Friday, October 2, 2015

မုဒုလကၡဏႏွင့္ ေထာင္ (၇) ႏွစ္

(၁)

ကာမေရာဂါ၊ ကိုယ္တြင္းနာကား
ကုရာနတိၳ၊ ေဆးမရိွဘူး . . . .

- ဟု မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာသစ္၌ စပ္ဆိုခဲ့ပါသည္။ မည္မွ် ပညာတတ္သည္ ဆိုေစ မိန္းမႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ မွားတတ္ၾက၏။ အေလာင္းေတာ္ ဥေဒါင္းမင္းေသာ္မွ ေဒါင္းမ၏ အလွေၾကာင့္ ေက်ာ့ကြင္း၌ မိခဲ့ဖူးေလၿပီ။
            မိတ္ေဆြတို႔ မုဒုလကၡဏဇာတ္ေတာ္ကို ဖတ္ဖူးၾက၊ ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ရေသ့သည္ ဟိမ၀ႏၱာေတာအတြင္း သီတင္းသံုးေနရာမွ ခ်ဥ္ဆားမီွ၀ဲလိုသျဖင့္ ဗမာျပည္ (ဟုတ္ေပါင္) ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ၾကြလာခဲ့၏။ ဗာရာဏသီမင္းက ေတြ႔ေလေသာ္ ၾကည္ညိုလွသျဖင့္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္အတြင္း ေက်ာင္းေဆာက္လွ်က္ ကိုးကြယ္ထား၏။ ဘုရားေလာင္းရေသ့လည္း နန္းေတာ္အတြင္း၀င္၍ ေန႔တိုင္းဆြမ္းစား၏။
တစ္ခါေသာ္ ဗာရာဏသီမင္း စစ္ထြက္သျဖင့္ ဘုရင့္မိဖုရားႀကီးက ရေသ့ႀကီးအား ရိုေသစြာ ဆြမ္းဆက္ကပ္လႉဒါန္း ေလ၏။ တစ္ေန႔ေသာအခါ ရေသ့ႀကီးသည္ ထံုးစံအတိုင္း ဆြမ္းစားရန္ နန္းေတာ္သို႔ ၾကြလာ၏။ ရေသ့ႀကီးလာသည္ကိုေတြ႔၍ မိဖုရားႀကီးက ပ်ာယီးပ်ာယာထလိုက္ရာ ကုိယ္ရံုေလွ်ာက်သြားေလသည္။ ဤသည္ကို အမွတ္တမဲ့ျမင္လိုက္သည့္ခဏ ရေသ့ႀကီးသည္ မိဖုရားႀကီးကိုမွမရလွ်င္ မေနႏိုင္၊ အစဲြလမ္းႀကီးစဲြလမ္းသြားခဲ့ေလေတာ့သတည္း။
ရေသ့ႀကီးလည္း အလြန္ျပင္းလွေသာ ထိုရာဂမီးေလာင္ကြ်မ္းကာ မိဖုရားႀကီးကို အစဲြလမ္းႀကီးစဲြလမ္းလ်က္ မစားႏိုင္၊ မေသာက္ႏိုင္ျဖင့္ အိပ္ယာထဲ လဲေလ၏။ စစ္ထြက္ရာမွ ျပန္လာေသာမင္းႀကီးသည္ ရေသ့ႀကီး အိပ္ယာထက္၌ လဲေနသည္ကို ေတြ႔၊ စံုစမ္းေမးျမန္း။ အေၾကာင္းစံုကုိသိေလေသာ္ မိဖုရားႀကီးကို ရေသ့ႀကီးအား ေပးလႉလိုက္ေလသည္။ (တယ္လဲ သဒၶါတရား ေကာင္းလွခ်ည့္။)
ပညာရိွေသာ မိဖုရားႀကီးက ရေသ့ႀကီးအား အတူမအိပ္ခင္ အိပ္ယာခမ္းနားျပင္ပါဦးဟဲ့၊ အိမ္သာက်င္း တူးပါဦးဟဲ့ႏွင့္ လက္စင္ေကာင္းေကာင္းေပးေလေသာ္ တစ္ခါမွ ပင္ပင္ပန္းပန္းမလုပ္ခဲ့ဖူးေသာ အေလာင္းေတာ္ရေသ့ႀကီးမွာ ပန္လန္လက္၍ ပက္လက္လန္ေလေတာ့၏။
ထုိအခါ သံေေ၀ဂေကာင္းေကာင္းရသြားေသာ ဘုရားေလာင္းရေသ့ႀကီးမွာ မိဖုရားႀကီးႏွင့္ဘုရင္ႀကီးကို ဆာယိုးနာရား လုပ္လ်က္ ဟိမ၀ႏၱာေတာအတြင္းသုိ႔ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ကာ ျပန္ၾကြသြားခဲ့ေလေတာ့၏။

(၂)

            ႏွမခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာ၊ သားသမီးခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာ၊ ငါသာဆိုရင္ဆိုၿပီး ကိုယ္ခ်င္းစာၾကပါမည့္အေၾကာင္း ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ပို႔စ္တစ္ခု မ်ားမၾကာေသးမီက ကြ်န္ေတာ္ တင္ခဲ့ဖူးပါသည္။
အျခားမဟုတ္ပါ။ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္ၾကသူမ်ားအေၾကာင္း ျဖစ္၏။
            ဤဒြႏၷယာႀကီးတြင္ ေယာက္်ားႏွင့္မိန္းမ အေၾကာင္းဆက္၍ ေပါင္းဖက္ၾကတာ ဘာမွမဆန္းပါ။ သို႔ေသာ္ လင္မယား ဆိုတာ ခဏေလးေတြ႔ရတာ မဟုတ္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တစ္အိမ္ထဲမွာ တစ္သက္လံုး အတူတူေနၾကရတာ ျဖစ္၏။ ကုိယ္ႀကိဳက္တာ ရိွသလို သူႀကိဳက္တာလည္း ရိွမည္။ ကိုယ္မႀကိဳက္တာရိွသလိုပင္ သူမႀကိဳက္တာလည္း ရိွေပမည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ဘယ့္ႏွာလုပ္ ရာႏႈန္းျပည့္ အႀကိဳက္ခ်င္း တူေနႏိုင္မွာတံုး။ က်ဳပ္တို႔လင္မယားကေတာ့ အကုန္ အႀကိဳက္ခ်င္းတူသဗ်ိဳ႔ ဆုိသည့္စံုတဲြမ်ားမွာ ခပ္ရွားရွားျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
            လင္မယားခ်င္း ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ တစ္သက္လံုး ေပါင္းသင္းေနထိုင္သြားဘို႔ဆိုတာ သူ႔အႀကိဳက္ကိုယ္လိုက္၊ ကိုယ့္အႀကိဳက္သူလိုက္။ ကိုယ္မႀကိဳက္လွ်င္ေသာ္မွ ေအာင့္အည္းသည္းခံကာ ေနသင့္က ေနရပါမည္။
            သည္တြင္ စကားစပ္မိ၍ ဖတ္ဖူးေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးအေၾကာင္း ေဖာက္သည္ခ်ျပေစ။ ဘယ္မွာဖတ္ဖူးသည္၊ မည္သည့္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည္ကိုမူ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ သိသူမ်ား ေျပာျပၾကပါခင္ဗ်ား။
            ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ရဟန္းႏွစ္ပါးရိွ၏။ ထိုရဟန္းႏွစ္ပါးမွာ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး အလြန္ခ်စ္ၾကသည္ ဆို၏။ ဤအေၾကာင္း အျခားရဟန္းမ်ားသိေလေသာ္ အဘယ္ေၾကာင့္ သူတို႔ႏွစ္ပါး အလြန္တည့္ၾကသနည္း ဟု ေမးျမန္းစံုစမ္း ၾကေလသည္။ ထုိအခါ ရဟန္းတစ္ပါးက တပည့္ေတာ္က သူမႀကိဳက္တာ ဘာမွမလုပ္ပါဘူးဘုရားဟု ေျဖ၏။ အျခား တစ္ပါးကလည္း တပည့္ေတာ္က သူ႔အႀကိဳက္ပဲ လိုက္ေနပါတယ္ဘုရား ဟု ေျပာေလသည္။
            ဤသည္မွာ အတုယူဖြယ္ျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ လင္မယားတို႔ အတုယူဖြယ္ ျဖစ္ေလသည္။ လင္မႀကိဳက္တာ မယားက မလုပ္ေလႏွင့္။ မယားႀကိဳက္တာကိုသာ လင္ကလုပ္ပါေလ။ ထိုလင္ ထုိမယား၊ တစ္သက္လံုး နည္းနည္းေလးမွ ရန္မျဖစ္ဘဲ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေပါင္းသင္းသြားႏိုင္ေပမည္။
            ထို႔ျပင္တ၀၊ ေယာက္်ားဆုိသည့္အမ်ိဳးမွာ မရခင္ကသာ ကိုယ့္ခ်စ္သူသည္ ကမၻာေပၚ၌ အလွဆံုးျဖစ္ေလသည္။ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးသည့္ ေနာက္ေန႔မွစ၍ ကိုယ့္မိန္းမထက္ အျခားမိန္းမမ်ားက ပိုလွသည္ခ်ည္း ျဖစ္ေလ၏။ (ေဟ့လူ၊ ဘာ ခင္ဗ်ားေရာလဲ။ တိုးတိုးလုပ္ပါဗ်။ ေတာ္ၾကာ မိန္းမၾကားသြားမွ ျငဳပ္က်ည္ေပြ႔စာ မိေနဦးမယ္။) သုိ႔ေသာ္ ဤသည္မွာ အမွန္မဟုတ္မူ၍ The grass is always green on the other side. မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။
            ထို႔ေၾကာင့္ အဘယ္မွ် ေခ်ာေမာလွပေသာ မိန္းကေလးႏွင့္ ဆက္ဆံရသည္ ျဖစ္ေစ။ ပိုးလိုလွ်င္ေတာင္ အိမ္ေထာင္သည္ေယာက္်ားျဖစ္က သမာဓိပိုးသာ ပိုးရေပမည္။ (မယံုမရိွနဲ႔၊ ကိုယ္ေတြ႔) စကားအျဖစ္ႏွင့္ေတာင္ ပေယာပရီ မလုပ္သင့္။ မုဒုလကၡဏရေသ့ႀကီးလို ေသေအာင္ႀကိဳက္ေနပါေစ။ ေအာင့္အည္း ၿမိဳသိပ္ထားရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ အကယ္၍ အသင္၏ ပိုးမ်ိဳးတစ္ရာ့တစ္ပါးတို႔ကို ႏိုင္ေအာင္မထိန္းႏိုင္ဆိုအံ့။ ဒုကၡႏွင့္ လွလွႏွင့္ မုခ်မေသြ ေတြ႔ရမည္သာ ျဖစ္၏။
အသင္ ဘယ္သို႔ပင္ ဟိုဒင္းျဖစ္ေနပါေစ။ အသင့္၌ သားေတြသမီးေတြရိွသည္။ ပတ္၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းရိွသည္။
Ø  ကိုယ့္သားေတြသမီးေတြကို ငဲ့ညွာပါ။
Ø  သူတို႔ေရွ႔ေရးကို ေတြးေတာပါ။
Ø  မိမိပတ္၀န္းက်င္ကို မ်က္ႏွာပူပါ။
Ø  ကိုယ့္အေဖအေမ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းပါ။
Ø  ကုိယ့္ ညီအစ္ကို၊ ေမာင္ႏွမမ်ားကို အားနာပါ။
အထူးအားျဖင့္ - -
မိမိ၏ ဇနီးသည္ကုိ -
*       ေၾသာ္ - ငါ့ႏွမဆို ငါဘယ္လိုခံစားရမလဲ ဟု ကိုယ္ခ်င္းစာပါ။
*       ေၾသာ္ - သူ႔ခမ်ာ၊ ငါ့အတြက္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္အရွက္ရလိမ့္မလဲ ဟု ငဲ့ညွာပါ။
*       ေၾသာ္ - ငါသာမရိွရင္ ကေလးေတြနဲ႔ သူဘယ္လိုမ်ား ရွာေဖြစားေသာက္ပါလိမ့္မလဲ ဟု သနားပါ။
*       ေၾသာ္ - အေဖမရိွေတာ့တဲ့ ငါ့ကေလးေတြ လူ႔ဘံုအလယ္ ဘယ္ေလာက္မ်က္ႏွာငယ္လိုက္လိမ့္မလဲ ဟု ၾကင္နာပါ။

            ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့မသိပါ။ မုဒိမ္းမႈဆိုလွ်င္ ေထာင္က်ေနသူအခ်င္းခ်င္းကပင္လွ်င္ ၀ိုင္း၀န္း ဆြမ္းႀကီးေလာင္းတတ္ ၾကသည္ ဆို၏။ ထို႔အတူ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္သူမ်ားကိုလည္း လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေနရာေပးေလ့ မရိွပါ။ ကာယကံရွင္ကို မဆိုထားပါႏွင့္။ ၎တို႔၏ သားသမီးမ်ားပင္လွ်င္ အလြန္မ်က္ႏွာငယ္ရသည္။ ကေလးမ်ားအၾကား၌ အႏွိမ္ခံရ တတ္သည္။ ကေလးအခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္လွ်င္ပင္ မဆီမဆိုင္ ထိုအားနည္းခ်က္ျဖင့္ ထိုးႏွက္တတ္ၾကသည္။ ထိုအခါ မိခင္လုပ္သူ မွာလည္း မ်က္ရည္ႏွင့္မ်က္ခြက္ျဖစ္ရသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဘာေကာင္းသနည္း။ အဖက္ဖက္က တြက္ၾကည့္။ ဘာမွမေကာင္းပါ။
            Prevention is better than cure. ဟူေသာစကားသည္ ရိွ၏။ လူဆုိတာ မွားတတ္ၾကစၿမဲ။ (ကြ်န္ေတာ့္အမွားေတြကို သာ စာတစ္ေစာင္ေပတဖဲ႔ြျပဳစုရလွ်င္ ပိဋကဋ္သံုးပံုထက္ေတာင္ ပိုမ်ားေလာက္သည္။) သို႔ေသာ္ အမွားလက္မလြန္ၾကပါေစႏွင့္။ မမွားမီက ျပင္ၾကပါ။ အကယ္၍သင္သည္ ထိုစိတ္ျဖင့္မႊန္ေနလွ်င္ ဘာမွ သတိထားႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ သင့္လို မျဖစ္ညစ္က်ယ္၊ ပမႊားကိုမွ် မဆိုထားႏွင့္။ ဘုရားအေလာင္း ရေသ့ႀကီးပင္ မွားခဲ့ဖူးေလၿပီ။
            ကိုယ့္မ်က္ေခ်း ကိုယ္ျမင္ဘို႔ရာ ခဲယဥ္းသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမ်ားက ေဟ့ေကာင္၊ မင္းမွာမ်က္ေခ်းေတြကြ ဟု ေျပာလာခဲ့လွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ျပန္လည္စစ္ေဆး၍ လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရေပမည္။ (ကြ်န္ေတာ္မွားေနလွ်င္လည္း အားမနာတမ္းေျပာပါ။ အမွားသိမွ အမွန္ျပင္ႏိုင္မည္။)
            မိမိ၏မိတ္ေဆြ လမ္းမွားေနပါကလည္း မွားေနေၾကာင္း ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေထာက္ျပၾက၊ အခ်ိန္မီ တားဆီးၾကရပါမည္။ သို႔မွသာ မိတ္ေဆြစစ္ျဖစ္ေပမည္။ အဆင္းတြင္ ဘီးတပ္ေပးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားမွာ မိတ္ေဆြတု၊ မိတ္ေဆြေယာင္မ်ားသာ ျဖစ္၏။ မိမိပေယာဂေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္တစ္ခု ၿပိဳလဲသြားပါက မိမိတြင္လည္း တာ၀န္မကင္းပါ။ သူတစ္ပါးမ်က္ရည္က်သည္ကို ၀မ္းမသာစေကာင္း။ ၀ဋ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားေသာ္မွ လည္တတ္ေသးသည္ဆိုတာ မေမ့ပါလင့္။

(၃)

            နိဂံုးခ်ဳပ္ရလွ်င္ -
            အတူေနရသည္ျဖစ္ေစ၊ မိမိအိမ္ေထာင္ႏွင့္ တကဲြတျပားေနရသည္ျဖစ္ေစ။ မိမိအိမ္ေထာင္ဖက္အေပၚ သစၥာရိွပါ။ လိမ္လည္လွည့္ျဖားဘို႔ မႀကိဳးစားပါႏွင့္။ ကိုယ္ဘာလုပ္တယ္ဆိုတာ ကုိယ္အသိဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္သူကမွလုိက္ၿပီး မ်က္လံုး ေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနစရာ မလိုပါ။
            ကိုယ့္ဆႏၵထက္ ေရွ႔ေရးေနာက္ေရး၊ အရွည္ကို စဥ္းစားပါ။ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ သံုးသပ္ပါ။ အက်ိဳးအေၾကာင္း၊ အဆိုးအေကာင္းတို႔ကို ဆင္ျခင္ပါ။ အျပစ္မဲ့ေသာ မိမိ၏သားသမီးမ်ား မ်က္ႏွာကို ေျပးျမင္ပါ။ သူတို႔ကေလးေတြ လူပံုအလယ္ မ်က္ႏွာငယ္ရမည့္အေရးကို သနားပါ။

သို႔ဆိုေသာေၾကာင့္ -

ဘာလဲမင္းက မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကိုေထာက္ခံဘို႔ မဲဆြယ္ေနတာလား’ဟု ေယာင္လို႔မွ မေမးပါေလႏွင့္။ အႏွီ မ်ိဳးေစာင့္၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ဆိုသည့္စကားလံုးမ်ားကို ေထာက္ခံဘို႔ မဆိုထားဘိ။ အသံၾကားရံုႏွင့္ပင္ ခံတြင္းပ်က္လွသည္။
ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္ေရးထုတ္လုိက္ေသာ ဤစာတစ္ပုဒ္သည္ မိုးႀကိဳးသြားကဲ့သို႔ ထက္ေစသတည္း။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း

၂၉ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၅။ နံက္လင္းအားႀကီး ၂း၀၁ နာရီ

No comments: