Wednesday, October 26, 2011

ျမန္မာျပည္ မွ တိုင္းတာေရးစနစ္ စံႏံႈးမ်ား (၁)

စင္ကာပူအေၾကာင္းေတြခ်ည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ေရးလိုက္၊ ျမန္မာျပည္က ဟာကြက္ေတြ ေထာက္ျပလိုက္နဲ႔ စာဖတ္ပရိတ္ သတ္ေတာ့ အေတာ္ေလး မ်က္စိေနာက္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါ့။ တခ်ိဳ႔ဆို ေမတၱာေတြမ်ားေတာင္ ပို႔ေနမလား မသိဘူး။ ျဖစ္ေစခ်င္ တဲ့ ေစတနာေရွ႔ထားၿပီး ေရးတာပါ။



ဒီေတာ့ ဒီတစ္ခါ ျမန္မာျပည္က အေၾကာင္းေရးမယ္။ အေရးႀကီးေပမဲ့ ဘယ္သူမွ အေလးမထားတာ။ ေျပာရရင္ ျမန္မာ့ထံုးစံ အတိုင္း ၾကည့္က်က္လုပ္ေနၾကတဲ့အေၾကာင္းပါ။ ဒါလည္း စနစ္တက်ေလး ျဖစ္လာေစခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ ေရးတာပါ။ ခုထိေတာ့ ဒီကိစၥဘယ္သူမွ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ ေျပာတာ မၾကားရေသးပါဘူး။

ခု ကြ်န္ေတာ္ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ ေျပာျပေစ။ သည္းခံခြင့္လႊတ္ ဖတ္ေတာ္မူၾကပါခင္ဗ်ား။

နိဒါန္း

ယေန႔ေခတ္တြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား တစစေပ်ာက္ကြယ္ လုိက္လာေနသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ဒီလိုပဲ ခံစားမိပါ၏။  ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈတြင္ ကိုယ္ပိုင္စာရိွသည္။ ကိုယ္ပိုင္ အကၡရာရိွသည္။ ကိုယ္ပိုင္ အခ်င္အတြယ္၊ အတိုင္းအတာ ရိွသည္။ ကိုယ္ပိုင္နာရီရိွသည္။ ကိုယ္ပိုင္ ျပကၡဒိန္ရိွသည္။ ေျပာရလွ်င္ ျမန္မာျပည္ျဖစ္ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ အျပည့္အ၀ ရိွသည္။ ဒါျဖင့္ အခု အဲဒါေတြ ဘယ္သူေတြမ်ား ေသေသခ်ာခ်ာသိေသးလဲ ေမးၾကည့္ပါ။ လူ ၁၀၀၀ လုိက္ေမးလွ်င္ ၁ ေယာက္ သိဘို႔ခဲယဥ္းပါသည္။ အားလံုး ေယာင္၀ါး၀ါးခ်ည္း ျဖစ္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။

သူမ်ားမေျပာပါႏွင့္။ ကြ်န္ေတာ္ကုိယ္ႏိႈက္ေတာင္မွ ျမန္မာလို ဒီေန႔ဘယ္ႏွရက္လဲ ဟု လာေမးလွ်င္ မေျဖႏိုင္ပါ။ ေန႔ကို မဆိုထားႏွင့္။ ႏွစ္ကိုေတာင္မွ တပ္အပ္ေသခ်ာ မေျပာႏိုင္ပါ။ အင္း၊ ၁၃၇၀ ေလာက္ထင္တယ္ ဟု ျဖန္းၿပီး ေျဖရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္ရသည့္အေၾကာင္းမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္၊ ဒတ္ခ်္၊ ေပၚတူဂီ၊ ျပင္သစ္ စေသာတိုင္းျပည္မ်ားက ကမၻာလွည့္ကာ ကိုလိုနီျပဳၿပီး ၎တို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာ၊ စာေပ စသည္တို႔ကို ယူေဆာင္ျဖန္႔ေ၀ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ၎တို႔၏ စနစ္မွာ အေရွ႔တိုင္းမွ စနစ္မ်ားထက္ ပိုမိုလြယ္ကူ၊ စည္းစနစ္က်နေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ဥပမာ - အဂၤလိပ္စာ ႏွင့္ တရုတ္စာ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အဂၤလိပ္စာက ပိုလြယ္သည္ဆိုတာ မည္သူမွ ျငင္းမည္မဟုတ္ပါ။

ေနာက္တစ္ခု ကြ်န္ေတာ္ဉာဏ္မမီသည္မွာ အေရွ႔တိုင္းက လူေတြက ဘာျဖစ္လို႔ အေနာက္တိုင္းကလူေတြထက္ ပိုညံ့ေနရ သလဲ၊ အဲေလ ညံ့တယ္ေခၚမလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူးေပါ့။ ယခု လူသားအားလံုးကို အက်ိဳးျပဳေနေသာ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈ အားလံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ စာရင္းခ်ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အေနာက္တိုင္းမွခ်ည္းလိုလို ျဖစ္ပါသည္။ အေရွ႔တိုင္းမွ တီထြင္တာ လက္ညိႈးထိုးျပရေလာက္ေအာင္ မရိွပါ။ အေရွ႔တိုင္းဆိုလွ်င္ ေတာင္ကိုးရီးယားႏွင့္ ဂ်ပန္ကို လက္ညိႈးထိုးျပစရာရိွပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လူသားထုတစ္ရပ္လံုးကို အႀကိဳးျပဳသည့္တီထြင္မႈမ်ိဳးမ်ား မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ (ကြ်န္ေတာ္မသိတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ သိသူမ်ား ေထာက္ျပခဲ့ၾကပါ။)

သည္ေတာ့ အက်ိဳးဆက္က အေရွ႔တိုင္းယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈမ်ားက ၀ါးၿမိဳလိုက္သည္။ အေရွ႔တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွာ အသက္ယဲ့ယဲ့မွ်က်န္ကာ ဖုတ္လိႈက္ဖုတ္လိႈက္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ယခု အေရွ႔တိုင္းႏိုင္ငံမ်ားအားလံုး အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈကို လက္ခံက်င့္သံုးကာ မိမိရိုးရာ ပုဆိုး၊ လံုခ်ည္မ်ားကို ခြ်တ္လွ်က္၊ က်ားက်ား မမ အကုန္ ေဘာင္းဘီေတြ ျဖစ္ကုန္သည္။ ျမန္မာတို႔၏ တိုက္ပံုကို မည္သည့္ႏိုင္ငံကမွ အတုခိုးကာ အျမတ္တႏိုး၀တ္တာမရိွ။ ျမန္မာမ်ား၊ အဲေလ ျမန္မာသာမကပါဘူး၊ အေရွ႔တိုင္းက ႏုိင္ငံ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ ႀကီးႀကီးမာစတာႀကီးမ်ား ခရီးသြားၿပီေဟ့၊ ဘယ္ဆယ္မီနာ တက္ၿပီေဟ့ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေနာက္တိုင္း ၀တ္စံု အျပည့္ႏွင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ယခုပင္လွ်င္ ျမန္မာျပည္က ဂ်ာနယ္မ်ားကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ ျမန္မာ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ျမန္မာျပည္တြင္ ထုတ္ၿပီး ျမန္မာမ်ားသာဖတ္ေသာ ျမန္မာျပည္ထဲတြင္သာ ျဖန္႔သည့္ ဂ်ာနယ္နာမည္မ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္နာမည္ ျဖစ္သြားရပါသနည္း။ အထဲဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း အဂၤလိပ္လုိ ေရးထားေသာသတင္း၊ အဂၤလိပ္လိုေရးထားေသာ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္မွ်မပါ။ သို႔ေသာ္ ေခါင္းစဥ္တပ္တာကေတာ့ Policy Article, Perspective, Life Style။ ၾကည့္ရသည္မွာ ေပါင္မံု႔ကို ငါးပိခ်က္ဆမ္းစားသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါသည္။ သည္မွ်သာမက မံု႔နာမည္၊ ဆိုင္နာမည္၊ ေဟာ္တယ္နာမည္မ်ားမွာလည္း အဂၤလိပ္နာမည္ေပးမွ ပိုေရာင္းေကာင္းသလား။ ျမန္မာလို နာမည္ေပးရမွာပဲ ရွက္ေလေရာ့သလားမသိ။ အဆိုေတာ္မ်ား နာမည္ကေရာ။ အခ်ိဳ႔သီခ်င္းမ်ားဆိုလွ်င္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ မည္သည္က အဆိုေတာ္နာမည္၊ မည္သည္ကသီခ်င္းနာမည္ကို ေကာင္းေကာင္း မေ၀ခဲြႏိုင္။ ကေလးမ်ားကို ေမးရသည္။ ေနာင္ဆိုလွ်င္ တိုင္းရင္းေဆးဆရာႀကီးမ်ား ေရာင္းေသာ ျမန္မာ ဘယေဆးမ်ားကိုပါ အဂၤလိပ္နာမည္ ေပးမည္ထင္ပါသည္။ ယခုေတာင္ရိွေနၿပီလား မေျပာတတ္။

ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ email ထဲ ေရာက္ေရာက္လာသည့္ ျမန္မာျပည္ ငါးလုပ္ငန္းအဖဲြ႔ခ်ဳပ္မွ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေဟာေျပာပဲြ ဖိတ္စာ။ ေျပာမည့္သူကလည္း ျမန္မာ၊ နားေထာင္မည့္သူမ်ားကလည္း ျမန္မာမ်ား၊ ေျပာမွာကလည္း ျမန္မာလို။ သဟာႏွင့္မ်ား ေတာင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဘုိလို ေၾကာ္ျငာပါသနည္း။ ႏုိင္ငံတကာမွ ဧည့္သည္မ်ားကို လာေစလိုလို႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ ႏုိင္ငံတကာကို ငါတို႔ဒါေတြလုပ္ေနတယ္ ဆိုတာ သိေစခ်င္လို႔လား။ သို႔မဟုတ္ ေဟာေျပာပဲြေခါင္းစဥ္ကို ျမန္မာလိုေပးဘို႔ ျမန္မာ စာလံုးရွာမရလို႔လား။ ျမန္မာလိုေပးလိုက္လွ်င္ ဖတ္ရေထာင့္သြားမွာ စိုးသည့္အတြက္လား။ ကြ်န္ေတာ္ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ။ ဒါ အင္တာနက္က ေၾကာ္ျငာတာဗ်။ ကြန္ျပဴတာေတြမွာ ျမန္မာစာလံုးမရိွရင္ ဖတ္မရမွာစိုးလို႔ အဂၤလိပ္လို ေၾကာ္ျငာရတာပါ ဟု ဇြတ္အတင္း မျငင္းပါႏွင့္။ ျမန္မာကိုင္ေသာ ကြန္ျပဴတာမွန္သမွ် ျမန္မာစာလံုးရိွသည္။

သည္လိုေျပာလိုက္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေရွးရိုးစဲြ၊ တယူသန္၊ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆဲြလိုသူ ဟု မယူဆေစလိုပါ။ ကြ်န္ေတာ္ စင္ကာပူတြင္ေနတာ ဆယ္ႏွစ္ကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စြန္းခဲ့ပါၿပီ။ ယခုု စင္ကာပူက ကေလးေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ေနသနည္း။ ကြ်န္ေတာ္ခ်ီးက်ဴးမိသည္မွာ အိႏိၵယအမ်ိဳးသမီးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လို၀တ္၀တ္၊ သူတို႔ဆာရီကို စဲြစဲြျမဲျမဲ ၀တ္သည္ကို ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အလြန္သေဘာက်၊ ခ်ီးက်ဴး၊ ေလးစားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကုိယ္ႏိႈက္သည္ပင္လွ်င္ အျပင္ကို ပုဆိုး၀တ္သြားရမွာ စိတ္ထဲမွာ တမ်ိဳးျဖစ္ေနပါသည္။ အႀကိမ္မ်ားစြာ ပုဆိုး၀တ္ရန္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါသည္။ အိမ္ကထြက္ၿပီးမွ တဖန္ျပန္၀င္ကာ ျပန္ခြ်တ္ခဲ့သည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။
ကြ်န္ေတာ္ယခုေျပာလိုသည္မွာ သည္ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းမဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ယဥ္ေက်းမႈ ေမွးမိွန္လာသည္ႏွင့္အမွ် ထို ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ပတ္သက္ေနသည့္ အတိုင္းအတာ၊ အသံုးအႏံႈးမ်ားပါ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည့္ အႏၱရာယ္အေၾကာင္း ေျပာလိုရင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ပထမဦးစြာ ေျပာလိုသည္မွာ ျမန္မာ ျပကၡဒိန္အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ ျပကၡဒိန္
၁။ နိဒါန္း

ျမန္မာျပကၡဒိန္အေၾကာင္း မေျပာမီ အတိတ္ကာလက စိတ္မေကာင္းစရာ ျဖစ္ရပ္ကေလးတစ္ခု ေျပာခြင့္ျပဳပါ။ ကြ်န္ေတာ္ စိုက္ပ်ိဳးေရး တကၠသိုလ္တြင္ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ေနစဥ္က ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ျမန္မာျပကၡဒိန္အေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္သိသလဲဟု ေမးၾကည့္ေသာအခါ တစ္ေယာက္ဆို တစ္ေယာက္မွမသိပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အင္း၊ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မဲ့ အေလာင္းအလ်ာေတြက ကုိယ့္ျမန္မာျပကၡဒိန္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းမသိဘူးဆိုတာ သိပ္မနိပ္ေသးဘူး ထင္တယ္။ ဒီေကာင္ေတြ သင္တန္းေပးမွဘဲ ဟု ပူစရာမရိွ ႀကံဖန္ပူကာ ျမန္မာျပကၡဒိန္ တြက္နည္းသင္တန္းဖြင့္မည္။ တက္လုိသူမ်ား ေမာင္ဘယ္သူ၊ မဘယ္သူသို႔ ဘယ္ေန႔ေနာက္ဆံုးထား စာရင္းေပးၾကပါ ဟု အတန္းထဲတြင္လည္း ေၾကျငာ၊ အေဆာင္မ်ား တြင္လည္း ေၾကာ္ျငာကပ္ လုပ္ပါေလေတာ့၏။
စာရင္းပိတ္ရက္ေရာက္ေသာ္ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးႏွင့္ အေဆာင္မ်ားသို႔ စာရင္းသြားယူ၏။ ေက်ာင္းသား ၃ - ၄၀၀ ေက်ာ္ ရိွသည့္ အနက္ ျမန္မာျပကၡဒိန္ တြက္နည္းသင္တန္းကို တက္လိုသူမွာ ၁ ဦးႀကီးမ်ားေတာင္ဟု သိရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ကုိယ့္အျပစ္ႏွင့္ကိုယ္ ဘာစကားမွ မေျပာႏိုင္ဘဲ ကုပ္ကုပ္ကေလး ျပန္ခဲ့ရဖူးပါသည္။ သင္တန္းဖြင့္ရန္ရည္ရြယ္ၿပီး ေရးထားေသာ သင္တန္းမွတ္စုမ်ား၊ လက္ေရးႏွင့္ေဖာက္ထားေသာ ဖေယာင္းစာရြက္မ်ားအားလံုး အလဟႆ ျဖစ္သြား ရသည္။ သည္ကစၿပီး ေနာင္ ျပကၡဒိန္ကိစၥ မည္သူ႔ ကိုမွ စကားမစရဲေတာ့ပါ။ အေတာ္ေလး ေနာင္ၾကဥ္သြားပါသည္။
ယခုလည္း အမွတ္မရိွ။ ဖတ္ခ်င္တဲ့လူဖတ္၊ မဖတ္ခ်င္တဲ့လူေန ဟု လက္ေညာင္းခံ၊ ဇက္ေညာင္းခံ။ အိပ္ေရးပ်က္ခံကာ ေရးလိုက္ျပန္ပါသည္။ ဒါေတြသိေတာ့ေရာ ဘာတိုးထူးလာမလဲ ဟု တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ေမးလာျငားအ့ံ။ ကြ်န္ေတာ့္တြင္ ေျဖစရာစကားမရိွပါ။ သိထားေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ကြာ ဟု ေျပာရေအာင္ကလည္း ဘာေကာင္းတာလဲဗ် ဟု ျပန္ေမးလာလွ်င္ မည္ကဲ့သို႔ ေျဖရပါမည္နည္း။
သည္ေတာ့ ဖတ္ခ်င္သူမ်ား ဖတ္ပါ။ ဘာေတြမွန္းလည္း မသိဘူး ဟု မဖတ္ခ်င္သူမ်ားမွာ အျပစ္မရိွပါ။ ကြ်န္ေတာ္ေရးမိ၊ အျပစ္ရိွသည္ ဟုသာ ေျပာရပါမည္။ မရွင္း၍ ေမးလိုသူမ်ား y_nyein@yahoo.com.sg သို႔ ေမးႏိုင္ပါသည္။ ေမးလာသူကို ေကာ္ဖီတိုက္ကာ ေျဖေပးပါမည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္တြင္ က်န္ခဲ့ပါသျဖင့္ ယခု မွတ္မိသမွ်၊ ရိွသမွ်ေလးႏွင့္ ေရးလုိက္ပါသည္။ ကင္းကြာေနတာ ၾကာၿပီျဖစ္သျဖင့္လည္း အားလံုးလိုလို ေမ့ကုန္ပါၿပီ။
ျပကၡဒိန္အတြက္ ဖတ္ရန္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အျပည့္စံုဆံုးစာအုပ္မွာ ဦးအံုးႀကိဳင္ ေရးသည့္ ျမန္မာျပကၡဒိန္ သုေတသနက်မ္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေပဗိမာန္ မွ ထုတ္၏။ ယခု ကြ်န္ေတာ့္လက္ထဲတြင္ မရိွ။ ရန္ကုန္အိမ္တြင္ က်န္ခဲ့ပါသည္။ အျခားစာအုပ္မရိွ၍ သာ ျပည့္စံုသည္ဆိုရေသာ္လည္း အရမ္းအျပည့္စံုႀကီးေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ကြ်န္ေတာ့္တြင္ မီွျငမ္းစရာစာအုပ္မျပည့္စံု၍ အခ်ိဳ႔အခ်က္အလက္မ်ားကို kyaw kyaw thant site : http://kyaw3.multiply.com/ ႏွင့္ ၀ဏၰကို၏ blog : http://kowunnako.blogspot.com/  တို႔မွ ယူငင္သံုးစဲြထားပါသည္။ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သန္႔ႏွင့္ ကို၀ဏၰကို တို႔က ျပကၡဒိန္ ႏွင့္ ျမန္မာျပကၡဒိန္အေၾကာင္း ရွင္းျပရန္ ႀကိဳးစားထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ခုလံုး အဆံုးထိမေရာက္ပဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ႏွင့္ ရပ္ထားတာေတြ႔ရသည္မွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ပါ၏။ ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား) တြင္လည္း အနည္းငယ္ပါပါသည္။ သုိ႔ေသာ္သူက ျပကၡဒိန္အေၾကာင္းထက္ ေဗဒင္အေၾကာင္း အဓိကထားေရးတာျဖစ္၏။
ျမန္မာျပကၡဒိန္တြက္နည္းမွာ ရႈပ္ေထြးလွသည္ျဖစ္ရာ သည္ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထဲႏွင့္ အကုန္ေဖာ္ျပဘုိ႔ရာ မျဖစ္ႏုိင္။ ကြ်န္ေတာ္ အကုန္ခ်ေရးျပလွ်င္ေသာ္မွ စာဖတ္သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နားလည္ ႏိုင္စရာမရိွ။ ျမန္မာျပကၡဒိန္မွာ ေကာင္းကင္နကၡတ္ အသြားအလာမ်ားကို အေျခခံထားသည္ ျဖစ္ရာ ျမန္မာျပကၡဒိန္ တြက္လုိသူတို႔ နကၡတ္အသြားအလာကိုပါ တီးမိေခါက္မိ ရိွထားရန္ လုိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေဗဒင္ပညာကို က်က်နန ေလ့လာဖူးသူမ်ားသာ ေသေသခ်ာခ်ာ သေဘာေပါက္ နားလည္လိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာ မယံုလွ်င္ စရံုစထားၿပီး အဆံုးမသတ္ရေသးေသာ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သန္႔ blog သို႔ သြားဖတ္ၾကည့္ပါ။ http://kyaw3.multiply.com/journal/item/482
ထိုေဆာင္းပါး၏အဆက္ ရိွလိုရိွျငား ရိွသမွ်လုိက္ဖြင့္ၾကည့္တာေတာ့ မေတြ႔ပါ။ အျခားတစ္ေနရာတြင္ ရိွေနလွ်င္ေတာ့လည္း မေျပာတတ္ပါ။ ကို၀ဏၰကို၏ blog တြင္ ယခင္က ေတာ္ေတာ္ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပါသည္ထင္ပါသည္။ ယခု ဘာမွ ဖြင့္လို႔မရေတာ့ သည္ကို ေထာက္လွ်င္ ျပန္ဖ်က္လိုက္တာထင္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ့္ကို တြက္ျပစမ္းပါဆိုလွ်င္လည္း စာအုပ္ၾကည့္ၿပီးမွ တြက္တတ္ပါသည္။ အလြန္မ်ားျပားရႈပ္ေထြးလွသျဖင့္ အလြတ္ရဘို႔ မလြယ္ပါ။ တြက္တတ္လိုသူမ်ား အထက္တြင္ေျပာခဲ့သည့္  ဦးအံုးႀကိဳင္ ျမန္မာျပကၡဒိန္ သုေတသနက်မ္း  ကို ရွာေဖြ၀ယ္ယူ ေလ့လာပါဟု တိုက္တြန္းပါသည္။ ယခု ကြ်န္ေတာ္ေရးမည္မွာ ျမန္မာျပကၡဒိန္အေၾကာင္း မိတ္ဆက္မွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။

၂။ ျပကၡဒိန္ ဆိုတာ ဘာလဲ
ျပကၡဒိန္မဟုတ္ပါ။ ျပကၡဒိန္ ဆိုတာ ျမန္မာမႈ ျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္မွာ ပါဠိစကားလံုး ပကၡဒိန ျဖစ္၏။
ပကၡ + ဒိန => ပကၡဒိန => ပကၡဒိန္ => ျပကၡဒိန္
ပကၡ ဆိုသည္မွာ လဆန္း၍သြားျခင္း၊ ဆုတ္၍သြားျခင္းကို ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ လဆန္းပကၡ၊ လဆုတ္ပကၡ ဟု ဆိုသည္။
ဒိန ဟူသည္မွာ ေန႔ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပကၡဒိန ဟူသည္ လဆန္းျခင္း၊ ဆုတ္ျခင္းတို႔ကို ေရတြက္ထားေသာ ေန႔မ်ား ျဖစ္သည္ ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ သည့္အတြက္ ယခု ခရစ္ျပကၡဒိန္ (calendar) ကို ျပကၡဒိန္ေခၚျခင္းမွာ မမွန္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ မွားသနည္း။ ျပကၡဒိန္ဟူသည္ လသြားႏႈံးကို အေျခခံကာ လဆန္း၊ လဆုတ္ရက္မ်ားကို ေဖာ္ျပသည္။ ျမန္မာ ျပကၡဒိန္က လဆန္း ဘယ္ႏွရက္၊ လျပည့္၊ လဆုတ္ ဘယ္ႏွရက္၊ လကြယ္ ဟု ေဖာ္ျပသျဖင့္ ျပကၡဒိန္ဟု ေခၚတာ မွန္သည္။ ခရစ္ျပကၡဒိန္က ေနသြားႏံႈးကို အေျခခံသည္။ လဆန္း၊ လဆုတ္ရက္ကို မေဖာ္ျပႏုိင္။ သည့္အတြက္ ခရစ္ျပကၡဒိန္ကို ဘာသာျပန္စရာ စာလံုးရွား၍သာ ျပကၡဒိန္ေခၚရေသာ္လည္း မမွန္။ မွားသည္။



ယခင္ကမူ ပကၡဒိန္ ေရးလိုေရး၊ ျပကၡဒိန္ေရးလိုေရး၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးၾကသည္။ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံေတာ္ ျပကၡဒိန္ ေတာ္ဆက္အဖဲြ႔က ျပကၡဒိန္ ဟု စာလံုးေပါင္းရမည္ ဟု ဆံုးျဖတ္သည္မွ အစ ျပကၡဒိန္ဟုသာ တစ္မ်ိဳးထည္း သံုးစဲြၾကေလေတာ့သည္။

ျမန္မာျပကၡဒိန္မွ လ မ်ားမွာ လ သြားႏံႈးကို အေျခခံသျဖင့္ စျႏၵမာသ ဟု ေခၚသည္။
စျႏၵ = လ + မာသ = လ (ရက္ ၃၀ တစ္လ စသည္)  
ခရစ္ျပကၡဒိန္မွ လ မ်ားမွာ ေန သြားႏံႈးကို အေျခခံသျဖင့္ သူရိယမာသ ဟု ေခၚသည္။
သူရိယ = ေန + မာသ = လ (ရက္ ၃၀ တစ္လ စသည္)
ျမန္မာျပကၡဒိန္တြင္ တစ္လ ဟု ေခၚျခင္းမွာ ေကာင္းကင္ေပၚမွ လသည္ အသစ္ေပၚလာသည္။ တျဖည္းျဖည္း ျပည့္လာသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အျပည့္ဆံုးသို႔ေရာက္လာၿပီး ျပန္ဆုတ္သြားသည္။ ေနာက္ဆံုးကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္။ ဤကဲ့သို႔ လတစ္ခု၏  ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျပည့္သြားျခင္းေၾကာင့္ တစ္လ ေခၚသည္။ လ၏ ျဖစ္စဥ္အေပၚ အေျခခံတြက္ခ်က္ထားသည္။
ခရစ္ျပကၡဒိန္မွ တစ္လသည္ ဘာကို အေျခခံထားပါသနည္း ဟု ေမးလွ်င္ အေျဖမရိွ။ တစ္ႏွစ္ကို ၁၂ ပိုင္းပိုင္းကာ တစ္လကို ရက္ ၃၀ လုပ္လိုလုပ္၊ ၃၁ လုပ္လိုလုပ္၊ ၂၈ ရက္ လုပ္လိုလုပ္ သတ္မွတ္ကာ တစ္ႏွစ္ရိွ ၃၆၅ ရက္ျပည့္ေအာင္ ခ်ိန္ကိုက္ ထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေျပာၾကစတမ္းဆို ျမန္မာျပကၡဒိန္မွ တစ္လက ပိုၿပီး အဓိပၸါယ္ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ ကမၻာသြားႏံႈးႏွင့္ လသြားႏံႈးက မတူ။ ထိုအခါ ကမၻာက ေနကိုတစ္ပတ္ပတ္ၿပီးခ်ိန္၊ တစ္ႏွစ္၊ ၃၆၅ ရက္ တြင္ လက ကမၻာကိုပတ္တာ ၃၇၆ ရက္ေလာက္ ျဖစ္ေန သည္။ ရက္ခ်င္းလဲြေတာ့ ေန ကို အေျခခံၿပီးယူထားသည့္ တစ္ႏွစ္ႏွင့္ ညီေစရန္ လ ကို အေျခခံၿပီးတြက္ထားသည့္ ျမန္မာျပကၡဒိန္အား ရက္၊ လမ်ား ျပန္ၿပီး ခ်ိန္ညိွေပးရသည္။



ထူးဆန္းသည္မွာ လခ်င္း၊ ႏွစ္ခ်င္းလဲြေသာ္လည္း တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ စေသာ ေန႔မ်ားတြင္မေတာ့ ခရစ္မွာလည္း ခုနစ္ရက္၊ ျမန္မာ၊ ဟိႏၵဴ တို႔မွာလည္း ၇ ရက္ အဘယ္ေၾကာင့္ လာၿပီး တုိက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ တူေနရပါသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ ခရစ္မွ Sunday ႏွင့္ ျမန္မာမွ တနဂၤေႏြ လာတူေနရပါသနည္း။ ( Sun = ေနမင္း။ တနဂၤေႏြ = ေနမင္း)။ သမၼာက်မ္းစာ ပထမ စာမ်က္ႏွာတြင္ေတာ့ ဘုရားသခင္သည္ ေလာကႀကီးကို ၆ ရက္ဖန္ဆင္းၿပီး သတၱမေျမာက္ေန႔တြင္ နားသည္ဟု ေဖာ္ျပ ထားသည္။ သို႔အတြက္ တစ္ပတ္ကို ၇ ရက္ထားတာ ျဖစ္မည္။ ခုေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာမသိေသးပါ။ ထပ္ၿပီး ေလ့လာရ ပါဦးမည္။


၃။ ခရစ္ျပကၡဒိန္ (ဂေရေဂါရီယန္ ျပကၡဒိန္)
ျမန္မာျပကၡဒိန္အေၾကာင္း ေျပာလိုရင္းျဖစ္၍ ခရစ္ျပကၡဒိန္သမိုင္းေၾကာင္းကို အက်ယ္မခဲ့်ေတာ့ၿပီ။ ခရစ္ျပကၡဒိန္ကား ကမၻာသံုး ျဖစ္ေနၿပီ။ သို႔ျဖစ္၍ ဗဟုသုတရရံု သိသင့္သေလာက္ အနည္းငယ္မွ်သာ ေျပာပါမည္။
ခရစ္ျပကၡဒိန္မွာ ေနသြားႏံႈးကို အေျခခံထားသည္။ ကမၻာကေနကို တစ္ပတ္ပတ္ရန္ၾကာခ်ိန္၊ တစ္နည္း အားျဖင့္ စထြက္ခဲ့ေသာ အမွတ္သို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္မံေရာက္ရန္ ၾကာသည့္အခ်ိန္ကို တစ္ႏွစ္ဟု ေခၚသည္။ သခၤ်ာအေခၚအားျဖင့္ ၃၆၀ ဒီဂရီ စက္၀န္းတစ္ပတ္ပတ္ရန္ ၾကာခ်ိန္ကို တစ္ႏွစ္ဟု ေခၚသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ သူရိယသိဒၶ ႏ ၱက်မ္းလာတြက္နည္း ႏွင့္ သိပံၸနည္း အရတြက္နည္း အနည္းငယ္ကြာပါသည္။  သူရိယသိဒၶ ႏ ၱနည္းအရ တစ္ႏွစ္တြင္ ၃၆၅ ရက္၊ ၆ နာရီ ၁၂ မိနစ္၊ ၃၇ စကၠန္႔ ရိွ၏။ သိပံၸနည္းအရမူ ၃၆၅ ရက္၊ ၅ နာရီ ၄၉ မိနစ္၊ ၄၆ စကၠန္႔ ရိွ၏။ နည္းနည္းကြာသည္။



ခရစ္ျပကၡဒိန္ေပၚဦးစက ေအးလြန္း၍ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ေသာ ၂ လကို ထည့္မေရတြက္။ တစ္ႏွစ္တြင္ ဆယ္လသာရိွသည္။ လ အမည္မ်ားမွာ နတ္ဘုရားမ်ား၊ ဘုရင္မ်ား၏ အမည္မ်ား ျဖစ္သည္။ ယခုကဲ့သို႔ January, February မဟုတ္ေသး။ ဗဟုသုတ အျဖစ္ ေျပာရလွ်င္ Januarius, Februarius, Martius, Aprilis, Maius, Junius, Julius, Augustus, September, October စသျဖင့္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္က်မွ လအမည္မ်ားကိုလည္း ယခုသံုးေနသည့္ January စသည္သို႔ေျပာင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။

ေရွးေရာမလူမ်ိဳးတို႔၏ ျပကၡဒိန္တြင္ရိွေသာ ဆယ္လမွာ -

မတ္လ - ၃၁ ရက္

ဧၿပီလ - ၂၉ ရက္

ေမလ - ၃၁ ရက္

ဇြန္လ - ၂၉ ရက္

ကြင္းတီးလစ္ - ၃၁ ရက္

ဆကၠတီးလစ္ - ၂၉ ရက္

စက္တင္ဘာလ - ၂၉ ရက္

ေအာက္တိုဘာလ - ၃၁ ရက္

ႏုိ၀င္ဘာလ - ၂၉ ရက္

ဒီဇင္ဘာလ - ၂၉ ရက္ - စသျဖင့္ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ေသာ္ ေရာမဘုရင္ ႏူမာပြန္ပီလိယပ္ က ဇန္န၀ါရီ (၂၉ ရက္) ႏွင့္ ေဖေဖာ္၀ါရီ (၂၈ ရက္) ဟု ႏွစ္လ ထပ္တိုးလိုက္သည္။

ယခင္အီဂ်စ္နကၡတ္ပညာရွင္မ်ား တီထြင္ခဲ့ေသာ ျပကၡဒိန္မွာ ရာသီဥတုႏွင့္ မညီညြတ္သျဖင့္ ဘီစီ ၄၆ ခုႏွစ္တြင္ ေရာမေခတ္၊ ဂ်ဴလိယက္ဆီဇာဘုရင္က ေနသြားႏံႈး တစ္ႏွစ္ ၃၆၅ ရက္ႏွင့္ ကိုက္ညီေစရန္ ျပင္ဆင္ေရးဆဲြခဲ့သည္။ ဘုရင္၏နာမည္ကိုအစဲြဲျပဳကာ ထုိျပကၡဒိန္ကို ဂ်ဴလီယန္ ျပကၡဒိန္ဟု ေခၚ၏။

ဆီဇာဘုရင္က နကၡတ္ပညာရွင္ ဆီးဂ်င္းနစ္၏ အႀကံေပးခ်က္ျဖင့္ ရက္၊ လမ်ားကို ျပန္လည္ခ်ိန္ညိွကာ ဘီစီ ၄၅ ခုႏွစ္၏ ေႏြဦးရာသီကို မတ္လဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွစခဲ့ေသာ ျပကၡဒိန္မွာ လက္ရိွသံုးေနေသာ ျပကၡဒိန္ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

သို႔ေသာ္ ေအဒီ ၁၅၈၂ ခုႏွစ္တြင္ လက္ရိွသံုးေနေသာ ျပကၡဒိန္သည္ အမွန္ရိွရမည္ရက္ႏွင့္ ၁၀ ရက္လဲြေနသည္ကို ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး ဂေရေဂါရီ (၁၃) က ထို ၁၀ ရက္ကို ျပန္ညိွရန္ ၁၅၈၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၁ ရက္ကို ၂၁ ရက္ဟု ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ ယေန႔တိုင္ ျပင္ဆင္ျခင္း မရိွေတာ့ဘဲ ဆက္လက္သံုးစဲြခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ရက္မ်ား အမွားမွားအယြင္းယြင္း မျဖစ္ေစရန္ သာမန္ႏွစ္မ်ားကို ၄ ႏွင့္စားလွ်င္ ရက္ထပ္ႏွစ္ (ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၉)၊ ရာစုႏွစ္မ်ား (၁၁၀၀၊ ၁၅၀၀၊ ၁၉၀၀၊ ၂၁၀၀ စသည္) ကို ၄၀၀ ျဖင့္စား၍ ျပတ္ေသာႏွစ္အား ရက္ထပ္ႏွစ္ သတ္မွတ္ရမည္ဟု စည္းမ်ဥ္း ခ်မွတ္ ခဲ့သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ၁၇၀၀၊ ၁၈၀၀၊ ၁၉၀၀ ႏွစ္မ်ားမွာ ၄ ျဖင့္စား၍ ျပတ္ေသာ္လည္း ၄၀၀ ျဖင့္စား၍ မျပတ္ေသာေၾကာင့္ ရက္ထပ္ႏွစ္ မဟုတ္။ ၁၆၀၀၊ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားသာ ၄၀၀ ျဖင့္စား၍ ျပတ္ေသာေၾကာင့္ ရက္ထပ္ႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၉ ျဖစ္သည္။


ထုိျပကၡဒိန္မွာ ယခုသံုးေနေသာ ကမၻာသံုး ျပကၡဒိန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး ဂေရေဂါရီက ျပင္ဆင္ခဲ့သျဖင့္ ဂေရေဂါရီယန္ျပကၡဒိန္ဟု ေခၚၾကသည္။
ကမၻာသံုးျပကၡဒိန္ကား ရွင္းလင္းလြယ္ကူ၏။ အမ်ားသိၾကသည့္အတိုင္း -
ဇႏၷ၀ါရီ၊ မတ္၊ ေမ၊ ဇူလိုင္၊ ၾသဂုတ္၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ဒီဇင္ဘာ - ၃၁ ရက္
ဧၿပီ၊ ဇြန္၊ စက္တင္ဘာ၊ ႏုိ၀င္ဘာ - ၃၀ ရက္
ေဖေဖာ္၀ါရီ - ၂၈ (ရက္ထပ္ႏွစ္ မွာ ၂၉) - ျဖစ္သည္။
ရက္ထပ္ႏွစ္ဟူသည္ ခုႏွစ္ကိုတည္။ ၄ ႏွင့္စား။ ျပတ္ေသာႏွစ္သည္ ရက္ထပ္ႏွစ္ ျဖစ္၏။
ရာစုႏွစ္ဆိုလွ်င္ ၄၀၀ ႏွင့္စား။ ျပတ္သည့္ႏွစ္သည္ ရက္ထပ္ႏွစ္ ျဖစ္၏။
အလြယ္မွတ္ရလွ်င္ ငယ္ငယ္က က်က္ခဲ့ရသည့္ လကၤာကေလးအတိုင္း “ဧဇြန္ႏိုစက္ - ၃၀ ရက္” ဟု မွတ္လိုက္ရံုသာ ျဖစ္ပါသည္။ လြယ္လွ၏။
ဒါျဖင့္ရင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ့္သားက ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ မတ္လ ၉ ရက္ေန႔က ေမြးတာ ဘာေန႔သားလဲဆိုတာ ျပကၡဒိန္ မၾကည့္ဘဲ ခင္ဗ်ား ေျပာႏုိင္ပါ့မလား ဟု ပညာစမ္းလာသည္ျဖစ္အံ့။ ကြ်န္ေတာ္က သူ႔ကို အသာေလးၿပံဳးျပကာ တနဂၤေႏြသားပါခင္ဗ်ာ ဟု ဘာျပကၡဒိန္မွ လုိက္ရွာေနစရာမလိုဘဲ၊ ဘာစာရြက္ကိုမွလဲ လွန္ေလွာမေနဘဲ လက္တမ္းေျပာျပလိုက္မည္ ျဖစ္၏။
ဘာ့ေၾကာင့္ဤကဲ့သို႔ေျပာႏုိင္ရပါသနည္း။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း အေပၚထပ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေ၀ဒသုေတသနအဖဲြ႔ မွ ပို႔ခ် ေသာ ေ၀ဒသင္တန္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ပညာဆည္းပူးစဥ္ ခင္မင္ခဲ့ရေသာ ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္က ေက်းဇူးျပဳခဲ့ေသာ နည္း ကေလးေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်းဇူးပါ ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္ခင္ဗ်ား။
၁။ ေအာက္ပါ လကၤာကေလးကို အလြတ္က်က္ပါ။
၁၉၀၁ မွ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ထိ
အ လႉ ရွင္ ထီ ႀကီး ေပါက္ ထို ဇန္ သာ ၁ ၄ ၆
၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွ ၂၀၉၉ ခုႏွစ္ထိ
ထက္ စိုး စံ သန္ ေအာင္ လို႔ သာ ကီ မ်ိဳး တို႔ ဆီ မွာ
အကၡရာတစ္လံုးစီသည္ လ တစ္လခ်င္းကို ကိုယ္စားျပဳ၏။
ဇႏၷ၀ါရီလ                        အ = ၁                           ထက္ = ၀
ေဖေဖာ္၀ါရီလ                   လႉ = ၄                          စိုး = ၃
မတ္လ                           ရွင္ = ၄                          စံ = ၃
ဧၿပီလ                            ထီ = ၇                          သန္ = ၆
ေမလ                             ႀကီး = ၂                         ေအာင္ = ၁
ဇြန္လ                             ေပါက္ = ၅                      လို႔ = ၄
ဇူလိုင္လ                         ထို = ၇                          သာ = ၆
ၾသဂုတ္လ                       ဇန္ = ၃                          ကီ = ၂
စက္တင္ဘာလ                 သာ = ၆                         မ်ိဳး = ၅
ေအာက္တိုဘာလ                                                တို႔ = ၀
ႏုိ၀င္ဘာလ                                                        ဆီ = ၃
 ဒီဇင္ဘာလ                                                       မွာ = ၅
၂။ ေမြးခုႏွစ္ ေနာက္ဆံုး ၂ လံုးကို ၄ ႏွင့္စားပါ။
၃။ ရလဒ္ကို ေမြးခုႏွစ္ ေနာက္ဆံုး ၂ လံုးျဖင့္ ျပန္ေပါင္းပါ။
၄။ ေမြးရက္ ထပ္ေပါင္းပါ။
၅။ လ - လကၤာမွ ဂဏန္းထပ္ေပါင္းပါ။
၆။ ေပါင္း၍ရေသာ ရလဒ္ကို ၇ ႏွင့္စားပါ။
၇။ အၾကြင္းသည္ လိုေသာေန႔ ျဖစ္၏။
နမူနာတြက္ ပံုစံ (၁) ရက္မထပ္ႏွစ္မ်ား
၁၉၉၇ ခုႏွစ္ မတ္လ ၉ ရက္ သည္ မည္သည့္ေန႔ျဖစ္သနည္း။
၉၇ ကို ၄ ႏွင့္စားပါ။ ရလဒ္ ၂၄ ျဖစ္၏။ ထို ၂၄ ကို ခုႏွစ္ျဖစ္ေသာ ၉၇ ႏွင့္ေပါင္းပါ။ ေမြးရက္ ျဖစ္ေသာ ၉ ႏွင့္ထပ္ေပါင္းပါ။ လ လကၤာမွ မတ္လအတြက္ ကိန္းသင့္ဂဏန္းျဖစ္ေသာ ၄ ႏွင့္ ထပ္ေပါင္းပါ။ ၁၃၄ ရမည္။ ထို ၁၃၄ ကို တစ္ပတ္တြင္ရိွေသာ ရက္ေပါင္းျဖစ္ေသာ ၇ ႏွင့္စားပါ။ အၾကြင္း ၁ သည္ကား ေမြးေန႔ျဖစ္၏။ ၁ ျဖစ္သည့္အတြက္ တနဂၤေႏြသား ျဖစ္သည္။

အ၊ အာ၊ အိ၊ အီ၊ ဥ၊ အူ၊ ဧ၊ အဲ၊ ၾသ၊ ေအာ္၊ အံ၊ အား - ၁
က၊ ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ င - ၂
စ၊ ဆ၊ ဇ၊ စ်၊ ည - ၃
တ၊ ထ၊ ဒ၊ ဓ၊ န - ၇၊ ၀
ပ၊ ဖ၊ ဗ၊ ဘ၊ မ - ၅
ရ၊ ယ၊ လ၊ ၀ - ၄
သ၊ ဟ - ၆
၁၉၉၉ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၎မတိုင္မီႏွစ္မ်ားအတြက္
နမူနာတြက္ ပံုစံ (၂) ခုႏွစ္ကို ၄ ႏွင့္စား၍ ျပတ္သည့္ ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ား - ၁
ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ားတြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၉ ရက္မွ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ထိကို အၾကြင္းအတိုင္းယူပါ။
၁၉၉၆ ခုႏွစ္ မတ္လ ၉ ရက္သည္ မည္သည့္ေန႔ျဖစ္သနည္း။
နမူနာတြက္ ပံုစံ (၃) ခုႏွစ္ကို ၄ ႏွင့္စား၍ ျပတ္သည့္ ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ား - ၂
ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဇႏၷ၀ါရီ ၁ ရက္မွ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၈ ရက္ထိရက္မ်ားကို အၾကြင္းမွ ၁ ႏႈတ္ၿပီးယူပါ။
၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလ ၁၇ ရက္သည္ မည္သည့္ေန႔ျဖစ္သနည္း။

၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ႏွင့္ ၎ေနာက္ႏွစ္မ်ားအတြက္

နမူနာတြက္ ပံုစံ (၄) ရက္မထပ္ေသာ သာမန္ႏွစ္မ်ား
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္သည္ မည္သည့္ေန႔ျဖစ္သနည္း။


နမူနာတြက္ ပံုစံ (၅) ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ား - ၁
ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ားတြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၉ ရက္မွ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ထိကို အၾကြင္းအတိုင္းယူပါ။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလ ၂၅ ရက္သည္ မည္သည့္ေန႔ျဖစ္သနည္း။
နမူနာတြက္ ပံုစံ (၆) ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ား - ၂
ရက္ထပ္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဇႏၷ၀ါရီ ၁ ရက္မွ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၈ ရက္ထိရက္မ်ားကို အၾကြင္းမွ ၁ ႏႈတ္ၿပီးယူပါ။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၈ ရက္သည္ မည္သည့္ေန႔ျဖစ္သနည္း။

No comments: