Saturday, August 5, 2017

ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔ အားၿပိဳင္ပဲြ

(၁) ၀ိေရာဓိႏွင့္ ပဋိပကၡ

ဤေလာကႀကီးသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔တည္ရိွလ်က္ အတူယွဥ္တဲြေနထိုင္ရေသာ ေလာကႀကီးျဖစ္၏။ အဖိုႏွင့္အမ၊ ေန႔ႏွင့္ည၊ အေမွာင္ႏွင့္အလင္း၊ အေဟာင္းႏွင့္အသစ္၊ အနိမ့္ႏွင့္အျမင့္၊ အပူႏွင့္အေအး၊ ေကာင္းျခင္းႏွင့္ဆုိးျခင္း၊ ခ်မ္းသာႏွင့္ဆင္းရဲ၊ အျဖဴႏွင့္ အမည္း၊ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ရံႈးနိမ့္မႈ။

ထုိကဲ့သို႔႔ေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္တြင္ ၀ိေရာဓိႏွင့္ ပဋိပကၡဟု ႏွစ္မ်ိဳးကြဲသည္။
သာမန္ အေရွ႔ႏွင့္ အေနာက္၊ ေန႔ႏွင့္ညတုိ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ သဘာ၀အတုိင္း တည္ရိွေနေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္တုိ႔ျဖစ္၏။ သူတို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေၾကာင့္ ဘာျပႆနာမွမရိွ။ မည္သူ႔ကိုမွ ဒုကၡမေပး။ ထိုဆန္႔က်င္ဘက္၊ မတူညီမႈတို႔ပင္ အတူယူဥ္တဲြ ေနရေပေသး၏။ ဥပမာ - မိန္းမႏွင့္ေယာက္်ားသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေယာက္်ား ေယာက္်ားခ်င္း ေပါင္းလို႔မရ။ မိန္းမ မိန္းမခ်င္း ေပါင္းလို႔မျဖစ္။ ေယာက္်ားႏွင့္မိန္းမမွသာ ေပါင္းလို႔သင္းလို႔ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ဤဆန္႔က်င္မႈမွာ လူတို႔၏ ပေယာဂပါလာသည့္အခါ ပဋိပကၡအသြင္ ေဆာင္သြားတတ္သည္။ ပဋိပကၡျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းမွာ လူတို႔၏ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားမ်ားအေပၚ အေျခခံသည္။ လူတို႔တြင္ (လူမွာသာျဖစ္၍ တိရစၦာန္မွာမဟုတ္) ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားတို႔မရိွလွ်င္ ပဋိပကၡဆိုတာ ျဖစ္မလာႏိုင္။ သို႔ေသာ္ လူျဖစ္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး (တစံုတစ္ခုေသာ မဂ္ေလးပါး၊ ဖိုလ္ေလးတန္ကိုမရသေရြ႔) ေလာဘ (လိုခ်င္တပ္မက္မႈ)၊ ေဒါသ (အမ်က္ႀကီးမႈ)၊ ေမာဟ (မသိနားမလည္မႈ) ဆုိတာ ရိွေနမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို႔ရိွေနသမွ် ပဋိပကၡဆိုတာလည္း ရိွေနမည္သာ ျဖစ္၏။
၀ိေရာဓိသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆန္႔က်င္လ်က္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တဲြကာ ရိွေနသည္။
ပဋိပကၡကေတာ့ ဆန္႔လည္းဆန္႔က်င္သည္၊ ရန္သေဘာလည္း ေဆာင္သည္။ ပဋိပကၡရိွေနသမွ်ကာလပတ္လံုး မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို မရႏိုင္။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုရရန္ ပဋိပကၡကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ လုပ္ဖို႔သာ ရိွသည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ မည္သည့္နည္းႏွင့္ ပဋိပကၡကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းႏိုင္ေစမည္နည္း။ အေမးရိွက အေျဖရိွရမည္။

(၂) လူႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္တို႔၏ အညမညသေဘာတရား

ကြ်န္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားဘ၀က ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ၏ မူ၀ါဒသေဘာတရားေၾကျငာခ်က္ျဖစ္ေသာ လူႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္တို႔၏ အညမညသေဘာတရားကို သင္ၾကားရသည္။ မည္သူပင္ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ သည္စာအုပ္ပါ သေဘာတရားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ႏွစ္သက္ သေဘာက်ပါသည္။ သည္ကဲ့သုိ႔ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေသာ သေဘာတရား၊ လမ္းညႊန္ခ်က္ရိွလ်က္ႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ က်ဆံုးရသနည္းဆိုေသာ္ အရိွကို အရိွအတိုင္း၊ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္းလက္မခံ။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အျပန္အလွန္ ၀ုိင္း၀န္းလိမ္ညာေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သူတို႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ေသာ နည္းစနစ္ မွားယြင္း၍ ျဖစ္၏။ ေနာက္တစ္ခုက ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဒြႏၷယာႀကီးတြင္ မည္သို႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ၊ ေျမာက္ကြ်န္း၌သာျဖစ္ႏိုင္သည့္ သာတူညီမွ် ဘံု၀ါဒကို အေျခခံထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ထားပါ။ ဒါ ကြ်န္ေတာ္ေျပာလိုသည့္အခ်က္မဟုတ္ပါ။

ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္သည္မွာ လူႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္တို႔၏ အညမညသေဘာတရားစာအုပ္တြင္ ေကာင္းသည့္အခ်က္မ်ား အမ်ားအျပားပါ၀င္ေနသည္ ဆိုသည့္အခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစာအုပ္မွ သေဘာတရားအခ်ိဳ႔ကို ကြ်န္ေတာ္သင္တန္းမ်ားတြင္ ထည့္သြင္း သင္ၾကားတတ္ပါသည္။ ဥပမာ - “သေဘာတရားမပါေသာ လက္ေတြ႔သည္ အကန္းႏွင့္တူ၍ လက္ေတြ႔မပါေသာ သေဘာတရားသည္ အက်ိဳးႏွင့္တူ၏” ဆုိတာကို competency အေၾကာင္းေျပာသည့္အခါတိုင္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားတတ္၏။

ယခု ကြ်ႏု္ပ္လက္၀ယ္တြင္ ထိုစာအုပ္ကေလးမရိွေတာ့ပါ။ တအုပ္တေလရိွေသးလွ်င္ (ဖုိတိုေကာ္ပီပင္ျဖစ္ေစ) ကြ်န္ေတာ္ ၀ယ္ယူလုိပါသည္။ လက္၀ယ္ရိွသူမ်ား သတင္းေပးၾကပါ။

အထက္တြင္ေျပာခဲ့သည့္ ၀ိေရာဓိႏွင့္ ပဋိပကၡမွာ ထိုစာအုပ္ပါ သေဘာတရားျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ထုိအေၾကာင္းကို ေဒသေကာလိပ္ ပထမႏွစ္တြင္ (ထင္ပါသည္) သင္ခဲ့ရတာ ျဖစ္၏။ ေဒသေကာလိပ္ဆုိတာ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး တကၠသိုလ္ မတက္ရခင္ တက္ရေသာ ေကာလိပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤသေဘာတရားကေလးကို ကြ်န္ေတာ္အလြန္ႏွစ္သက္သည့္အတြက္သာ အႏွစ္ ၄၀ ေလာက္ၾကာၿပီး ယခုတိုင္ မွတ္မိေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ -
အျမင့္မွာေနလွ်င္ ေလတုိက္၍ ေၾကြတတ္သည္။
အနိမ့္မွာေနလွ်င္ ေျမြကုိက္၍ ေသတတ္သည္။
ဤစကားႏွစ္လီကို ႀကံစည္ကာေတြးဆ, ၾကည့္လွ်င္
လူတို႔ခြင္မွာ
မငယ္မႀကီး မနီးမေ၀း မေႏွးမလ်င္
တံငါလုလင္ ျမားႀကိဳးငင္သို႔
မတင္းမေလ်ာ့ ေလွေဖာင္ေဖာ့သို႔
ဆင္ျခင္စည္းေစာင့္ ၀မ္းထဲေျဖာင့္ေလာ့ . . . . ဆိုတာလည္း မွတ္မိေနပါေသးသည္။ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကိုေရွာင္ရမည့္ မဇိၥ်မ ပဋိပဒါ အေၾကာင္း သင္ၾကားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ (အႏွစ္ ၄၀ ေလာက္ရိွၿပီဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အလြတ္ရထားေသာ ကဗ်ာမွာ အတိမ္းအေစာင္းရိွႏိုင္ပါသည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ သိသူမ်ား ျပင္ေပးၾကပါ။)

လူႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္တို႔၏ အညမညသေဘာတရားက -
“ေလာက၌ ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔ရိွေနေသာ္ျငား ဤဆန္႔က်င္ဘက္တို႔မွာ ရန္ဘက္မ်ားမဟုတ္ၾက။ အသံုးခ်တတ္လွ်င္ ဤဆန္႔က်င္ဘက္တို႔သည္ လူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးပင္ရိွေသး၏။ (ဥပမာ - ေယာက္်ားႏွင့္မိန္းမ ေပါင္းဖက္ျခင္းေၾကာင့္ လူသားမ်ိဳးဆက္ဆိုတာ တည္တံ့ရသည္။ လွ်ပ္စစ္ အဖိုႏွင့္အမ ေပါင္းစပ္၍သာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား အလုပ္လုပ္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။) သို႔ေသာ္ အစြန္းေရာက္အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား ၀င္သြားပါက ဤဆန္႔က်င္ဘက္တို႔သည္ ပဋိပကၡအသြင္ ေဆာင္သြားေတာ့၏”
-       ဟု သင္ၾကားေပးပါသည္။

(သူတို႔ကသာ ဤသေဘာတရားကိုလက္ကိုင္ထားေသာ္ျငား သူတို႔ကိုယ္တုိင္ အစြန္းေရာက္ေနမွန္းကို မသိခဲ့ၾက။)

(၃) တရားမႈႏွင့္ မတရားမႈ

မိတ္ေဆြတို႔ ရုပ္ရွင္ကားေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကို ၾကည့္ခဲ့ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
ရုပ္ရွင္ကားေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမက ရိွေနသည္ျဖစ္ေစ ရုပ္ရွင္ကားအားလံုးကို ၿခံဳၾကည့္လုိက္မည္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ကားမဆို အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ တရားမႈႏွင့္ မတရားမႈတို႔၏ အားၿပိဳင္မႈတိုက္ပဲြကို ရိုက္ကူးထားသည္ခ်ည္းသာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။

ေလာကတြင္လည္း ဤအတိုင္းခ်ည္းျဖစ္၏။

ေလာကဆိုတာ ေကာင္းမႈႏွင့္မေကာင္းမႈ၊ တရားမႈႏွင့္ မတရားမႈတို႔၏ အားၿပိဳင္မႈသာ ျဖစ္သည္။ မေကာင္းမႈႏွင့္ မတရားမႈသည္ ေကာင္းမႈႏွင့္ တရားမႈကို အၿမဲတိုက္ခိုက္ေနသည္၊ ရန္လိုေနသည္၊ မလိုမုန္းထားေနသည္သာျဖစ္၏။ ေကာင္းမႈက ၎အေပၚ မည္ကဲ့သုိ႔ပင္ ေမတၱာေစတနာထားေနပါေစ မေကာင္းမႈသည္ မည္သည့္အခါမွ အေကာင္းမျမင္။ သူ႔တစ္သက္လံုး မေကာင္းတာေတြေတြးရင္း၊ ေျပာရင္း၊ လုပ္ရင္းႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္သြားေလ့ရိွသည္။ ေနာက္ဆံုး ေသခါနီးက်မွ သူလုပ္ခဲ့တာေတြမွားေၾကာင္း အျမင္မွန္ ရသြားတတ္တာခ်ည္း ျဖစ္၏။

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း သမိုင္းကိုျပန္ၾကည့္လုိက္ပါက မတရားေသာ မေကာင္းေသာလူမ်ားေၾကာင့္ တရားေသာ၊ ေကာင္းေသာသူမ်ားကို ဆံုးရံႈးခဲ့ရတာ မ်ားလွပါၿပီ။

ထိုမေကာင္းသူမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားလိမ့္မည္ မမွတ္ပါႏွင့္။ အထက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို လူတို႔တြင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆုိတာေတြ ရိွေနသမွ် ထုိ မေကာင္းသူမ်ား ရိွေနမည္သာ ျဖစ္၏။ ၎တို႔ မဟုတ္တာ၊ မမွန္တာ၊ မေကာင္းတာ လုပ္ေနၾကျခင္းသည္ သူတို႔အလုပ္ သူတို႔လုပ္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ၎တို႔ မဟုတ္တာလုပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေလာကႀကီး မဆင္းရဲရေအာင္၊ သရုပ္မပ်က္ရေလေအာင္ ေကာင္းသူမ်ား၊ တရားသူမ်ားက နည္းလမ္းမ်ိဳစံုသံုးကာ ၀ိုင္း၀န္းထိန္းေပးဘုိ႔သာ ျဖစ္၏။

နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုဆိုသည္မွာ ပါးစပ္ႏွင့္ေျပာဆိုဆံုးမသင့္ ဆံုးမရမည္။ ပါးစပ္ႏွင့္ေျပာမရလွ်င္ ဖင္လွန္ ရိုက္သင့္ရိုက္ရမည္။ ေျပာလုိ႔ရသေလာက္သာေျပာၿပီး ေျပာလို႔မွမရဆုိလွ်င္ေတာ့ ထိုဗရုတ္သုတ္ခမ်ားကို ေနာင္မလွန္ရဲေအာင္ ခပ္စပ္စပ္ကေလး ရိုက္ၿပီး ဆံုးမရမည္ ျဖစ္၏။ သူတို႔အတြက္ႏွင့္ခ်ည္း အခ်ိန္ကုန္ခံေနလို႔မျဖစ္။ တုိင္းျပည္မွာ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရိွသည္။ သူတို႔အတြက္ႏွင့္ တုိင္းျပည္ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အထိပါးမခံႏိုင္။ 

ေၾသာ္ - ဘရုတပ္၊ မင္းလည္း ပါသကုိး။
ဤကမၻာေက်ာ္ သမိုင္း၀င္စကားမွာ အလကားထားခ့ဲတာမဟုတ္။
ရန္သူဆိုသည္မွာ အေ၀း၌ရိွမေန။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အနီး၌ပင္ရိွေနသည္ဟု သတိေပးထားေသာ စကားျဖစ္၏။

သံကိုသံဖ်က္ သံေခ်းတက္ ဟူေသာစကားသည္ရိွ၏။
သံကိုဖ်က္သူမွာ သံကျဖစ္လာေသာ သံေခ်းသာျဖစ္ေလသည္။
IS ေတြေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္ေတြ နာမည္ပ်က္ရသည္။
မဘသေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ နာမည္ပ်က္ရသည္။
ဗုဒၶဘာသာကုိဖ်က္ေနသူမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြသာ ျဖစ္၏။
ျမန္မာေတြမေကာင္းေၾကာင္းကို ျမန္မာေတြသာေျပာသည္္။
ျမန္မာဟူေသာပံုရိပ္ကို က်ဆင္းေအာင္လုပ္ေနသူမ်ားမွာလည္း ျမန္မာမ်ားသာ ျဖစ္ေလသတည္း။

ကိုယ့္ေၾကာင့္ ခုနစ္ရက္ သားသမီးစိတ္ဆင္းရဲရလွ်င္ အလကားေနရင္း အကုသိုလ္ရေနမည္။
ကုိယ့္အတြက္လည္း အက်ိဳးမရိွ၊ အမ်ားအတြက္လည္း အက်ိဳးမရိွေသာ အလုပ္ကုိ မလုပ္ၾကပါႏွင့္။
အသိမွန္၊ အျမင္မွန္၊ အေတြးမွန္မ်ားရေအာင္ ပညာဆည္းပူးၾကပါ။ စာဖတ္ၾကပါ။
ငါလုပ္တာမွ အမွန္။ ငါတို႔မွႏိုင္ငံကိုခ်စ္တာ။ ငါတို႔ေလာက္ အမ်ိဳးခ်စ္တဲ့သူ ႏွစ္ေယာက္မရိွဟူေသာ အစြန္းေရာက္ အယူအဆမ်ားကုိ ပယ္သတ္ၾကပါ။

ကုိယ့္အတြက္၊ ကိုယ့္မိသားစုအတြက္၊ ကိုယ့္ၿမိဳ႔ကိုယ့္ရြာအတြက္၊ ႏုိင္ငံတိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္းအတြက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ရင္း ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနၾကပါရန္ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္လိုက္ပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း

၄ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၁၇

No comments: