်င္းမ်ား စဲြၿငိသြားခဲ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္က သႀကၤန္သီခ်င္းမ်ားအား ေဇာ္၀မ္းႏွင့္ ေမရြက္၀ါတို႔ဆိုတာကို ပိုၿပီးႀကိဳက္၏။ ေနာက္ ရင္ဂို၊ စည္သူလြင္၊ ဂေရဟန္၊ ေခ်ာစုခင္တို႔ ဆိုတာကိုလည္း ႀကိဳက္ပါသည္။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးစီေပါ့။
            ယခင္ကေတာ့ ဘယ္လိုေနသည္မသိ။ သႀကၤန္မိုးၾကည့္ၿပီးေနာက္ သႀကၤန္ဆိုသည္ႏွင့္ ေရႊငန္းႀကီးပံု သရုပ္ေဖာ္ထား သည့္ ေရပက္ခံ၊ အလွျပကားႀကီးႏွင့္ ၿမိဳ႔မတီး၀ိုင္းတို႔ကိုပါ တဲြဖက္ျမင္ေယာင္လာမိသည္။ ထိုးသုတ္ေတာ့မည့္ႏွယ္ ငန္းႀကီးမွာ အသက္ပါလွသလို ၿမိဳ႔မသံစံုတီး၀ိုင္းႀကီးကလည္း အထူးၿမိဳင္လွသည္။ 


သႀကၤန္၌ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္ေသာအရာမ်ားတြင္ သႀကၤန္ယိမ္းသည္ ထိပ္ဆံုးကပါ၏။ တူညီ၀တ္စံုေလးမ်ားႏွင့္ ကဗ်ာလြတ္အကကို ဘယ္ခါၾကည့္ၾကည့္ရိုးသည္မရိွပါ။ အဲေလ၊ အားလံုးညီတူညာတူဆိုရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းသေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မညီလည္း ကိစၥမရိွပါ။ ၾကည့္သူမ်ားက ျဖည့္ၾကည့္သြားပါလိမ့္မည္။ မည္သူကမွ ဟင္၊ ညီလည္းမညီဘူးဟု ကဲ့ရ့ဲသၿဂိဳဟ္ အတင္းမဆိုပါ။




            သႀကၤန္၌ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္သည့္ ေနာက္အရာတစ္ခုမွာ မံု႔လံုးေရေပၚ ျဖစ္၏။ အမွန္က မံု႔လံုးေရေပၚသည္ အလြန္ရိုးစင္းလွေသာ မံု႔တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ဘာမွ ထူးျခားဆန္းျပားတာမပါ။ ေကာက္ညွင္းဆန္ကိုႀကိတ္၊ ေရစစ္၊ ရလာေသာ မံု႔ႏွစ္ကိုႏွဲကာ လံုးၿပီး ျငဳပ္သီး (ဟုတ္ေပါင္) ထန္းလ်က္အဆာသြတ္လ်က္ ပြက္ပြက္ဆူေနေသာ ေရေႏြးအိုးထဲ ပစ္ခ်။ မံု႔လံုးမ်ား ေရေပၚေပၚလာေတာ့ ဆယ္စားရံု။ ေရေပၚေပၚလာသည့္ မံု႔လံုးျဖစ္သည့္အတြက္ မံု႔လံုးေရေပၚဟု ေခၚသည္မဟုတ္ေလာ။ အမည္ကလည္း ရိုးသည္။ မုံ႔လုပ္နည္းကလည္း ရိုးသည္။ အရသာကလည္း ရိုးစင္းလွပါသည္။ သို႔ေသာ္ သႀကၤန္တြင္း စားရေသာ ထုိမံု႔လံုးေရေပၚကို KFC ထက္ ကြ်န္ေတာ္ ပိုႀကိဳက္ပါသည္။
            ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္၊ ေတာမွာတံုးက ေကာက္ညွင္းဆန္ကို ေက်ာက္ မံု႔ႀကိတ္စက္၌ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမတေတြ ကိုယ္တိုင္သြားႀကိတ္၊ ကိုယ္တိုင္မံု႔အိတ္ဆဲြ၊ ကိုယ္တိုင္မံု႔လံုးကာ စားၾကတာျဖစ္၏။ သူ႔အိမ္ငါသြားစား၊ င့ါအိမ္ငါျပန္စား (ဟုတ္ေပါင္) ငါ့အိမ္ သူလာစား။ အျပန္အလွန္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ေရေတြေလာင္းၾက။ တေပ်ာ္တပါးႀကီး။





            သႀကၤန္တြင္းမွ ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္ေသာ ေနာက္အရာတစ္ခုမွာ ပန္းပိေတာက္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္သည့္ ပိေတာက္မွာ အပင္ေပၚက ပိေတာက္ျဖစ္ပါသည္။ ပိေတာက္ပန္းမ်ားကို ခ်ိဳင္ခ်တာ ကြ်န္ေတာ္မလုပ္လိုပါ။





“ . . . . မခူးခ်င္စမ္းပါနဲ႔
ႏွစ္ဆန္း ခါေတာ္မီမို႔
ဇေမၺာ္ရည္ ျပည္ျပည္လိမ္းကာပ
ခပ္သိမ္းနယ္ စံုစံုသို႔
ပြင့္ငံုကို လင့္ကုန္ၾကေတာ့လို႔
ေခါင္းႂကြကာ ဆာေ၀ေ၀နဲ႔
သူလည္းေလ ေလာကီသားလိုေပါ့
ႂကြားခ်င္လွ ေပလိမ့္မယ္။. . . . ”

            ကြ်န္ေတာ္ကား ကဗ်ာရူး၊ စာရူးျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းမွာ သည္ကဗ်ာေလးမ်ား သင္ရေတာ့ ၾကြပ္ၾကြပ္၊ ၾကြပ္ၾကြပ္ ေနေအာင္ ႀကိဳက္လွ၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ဖတ္စရာစာအုပ္ ရွားလွသည္။ ေတာဆိုေတာ့ ၀ယ္ဖတ္ခ်င္လို႔ေတာင္ စာအုပ္ဆုိင္ဆုိတာ သားသားနားနားရိွတာမဟုတ္။ အဲေလ၊ ခုလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ မရိွပါဘူး။ ရန္ကုန္နဲ႔ သြားရလာရ လြယ္ေနလို႔သာ စာအုပ္စာေပနဲ႔ သိပ္အလွမ္းမကြာေပတာပဲ။
            အဲသည္တံုးက အင္မတန္စာဖတ္၀ါသနာပါေသာ ကြ်န္ေတာ္က မဂၢဇင္းအေဟာင္းမ်ားကို မရကုတ္က လိုက္ရွာ ဖတ္ရသည္။ ေငြတာရီ၊ ျမ၀တီ၊ ေသြးေသာက္၊ သေျပေတးမဂၢဇင္း စသျဖင့္။ ထုိမဂၢဇင္းမ်ားထဲမွ စႏၵာမဂၢဇင္းတြင္ ၀င္းဦး အခန္းဆက္ေရးေသာ “ဆယ္စုႏွစ္တစ္ေခတ္စြန္း၊ မန္းသႀကၤန္” ဆိုတာ ဖတ္ရ၏။ ဘယ့္နဲ႔၊ ဟသၤာတေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မေရာက္ဖူးေသာ ကြ်န္ေတာ္က အင္မတန္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားသည့္ ၀င္းဦး၏ မႏၱေလးသႀကၤန္ကို္ စိတ္ကူးႏွင့္ ေယာ္ယမ္း လြမ္းရသည္။

(၂)

ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဟက္ပီးနယူးရီးယား ၾကမလဲ

သႀကၤန္ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ သႀကၤန္ဆိုတာ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ေရးၾကလိမ့္ဦးမည္။ မဟုတ္တာ ေရးၿပီး မဟတ္တဲ့သူေတြက ခုလိုဗဟုသုတတိုးရတဲ့အတြက္ ေက်းဂ်ဴးတင္ပါတယ္ခ်င့္ ဆိုၿပီး ေရွာက္ ရွယ္ၾကလိမ့္ဦးမည္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၂ ရက္ေန႔က ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း အရင္းေခါက္ေခါက္ျဖစ္သူ ကိုဂိုင္ႀကီးက ဘာျဖစ္လို႔ က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္တဲ့ သႀကၤန္ကို ဧၿပီလ ၁၃ ရက္နဲ႔ တဲြမွတ္ထားရတာလဲဗ် ဟု မေက်မခ်မ္း ဆိုလာပါ၏။ သူေျပာလည္း ေျပာေလာက္ပါသည္။ မိတ္ေဆြတို႔ကို သႀကၤန္ဘယ္ေတာ့က်မလဲဗ် ဟု ေမးလွ်င္လည္း သည္အတိုင္းေျဖမွာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူသည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ဘယ္လ၊ ဘယ္ရက္တြင္ သႀကၤန္က်မည္ဟု (ျပကၡဒိန္မလွန္ဘဲ) ေျပာႏုိင္ပါ သနည္း။ မေျပာႏိုင္ပါ။ ခင္ဗ်ားေရာေျပာႏိုင္လို႔လားဗ်ာ ဟု ကြ်န္ေတာ့္ကိုေမးပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း မေျပာႏိုင္ပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဒါ အေၾကာင္းရိွ၏။ သႀကၤန္အေၾကာင္း နည္းနည္းေလးေျပာရံုမွ်ျဖင့္ သေဘာမေပါက္ႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ တတ္ႏိုင္သမွ်ရွင္းျပပါမည္။ အက်ယ္ကိုသိလိုသူမ်ား ကြ်န္ေတာ့္ဘေလာ့တြင္ ၀င္ဖတ္ၾကပါခင္ဗ်ား။


            အဂၤလိပ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ အစသည္ ဇႏၷ၀ါရီလ (၁) ရက္ေန႔၊ ၀၀း၀၀း၀၀ နာရီ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ဖက္လိုေသာ ေကာင္ကေလး၊ ေကာင္မကေလးမ်ားက (တစ္ႏွစ္မွတစ္ရက္ ရေတာင့္ရခဲအခြင့္အေရးကို လက္လြတ္မခံဘဲ) ဒီဇင္ဘာလ (၃၁) ရက္ ညသန္းေခါင္တြင္ ဟက္ပီး နယူးရီးယား ဟု ေအာ္ၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။
            သူတို႔က ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏အဆံုးခ်ိန္ ဒီဇင္ဘာ (၃၁) ည သန္းေခါင္တြင္ ဟက္ပီး နယူးရီးယားၾကသည္။ အကြ်ႏု္ပ္တို႔ ျမန္မာျပကၡဒိန္တြင္ေရာ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဟက္ပီးနယူးရီးယား ေအာ္မည္နည္း။ နည္းနည္းေတာ့ ရႈပ္မည္။ သည္းခံဖတ္ပါ။
            အဂၤလိပ္တို႔၏ ျပကၡဒိန္သည္ မည္သည့္အမွတ္သညာမွ မထား။ တစ္ႏွစ္တြင္ရိွရမည့္ ၃၆၅.၂၄၂၁၇၅၆ ရက္ ရိွလွ်င္ ေတာ္ၿပီ။ သည္ေတာ့ တစ္ႏွစ္ကို ၃၆၅ ရက္၊ ေလးႏွစ္မွာ တစ္ရက္တိုး ၃၆၆ ရက္လုပ္ကာ ဒီဇင္ဘာလ ၃၁ ရက္ ညသန္းေခါင္ကို တစ္ႏွစ္တာကာလ၏အဆံုးမွတ္၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္တာကာလ၏ အစမွတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္သည္။ အဲသည္အခ်ိန္ဟာ ဘယ္ေနရာက ဘာအခ်ိန္လဲဆိုလွ်င္ ဘယ္ေနရာက ဘာအခ်ိန္မွမဟုတ္။ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ သည္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ သာ ျဖစ္၏။ ေကာင္းကင္ၿဂိဳဟ္ေနတို႔ႏွင့္ မပတ္သက္။
(တစ္ႏွစ္ဟူသည္မွာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေနထိုင္ရာ ကမၻာႀကီးက သူရိယေနမင္းကို တစ္ပတ္(ကြက္တိ) ပတ္မိေသာအခ်ိန္ကို ေခၚ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ ကမၻာႀကီးသည္ သူစထြက္ခဲ့ရာအမွတ္ကို ေနာက္တစ္ခ်ိန္ ကြက္တိ ျပန္ေရာက္ရန္ ၾကာေသာအခ်ိန္ ျဖစ္သည္။)
            သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပကၡဒိန္မွာ ေကာင္းကင္မွ ေနလ၊ နကၡတ္တာရာတို႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည္။ အဂၤလိပ္ႏွစ္မွ ႏွစ္အစကို လက္ညိႈးထိုး၍ျပစရာမရိွေသာ္လည္း ျမန္မာျပကၡဒိန္မွ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏အစကို ေဟာဒါ ငါတို႔ႏွစ္ရဲ့အစမွတ္ဘဲ ဟု လက္ညိႈးထိုးျပလို႔ရသည္။
            ျမန္မာႏွစ္တစ္ႏွစ္၏အစမွတ္သည္ ေကာင္းကင္မွ သူရိယေနမင္းႀကီးက ရာသီစက္၀န္းႀကီး၏ အစမွတ္ကို ၀င္ခ်ိန္ ျဖစ္၏။ မိုးေကာင္းကင္ေပၚမွ ၾကယ္စုမ်ားကို နကၡတ္ (၂၇) လံုး၊ ရာသီအားျဖင့္ မိႆ၊ ၿပိႆ၊ ေမထုန္၊ ၾကဋ္၊ သိဟ္၊ ကန္၊ တူ၊ ၿဗိစၦာ၊ ဓႏု၊ မကာရ၊ ကုံ၊ မိန္ ဟု (၁၂) ရာသီ ခဲြစိတ္ထား၏။


ေနမင္းႀကီးသည္ မိန္ရာသီ ေနာက္ဆံုးန၀င္းမွ မိႆရာသီ ပထမန၀င္းသုိ႔ စတင္၀င္ေရာက္ခ်ိန္ကို (အၾကမ္းဖ်ဥ္း အားျဖင့္) ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ အစဟု ေခၚ၏။
သို႔ေသာ္ ဤေလာက္မရွင္းပါ။ ကမၻာႀကီးသည္ မိမိ၀င္ရိုးေပၚတြင္ ၂၃.၅ ဒီဂရီတိမ္းေစာင္းလည္ပတ္ေနျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အာယနအံသာဆိုတာျဖစ္လာသည္။ (မသိသူမ်ား မသိသလိုသာ ထားလုိက္ပါ။) ထို႔ျပင္ ကမၻာႀကီးက ေနမင္းကို ပတ္ေနတာ လံုး၀စက္၀ိုင္းပံုမဟုတ္မူ၍ အီလစ္ပံု (ၾကက္ဥပံု အနည္းငယ္ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ) ျဖင့္ပတ္ေနသျဖင့္ ေနသြားႏႈန္းမွာ အမွန္မရိွ။ ေႏွးလိုက္ ျမန္လုိက္ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တြက္ရလြယ္ေစရန္ ပ်မ္းမွ်ႏႈန္းျဖင့္ တြက္ၾကသည္။
၎ကို ဖုဋတနဂၤေႏြႏွင့္ မဓ်တနဂၤေႏြဟု ေခၚသည္။
မိႆရာသီသို႔ ဖုဋတနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္၀င္ခ်ိန္အား ျမန္မာျပကၡဒိန္တြင္ သႀကၤန္က်ခ်ိန္ဟု သတ္မွတ္သည္။ မိႆရာသီသို႔ မဓ်တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္၀င္ခ်ိန္အား သႀကၤန္တက္ခ်ိန္ဟု သတ္မွတ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ႏွစ္ခု၏ ၾကားကာလမွာ သႀကၤန္ကာလျဖစ္ၿပီး ၂ ရက္၊ ၄ နာရီ၊ ၄ မိနစ္၊ ၄၁ စကၠန္႔ရိွသည္။ (ေသာက္က်ိဳးနဲ၊ ရွင္းလုိက္ခါမွ ပိုရႈပ္ကုန္ၿပီ။ ပိုၿပီးရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိလိုသူမ်ား ေဗဒင္သင္ၾကပါခင္ဗ်ား။)

            ထို႔ေၾကာင့္ -

          ျမန္မာႏွစ္တစ္ႏွစ္၏အစမွာ “သႀကၤန္တက္ခ်ိန္” ျဖစ္ပါသည္။ ပို၍ တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္ သႀကၤန္တက္ခ်ိန္၏ ေနာက္တစ္စကၠန္႔ ျဖစ္၏။
           
            ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ သႀကၤန္က်ခ်ိန္ မွာ ၁၄၊ ၄၊ ၂၀၁၄ (ျမန္မာ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလျပည့္ေန႔) နံက္ ၁၀ နာရီ၊ ၁၈ မိနစ္၊ ၃၉ စကၠန္႔ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ သႀကၤန္တက္ခ်ိန္မွာ ၁၆၊ ၄၊ ၁၄ ရက္ (ျမန္မာ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ ၂ ရက္) ေန႔ ေန႔လည္ ၂ နာရီ၊ ၂၃ မိနစ္၊ ၂၀ စကၠန္႔ ျဖစ္သျဖင့္ ျမန္မာႏွစ္ဆန္းခ်ိန္တြင္ ဟက္ပီးနယူးရီးယားေအာ္လိုသူ လူငယ္၊ လံုမငယ္မ်ား အႏွီသႀကၤန္တက္ခ်ိန္ ဧၿပီလ ၁၆ ရက္ေန႔ ေန႔လည္ ၂ နာရီ ၂၃ မိနစ္တြင္ ေအာ္ၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္ ခင္ဗ်ား။
            ထိုအခါ ျမန္မာႏွစ္ဆန္းရက္မ်ားသည္ အၿမဲေျပာင္းေနသည္။ မွတ္ရမလြယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္လို ဧၿပီ ၁၄ ရက္ဟု မွတ္ရျခင္း ျဖစ္သတည္း။
မွတ္ခ်က္။            ။ ျမန္မာႏွစ္တစ္ႏွစ္တြင္ ၃၆၅ ရက္၊ ၆ နာရီ၊ ၁၂ မိနစ္၊ ၃၆.၅၆ စကၠန္႔ ရွိပါသည္။
            ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏွစ္ဆန္း (၁) ရက္သည္ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္ေန႔ျဖစ္၏။ ဆုိလိုသည္မွာ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္၏ ေနာက္ဆံုးေန႔သည္ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၂) ရက္ေန႔ျဖစ္ၿပီး ၁၃၇၆ ခုႏွစ္၏ ပထမဆံုးေန႔သည္ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္ေန႔ျဖစ္သည္။
၁၃၇၅ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းမွရက္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ တန္ခူးလဆန္း (၁) ရက္ေန႔မွသည္ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၂) ရက္ေန႔ထိ ရက္မ်ားကို ေႏွာင္းတန္ခူး ဟုလည္းေကာင္း၊
            ၁၃၇၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းမွရက္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္ေန႔မွသည္ တန္ခူးလကြယ္ထိ ေန႔ရက္မ်ား ကို ဦးတန္ခူး ဟုလည္းေကာင္းေခၚေၾကာင္း၊ တံြ - အသင္ ေခတ္ေပါက္ လူငယ္၊ လံုမငယ္မ်ားသည္၊ ဂဏွာဟိ - မွတ္သား ၾကေလကုန္သတည္း။
  
(၃) သႀကၤန္ဟူသည္

''သႀကၤန္တာကူး၊
ႏွစ္ဦးေညာင္ေရ၊
စာပေလြခင္း၊
ပဥၥင္းေတာ္ခံ၊
စာေရးတံႏွင့္
ျမစ္ယံပြဲႀကီး
ဆီမီးထြန္းခ်ိန္၊
ကထိန္နတ္က်င္း၊
ျမင္းခင္းထြက္ဝင္၊
သဘင္မီးပံုး၊
ဂူလံုးသဲပံု'' ဟု ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ ပဲြေတာ္မ်ားရိွ၏။ (အင္မတန္ေပ်ာ္တတ္တဲ့ လူမ်ိဳးေပကိုး ခင္ဗ်)
           
            သႀကၤန္ဟူသည္ သကၤႏၱ မွ လာ၏။ ကူးေျပာင္းျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ အဘယ္ကူးေျပာင္းသနည္း။ အထက္တြင္ ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း ဘာဏုရာဇာေနမင္းႀကီးသည္ မိန္ရာသီမွသည္ မိႆရာသီသို႔ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ျခင္းကို ဆို၏။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ သည္ေနလံုးႀကီး အႏွီေနရာမွ ထိုေနရာသို႔ ဤအခ်ိန္တြင္ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္သည္ကို မည္ကဲ့သို႔သိသနည္း။ နကၡတၱေဗဒတြက္ကိန္းမ်ားအရ သိသည္။
            ေရကစားျခင္းကိုမူ ႏွစ္ေဟာင္းမွ အညစ္အေၾကးမ်ားကုိ ႏွစ္သစ္သုိ႔ မေဆာင္ယူလိုမူ၍ ေဆးေၾကာသည္ဟု အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူၾက၏။ ေရဟူသည္ ေအးျမေသာဓာတ္သဘာ၀ ရိွေသာေၾကာင့္လည္း ေမတၱာႏွင့္တင္စားကာ သတၱ၀ါအမ်ားကို ေဘးအႏၱရာယ္အေပါင္းမွ ကင္းေ၀းၾကပါေစေၾကာင္း ေမတၱာဓာတ္မ်ား သြန္းေလာင္းသည္ဟုလည္း တင္စားပါသည္။ မည္သို႔ပင္ယူယူ ေကာင္းေသာ အဓိပၸာယ္မ်ားခ်ည္းျဖစ္၏။
            ႀကီးသူကိုရိုေသ၊ ရြယ္တူကိုေလးစား၊ ငယ္သူကိုသနား ဟူသည့္ ျမန္မာ့ထံုးစံကို ေလးစားလုိက္နာလွ်က္ သႀကၤန္အခါ သမယတြင္ လူႀကီးသူမမ်ားကို ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္း ညွပ္ေပးျခင္း၊ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾက၏။ လိမၼာေသာ သားသမီးမ်ားကေတာ့ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ ရိပ္သာ၀င္ျခင္းတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကို တန္ဘိုးရိွစြာ အသံုးခ်ၾကသည္။
            သႀကၤန္ေပကပဲ။ လူငယ္တို႔ဘာ၀ ေပ်ာ္ၾကပါးၾကတာ ဘာမွမဆန္းပါ။ သို႔ေသာ္လည္း မလြန္ေစႏွင့္ေပါ့။ ေခတ္၊ ေခတ္ ဆိုၿပီး ေကာင္းတာေတာ့ အတုယူဘို႔မႀကိဳးစား၊ မဟုတ္တာ ေလွ်ာက္လုပ္ေနသူမ်ားကိုေတာ့ျဖင့္ အမ်ားက မ်က္စိစပါးေမြး စူးၾကပါမည္။ သူမ်ားမရွက္ေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွက္တတ္ပါ။ မိေကာင္းဖခင္ သားသမီးဆို ဒီလုိလုပ္ပါ့မလားဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေမးၾကည့္ၾကပါ။



            သက္ဆိုင္ရာလူႀကီးသူမမ်ားကလည္း - င္လွန္ တုတ္ႏွင့္ရိုက္ (ဟုတ္ေပါင္) ေျပာဆိုဆံုးမၾကရန္ လိုပါသည္။ အဲေလ၊ အေမလုပ္တဲ့သူ ကိုယ္ႏိႈက္က သမီးနဲ႔ၿပိဳင္ကဲေနရင္ေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ရပါ့။ လႊတ္ေတာ္သာ တက္ေအာ္ဘို႔ ရိွေတာ့သည္။


သႀကၤန္တြင္းမွာ မိတ္သဟာ
ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ ၿမဲပါေစ။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း

၁၈၊ ၃၊ ၂၀၁၄။ ၀၀း၁၅ နာရီ

No comments: