(၆) ေနျပည္ေတာ္သြား ေတာလား
ေနျပည္ေတာ္ဆိုသည့္ဟာႀကီးကို မည္သည့္အခါမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ၿမိဳ႔ေတာ္ျဖစ္သည္ဟု
ကြ်န္ေတာ္မခံစားမိ၊ အသိအမွတ္ မျပဳမိပါ။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ ေတာ္ခ်င္သာေတာ္ရမည္။ ေနျပည္ေတာ္တြင္
ၿမိဳ႔ေတာ္အဂၤါရပ္ႏွင့္ညီသည့္အရာ ဘာရိွပါသနည္း။
ေနျပည္ေတာ္ဟူသည္ လူသူေနသည့္အရပ္ ဟုတ္ပါသေလာ။ ရံုး၀န္ထမ္းမ်ားသာ
မျဖစ္သာလို႔ေနရသည့္ေနရာျဖစ္သည္။ ၀န္ထမ္းအိမ္ယာ ဟုိတစ္စု၊ သည္တစ္စု စုထားၿပီး ၀န္ႀကီးရံုးမ်ား
ဟိုတကြက္ သည္တစ္ကြက္ ရိွေနရံုမွ်ျဖင့္ ၿမိဳ႔ေတာ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ မည္လား။ လူသူေလးပါးမေနလိုသည့္အရပ္အား
ႏိုင္ငံ၏ၿမိဳ႔ေတာ္ လုပ္လုိခ်င္းမွာ ေတာ္ရံုတန္ရံု ရူးရံုမွ်ျဖင့္ မျဖစ္ႏိုင္။
ကြ်န္ေတာ္က တစ္ခါတစ္ရံမွ ေနျပည္ေတာ္ ေရာက္ရတာျဖစ္သည္။ ေရာက္ေတာ့လည္း
လုိက္ပို႔ေပးမည့္ ကားေလးႏွင့္ အဆင္ေျပလွ၏။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ဖိုးတင္စိုးတို႔လို
၀န္ထမ္းမ်ားအဖို႔ ေနျပည္ေတာ္လာရတာ ဘယ္ လြယ္လိမ့္မတံုး။ တည္းသည့္ေနရာကေန ရံုးကို ဘာႏွင့္သြားမည္နည္း။
ရံုးတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ကူးခ်င္လွ်င္ ဘာႏွင့္ ကူးသတံုး။ ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ။ သို႔ေသာ္
ခက္တယ္ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ခန္႔မွန္းမိပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ဘဲြ႔ရေတာ့ ၁၉၈၆။ ထိုစဥ္က အင္ဂ်င္နီယာဘဲြ႔ရၿပီး
အလုပ္တစ္ခုရဘို႔ရာမလြယ္ဆိုတာကို သည္ေခတ္လူငယ္မ်ား နားလည္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အလုပ္ရဘို႔
တကယ္မလြယ္ ဆုိတာေလာက္သာ မွတ္ထားလုိက္ၾကပါ။ သည္အေၾကာင္း ေျပာရလွ်င္ တစ္ေထာင့္တစ္ညထက္
ပိုရွည္သြားႏုိင္သည္။ ေနာင္အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတရေစရန္
အလို႔ငွာ ေရးပါဦးမည္။
ဘဲြ႔ရ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀ျဖင့္ ဒုကၡသုကၡမ်ားႏွင့္ နပမ္းလံုးရင္း
ေနာက္ဆံုးေတာ့ အလုပ္တစ္ခု ရပါသည္။ စုိက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးအင္ဂ်င္နီယာဌာန၌
လက္ေထာက္ကထိက ဟူ၏။ သည္ဌာနရိွမွန္း ယခင္က သိေတာင္မသိ။ ယခုမွ ၾကားဖူးျခင္း ျဖစ္သည္။ အလုပ္ရေတာ့
ေဒၚသင္းသင္းႏုိင္ႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္။
အလုပ္ခန္႔စာရေတာ့ ယခု ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏အိမ္နား။ စုိက္ပ်ိဳးေရးမွတ္တိုင္ရိွ
အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာနတြင္ သတင္းပို႔ကာ လက္စဲြေတာ္ ကြ်န္းေသတၱာႀကီးကိုသယ္လွ်က္ ေရဆင္း
စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္သို႔ ကြ်န္ေတာ္ ေရာက္ရျပန္၏။ ေရဆင္း၌ ကြ်န္ေတာ္အလုပ္စ၀င္တာ ၁၉၉၀
ျပည့္ႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔။
ထိုမွစကာ ေရဆင္းႏွင့္ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး စေသာ ၿမို႔မ်ားသို႔
ကြ်ႏ္ုပ္ခရီးစဥ္ ေျပာင္းခဲ့ရျပန္ပါသတည္း။
ေရဆင္းသို႔သြားရန္ ရန္ကုန္ - မႏၱေလးအျမန္ရထားကိုစီးကာ ပ်င္းလွ်င္ေတာင္
မနားရေသာ ပ်ဥ္းမနားဘူတာတြင္ ဆင္းရ၏။
ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ အဆင္ေျပဆံုးရထားမွာ ရန္ကုန္မွ ည ၉ နာရီထြက္ေသာ
အျမန္ရထားျဖစ္ပါသည္။ ပ်ဥ္းမနားဘူတာသုိ႔ နံနက္ ၄ နာရီခန္႔တြင္ဆိုက္သည္။ ဆိုေတာ့ မိုးမလင္းမီ
ေရဆင္း ေရာက္သည္။ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာသေပါ့။
ခုေတာ့ အရာကေလးရိွလာၿပီဆိုေတာ့ လက္မွတ္အတြက္ သိပ္မခက္ခဲေတာ့။
ေနာက္ၿပီး လက္မွတ္၀ယ္ပံု၀ယ္နည္းကိုလည္း သိသြားၿပီ။
အျမန္ရထားလည္းျဖစ္ျပန္၊ ညဘက္လည္းေမာင္းျပန္ဆိုေတာ့ ရထားစီးရတာ
အေတာ္ သက္ေတာင့္သက္သာရိွပါသည္။ (ထိုင္ခံုေတြကို ဆိုဖာေျပာင္းေပးရင္ ဖင္မနာေတာ့ဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။
အဲသလိုဆို ပိုစီးလို႔ေကာင္းမွာေပါ့။)
ခုေတာ့ ပ်ဥ္းမနားေတာင္သြားစရာမလိုေတာ့။ ေရဆင္းမွစတင္ထြက္ခြာေသာ
အေ၀းေျပးကားႀကီးမ်ား ရိွေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ ပိုလို႔ေတာင္ အဆင္ေျပပါေသးသည္။
အဆင္ေျပသည့္အတြက္လည္း သိပ္မ်ားမ်ားစားစား ေရးစရာမရိွပါ။ မရိွဆိုေသာ္လည္း
ထူးထူးဆန္းဆန္း ေရးစရာတစ္ခု ရိွပါေသးသည္။
ေနျပည္ေတာ္ဆိုတာႀကီးေပၚလာေတာ့ ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ ရထားေျပးဆဲြသည္။
မိတ္ေဆြတို႔ သိေတာ္မူၾကသည့္အတုိင္း ေနျပည္ေတာ္ဆုိတာ ၀န္ထမ္းေတြခ်ည္းေနၿပီး သာမန္ အရပ္သူအရပ္သား
မရိွသည့္အရပ္ျဖစ္ရကား ခရီးသည္အားလံုးလိုလိုမွာ ပ်ဥ္းမနားဘူတာတြင္ ဆင္းၾကေလ၏။ ေနျပည္ေတာ္ေရာက္ေတာ့
ခရီးသည္မွာ က်န္ေကာင္းက်န္ရာ က်န္ေတာ့သည္။
ခရီးသည္မက်န္ေတာ့ေရာ၊ ဘဇာျဖစ္ေသးတံုးခင္ဗ်ာ။ ရထားစီးတယ္ဆိုတာ
ဆင္းေတာ့မွ ပိုက္ဆံေပးရတာ မဟုတ္ကပဲ။ လက္မွတ္၀ယ္ၿပီးမွ ရထားစီးရတာျဖစ္သျဖင့္ သည္ရထားေပၚပါလာသည့္ခရီးသည္အားလံုး
ရထားခေပးၿပီးသူခ်ည္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေနျပည္ေတာ္ထိမလုိက္ဘဲ ပ်ဥ္းမနားမွာဆင္းၾကရပါမလားဟု
တစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ေဒါအႀကီးအက်ယ္ပြ၏။ (ဘယ္တစ္ေယာက္ေသာသူဆိုတာေတာ့ ကြ်ႏ္ုပ္မသိပါ။)
ထိုအခါ ရထားကို ပ်ဥ္းမနားတြင္ မရပ္ေစဘဲ ေနျပည္ေတာ္သို႔ တိုက္ရိုက္ေမာင္းေစသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပ်ဥ္းမနားမွာ ဆင္းရမည့္ သူမ်ားမွာ ေနျပည္ေတာ္သို႔ေရာက္ခါမွ ပ်ဥ္းမနားသို႔
တကူးတက ျပန္သြားရေလ၏။
လူငယ္လူရြယ္ တတ္ႏိုင္သူမ်ားကမူ ရထားအရိွန္ေႏွးစဥ္ ပ်ဥ္းမနားဘူတာ၌
ခုန္ခ် က်န္ခဲ့ၾက၏။
သည္အေၾကာင္းကို သိေတာ္မူေသာ ထို မာရ္နတ္၏ျမစ္၊ ေဒ၀ဒတ္၏ေျမး၊
အိုစမာဘင္လာဒင္၏သား၊ ဟစ္တလာ၏ သံုး၀မ္းကဲြ ေယာကၹမွာ ေရႊေဒါေတာ္ေဖာင္းျပန္ကာ ပ်ဥ္းမနားဘူတာကို
သံဆူးႀကိဳးအထပ္ထပ္ကာလွ်က္ အၿပီးတိုင္ ပိတ္ပစ္လိုက္ေလ ေတာ့သတည္း။
အိုင္းအမာဟူသည္ ျဖစ္လာကတည္းက လူကို ဘာေကာင္းက်ိဳးေပးပါသနည္း။
ေတာက္ေလွ်ာက္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ေပးေပသည္။ ထို႔အတူ ထို လူႀကီးမ်ားသည္လည္း ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားအား
ဘာေကာင္းက်ိဳးေပးပါသနည္း။ ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးကို က်က္မွတ္ရာတြင္ ေရ၊
မီး၊ မင္း ဟု ပါေလရာ ႏုိင္ငံကိုအုပ္ခ်ဳပ္သည့္သူမွာ အဘယ္ေၾကာင့္ ရန္သူျဖစ္ရေၾကာင္း နားမလည္ခဲ့။
ထိုေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ားႏွင့္ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ေတြ႔ေတာ့မွ ကိုထြန္းေရႊ၏ သီခ်င္းကို
ညည္းမိေတာ့သည္။
ရန္သူငါးပါးထဲမွာ အင္မတန္ ဆုိးရြားလွတာ၊ မညွာတာ ဘယ္သူ႔မွ
မေထာက္တာ သူခိုးဓားျပထက္ ဆိုးတဲ့ ရန္သူဟာ . . . .
ဟုတ္ကဲ့။ ထိုေမာင္မင္းႀကီးသားတို႔ကား သူခိုးဓားျပမ်ားထက္
အဆေပါင္းမ်ားစြာ ဆိုးပါေလ၏။
ယခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း ပ်ဥ္းမနားမေရာက္ျဖစ္တာၾကာၿပီ။ ပ်ဥ္းမနားဘူတာမွာ
ယခင္ကကဲ့သို႔ပင္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ စည္ကားေနလိမ့္မည္ဟု ယူဆပါ၏။
(၇) ခရီးသြားျခင္း အႏုပညာ
သမိုင္းသင္ရေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အလြန္ခ်ီးက်ဴးခဲ့ရေသာ ခရီးသည္ႀကီးမ်ား
ရိွပါသည္။ အျခားမဟုတ္ပါ။ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ရတနာသိခၤေနျပည္ေတာ္ကေန အယုဒၶယသို႔သြားတိုက္ရာတြင္
ဘာကားရထားမွမရိွပဲ ေျခလ်င္သြားတုိက္တာ ျဖစ္သည္။ မင္းႀကီးႏွင့္ စစ္ဗိုလ္မ်ားမွာ ဆင္၊
ျမင္း စသည္တို႔စီးမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း သာမန္ ရိုးရိုးရဲေဘာ္မ်ားမွာ ေျခလ်င္စစ္သည္မ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ သူတို႔သြားခဲ့ေသာခရီးကို မိတ္ေဆြတို႔ စိတ္ကူးၾကည့္လိုက္စမ္းပါခင္ဗ်ာ။
နည္းနည္းေနာေနာ ခရီး မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ Google earth မွ အေျဖာင့္တိုင္းၾကည့္ရာ ကီလုိ
၁၀၀၀ ေက်ာ္သည္။ ခရီးသြားရာတြင္ အေကြ႔ အေကာက္ေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ သြားၾကရမည္ျဖစ္ရာ အနည္းဆံုး
ကီလီ ၁၂၀၀ ေက်ာ္ပါလိမ့္မည္။ အလြန္ၾကမ္းတမ္းလွေသာ သည္ ေတာလမ္းခရီးရွည္ႀကီးကို သြားခဲ့ၾကသည္မွာ
အံ့ၾသဘနန္းျဖစ္၏။
စစ္သူႀကီး မဟာဗႏၶဳလ၏ ပန္း၀ါခရီးသည္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပင္
ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလည္း စစ္တိုက္ရေအာင္ မဟုတ္သည့္တိုင္ ဆႏၵျပခရီးရွည္မ်ား ခ်ီတက္ေနၾကပါေသး၏။
ကမၻာႀကီးဘယ္လိုရိွသတံုး။ တျခားႏိုင္ငံကလူေတြ ဘယ္လိုေနၾကစားၾက၊
ေျပာၾကဆိုၾကသတံုး ဟု စူးစမ္းေလ့လာရန္ အေနာက္တုိင္းမွလူမ်ားသည္ ခရီးသြားၾကကုန္၏။ အေရွ႔တိုင္းမွဆိုလွ်င္
ကိုးရီးယားႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသားတို႔ေလာက္ပဲ သြားၾကတာ ေတြ႔ဖူးပါသည္။ ယခုေတာ့ တရုတ္မ်ားလည္း
ခရီးသြားၾက၏။ သြားသမွ ပူသကြာဆိုကာ ေလယာဥ္ျပတင္းေပါက္ ေတာင္ ဖြင့္မယ္ ႀကံလိုက္ေသးသည္။
ဗာ့စ္ကိုဒဂါးမားႏွင့္ ကိုလံဘတ္စ္တုိ႔အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္တို႔
ငယ္စဥ္ကတည္းက သင္ခဲ့ရသည္။ ကမ္းမျမင္လမ္းမျမင္ သမုဒၵရာႀကီးကို ထိုေခတ္က ၎တို႔သြားလာခဲ့ေသာ
ေရေၾကာင္းအတတ္ပညာမွာ အ့ံၾသဘနန္းျဖစ္၏။ သည္လို စြန္႔စြန္႔စားစား သြားခဲ့ၾကလုိ႔လည္း ကိုလိုနီနယ္ပယ္မ်ား
ခ်႔ဲထြင္ႏုိင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္၏။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာမ်ားထဲမွ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ဆိုတာ ရွားေတာင့္ရွားပါး
ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အႏို႔၊ အားအားလ်ားလ်ား ႏိုင္ငံတကာ ေလွ်ာက္သြားဘုိ႔ဆိုတာ ပိုက္ပိုက္လည္း
လိုေသးသကိုးခင္ဗ်။
ကြ်န္ေတာ္ဖတ္ဖူးေသာ ခရီးသြားမွတ္တမ္းမ်ားမွာ သိပ္မ်ားမ်ားစားစားမရိွလွ။
ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညြန္႔၏ ကြ်န္ေတာ္ မစၥတာဘားမား စာအုပ္မွာ အေတာ္ဖတ္လို႔ေကာင္းေလသည္။ သို႔ေသာ္
သူက အရႊန္းမ်ားႏွင့္ သူ႔ႏိုင္ငံရပ္ျခား အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို ေရာေမႊထားရာ အခ်က္အလက္ အင္အားနည္းသည္။
ကင္း၀န္မင္းႀကီး၏ လန္ဒန္သြား ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း၊ ျပင္သစ္ သြားေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမ်ားမွာမူ
အလြန္အင္မတန္မွကို အေသးစိတ္ၿပီး ျပည့္ျပည့္စံုစံုေရးသားထားေလ၏။
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အေနႏွင့္ ခရီးသြားမွတ္တမ္းေရးမည္ဆိုလွ်င္ ကင္း၀န္မင္းႀကီး၏ အမွတ္အသားကို
နမူနာယူစရာ ေကာင္းေလသည္။ နာရီ၊ မိနစ္ကအစ၊ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္၊ ခရီးအကြာအေ၀း ဘယ္မွ်စသည္။
မည္မွ် အေသးစိတ္သနည္းဟူမူ မင္းႀကီးအေနႏွင့္ တျခားဟာ ဘာမွမလုပ္ပဲ တစ္ေနကုန္ထိုင္မွတ္ေနသလား
ေအာက္ေမ့ရေလာက္ သည္ထိ ျဖစ္၏။
သိပၸံေမာင္၀ ေအာက္စဖို႔တကၠသိုလ္ မွတ္တမ္းကုိမူ အျမည္းေလာက္သာ
ဖတ္ဖူးပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္အလြန္ႏွစ္သက္သည့္ ေနာက္ခရီးသြားမွတ္တမ္းတစ္ခုမွာ
စာေပဗိမာန္ကထုတ္ခဲ့သည့္ ဗိုလ္ဗလ (ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္) ၏ လြတ္လပ္ေရး ခရီးတေထာက္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုစာအုပ္မွာ သမိုင္းမွတ္တမ္းတစ္ခုသာမက ရသမ်ိဳးစံုကို ေပးစြမ္းႏိုင္ေလ၏။
ဆိုရလွ်င္ ထိုခရီးသြားမွတ္တမ္းမ်ားမွာ အလုပ္ကိစၥႏွင့္သြားၾကရင္း
မိမိခရီးစဥ္ကို မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ကမၻာႀကီးကို စူးစမ္းေလ့လာရံုသီးသီးသြားသည့္
အလည္အပတ္ခရီးစဥ္မ်ားမွာမူ မရိွသေလာက္ရွားပါသည္။
ခရီးသြားရာတြင္လည္း လုိက္နာရမည့္ က်င့္၀တ္မ်ားရိွပါသည္။ အဓိကမွာ
မိမိေၾကာင့္ တစ္ပါးသူ အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေရးကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားဘို႔ ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ခါက ကြ်န္ေတာ္ ေရဆင္းမွ မိတီၳလာသို႔ ဟိုင္းလတ္ကားေလးစီးကာ
သြား၏။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က လိုင္းကားကို ၾကားမွျဖတ္စီး ရတာျဖစ္သျဖင့္ ကားေပၚမွာထိုင္စရာ
ေနရာမရ။ ေနာက္မွ တဲြလဲြခို လိုက္ရ၏။ လမ္းတြင္ ကားသြားေနစဥ္ ေရွ႔မွလူက ကြမ္းတံေတြးေထြးခ်လိုက္ရာ
ေနာက္တြင္ တြယ္လုိက္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အ၀တ္အစားမ်ားကို ကြမ္းေသြးမ်ား ေပက်ံကုန္ ၏။
သူရို႔မွာေတာ့ ကြမ္းစားမပ်က္၊ စကားေဖာင္ဖဲြ႔တာ မပ်က္။ မည္မွ် အလုိက္ကန္းဆိုး မသိလိုက္ပါသနည္း။
ထိုမွ်သာမက ကားေပၚမွ ကြမ္းတံေတြးေထြးခ်လိုက္၍ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းေပၚ
ေလွ်ာက္ေနသူမ်ားအား ကြမ္းေသြးမ်ား ေပက်ံကုန္သည့္ ဒုကၡကုိ လူတိုင္းလုိလုိ ခံစားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
ဟိုနားသည္နားေျပးဆဲြသည့္ ရထားမ်ားတြင္ လက္မွတ္သာေရာင္းသည္။
ထိုင္ခံုနံပါတ္ မေပး။ ကြ်န္ေတာ္ေက်ာင္းသားဘ၀က အိမ္ျပန္ရာတြင္ ဟသၤာတ - ပုသိမ္ရထားကိုစီးတတ္၏။
ခေမာက္စုတြင္ဆင္းၿပီး ထိုမွ အိုင္သျပဳကားျဖင့္ ေလးမ်က္ႏွာသို႔ ျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဘူတာအနီးမွလူမ်ားသည္ နံနက္ေစာေစာ ထြက္သည့္ရထားေပၚတြင္ ထိုင္ခံုမ်ားေပၚ
တက္အိပ္ကာ ခရီးသည္မ်ား လာသည့္အခါ ေနရာကို ေရာင္းစားၾက၏။ ကြ်န္ေတာ္က ခပ္အအဆိုေတာ့ သည္ကိစၥကိုျမင္ေသာ္လည္း
သည္အတိုင္း ၾကည့္ေနမိသည္။ ေနာက္မွ ခပ္စြာစြာေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ တက္လာကာ -
ေနပါဦး၊ ဒီေနရာေတြကို ေရာင္းစားရေအာင္ ေဟာဒီရထားကို ခင္ဗ်ားတို႔ေယာကၡမ
ပိုင္တာလား။ ဒီမယ္၊ ခံုေပၚမွာအိပ္ေနတဲ့ သူေတြအားလံုး ရထားေပၚက ဆင္းေပးပါ။ ေဟ့လူေတြ
ဒီလာထိုင္ၾက။ ခင္ဗ်ားတို႔ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ ေပးစရာမလိုဘူး။ ပိုက္ဆံေတာင္းတဲ့သူေတြ က်ဳပ္နဲ႔ေတြ႔မယ္
-
ဟု ၾကမ္းေတာ့မွ ဟိုလူမ်ားမွာ မေက်မနပ္ႏွင့္ ဆင္းသြားသည္။
သူ႔ေျပာတာၾကားမွ ကြ်ႏု္ပ္လည္း အေတာ္အသံုးမက်တဲ့ ငါပါလား ဟု ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျပစ္တင္မိေလသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ကိုေက်ာင္းသားမ်ားမွာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား စုလာတာ ဆိုေတာ့ ေျပာအားရွိေပမည္။
ကြ်န္ေတာ့္မွာက တစ္ေယာက္တည္း။ မေတာ္ ၀ိုင္းရိုက္လို႔ မာလကသြားရင္ မခက္ပါလား။
ကုိယ့္အတြက္သာသိၿပီး အျခားသူဘို႔ နည္းနည္းမွ ထည့္သြင္းမစဥ္းစားတတ္ေသာ
ထုိသူမ်ားအား ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္စိတ္ကုန္ မိပါသည္။
တခါတရံ သေဘၤာႏွင့္ခရီးသြားသည့္အခါလည္း ထိုကိစၥမ်ိဳး ႀကံဳရတတ္ပါသည္။
လူအမ်ားအတြက္ေနရာကို တစ္ဦးတည္း မိုးကာစႀကီးအႀကီးႀကီးျဖန္႔ခင္းကာ ေနရာယူထားတာမ်ိဳးျဖစ္၏။
သက္ႀကီးရြယ္အို၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ ႏွင့္ မသန္မစြမ္းမ်ားအား ေနရာဖယ္မေပးေသာ
ဘတ္စ္ကားစီးခရီးသည္မ်ား အေၾကာင္းကို မူ မိတ္ေဆြတို႔က ကြ်န္ေတာ့္ထက္ပိုသိသျဖင့္ မေရးေတာ့ပါ။
ကြ်န္ေတာ္စိတ္ကူးမိသမွ် ေအာက္တြင္ ေရးထားပါသည္။ လိုအပ္သည္မ်ားကို
ျဖည့္စြက္ဖတ္ရႈၾကပါကုန္။
ü ခရီးထြက္ရာတြင္ အမႈကိစၥနည္းရမည္။ မလိုအပ္သည္တို႔ ဘာမွ မယူပါႏွင့္။
ü သို႔ေသာ္ ပါသင့္သည္တို႔ပါေအာင္ ဂရုစုိက္ထည့္သိုရပါမည္။ အေကာင္းဆံုးမွာ
စစ္ေဆးခ်က္စာရင္းဇယား (Checklist) သံုးျခင္းျဖစ္၏။
ü ေသာက္ေနက်ေဆးမ်ား၊ တစ္ကိုယ္ရည္သန္႔ရွင္းေရးပစၥည္းမ်ား (ဆပ္ျပာ၊
သြားတိုက္ေဆး၊ သြားပြတ္တံ၊ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါ၊ ဘီး စသည္) ပါပါေစ။
ü ျမန္မာျပည္တြင္း ခရီးသြားလွ်င္ မွတ္ပံုတင္မူရင္း ယူေဆာင္သြားပါ။
ü မွတ္ပံုတင္၊ တန္ဘိုးႀကီးပစၥည္းမ်ား၊ ေရႊေငြလက္၀တ္ရတနာမ်ား၊
အေရးႀကီးစာရြက္စာတမ္းမ်ားကို မိမိႏွင့္ ကိုယ္ႏွင့္မကြာ ေဆာင္ထားရမည့္ လက္ကိုင္အိတ္အတြင္း၌သာ
ထည့္ပါ။ အျခားအထုပ္အပိုးမ်ားထဲ မထည့္ပါႏွင့္။
ü မိမိအထုပ္အပိုး၊ အိတ္မ်ားအားလံုးတြင္ နာမည္၊ ဆက္သြယ္ရမည့္ဖံုးနံပါတ္၊
လိပ္စာ စသည္တို႔ေရးကာ ခ်ိတ္ဆဲြထား/ ကပ္ထားပါ။ အထုပ္၊ အိတ္မ်ားအားလံုးကို ေသာ့ခတ္ထားပါ။
ü ေအးသည့္အရပ္ေဒသမ်ားသို႔သြားလွ်င္ အေႏြးထည္၊ ေစာင္ စသည္တို႔လိုပါလိမ့္မည္။
(ေစာင္ဆိုသည္မွာ လမ္းခရီးတြင္ ေအးလာသည့္အခါ ၿခံဳထားႏိုင္ရန္ ျဖစ္၏)
ü ခရီးသြားရင္း ၀တ္သည့္အ၀တ္အစားမွာ အစြန္းအထင္းခံႏိုင္သည့္
အ၀တ္မ်ားျဖစ္ပါေစ။ အလြန္အဖိုးတန္ေသာ အ၀တ္မ်ား မ၀တ္သင့္ပါ။ မည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ခရီးသြားရမည္မွန္း
မသိသျဖင့္ ကြမ္းတံေတြးမ်ား စြန္းထင္းကုန္လွ်င္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရလိမ့္မည္။ ေဘာင္းဘီက
ပုဆိုး၊ ထဘီမ်ားထက္ ပုိလြတ္လပ္သည္ ထင္ပါသည္။
ü မိမိသြားမည့္ေဒသကိုလုိက္၍ ထီး၊ ဦးထုပ္ စသည္တို႔ လုိေကာင္းလိုပါလိမ့္မည္။
ü ကားရထားေပၚမွ ဆင္းသည့္အခါ မိမိပစၥည္းမ်ား အစံုပါမပါ စစ္ေဆးပါ။
မိမိအထုပ္မဟုတ္သည္ကို မွားဆဲြမိတတ္ သျဖင့္ မိမိပစၥည္း ဟုတ္မဟုတ္ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးၿပီးမွ
ယူပါ။
ü လူအမ်ားသြားလာေနသည့္ သြားလမ္းလာလမ္းမ်ားတြင္ ပစၥည္းမ်ား စုပံုမထားပါႏွင့္။
ထားစရာမရိွ၍ ထားရပါသည္ ဆိုလွ်င္ပင္ ေဘးနားကပ္လ်က္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ပံုထားကာ လူမ်ားသြားရန္
လမ္းလုပ္ေပးထားပါ။
ü လမ္းကိုပိတ္ၿပီးရပ္ကာ ဖံုးပြတ္ေနျခင္း၊ လူအမ်ားစံုၿပံဳရပ္ေနျခင္း
စသည္တို႔ကိုလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
ü ကား၊ ရထား၊ သေဘၤာေပၚမ်ားေပၚတြင္ မလုိအပ္ပဲ ေနရာအမ်ားႀကီးယူထားျခင္းကို
ေရွာင္ပါ။
ü ခရီးသည္အမ်ား သြားလာေနသည့္ ကားရထားသေဘၤာမ်ားေပၚတြင္ လူအမ်ားကို
အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစမည့္ အုပ္စုဖဲြ႔ကာ တဟားဟားပဲြက်ျခင္း၊ စကားမ်ားကို ပြာေလာင္ပြာေလာင္
ေျပာျခင္း၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ ကြမ္းစားျခင္း၊ အရက္ေသစာ ၀ိုင္းဖဲြ႔စားေသာက္ျခင္း စသည္မ်ားကို
တတ္ႏုိင္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
ü ကား/ရထားမ်ားေပၚမွ အမိႈက္မ်ားပစ္ခ်ျခင္း၊ တံေတြး အထူးသျဖင့္
ကြမ္းတံေတြးေထြးမခ်ပါႏွင့္။ ကြမ္းစားတတ္သူမ်ား ၾကြပ္ၾကြပ္အိပ္ေဆာင္ထားၿပီး ထုိအထဲေထြးထည့္ပါ။
ကား/ရထားရပ္သည့္ေနရာေရာက္မွ ပစ္ပါ။
ü ကားေပၚတြင္ ေဆးလိပ္မေသာက္ပါႏွင့္။ စားေသာက္ဆိုင္ သို႔မဟုတ္
ကားရပ္နားသည့္ေနရာေရာက္မွ ေသာက္ပါ။
ü ႏိုင္ငံရပ္ျခား ခရီးသြားရမည့္သူမ်ားအဖို႔ ဗီဇာ၊ ပတ္စ္ပို႔၊
ေလယာဥ္လက္မွတ္ စသည္တို႔ အလြန္အေရးႀကီး၏။
ü ပတ္စ္ပို႔ယူလွ်င္ မိမိပတ္စ္ပို႔ ဟုတ္မဟုတ္ ေသခ်ာေစရန္ အတြင္းဘက္
ဓာတ္ပံုပါသည့္စာမ်က္ႏွာကို လွန္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။
ü စင္ကာပူလာမည့္သူမ်ားသည္ ပတ္စ္ပို႔သက္တမ္း အနည္းဆံုး ၆ လရိွရမည္ျဖစ္သျဖင့္
စင္ကာပူလာေတာ့မည္ ဆိုသည္ႏွင့္ ပတ္စ္ပို႔သက္တမ္းကိုပါ စစ္ၾကည့္ပါ။
ü မိမိရထားေသာ လပ္ဂိတ္အေလးခ်ိန္အတိုင္း ရိွမရိွ ခ်ိန္ၾကည့္ပါ။
၀န္ပိုသယ္ျခင္းကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ ၀န္ပိုေပးရတာ အလြန္ ေစ်းႀကီးပါသည္။
ü ယခုမွ စင္ကာပူကိုလာမည့္သူမ်ား ေလဆိပ္အ၀င္ လ.၀.က တြင္ အရစ္ခံရႏိုင္ပါသည္။
မိမိကို ေခၚစာေရးေပးသည့္ သူ၏ နာမည္၊ ဖံုးနံပါတ္၊ တည္းမည့္လိပ္စာ၊ ဘာကိစၥလာသည္ စသည္တို႔ကို
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားပါ။ ျပန္လႊတ္ခံရ လွ်င္ အလြန္နစ္နာပါသည္။
ü အရက္၊ ေဆးလိပ္၊ ေဆး၀ါး (အဂၤလိပ္ေဆး၊ ဗမာေဆး)၊ ေဆးရြက္ႀကီး
စသည္တို႔ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ သယ္မလာပါႏွင့္။ ကန္႔သတ္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဒုကၡေပးႏုိင္ပါသည္။
ခရီးသြားျခင္းအႏုပညာ ဤတြင္ၿပီးပါၿပီ။
ဖတ္ရႈအားေပးသူအေပါင္းကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါ၏။
ေအးၿငိမ္း
၁၇ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၆။ ညေန ၆း၅၆ နာရီ
No comments:
Post a Comment