Thursday, May 16, 2019

ေရွးထံုးဆိုေသာ္လည္း ပယ္သင့္ကပယ္ရလိမ့္မည္ ဆိုျခင္းအေၾကာင္း


ကြ်ႏု္ပ္တို႔ငယ္စဥ္က ေရွးထံုးကိုလည္း မပယ္ႏွင့္၊ ေစ်းသံုးကိုလည္း မလြယ္ႏွင့္ ဟူေသာ ဆံုးမစကားကို ေလ့လာမွတ္သားခဲ့ရ၏။ သို႔ေသာ္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေသာေခတ္တြင္ အခ်ိဳ႔ေသာ ေရွးထံုးမ်ား၊ ေရွးလူႀကီးသူမတို႔၏ အယူအဆမ်ားမွာ ေခတ္မမီေတာ့ ေၾကာင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ မမွန္ကန္ေတာ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရေလ၏။ ထိုအယူအဆမ်ားထဲမွ တစ္ခုအေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ ေဆြးေႏြးပါမည္။ ကြ်ႏု္ပ္ ယခင္အခါမ်ားက ေျပာသကဲ့သို႔ ဤသည္မွာ ကြ်ႏု္ပ္၏ ကိုယ္ပိုင္အယူအဆသာျဖစ္၍ မိတ္ေဆြမ်ားကို သေဘာတူရမည္ဟု မဆိုလို။ မိတ္ေဆြတို႔ သေဘာမတူ။ ကန္႔ကြက္ပါသည္ဆိုလွ်င္လည္း ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ ဘာမွေျပာစရာ မရိွပါ။ လြတ္လပ္စြာ သေဘာကဲြလဲြႏိုင္ပါ၏။

အခ်ိန္အခါအေလ်ာက္ အေျခအေန၊ အေၾကာင္းခ်င္းရာတုိ႔သည္ ေျပာင္းလဲလ်က္ရိွရာ အႏွီ ေရွးထံုးကိုလည္း မပယ္ႏွင့္၊ ေစ်းသံုးကိုလည္း မလြယ္ႏွင့္ ဟူေသာ စကားကိုယ္ႏိႈက္ကပင္လွ်င္ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ ရိွေနေပသည္။ ပရမတၳသစၥာ တရားေလးပါးကလဲြ၍ မည္သည့္အရာသည္ အၿမဲမွန္ေနပါသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသနည္း။

ျမန္မာတုိ႔တြင္ ဆံုးမစကားေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာရိွသည့္အနက္ တစ္ခုမွာ "ပထမအရြယ္ ပညာရွာ၊ ဒုတိယအရြယ္ ဥစၥာရွာ၊ တတိယ အရြယ္ တရားရွာ" ဟု ျဖစ္၏။ ဤဆံုးမစကားမွာ ယခုေခတ္ႏွင့္ ကိုက္ညီပါေသးသေလာ။ အနည္းငယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါအံ့။

ယခုေခတ္မွာ life long learning ေခတ္ ျဖစ္၏။ ပညာကုိ ေတာက္ေလွ်ာက္၊ တစ္ဘဝလံုး၊ မေသမခ်င္း ဆည္းပူးေနၾကရန္ ႏိႈးေဆာ္ထား၏။

ကြ်ႏု္ပ္ငယ္စဥ္က ပညာရွာျခင္းကိစၥမွာ ေက်ာင္းၿပီးသြားလွ်င္ ၿပီးဆံုးသြားၿပီဟု သည္လိုပင္ မွတ္ယူထားခဲ့ေၾကာင္း ရိုးသားစြာ ဝန္ခံပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ တေျပရပ္ျခား၊ တုိင္းတစ္ပါးတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ရသည့္အခါ ထိုအယူအဆမွာ တက္တက္စင္ လဲြေနေၾကာင္း ကိုယ္ေတြ႔သိခဲ့ရ၏။ ပညာဟူသည္ မည္သည့္အခါမွ ရွာမွီးလို႔ မကုန္ခမ္းႏိုင္ပါတကား။

စင္ကာပူမွ လူမ်ားမွာ အလုပ္လုပ္ရင္း ပညာသင္၊ ပညာသင္ရင္း အလုပ္လုပ္ေနၾကေလသည္။ နည္းပညာမ်ားသည္ အၿမဲတိုးတက္ ေျပာင္းလဲေနသည္ျဖစ္ရာ မိမိသာ မေလ့လာပါက ေန႔တိုင္း ေခတ္ေနာက္က်ေနဖြယ္ရာရိွ၏။ ေခတ္ေပၚနည္းပညာႏွင့္ စက္ပစၥည္း မ်ားကို ေခတ္ေပၚကေလးမ်ားက ကြ်ႏု္ပ္တို႔ထက္ ပို၍နားလည္ တတ္ကြ်မ္းသည္ဆိုသည္ကို ျငင္းလို႔မရ။ ကြ်န္ေတာ္သည္ပင္ အသက္ ၁၂ ႏွစ္သားမွ်ရိွေသးေသာ သားျဖစ္သူကို မၾကာခဏ ေမးျမန္းရ၏။ ကြ်ႏု္ပ္ထက္ သားက ပိုသာသည့္အခ်က္မွာ သူက ကြ်ႏု္ပ္ေမးသမွ်ကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပျခင္း ျဖစ္၏။

စင္ကာပူ၌ Safety Officer လိုင္စင္ကို သက္တမ္းတိုးလိုလွ်င္ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးျခင္း၊ ဟိုအသင္း ဒီအသင္းဝင္ျခင္း၊ ကြန္ဖရင့္မ်ား တက္ျခင္း၊ သင္တန္းမ်ားတက္ျခင္း စသည္တို႔လုပ္ရ၏။ ေျပာင္းလဲေနသည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားကို မ်က္ေျခမျပတ္သိေနေအာင္၊ မိမိအရည္အေသြးကို အၿမဲေတာက္ေျပာင္ေနေအာင္ သင္တန္းမ်ား မတက္မေနရ တက္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးထားျခင္း ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔မွာ သင္တန္းမ်ား တက္ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ၊ မတက္ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ တက္ကိုတက္ရေလသည္။

ထုိ႔ျပင္ ကြ်ႏု္ပ္မွာ သင္တန္းဆရာလည္း ျဖစ္ေပေသးရာ သင္တန္းဆရာလုိင္စင္ သက္တမ္းတိုးေရးအတြက္ CPD (Continuing Professional Development) အစီအစဥ္မ်ားကိုလည္း သြားတက္ရေသး၏။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အနည္းဆံုး ၁၀ နာရီ တက္ရ၏။ ကြ်ႏု္ပ္ကေတာ့ စိတ္လည္းဝင္စားသည္ျဖစ္ရာ အားတိုင္းသြားတက္ပါသည္။ မႏွစ္က ၂၅ နာရီေလာက္ တက္ျဖစ္သည္။ (ထမင္းလည္းေကြ်းသလို ေကာ္ဖီေကာင္းေကာင္းလည္း အလကားေသာက္ရတယ္။ တန္သဗ်ိဳ႔။) IAL (Institute for Adult Learning) တြင္ အသင္းဝင္ထားပါက ထုိ CPD Programme မ်ားကို အခမဲ့တက္လို႔ရသည္။ အကန္႔အသတ္မရိွ။ အေဟာဝတ၊ ေကာင္းေလစြ။ အသင္းဝင္ေၾကးမွာလည္း သက္သာပါသည္။ ၂ ႏွစ္ကိုမွ ၆၀ ပဲေပးရ၏။

ဤဝပ္ေရွာ့မ်ားသို႔ လာသူမ်ားမွာလည္း လူငယ္တစ္ေယာက္မွ မပါ။ အားလံုး အသက္ ၃၅ ႏွစ္ေက်ာ္မွသည္ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္မ်ားခ်ည္းျဖစ္၏။ အားလံုးက အလုပ္လုပ္ေနၾကသူမ်ား၊ အေတြ႔အႀကံဳရိွၿပီးသားဆိုေတာ့ သူတို႔ဆီက ပညာမ်ားစြာရသည္။ ဤသည္ကို peer learning ဟု ေခၚ၏။ သင္တန္းမ်ားကို အလုအယက္တက္ေနၾကသူ ျမန္မာျပည္မွ လူငယ္ လံုမငယ္အေပါင္းကို လက္မွတ္ရရံုထက္ ပညာရဘို႔ရည္ရြယ္ၿပီး သင္တန္းတက္ၾကပါဟု ဤေနရာမွ တိုက္တြန္းလိုက္ပါ၏။

သို႔အတြက္ ပထမအရြယ္မွာ ပညာရွာ ဟူသည့္စကားမွာ အလံုးစံုမမွန္ေတာ့ဘဲ တစိတ္တပိုင္းသာ မွန္ပါေတာ့သည္။ အဲေလ ပထမ အရြယ္မွာ ပညာရွာဘို႔ေတာ့ မျဖစ္မေနလိုသေပါ့။ အႏို႔ အဲသည္ ဗံုမဟုတ္၊ ပတ္မဟုတ္အရြယ္မွာ ပညာမသင္လို႔ လဖက္ရည္ဆိုင္ မွာ စားပဲြသြားထိုးရမွာလား။ ဘာသြားလုပ္ရပါမည္နည္း။

ေနာက္ၿပီး ဒုတိယအရြယ္မွာ ဥစၥာရွာဆုိတာလည္း အလံုးစံုမမွန္ပါ။
ယခု ေဖ့စ္ဘုတ္ကို ထူေထာင္သည့္ ဇူဇကာပုဏၰား (ဟုတ္ေပါင္) ဇူကာဘတ္မွာ ဒုတိယအရြယ္ထိ ေစာင့္ေနတာမဟုတ္။ ေက်ာင္းသား အရြယ္ကတည္းက စီးပြားစရွာခဲ့တာျဖစ္သည္။ ဒုတိယအရြယ္မတုိင္မီ သူေဌးႀကီးျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။
ဘီလ္ဂိတ္သည္လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းသားအရြယ္ကတည္းက စီးပြားရွာဘုိ႔ လမ္းစပ်ိဳးခဲ့တာျဖစ္သည္။

ကြ်ႏု္ပ္သာ ဘဲြ႔ရသည္ထိေစာင့္ေန။ ေဝေလေလျဖင့္ ၄ ႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ျဖဳန္း။ ေရွးလူႀကီးမ်ားစကားကို မေတာ္လွန္ဝံ့သျဖင့္ ဒုတိယအရြယ္က်မွ စတင္စီးပြားစရွာခဲ့ရတာ ျဖစ္၏။ သို႔တုိင္ စီးပြားရွာသည္ဟု ေျပာလုိ႔ရတာမဟုတ္။ မငတ္ရံုတမယ္ မနည္း လူးကာလြန္႔ကာျဖင့္ လႈပ္ရွားခဲ့ရတာျဖစ္၏။ ပိုက္ဆံေလးဘာေလးရလုိ႔ လူလူသူသူ ေနႏုိင္သည့္အခါတြင္မေတာ့ တတိယအရြယ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေနေခ်ၿပီ။

တကယ္ေတာ္တည့္ထက္ျမက္သူမ်ားသည္ ပထမအရြယ္ကတည္းက စတင္ စီးပြားရွာခဲ့ၾကေလသည္။ ယခုေခတ္မွာေတာ့ ဒုတိယအရြယ္မွာ စီးပြားရွာၿပီး တတိယအရြယ္မွာ ေအးေအးလူလူ ဘုရားႏွင့္တရားႏွင့္ မေနႏိုင္။ ပထမအရြယ္မွာ စီးပြားရွာ၊ ဒုတိယ အရြယ္မွာ စီးပြားရွာ။ တတိယအရြယ္၏ ဒုတိယေဝဒနာ (ဟုတ္ေပါင္ မွားကုန္ၿပီ) တတိယအရြယ္မွာလည္း စီးပြားရွာ။ အရြယ္သံုးပါး မေရြး စီးပြားရွာေနၾကရေလသည္။ စင္ကာပူမွလူမ်ားကေတာ့ အသက္ ၇၀ ေလာက္ထိ (အခ်ိဳ႔ ၇၀ ေက်ာ္သည္ထိ) အလုပ္လုပ္ၾက ေလသည္။

အဲေလ ျမန္မာျပည္မွ လူတခ်ိဳ႔လည္း ပင္စင္သက္ေက်ာ္သည္ထိ အလုပ္လုပ္ၾကပါသည္။ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ သူ႔ေနရာ၌ လူစားထိုးရန္ သူ႔ေလာက္ေတာ္သူမရိွေသာေၾကာင့္ (အဟိ၊ ငါမရီခ်င္ဘူး အာတီးရာ) သူ႔ခင္မ်ာ နားခ်င္ရွာလ်က္ႏွင့္ နားေဖာ္မရ။ ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးေတာ့ ငါမကယ္ ေသဖြယ္ရာရိွသည္ဟု ႏုိင္ငံ့အက်ိဳးေမွ်ာ္ကိုးကာ အလုပ္လုပ္ေနရရွာေလသည္။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။ ေမာင္မင္းႀကီးသား ဘုန္းႀကီးပါေစ။ သက္ရွည္ပါေစ။ အနာမ်ိဳး ၉၉ ပါး ကင္းပါေစ။

ေနာက္ၿပီး တတိယအရြယ္မွာ တရားရွာ ဆုိတာကေရာ။
ဤသည္မွာလည္း မျဖစ္စေလာက္သာ မွန္ပါသည္။
ဘုန္းႀကီးမ်ားေဟာတာကိုလည္း ၾကားခဲ့ဖူး၏။
ဟဲ့၊ တရားထိုင္တာကို အိုတဲ့ထိ ေစာင့္မေနၾကနဲ႔ဟဲ့။ အုိလာတဲ့အခါ ဟိုနားကနာ၊ ဒီနားကနာ နဲ႔ အနာေရာဂါေတြႏွိပ္စက္တာနဲ႔ တရားရဘို႔မလြယ္ဘူး။ ငယ္တံုးရြယ္တံုး တရားရွာထားၾက။
သို႔ဆိုလွ်င္ တတိယအရြယ္မွာ တရားရွာ ဆုိတာမွန္ပါသလား။
အလံုးစံုမမွန္ပါဟု ဆုိရပါမည္။

တရားဓမၼဆိုတာ သိမ္ေမြ႔သည္။ ခက္ခဲနက္နဲသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားဓမၼကိုလုိက္စားလိုလွ်င္ ငယ္ႏုစဥ္အခါ၊ ဉာဏ္ရႊင္တံုးအခါ လိုက္စားမွ ေကာင္းသည္။ ခက္ခဲသိမ္ေမြ႔သည္ တရားမ်ားကို နားလည္ႏိုင္စြမ္းရိွမည္။

ျမတ္စြာဘုရားကိုပင္ၾကည့္ပါ။ အသက္ ၆၀ က်မွ ေတာထြက္တာမဟုတ္။ အရြယ္ေကာင္းမွာ တရားရွာတာျဖစ္သည္။ ေတာထြက္ေတာ့ အသက္ ၂၉ ႏွစ္။ ေနလည္းတက္တံုး။ ဒါးလည္း ထက္တံုး အရြယ္။
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔က ဤသည္ကို နမူနာယူရမည္။

ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ အမွန္ကိုေျပာရပါမူ ငယ္ရြယ္စဥ္ကဖတ္ခဲ့ေသာ တရားဓမၼစာေပမ်ားႏွင့္ ႀကီးကာမွဖတ္ေသာ တရားဓမၼစာေပမ်ားကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လုိက္ပါက ႀကီးခါမွဖတ္သည့္စာအုပ္မ်ားမွာ ငယ္စဥ္ကဖတ္ခဲ့သည့္စာအုပ္မ်ား၏ ထက္ဝက္ေတာင္မရိွပါ။ ယခု သိထားသည့္အသိမ်ားမွာ ငယ္စဥ္က ဖတ္မွတ္ေလ့လာခဲ့လို႔ သိခဲ့သည့္အသိမ်ားက မ်ားေလသည္။

ယခုအခါ ကေလးမ်ားကို ငယ္စဥ္ကတည္းက တရားထုိင္သည့္ အေလ့အက်င့္ ေမြးျမဴေပးေနၾကၿပီ။
ႏုိင္ငံျခားမွာဆို ကေလးေတြကို ေက်ာင္းမွာ တရားထုိင္နည္းသင္ေပးကာ အခ်ိန္တစ္ခုေပး၍ တရားထုိင္ေစသည္ ဆို၏။
ဤသို႔တရားထိုင္ေစျခင္းျဖင့္ အာရံုစူးစုိက္မႈပိုေကာင္းလာသည္။ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ပိုတက္လာသည္။

သို႔အတြက္ အထက္ပါ "ပထမအရြယ္ ပညာရွာ၊ ဒုတိယအရြယ္ ဥစၥာရွာ၊ တတိယအရြယ္ တရားရွာ" ဆိုသည့္စကားမွာ ယခုေခတ္တြင္ အလံုးစံု မမွန္ႏိုင္ေတာ့ၿပီဟု ဆုိလို၍ရပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္မူ ပညာရွာျခင္း၊ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြစုေဆာင္းျခင္း၊ တရားဓမၼကုိ လက္ေတြ႔ လုိက္နာက်င့္သံုးျခင္းတို႔ကို တစ္ဆင့္ခ်င္း၊ တစ္ပိုင္းခ်င္း က်င့္သံုးေန၍ မရစေကာင္းေတာ့။ (လူအထင္ႀကီး ေအာင္ အဂၤလိပ္လိုညွပ္ေျပာရလွ်င္) ပယ္ရယ္လယ္လီးက်င့္သံုးရမည္ ျဖစ္ေလ၏။ ရတာေလးႏွင့္ ဝေအာင္စားၿပီး ရိွတာေလးႏွင့္ လွေအာင္ဝတ္ေနလို႔ ကေတာ့ သူမ်ားေတြ ၂၂ ရာစုေရာက္သည့္တိုင္ ကုိယ္က ၁၉ ရာစုမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနရလိမ့္မည္။

သုိ႔ဆိုလွ်င္ ပညာ၊ ဥစၥာ ႏွင့္ တရားဓမၼကို မည္ကဲ့သုိ႔ တစ္ခ်ိန္တည္း၊ တၿပိဳင္နက္တည္း က်င့္သံုးပါမည္နည္း။
ထိုသံုးခုကို သြားမေရာပါႏွင့္။ အကန္႔လိုက္ထားပါ။ ပညာသင္ယူေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ပညာကုိ စူးစူးစုိက္စုိက္ ေလ့လာသင္ယူပါ။
တရားေပစာ ေလ့လာသည့္အခ်ိန္တြင္ တရားေပစာကုိ စူးစူးစုိက္စိုက္ အာရံုထားေလ့လာပါ။ အားလပ္သည့္အခ်ိန္တိုင္း တရားထိုင္ပါ။ မည္မွ် အလုပ္မ်ားေနသည္ျဖစ္ေစ အခ်ိန္တစ္ခု သတ္သတ္မွတ္မွတ္ထားၿပီး တရားထုိင္ပါ။ တရားထုိင္ျခင္းသည္ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈကို ေပးသည္။ စိတ္ဂေယာက္ဂယက္မျဖစ္ေတာ့ၿပီဆိုလွ်င္ အလုပ္ကို ပိုမိုအာရံုစူးစုိက္ႏိုင္သည္ျဖစ္၍ ပိုၿပီး အလုပ္ၿပီးသည္။ စာေပေလ့လာလွ်င္လည္း ပုိမွတ္မိလြယ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာႏွင့္ တရားဓမၼကုိ တဲြထားသင့္သည္။ ပညာႏွင့္ တရားဓမၼကုိ တဲြထားျခင္းအားျဖင့္ အက်ိဳးပိုမ်ားသည္။

သို႔ဆုိလွ်င္ ဥစၥာကိုေရာ။
ကြ်ႏု္ပ္ကား ဥစၥာရွာသည့္ေနရာတြင္ အေတာ္ညံ့ဖ်င္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။
ကြ်ႏု္ပ္လုပ္သည့္ကိစၥမွန္သမွ် အျမတ္အစြန္းျမက္ျမက္ကေလး ရလိုက္တာရယ္လို႔ တစ္ခါမွ မရိွခဲ့စဖူး။
အကုန္ အလဲြလဲြအေခ်ာ္ေခ်ာ္ႏွင့္ အိတ္ထဲက အလံုးလိုက္အခဲလိုက္ ထြက္သြားတာသာ ျဖစ္သည္။
ကြ်ႏု္ပ္ကား လခစားအလုပ္ႏွင့္သာ တန္သူျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဥစၥာရွာေရးကိုမူ ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ အႀကံမေပးတတ္ဟု ဝမ္းနည္းစြာေျပာရပါမည္။

ဟိုတစ္ေန႔က ကုေဋရွစ္ဆယ္သူေဌးသား အေၾကာင္း ဖဲြ႔ဆိုထားသည့္ ဆားတံုဆရာေတာ္၏ ကဗ်ာကို ေဝဖန္ထားတာ ဖတ္မိပါ သည္။ ပို႔စ္ရွင္ကုိ ကြ်ႏု္ပ္မသိပါ။ သို႔ေသာ္ အေတာ္ေလးစားစရာေကာင္းသည့္ အေတြးအေခၚရွင္ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားသူမ်ား မေတြးမိသည္ကို ၎ကေတြးျပထားသည္။

သူေဌးသားက ပညာမတတ္ေတာ့ သူမ်ားေတြ ညာတာပါေတးႏွင့္ သူပုိင္ပစၥည္းေတြကုိ အကုန္ေျဖာင္ပစ္တာ ခံရသည္။ ေနာက္ဆံုး သူေတာင္းစားျဖစ္သြားသည္။ ပို႔စ္ပိုင္ရွင္က ကဗ်ာတြင္ပါသည့္ "နင္သာလူမိုက္ ဒုစရုိက္ဟု" ဆုိသည္ကို ေဝဖန္ထား၏။

သူပညာမတတ္တာသည္ ဒုစရိုက္ဟုတ္ပါသလား။ တကယ့္ ဒုစရုိက္သားမ်ားကား မည္သူတို႔နည္း။ အႏွီသူေဌးသား၏ ပစၥည္းမ်ားကို ေျဖာင္ပစ္သူမ်ား မဟုတ္ပါလား။ သို႔ႏွင့္ေတာင္ သူ႔ပစၥည္းေတြကိုလည္း ညာတာပါေတးႏွင့္ လိမ္ညာယူၾကေသး သည္။ ေတာင္းစားသည့္ သူ႔ကိုလည္း ရိုက္ပုတ္ကာ ႏွင္ထုတ္ေသးသည္။ အႏွီလူမ်ား၌ ႏွလံုးသား မရိွေတာ့ၿပီေလာ။ လူ႔က်င့္ဝတ္ ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း စသျဖင့္ ေဝဖန္ထား၏။

၎၏ အယူအဆကို သူမ်ားေတြႀကိဳက္ႀကိဳက္မႀကိဳက္ႀကိဳက္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ႀကိဳက္ပါသည္။ ဆရာေတာ္က ပညာမရိွျခင္း၏ အျပစ္ကို ဦးစားေပးေဖာျ္ပထားေသာ္လည္း နည္းနည္း အစြန္းေရာက္သြားသည္ဟု ျမင္ပါသည္။

ေနာက္တစ္ခု။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အနည္းငယ္က မင္းတုန္းမင္းႏွင့္ ငါးေျခာက္တစ္ျပား ေဆာင္းပါးအေၾကာင္းကို ေဝဖန္ထားသူတစ္ေယာက္ ေပၚလာပါေသးသည္။ သူ႔နာမည္ကို ကြ်န္ေတာ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။

၎က ဆရာေတာ္သည္ ငါးေျခာက္ျပားေပ်ာက္ျခင္းေၾကာင့္ ငလြင္ (မင္းတုန္းမင္းအေလာင္းအလ်ာ) ကို ေသရာပါသည့္ထိ ဒဏ္ရာရေအာင္ ရိုက္ျခင္းမွာ မတရား။ ဆရာေတာ္က ငလြင္ကဲ့သို႔ မင္းျဖစ္မည့္သူက ငါးေျခာက္ျပားေလး တစ္ျပားကိုေတာင္မွ မေပ်ာက္ေအာင္ မထိန္းႏိုင္လွ်င္ အဘယ္ကဲ့သို႔တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္မည္နည္း ဟု အေၾကာင္းျပသည္။ ပုိ႔စ္ပိုင္ရွင္ကမူ သည္အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ယုတိၱမတန္။ ဆရာေတာ္မွာ သူအင္မတန္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္လွေသာ ငါးေျခာက္ျပား ေပ်ာက္ျခင္းအတြက္ အစားမာန္တက္ခါ ငလြင္ကို ရိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္ ဟု ေဝဖန္သည္။ ၎ေဝဖန္ခ်က္ကို ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္သေဘာက်မိ၏။

မင္းတုန္းမင္းႏွင့္ ငါးေျခာက္ျပား ေဆာင္းပါးကို ေက်ာင္းစာအေနႏွင့္ သင္ခဲ့ရစဥ္ကလည္း ကြ်န္ေတာ္ မႏွစ္သက္ခဲ့ပါ။ ငါးေျခာက္တစ္ျပားေလာက္ ေပ်ာက္သည္ႏွင့္ ေက်ာမွာ ေသရာပါသည္ထိ ရိုက္တာ တရားပါရဲ့လား။ သည္ကဲ့သို႔ ရိုက္လုိက္သည္ႏွင့္ မင္းတုန္းမင္းအေလာင္းအလ်ာသည္ ေနာက္ထပ္ ငါးေျခာက္ျပားမ်ား မေပ်ာက္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္သြားလိမ့္မည္ဆုိတာ ေသခ်ာပါရဲ့လား ဆုိတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့မိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔မွာ မိဘႏွင့္ ဆရာ့စကားကို ေျမဝယ္မက် နားေထာင္ရမည္ ဆုိသည့္ အေတြးအေခၚေလာင္းရိပ္ေအာက္တြင္ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚမႈတို႔ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္ရသျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္၏ သံသယမ်ားမွာ ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ရသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔က ဤကဲ့သုိ႔ ထင္ပါသည္ဟု ဆရာဆရာမမ်ားကို ျပန္ေျပာလွ်င္လည္း ၎တို႔အေနႏွင့္ လက္ခံလိမ့္မည္ဟု ကြ်ႏု္ပ္မယံုၾကည္ပါ။

သို႔မုိ႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္စြာ ေတြးခြင့္ရလာသည့္ မိမိအယူအဆကို လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရလာသည့္၊ မည္သည့္ ေလာင္းရိပ္ေအာက္မွာမွ မေနလိုသူမ်ား ေပၚထြန္းလာသည့္အခါ ယခင္က တရားေသယူဆထားသည္မ်ားမွာ ယခုအခါ မွန္ခ်င္မွ မွန္ပါေတာ့မည္။ လူႀကီးမ်ားအေနႏွင့္လည္း လူငယ္တို႔၏ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားကို ေလးစားရမည္။ တန္ဘုိးထားရမည္။ ဒါ ေရွးထံုးကြဟု တရားေသ ဆုပ္ကိုင္ထားလို႔မရ။ ေျပာင္းသင့္က ေျပာင္းရမည္။ ျပင္သင့္က ျပင္ရမည္။ တိုးတက္မႈကို လုိလားသူသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမွာကို ေၾကာက္ေနလို႔မရ။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရလွ်င္ ေရွးထံုးလည္း မပယ္နဲ႔၊ ေစ်းသံုးလည္း မလြယ္နဲ႔ ဆိုသည့္စကားမွာ အခါခပ္သိမ္း မမွန္ပါေၾကာင္း။

(လြတ္လပ္စြာ သေဘာကဲြလဲြႏိုင္ပါသည္။)

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၁၅ ေမ၊ ၂၀၁၉ ေန႔လည္ ၁၁း၅၆ နာရီ

No comments: