Tuesday, November 16, 2010

ပိုက္ျပင္ပိုက္ဆက္လက္စြဲ (၃၁) (Piping Design 3)

၁၃၊ ၈၊ ၁။ ASTM အရ ခဲြျခားႏိုင္ေသာ ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားမ်ား

ပိုက္မ်ားအတြက္ -

A106 = Carbon steel pipe for high temperature service
A335 = Seamless ferritic alloy - steel pipe for high temperature service
A333 = Seamless and welded carbon and alloy steel pipe intended for use low
temperature service
A312 = Seamless, straight-seam welded, and cold worked welded austenitic
stainless steel pipe intended for high temperature and general corrosive
service

ပိုက္ဆက္ပစၥည္း (Fitting) မ်ားအတြက္ -

A234 = Wrought carbon steel and alloy steel fittings of seamless and welded construction
A420 = Wrought carbon steel and alloy steel fittings for low temperature service
A403 = Wrought austenitic stainless steel fittings

Flanges, Fitting, Valves စသည္တို႔အတြက္ -

A105 = Forged carbon steel flanges, fittings, valves and similar parts for ambient
pressure and higher temperature service conditions
A182 = Forged or rolled alloy and stainless steel flanges, forged fittings, valves and
parts for high temperature service
A350 = Several grades of carbon and low alloy steel forged or ring-rolled flanges,
forged fittings and valves for low temperature service

Valves မ်ားအတြက္ -

A216 = Carbon steel castings for valves, flanges, fittings, or other pressure-containing parts for high temperature service and of quality suitable for assembly with other castings or wrought-steel parts by fusion welding.
A217 = Steel castings, martensitic stainless steel and alloy steel castings for valves, flanges, fittings, or other pressure-containing parts intended primarily for high temperature and corrosive service.
A352 = Steel castings for valves, flanges, fittings, and other pressure-containing parts intended primarily for low temperature and corrosive service.
A182 = Forged or rolled alloy and stainless steel flanges, forged fittings, and valves and parts for high temperature service.

Bolt and Nuts မ်ားအတြက္ -

A193 = Alloy and Stainless steel bolting material for pressure vessels, valves,
flanges and fittings for high temperature or high pressure service, or other
special purpose applications.
A320 = Standard specification for Alloy Steel and Stainless steel bolting material for
for low temperature service.
A194 = Standard specification for nuts in many different material types.

၁၃၊ ၉။ ဒီဇိုင္း အေျခခံမ်ား (Design Bases)

Design base မ်ားမွာ Physical attributes, loading and service conditions, environmental factors ႏွင့္ materials-related factors စသည္တို႔ပါ၀င္သည္။ ပိုက္လိုင္း တစ္ခုကို ဒီဇိုင္းလုပ္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ဤအခ်က္မ်ားကို အေသးစိတ္ က်က်နနတြက္ခ်က္ စဥ္းစားဘို႔ လိုေပသည္။

၁၃၊ ၉၊ ၁။ Physical Attributes

Physical attributes တြင္ ပိုက္အရြယ္အစား၊ ပိုက္လိုင္းေျပးပံုေျပးနည္း၊ အတိုင္း အတာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားတို႔ ပါ၀င္သည္။ အတိုင္းအတာတြင္ ထုတ္လုပ္သည့္နည္းစနစ္မ်ား အလိုက္ စံႏံႈးမ်ားရိွသည္။ ဥပမာ ပိုက္၏ အျပင္ဘက္အခ်င္း၊ အထူ၊ ဖလန္းတစ္ခု၏ အတိုင္း အတာမ်ား၊ အဲလ္ဘိုး၊ တီ၊ ဗား စသည္တို႔၏ အတိုင္းအတာမ်ား။ ထို႔အျပင္ အထူးစဥ္းစားရန္လို သည့္ ဥပမာ အပူခ်ိန္ျမင့္၊ ဖိအားျမင့္ပိုက္လိုင္း။ ေရေႏြးေငြ႔လိုင္းႏွင့္ ဓါတ္ေငြ႔အစိုလိုင္း စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

၁၃၊ ၉၊ ၂။ Loading And Service Condition

Loading Condition တြင္ ၀န္မ်ား၊ အားမ်ား၊ ဖိအားမ်ား၊ ဖိအားအေျပာင္းအလဲမ်ား၊ အပူခ်ိန္အေျပာင္းအလဲမ်ား စသည့္ ပိုက္လိုင္းအား ဒါဏ္ျဖစ္ေစမည့္ အားမ်ားပါ၀င္သည္။ ထိုအားမ်ားထဲတြင္ internal pressure, piping system deadweight, steady state or transient temperature, wind loads, snow and ice loads စသည္တို႔ ပါ၀င္သည္။ ထို႔ျပင္ ပိုက္လိုင္းစနစ္အရ ပါ၀င္ႏိုင္ ေသးေသာ အျခားအားမ်ားမွာ ပတ္၀န္းက်င္အပူခ်ိန္ အေျပာင္းအလဲ၊ ပိုက္လိုင္းအတြင္း ဖိအား အေျပာင္းအလဲ၊ အပူခ်ိန္အေျပာင္းအလဲ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

Service Condition တြင္ loading condition မွ အားမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္ စုၿပံဳသက္ ေရာက္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ပိုက္လိုင္းစနစ္အတြင္း အပူခ်ိန္ျမင့္တက္လာခိ်န္ႏွင့္ ပတ္၀န္း က်င္ အပူခ်ိန္ကလည္း (ေန႔လည္ ၂ နာရီခန္႔) ျမင့္တက္လာခ်ိန္၊ ေလကလည္း ထန္ေနခ်ိန္ စသည့္ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ပုိက္လိုင္းကို ဒီဇိုင္းေရးဆဲြရာတြင္ ဤကဲ့သို႔ အားမ်ားတစ္ခ်ိန္ တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္းသက္ေရာက္လာႏိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လုိ ပါသည္။

ထို႔ျပင္ service condition တြင္ ပိုက္လိုင္းအတြင္းစီးဆင္းေသာ အရည္၏သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ား (characteristics) ျဖစ္သည့္ စီးပ်စ္ႏံႈး (viscosity)၊ အပူခ်ိန္ (temperature), အစိုင္အခဲပါ၀င္မႈ (suspended solids concentration), ထိုအစိုင္အခဲမ်ား၏ သိပ္သည္းဆ (density), ပြန္းစားမႈ၊ တိုက္စားမႈ (abrasiveness and corrosively) စသည္တို႔ ပါ၀င္ပါသည္။

၁၃၊ ၉၊ ၃။ Environmental Factors

Environmental factors ဟူသည္ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ ပိုက္လိုင္းကို ထိခိုက္မႈ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ သို႔မဟုတ္ သေဘၤာေပၚ သို႔မဟုတ္ ကမ္းလြန္ပင္လယ္ျပင္ တြင္ ေဆာက္လုပ္ရေသာ သံပိုက္လိုင္းမ်ားသည္ ဆားငံေရေၾကာင့္ သံေခ်းတက္ျခင္း၊ ဖိုက္ဘာ ဂလပ္ပိုက္မ်ားတြင္ ေနထဲတြင္ပါေသာ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ေၾကာင့္ အေပၚယံမ်က္ႏွာျပင္ ကြာ ထြက္ျခင္း (degradation)၊ ငလ်င္လႈပ္ျခင္း၊ ေဆာင္းအခါ ပိုက္ေပၚတြင္ ႏွင္းမ်ား၊ ေရခဲမ်ား ကပ္ျခင္း၊ အပူခ်ိန္အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ပိုက္လိုင္းစန္႔ထြက္ျခင္း၊ က်ံဳ႔၀င္ျခင္း စသည္။

အဓိကအားျဖင့္ environmental factor တြင္ erosion, corrosion, flow assisted corrosion စသည္တို႔ပါ၀င္သည္။

၁၃၊ ၉၊ ၄။ Materials-Related Considerations

Materials-Related Consideration တြင္ အသံုးျပဳမည့္ ပိုက္ႏွင့္ပိုက္ဆက္ပစၥည္းမ်ား ၏ ဓါတုပစၥည္းမ်ား ေပါင္းစပ္ပါ၀င္မႈ (chemical composition)၊ သတၱဳ၏ ဂုဏ္အရည္အေသြး၊ ရူပေဗဒဆုိင္ရာ ဂုဏ္သတိၱ၊ ပိုက္လိုင္းအတြင္း စီးဆင္းမည့္အရည္၏ ဓါတုပြန္းစားမႈကို ခံႏိုင္ရည္ ရိွမႈ၊ ဒီဇိုင္းအပူခ်ိန္ႏွင့္ဖိအားကို ေကာင္းစြာခံႏိုင္ရည္ရိွမႈ စသည့္အခ်က္မ်ားပါ၀င္ပါသည္။

၁၃၊ ၉၊ ၅။ Pressure Integrity

Pressure integrity ဟူသည္ ပုိက္လိုင္းတြင္တပ္ဆင္ထားေသာ ဖလန္းဆက္မ်ား၊ ၀က္အူဆက္မ်ား စသည္တို႔၏ ပိုက္လိုင္းအတြင္းရိွေနသည့္ ဖိအားဒါဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ရိွမႈျဖစ္သည္။ ထိုအဆက္မ်ားသည္ သတ္မွတ္ထားေသာ ပိုက္လိုင္းဖိအားအတြင္း ပံုပ်က္သြားေလာက္ေအာင္ ဒါဏ္ခံေနရျခင္း မရိွေစရေပ။ မူလဒီဇိုင္းလုပ္စဥ္က တြက္ခ်က္ထားေသာ စံကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား အတြင္း ထို pressure integrity ကို ထိန္းထားႏုိင္ေရးမွာ ဒီဇိုင္းလုပ္ငန္းစဥ္ႀကီး၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

၁၃၊ ၁၀။ ဒီဇိုင္းတြက္ခ်က္ရာတြင္ Code ႏွင့္ Standard မ်ားကို အသံုးခ်ျခင္း

Piping Code မ်ားက ဒီဇုိင္းတြက္ရာတြင္ လိုအပ္ေသာ စံႏံႈးမ်ား၊ ဥပမာ ပိုက္လိုင္းဆင္ ရန္ ခြင့္ျပဳႏိုင္ေသာ ပစၥည္းအမ်ိဳးအစား၊ allowable working stress, load sets စသည္တို႔ကို ေထာက္ပံ့ေပးသည္။ ထို႔အတူ အနည္းဆံုး ပိုက္အထူမည္မွ်ရိွရမည္၊ internal pressure ေၾကာင့္ ပိုက္သားအေပၚ မည္ကဲ့သို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရိွႏုိင္သည္၊ အပူေၾကာင့္ က်ယ္ျပန္႔လာမႈ၊ ငလ်င္ဒါဏ္၊ ပိုက္လုိင္း၏ မူလအေလးခ်ိန္၊ ပိုက္လိုင္းအေပၚသက္ေရာက္လာႏိုင္သည့္ အျခား အားမ်ား၊ ၀န္မ်ား စသည္တို႔ကိုလည္း ေထာက္ပံ့ေပးသည္။

ဤကဲ့သို႔ကိုးကားရာတြင္ Piping code တစ္ခုထည္း လုံေလာက္ခ်င္မွ လံုေလာက္ မည္။ အေဆာက္အဦတစ္ခုထည္းတြင္ ရိွေနေစကာမူ ပိုက္လိုင္းစနစ္ခ်င္းမတူပါက ဆီေလ်ာ္ရာ code ကို ရည္ညႊန္းကိုးကားရမည္။

Standard မ်ားက ပိုက္လို္င္းတြင္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳမည့္ ပစၥည္းမ်ား၊ ဥပမာ ဖလန္းမ်ား၊ ဗားမ်ား၊ ပိုက္ဆက္ပစၥည္းမ်ား၏ အေသးစိတ္ အတိုင္းအတာမ်ားကို ေထာက္ပံ့ေပးသည္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ standard ႏွစ္မ်ိဳးရိွသည္။ Dimensional Standard ႏွင့္ Pressure Integrity Standard တို႔ျဖစ္၏။

Dimensional Standard က ပိုက္ဆက္ပစၥည္း၊ ဖလန္း၊ ဗား စသည့္ပစၥည္း တစ္ခုခ်င္း ၏ အေသးစိတ္အတိုင္းအတာမ်ားကို ေပးသည္။ ဤကဲ့သို႔ စံသတ္မွတ္ေပးလုိက္ျခင္းျဖင့္ ဤပစၥည္းမ်ိဳးကို မည္သည့္ႏိုင္ငံ၊ မည္သည့္ထုတ္လုပ္သူမွ ထုတ္လုပ္သည္ျဖစ္ေစ အတိုင္းအတာ တသမတ္တည္း ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

Pressure Integrity Standard က ပစၥည္းတစ္ခု၏ အနည္းဆံုး လုပ္ႏုိင္စြမ္းကို တသမတ္ထည္းျဖစ္ေအာင္ သတ္မွတ္ေပးသည္။ ဥပမာ ဖလန္းကို ေပါင္ ၁၅၀ (#150) ဟု သတ္မွတ္ခ်က္ျဖင့္သာ ထုတ္လိုက္ပါက မည္သည့္ႏိုင္ငံမွ ထုတ္သည္ျဖစ္ေစ ထိုဖလန္း၏ ဖိအား သတ္မွတ္ခ်က္မွာ ေပါင္ ၁၅၀ (#150) ပင္ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

၁၃၊ ၁၁။ အဓိပၸါယ္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ( Definitions)

Compressible Fluid – ေင႔ြရည္အတြင္း ေမာ္လီက်ဴးမ်ားကို ဖိႏွိပ္ႏိုင္သည္။ သိပ္သည္းဆသည္
လည္းေျပာင္းႏိုင္သည္။ အေရြ႔စြမ္းအင္ သာမက အတည္စြမ္းအင္သည္လည္း ေျမဆဲြအား ႏွင့္ ဖိအားကိုလိုက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၎၏ internal energy အလိုက္လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲႏုိင္သည္။

Darcy Friction Factor, f – ၎သည္ Reynolds Number ၏ function တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ပိုက္မ်က္ႏွာျပင္၏ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကမ္းတမ္းမႈ (relative pipe wall roughness) ျဖစ္သည္။ ေပးထားေသာ ပိုက္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားတစ္ခုအတြက္ ပိုက္မ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္းတမ္းမႈႏွင့္ ပိုက္၏အခ်င္း မွာ မည္သို႔မွ ပတ္သက္မႈမရိွေခ်။ သို႔အတြက္ f ႏွင့္ Re ကိုဂရပ္ဆဲြရာတြင္ d အစား ကို parameter တစ္ခုအေနႏွင့္ ေဖာ္ျပေလ့ရွိသည္။

In-Compressible Fluid – သိပ္သည္းဆမွာ ကိန္းေသ သို႔မဟုတ္ ကိန္းေသျဖစ္လုနီးပါးရိွေသာ
ေငြ႔ရည္ကို ေခၚသည္။ အရည္၏စီးဆင္းမႈကို ဖိသိပ္၍မရႏုိင္ဟု ပံုမွန္အားျဖင့္ယူဆသည္။ ေငြ႔ရည္ အတြင္းပါေသာ ေမာ္လီက်ဴးမ်ားကို ဖိသိပ္၍မရႏိုင္။ အရည္စီးဆင္းမႈကို ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ အေရြ႔စြမ္းအင္၊ အတည္စြမ္းအင္ႏွင့္ ပြတ္အားတို႔အျဖစ္ ေျပာင္းႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ internal energy ကိုမူ ေျပာင္း၍မရႏုိင္။

Laminar Flow – အရည္စီးေၾကာင္းအတြင္း အရည္၏အလႊာမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုအမွီသဟဲျပဳကာ စီးဆင္းသြားသည္။ Laminar flow သည္ ပိုက္မ်ားအတြင္း Reynold no. 2100 ေအာက္တြင္ ျဖစ္ေပၚသည္။ ျငင္ျငင္သာသာ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔စီးသြား ေသာ အရည္စီးဆင္းမႈကို laminar flow ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။

Newtonian Fluids – Shear rate ႏွင့္ shear stress အၾကား linear ဆက္သြယ္မႈရိွသည့္ သြင္ျပင္လကၡဏာ ရိွေသာ အရည္ကို ေခၚသည္။

Non-Newtonian Liquids – ေခ်ာ္ရည္၊ မခဲေသးေသာ ပလတ္စတစ္အရည္ ကဲ့သို႔ေသာ အရည္မ်ားသည္ Non-Newtonian Liquid မ်ားျဖစ္သည္။

Relative Roughness – absolute pipe wall roughness ႏွင့္ inside diameter d တို႔၏အခ်ိဳးျဖစ္သည္။

Resistance Coefficient, K – friction loss equation တြင္ပါသည့္ ဗားမ်ားႏွင့္ပိုက္ဆက္ပစၥည္းတို႔၏ coefficient တစ္ခုျဖစ္သည္။ ထံုးစံအားျဖင့္ nominal diameter (ပိုက္အရြယ္)၏ function တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။

Reynolds Number, Re – အရည္စီးျခင္းတြင္ အင္နားရွား(inertia) ႏွင့္ ေစးပ်စ္အား (viscous forces) တို႔၏ အခ်ိဳးကိုေဖာ္ျပေသာ ကိန္းတစ္ခုျဖစ္သည္။

Shear Rate – အေနအထားကိုလိုက္၍ ေျပာင္းသြားေသာအလ်င္ (velocity gradient) ျဖစ္သည္။

Shear Stress – တစ္ယူနစ္ဧရိယာရိွ အားျဖစ္သည္။ အရည္စီးသည့္ လားရာဘက္အတိုင္းရိွေသာအား ျဖစ္သည္။

Sonic Velocity (Choked Flow) – အထြက္ဖိအားမည္မွ်နည္းသည္ျဖစ္ေစ ပုိက္အတြင္း၌ ဓါတ္ေငြ႔ သို႔မဟုတ္ ဓါတ္ေငြ႔ႏွင့္အရည္အေရာသည္ ေပးထားေသာ အထက္စီးေၾကာင္းဖိအားတြင္ ရႏုိင္ေသာ အျမင့္ဆံုးအလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ဓါတ္ေငြ႔မ်ားအတြက္ ထိုအျမင့္ဆံုးအလွ်င္သည္ အသံ၏ ျမန္ႏႈံးႏွင့္ညီသည္။

Specific Gravity – အရာ၀တၳဳတစ္ခု၏ ႏိႈင္းရသိပ္သည္းဆ ျဖစ္သည္။ သာမန္အားျဖင့္ အရည္၏ အေလးခ်ိန္သိပ္သည္းဆအေပၚ ဖိအားသည္ မည္သို႔မွအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မရိွပါ။ အရာ၀တၳဳတစ္ခု၏ Specific gravity ကို သတ္မွတ္ေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ အပူခ်ိန္ကိုသာထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုပါသည္။

Steam Hammer – ေအးေနေသာ အရည္စီးေၾကာင္းအတြင္း ေလပူေပါင္းႀကီးမ်ား စုေ၀းလာမႈေၾကာင့္ ပိုက္အလြန္အကြ်ံတုန္ခါလာမႈ ျဖစ္သည္။

Transition Flow – Laminar flow ႏွင့္ Turbulent flow အၾကား၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ laminar flow မွ turbulent flow သို႔အကူး ၾကားကာလရိွ အရည္စီးေၾကာင္းျဖစ္သည္။ အရည္စီးႏံႈးသည္ ေျပာင္းခ်င္လည္းေျပာင္းမည္။ ေျပာင္းလဲခ်င္မွလည္း ေျပာင္းလဲမည္။ စီးေၾကာင္းသည္လည္း laminar ျဖစ္လိုက္၊ turbulent ျဖစ္လိုက္ႏွင့္ ရိွေနမည္။ ထိုအေျခအေနကို Reynold No. 2100 ႏွင့္ 4000 ၾကား တြင္ေတြ႔ႏိုင္သည္။

Turbulent Flow – အရည္စီးျခင္း၏ အဟုန္ေၾကာင့္ အရည္စီးႏံႈးတက္လိုက္က်လိုက္ျဖစ္ေနမည္။ Turbulent flow တြင္ shear stress ႏွင့္ strain rate တို႔အၾကား မည္သည့္ဆက္သြယ္မႈမွ မရိွ။ အရည္စီးေၾကာင္းဆုိင္ရာ ဂုဏ္သတိၱတို႔ကို turbulent flow တြင္ ေျပာ၍မရ။ ပ်မ္းမွ်ျခင္းတန္ဘိုးတို႔ကိုသာ တြက္ယူႏိုင္သည္။ ပုိက္လိုင္းအတြင္း အရည္စီးျခင္းတြင္ Re တန္ဘိုး 4000 ေက်ာ္လာပါက turbulent flow ျဖစ္လာသည္။ အရပ္စကားႏွင့္ေျပာရလွ်င္ turbulent flow ဟူသည္မွာ ပိုက္လိုင္းအတြင္း အရည္မ်ား ရုန္းရင္းဆန္ကာ ၀ဲဂယက္မ်ားထလွ်က္ စီးဆင္းသြားျခင္းကို ေခၚပါသည္။

Viscosity – ပိုက္အတြင္းတြင္ရိွေသာအရည္၏ အမွတ္တစ္ခုခုမွ ယူနစ္ဧရိယာရိွ shear stress ႏွင့္ အရည္စီးေၾကာင္းကို ေထာင့္မတ္က်ေနေသာ လားရာရိွ velocity gradient တို႔၏ အခ်ိဳးျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အရည္စီးရန္ အတြင္းခုခံမႈ (internal resistance) ျဖစ္သည္။ အပူခ်ိန္ႏွင့္ ဖိအားတစ္ခုတြင္ အခ်ိန္ေျပာင္းေသာ္လည္း ဤတန္ဘိုးမေျပာင္းပါက ထိုပစၥည္းကို Newtonian fluid ဟု ေခၚသည္။

Water Hammer – အရည္စီးျခင္းကို ရုတ္တရက္ရပ္တန္႔လိုက္ပါက အရည္စီးရာမွ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေရြ႔စြမ္းအင္သည္ ရုတ္တရက္ ဖိအားအျဖစ္သို႔ေျပာင္းသြားၿပီး အရည္ စီးေၾကာင္းအတြင္း dynamic pressure surge တစ္နည္း ေဆာင့္အားျဖစ္ေပၚျခင္းကို ေခၚသည္။ ဗားကို ရုတ္တရက္ပိတ္လိုက္သည့္အခါ water hammer ျဖစ္တတ္သည္။
အရည္မ်ား၏ ရုပ္ဂုဏ္သတိၱ (Physical property) သည္ အရည္စီးဆင္းျခင္းကို တိုက္ရိုက္အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈရိွသည္။ ပိုက္လိုင္းဒီဇိုင္းတြက္ခ်က္ရာတြင္ ဤဂုဏ္သတိၱမ်ားကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရသည္။ ေအာက္ပါတို႔မွာ ထိုဂုဏ္သတိၱမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႔ျဖစ္သည္။

2 comments:

kyitha said...

share ခြင္ ့ျပဳပါ ခင္ဗ်ာ

ေအးၿငိမ္း said...

လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေ၀မွ်ႏိုင္ပါသည္ခင္ဗ်ား။