Saturday, June 18, 2011

ေတာလြမ္းခ်င္း (၃)

(၆) သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ လြမ္းခ်င္း

            လြမ္းသည္ဆိုရာတြင္ တခါတရံ မိမိႏွစ္သက္ေသာ သီခ်င္းသံၾကားလိုက္ရပါကလည္း လြမ္းတတ္ေသးသည္။ ယခင္က မိမိရေနက် အနံ႔တစ္ခုခုကို ရပါကလည္း လြမ္းတတ္သည္။ မိမိအာရံုႏွင့္ တိုက္ဆိုင္လာလွ်င္ လြမ္းမိသည္ခ်ည္း ျဖစ္ပါသည္။
            မွန္ရာကိုဆိုရလွ်င္ သည္အသက္အရြယ္ေရာက္လာသည္ထိ ကြ်န္ေတာ့္တြင္ တရား၀င္ သမီးရည္းစားဆို၍ ဟုတ္ဟုတ္ျငားျငား တစ္ေယာက္မွ မရိွခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္ခဲ့ေသာ မိန္းကေလးမ်ားမွာမူကား တစ္ဒါဇင္ မကပါ။ ကြ်န္ေတာ္စာေပးဖူးေသာ မိန္းကေလးမ်ားပင္ ဆယ္ေယာက္မက ရိွပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ျပန္ႀကိဳက္ၿပီး ေရလာေျမာင္းေပး လုပ္ခဲ့ေသာ မိန္းကေလးမ်ားမွာလည္း အေတာ္မ်ားပါ၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ သမီးရည္းစား မျဖစ္ခဲ့သည္ကို ကြ်န္ေတာ္မစဥ္းစားတတ္ရိုး အမွန္ျဖစ္ပါသည္။
            ကိုယ္ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ေကာင္မေလးသာ တစ္ေယာက္မွ မရိွရမည္။ ခ်ိဳၿပံဳး၏ တမာလမ္းကို ျပန္ခဲ့ပါ သီခ်င္းကို ၾကားရပါက ကြ်န္ေတာ္ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ေအာင္ လြမ္းမိပါသည္။ - - - တမာေတာမွာ ေပ်ာ္တယ္ဆိုတဲ့ - - ေမာင္ေရ - - ေမာင္ေရ - - အညာေျမကိုေမ့လို႔လား - - အညာသူေလးကို ေမ့လို႔လား - - ခဲြခဲြျခားျခား ေျပာပါေမာင္ေရ - - ဟု မခ်ိဳက ဆဲြဆဲြငင္ငင္ သီဆိုလိုက္ေသာအခါ မည္သူမွန္း အတိအက်မသိရသည့္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ကြ်န္ေတာ္ အလြန္လြမ္းပါသည္။
           
           အညာသူကိုသာ လြမ္းခ်င္လြမ္းရမည္။ ကြ်န္ေတာ္ စတုတၳႏွစ္ေရာက္သည္ထိ အညာေျမကို မေရာက္ဖူးေသးပါ။ အညာတင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္။ တျခားဘယ္ကိုမွ မေရာက္ဖူးပါ။ ေရာက္ရေအာင္ သြားဖို႔ကလည္း ပိုက္ဆံမတတ္ႏိုင္။  ဆယ္တန္းေရာက္သည္ထိ ဟသၤာတေတာင္ ေရာက္ဖူးတယ္ဆိုရံု တစ္ေခါက္ႏွစ္ေခါက္မွ် ေရာက္ဖူးသည္။ ေဒသေကာလိပ္ ဒုတိယႏွစ္ေရာက္မွ စီမံကိန္း၀င္ လူငယ္လုပ္အားေပး ပါ၍ ရန္ကုန္၊ သံုးခြ၊ ခရမ္းၿမိဳ႔ မ်ားသို႔ ေရာက္ဖူးရသည္။
            တတိယႏွစ္ေရာက္ေတာ့ အစ္ကိုႀကီး တာ၀န္က်သည့္ ၀ါးခယ္မၿမိဳ႔သို႔ ေရာက္ဖူးရသည္။ ၀ါးခယ္မသြားရင္း ပုသိမ္၊ ေျမာင္းျမ စသည့္ၿမိဳ႔မ်ားသို႔ ခရီးသြားဟန္လဲႊ ေရာက္ဖူးရသည္။ အညာေျမႏွင့္ စတင္ရင္းႏွီးရသည္မွာ စတုတၳႏွစ္ၿပီးမွ ျဖစ္သည္။ အာအိုင္တီေက်ာင္းသားမွန္လွ်င္ စာေမးပဲြအၿပီး၌ လက္ေတြ႔သင္တန္းႏွစ္လ သြားရသည္။ မိမိႀကိဳက္သည့္ ၿမိဳ႔မွာ ဆင္းလို႔ရ    သည္။ စတုတၳႏွစ္ၿပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ကိုစိန္ထြန္းလွႏွင့္တိုင္ပင္ကာ မႏၱေလးတြင္ ဆင္းရန္ စာရင္းေပးလုိက္သည္။ မႏၱေလး RTC Base 4 တြင္ျဖစ္၏။ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ က။
            မႏၱေလးတြင္ ကိုစိန္ထြန္းလွတို႔ အိမ္၌တည္းသည္။ သူတို႔အိမ္က အိမ္ေတာ္ရာဘုရား၀င္းအနီးတြင္ ျဖစ္၏။ သည္ေတာ့ လြမ္းစရာ တစ္ခု ရလာသည္။ ႀကိဳးခ်င္းထား ႀကိဳးခ်င္းၿငိ ဆိုသလို အဲသည္က ခပ္ေခ်ာေခ်ာေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ ဘာလိုလို ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ မႏၱေလးမွ ျပန္လာေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ စာေတြအျပန္အလွန္ေရး။ အလြမ္းသယ္ၾကေပါ့။ သို႔ေသာ္ စာ ၅ ေစာင္မျပည့္မီမွာပင္ ျပတ္သြားျပန္ေတာ့၏။ သို႔ေသာ္လည္း ခိ်ဳၿပံဳးက  - - ေရႊစည္းခံု ေစတီအပါးမွာ၊ ေမာင့္သက္ထား ခ်စ္သက္ေ၀ - - - သဇင္ေတြ ပြင့္ၿပီေမာင္ေရ - - ေမာင္ျပန္ခ်ိန္ျဖင့္ သင့္ၿပီ ထင္တယ္ေလ - - - ဟု ဆိုလိုက္ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဟိုေကာင္မေလးဆီပဲ လုိက္သြားရေတာ့မလိုလို၊ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ ျဖစ္ရပါသည္။ သို႔ေပမင့္ ေရႊစည္းခံုဆိုတာ ဓါတ္ပံုထဲမွာဘဲ ျမင္ဖူးတာျဖစ္သည္။ မေရာက္စဖူးေသး။
            ဒါက အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ေကာင္မေလးမ်ားကို လြမ္းတာျဖစ္၏။

            စင္ကာပူေရာက္လာေတာ့ ေတာကိုလြမ္းသည္မွာ  ေမရွင္၏ ေၾကးေစတမန္ သီခ်င္းကို နားေထာင္သည့္အခါ ျဖစ္ေစ၊ တံြေတးသိန္းတန္၏ အသီးတရာအညွာတစ္ခု သီခ်င္းကို နားေထာင္သည့္အခါ ျဖစ္ေစ။ ရြာကို အလြန္လြမ္းလွသည္။ ေၾကးေစ တမန္က စစ္သားအေၾကာင္းဖဲြ႔ထားေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္၊ ဘာေၾကာင့္ရြာကိုလြမ္းဘိသနည္း ဟု ေမးလာလွ်င္မူ ကြ်န္ေတာ့္၌ ေျဖစရာ စကားမရိွပါ။ လြမ္းလို႔လြမ္းတာသာ ျဖစ္ပါသည္။ - - - ေဖာ္ေရြ၊ ေပ်ာ္ေန၊ ေမခ်စ္သူ တစ္ပါးေပမို႔၊ ခြင့္လႊတ္ကာထား၊ မတားသင့္ေပ - - - ဆိုလိုက္လွ်င္ အလြန္ လြမ္းလွသည္။ အသီးတစ္ရာ အညွာတစ္ခု ေၾကာင့္လြမ္းတာကေတာ့ သဘာ၀ က်ပါ သည္။
            ထိုသီခ်င္းမ်ားတင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သန္းထြန္းေလး သီခ်င္းကို သူ႔သမီးျပန္ဆိုထားသည့္ ေမြးဌာနီ သီခ်င္းကို နားေထာင္ရလွ်င္လည္း ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ လြမ္းရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္အညာသား မဟုတ္ေပမင့္  - - - လွည္းလမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ဖံုလံုးႀကီးေတြ တလိပ္လိပ္ တက္တာ - - - ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္ႏွင့္ ဆင္တူပါသည္။ ျမန္မာျပည္ ေက်းလက္ေတာရြာမွန္လွ်င္ လွည္းရိွမည္။ လွည္းလမ္းေၾကာင္းရွိမည္။ ဖံုထမည္။ ဤသည္ကား အေၾက၊ အညာ အတူတူပင္ ျဖစ္၏။ သီခ်င္းအရသာ နားေထာင္လို႔ေကာင္းေပမင့္ လွည္းေမာင္းသြား၍ ဖံုမ်ားမႊန္လွ်င္ အင္မတန္ ေနရထိုင္ရခက္လွ၏။  - - - လက္ပံပြင့္ေတြ ေလတုိက္ေၾကြလုိက္တဲ့အခါ - - - လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ေတာဆိုေတာ့ တူမွာေပါ့ေလ။
            ရီရီသန္႔၏ ေဇယ်ာကမ္းအလွပန္းခ်ီ၊ စကား၀ါေျမ။ ရီရီသန္႔ႏွင့္ ၀င္းဦး တဲြဆိုထားေသာ ေတာကပစ္တိုင္းေထာင္။ ၀င္းဦး၏ ျမန္မာ့စိတ္ရင္း၊ ျမန္မာ့ရႈခင္း။ တံြေတးသိန္းတန္၏ ပန္းႏြယ္ကစိမ္း။ အခ်စ္တစ္ပဲြ နဲ႔ စစ္ပဲြတစ္ရာ။ ေတာကရွင္ေႏွာင္း စသည့္သီခ်င္းမ်ားကို ေတာကိုလြမ္းလို႔ နားေထာင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္။ နားေထာင္ရင္းနဲ႔ပဲ ေတာကိုလြမ္းတာ ျဖစ္ျဖစ္၊ မၾကာခဏ နားေထာင္ျဖစ္ေသာ သီခ်င္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အလြမ္းေျပေပါ့။
            ၾကားျဖတ္၍ေျပာရလွ်င္ ကိုယ္နားေထာင္ခ်င္ေသာ သီခ်င္းမ်ားကို အင္တာနက္ေက်းဇူးေၾကာင့္ အေခြေတြဘာေတြ လုိက္ရွာေနစရာမလိုဘဲ ႀကိဳက္သည့္သီခ်င္းကို ခ်က္ျခင္းနားေထာင္လို႔ရသည့္အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အင္တာနက္ ကိုေရာ သီခ်င္းမ်ားတင္ေပးထားသည့္ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ားကိုပါ ေက်းဇူးအလြန္တင္မိပါသည္။ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ား ဘုန္းႀကီးပါေစ၊ သက္ရွည္ပါေစ၊ အနာမ်ိဳး ၉၆ ပါးကင္းပါေစ။

            ခုေတာ့ ေခတ္ႀကီးက အရမ္းတိုးတက္သြားၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ရြာမွာ ေရဒီယိုပင္ သံုးလံုးမွ်သာ ရိွေသး၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္၊ ဘိုးစိန္ခိုတို႔အိမ္ ႏွင့္ ဦးႀကီးထြန္းလိႈင္(ျဖဴ) တို႔အိမ္တြင္ျဖစ္သည္။ က.စ.လ မွ ထုတ္သည့္ ဓါတ္ခဲ သံုးလံုး ထည့္ဖြင့္ရေသာ သစ္သားကိုယ္ထည္ႏွင့္ ေနရွင္နယ္ ေရဒီယိုႀကီးမ်ား ျဖစ္၏။ တျခားေဖ်ာ္ေျဖေရးပစၥည္းဆုိလို႔ ဘာမွမရိွ။ ရြာတြင္ ဒိုးပတ္၀ိုင္းေတာ့ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒိုးပတ္ဆိုသည္က အလကားေနရင္း သူ႔ခ်ည္း တီးေနလို႔ ရတာမဟုတ္။ အလႉေရာက္မွ လက္စြမ္းျပခြင့္ရသည္။
            ေရဒီယိုအစီအစဥ္မ်ားမွာလည္း သူ႔ေခတ္ႏွင့္သူေတာ့ မဆိုးလွဟု ဆိုရပါမည္။ အသံလႊင့္ခ်ိန္မွာ နံက္ ၇ နာရီမွ ၈ နာရီခဲြထိ တစ္ႀကိမ္။ နံနက္ ၁၀ နာရီမွ မြန္းလဲြ ၁ နာရီခဲြထိ တစ္ႀကိမ္။ ညေန ၄ နာရီမွ ည ၉ နာရီထိတစ္ႀကိမ္။ တစ္ေန႔ သံုးႀကိမ္ ျဖစ္၏။ မနက္ ၈ နာရီ ႏွင့္ ည ၈နာရီ တြင္ သတင္းေၾကျငာသည္။ နံနက္ ၈ နာရီ သတင္းေၾကျငာအၿပီး ယေန႔ဖတ္စရာ မွတ္စရာ လာသည္။ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးမ်ားအေၾကာင္း ေျပာျပျခင္း ျဖစ္၏။ ေန႔လည္ပိုင္းတြင္လည္း သတင္းလႊင့္ေသး သည္ထင္သည္။ ေမ့ေနၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမ်ားကိုေတာ့ ည ၈ နာရီသတင္း ေနာက္ပိုင္းမွ နားေထာင္ရသည္။ နံနက္ ၈ နာရီခဲြေနာက္ပိုင္းႏွင့္ ည ၉နာရီ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အဂၤလိပ္ပိုင္းအစီအစဥ္ရိွေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္နားမလည္သည္မို႔ တစ္ခါမွ နားမေထာင္ျဖစ္ပါ။ နားလည္၍ နားေထာင္ျဖစ္သည့္တိုင္ သိပ္အေထြးအထူး ပါမည္မထင္ပါ။ လူႀကီးမင္းတို႔ အားအား လ်ားလ်ား စက္ရံု၊ ေစ်း စသည္မ်ားကို လွည့္လည္စစ္ေဆးၿပီး မလိုအပ္သည္မ်ားကို ညႊန္ၾကားေသာ သတင္းမ်ားသာ ျဖစ္ဖို႔ မ်ားပါသည္။
            ကြ်န္ေတာ္တို႔က ငယ္ေသးေတာ့ တနဂၤေႏြေန႔ခင္းမြန္းတည့္ ၁၂ နာရီ တိတိတြင္လာေသာ ကေလးမ်ားအတြက္ ပံုျပင္ က႑မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အသည္းစဲြျဖစ္သည္။ ပံုျပင္ အစ၊ ပံုျပင္အဆံုးကို ေၾကာင္ကေလး ဟူေသာ တီးလံုးျဖင့္ အဖြင့္အပိတ္ လုပ္သည္။ ပုံျပင္ေျပာခန္းကို “ေမာင္ညီမေလးတို႔ေရ၊ ဒီတစ္ပတ္ေျပာမဲ့ပံုျပင္ကေတာ့ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္တတ္တဲ့ ေမာင္ပုည ဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္ကြယ္”  စသျဖင့္ ျဖစ္၏။ ပံုျပင္ၿပီးသြားလွ်င္ “ေမာင္ညီမေလးတို႔ေရ။ ပံုျပင္ေလးကေတာ့ ဒါပါဘဲကြယ္။ ေမာင္ညီမေလးတို႔လည္း ေမာင္ပုညေလးလို အမ်ားအက်ိဳးကိုေဆာင္က်ဥ္းတဲ့သူေတြ၊ လူလိမၼာေလးေတြ ျဖစ္ေအာင္ ေနၾကရမယ္ကဲြ႔ေနာ္”  စသျဖင့္ ပိတ္ပါသည္။
ပံုျပင္ၿပီးေတာ့ ဇာတ္လမ္းပမာ နားဆင္စရာ။ ဇာတ္လမ္းပမာကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ သေဘာက်သည္။ ထိုဇာတ္လမ္း မ်ားထဲမွ ယေန႔တိုင္ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေသာ ဇာတ္လမ္းမွာ “ေသာ္ေသာ္”  ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ နားေထာင္သည့္ အစီအစဥ္တစ္ခုမွာ စေနေန႔ညတိုင္း သတင္းအၿပီး လာေသာ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းမွာ ဇာတ္လမ္းပမာနားဆင္စရာကဲ့သို႔ ေနာက္ခံစကားေျပာသူ မပါ။ သရုပ္ေဆာင္သူမ်ားက စကားခ်ည္းေျပာၿပီး အသံျဖင့္ သရုပ္ေဆာင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အလြန္စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္း၏။ ေျပာရလွ်င္ ရုပ္ရွင္ကို အရုပ္မပါဘဲ နားေထာင္ရကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါမည္။ သို႔ေသာ္ ပါးစပ္ျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သူက ပိုၿပီး ပညာသားပါမည္ ထင္ပါသည္။
ဗုဒၶဟူးေန႔ညေနပိုင္းမ်ားတြင္ တုိ႔ေက်းရြာ အခန္းလႊင့္၏။ ေက်းလက္လူေနမႈ ဘ၀မ်ားကိုထင္ဟပ္ကာ ပညာေပး အစီ အစဥ္ေလး လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပင္တိုင္ဇာတ္ေဆာင္မ်ားမွာ ကိုႀကီးသာဆန္း၊ ဖိုးေအး၊ မယ္ေၾကာ့ ႏွင့္ မယ္ေဖာ့ တုိ႔ျဖစ္ သည္။ တစ္ခါတရံ ဘႀကီးၿဖိဳးတို႔ပါေသးသည္။
ေသာၾကာေန႔ညေန ၆ နာရီတြင္ ဟဒယရႊင္ေဆး လာ၏။ သည္အခန္းကေတာ့ အားလံုးအႀကိဳက္ျဖစ္သည္။ လူရႊင္ေတာ္မ်ားက ျပက္လံုးမ်ားထုတ္သည္။ တခါတေလ ဓါတ္ဆီ၊ ဓါတ္ဆန္ တို႔ လာသည္။ အလြန္ေကာင္းေသာ ျပက္လံုးမ်ား ကို နားေထာင္ရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေနေသာ ျပက္လံုးမ်ားမွာ ေရနံေခ်ာင္းက ေဖကံေကာင္း ႏွင့္ က်န္စစ္သား တို႔ အေၾကာင္း ျဖစ္၏။
            ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္အလြန္ႀကိဳက္ေသာ အစီအစဥ္တစ္ခုမွာ အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္ လႊင့္ေပးေသာ ေရႊမန္း တင္ေမာင္ ၏ ဖြားေတာ္မူခန္း၊ ေတာထြက္ခန္း စသည့္ ဗုဒၶ၀င္ဇာတ္လမ္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ မေခါက္ေဗ်ာ ႏွင့္ ေရႊမန္း၏ အေျပာကို ကြ်န္ေတာ္သည္ ကေလးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အလြန္ႀကိဳက္ပါသည္။ ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္ေသာ အစီအစဥ္တစ္ခု မွာ ကြက္စိပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ကြက္စိပ္ဆရာကား ပိုၿပီး ပညာပါသည္။ တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္အားလံုးကို ပံုေပၚေအာင္ ေဖာ္သြားသည္ျဖစ္ရာ အလြန္နားေထာင္ေကာင္းပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကြက္စိပ္ဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ ၅၅၀ နိပါတ္ေတာ္မ်ား၊ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘဲြ႔ ႏွင့္ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္လမ္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
            ေမရွင္၏ ေက်းေစတမန္၊ ျမင့္ျမင့္ခင္ ၏ နားပန္းဆံ၊ ကိုအံ့ႀကီး၏ လူခြ်န္လူေကာင္း စသည့္သီခ်င္းေကာင္းမ်ားကို လႊင့္ေပးပါသည္။ တခါတရံ တစ္ေနရာရာမွ - - - လူခြ်န္လူေကာင္းမ်ားတို႔၊ ေပါင္းစုအားအင္၊ ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြေတြကို ၾကည္ညိဳစြာျမင္လိုက္ခ်င္၊ ဗမာ့သားေကာင္းမ်ားလို အဆိုအတီးမႈနဲ႔ပင္၊ ယံုၾကည္ခင္မင္ အားတင္း အေလးျပဳလွ်က္ပဲ အစဥ္ - - -“ ဆိုသည့္ အသံကို ၾကားလုိက္ရလွ်င္ ရြာတြင္ မိသားစုမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနထိုင္ခဲ့ပံုမ်ားကို ျပန္ျမင္ေယာင္ကာ လြမ္းပါသည္။ ထို႔မွ်သာမကေသး။ မၾကာမၾကာ နားဆင္ၾကရသည္မွာ “- - -  ဆိုရွယ္လစ္ စီးပြားေရး စနစ္ဆိုသည္မွာ စီမံကိန္းျဖင့္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေသာ စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္းမ်ား ေအာင္ျမင္ေရးသည္ ပဓါနက်ပါသည္ - - -  စသည့္ ေပၚလစီ သီခ်င္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုရွယ္လစ္ကိုေတာ့ မလြမ္းျပေစႏွင့္ေတာ့။ စိတ္ကုန္လွပါၿပီ။
ေႏြေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ ကိုထြန္းေရႊ၏  “ - - - မီးေဘးေရွာင္ဗ်ိဳ႔၊ မေလာင္ခင္တားၾကပါ၊ ရန္သူ ထိုမီးကို ျခြင္းခ်န္ထားရင္ မွားၾကလိမ့္မယ္ - - - “ ဆိုေသာ မီးလွန္႔သီခ်င္းကို နားဆင္ၾကရမည္။ မိုးတြင္းဆိုလွ်င္ စႏၵယားလွထြတ္ ၏ တိမ္တမန္ ကို နားဆင္ၾကရမည္။ သို႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ရန္ကုန္တြင္ ေက်ာင္းတက္ေသာအခါ မိုးကေလးညိဳ႔ညိဳ႔တြင္ တိမ္တမန္သီခ်င္းကို နားေထာင္ရသည့္အခါ ရြာကို အလြန္လြမ္းလွသည္။ လယ္ထဲတြင္ ျမက္ရိတ္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အေဖႀကီးႏွင့္ လယ္ကူ လုပ္ရသည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမတေတြ လယ္ကြင္းထဲ ေဆာ့ကစားၾကသည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း စိတ္အစဥ္တြင္ တေရးေရးျမင္ေယာင္မိသည္။  

            အလႉ၊ မဂၤလာေဆာင္ရိွၿပီ ဆိုလွ်င္ ဓါတ္စက္ငွားသည္။ ဓါတ္စက္ ဆိုသည္မွာ သစ္သား ေသတၱာပံုး ခပ္ေသးေသး တစ္ခု။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက လူေတြေခၚေသာ စက္တံုးေခၚသည့္ အမ္ပလီဖိုင္ယာ (amplifier) တစ္ခု။ ေလာ္စမီတာ ေခၚ    ဟြန္း၀ ႏွစ္ခု ႏွင့္ သူတို႔ကို တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု တဲြေပးထားေသာ ဓါတ္ႀကိဳးမ်ား၊ ေနာက္ ဓါတ္အားေပးေသာ ဘက္ထရီအိုး စသည္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ေလာ္စမီတာ ဆိုသည္မွာ loud speaker ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔က ျမန္မာမႈျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ အသံခ်ဲ႔စက္ ဟု မေခၚဘဲ အဘယ္ေၾကာင့္ ေလာ္စမီတာ ေခၚမွန္း ကြ်န္ေတာ္ မသိပါ။
သစ္သားေသတၱာပံုးကေလးထဲတြင္ သံပတ္ႏွင့္လည္ေသာ စက္ရိွ၏။ ထိုစက္ေပၚ ဓါတ္ျပားကိုတင္လိုက္လွ်င္ ဓါတ္ျပားက လုိက္လည္သည္။ လည္ေနေသာ ထိုဓါတ္ျပားေပၚ အပ္ႏွင့္ေထာက္လိုက္ေသာအခါ အသံထြက္လာသည္။ ထို အသံကို အမ္ပလီဖိုင္ယာက အသံခ်ဲ့ကာ ေလာ္ႀကီးမ်ားဆီ ပို႔ေပးသည္။ သည္ေတာ့ အင္မတန္ နားလည္းညီး၊ သာယာနာေပ်ာ္ ဘြယ္လည္း ရိွလွသည့္ သီခ်င္းသံ ထြက္လာသည္။ ေလာ္ႀကီးမ်ားကိုေတာ့ သစ္ပင္ျမင့္ျမင့္ေပၚတင္ကာ အေရွ႔ဘက္သို႔ တစ္၀၊ အေနာက္ဘက္သို႔ တစ္၀ လွည့္ထားသည္။ သည္ရြာမွ ဖြင့္လုိက္လွ်င္ ဟိုဘက္ရြာေတြထိ ၾကားရသည္။
ထိုစဥ္က တစ္ၿမိဳ႔နယ္လံုးမွ အသံခ်ဲ႔စက္ပိုင္သူ ေလးငါးဦးမွ်သာရိွရာ အသံခ်ဲ႔စက္လိုက္ဖြင့္သူကား ကာလသား၊ ကာလသမီးတို႔အလယ္တြင္ အင္မတန္ မ်က္ႏွာပြင့္လွ၏။  
            အလႉဆိုလွ်င္ ေဗ်ာ ျဖင့္ စဖြင့္ရသည္။ စဖြင့္သည့္အခ်ိန္မွာ ညေန ေလးနာရီခဲြ ငါးနာရီ အခ်ိန္။ အလႉမွ ေဗ်ာသံ စဖြင့္လိုက္ၿပီဆိုလွ်င္ အင္မတန္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းလွ၏။ အလႉကို ေဗ်ာျဖင့္စဖြင့္သည့္အတြက္ ဖိတ္စာမ်ားတြင္ သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၂ ရက္ ေဗ်ာ၀င္၊ ၃ ရက္ေန႔ ဆံခ် စသျဖင့္ ေရးသားေလ့ ရိွ၏။ ၂ ရက္ေန႔တြင္ အလႉစတင္မည္ ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အလြန္ရင္းႏွီးေသာ ေဆြမ်ိဳးသဂၤဟမ်ားက ေဗ်ာ၀င္မည့္ေန႔လည္ကတည္းက ေရာက္ႏွင့္ေနၾကသည္။
            ဓါတ္စက္ဖြင့္ျခင္း အမႈကို နံနက္ ေလးနာရီတြင္ စတင္ရသည္။ ည ၉ နာရီခဲြခန္႔မွ ပိတ္၏။ သို႔အတြက္ ဓါတ္စက္ဆရာ ခမ်ာလည္း သိပ္ေတာ့ မစားသာလွပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဟိုတံုးက ဓါတ္စက္ ဆိုသည္မွာ သည္ေခတ္ ကက္ဆက္မ်ားလို ပလပ္ထိုးထားၿပီး၊ ခလုပ္ကေလးႏွိပ္ကာ ဇိမ္ႏွင့္ႏွပ္ေနလို႔ ရတာမဟုတ္။ ဓါတ္ျပားေကာင္းေကာင္းလည္ေစရန္ သံပတ္ကို မျပတ္လွည့္ေပးရသည္။ သံပတ္ေလ်ာ့သြားသည္ႏွင့္ သီခ်င္းသံမွာ ေလးသြားကာ အရက္မူးသမား သီခ်င္းဆိုသံကဲ့သို႔ အာေလးလွ်ာေလးႀကီး ျဖစ္လာသည္။ သည္အခါ ကာလသား၊ ကာလသမီးမ်ားသာမက လူႀကီးသူမမ်ားကပါ ပူညံပူညံ လုပ္တတ္သည္။ သည့္အတြက္ ဓါတ္စက္ဆရာခမ်ာ အျမဲ သတိ၀ိရိယ ရိွေနရသည္။ သံပတ္ေလ်ာ့ေတာ့မည္ဆိုသည္ႏွင့္ ထပ္လွည့္။
            ေန႔ခင္းေန႔လည္ေတာ့ ကိစၥမရိွ။ သူ႔အနားတြင္ ကာလသားမ်ားေရာ၊ ကေလးမ်ားပါ ၀ိုင္းေနသည္ျဖစ္ရာ သူတို႔လည္း ၀ိုင္းလွည့္ေပးသျဖင့္ သက္သာရာရ၏။ သို႔ေသာ္ နံနက္ေစာေစာႏွင့္ မိုးခ်ဳပ္သည့္အခါမ်ားတြင္ေတာ့ အနားတြင္ မည္သူမွ မရိွေတာ့။ သည္ေတာ့ ငိုက္သြားသည့္အခါမ်ားတြင္ ေလာ္ႀကီးထဲမွ အရက္မူးသမား သီခ်င္းဆိုသံမ်ား ထြက္ေပၚလာ ေတာ့သည္။
            ဟိုတံုးက ဓါတ္ျပားမွာ ယခု စီဒီကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အရြယ္အားျဖင့္ ႏွစ္ဆခန္႔ႀကီးသည္။ ႏွစ္ဖက္ ဖြင့္လုိ႔ရသည္။ ယခုစီဒီက ေလဆာျဖင့္ဖတ္သည္။ ယခင္ဓါတ္ျပားက အပ္ႏွင့္ဖတ္သည္။ အပ္ကို အတြင္းဘက္ဆံုးမွ စခ်ေပးရသည္။ အပ္က လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း အျပင္ဘက္သို႔ ထြက္သြား၏။ တခါတရံ အပ္က လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုထဲတြင္ထပ္ကာထပ္ကာ လည္ေနလွ်င္ သီခ်င္းမွာ ေရွ႔မဆက္ေတာ့ဘဲ သည္ေနရာတြင္ ထပ္ကာထပ္ကာ ျဖစ္ေန၏။ ၎ကို အပ္ေၾကာင္းထပ္သည္ဟု ေခၚသည္။ ဤသည္မွ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ စကားပံုတစ္ခု တိုးလာေတာ့သည္။
            အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ထပ္ခ်ည္းတစ္လဲလဲ ေျပာေနသူအား “ေျပာတာကလည္း အပ္ေၾကာင္းကို ထပ္ေနၿပီ”  ဟု သံုးႏႈံးသည္။ ထို႔ျပင္ သည္အေၾကာင္းခ်ညး္ မၾကာခဏ ေျပာေနသူအား “ေျပာတာ့ကို ဓါတ္ျပားေပါက္ေတာ့မယ္ ” ဟု လည္းေကာင္း၊ ေျပာၿပီးသားအေၾကာင္းကို ေခ်းေဟာင္း စၿမံဳ႔ျပန္ေနသူအား “ဓါတ္ျပားေဟာင္းႀကီး လာဖြင့္ျပမေနနဲ႔” ဟု လည္းေကာင္း သံုး၏။
            ဓါတ္ျပားတစ္ခ်ပ္က သိပ္မဆန္႔။ သည္ေတာ့ အတန္ငယ္ရွည္သည့္ တံြေတးသိန္းတန္႔ သီခ်င္းမ်ားမွာ ဓါတ္ျပား တစ္ဖက္ႏွင့္မရ။ ႏွစ္ဖက္လွန္ဖြင့္ရသည္။ သည့္အတြက္ ယခင္ ဓါတ္ျပားေခတ္က အသံသြင္းထားခဲ့ေသာ တြံေတးသိန္းတန္႔ သီခ်င္းမ်ားကို နားေထာင္ၾကည့္လွ်င္ သီခ်င္းတစ္၀က္၌ ေခတၱျပတ္သြားကာ တီးလံုးႏွင့္ ျပန္စထားတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။ ဤျပတ္သြားေသာေနရာမွာ ဓါတ္ျပားကို ဟိုဘက္သည္ဘက္လွန္ေသာ ေနရာပင္ ျဖစ္၏။  
            သည္တံုးက ေခတ္စားခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာ တြံေတးသိန္းတန္၏ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္ေသာ ကိုယ္ရယ္မင္းရယ္ ပိေတာက္ရယ္၊ အခ်စ္တစ္ပဲြ စစ္ပဲြတစ္ရာ၊ ပန္းႏြယ္ကစိမ္း၊ ေထြးညိဳ၊ ေတာကရွင္ေႏွာင္း၊ စသည့္ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး အဆိုေတာ္မ်ားထဲက ႏုိင္ႏိုင္ေမာ္၊ ခ်စ္စံပယ္ ေနာက္ၿပီး မာမာေအး၏ ေမာင္ေပါက္ကိ်ဳင္းလို လူစား။ တင္တင္ျမ ၏ ေတာင္တန္းျပာႏွင့္ ေက်ာပိုးအိတ္။ ဟသၤာတထြန္းရင္ ၏ အေမ့အသည္းက ေျပာတဲ့စကား။  ဟသၤာတ ေအာင္တင္၀င္း၊ ေမာင္ေမာင္ညြန္႔ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ စံုတဲြသီခ်င္းမ်ားလည္း ရိွသည္။ ကြ်န္ေတာ္ယခုထိ မွတ္မိေနသည့္သီခ်င္းမွာ စကားေျပာပါသည့္ သီခ်င္းျဖစ္ေသာ ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးဟာ၊ ေယာက္်ားလား၊ မိန္းမလား ဟူ၏။ ဂီတစာဆိုမွာ ေမာင္ေၾကးမံုျဖစ္သည္။ သန္းထြန္းေလးတို႔ ေမြးဌာနီ၊ ညီေလးတို႔ရြာ စသည့္သီခ်င္းမ်ားေပၚေတာ့ ဓါတ္ျပားေခတ္ေတာင္ ကုန္ေတာ့မည္ ထင္ပါသည္။ သည္တံုးက ကြ်န္ေတာ့္မွာ ေလးတန္း၊ ငါးတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္။
            မဂၤလာေဆာင္ဆိုလွ်င္ေတာ့ တံြေတးသိန္းတန္ ႏွင့္ တင္တင္ျမ တို႔၏ “ - - - တူႏွစ္ျဖာ - - ဂေဟဆက္လို႔ - - - ေသြမပ်က္တဲ့ ေမတၱာ - - မေႏွးခါခါ ခ်င့္ေတြး - - - “  ဆိုေသာ မဂၤလာသီခ်င္းႏွင့္ ဖြင့္ပါသည္။ - - - သံသာေလ ကမ္းတိုင္၊ တူၿပိဳင္ကာ ကူးမယ္ - - - ဟူေသာသီခ်င္းသံ ၾကားလုိက္ရလွ်င္ မဂၤလာေဆာင္ခ်င္စိတ္မ်ားပင္ ေပါက္လာမိပါ၏။ ထို႔ေနာက္ မဂၤလာသီခ်င္းမ်ားသာမက သီခ်င္းမ်ိဳးစံု ဖြင့္ပါေတာ့သည္။
            ကြ်န္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးကား ဂီတကို အလြန္ခံုမင္ေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္ေလသေလာ မေျပာတတ္။ ေသတာေတာင္ ဂီတ ကေလးႏွင့္။ အလႉတြင္ ေဗ်ာႏွင့္၊ မဂၤလာေဆာင္တြင္ သံသာေလ ကမ္းတိုင္ ႏွင့္ စ ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၿပီ။ အသုဘတြင္ေတာ့ ငိုခ်င္း ႏွင့္ စဖြင့္ရ၏။ ဓါတ္စက္ဆရာမွာ သည္ဗဟုသုတေတာ့ ရိွထားဘို႔လိုသည္။ အသုဘမွာသြားၿပီး သံသာေလကမ္းတိုင္ လွ်င္ ခဲႏွင့္ထုလို႔ ေျပးေပါက္မွားေနမည္။ သည္ေတာ့ ဓါတ္စက္လာငွားၿပီ ဆုိကတည္းက သက္ဆိုင္ရာဓါတ္ျပားမ်ားကို ေရြးသယ္သြား ဘို႔ အေရးႀကီးသည္။
            ညေနဘက္တို႔၊ ေန႔လည္ေန႔ခင္းတို႔ ဖြင့္တာ ထားပါေတာ့။ မနက္ အေစာႀကီး ေလးနာရီေလာက္ႀကီးထတဲ့ၿပီး - - - ေအာင္မယ္မင္း၊ လူကေလးရဲ့ ျဖစ္ရေလျခင္းေနာ္ - - - ဟု ဖြင့္လိုက္သည့္ အခါမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ အလြန္ စိတ္ကုန္မိပါသည္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံမ်ားတြင္မေတာ့ (ခုေခတ္ကေလးေတြ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံ ဆိုတာ ဘာလဲ ျဖစ္ေနဦးမယ္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံ ဆုိတာ ဘုန္းႀကီး အသုဘ ကိုေျပာတာ) ပိုက္ဆံတတ္ႏိုင္လွ်င္ ဓါတ္စက္မငွား။ အၿငိမ့္သမမ်ားကို ငွားကာ ငိုခ်င္းခ်၏။ ဘုန္းႀကီး ရုပ္အေလာင္း နားတြင္ကပ္ကာ ဖဲြ႔ဖဲြ႔ႏဲြ႔ႏဲြ႔ ငိုရသည္။ ဤကဲ့သို႔ ငိုသည္ကို ဧယဥ္က်ဴးသည္ ဟု ေခၚ၏။
            ဧယဥ္က်ဴးျခင္းကို ဘုန္းႀကီးပ်ံတြင္သာမက ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ မိဘမ်ားကြယ္လြန္သည့္ မယ္ေတာ္ပ်ံ၊ ဘေတာ္ပ်ံ စသည္တို႔တြင္လည္း ထည့္တတ္ပါသည္။ ပိုက္ဆံတတ္ႏိုင္လွ်င္ တတ္ႏုိင္သလို ခ်ဲ႔ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
            ျမန္မာဂီတတြင္ အဲခ်င္း၊ အိုင္ခ်င္း၊ ကာခ်င္း၊ တ်ာျခင္း၊ နတ္ခ်င္း၊ ဒုံးခ်င္း၊ ေလွခ်င္း စေသာ ခ်င္း ၂၄ ခ်င္း ရိွရာ ထို အထဲတြင္ ငိုခ်င္းသည္လည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ ဆယ္တန္းေလာက္တုံးကေတာ့ သည္ ၂၄ ခ်င္းကို အကုန္ရသည္။ ခုေတာ့ အကုန္ေမ့ကုန္ၿပီ။ ေနာက္မွ လူထုေဒၚအမာ၏ ျမန္မာ့ မဟာဂီတ ကို ျပန္ရွာကာ ထပ္ေလ့လာပါဦးမည္။

            ကြ်န္ေတာ္ ၇ တန္းေလာက္ေရာက္ေတာ့ စတီရီယို ဆိုတာကို စတင္ၾကားလာရသည္။ စိုင္းထီဆိုင္ တို႔ စိုးပိုင္ တုိ႔ စိန္လြင္တို႔ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ စတင္ရင္းႏွီးလာသည္။ သို႔ေသာ္ သူမ်ားဆိုတာ၊ တခါတေလ ဓါတ္စက္မွ ဖြင့္တာေလာက္တာ မခ်င့္မရဲ နားေထာင္ရသည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ဘို႔ အခြင့္အေရး မရခဲ့။ လားရိႈးသိန္းေအာင္၏ အေမတစ္ခု သားတစ္ခု ကို ကူးကာ အလြတ္က်က္ခဲ့ရသည္။ စက္ေခါင္းအမွတ္ ၁၁၉ ကို နားေထာင္ကာ ဘာကိုမွန္းမသိ၊ လြမ္းခဲ့ရသည္။ စိုင္းထီးဆိုင့္ သီခ်င္းကို မႏၱေလးေရာက္၊ ရွမ္းကေလးတစ္ေယာက္၊ လမ္းနံေဘးေလွ်ာက္၊ အရမ္းေသးေပါက္ ဟု ေအာ္ဟစ္ဆိုခဲ့သည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ဆိုေတာ့ အသည္းက တဒုတ္ဒုတ္ ႏွင့္ စတင္ခုန္တတ္လာၿပီ။ ကိုယ္ႏွင့္ အတန္းတူ ေကာင္မေလး ေတြကို ဘာဂလိုတိုတုိ ျဖစ္ခ်င္လာၿပီ။ စိုးပိုင္၏ - - - ရင္ခြင္မွာ ႏဲြ႔ကာ အားကိုးတဲ့ သူရယ္၊ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ရင္ခုန္တယ္ - - - ဆိုသည့္ သီခ်င္းကို ခံစားခ်က္အျပည့္ႏွင့္ ညည္းတတ္လာၿပီ။
             သည္လိုႏွင့္ ၈ တန္းေအာင္ေတာ့ ကြင္းေကာက္မွ လြမ္းစရာမ်ားကို ထားရစ္ခဲ့ကာ ေလးမ်က္ႏွာ ေျပာင္းလာခဲ့သည္။ ဓါတ္စက္မ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္းေပ်ာက္ကာ ကက္ဆက္မ်ား ေပၚလာသည္။ သည္ထိ ကြ်န္ေတာ့္မွာ သီခ်င္းကို က်က်နန နားမေထာင္ဖူးေသး။ သည္တံုးက လဖက္ရည္ဆိုင္ ယဥ္ေက်းမႈလည္း သိပ္ေခတ္မစားေသးေတာ့ သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အခြင့္ အလမ္းက ရွာမွရွား ျဖစ္၏။ အလႉ၊ မဂၤလာေဆာင္၊ ဆြမ္းေလာင္းပဲြ စသည္တို႔မွ ဖြင့္ေသာ သီခ်င္းကိုသာ အသာနားစြင့္ရသည္။
            ၉ တန္းေရာက္ေတာ့ မင္းေအာင္ က သီခ်င္းႀကီးမွ စာသားတခ်ိဳ႔ယူ၊ အသံတခ်ိဳ႔ယူ။ တသစ္ဆန္းကာ မင္းသားေလးလို လြမ္းျပမယ္ လုပ္၏။ က်ဴးေၾကာ္ညံ ႏွင့္ စ၏။ စၿပီး ပထမ တစ္ေခြ၊ ႏွစ္ေခြမွာပင္ အသားကုန္ ေပါက္ေလေတာ့သတည္း။ သူလည္း ႏွစ္အတန္ၾကာ၏။ ေခြအေတာ္မ်ားမ်ားထြက္၏။ ရန္ကုန္တြင္ မင္းသားေလး ေတးသံသြင္းဆုိင္ေထာင္၏။ ထို သီခ်င္းေခြမ်ားကို စီးရီးဟု ေခၚ၏။ သူ စီးရီးဘယ္ႏွေခြ ထြက္မွန္း ကြ်န္ေတာ္မသိပါ။ သို႔ေသာ္ ထြက္သမွ်စီးရီးတိုင္းလိုလို ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္၏။ ထိုစဥ္က မင္းေအာင့္ သီခ်င္းမွန္သမွ် ကြ်န္ေတာ္မရေသာသီခ်င္း အင္မတန္ရွားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ဟသၤာတ ေဒသေကာလိပ္မွာ တက္စဥ္ မင္းေအာင္မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေၾကာ္ၾကားေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္က မိုးေကာင္းေက်ာင္းတိုက္မွာ တည္းသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ေက်ာင္းထဲအတူေနသူ ဦး၀ိႏၵာစာရ ဆိုသူ ဦးပဥၹင္းမွာ မွတ္စု စာအုပ္ႀကီးတစ္ခုထဲတြင္ မင္းေအာင္ ၏ သီခ်င္းမွန္သမွ် အကုန္ကူးေရးေလသတည္း။ ထို သီခ်င္းကူးသူမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ လည္းတစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။
            ကြ်န္ေတာ္ ေဒသေကာလိပ္ ဒုတိယႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ကိုင္ဇာ ႏွင့္ ေမဆိြတို႔မွာ အေတာ္ နာမည္ရေနၿပီ။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းဆိုထားေသာ အနမ္းပန္း မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အသည္းစဲြျဖစ္၏။ - - - လက္သီးဆုပ္မလား၊ လက္၀ါးျဖန္႔မလား၊ ႀကိဳက္တာကို ေရြးစမ္းကိုယ့္လူ၊ မင္းလဲေယာက်္ား၊ ငါလဲေယာက္်ား၊ စြမ္းမယ္ထင္ လုပ္ၾကည့္လုိက္ေလ - - - ဟု အားရပါးရ ဆိုကာ မေက်နပ္ခ်က္မ်ားကို ရင္ဖြင့္ၾက၏။ - - - ကိုယ္အရမ္း လြမ္းေနၿပီ ကေလးေရ - - - ဆိုကာ မရေသးေသာ ရည္းစားကို အတင္းလြမ္း၏။ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာပင္ စတီရီယို သီခ်င္းမ်ားသည္ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ျဖစ္လာ၏။ အဆိုေတာ္မ်ားလည္း အမ်ားအျပား ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ခိုင္ထူး၏ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ပန္းတစ္ဆုပ္ ကိုလည္း အလြန္ ႀကိဳက္ခဲ့သည္။ ဘယ္သူပါလိမ့္ ဆိုတာ။ ေမ့ေနၿပီ။ ဗ်တၱလို ပန္းဆက္သမား ကိုလည္း လြမ္းလြမ္းဆြတ္ဆြတ္ ဆိုတတ္သည္။
            ကြ်န္ေတာ္က သီခ်င္းႀကိဳက္သူ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္သည့္ သီခ်င္းမ်ားကိုသာ ေရးျပရလွ်င္ စာမ်က္ႏွာေပါင္း မ်ားစြာ ျဖစ္သြားလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္ တတိယႏွစ္တြင္ ပေလးဘိြဳင္သန္းႏိုင္ႏွင့္ အယ္လ္ခြန္းရီ တုိ႔တဲြဆိုထားေသာ ေလယာဥ္ပ်ံ စီးရီးကို အလြန္အင္မတန္ ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ ေနာက္ၿပီး စိုင္းထီးဆိုင့္ (လူၾကမ္းမင္းသား စီးရီးထင္သည္) ေခြထဲမွ ေစာသိမ္း၀င္း ၏ ေရဆန္မွာေခ်ာ ေရစုန္မွာေမ်ာကို ႀကိဳက္ခဲ့သည္။ တီဗီလည္း ေပၚေနၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ အေဆာင္မ်ားတြင္ ထားေပးေသာ တီဗီ ကို ၾကည့္ရသည္။ ညေန ထမင္းစားအၿပီး တီဗီမွ သီခ်င္းမ်ားလာသည္။ ေမခလာ၊ ေနာ္လီဇာ၊ ပုလဲ၊ စိမ္းမို႔မို႔။ ျမသီတာ စသျဖင့္ သီခ်င္းမ်ားလႊင့္သည္။ ကိုင္ဇာကို စူပါစတား တီး၀ိုင္းႏွင့္ လႊင့္သည္။ ျမသီတာ က အသံကလည္း ေကာင္း ေခ်ာလည္း ေခ်ာတာမို႔ အလြန္သေဘာက်သည္။ ေမ၀င္းေမာင္က - - - - ကားကေလးတစ္စီးေလာက္၀ယ္ရင္ - - ဘရိတ္ပါပါေစ - - ကားကေလး မတိုက္ေအာင္ ေမာင္းေပါ့ကြယ္ - - အသည္းေလးက အရမ္းခ်စ္လာရင္ ဘရိတ္ကို နင္းပါကြယ္ - - - ဟု ဆို၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာ့အသံမွ ေဖ်ာ္ေျဖေရး အစီအစဥ္မ်ားကို သေဘာက်ပါသည္။ သေဘာမက်လို႔လည္း တျခား ဘာမွ ၾကည့္စရာ ရိွတာမဟုတ္။

            စတုတၳႏွစ္မွာ ခင္ေမာင္ထူး ႏွင့္ ေမဆိြ တို႔၏ စိတ္ေရာင္စံု စီးရီးထြက္လာသည္။ ဒါလည္း ႀကိဳက္၏။ ေနာက္ေတာ့ သတင္းစာထဲမွာ စိတ္ေရာင္စံု သီခ်င္းမ်ားကို ခင္ေမာင္ထူး ႏွင့္ ဘယ္ပဲြမွာ သီဆိုမည္ဟူသည့္ ေၾကျငာခ်က္ကို ကန္႔ကြက္ပါ ေၾကာင္း၊ ကာယကံရွင္မသိဘဲ ေနာင္တြင္ ဤကဲ့သို႔ေၾကျငာခဲ့လွ်င္ တရားဥပေဒအရ အေရးယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေမဆြိ က ေရွ႔ေနမွ တစ္ဆင့္ ေၾကျငာသည့္သတင္းကို ဖတ္လိုက္ရၿပီးသည့္ေနာက္ ဤ သီခ်င္းေခြလည္း ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္ သြားခဲ့ရသည္။ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းပါ၏။
ေနာက္ ကိုေန၀င္း ၏ ယာဥ္အမွီ ရီရီၿပံဳးျပန္ပါ။ ခိုင္ထူး ၏ ဆို တို႔ ထြက္သည္။ ေမခလာ က ဂိုးသြင္းေကာင္းတဲ့ ကိုကို ဟု ဆိုကာ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းေဒသ ကို လက္ကေလးႏွစ္ဖက္ႏွင့္ အုပ္ထားသည့္ ပံုကို စီးရီးမ်က္ႏွာဖံုးအျဖစ္ ထုတ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မ်က္လံုးျပဴးရ၏။ ကြ်န္ေတာ္ ၄ တန္းစာေမးပဲြအၿပီး မႏၱေလးတြင္ field ဆင္းေတာ့ ေဂ်ေမာင္ေမာင္ က ဘာတဲ့၊ Shell ဆိုလား။ သူ႔ တီး၀ိုင္းနာမည္ေတာင္ေမ့ေနၿပီ။ သူ႔တီး၀ိုင္းႏွင့္ လမ္းေဘး စတိတ္ရိႈးစင္မွာ ေရခဲတံုးေပၚက မင္းမ်က္ႏွာေလး ကို ဆိုေနဆဲ ျဖစ္၏။ သည္တံုးက သည္သီခ်င္းက စီးရီးအျဖစ္ပင္ မထြက္ေသး။
ကိုင္ဇာ၏ ရာဇူးက မမေရ ၊ ရာဇူးက မမ (ရာဇူး = RASU – Ragoon Arts and Science University) သီခ်င္းကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာတြင္ ေလာ္ႀကီးႏွင့္ အသားကုန္ဖြင့္သည္။ သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာမွ ကာလသားမ်ားကလည္း သီခ်င္းကို နားေထာင္ကာ ရာဇူ မမ ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္ေရွ႔တည့္တည့္အိမ္မွ အေဒၚျဖစ္သူ အပ်ိဳႀကီး ေဒၚေဒၚခင္ႀကိဳင္ ကမူ ရြာဦးကမမေရ ဟု ညည္း၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေမာင္ႏွမ တစ္သိုက္မွာ သူမသိေအာင္ တိတ္တိတ္ကေလး ရီရသည္။ ေနာက္ သူ႔ကြယ္ရာေရာက္မွ သည္အေၾကာင္း ျပန္ေျပာကာ အသားကုန္ ဟားၾကပါသည္။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွပါ၏။  
            ေနာက္ မင္းေအာင့္အသံလိုလို ဘာလိုလိုႏွင့္ အႏိုင္ ေပၚလာသည္။ သူ႔သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္၏။ - - - လျပည့္ည မွာ ခဏေတြ႔ကာခ်စ္ရေပမဲ့ - - လျပည့္ေက်ာ္ကာသြားေတာ့ ေမွ်ာ္ထားသမွ်ေတြ ျဖစ္မလာပါေနာ္ - - - ဟု ဆိုကာ အ-သံုးလုံး လုပ္အားေပးတံုးက ေကာင္မေလးႏွင့္ ရြာေခ်ာင္းနံေဘးမွာ လက္ခ်င္းတဲြ၍ လသာညမ်ားတြင္ ေလွ်ာက္ခဲ့သည္ကို ျပန္လြမ္းရသည္။ ခုေတာ့ လႊမ္းမိုးသီခ်င္းလို ပါးစပ္ရာဇင္ေလး ျဖစ္ခဲ့ရၿပီ။
            လႊမ္းမိုး ဆိုေတာ့ သူ႔သီခ်င္းမ်ားထဲက အလြန္ႀကိဳက္ၿပီး မၾကာခဏ ဆိုခဲ့ေသာ မခင္ႏွင္းဆီ ကို သတိရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္တြင္လည္း မခင္ႏွင္းဆီ ရိွခဲ့ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ လူရည္ခြ်န္စာေမးပဲြမ်ား ေျဖေတာ့ စတင္ သိကြ်မ္းခဲ့ရသည္။ ေနာက္ ေဒသေကာလိပ္တက္ေတာ့ ဟသၤာတကို အသြား၊ အျပန္တြင္ အတူတူ ခ်ိန္းကာ သြားခဲ့ၾကသည္။ သူက ေလးမ်က္ႏွာတစ္ဖက္ကမ္း၊ အိုင္သျပဳ ဟိုဘက္နား ရြာကေလးက။ ကြ်န္ေတာ္က ရြာမွ လာကာ ဟသၤာတအသြား သူတို႔အိမ္ ၀င္ေခၚ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္သူ မ်ိဳးေဇာ္တို႔၊ သန္းထူးတို႔၊ ခင္ေမာင္ေဆြတို႔က ၀ိုင္းေလွာ္ ေပးၾက၏။
            သည္လိုႏွင့္ ႏွစ္ေတြကုန္ကာ ဘာမွ မဟုတ္ေသးပဲ ကြ်န္ေတာ္က ရန္ကုန္ေရာက္၊ သူက ေရဆင္း စိုက္ပ်ိဳးေရး တကၠသိုလ္ တက္သည္။ ေရဆင္း ဆိုတာ ရန္ကုန္က တစ္ဆင့္ သြားရသည္မို႔ တကၠသိုလ္ အသြားအျပန္တြင္လည္း ကြ်န္ေတာ္ တို႔ အတူတူ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းတက္ေနစဥ္ စာမ်ားအျပန္အလွန္ေရး။ သတိရေၾကာင္း ဘာေၾကာင္းညာေၾကာင္း။ သို႔ေပမင့္ ေက်ာင္းၿပီးသြားသည္ထိ ဘာမွ မဟုတ္ေသးပါ။ သူငယ္ခ်င္းလည္းမက၊ သမီးရည္းစားလည္း မက်။
            ေက်ာင္းၿပီးသြားေတာ့လည္း အဆက္အသြယ္ရိွေနပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္က ဒုကၡမ်ိဳးစံုႏွင့္။ မင္းကို ကိုယ္ ဒုကၡေတာထဲ ဘယ္ဆဲြသြင္းရက္ပါ့မလဲကြယ္ ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္။ ေနာက္ေတာ့ သူ ကြ်န္ေတာ့္ကို မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့ ဘဲ ေယာက်္ားယူသြားသည္။ သူ အိမ္ေထာင္ျပဳမည္ ဆုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ထံ လွမ္းအေၾကာင္းၾကားပါေသးသည္။ တစ္နည္းအား ျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေနာက္ဆံုး၀မ္နင္ လွမ္းေပးလိုက္တာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ သူ႔ကိုယူဘို႔ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသး။  သည္ေတာ့ ႏႈတ္ဆိတ္ေနျခင္းျဖင့္ သေဘာတူလိုက္ရပါသည္။ ဤသည္ကပင္ မခင္ႏွင္းဆီ သီခ်င္းကို ေဆြးေဆြးေျမ့ေျမ့ သီဆိုရန္ အေၾကာင္း ျဖစ္ေပေတာ့သတည္း။  

No comments: