Wednesday, July 30, 2014

ဓားသြားထက္က ပ်ားရည္စက္

တစ္ေန႔မွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲ တစ္ေယာက္ထဲေလွ်ာက္သြားေနရင္း အင္မတန္မွ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္လွတဲ့ က်ားႀကီးနဲ႔ ပက္ပင္းတိုးမိသတဲ့။ 
သူလည္း ေျခကုန္သုတ္သေပါ့။ 
ဒါေပမဲ့ ေျပးမိလို႔မွ မၾကာေသးမီ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးထိပ္ ေရာက္လာပါေရာလား။ 
အသက္ေဘးဆိုေတာ့ သူလည္း ႀကံရာမရဘဲ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးထဲ ဆင္းခ်လိုက္တာ စေတာ္ဘယ္ရီပင္မွာ တဲြေလာင္းႀကီး ျဖစ္ေနသတဲ့။
 ျပဳတ္သာက်လိုက္လို႔ကေတာ့ အရိုးအသားေတာင္ ရွာေတြ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။

ေအာင္မေလးဗ်ာ။ သူတဲြေလာင္းႀကီးျဖစ္ေနတံုး ၾကြက္ႏွစ္ေကာင္ကလည္း စေတာ္ဘယ္ရီပင္ရဲ့အျမစ္ေတြကို တကြ်ိကြ်ိနဲ႔ ကိုက္ျဖတ္ ေနပါေသးလား။

ရုတ္တရက္ သူဟာ သူ႔လက္လွမ္းတမီမွာ အရည္ရႊမ္းလွတဲ့ စေတာ္ဘယ္ရီခိုင္ႀကီးေတြ႔လိုက္ရေတာ့ ဘာကုိမွ ေတြးမေနဘဲ လွမ္းဆြတ္လိုက္ၿပီး စေတာ္ဘယ္ရီသီးေတြကို အငမ္းမရစားလိုက္တယ္။

ေတာက္၊ ေကာင္းလိုက္တဲ့ စေတာ္ဘယ္ရီသီးႏွယ္ကြာ။

x x x x x x x x x

ေမာင္ညီမေလးတို႔ေရ -

ဒီပံုျပင္ေတြက နိမိတ္ပံုေတြနဲ႔ ျပထားတာကဲြ႔။


အဲဒီလူဆိုတာ ဘယ္သူလဲ။ က်ားႀကီးဆိုတာက ဘာကိုေျပာတာလဲ။ ၾကြက္ႏွစ္ေကာင္က ဘာကို ရည္ညႊန္းတာလဲ။ ေကာင္းလိုက္တဲ့ စေတာ္ဘယ္ရီသီးကြာ - ဆိုတာကေကာ ဘာကိုေျပာခ်င္တာလဲ။


လက္ႏိွပ္စက္ရိုက္သူမွ်သာ

သူဟာ ႏွင္းဆီေကာင္းကင္ဘိုးဘြားရိပ္သာမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနခဲ့တယ္။ အလြန္အင္မတန္ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တဲ့ ေပါလ္စမစ္ကို ၁၉၂၁ ခု၊ စက္တင္ဘာ ၂၁ ရက္ေန႔မွာ ေမြးရာပါ ဦးေဏွာက္က်ပ္မျပည့္တဲ့ေရာဂါနဲ႔ ေမြးခဲ့တယ္။ သူ႔မွာ ဦးေဏွာက္က်ပ္မျပည့္တာနဲ႔ သြက္ခ်ာပါဒရိွတာတင္မဟုတ္ေသးဘူး။ စကားေျပာရင္လည္း အ,ထစ္၊ အ,ထစ္နဲ႔။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္လည္း တံု႔ေႏွး တံု႔ေႏွးျဖစ္ေနေသးတယ္။

ငယ္ငယ္တံုးက ေက်ာင္းမေနခဲ့ရတာေတာင္မွ သူက သူ႔ကုိယ္သူ အင္မတန္ထူးခြ်န္ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အႏုပညာရွင္၊ စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံအျဖစ္ ၀ံ့ၾကြားေနေသးတယ္။

သူလက္ႏိွပ္စက္ရိုက္ရာမွာ ညာဘက္လက္ ၿငိမ္ေနေစဘို႔ ဘယ္ဘက္လက္နဲ႔ထိန္းထားရတယ္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာ လက္ႏွိပ္စက္ ခလုတ္ႏွစ္ခုကို မႏိွပ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ အရုပ္ေရးဘို႔ သူဟာ လက္ႏွိပ္စက္က shift key ကို အေသႏိွပ္ထားရတယ္။ ဒါမွ အရုပ္ေရးရာမွာ သံုးတဲ့ အေပၚစာလံုးေတြ (@ # $ % ^ & * ( )_ ကို ရႏုိင္မွာကိုး။ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္း ၇ ခုေက်ာ္အတြင္း ေပါလ္ဟာ ပန္းခ်ီကား ရာေပါင္းမ်ားစြာကို လက္ႏွိပ္စက္သံုးၿပီး ဆဲြႏိုင္ခဲ့တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါမွာ သူဟာ မူရင္းရုပ္ပံုကားခ်ပ္ေတြကို သူမ်ားကုိ ေပးပစ္လိုက္ေလ့ရိွတယ္။ အၿမဲမဟုတ္ေတာင္ တစ္ခါတစ္ခါမွာ သူဟာ သူ႔ပန္းခ်ီကားမိတၱဴေတြကို သူ႔မွတ္တမ္းအတြက္ သိမ္းထားတတ္တယ္။

လက္ႏွိပ္စက္ရိုက္ရာမွာ အေတာ္ႀကီးကို ကြ်မ္းက်င္လာတဲ့အခါ သူဟာ လက္ႏိွပ္စက္ ခလုတ္ကေလးေတြသံုးၿပီး အရိပ္၊ အေရာင္၊ အေသြးေတြကို ခဲတံ၊ မီးေသြးတို႔နဲ႔ဆဲြသလို နည္းပညာအသစ္ကိုသံုးၿပီး ဆဲြႏိုင္လာခဲ့တယ္။

ဒီ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွတဲ့သူ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ဆံုးပါးသြားတဲ့အခါ လူအမ်ားကုိ ေစ့ေဆာ္မႈေပးႏိုင္တဲ့ အင္မတန္ထူးျခားအ့ံၾသဘြယ္ လက္ရာအေျမာက္အမ်ားကို ခ်န္ထားခဲ့ႏိုင္တယ္။


“လူေတြက တံခါးမႀကီးကို ပိတ္ထားတဲ့အခါ ဘုရားသခင္က ျပဴတင္းတံခါးကို ဖြင့္ေပးတယ္” ဆုိတဲ့စကားကို မင္းၾကားဖူးလား။ ဘုရားသခင္ဟာ ဒီလူထူးလူဆန္းအတြက္ အိမ္သစ္တစ္ေဆာင္ေဆာက္ဘို႔ အလံုးစံုကူညီခဲ့တယ္လုိ႔ ငါေတာ့ထင္တာပဲ။


Source: Just A Typewriter

ေအာက္က သူ႔လက္ရာေတြကို ၾကည့္ၾကည့္ပါအံုးဗ်ာ။ အဲဒါ လက္ႏိွပ္စက္နဲ႔ ဆဲြထားတာပါဆိုရင္ ခင္ဗ်ား ယံုဘို႔အေတာ္ခက္လိမ့္မယ္။



















ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္

ေရွးတံုးက တစ္သက္လံုးလယ္ပဲလုပ္လာခဲ့တဲ့ လယ္သမားႀကီးတစ္ေယာက္ရိွသတဲ့။

တစ္ေန႔ေတာ့ လယ္လုပ္ရာမွာခိုင္းေနတဲ့ သူ႔ျမင္းေပ်ာက္သြားတယ္။ အဲဒါကို သူ႔အိမ္နီးနားခ်င္းေတြၾကားေတာ့ သနားကရုဏာသက္စြာနဲ႔ လာေမးၾကတယ္။ “ဆိုးလိုက္တဲ့ ကံကြာ။”

လယ္သမားႀကီးက ျပန္ေျပာတယ္။ “ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္”

ေနာက္ေန႔မနက္က်ေတာ့ တျခားျမင္းရိုင္းသံုးေကာင္နဲ႔အတူ သူ႔ျမင္း ျပန္ေရာက္လာတယ္။

သူ႔မိတ္ေဆြေတြက ေျပာျပန္တယ္။ “တယ္လဲ ကံေကာင္းပါလားေဟ့။”

အဖိုးအိုးက ျပန္ေျပာတယ္။ “ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္”

ေနာက္ေန႔မနက္မွာ လယ္သမားႀကီးရဲ့သားဟာ မေလ့က်င့္ရေသးတဲ့ ျမင္းရုိင္းတစ္ေကာင္ကုိ ယူစီးလုိက္တာ ျမင္းလဲ ထခုန္လိုက္ေရာ ျပဳတ္က်ၿပီး ေျခက်ိဳးပါေလေရာ့လား။

ဒီေတာ့ သူ႔မိတ္ေဆြေတြက စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ လာေျပာၾက ျပန္တယ္။ “ဆိုးလိုက္တဲ့ ကံကြာ။”

လယ္သမားအဖိုးအိုကလည္း ထံုးစံအတိုင္း ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ “ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္”

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္က်ေတာ့ စစ္သားစုေဆာင္းေရးဆုိၿပီး ရြာထဲကို စစ္ဗိုလ္ေတြေရာက္လာတယ္။
ေျခက်ိဳးေနတဲ့ အဖိုးႀကီးရဲ့သားကို ေတြ႔သြားေတာ့ သူကို စစ္သားအျဖစ္ မေရြးေတာ့ဘူး။

သူ႔မိတ္ေဆြေတြလည္း တအံ့တၾသနဲ႔ လာေျပာၾက ျပန္တယ္။ “ကံေကာင္းလို႔ေဟ့။”

အဖိုးအိုကလည္း ထံုးစံအတိုင္း ျပန္ေျပာလိုက္တာေပါ့။ “ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္” တဲ့။

x x x x x

ပံုျပင္ေလးကေတာ့ ဒါပါပဲကြယ္။

ကဲ - ပံုျပင္က ဘာေပးခ်င္တာလဲဆိုတာ ေမာင္ညီမေလးတို႔ ေျပာၾကည့္ပါဦး။ မွန္တဲ့သူကို ေျမာက္ကိုးရီးယားက ၀က္နားရြက္သုပ္ ေကြ်းပါမယ္ကြယ္။

6. Maybe from The 10 Very Best Zen Stories


Monday, July 28, 2014

သင္ယူမႈပံုစံကို ျပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္း အပိုင္း (၁)

၁။ လိမၼာပါးနပ္ပါ

စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာသင္ယူျခင္းသည္ က်ဆင္းေနေသာ သင့္ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားအတြက္ ကုေဆးတစ္ခု ျဖစ္သည္။

ဂ်င္မ္ကြက္ဟာ အတန္းထဲမွာ ထူးခြ်န္တ့ဲေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူထူးခြ်န္တာက ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွခဲ့တဲ့အတြက္ ထူးခြ်န္ရတာ။ အသက္ ၅ ႏွစ္သားေလာက္မွာ ေခါင္းဒဏ္ရာရၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘာပဲသင္သင္၊ သင္ယူေလ့လာမႈဆိုတာ သူ႔အတြက္ အႀကီးမားဆံုး စိန္ေခၚမႈႀကီးျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ သူဟာ အထက္တန္းကိုၿပီးေအာင္ တက္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ေကာလိပ္ေက်ာင္း ၀င္ခြင့္ရေအာင္ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
အဲဒီလည္းေရာက္ေရာ သင္ၾကားေရးဆုိင္ရာ ျပႆနာေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေက်ာ္လႊားမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ၿပီး ဘာသာရပ္ေပါင္းမ်ားစြာသင္ယူဘို႔ မွတ္ပံုတင္လုိက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ စာသင္တဲ့အထဲ စိတ္ျမႈပ္ထားလိုက္တာ စားဘို႔လည္းေမ့၊ အိပ္ဖို႔လည္းေမ့၊ ေလ့က်င့္ခန္းေတြလည္း မလုပ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ထိ ျဖစ္သြားတယ္။ သူဟာ အဲဒီ သူ႔အစဲြေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေတာ့တာပဲ။
            တစ္ေန႔ သူစာၾကည့္တိုက္ထဲကထြက္လာေတာ့ အရမ္းကို ပင္ပန္းေနၿပီ။ သူ ေလွခါးေပၚကို လဲက်သြားတယ္။ သတိရလာလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဆးရံုေပၚေရာက္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ က်ိဳးပဲ့၊ ဖူးေယာင္၊ ပြန္းရွ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔။ သူ အေတာ့္ကို စိတ္ဓာတ္က်သြားတယ္။
            အဲလ္ဘတ္အိုင္စတိုင္းရဲ့ အဆိုအမိန္႔ျဖစ္တဲ့ “အရူးဟာ ဒါကိုပဲထပ္တလဲလဲလုပ္ရင္း ထူးျခားတဲ့ရလဒ္မ်ား ရေလမလားလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနတယ္” ကို ေရးထားတဲ့ စာတမ္းေလးပါတဲ့ ေကာ္ဖီခြက္ကိုင္ရင္း သူနာျပဳဆရာမေလး ေရာက္လာတယ္။
            အိုင္စတိုင္းရဲ့ ရူးသြပ္ျခင္း အဓိပၸာယ္ကိုဖတ္ၿပီး ကြက္ ဟာ ေက်ာင္းနဲ႔ေကာလိပ္ေတြဟာ “ဘာလဲ” ဆိုတာကုိ သင္ယူဘုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးေနရာျဖစ္ေပမဲ့ “ဘယ္လုိ” ဆိုတာကို သင္ဘို႔မဟုတ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ သင္ၾကားမႈအတြက္ အကန္႔အသတ္ေတြကို ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားရမယ္ဆိုတာကုိ သူသိသြားတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ဘယ္လို သင္ယူရမယ္ဆိုတာကို သူစတင္ေလ့လာေတာ့တယ္။
ကြက္ဟာ ေလ့လာျခင္းရဲ့ သိပၸံနဲ႔ ၀ိဇၨာ ပညာရပ္ေတြကို စတင္သင္ယူတယ္။ ရက္ ၃၀ အတြင္းမွာပဲ သူဟာ စာကို ျမန္ျမန္ဖတ္ လာႏုိင္တယ္။ ပိုၿပီးအာရံုစူးစိုက္လာႏိုင္သလို ပိုၿပီးေတာ့လည္း မွတ္မိလာတယ္။ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း သူဟာ အတန္းထဲမွာ အထူးခြ်န္ဆံုးေက်ာင္းသား ျဖစ္လာတယ္။ သူဟာ ဒုကၡသုကၡေတြကို ေအာင္ျမင္မႈအျဖစ္ ေျပာင္းပစ္ႏုိင္ခဲ့တယ္။
အခုေတာ့ ကြက္သင္တန္းေက်ာင္းရဲ့ အမႈေဆာင္အရာရိွခ်ဳပ္ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။ သူက “Knowledge is power, Learning is super power” (အသိဉာဏ္ဟာ ခြန္အား၊ ေလ့လာျခင္းဟာ မဟာခြန္အား) လို႔ေျပာတယ္။  

၂။ မီးကုိ စြန္႔လႊတ္ရျခင္း

            သင္ယူေလ့လာမႈဆုိတာ တျခားကမၻာက ၿဂိဳဟ္သားေတြရဲ့ အလုပ္မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ေနပါဦး။ ငါတို႔လူသားအားလံုးဟာ အူ၀ဲ ဆိုၿပီး ေမြးလာကတည္းက စၿပီး ေလ့လာသင္ယူေနၾကရတာ မဟုတ္လား။ ကေလးေတြ ဘယ္လို ေလ့လာသင္ယူၾကတယ္ဆိုတာ နည္းနည္းေလာက္ ေစာင့္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ မင္းသူတို႔ကို ကူညီႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ မင္းလည္းဒီလိုပဲ သင္ယူခဲ့ရတာဆိုတာ သေဘာေပါက္လာလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး မင္းလဲပဲ တစ္သက္လံုး စူးစမ္းမႈ၊ စပ္စုမႈ၊ ေလ့လာမႈေတြ လုပ္ရေတာ့မွာ သဘာ၀ပဲ မဟုတ္လား။
            ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ဒီေမြးရာပါ ေလ့လာမႈမီးေတာက္ဟာ တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္းသြားရတာပဲ။ ေက်ာင္းသြားဘို႔ အင္တင္တင္ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္ကို အတင္းကို တြန္းထိုး ႏိႈးဆြေနရေတာ့တာ။ အခ်ိန္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် အသက္အရြယ္နဲ႔ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈအၾကား ကြာဟခ်က္ဟာလည္း တျဖည္းျဖည္း ပိုႀကီးလာတယ္။ အဲဒီအခါမွာ အလုပ္အကိုင္ အာမခံခ်က္ နဲ႔ သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလည္း က်ဆင္းလာတယ္။

၃။ သင္ယူမႈအတြက္ အတားအဆီး

            ငါတို႔ရဲ့ သင္ၾကားေလ့လာမႈကို သဘာ၀အေလ်ာက္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပိတ္ပင္ဟန္႔တားေနတာ ဘာေတြလဲ။ ဒီမွာ အတားအဆီး ႏွစ္ခုရိွတယ္။

၁။ အစက္ေတြကို ဆက္ႏိုင္စြမ္းမရိွမႈ
            ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ (အာသာရမၼက္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ေလ့လာလိုစိတ္ နဲ႔ သူ႔တို႔တတ္ႏိုင္စြမ္း) ဆိုတဲ့ အစက္ႏွစ္ခုရယ္။ (သူတို႔လုပ္ႏိုင္စြမ္း နဲ႔ အရိွန္အဟုန္နဲ႔ေျပာင္းေနတဲ့ ေစ်းကြက္တန္ဘိုး) ဆိုတဲ့ အစက္ႏွစ္ခု ကို ဆက္မေပးႏိုင္ေသးဘူး ျဖစ္ေနတယ္။

၂။ အေကာင္းဆံုးမဟုတ္တဲ့ ေလ့လာမႈ
            စဥ္ဆက္မျပတ္ေလ့လာမႈဟာ မရိွမျဖစ္လိုပါတယ္လို႔ ငါတို႔လက္ခံထားရင္ေတာင္ ငါတို႔ဟာ ပိုၿပီး ထိေရာက္တ့ဲနည္းေတြနဲ႔ ေလ့က်င့္ေပးခံရတာမ်ိဳးမရိွေသးဘူး။

            ငါတို႔ရဲ့ သင္ယူလိုစိတ္နဲ႔ ေလ့လာႏိုင္စြမ္းနည္းပါးမႈ - စတ့ဲ အေျခခံျပႆနာေတြကို မရွင္းႏိုင္ရင္ စာအုပ္ေတြ၊ အြန္လိုင္းသင္တန္းေတြ၊ သင္ရိုးေတြရိွေနရင္ေတာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ေလ့လာေနသူအတြက္ေတာ့ ခက္ခဲေနဦးမွာဘဲ။   
            ဒါေပမဲ့ သင္ယူေလ့လာျခင္းရဲ့ ပထမေနရာဟာ ဘာလဲ။

၄။ သင္ယူေလ့လာမႈရဲ့ ရႈေထာင့္သံုးမ်ိဳး

            ပတ္၀န္းက်င္အေနအထားအရ သူတို႔အရည္အေသြးကို အဆင့္ျမွင့္ဘို႔ သင္ယူေလ့လာမႈကို မျဖစ္မေနလုပ္ဘို႔ တြန္းအားေပးခံလာရတဲ့အခါ လူေတြဟာ လက္မွတ္ေတြ၊ ဒစ္ပလုိမာေတြ၊ ဘဲြ႔ေတြရေအာင္ အသည္းအျပင္း လုိက္ၾကရေတာ့တယ္။ ဆိုေတာ့ သင္ယူေလ့လာမႈဆိုတာ လက္မွတ္တစ္ခုရဘို႔ဆိုတဲ့ အလြန္က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ေဘာင္ထဲ ေရာက္သြားတယ္။
            မင္း အသက္ ၇၀ ဆိုပါေတာ့။ အတန္းထဲမွာ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား ဘယ္ႏွစ္နာရီေလာက္ရိွေနႏိုင္မလဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းၾကည့္စမ္းပါ။ ငါက ၅%ပဲရိွတယ္လို႔ေျပာလုိက္ရင္ မအံ့ၾသပါနဲ႔။ အေရးႀကီးတာက က်န္တဲ့ ၉၅% ေသာအခ်ိန္ေတြကို ဘယ္လို သံုးလုိက္သလဲ ဆုိတာဘဲ။
            ကံအားေလ်ာ္စြာ ေလ့လာမႈနည္းလမ္းေတြဟာ ပိုၿပီးက်ယ္ျပန္႔လာတယ္။ ေအာက္က အခ်က္သံုးခ်က္ အပါအ၀င္ေပါ့။

၁။ အသိပညာ (knowledge)
            ဘာေတြငါတို႔သိသလဲဆုိတာ ဗဟုသုတေပါ့။ ဥပမာအားျဖင့္ စီးပြားေရးပညာ၊ သမိုင္းပညာ၊ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခဲြမႈအတတ္ပညာ စသည္ေပါ့။ ထံုးစံအားျဖင့္ေတာ့ ဒီအသိပညာေတြကို ငါတို႔ဟာ ေက်ာင္းကေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာအုပ္ေတြကေသာ္လည္းေကာင္း ရတယ္။

၂။ ကြ်မ္းက်င္မႈ (skill)
            ကြ်မ္းက်င္မႈဆိုတာ တစ္ခုခုကိုလုပ္ႏုိင္တဲ့ အရည္အေသြးပဲ။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ပစၥည္းတစ္ခုခုကုိေရာင္းတာ၊ ကြန္္ျပဴတာ ပရိုဂရမ္တစ္ခုကို ေရးတာ၊ စက္ျပင္တာ၊ မီးဆင္တာ စတာေတြဟာ ကြ်မ္းက်င္မႈေပါ့။ ကြ်မ္းက်င္မႈကိုေတာ့ သင္တန္းနဲ႔ သင္ေပးလို႔ရတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲကေန တတ္လာတာရိွတယ္။

၃။ သေဘာထား (attitude)
            ဒါ အေရးႀကီးဆံုးလို႔ ထင္တာပဲ။ မင္းစဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ကြာ။ တစ္ေယာက္ေယာက္ဟာ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုတာလဲသိတယ္။ လုပ္လည္းလုပ္တတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ခ်င္ဘူးဆို မခက္ပါလား။ ဆိုလိုတာက ဒီေနရာမွာ သံုးမတ္လံုး သံေခ်ာင္း သံုးရမယ္ဆုိတာသိေပမဲ့ ငါးမူးလံုးပဲသံုးသြားတာမ်ိဳးေပါ့။ ဆိုေတာ့ စိတ္ေနစိတ္ထားသာ မေကာင္းလို႔ကေတာ့ မင္း ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲ တတ္တတ္၊ သိသိ အလကားပဲမဟုတ္လားကြ။

            တကယ္ေလ့လာသင္ယူတယ္ဆိုတာ အဲဒီ အခ်က္သံုးခ်က္ အားလံုးပါဘို႔လိုတယ္္။ အိပ္ယာ၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာ ရိွတဲ့မင္းရဲ့ အရည္အခ်င္းဟာ မနက္ အိပ္ယာကထတံုးက ရိွေနတဲ့ အရည္အေသြးထက္ ပိုသာေနေစရမယ္။
            ကိုင္း၊ ဘယ္လုိလဲ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။
            တစ္ဆင့္ခ်င္း၊ တစ္ဆင့္ခ်င္းေပါ့ကြာ။

Ref: Part 1: Get Smart: Rekindle the fire of learning: from The Straits Times dated July 9, 2014. Page C30, Recruit.


ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၂၈၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၄။ ညေန ၄ နာရီ ၃ မိနစ္။


အပိုင္း (၂) Part 2: Be thirsty to KNOW. ေမွ်ာ္ . . . . . 

Don’t Work Hard, Work Smart

မနက္ျဖန္ခါ ဥပုသ္ထြက္ေန႔မို႔ ပိတ္သည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္ အလႅာအရွင္ျမတ္ခင္ဗ်ား။ (ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ေရာက္ရင္ ခရစ္ေတာ္ကို ေက်းဇူးတင္မွာေပါ့ဗ်ာ။)
သည့္အတြက္ လုပ္လက္စအလုပ္မ်ား ေဘးခ်ထားကာ စာမ်ား အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ၿပီး မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္မွ လူငယ္မ်ားအတြက္ စာတစ္ပုဒ္ ေရးထုတ္လိုက္ပါသည္။

Don’t Work Hard, Work Smart ဆိုတာေလးကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ ၾကားဖူးခ်င္မွလည္း ၾကားဖူးမွာေပါ့ေလ။ ယခု ဤအေၾကာင္း ေရးပါမည္။


နိဒါန္း

သင္အလုပ္ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားပမ္းစား လုပ္ခဲ့သလဲ မေျပာပါႏွင့္။ သင္ဘယ္ေလာက္ အလုပ္ၿပီးေျမာက္ခဲ့သလဲ ေျပာပါ။

            သင္မိတ္ေဆြ ႀကဳံဖူးမွာပါ။ ႀကိဳးစားပမ္းစား တပင္တပန္းလုပ္ခဲ့ၿပီးမွ မွားလို႔ ျပန္ဖ်က္ပစ္လိုက္ရတာ။ သည္အလုပ္ၿပီးဘို႔ တစ္နာရီ ၾကာခ်င္ၾကာမည္။ ဒါမွ မဟုတ္ တစ္ရက္ ၾကာခ်င္ၾကာမည္။ ပိုက္ဆံေတြ ကုန္ခ်င္ကုန္မည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ သင့္လုပ္အား ေတြ၊ အခ်ိန္ေတြ ကုန္သြားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၿပီးခါမွ မွားေနမွန္းသိသျဖင့္ သံုးမရေတာ့ ထို ႀကိဳးစားထားခဲ့သမွ် သဲထဲေရသြန္ ျဖစ္သြားသည္။
            ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယခုလုပ္ေနသည့္ CT Hub Projet တြင္ ေလးထပ္၌ ကြန္ကရစ္ေလာင္းၿပီးမွ မွားလို႔ ဘရိတ္ကာႏွင့္ တစ္ဒိုင္းဒုိင္း ထိုးခဲြလိုက္ရသည့္ျဖစ္ရပ္ မၾကာေသးကမွ ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ စူပါဗိုက္ဆာက drawing ကို latest revised drawing မသံုးဘဲ လက္ထဲရိွတာႏွင့္ ခ်လိုက္သည္။ RTO, RE ဆိုသူမ်ား၊ အင္ဂ်င္ႏွစ္ရာဆိုသူမ်ားရိွပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဘရိတ္ကာႏွင့္ ထုိးခဲြရသည့္ဘ၀ ေရာက္သြားသည္ကို ကြ်န္ေတာ္နားမလည္ႏိုင္ပါ။ ကိုယ့္ကိစၥမဟုတ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း သြားမစပ္စု။ ေဘးမွရပ္ကာသာ စုပ္သပ္ေနမိသည္။ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ စလက္က အႀကီးႀကီးမဟုတ္။ ငါးမီတာ ပတ္လည္မွ်သာ ရိွသည္။
            ယခုလည္း Block 3 တြင္ ေလးထပ္မွ ငါးထပ္၊ ေျခာက္ထပ္မ်ားသို႔ တက္ေသာေလွခါးက အရပ္မလြတ္။ ဒီဇိုင္းလဲြလို႔ဆို၏။ ဘယ္ႏွယ္လုပ္ၾကလိမ့္မည္ မသိ။ ယခုထိေတာ့ သည္အတိုင္း ရိွေနေသးသည္။
            ဆိုေတာ့ သည္စလက္ေလာင္းဘို႔ ေဖာင္၀ပ္ဆင္ရသည္။ သံခ်ည္သံေကြးေတြ လုပ္ရသည္။ ကြန္ကရိေတြ မွာရသည္။ ထို လုပ္အား၊ အခ်ိန္၊ ေငြမ်ားအားလံုး အလဟႆျဖစ္မကုန္ပါသေလာ။ လူေပကပဲ အမွားဘယ္ကင္းႏိုင္ပါ့မလဲ ဟု အထြန္႔တက္ႏိုင္ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စနစ္တက် စစ္ေဆးစီမံၿပီးလုပ္လွ်င္ သည္အမွားမ်ိဳးမ်ားကို ေရွာင္လဲႊလို႔ ရႏုိင္ပါမည္။
            ေရွးလူႀကီးမ်ားကေတာ့ ဦးေဏွာက္ကို လႊာသံုး ဟု ဆို၏။ ဤသည္မွာ Work smart လုပ္ဖို႔အေၾကာင္း ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မည္မွ်ပင္ပင္ပန္းပန္း (Work hard) လုပ္သည္ျဖစ္ေစ။ စနစ္တက် မလုပ္တတ္လွ်င္ (Work smart) သမားထက္ အလုပ္ပိုၿပီးစရာ မရိွပါ။ ဦးေဏွာက္သံုးၿပီး စနစ္တက် လုပ္သူသည္ သက္သာသည္၊ အလုပ္မ်ားမ်ားၿပီးသည္။


၁။ နည္းလမ္း ၄ သြယ္အနက္ ပထမ နည္းလမ္း

၁က) ဦးစားေပးအဆင့္ ေရြးခ်ယ္ပါ။


သင့္၌ လုပ္စရာအလုပ္မ်ား မ်ားျပားစြာ တန္းစီေနပါလိမ့္မည္။ ထိုအလုပ္မ်ားကို ႀကံဳသလို ဟိုဟာေကာက္လုပ္လိုက္၊ သည္ဟာေကာက္လုပ္လိုက္ မလုပ္ပါႏွင့္။ အခ်ိန္သာကုန္သြားမည္၊ အလုပ္တစ္ခုမွ မၿပီးဘဲ ရိွပါလိမ့္မည္။
            သင့္အလုပ္မ်ားကို တစ္ခုခ်င္း ခ်ေရးလိုက္ပါ။ ထို႔ေနာက္ အခ်ိန္ယူၿပီး ေခါင္းေအးေအးႏွင့္ မည္သည့္အလုပ္ကေတာ့ အခုလုပ္မွ ျဖစ္မည္။ မည္သည့္အလုပ္ကို ျဖည္းျဖည္းမွ လုပ္လုိ႔ရသည္။ မည္သည့္အလုပ္ကိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းလုပ္လို႔မျဖစ္။ မည္သူႏွင့္ေတြ႔ၿပီး မည္သည့္အခ်က္အလက္မ်ား ရယူရဦးမည္။ မည္သည့္အလုပ္ကေတာ့ ေလးငါးရက္၊ တစ္ပတ္ေလာက္ လုပ္ယူရမည္ အစရိွသည္တုိ႔ကို အေသးစိတ္စဥ္းစားပါ။
            ထို႔ေနာက္ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ ေရးဆဲြပါ။ လုိအပ္သည့္သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရယူရန္ရိွသည္တုိ႔ကို ခ်ေရးထားပါ။ ေတြ႔စရာရိွသူတို႔၏ အမည္၊ ေနရာဌာနတို႔ကုိ မွတ္ခ်က္ေကာ္လံတြင္ ေရးထားပါ။ မည္သည့္ေန႔တြင္ ေတြ႔မည္ကိုပါ ေရးပါ။


 ၁ခ) လုပ္ရမည့္အလုပ္ကို ေကာက္ေၾကာင္းဆဲြပါ။


 မိမိလုပ္ရမည့္အလုပ္ကို ဘာၿပီးဘာလုပ္ရမည္ စသျဖင့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ ပံုၾကမ္းဆြဲပါ။ ပံုၾကမ္းဆဲြသည္ဆိုရာတြင္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္စရာမလိုပါ။ လုပ္ငန္းကိုလုိက္၍ ေခါင္းထဲတြင္ပင္ စဥ္ႏိုင္သည္။ မွတ္စုစာအုပ္ေလးထဲတြင္ အၾကမ္း ေရးျခစ္ႏုိင္သည္။ အကယ္၍ အလုပ္သည္ လုပ္ေနက်အလုပ္ျဖစ္ပါက Checklist လုပ္ထားပါ။ ထို checklist အတိုင္းလုပ္သြားလ်င္ ေမ့က်န္ခဲ့တာမရိွေတာ့သျဖင့္ အလုပ္ပိုတြင္က်ယ္သည္။

၁ဂ) ဟင့္အင္ လို႔ မေျပာရေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။
ကိုယ္တတ္ႏုိင္သည့္ေဘာင္ထဲမွာပဲ လုပ္ပါ။ လက္ေတြ႔က်ပါေစ။ သည္အလုပ္က အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ယူမလဲဆိုတာ ခ်င့္ခ်ိန္တတ္ပါေစ။ အလုပ္မၿပီးႏိုင္ဘဲ ေဆာရီးဗ်ာ၊ မၿပီးေသးဘူး ဟု မေျပာရပါေစႏွင့္။ တစ္ခါတစ္ရံ သင္မွန္းထားသလို အလုပ္က ေရွာေရွာရႉရႉျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မည္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အျခားကိစၥ ေပၚလာသျဖင့္ လုပ္လက္စအလုပ္ကို ရပ္ထားလိုက္ရတာမ်ိဳးလည္း ႀကံဳရတတ္သည္ကို သတိျပဳပါ။ သင့္ကုိယ္သင္ ဖိအားမေပးပါႏွင့္။ အလုပ္မၿပီးႏိုင္သျဖင့္ စိတ္ရႈပ္ရျခင္းသည္ အလုပ္ကို ပိုမို ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေစသည္။


၁ဃ) ရည္မွန္းခ်က္ကို ကန္႔သတ္ထားပါ။
            တစ္ခ်ိန္မွာ တစ္ခုပဲလုပ္ပါ။ သင့္ဦးေဏွာက္သည္ တစ္ခုကိုသာ စူးစုိက္ၿပီးစဥ္းစားရပါက ႏွစ္ခုသံုးခု တစ္ၿပိဳင္နက္ စဥ္းစားရ သည္ထက္ ပိုၿပီးထက္ျမက္ပါလိမ့္မည္။ ေနာက္အလုပ္မ်ားအတြက္ လံုး၀မေတြးပါႏွင့္။ လုပ္လက္စအလုပ္ကိုသာ အေကာင္းဆံုး၊ အမွားအယြင္း အကင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပါ။
ေလာဘတႀကီး အလုပ္ႏွစ္ခု သံုးခုၿပီးေအာင္ ရည္မွန္းထားပါက အလုပ္တစ္ခုမွ မၿပီးဘဲ ရိွတတ္သည္။ သင့္ကုိယ္သင္ ဖိအားမေပးပါႏွင့္။ လုပ္ရင္းႏွင့္မွ မည္သို႔လုပ္လွ်င္ အလုပ္ပိုၿပီးႏိုင္ေၾကာင္း သင့္ဘာသာသင္ ေတြ႔လာပါလိမ့္မည္။

၂။ နည္းလမ္း ၄ သြယ္အနက္ ဒုတိယ နည္းလမ္း (အလုပ္ရွင္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္း)

၂က။ ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံျခင္းျဖင့္ အလုပ္ရွင္မ်ားကို ထိန္းထားပါ။


 သည္အလုပ္လုပ္ရန္ အခ်ိန္မည္မွ် ယူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သင့္အလုပ္ရွင္မ်ား သိပါေစ။ သင္လုပ္ရမည့္အလုပ္ကို သင္သာ ေကာင္းစြာနားလည္ပါသည္။ သင့္အလုပ္အေပၚ သူတို႔၏ၾသဇာအာဏာ မသက္ေရာက္ပါေစႏွင့္။ သင့္ကို အလုပ္အပ္သူသည္ သူတစ္ဦးတည္းမဟုတ္၊ အျခားသူမ်ားပါရွိေသးသည္ကို သူေကာင္းစြာနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပပါ။
  
၂ခ။ ညံ့ဖ်င္းေသာအလုပ္ကို လက္မခံပါႏွင့္။


 မည္သည့္အလုပ္ကိုလုပ္သည္ျဖစ္ေစ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေသေသသပ္သပ္ လုပ္ပါ။ အလုပ္ရွင္ကျဖစ္ေစ၊ သင့္သူေဌးက ျဖစ္ေစ သင့္ကို (အျမန္လုပ္ရန္ သို႔မဟုတ္ မ်ားမ်ားလုပ္ရန္) ဖိအားေပးလာႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခါ သင္တတ္ႏုိင္သည့္ ေဘာင္အျပင္မွ ျဖစ္ေနပါက မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ရွင္းျပပါ။ ပုိက္ဆံပိုရႏိုင္သည့္တုိင္ အခ်ိဳ႔အလုပ္မ်ားကို လက္လႊတ္သင့္သည့္အခါ လက္လႊတ္လိုက္ပါ။

၂ဂ။ လိုအပ္လွ်င္ ကန္ထရိုက္အသစ္ျပန္ခ်ဳပ္ပါ။
            မူလလက္ခံထားေသာ အလုပ္အတြင္းမွသာ လုပ္ပါ။ မၾကာခဏ ျပန္ျပင္ေနျခင္းကို လက္မခံပါႏွင့္။ ေခ်းမ်ားေသာ အလုပ္ရွင္မ်ားႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ မၾကာခဏ ျပန္ျပင္ေနရသည့္အတြက္ သင္အလုပ္ၿပီးေျမာက္မႈ ေႏွာင့္ေႏွးပါလိမ့္မည္။ မူလ သေဘာတူထားေသာ ေစ်းႏႈန္းထက္ အကုန္အက် ပိုမ်ားခ်င္ မ်ားေနပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါ အလုပ္ကို လံုး၀ရပ္လိုက္ပါ။ ကန္ထရိုက္စာခ်ဳပ္ အသစ္ထပ္ခ်ဳပ္ဘို႔ ေတာင္းဆိုပါ။

၃။ နည္းလမ္း ၄ သြယ္အနက္ တတိယ နည္းလမ္း (အခ်ိန္တိုတုိအတြင္း မ်ားမ်ားၿပီးပါေစ)

၃က။ ပစၥည္းအရည္အေသြး


 ပစၥည္းအရည္အေသြးကို ေရြးခ်ယ္ရာမွာ ဘယ္ေတာ့မွ အည့ံစားကုိ မေရြးပါနဲ႔။ အဘိုးနည္းရင္ အိုးကဲြပဲ ရပါလိမ့္မည္။ ေစ်းခ်ိဳသည့္ပစၥည္းသည္ မည္သည့္အခါမွ ေကာင္းရိုးထံုးစံမရိွပါ။ အေပါစားပစၥည္းကို သံုးမိသည့္အတြက္ စိတ္ညစ္ရျခင္း၊ အလုပ္ပိုမ်ားး လုပ္ရျခင္း၊ ၀ယ္သူမႀကိဳက္ျခင္း စသည္တို႔ကို ႀကံဳရပါလိမ့္မည္။

၃ခ။ သင္အသံုးျပဳသည့္နည္းလမ္းမ်ားကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ပါ။


             သင္သံုးသည့္နည္းသည္ ထိေရာက္ေသာနည္း ျဖစ္ပါေစ။ ငါ့နည္းဟာ မွန္ရဲ့လားဟု အၿမဲဆန္းစစ္ပါ။ ပိုမိုေကာင္းသည့္ နည္းလမ္းကို ရွာေဖြပါ။ တီထြင္ပါ။ သင္အလုပ္ရာအနီးအနားတြင္ မည္သည့္အတားအဆီး အေႏွာက္အယွက္မွ မရိွပါေစႏွင့္။ လုပ္သည့္ေနရာတြင္ တစ္ခုခ်င္းလုပ္သည္ထက္ အသုတ္လိုက္လုပ္သည့္နည္းကို သံုးပါ။

၃ဂ။ ျဖတ္လမ္းနည္းတိုမ်ား သံုးပါ။


             ျဖတ္လမ္းနည္းတိုဟူသည္ လူပ်င္းမ်ားသံုးသည့္ အလြယ္နည္းမ်ားကို မဆိုလို။ ဥပမာ - သင္သည္ သင့္ပစၥည္းအတြက္ အီးေမးမ်ားကို ေဖာက္သည္မ်ားထံ ျပန္ရသည္ဆိုပါစို႔။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စံုစမ္းလာသည့္ ေမးခြန္းမ်ားမွာ တူညီေနတတ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေမးခြန္းမ်ားအတြက္ စံျပအေျဖတစ္ခု ျပင္ထားႏိုင္ပါသည္။ ေဖာက္သည္နာမည္၊ လိပ္စာ၊ ရက္စဲြ စသည္ေလာက္သာ ျပင္ၿပီး က်န္သည့္စာကုိယ္ကို copy and paste လုပ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္မ်ားစြာ သက္သာသြားပါသည္။
            (ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ စည္းေ၀းပဲြဖိတ္စာကို ပံုေသျပင္ထားသည္။ စည္းေ၀းပဲြ အခ်ိန္ႏွင့္ ေနရာ၊ ဖိတ္ၾကားရသူမ်ားမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ေလရာ စည္းေ၀းပဲြဖိတ္စာပုိ႔လိုပါက ရက္စဲြကိုျပင္ၿပီး ပို႔လုိက္ရံုသာျဖစ္သည္။ ထို႔အတူပင္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ား၌လည္း template မ်ား ျပင္ထားႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခါ မိမိျပင္ထားေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားမွာ standard format တစ္မ်ိဳးတည္း ထြက္လာ သလို အခ်ိန္ကုန္လည္း မ်ားစြာ သက္သာပါသည္။) 

၃ဃ။ လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္ေအာင္ ေရြးခ်ယ္ပါ။


             သင့္လူမ်ားသည္ လူမွန္ေနရာမွန္တြင္ ရိွေနပါေစ။ အလုပ္ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ လုပ္ႏုိင္သူကို အခ်ိန္ယူလုပ္ရမည့္ အလုပ္တြင္ ေနရာခ်ပါ။ အလုပ္ကို စနစ္တက် အမွားအယြင္းကင္းစြာ သပ္သပ္ယပ္ယပ္လုပ္တတ္သူကို အမွားအယြင္းမခံေသာ အလုပ္မ်ားတြင္ ေနရာခ်ပါ။

၃င။ အခ်ိန္ဆဲြျခင္းကို ေရွာင္ပါ။


             အင္တာနက္သံုးျခင္း၊ မလိုအပ္ဘဲ အီးေမးအပို႔အယူလုပ္ျခင္းမ်ားသည္ မသိမသာႏွင့္ အခ်ိန္ကို မ်ားစြာကုန္ေစ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မလုိအပ္ပါက အလုပ္ထဲတြင္ အင္တာနက္မသံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ အားသည့္အခ်ိန္မ်ား သို႔မဟုတ္ အလုပ္ၿပီးသည့္အခါမွ သံုးပါ။

၃စ။ ေျပာင္းလြယ္၊ ျပင္လြယ္ရိွပါေစ။


              အၿမဲတမ္း ဒါကိုခ်ည္းလုပ္ေနရမည္ဟု တရားေသမွတ္ယူမထားပါလင့္။ နည္းသစ္မ်ား၊ အေတြ႔အႀကံဳသစ္မ်ားကို အၿမဲရယူေနပါ။ စိတ္မ်က္စိကို ဖြင့္ထားပါ။ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေလ့လာပါ။ နည္းပညာအသစ္ကို လက္ခံပါ။ အျခားသူမ်ား၏ အႀကံဉာဏ္ကို တေလးတစား နာယူပါ။

၄။ နည္းလမ္း ၄ သြယ္အနက္ စတုတၳ နည္းလမ္း (ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဂရုစိုက္ပါ။)

၄က။ အနားယူပါ။

            တစ္ေန႔လွ်င္ ၈ နာရီအိပ္ျဖစ္ေအာင္ အိပ္ပါ။ သင္သည္ တစ္ေန႔လွ်င္ ၁၂ နာရီ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သင့္ခႏၶာကုိယ္ကို အနားေပးရန္ လုိပါသည္။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္း၊ အလြန္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း စသည္တို႔သည္ သင့္အား အလုပ္အေပၚ စိတ္ပါ၀င္စားမႈကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး အမွားအယြင္းမ်ား လုပ္မိေစတတ္သည္။

 ၄ခ။ မၾကာခဏနားျခင္း


 ရံုးတြင္း၌ ထိုင္လုပ္ေနရသည္ပင္ျဖစ္ေစ။ သင္သည္ သင့္စိတ္ကို ျပန္လည္စုစည္းရန္၊ ျပန္လည္အားသြင္းရန္၊ အနားေပးရန္ လို၏။ မည္မွ် အလုပ္ရႈပ္ေနသည္ ျဖစ္ေစ၊ မၾကာခဏ အနားယူရန္ လုိပါသည္။ မိနစ္ ၅၀ လုပ္ၿပီးတိုင္း ၁၀ မိနစ္ အၿမဲနားပါ။

၄ဂ။ သင့္အစြမ္းေတြ ေလ်ာ့က်လာမႈကို သတိထားပါ။


            အလြန္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လာသည္ထိ မလုပ္မိပါေစႏွင့္။ သင့္အလုပ္ရဲ့ဂုဏ္ကို ထိန္းထားဘို႔လိုသလို သင့္က်န္းမာေရး ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ေကာင္းေနရန္ ထိန္းထားဘို႔လည္း လုိပါသည္။ ေျခကုန္လက္ပမ္းက်သည္ထိ လုပ္ျခင္းက သင့္ကုိ အမွားမ်ားစြာ လုပ္မိ ေစတတ္သည္။
            နားရမည့္အခ်ိန္တုိင္ မနားဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အတင္းတြန္းလုပ္ေနလွ်င္ သာမန္လုပ္ရမည့္အခ်ိန္ထက္ ႏွစ္ဆမွ သံုးဆထိ အခ်ိန္ၾကာေညာင္းတတ္ေၾကာင္း သင္ေတြ႔လာပါလိမ့္မည္။
            မၾကာခဏ အနားယူပါ။ အင္ျပည့္အားျပည့္ႏွင့္ ပုိမိုလန္းဆန္းစြာ အလုပ္လုပ္ႏုိင္မည္။ အမွားအယြင္းလည္း နည္းသလို အလုပ္လည္းပိုၿပီးပါလိမ့္မည္။

မိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔သည္ Work smart သမားမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ေအးၿငိမ္း
၂၇၊ ၇၊ ၂၀၁၄။ ည ၁၁ နာရီ


Ref:
Edited by Foxglove, Krystle, Eric, Charles Carter and 27 others

Saturday, July 26, 2014

အဲဒီဘက္ကမ္း

တစ္ေန႔မွာ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ႀကီးမားက်ယ္ေျပာတဲ့ ျမစ္ႀကီးရဲ့ ကမ္းပါးတစ္ေလွ်ာက္ အိမ္ျပန္လာတယ္။ 

ဒီေလာက္က်ယ္တဲ့ျမစ္ႀကီးကို ဘယ္လုိမ်ားျဖတ္ကူးရပါ့မလဲလို႔ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ေနၿပီး အိမ္ျပန္ဘုိ႔အႀကံကို လက္လႊတ္လိုက္ခ်င္စိတ္ေတာင္ ေပါက္လာတယ္။

အဲဒီလိုျဖစ္ေနတံုး မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ တစ္ဖက္ကမ္းပါးမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကိုေတြ႔လို႔ ေအာ္ၿပီး လွမ္းေမးလိုက္တယ္။

အဲဒီဘက္ကမ္းကို ဘယ္လိုလာလို႔ရမလဲ အရွင္ဘုရား။

ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေခတၱစဥ္းစားလိုက္ၿပီး ျပန္ေအာ္ေျဖလိုက္တယ္။

မင္းက အဲဒီဘက္ကမ္းမွာဘဲေလ ငါ့သားရဲ့။


4.  The Other Side From The 10 Very Best Zen Stories

လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္

ေမဂ်ိေခတ္ (၁၈၆၈ - ၁၉၁၂ ခုႏွစ္) တံုးကေပါ့။ 

ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ‘နန္းယင္’ ဆီကို တကၠသုိလ္ ပါေမာကၡႀကီးတစ္ေယာက္ ဇင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာဘို႔ ေရာက္လာတယ္။

နန္းယင္က သူ႔ကို လဖက္ရည္နဲ႔ ဆီးၿပီး ဧည့္ခံတယ္။ 
နန္းယင္က လဖက္ရည္ပန္းကန္တစ္လံုးခ်ၿပီး လက္ဖက္ရည္ေတြ ေလာင္းထည့္တယ္။ ပါေမာကၡႀကီးက ၾကည့္ေနတယ္။

လဖက္ရည္ပန္းကန္ျပည့္သြားတဲ့တိုင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ဆက္ထည့္ေနတံုးပဲ။ 
လဖက္ရည္ေတြ ပန္းကန္ထဲက လွ်ံက်လာ တယ္။ မေနႏိုင္တဲ့အဆံုး ပါေမာကၡႀကီးက ေမးတယ္။

အႏို႔ေနပါဦး အရွင္ဘုရား။ ပန္းကန္ျပည့္ေနတာေတာင္ ဆက္ထည့္ေနလို႔ ဘယ့္ႏွာလုပ္ လဖက္ရည္ထပ္၀င္ပါေတာ့မလဲ။

အဲဒီလိုပဲေပ့ါကြဲ႔။ ဒါယိကာႀကီးေခါင္းထဲမွာ အေတြးအေခၚေတြ၊ အယူအဆေတြ ဒါေလာက္ျပည့္သိပ္ေနတာ ဒါယိကာႀကီး ခြက္ကို သြန္မပစ္ဘဲ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ဘုန္းႀကီးက ထပ္ထည့္လို႔ ရပါ့မလဲ။


1. A Cup of Tea From The 10 Very Best Zen Stories

“တကယ္” မွ ရလိုက္ေသာ သင္ခန္းစာ

စာရႈသူ ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြမ်ားကို ဆရာစားတာ မဟုတ္ရပါခင္ဗ်ာ။

တကယ္ - မွ ရလိုက္ေသာ သင္ခန္းစာကို ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိသလို ေျပာဆုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ မျပည့္စံုပါက ျဖည့္စြက္ေဆြးေႏြး၊ ေတြးေတာႏိုင္ပါသည္။

ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာကလည္း သည္ကဲ့သုိ႔တရားမ်ိဳးကုိ ေနရာမ်ားစြာတြင္ ေဟာခဲ့ပါသည္။ အျခားမဟုတ္ပါ။ 

ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္တြင္သာ ေနေရး ျဖစ္၏။ အတိတ္ကိုလည္း ျပန္မသြားနဲ႔။ အနာဂတ္ကိုလည္း ေတြးၿပီး မပူပန္နဲ႔။ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္တြင္သာ ေနပါ ဟု ေဟာခဲ့ပါသည္။

ေနာက္တစ္ခုက သူ မဟုတ္တာမလုပ္သည့္အတြက္ မဟုတ္တန္းလ်ား စြပ္စဲြခ်က္ကို လက္မခံျခင္းျဖစ္သည္။

ဟက္ကူအင္ကို ေကာင္မေလးမိဘမ်ားက လာေရာက္စြပ္စဲြသည့္အခါ ဟက္ကူအင္က ဘာမွ ျပန္မေျပာ၊ တကယ္? ဟု တစ္လံုးတည္းသာ ေရရြတ္သည္ဟူ၏။ ဤ ‘တကယ္’ ကို ခ်ဲ႔လိုက္လွ်င္ ‘ေၾသာ္၊ ဟုတ္လား။ တကယ့္ကို။ ငါေတာင္မွ မသိလိုက္ရပါလားကြယ္’ ဟု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ေကာင္မေလးမိဘမ်ားကို သူ ျပန္ၿပီး ရန္မေတြ႔ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ထိုစြပ္စဲြခ်က္ကို သူလက္ခံယူမထားလိုက္၍ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ သူက စြပ္စဲြခ်က္ကို လက္သင့္ခံလိုက္မည္ဆိုလွ်င္ မိန္းကေလးမိဘမ်ားႏွင့္ ဖက္ကာ ရန္ျဖစ္ေနေပ လိမ့္မည္။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

အခါတစ္ပါး ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းခံၾကြရာ၌ ပုဏၰားႀကီးတစ္ေယာက္က သူ႔ကိုအျပင္းအထန္ ဆဲေရးတိုင္းထြာသည္။ ျမတ္စြာ ဘုရားက ဘာမွ ျပန္မေျပာ။ ဆဲ၍ေမာသြားသည့္အခါမွ ပုဏၰားႀကီးက ေမးသည္။

အသင္ ဗုဒၶ၊ အႏို႔ ငါ သည္ေလာက္ဆဲေနတာ ေတာင္ နင္ကေတာ့ ဘယ္လိုမွ မေနပါလားဟယ္။

ပုဏၰားႀကီး၊ ငါတစ္ခု ေမးပါရေစ။ အကယ္၍ ပုဏၰားႀကီးက ပစၥည္းတစ္ခုေပးမယ္။ ငါကလက္မခံဘူးဆိုရင္ အဲဒီပစၥည္း ဘယ္သူ႔ဆီမွာ ရိွမလဲ။

ဘယ္ေရာက္ရမတံုး။ ငါ့ဆီမွာဘဲ ရိွမွာေပါ့လကဲြ႔။

အဲဒီလိုပဲ၊ အခု ပုဏၰားႀကီးရဲ့ဆဲေရးတိုင္းထြာမႈေတြကို ငါက လက္သင့္မခံဘူး။ မယူဘူးလကဲြ႔။ အဲသည္အတြက္ အဲဒီဆဲေရး တိုင္းထြာမႈေတြဟာ ပုဏၰားႀကီး ထံမွာပဲ ရိွေနေသးတယ္။ ငါ့ဆီမွာရိွမေနတဲ့ အဲဒီဆဲေရးမႈေတြအတြက္ ငါက ဘာကိစၥ စိတ္ဆိုးရမတံုး။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ကေလးကိုလာေပးသည့္အခါ၌လည္း ဟဲ့၊ အဲဒီကေလးဟာ ငါနဲ႔ဘာဆိုင္သလဲ ဟု ရန္မေထာင္။ ဤကဲ့သို႔ ရန္ေထာင္မည္ ဆိုပါက ရဟန္းႀကီး၏ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေနေသာ စိတ္တို႔သည္ ေဒါသတို႔ျဖင့္ ညစ္ေထးသြားေပလိမ့္မည္။ ယခုမူ လာေပးသည္ကို ယူထားရံု ယူထားလိုက္သည္။ ဘာခံစားခ်က္မွမရိွ။ ေမြးထိုက္လို႔သာ ေမြးရသည္ဟု ခံယူကာ ကေလးကို ေမြးထားလိုက္သည္။
(ကြ်န္ေတာ္သာဆို ၀ါးရင္းတုတ္နဲ႔လုိက္္ရိုက္မွာေပါ့လဗ်ာ။)

အဘိဓမၼာစကားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ဤသည့္စိတ္ကို ႀကိယာစိတ္ ဟုေခၚသည္။ ျမင္လွ်င္လည္း ျမင္ကာမတၱ၊ စားလ်င္လည္း စားကာမတၱ၊ ေျပာလ်င္လည္း ေျပာကာမတၱ။ မည္သည့္စိတ္ခံစားမႈမွမပါ။ “ဟင္းကလည္းကြာ၊ ငါ့လခြမ္း၊ ငံတူးေနတာပဲ။” “ဟယ္၊ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ဒူးရင္းသီးေလးေတာ့” စသည့္ ေကာင္း၊ မေကာင္းစိတ္ခံစားခ်က္ ဘာမွမပါ။

ဤေနရာသည္ အဘိဓမၼာသင္တန္းမဟုတ္မူ၍ သည္မွ်ႏွင့္ ႏွစ္သိမ့္ေတာ္မူပါ။ ပိုမိုသိရိွလိုသူမ်ား ဆရာအံ့ထူးႏိုင္၏ အဘိဓမၼာသင္တန္း သြားတက္ၾကပါခင္ဗ်ား။ (သင္တန္းေၾကာ္ျငာအတြက္ ဆရာအံ့၊ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေကာ္မရွင္ေပးရလိမ့္မေနာ။)

ကေလးကို လာေတာင္းသည့္အခါတြင္လည္း “ဟင္၊ နင္တို႔ဘဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တတ္လည္းတတ္ႏိုင္ၾကပါေပ့။ နင္တို႔ေတာ့လား။ ငါ့ကို အသားေရဖ်က္မႈနဲ႔ သံဃာ့မဟာနာယကမွာ (ဟုတ္ေပါင္) ေနျပည္ေတာ္တက္ တရားစဲြမယ္” ဟု မဆို။ “တကယ္” ဟု ေရရြတ္ကာ ျပန္ေပးလုိက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ဤ “တကယ္” ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ရပါမူ “ဟုတ္လား။ တကယ့္ကို။ ေၾသာ္၊ ကေလးအေဖ ျပန္ေတြ႔ေတာ့လည္း ေကာင္းတာေပ့ါ။” ဟု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ “ငါကေတာ့ ဘုန္းႀကီးတန္မဲ့နဲ႔၊ ကေလးႏို႔မႈန္႔၀ယ္ရ၊ ႏို႔တိုက္ရ၊ ညႀကီးသန္းေခါင္ ထၿပီး အႏွီးလဲ ေပးရ။ အခုမွဘဲ ေသာက္က်ိဳးနည္း” ဟု မေတြး။ သူ႔ျဖဴစင္ေနေသာ စိတ္ကို ေဒါသ၊ အာဃာတေတြႏွင့္ မညစ္ႏြမ္းရေလေအာင္ ထိန္းထားသည္။

ေကာင္းေလစြ၊ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။

(ကြ်န္ေတာ္ေရးထားတာသာ ဟက္ကူအင္ ဖတ္မိမည္ဆိုပါက ‘တကယ္’ ဟု ေရရြတ္ဦးမည္ ျဖစ္၏။ ဤ “တကယ္” မွာကား “ေဟ၊ တကယ့္ကို၊ နင္ပဲေတြး ေတြးတတ္ပါ့။ ငါေတာင္ အဲသေလာက္မေတြးမိဘူး” ဟု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

စာရႈသူမိတ္ေဆြအေပါင္းလည္း -

ကိုယ့္ကို မဟုတ္တန္းလ်ား စြပ္စဲြလာလွ်င္ ဟက္ကုအင္ကို သတိရပါ။ သူေျပာသလို “တကယ္” ဟု ေျပာႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။ (ကြ်န္ေတာ္မပါဘူးေနာ့။ ကြ်န္ေတာ္က အႀကံေပးရံုေပးတာ။ ကြ်န္ေတာ့္ကို မဟုတ္တာ လာေျပာလို႔ကေတာ့ ဟင္းဟင္းဟင္း။)

မိတ္ေဆြအေပါင္း ရန္သူမ်ိဳး သံုးပါးမွ ကင္းလြတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
(ရန္သူမ်ိဳးသံုးပါး = ေရ၊ မီး၊ မင္း
မွတ္ခ်က္။           ။ မင္း၊ သူခိုး ႏွင့္ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ ဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးသံုးပါးမွာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔တိုင္းျပည္၌ အတူတူပင္ျဖစ္ေန၍ “မင္း” ဟု တစ္ပါးတည္း၌ ေပါင္းကာ ေရတြက္လုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္)

ေအးၿငိမ္း

၂၆၊ ၇၊ ၂၀၁၄။ ည ၈း၄၀ နာရီ