Monday, August 9, 2010

ေခါင္းမွ မီးကို အလ်င္ျငိမ္းပါ

(၂၅-၅-၀၈ ေန႔က နာၾကားခဲ့ေသာ သပိတ္အိုင္ဆရာေတာ္ အရွင္ ဉာဏိႆရ ၏ တရားေတာ္ကို က်ြန္ေတာ္မွတ္မိသမွ် ျပန္လည္ ေ၀မွ်ပါသည္။)

ေျပာမွသိ

က်ြန္ေတာ္ေရာက္ျပီး အတန္ၾကာေသာ္ တရုတ္မ်ားဘုရားရိွခိုးပါသည္။ သူတို႔က သီဟိုလ္သံႏွင့္ရြတ္ဆိုသည္ ျဖစ္ရာ က်ြန္ေတာ့္မွာ နားလည္ေအာင္ မနည္းအားစိုက္ျပီး နားေထာင္ရပါသည္။ သို႔တိုင္ တခ်ိဳ႔အပိုဒ္မ်ား ကို နားမလည္ပါ။ အျဖတ္အေတာက္၊ အသံထြက္၊ ေလယူေလသိမ္းတို႔မတူသျဖင့္ မနည္းနားေထာင္ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ အင္မတန္ နားေထာင္လို႔ေကာင္းပါသည္။ က်ြန္ေတာ္ သူတို႔ပရိတ္ရြတ္ေနတာကို အားစိုက္နာယူေနစဥ္ ေနာက္ပိုင္းမွ တစတစ ဆူညံ လာသည္ကို သတိျပဳမိပါ၏။ ေနာက္ပိုင္းက်ေလ ပိုဆူေလ။ လွည့္ၾကည့္ လိုက္ေသာ္ လူေတြ အေတာ္မ်ားလာမွန္း သိလိုက္ရပါသည္။ ဦးပဥၥင္းကို အကဲခတ္လိုက္ေတာ့လည္း ဦးပဥၥင္း မွာ ေနာက္ဘက္သို႔ မၾကာခဏ လွမ္း လွမ္း ၾကည့္ေန တာ ေတြ႔ရပါ၏။

ပရိတ္ရြတ္အျပီးတရားပဲြကိုဆက္ပါသည္။ တရားပဲြမဆက္ခင္ ခုနက ဦးပဥၥင္းက ေငါက္ပါေတာ့၏။
“ဒီအထဲေရာက္ေနတာ အားလံုး ဗမာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ခုနက ဘုရားရွိခိုးေနတံုး ဆူညံေနတာကေတာ့ အင္မတန္႔ ကို အရုပ္ ဆိုးပါတယ္။ ေအာင္မယ္၊ ရီသံေတာင္ ၾကားလိုက္ရေသး။ ဦးဇင္းလွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ သမီးယီးစား လိုလို၊ လင္မယား လိုလိုေတြ တြတ္ထိုးေနတာေတြ႔တယ္။ ေျပာခ်င္သပဆို အိမ္မွာ တျခားေနရာေတြမွာ ေျပာပါ။ သူမ်ား ဘုရားရိွခိုးေနတံုး ေတာ့ တိတ္တိတ္ေနဘို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ဗမာသိကၡာလည္း က်တာေပါ့။ တျခားလူမိ်ဳးေတြနဲ႔ ေရာေနတာဆို ေတာ္ေသးတယ္။ တရုတ္မွန္းမသိ၊ ကုလားမွန္းမသိ။ ခုေတာ့ ဗမာေတြခ်ည္း ပဲေလ။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္လူမိ်ဳးရဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ထိန္းပါလို႔ ဦးဇင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ နက္ျဖန္လည္း ဒီလူေတြပဲ လာၾကဦးမွာဆိုေတာ့ ဒီလို မျဖစ္ပါေစနဲ႔။”

ကိုင္း မွတ္ကြ။ က်ြန္ေတာ္ ဦးဇင္းကို အေတာ္ေလး ေက်းဇူးတင္သြားမိပါ၏။
ေျပာမွသိေသာသူမ်ား မျဖစ္ၾကပါေစႏွင့္။ မေျပာပဲ အလိုက္ကန္းဆိုး သိေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။
ေျပာမွသိ၊ ထိမွနာ၊ သာမွေန၊ ေသမွခင္၊ ဤေလးအင္၊ လူတြင္ မက်င့္ရာ - ဟု ေရွးလူႀကီးမ်ား ထားသြားခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ လား။ တတ္ႏိုင္သမွ် လိုက္နာၾကပါ။

----------------------------- x -----------------------------

ေမတၱာပို႔

ပထမဦးစြာ ေမတၱာပဏာမ၊ ေမတၱာအာသီသျဖင့္ တရားသဘင္ကို စတင္ဖြင့္လွစ္ပါသည္။
x x x x x x x x x x x x x x x
ေမတၱာရန္သူ ေဒါသမူ၊ အပူကင္းပါေစ။
ေမတၱာႏွလံုး ကိုယ္စီသံုး၊ ရႊင္ျပံဳးၾကပါေစ။
ေမတၱာေရစမ္း ကိုယ္စီလႊမ္း၊ ျငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။
ခႏီၱ၏ရန္ ေဒါသမာန္၊ တြန္းလွန္ႏိုင္ပါေစ။
ခႏီၱႏွလံုး၊ အစဥ္သံုး ရႊင္ျပံဳးၾကပါေစ။
တို႔ေမတၱာစြမ္း ကမၻာလႊမ္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။

ဘာအေရးႀကီးဆံုးလဲ

ရင္၀မွာ ျမားစူးေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ ျမားကိုႏႈတ္ပစ္ဘို႔ အေရးႀကီးဆံုးပဲ။
ေခါင္းမွာ မီးေလာင္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ ေခါင္းကမီးကို သတ္ပစ္ဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးပဲ။
မ်က္ေမွာက္ကာလ ေလာေလာလတ္လတ္မွာ ဘာ အေရးႀကီးဆံုးလဲ။ အေရးႀကီးတာကို အရင္လုပ္ပါ။ ဒါ ဘုန္းႀကီး ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက မာလုက်သုတၱန္မွာ ေဟာခဲ့တာ။ ေလာကနဲ႔ ဓမၼဟာ တစ္သားထဲပဲ။ ေလာက က သပ္သပ္၊ ဓမၼကသပ္သပ္ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ -
ငါ ဘာလဲ လို႔ သိရမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘာလဲ လို႔ သိဖို႔ရာ ငါတေကာ ေကာၿပီး ေထာင္လႊားတတ္တဲ့ သကၠာယဒိဌိကို ပယ္ဘို႔ရာ က်င့္ၾကံ ႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ရမယ္။
အခု ေလာေလာဆယ္ ဧရာ၀တီတိုင္းမွာ လူေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာဟာ စားစရာမရိွ၊ ေနစရာမရိွနဲ႔ အတိဒုကၡ ေရာက္ေနၾကတယ္။ စားစရာမရိွတဲ့သူကို ကိုယ္စားတဲ့အထဲက ထမင္းကေလးတစ္လုပ္မွ မွ်ေ၀မေပးလိုက္ရင္ ကိုယ့္ဘ၀ သမိုင္းမွာ တစ္ကြက္ဟာသြားမယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ သီတဂူရဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ ရိွပါတယ္။
“ဘ၀သမိုင္း မရိုင္းေစရန္
စိတ္မာန္မခ် မာနမပါ
(ဤအပိုဒ္ကို မမီလိုက္ပါ)
တို႔ျပည္ရြာကို သာယာေစမႈ
လံု႔လျပဳအံ့။”

ကရုဏာပို႔ပါ

ကရုဏာရဲ့သေဘာက သူတစ္ပါး ဒုကၡေရာက္ေနတာကို ျမင္ရ ၾကားရရင္ သူေတာ္ေကာင္းဟာ စိတ္ထဲမွာ တုန္လႈပ္စြာ ခံစားမိရ၊ ခံစားတတ္ရမယ္။ ဒါ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာပါတာ။ ေမတၱာပို႔တာက သုခိတ သတၱ၀ါေရာ၊ ဒုကိၡတသတၱ၀ါပါ အားလံုး တညီထဲ ပို႔တယ္။ ဒုကၡေရာက္ေနသူေရာ၊ ဒုကၡမေရာက္တဲ့ သူကိုပါ တေျပးညီ ေမတၱာပို႔တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကရုဏာက်ေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူကိုပဲ ေရြးၿပီးေတာ့ ပို႔ရတယ္။ ဒုကိၡတသတၱ၀ါဟာ ကရုဏာရဲ့ အေျခခံ အေၾကာင္းတရားပဲ။ ဒီေတာ့ ဧရာ၀တီတိုင္းက မုန္တိုင္းဒါဏ္ေၾကာင့္ အတိ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ကရုဏာပို႔ပါ။

ဗမာျပည္၏ မဟာကရုဏာရွင္ သူရဲေကာင္း

ဧရာ၀တီတိုင္း ျမစ္၀က်ြန္းေပၚေဒသရဲ့ အက်ယ္အ၀န္းဟာ စတုရန္းကီလိုမီတာေပါင္း ၆၅၀၀ ေက်ာ္ ရိွတယ္။ မုန္တိုင္းဒါဏ္ခံရတာ စုစုေပါင္း လူဦးေရ ၁၇သိန္းေက်ာ္ ရိွတယ္။ လပြတၱာၿမိဳ႔နယ္မွာ ရြာေပါင္း ၆၀၀ ေက်ာ္ရိွတဲ့ အနက္ ၄၃၆ ရြာ ေလေဘး၊ ေရေဘးသင့္တယ္။ လပြတၱာကေန ပင္လယ္ဘက္ကို ေမာ္ေတာ္နဲ႔ ၅ နာရီေလာက္ ခပ္ျပင္းျပင္း ေမာင္းသြားရင္ ကဒံုကနိတို႔၊ ကဒံုဧရာတို႔ ဆိုတဲ့ ရြာႀကီးေတြဆီ ေရာက္တယ္။ ဘုန္းႀကီးက အရင္ကတဲက မၾကာခဏ တရားေဟာသြားဖူးလို႔ ဒီရြာႀကီးေတြနဲ႔ ဒီလမ္းေၾကာင္းကို ရင္းႏီွးေန တယ္။ ဧရာ၀တီျမစ္မႀကီးကေန ျမစ္၀က်ြန္းေပၚ ေရာက္ေတာ့ ေဟာဒီလို လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ ျဖာထြက္သြား သလို ျမစ္လက္တက္ ေတြ ခဲြထြက္သြားတယ္။ အဲဒီ ျမစ္လက္တက္ေတြထဲမွာ ဒီျမစ္ေၾကာင္းက အက်ယ္ဆံုးပဲ။ အဲဒီျမစ္ရဲ့ ကမ္းႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ရြာေပါင္း ၃၆ ရြာရိွတယ္။ ရြာႀကီးက ၂၆ ရြာ နဲ႔ ရြာေလးက ၁၀ ရြာေလာက္ ရိွ တယ္။ လယ္သမားေတြဆိုေတာ့ အိမ္ကေလး ေလးငါးဆယ္အိမ္ ေလာက္စုျပီး ကြင္းေတြထဲမွာ စုေနၾကရင္း ရြာ ေလးတစ္ရြာ ျဖစ္သြားတာေပါ့။
ေတာကရြာေတြဆိုေတာ့ လမုပင္ေတြ၊ သျပဳပင္ေတြ၊ ၀ါးေတြ၊ ဓနိေတြနဲ႔ ျဖစ္သလိုေဆာက္ထားၾကရ တာေပါ့။ မင္းတို႔ မုန္တိုင္းမေျပာနဲ႔။ က်ဲြႀကီးႀကီးတစ္ေကာင္ေလာက္ ဆဲြေမႊ႔လိုက္ရင္ကို အိမ္ၿပိဳသြားႏိုင္တာ။ ဒီေတာ့ မုန္တိုင္း လဲ က်ေရာ အေရွ႔ဘက္ကမ္းကရြာေတြအားလံုး လြင့္သြားလိုက္တာ ရြာ့အရိပ္အေရာင္ လံုး၀ မေတြ႔ရေအာင္ ေပ်ာက္သြား တယ္။ သစ္ပင္ေတြဆိုလဲ အရြက္ေတြ ေျပာင္သလင္းခါျပီး က်ိဳးေၾကေနတဲ့ ငုတ္တို ပဲ က်န္ခဲ့တယ္။ ဘုန္းႀကီးက ဒီလမ္းဒီ ခရီးကို အေခါက္ေခါက္အခါခါ သြားဖူးေနလို႔သာ ဒါ ရြာေနရာပဲ လို႔ မွန္းလို႔ရတာ။ အေနာက္ဘက္ကမ္းက ရြာေတြဆိုလဲ တခါထဲ မုန္တိုင္းက ရြာေရာ လူေရာ က်ဲြေတြ၊ ႏြားေတြေရာ အကုန္လံုး တိုက္ခ်ၿပီးသြားလိုက္တာ ျမစ္ထဲကို က်တဲ့ဟာေတြ က်၊ တခ်ိဳ႔လဲ အေရွ႔ဘက္ကမ္းေရာက္ေအာင္သြားတင္။ ကမ္းစပ္မွာ အေလာင္းေတြဆိုတာ ျမင္မေကာင္းဘူး။ အေ၀း ကေနလွမ္းၾကည့္လိုက္၊ ျဖဴျဖဴေလးျမင္ရင္ အဲဒါ အေလာင္းပဲလို႔သာ မွတ္လိုက္ေတာ့။ အကုန္ ရြာလံုးက်ြတ္ကို ေပ်ာက္ သြားတာ။ ေသတဲ့လူေတြလဲ ရွာလို႔မရ။ ရွင္တဲ့လူေတြလဲ ဘယ္သြားရွာရမွန္းမသိဘူး။
အဲဒီ ရွင္က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြဟာ ေခ်ာင္းႀကိဳေျမာင္းၾကား၊ ဓနိပင္ႀကိဳ ဓနိပင္ၾကားေတြမွာ ခိုကပ္ျပီး က်န္ခဲ့တယ္။ စားစရာမရိွ။ ေသာက္စရာက နတိၳ။
လဒေတြဟာတဲ့၊ လဒအထီးနဲ႔ လဒအမဟာ ဥ ဥ ၿပီးရင္ ဥေတြကို အသိုက္ထဲမွာ ဒီအတိုင္း ထားခဲ့တယ္။ သားေလးေတြေပါက္လာေတာ့လဲ အစာရွာေဖြျပီး ခံြ႔မေက်ြးၾကဘူး။ ဟိုးေကာင္းကင္ကေန ပ်ံ၀ဲၿပီးေတာ့ အသိုက္ကို ၾကည့္တယ္။ လဒေလးေတြကေတာ့ အင္း ငါတို႔ အေဖနဲ႔အေမေတာ့ ၀ဲလာၿပီဟဲ့။ ငါတို႔ကို အစာ ေက်ြးေတာ့မွာပဲ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္သလို လဒအထီးနဲ႔အမက သူတို႔သားသမီး ေတြကို အစာလာခံြ႔မေက်ြးဘူး တဲ့။ ဒီေတာ့ အဲဒီ လဒေပါက္ကေလးေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ပဲ အသက္ဆက္ ၾကရတယ္တဲ့။
အဘိဓမၼာမွာ အာဟာရ ေလးမိ်ဳးရိွတယ္။ အဲဒီမွာ မေနာသေဥၥတနာ အာဟာရ ဆိုတာပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့အာဟာရ။ အဲဒီလဒေပါက္ကေလးေတြဟာ အဲဒီေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတဲ့ အာဟာရနဲ႔ပဲ အသက္ဆက္ျပီး ရွင္သန္ႀကီးျပင္းလာၾကရတယ္။
ဟိုး ေခ်ာင္းႀကိဳေျမာင္းၾကားမွာ အသက္မေသပဲ ရွင္က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြလဲ ဒီလိုပဲ။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ကို ရဟတ္ယာဥ္ ႏွစ္ၾကိမ္ေလာက္ ဘတ္ဘတ္ ဘတ္ဘတ္ နဲ႔ လာလာၿပီး ၀ဲၾကည့္တယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီသူေတြက အင္း ငါတို႔ေတာ့ အစား အစာေတြ လာပို႔ေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ့ လို႔ ေမွ်ာ္ၾကတယ္။ ရဟတ္ယာဥ္ေတြက ၀ဲသာ ၾကည့္သြားတယ္။ သူတို႔ဘို႔ ဘာအစား အစာမွ ခ်မေပးသြားဘူး။ အင္း ဒီေန႔ေတာ့ လာၿပီး အေျခအေနကို ၾကည့္ တာထင္ပါရဲ့ေလ။ နက္ျဖန္ေတာ့ အစား အေသာက္ေတြ ပါလာမွာ မုခ်ပဲ လို႔ နက္ျဖန္ကို ထပ္ၿပီး ေမွ်ာ္ၾကျပန္ တယ္။ နက္ျဖန္လဲ လာတာပဲ။ ရဟတ္ယာဥ္ေတြ ဘတ္ဘတ္ ဘတ္ဘတ္ နဲ႔။ ဟိုး ဓနိေတာထဲက လူေတြ ေမွ်ာ္ ၾကျပန္ၿပီ။ အင္း- ဒီေန႔ေတာ့ အစားအေသာက္ေတြ လာခ် ေတာ့မွာပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ဟိုရဟတ္ယာဥ္ေတြက ၀ဲျပီး ျပန္ သြားျပန္ေရာ။ အဲဒီလိုနဲ႔ တစ္ရက္ အစားအေသာက္ေတြလာပို႔ႏိုး ေနာက္တစ္ရက္ အစားအေသာက္ေတြ လာပို႔ ႏိုး နဲ႔ ေမွ်ာ္သာေနရတယ္။ ရက္ေတြသာ တစ္ရက္ျပီး တစ္ရက္ ကုန္သြား တယ္။ ရဟတ္ယာဥ္ေတြသာ တစ္စီး ၿပီးတစ္စီး ၀ဲသြားတယ္။ သူတို႔ေမွ်ာ္တဲ့ အစားအေသာက္ကေတာ့ ေရာက္မလာခဲ့ ဘူး။
အဲဒီသူေတြဟာ လဒေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ၿပီး လဒေပါက္စကေလးေတြလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ပဲ အသက္ဆက္ေနၾကရတယ္။ (မထူးပါဘူးကြာ၊ မင္းတို႔ ငါတို႔လည္း ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲ။ လဒေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ေနရတာ။ ဘယ္ႏွႏွစ္ၾကာၿပီလဲ။ ငါတို႔လဲ အလိုလိုေနရင္း လဒေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။) အဲဒီ ေခ်ာင္းၾကိဳေျမာင္းၾကားကလူေတြဟာ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ လဒ ေမွ်ာ္ ေမွ်ာ္ေနၾကရ ရွာတယ္။
ဘိုကေလးကေန ငါးမုိင္ေလာက္ေ၀းတဲ့ ကြမ္းသီးေခ်ာင္းဆိုတဲ့ရြာမွာ သီတဂူေက်ာင္းခဲြတစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းမွာ သီတဂူသာသနာျပဳအဖဲြ႔ကေန ဒုကၡသည္ေတြကို အစားအေသာက္နဲ႔ အ၀တ္အထည္ေတြ ေထာက္ပံ့ေပးေန တယ္။ ဘုန္းႀကီးက အေတာ္ေလးေနာက္က်ၿပီးမွ ေရာက္သြားတယ္။ ၾသစေတးလ်ကေန ဗမာျပည္ကို ေမလ ၈ ရက္ေန႔ ျပန္ေရာက္ၿပီး ၉ ရက္ေန႔က်ေတာ့ ခုနကေျပာတဲ့ ေက်ာင္းကိုေရာက္တယ္။
ဘုန္းႀကီးက ဘယ္လိုလုပ္သလဲဆိုေတာ့ သူတို႔ရြာက ရြာလူႀကီးနဲ႔ ဘုန္းႀကီးကိုေခၚၿပီး ဒီရြာမွာ အိမ္ေျခဘယ္ ေလာက္၊ လူဘယ္ေလာက္ရိွ သလဲ။ အိမ္ေထာင္စု ဘယ္ေလာက္ အသက္ရွင္က်န္ခဲ့သလဲ လို႔ အရင္ စာရင္းလုပ္ခိုင္း တယ္။ စာရင္းရေတာ့ ဒို႔ ဂိုေထာင္ထဲမွာ ဆန္ဘယ္ေလာက္ရိွသလဲ လို႔ေမး။ ျပီးမွ ေရာ့ တစ္အိမ္ေထာင္ကုိ ဆန္ တစ္အိတ္၊ ပုဆိုးအက်ႌတစ္စံု ေပးလိုက္တယ္။ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ အ၀တ္ေတြကို အကုန္အသစ္ပဲေပးတယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ မင္းတို႔လွဴတာလည္း ၾကည့္လွဴ။ ဒီကအ၀တ္ေဟာင္းေတြ စုေဆာင္းၿပီးေပးလိုက္။ မင္းတို႔ ဒီဇိုင္းေတြနဲ႔ ေတာကလူေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမွ အံ၀င္ဂြင္က် မျဖစ္ဘူး။ မင္းတို႔ဂ်င္းေဘာင္းဘီဖင္က်ပ္ကို ေတာမွာ ဘယ္လိုလုပ္ ၀တ္ရမတံုး။ အဲဒီမွာ အဖြားႀကီးတစ္ေယာက္ အမိ်ဳးသမီးေတြ၀တ္တဲ့ အတြင္းခံ ရလာတယ္။ ရေတာ့ ဘုန္းႀကီးကိုလာျပ တယ္။ ဆရာေတာ္ ဒါက ဘာလဲ။ ဘယ္လို၀တ္ရမတံုး တဲ့။ ဘုန္းႀကီးလည္း အဲဒါေတာ့ ဘုန္းႀကီးလဲ မသိဘူး လို႔ေျပာလိုက္ ရတယ္။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ အ၀တ္ထုတ္ေတြပို႔ရတာ ပို႔ခက သက္သာတာမဟုတ္ဘူး။ ေတာ္ၾကာ ဆင္ဘိုးထက္ ခ်ြန္းဘိုးႀကီးေနမယ္။ အသံုးတည့္ရင္ေတာ္ရဲ့။
Project ကိုင္တဲ့သူမွာ ေခါင္းအေရးႀကီးတယ္။ ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခဲြရမလဲ ဆိုတဲ့ ဦးေဏွာက္ရိွရမယ္။
ဘုန္းႀကီးဒါယိကာ စူပါခင္ေမာင္၀င္းမွာက ေရသန္႔ထုတ္တဲ့စက္ရိွတယ္။ ကိုင္း - ေရသန္႔ေတြထုတ္စမ္းကြာ ဆို ေတာ့ ေရကေတာ့ ထုတ္လို႔ရၿပီ။ ထည့္ဘို႔ ပံုးကလိုေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ ပံုးေတြကို မႏၱေလးကေနမွာတယ္။ မႏၱေလးကေန ပလတ္စတစ္ပံုးေတြ အမ်ားႀကီးေရာက္လာတယ္။ ဆိုေတာ့ ေရအတြက္က ပူစရာမလိုေတာ့ဘူး။ အခု ေသာက္ေရသန္႔ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ထုတ္ေပးေနတယ္။
ကဒံုကနိရြာရ့ဲ တစ္ဖက္ကမ္းမွာ ဘိုးဘြားရိပ္သာရိွတယ္။ အဖိုးအဖြားကေတာ့ ေလးငါးေယာက္ေလာက္ပဲ ရိွမယ္။ မုန္တိုင္းတိုက္ေတာ့ ဘိုးဘြားရိပ္သာ အမိုးေတြလန္သြားတယ္။ အဲဒီ ဘိုးဘြားရိပ္သာကို အမိုးျပန္မိုးျပီး ေဆးရံုဖြင့္လိုက္ တယ္။ စစ္ကိုင္းသီတဂူေဆးရံု ကေန ဆရာ၀န္ ၄ ေယာက္၊ ရန္ကုန္အာရွေတာ္၀င္က ဆရာ၀န္ ၅ ေယာက္ နဲ႔ သူနာျပဳက အေယာက္ ၂၀ ေခၚလာတယ္။ ကဒံုကနိမွာ ေဆးရံုတစ္ခု၊ တမာမွာ ေဆးရံုတစ္ခု၊ xxxxxxxx စုစုေပါင္း ေဆးရံု ေလးခု ဖြင့္ ထားတယ္။ စစ္ကိုင္းေဆးရံုနဲ႔ အာရွေတာ္၀င္က ေဆးေတြထုတ္လာတယ္။ မႏၱေလးက ေဒါက္တာျမသြင္ကလည္း ေဆးေတြ ေပးလိုက္ေသးတယ္။ အျပင္ပုဂၢလိကအလွဴရွင္ေတြဆီက ရတာနဲ႔ဆို ယံုခ်င္ယံု မယံုခ်င္ေန ေဆးစုစုေပါင္း တန္ခ်ိန္ ၇၀၀ ရိွတယ္။ ခုလ ၂၈ ရက္ေန႔ကို ေဆးေတြ လိုက္ပို႔ဖို႔ ရိွတယ္။ ဒီေတာ့ ေဆးနဲ႔ ေရ မလိုဘူး။ ေလာက္တယ္။

ေရွ႔လုပ္ငန္းစဥ္

ဘုန္းႀကီးတို႔ ခုဆို စုစုေပါင္း ဆန္တင္းေပါင္း ၄၀၀၀ ေက်ာ္ လွဴၿပီးသြားၿပီ။ ဒီေတာ့ အ၀တ္တို႔၊ ဆန္တို႔၊ ေဆးတို႔ ရၿပီ။ ဆက္လုပ္ရမွာက ပ်က္စီးယိုယြင္းသြားတဲ့ ေဆးရံုေတြကို ျပန္ျပင္ဘို႔လိုတယ္။ ေရလႊမ္းလိုက္ေတာ့ ဆားငန္ေရ၀င္ၿပီး ပ်က္စီးသြားတဲ့ ေမ့ေဆးေပးစက္၊ ခဲြစိတ္ခန္းသံုးပစၥည္းေတြ equipment နဲ႔ instruments ေတြကို အသစ္၀ယ္ ျဖည့္ဆည္း ေပးဘို႔လိုတယ္။ ေနာက္ျပီး မူလတန္းေက်ာင္းနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြ ျပန္ျပင္ေပးရမယ္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြက တိုင္ေတြကေကာင္းေတာ့ က်န္ေသးတယ္။ အဲဒါကို အမိုး၊ အကာျပန္ျပင္ေပး လိုက္ရင္ လူေတြ ေလာေလာဆယ္ေနစရာ ရသြားမယ္။ အဲဒီမွာ လူေတြ စုေန။ သူတို႔ကို ဆန္အလံုအေလာက္ ျဖည့္ေပး ထားလိုက္ရင္ စုၿပီး ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ကိုယ္ ခ်က္စားလို႔ရမယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘယ္သူ႔ဆီကမွ အကူအညီမေတာင္းဘူး။ အားလံုး ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး။ ကိုယ္ထူကိုယ္ထပဲ။ စီစဥ္ ထားတာက အဲဒီမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ရိွတယ္။ တစ္ေက်ာင္းကို သြပ္ အခ်ပ္ ၁၀၀ နဲ႔ မိုးဘို႔ ေငြ တစ္သိန္းစီ လွဴၿပီးသြားၿပီ။ ဘိုကေလးတစ္ၿမိဳ႔နယ္လံုးမွာ ရြာေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ရိွတဲ့အနက္ က်န္တဲ့ရြာေတြ ဘယ္ေလာက္ လဲဆိုတာ မသိေသးဘူး။ စံုစမ္းတံုးပဲ။ ေက်ာင္းအားလံုးအတြက္ သြပ္ အခ်ပ္ တစ္သိန္းမွာထားတဲ့အနက္ သံုးေသာင္း ေလာက္ ရၿပီးၿပီ။ အိမ္လံုးက်ြတ္လြင့္သြားတဲ့သူေတြကို ထမင္း၊ ဟင္းခ်က္ဖို႔ ရန္ကုန္ထဲက ဒန္အိုးစက္ေတြသြားၿပီး ဒန္အိုး အလံုး တစ္သိန္းမွာထားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ပန္ကန္ တစ္သိန္း နဲ႔ ဇြန္း တစ္သိန္းလဲ မွာထားတယ္။ အေရးႀကီးတာက သူတို႔ ကို အေျခတက်ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးဘို႔ပဲ။
ေခါက္ဆဲြထုပ္ေလးေတြ လာေ၀လိုက္၊ ယူစားလိုက္။ မံု႔ထုပ္ေလးေတြ လာေ၀လိုက္၊ ယူစားလိုက္နဲ႔။ ၾကာရင္ ဒီလူေတြ သူေတာင္းစားဘ၀ ေရာက္သြားမယ္။ ဒါ့အျပင္ အေဖေရာ အေမပါ မုန္တိုင္းထဲမွာ ေသသြားလို႔ မိဘမဲ့ ျဖစ္သြား တဲ့ ကေလးေတြကို ဘယ္လိုကယ္မလဲ။ လူအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ့ လူေတြလက္ထဲ ေရာက္မသြားခင္ ကယ္ရမယ္။ လုပ္ရမဲ့ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြက အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ဖို႔ ပိုက္ဆံအမ်ားႀကီးလိုတယ္။ ပိုက္ဆံ မရိွရင္ ဘာမွ လုပ္လို႔မရဘူး။
ကဲ တရားနည္းနည္းေဟာရေအာင္။

မာလုက်ပုတၱ သုတၱန္

ဘယ္အလုပ္ဟာ အေရးႀကီးသလဲ လို႔ သိၿပီး အဲဒီအလုပ္ကို အရင္လုပ္ရမယ္။ ေတာထဲေတာင္ထဲ အမဲလိုက္ရင္း သမင္ကိုပစ္လိုက္တဲ့ျမားဟာ လဲြေခ်ာ္ျပီး လုလင္တစ္ေယာက္ရဲ့ ရင္၀ကို စူး၀င္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီလုလင္ကို သူ႔အေဖာ္အေပါင္းေတြက ျမားကိုႏႈတ္ၿပီး ေဆးကုေပးမယ္လုပ္ေတာ့ လုလင္က ျမားကိုအႏႈတ္မခံဘူး။ ေနၾကပါအံုး။ ေနၾကပါအံုး။ ျမားကိုမႏႈတ္ပါနဲ႔ဦး။ ေဆးအရင္မကုလိုက္ပါနဲ႔ဦး။
၁။ အဲဒီျမားဟာ ဘယ္အရပ္ကလာတာလဲ။
၂။ ျမားကို ဘာနဲ႔လုပ္ထားတာလဲ။ သစ္သားနဲ႔လား။ ၀ါးနဲ႔လား။
၃။ ျမားအၿမီးမွာ ခ်ည္ထားတာက ငွက္ေမြးလား။ ငွက္ေမြးဆုိ ဘာငွက္ရဲ့ အေမြးလဲ။
၄။ ျမားဦးမွာ တပ္ထားတာ သံလား။ ေၾကးလား။
၅။ ျမားဦးကို ဘာအဆိပ္သုတ္ထားတာလဲ။
၆။ အဲဒီျမားကို ပစ္လိုက္တဲ့လူက ပိန္သလား၊ ၀သလား၊ ျဖဴသလား၊ မဲသလား၊ အရပ္ရွည္သလား၊
အရပ္ပုသလား၊ ဘာလူမိ်ဳးလဲ။
၇။ အဲဒီလူက ဘယ္ဇာတိလဲ။ ဘယ္မွာေနတာလဲ စသျဖင့္ ဒါေတြသိေအာင္ အရင္စံုစမ္းပါအံုး။ ဒါေတြသိမွ က်ြႏ္ုပ္ရင္၀မွာ စူးေနတဲ့ ျမားကို ႏႈတ္ျပီးေဆးကုၾကပါ တဲ့။
ကဲ - အရင္လုပ္ရမွာကဘာလဲ။ ဒါေတြစံုစမ္းဘို႔လား။ ျမားကိုႏႈတ္ျပီး ေဆးကုဘို႔လား။

တစ္ေန႔မွာ မာလုက်ပုတၱဟာ ျမတ္စြာဘုရားဆီသြားျပီး ပုစၧာ ၁၀ မိ်ဳးကို ေမးတယ္။
၁။ စၾကာ၀ဠာသည္ အစဥ္အျမဲတည္သေလာ။
၂။ မတည္သေလာ။
၃။ စၾကာ၀ဠာသည္ အကန္႔အသတ္ရိွသေလာ။
၄။ မရိွသေလာ။
၅။ ၀ိညာဥ္သည္ ကာယႏွင့္ အတူတူပင္ေလာ။
၆။ ၀ိညာဥ္က တသီးတျခား၊ ကာယက တသီးတျခားပင္ေလာ။
၇။ တထာဂတသည္ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ တည္ရိွသေလာ။
၈။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ မတည္ရိွသေလာ။
၉။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ (တစ္ၿပိဳင္နက္) တည္ရိွ-မတည္ရိွသေလာ။
၁၀။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ (တစ္ၿပိဳင္နက္) မတည္ရိွ-မတည္ရိွမဟုတ္သေလာ။

ဒီေမးခြန္းေတြကိုမွ ျမတ္စြာဘုရားမေျဖရင္ ဆက္ၿပီး တရားအားမထုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီလို အက်ပ္ကိုင္တာကိုး။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဟဲ့၊ မာလုက်ပုတၱ။ ေလာကမွာ ငါရိွတယ္ ဆိုတဲ့အစဲြကို အရင္ျဖဳတ္။ ဒီအစဲြျပဳတ္သြားရင္ မင္းေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြ အားလံုးေျပလည္သြားမယ္။ အေရးၾကီးတာက ငါစဲြကို အရင္ျဖဳတ္ဖို႔။ ခုနက ေမးခြန္းေတြရဲ႔ အေျဖ ကို လိုက္ရွာေနဘို႔မဟုတ္ဘူး။
ခု ေဟာဒီအေဆာက္အဦးႀကီးကို ဘာလို႔ေခၚတံုး။ ဘုန္းႀကီးေတြေနတယ္။ တရားပဲြေတြ က်င္းပတယ္ဆိုေတာ့ ေက်ာင္း လို႔ေခၚရတယ္။ အကယ္၍ ဒီအေဆာက္အဦးႀကီးကုိ အခန္းအခန္းေတြဖဲြ႔ျပီး လူေတြထားလိုက္ရင္ ဘာျဖစ္သြားမ လဲ။ အိမ္ ျဖစ္သြားမယ္။ အကယ္၍ အခန္းေတြျပန္ဖဲြ႔ျပီး ငွားစားလိုက္ရင္ ေဟာ္တယ္ ျဖစ္သြားမယ္။ အိမ္သာလို အခန္းေတြဖဲြ႔ျပီး အိမ္သာလို႔ ေရးလိုက္ရင္ အိမ္သာ ျဖစ္သြားမယ္။ တိရိစၧာန္ေတြထားျပီး ျပစားလိုက္ရင္ zoo ျဖစ္သြားမယ္။ စီမံခန္႔ခဲြ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေနရာ လုပ္လိုက္ရင္ ရံုး ျဖစ္သြားမယ္။
ေက်ာင္းပဲလုပ္လုပ္၊ အိမ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဟာ္တယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္သာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရံုးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာပဲ လုပ္လုပ္။ လုပ္ခ်င္ တာလုပ္။ အေျခခံက ဘာေတြနဲ႔ေဆာက္ထားတာလဲ။ သြပ္၊ သံ၊ အုတ္ခဲ၊ ကြန္ကရစ္ ဒါပဲ ရိွမယ္။ ဒီသြပ္၊သံနဲ႔ အုတ္ခဲကိုပဲ ဒီဇိုင္း အမိ်ဳးမိ်ဳးေျပာင္းေဆာက္လိုက္ေတာ့ နာမည္အမိ်ဳးမိ်ဳးေျပာင္းသြားတာ။ ဒါျဖင့္ designer ကဘယ္သူလဲ။
အေျခခံ structure material ကေတာ့ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္။ ဒါပဲ ရိွတယ္။ design ေျပာင္းသြားလို႔သာ တရုပ္ ရယ္၊ ကုလားရယ္၊ အဂၤလိပ္ရယ္၊ ဗမာရယ္ ဒီလိုျဖစ္လာတာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ငါ ဆိုတာေပ်ာက္ဖို႔ မူရင္း structure ကို နားလည္ရမယ္။ မူရင္း structure material ကို နားမလည္တဲ့အခါက်ေတာ့ ငါပဲ၊ ငါ့ဥစၥာပဲ လို႔ စဲြေနေတာ့တာပဲ။ ဘာလဲ။ အတၱ နဲ႔ အတၱနိယ ( I and Mine ) ။ အဲဒီ ငါ ဆိုတာကိုမေဖ်ာက္ႏိုင္ရင္ ျမားစူးခံရတဲ့သူဟာ ေသဖို႔ပဲ ရိွေတာ့ တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “မာလုက်ပုတၱ၊ မင္းေခါင္းမွာ အတၱမီး၊ အတၱနိယမီးေတြ ေတာက္ေနတယ္။ အဲဒီမီးကို ခပ္ျမန္ ျမန္ ၿငိမ္းရမယ္။ ဒီပုစၧာေတြနဲ႔ အခိ်န္ျဖဳံးေနဘို႔ မဟုတ္ဘူး။” တဲ့။
(မာလုက်ပုတၱသုတ္ကို ပိုၿပီးအေသးစိတ္သိလိုသူမ်ား ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာ စာမ်က္ႏွာ ၂၇၊ ၂၈၊ ၂၉ မ်ားတြင္ ရႈပါ)။
ရင္၀မွာစူးေနတဲ့ ျမားကို အရင္ႏႈတ္ရမွာ။ အေရးတႀကီးလုပ္ရမဲ့အလုပ္က ျမားကိုျမန္ျမန္ႏႈတ္ၾကပါ။ ေဆးကို ျမန္ျမန္ကုၾကပါ။ ျမားကိုဘယ္သူကပစ္သလဲ။ ဒီျမားဘယ္ကလာသလဲ။ ျမားပစ္တာ ဘာလူမိ်ဳးလဲ စသျဖင့္ စည္းေ၀းပဲြ ထိုင္မေနၾကပါနဲ႔။ ငါ၊ ငါ့ဥစၥာဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြနဲ႔သာ လုပ္ေနၾကရင္ ျမားစူးေနတဲ့သူ ေသဘို႔သာရိွေတာ့တယ္။
ဘယ္သူျမားစူးစူး၊ ငါနဲ႔မဆိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဒါ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူေတြဒုကၡေရာက္ေရာက္ ငါတို႔မိသားစု ဘာမွမျဖစ္ရင္ေတာ္ျပီ ဆိုတဲ့သူေတြဟာ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာနဲ႔ မညီဘူး။ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူေတြကို ျမင္ရ ၾကားရရင္ တုန္လႈပ္စြာခံစားတတ္ရမယ္။ ဒုကၡေရာက္ ေနတဲ့သူကို ဒီဒုကၡကေန ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ လုပ္ေပးလိုစိတ္ရိွရမယ္။ စိတ္ရွိရံုနဲ႔တင္ မျပီးေသးဘူး။ ကာယကံေျမာက္၊ ၀စီကံေျမာက္ ေဆာင္ရြက္ လဲေပးရမယ္။ ဒုကိၡတသတၱ၀ါေတြရဲ့ဒုကၡကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးခ်င္တဲ့စိတ္ဟာ ကရုဏာပဲ။ မီးေလာင္ေနတဲ့သူကို မီးၿငိမ္း သတ္ေပးျပီး ေဆးကုေပးရမွာက ကရုဏာရွင္ေတြရဲ့အလုပ္။ လူမိ်ဳးေရးရႈေထာင့္ကေန ၾကည့္ျပီး ျငင္းခံုမေနၾကပါနဲ႔။ ဘုန္းႀကီးတို႔ သြားလွဴတဲ့ေနရာမွာဆိုရင္ မြတ္ဆလင္ေတြခ်ည္း အိမ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ ရိွတယ္။ ဒုကၡေရာက္တယ္ ဆိုတာမွာ လူမိ်ဳးမေရြး ဘာသာမေရြး အားလံုးသြားတူတယ္။
ဒီေတာ့ ဒီဒုကၡႀကီးကို ေျဖရွင္းဘို႔ ကရုဏာ ဆိုတဲ့ တူညီေသာ common platform လိုေနျပီ။ အားလံုးလက္တဲြျပီး ေလွ်ာက္ရမဲ့လမ္းဟာ ကရုဏာဆိုတဲ့ တစ္လမ္းထဲပဲ။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမိ်ဳးေရး၊ ဘာသာေရးမ်က္လံုးေတြအားလံုးမိွတ္ထားျပီး ကရုဏာဆိုတဲ့မ်က္လံုးနဲ႔ၾကည့္ၿပီး မီးေလာင္ေနတဲ့ေခါင္းကို ခပ္ျမန္ျမန္ၿငိမ္းဘို႔၊ ျမားစူးေနတဲ့ ဒါဏ္ရာကို ခပ္ျမန္ျမန္ကုသ ေပးဘို႔ လုပ္ၾကပါ။ ကရုဏာဆိုတဲ့ common platform ေပၚမွာ အားလံုးလက္တဲြျပီး ညီညီညာညာနဲ႔ ၀ိုင္းၾက ၀န္းၾကပါ။
ေနာက္ျပီး ဧရာ၀တီတိုင္းက မုန္တိုင္းေဘးေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနသူ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားကို ကရုဏာ ပို႔ၾကပါ။ မုန္တိုင္းအတြင္းကြယ္လြန္သြားၾကသူအေပါင္းကိုလည္း ကိုယ္ျပဳထားသမွ်ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို အမွ်အတန္း ေပးေ၀ၾကပါ။

ဒုကၡပတၱာစ နိဒုကၡာ၊ ေဟာႏၱဳ သေဗၺပိပါဏိေနာ။
ဒုကၡပတၱာစ - ဆင္းရဲပင္ပန္းျခင္းသို႔ ဆုိက္ေရာက္၍ေနၾကကုန္ေသာ၊ သေဗၺပိ - အလံုးစံုကုန္ေသာ သတၱ၀ါ အေပါင္းတို႔သည္၊ နိဒုကၡာ - ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းၾကကုန္သည္၊ ေဟာႏၱဳ - ေကာင္းစြာမေသြ ျဖစ္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
ဘယာပတၱာစ နိဘယာ၊ ေဟာႏၱဳ သေဗၺပိပါဏိေနာ။
ဘယာပတၱာစ - ေဘးရန္အမိ်ဳးမိ်ဳး ကပ္ၿငိ၍ ေနၾကကုန္ေသာ။ သေဗၺပိ - အလံုးစံုကုန္ေသာ သတၱ၀ါ အေပါင္း တို႔သည္၊ နိဘယာ - ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းၾကကုန္သည္၊ ေဟာႏၱဳ - ေကာင္းစြာမေသြ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ေသာကပတၱာစ နိေသာကာ၊ ေဟာႏၱဳ သေဗၺပိပါဏိေနာ။
ေသာကပတၱာစ - ေဆြမိ်ဳး ဉာတိပ်က္ျခင္း၊ စီးပြားပ်က္ျခင္း၊ က်န္းမာေရးပ်က္စီးျခင္း စသျဖင့္ ပ်က္စီးျခင္း အမိ်ဳးမိ်ဳးေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကကုန္ေသာ။ သေဗၺပိ - အလံုးစံုကုန္ေသာ သတၱ၀ါ အေပါင္း၊ ဧရာ၀တီတိုင္းအတြင္းမွ ေဆြေဟာင္း မိ်ဳးေဟာင္း။ မိေဟာင္း ဖေဟာင္း။ မိတ္သဂၤဟာအေပါင္း တို႔သည္၊ နိေသာကာ - ေသာကကင္းေ၀း၊ စိတ္ေအးခ်မ္းသာ ရိွၾကကုန္သည္၊ ေဟာႏၱဳ - ေကာင္းစြာမေသြ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

(ဆရာေတာ္ေဟာသြားတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါသည္။ က်ြန္ေတာ္က လက္ေရးႏွင့္ လိုက္ေရးရတာဆိုေတာ့ အကုန္ မမွတ္ႏုိင္၊ ခု မွတ္လို႔ရသေလာက္ကို ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ခ်လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏)

ေအးျငိမ္း
၂၉-၀၅-၂၀၀၈
၂၃၂၉ နာရီ

No comments: