(၁)
ရိုးသားစြာ၀န္ခံရလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္ Safety Officer ျဖစ္လာရျခင္းမွာ
safety ကို စိတ္၀င္စားလွလို႔လည္း မဟုတ္။ Safety အေၾကာင္း ေကာင္းစြာနားလည္ တတ္ကြ်မ္းလို႔လည္း
မဟုတ္ပါ။
မအူမလည္ ေယာင္တီးေယာင္နႏွင့္ မ်က္စိလည္လမ္းမွား ေရာက္လာတာသာ
ျဖစ္ေလသည္။
ကြ်ႏု္ပ္ Safety Officer ျဖစ္လာရျခင္းမွာ ကိုႏြယ္၀င္း၏ အတင္းေရာအဓမၼပါ
တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရကား ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ အႏွီ ေမာင္မင္းႀကီးသား ေမာင္ႏြယ္၀င္းကို
အထူးေက်းဇူးတင္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
အက်ယ္ကို ဆိုပါအံ့။
(၂) Safety အစ
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လေလာက္မွ ၂၀၀၉ ဒီဇင္ဘာလေလာက္ထိ စင္ကာပူႏိုင္ငံ၊
ပူေလာအူလာကြ်န္းေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ေန သည့္ ECC Project ၌ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ခဲ့၏။ သည္ပေရာဂ်က္မတိုင္မီ
Marinteknik ဆိုသည့္ သေဘၤာက်င္းတြင္ လုပ္ခဲ့သည္။ ထုိသေဘၤာက်င္းသူေဌးက အလူမီနီယမ္ကုိယ္ထည္
လူစီးသေဘၤာကေလးမ်ားေဆာက္ကာ ေရာင္းစာတာ ျဖစ္သည္။ ထုိသေဘၤာက်င္းတြင္ လုပ္ခဲ့သည္ဆုိျငား
ဘာမွ မယ္မယ္ရရမလုပ္ရပဲ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့တာ ျဖစ္၏။ ထိုအေၾကာင္း ခရစၥတိုဖာ ေပါက္က်ိဳင္းတြင္
အျပည့္အစံုေရးခဲ့ၿပီ။ ယခု ေျပာလိုရင္းမွ ေဘးေခ်ာ္သြားမည္စိုး၍ ခ်န္ခဲ့ပါအံ့။
Marinteknik တြင္ မယ္မယ္ရရ အလုပ္မရိွ၍ သမ္းေ၀ငိုက္ျမည္းေနစဥ္
တစ္ေန႔သ၌ တယ္လီဖံုး တဂြမ္ဂြမ္ျမည္လာ၏။ ယခင္ ၄ ႏွစ္လုပ္ခဲ့ေသာ ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ Union
Alloy မွ မန္ေနဂ်ာျဖစ္သူ Melvin က လွမ္းဖံုးဆက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ရထားေသာ ပေရာဂ်က္တြင္
ကြ်ႏု္ပ္ကိုအလုိရိွေနပါ၍ အလွ်င္အျမန္လာခဲ့ပါမည့္အေၾကာင္း လွမ္းေခၚတာ ျဖစ္၏။
ဟ၊ အဲသလို အလြယ္ကေလးမေျပာနဲ႔ ေမာင္ရဲ့။ ဒီမွာ သံုးႏွစ္စာခ်ဳပ္နဲ႔
ေျခခ်ဳပ္မိေနတယ္ ဆိုေလေသာ္ ဘယ္ေလာက္ ေလ်ာ္ရမလဲ ဟု ေမး၏။ ၃ လစာ ဟု ဆိုေလေသာ္ ဒါေလးမ်ားကြာ၊
အဲဒီပိုက္ဆံငါတို႔ေပးမယ္။ မင္း အခုလာခ့ဲ ဆိုေလ၏။ ၃ လစာ ေလ်ာ္ပါမည္ဆိုသည့္တိုင္ ေနာက္ထပ္တစ္လေနရဦးမည္
ဆုိသျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္လည္း အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပ။ ထုိတစ္လ အတြင္း ပေရာဂ်က္အတြက္ လိုအပ္သည့္
စာရြက္စာတမ္းမ်ားျပင္၊ သင္တန္းမ်ားတက္ လုပ္၏။
အဘယ္ေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္ကို အပူတျပင္းလိုရသည္ဆိုသည့္အေၾကာင္း
ရွင္းျပပါမည္။
စင္ကာပူတြင္ Confined Space အတြင္း အလုပ္လုပ္ရန္
Confined Space Assessor ဆိုတာ လို၏။ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္ ဆိုတာ လူေနရန္၊ အလုပ္လုပ္ရန္
မသင့္ေတာ္ေသာ ေျမေအာက္ပိုက္လုိင္း၊ တိုင္ကီ၊ လိုဏ္ေခါင္း စသည့္ေနရာမ်ားျဖစ္၏။ သူတို႔
အလုပ္က စက္ရံုသို႔ေပးမည့္ အေအးခံေရပိုက္လိုင္းမ်ား ဆင္ရေသာ အလုပ္ျဖစ္သည္။
ပုိက္ဆိုလို႔ မျဖစ္ညစ္က်ယ္ ၄ လက္မ၊ ၆ လက္မပိုက္ကေလးေတြ မေအာက္ေမ့ပါႏွင့္ခင္ဗ်ား။
စက္ရံုႀကီးတစ္ခုလုံးမွ စက္မ်ားကို အေအးခံမည့္ေရျဖစ္သည့္အတြက္ ထိုပိုက္ႀကီးမ်ားမွာ အထဲသို႔
ျမင္းစီး၀င္လုိ႔ရေအာင္ ႀကီးသည္။ ေနာက္ၿပီး ပိုက္ေတြက ဖုိက္ဘာဂလပ္စ္ပိုက္ေတြ။ ေျမေအာက္မွာ
(under ground) ဆင္တာျဖစ္၏။ ထုိပိုက္မ်ားကို ဆက္ဘို႔ရာ ဓာတုေဆးရည္မ်ား သံုးရသည္။ ပိုက္ကိုဆက္ေတာ့
အတြင္းအျပင္ ေဆးသုတ္ကာ ဆက္ရသည္။ ထိုေဆးမ်ားမွထြက္ေသာ ဓာတ္ေငြ႔မွာ က်န္းမာေရးအတြက္ အႏၱရာယ္ရိွ၏။
ခပ္တိုတုိေျပာရလွ်င္ ထိုပိုက္မ်ား၏အတြင္းပိုင္းကို ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္ဟု
သတ္မွတ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိပိုက္မ်ားအတြင္း၀င္ၿပီး အလုပ္လုပ္ဖို႔ရာ Confined
Space Assessor လို၏။ Confined Space Assessor မရိွဘဲ အလုပ္လုပ္လို႔မရ။ ပုိက္ေတြက ဆင္ဘို႔ရာ
အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ Confined Space Assessor မရိွေတာ့ ဘာမွလုပ္လို႔မရဘဲ သည္အတိုင္း
လက္ပိုက္ၾကည့္ေန ရေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္ကို Confined Space Assessor လုပ္ခိုင္းရန္
ေခၚျခင္းျဖစ္၏။
သို႔ႏွင့္ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း Confined Space Assessor သင္တန္းတက္၏။
သင္တန္းက ခဏေလးႏွင့္ၿပီးတာမဟုတ္ေတာ့ သူတို႔ အေတာ့္ကို ေအာင့္အည္း သည္းခံေစာင့္ေနရသည္။
သင္တန္းေနာက္ဆံုးေန႔တြင္ သင္တန္းေက်ာင္းမွ သင္တန္းၿပီးဆံုးေၾကာင္း စာယူလာခိုင္းကာ စလုပ္ခုိင္းေတာ့သည္။
စာေမးပဲြ ေအာင္စာရင္းက ေနာက္ႏွစ္ပတ္ၾကာမွ ထြက္မည္ဆိုေတာ့ ေအာင္စာရင္း ထြက္ၿပီး လက္မွတ္ရသည္ထိ
ေစာင့္မေနႏိုင္ေတာ့။ မန္ေနဂ်ာက ကြ်န္ေတာ့္ကို ပေရာဂ်က္မွ ႀကီးႀကီးမာစတာမ်ားထံ ေခၚသြားကာ
သူ သင္တန္း တက္ၿပီးၿပီ။ သူ အားလံုးနားလည္ေနၿပီမို႔ ေသခ်ာေပါက္ေအာင္မယ္လို႔ ငါ အာမခံတယ္။
မယံုရင္ မင္းတုိ႔ႀကိဳက္သလိုေမးၾကည့္ကြာ။
ဟိုက္ေရာ။
ထိုအခ်ိန္မွစကာ safety ဆိုတာႏွင့္ ကြ်ႏ္ုပ္ စတင္ ရင္းႏွီးခဲ့ရတာ
ျဖစ္ေလသည္။
(၃) Confined Space Assessor
ယခင္က ကြ်န္ေတာ္ safety ကို စိတ္မ၀င္စားပါ။ မွန္ရာေျပာရလွ်င္
ထို safety ဆိုသူမ်ားကိုလည္း ၾကည့္မရခဲ့။ ကြ်န္ေတာ့္ အလုပ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးသူမ်ားသာ
ျဖစ္သည္ဟု ျမင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ Confined Space Assessor အျဖစ္ မလုပ္မီ စင္ကာပူတြင္
ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ safety အေၾကာင္း နည္းနည္းေလာက္ ရိပ္မိတာကလဲြၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ
မေလ့လာ မိခဲ့ပါ။ မတက္မေနရ ဟုိသင္တန္း သည္သင္တန္းေတြ တက္ခဲ့ေသာ္လည္း တက္ကာမတၱမွ်သာျဖစ္၏။
စိတ္မ၀င္စားေတာ့ ဘာဗဟုသုတမွ မရခဲ့။
သို႔ေသာ္ Confined Space Assessor ျဖစ္လာၿပီဆုိေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္မို႔
မေလ့လာခ်င္ပဲ ေနလို႔မရ။ ေလ့လာမိ၊ ဖတ္မိ၊ မွတ္မိရေလေတာ့၏။ ကြ်ႏု္ပ္၏၀သီမွာ မလုပ္လွ်င္သာ
ေနရမည္။ လုပ္မိလွ်င္ေတာ့ ထမင္းေမ့ဟင္းေမ့ အသည္းအသန္ လုပ္တတ္သည့္ သဘာ၀ရိွရကား
Confined Space အေၾကာင္း အူမေခ်းခါးမက်န္ အသားကုန္ ေလ့လာမွတ္သားေလသည္။ ထို႔ျပင္
safety ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေန၍လည္း safety စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို စုေဆာင္း ဖတ္ရႈေလ၏။ ထိုမွစကာ
safety ဆိုတာ ဒီလိုရိွပါလားဟု သိရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အျခားသူမ်ား၏ တုိက္တြန္းမႈျဖင့္ ကုိႏြယ္၀င္းသည္လည္း
ထိုပေရာဂ်က္သို႔ ေယာင္ေတာင္ေပါင္ေတာင္ႏွင့္ ေရာက္ခ်လာျပန္ေလ၏။ သူက ယခင္က သေဘၤာက်င္းေပါက္စနေလးတြင္
safety လုပ္သည္။ ဆိုေတာ့ သည္ပေရာဂ်က္ တြင္လည္း safety အေနႏွင့္ပင္ ၀င္လာသည္။ ကံကေကာင္းခ်င္ေတာ့
သူက ပေရာဂ်က္သို႔လာသမွ် အလုပ္သမားမ်ားကို သင္တန္းေပးရသည့္ safety training
department တြင္ အလုပ္ရသည္။ ဆိုေတာ့ သူႏွင့္ပတ္သက္၍ သင္တန္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား
ေလ့လာခြင့္ရျပန္ေလ၏။
ပေရာဂ်က္က Shell က ပေရာဂ်က္ဆိုေတာ့ safety အတြက္ ပိုက္ဆံကို
ဘံုးေဘာလေအာ သံုးသည္။ ပေရာဂ်က္တြင္ Safety personnel ေတြ အမ်ားႀကီးခန္႔ထားသည္။ ထုိ
safety ေတြ ဘာလုပ္သနည္း။ ထားပါ။ သူတို႔ ဘာလုပ္လုပ္ ကြ်ႏု္ပ္အလုပ္ မဟုတ္ပါ။
သူမ်ားတိုက္တြန္းမႈျဖင့္ ကုိႏြယ္၀င္း safety officer သင္တန္း
တက္ေလ၏။ သူတင္တက္တာအားမရပဲ ကြ်န္ေတာ့္ကိုပါ အတင္းတြန္း၏။
အစ္ကို၊ ဒီကေကာင္ေတြ ဘာမွမဟုတ္ပဲ လပ္လ်ားလပ္လ်ားနဲ႔ လခအမ်ားႀကီးရေနတာ။
အစ္ကို လုပ္ပါလားဗ်ာ။ အစ္ကို႔အရည္အခ်င္းနဲ႔သာဆို ဘာမွမရစရာ မရိွဘူး။ လုပ္ဗ်။
ေအးေအးေနပါရေစကိုယ့္လူရာ။ ကိုရင္တို႔ safety က ဘာပညာပါသလဲ။
ကိုယ္က အတြက္အခ်က္ကေလးေတြကိုပဲ စိတ္၀င္စားတာကိုယ့္လူရ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ အင္ဂ်င္ႏွစ္ရာရင္းပဲ
လုပ္ေနပါရေစကြာ။
အာ။ Safety officer ဆိုတာ အင္ဂ်င္နီယာဘက္ဂေရာင္းမရိွဘဲ မရဘူး
အစ္ကိုရ။ ကြ်န္ေတာ္ေတာင္ ေဂ်ာ္ေလာ္ဂ်ီဆိုၿပီး တက္ခြင့္မရလုိ႔ အသည္းအသန္ လုပ္ယူထားရတာ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကိုႏြယ္၀င္းတိုက္တြန္းမႈျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္လည္း
Safety Officer (WSH level C) သင္တန္းကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ တက္ျဖစ္ေလ၏။ သင္တန္းၿပီးေတာ့
လက္မွတ္လည္း ရေလ၏။ သို႔ေသာ္ ဘယ္လို Safety officer အေနနဲ႔ ဘာေတြလုပ္ရမယ္ ဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာ
မသိေသး။ အႏို႔ safety ကို တစ္ခါမွ မလုပ္ဖူးခဲ့ပဲကုိး။
Safety Officer အလုပ္လုပ္ဖို႔ရာ MOM တြင္ လုိင္စင္ေလွ်ာက္ရသည္။
လိုင္စင္ေလွ်ာက္ေတာ့ လုပ္သက္ ၂ ႏွစ္ ျပရသည္။ ေနာက္ၿပီး လုပ္သက္က Assistant Safety
Officer သို႔မဟုတ္ Safety Coordinator ျဖစ္ရမည္။ အဲဒါမွ ဂြ။
ကိုႏြယ္၀င္းဆီ ေျပးရျပန္၏။
ေဟ့လူ၊ လုပ္စမ္းပါဦး။ ကိုရင္အသိသားပဲ။ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ဖို႔
က်ဳပ္မွာ ဘယ့္ႏွာလုပ္ safety အေတြ႔အႀကံဳရိွပါမတံုး။
အစ္ကိုရာ၊ အဲဒါ ခြက်တာပဲ။ အဲသလို ေနရာတကာ ရိုးေနလို႔ ဘယ္ရမတံုးဗ်။
အစ္ကို Confined Space Safety Assessor လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္လား။ အဲဒါ safety ေပါ့လဗ်။
အာ၊ သူတို႔က Assistant Safety Officer ဒါမွမဟုတ္ Safety
Coordinator ျဖစ္ရမည္ လို႔ ဆုိသေလကြယ္။
ေျပာရတာ တယ္လက္၀င္သကုိးဗ်ာ။ ေလွ်ာက္လႊာထဲမွာ Confined
Space Assessor လို႔မျပဘဲ Assistant Safety Officer ဘာညာသာရကာ ေလွ်ာက္ေရးေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္သူသိတာမွတ္လို႔။
. . .
ကြ်န္ေတာ္ဘယ္ေလာက္တံုးသလဲဆို ကိုႏြယ္၀င္းသင္ေပးမွ ဘယ္လို
ညာတာပါေတးလုပ္ရသလဲ အနည္းအက်ဥ္းရိပ္မိ၏။ သို႔ႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ကိုႏြယ္၀င္းေပးေသာ သူေလွ်ာက္တံုးက
ေလွ်ာက္လႊာပံုစံကို ကိုယ့္လုပ္ငန္းအေတြ႔အႀကံႏွင့္ ေပါင္းကာ ဟိုဟုိသည္သည္ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ျပင္ၿပီး
တင္လိုက္၏။ ရမွရပါမလားဟု ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း လုိင္စင္ က်လာေလသည္။
(၄) နည္းနည္းေလးေတာ့ လဲြေနေသာ ကြ်ႏု္ပ္
လုိင္စင္က်လာေတာ့ လုပ္ငန္းအေတြ႔အႀကံဳမရိွ၍ အလုပ္ကေလးမ်ား
မရဲတရဲ ေလွ်ာက္ၾကည့္၏။ အလုပ္ေတြက လုပ္ငန္း အေတြ႔အႀကံဳ ၂ ႏွစ္ ၄ ႏွစ္ စသျဖင့္ ေခၚတာဆိုေတာ့
ေတာ္ေတာ္ႏွင့္အလုပ္မရ။ အလုပ္မရေတာ့ စိတ္ဓာတ္က်ၿပီး safety officer အလုပ္ရွာျခင္းကိစၥကို
ေမ့ထားလိုက္ေလသည္။ သည္လိုႏွင့္ပင္ Union Alloy မွာ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ ထပ္ၾကာသြား ျပန္၏။
safety officer လိုင္စင္က ၂ ႏွစ္ဆိုေတာ့ လုိင္စင္လည္း သက္တမ္းကုန္သြားေလသည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္၏ တစ္ခုေသာေန႔တြင္ ကိုႏြယ္၀င္း ဖံုးဆက္လာျပန္၏။
အစ္ကို၊ safety officer မလုပ္ေသးဘူးလားဗ်။
ေမ့သာထားလုိက္ပါေတာ့ကိုယ့္လူရယ္။ ကိုယ္လည္း အလုပ္ေတြေလွ်ာက္တာ
မရတာနဲ႔ ထပ္မႀကိဳးစားေတာ့ဘူး။ အခု လိုင္စင္ကလည္း သက္တမ္းကုန္သြားၿပီ။ စိတ္မပါတာနဲ႔
သက္တမ္းဆက္မတိုးေတာ့ဘူး။
အာ၊ အစ္ကိုကလည္း။ အခု အစ္ကို႔လခ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ။ ေျပာဗ်ာ။
ေဟာသေလာက္ေပါ့ကြယ္။
အယ္မယ္ေလးဗ်ာ။ အစ္ကို safety officer လုပ္ရင္ အဲဒီလခရဲ့ ႏွစ္ဆေတာ့
အသာေလးရတယ္။ အခု ကြ်န္ေတာ္ေတာင္ ဘယ္ေလာက္ရတာ။
safety officer လုိင္စင္က သက္တမ္းေက်ာ္သြားတာ ၂ လရိွၿပီဆိုေတာ့
တုိးလို႔ရပါဦးမလားကဲြ႔။
ဘာလို႔ မရရ မတံုးဗ်ာ။ သူမ်ားေတြလည္း ဒီလို တုိးေနၾကတာ။ ရတယ္။
အခု အျမန္လုပ္ေခ်။
ထိုညတြင္ ကြ်ႏု္ပ္ အိပ္မေပ်ာ္။
အင္း တစ္လကို ဘယ္ေလာက္ ဆံုးရံႈး။ ၂ ႏွစ္ ဆိုေတာ့။ ေအာင္မယ္ေလးေဗ်ာ့။
ငါ အသံုးမက်လို႔ ေငြ တစ္သိန္းေက်ာ္ ႀကီးမ်ားေတာင္ နစ္နာေနပါေပါ့လား။ ေငြတစ္သိန္းဆိုေတာ့
ဗမာေငြနဲ႔ဆို။ ေအာင္မယ္ေလးေလး၊ နည္းနည္းေနာေနာ ပိုက္ဆံ မဟုတ္။
ထိုခဏ၌ ကြ်ႏု္ပ္ျဖစ္ေနပံုကား ေဇာေခြ်းတို႔သည္ ျပန္၏။ အင္း၊
၂ လေတာင္ ေက်ာ္ေနၿပီဆိုေတာ့ လုိင္စင္သက္တမ္းတို႔လို႔ ရ ရပါေတာ့ မလားဟု စိတ္တို႔သည္
ကေယာင္ေခ်ာက္ျခားျဖစ္၏။ ဘယ့္ကေလာက္ အသံုးမက်တဲ့ငါလဲ ဟု ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ အဖန္ဖန္ ႀကိမ္ဆဲ၏။
ဟိုလူး သည္လွိမ့္ႏွင့္ အိပ္မရေတာ့ အိမ္ျပင္ထြက္ၿပီး ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ေတြး၏။ မတ္တပ္ရပ္
ေတြးရတာ ေျခေညာင္းလာေတာ့ အိပ္ယာေပၚ ျပန္ထိုင္ျပန္၏။
သည္လိုႏွင့္ပင္ မိုးစင္စင္လင္းရေလသည္။
မိုးလင္းေသာ္ လုိင္စင္သက္တမ္းတိုးဘို႔ရာ လိုသည့္ အမွတ္ျဖည့္ဘို႔
သင္တန္းတက္ေရး register လုပ္။ စာရြက္စာတမ္းေတြျပင္ စသျဖင့္ လုပ္သည္။ ညကမအိပ္ရ၍ ေခါင္းမ်ားမွာ
မူးေနာက္ေနေလသည္။ ထုိ႔ျပင္ နစ္နာသြားေသာ ေငြေၾကးပမာဏေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ လိုင္စင္ရ
ရပါေတာ့မလား ဟု စိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ကြ်ႏ္ုပ္မွာ - င္ထဲ ခဲ၀င္ေနေသာ ေမ်ာက္ပမာ
ထိုင္လည္းမထိုင္ႏိုင္၊ ထလည္းမေနႏိုင္၊ အီးပဲပါခ်င္သလိုလို၊ ေသးပဲေပါက္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္ေနေလေတာ့၏။
Safety Officer လုိင္စင္သက္တမ္းတိုးရန္ အမွတ္ (၄၀) ျပည့္ၿပီးေနာက္
စာရြက္စာတမ္းမ်ားစံုေသာ္ လိုင္စင္သက္တမ္းတိုး တင္လိုက္သည္။ က်လာျပန္ေလ၏။ ထိုအခါက်မွ
သက္ျပင္းႀကီးတစ္ခုကို ခ်ႏိုင္ေလသည္။
လိုင္စင္ရျပန္ေတာ့ အလုပ္မ်ား ေလွ်ာက္ျပန္သည္။ လုပ္သက္မရိွေတာ့
ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အလုပ္မရ။ ေနာက္ ကြ်န္ေတာ့္ စီဗီမ်ား၊ လက္မွတ္မ်ားကို မိတ္ေဆြမ်ားထံပို႔ကာ
အလုပ္ သတင္းပလင္းကေလးမ်ားရိွက မ,စေတာ္မူၾကပါ ဟု အပူကပ္ရသည္။ ထို မိတ္ေဆြမ်ားထဲမွ ဟုိးယခင္
၁၉၉၉ ေလာက္ကတည္းက သိကြ်မ္းလာခဲ့ေသာ မိတ္ေဆြေဟာင္းႀကီး ေအာင္ (Aoh) က သူ႔ကုမၸဏီသို႔
ကြ်န္ေတာ့္စာရြက္စာတမ္းမ်ား ပို႔ေပးရာ အင္တာဗ်ဴးေခၚေလသည္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ၀မ္းသာအားရႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးရန္ သြား၏။ မန္ေနဂ်ာ
(မစၥတာတန္) က ေမးသည္။
Construction site ထဲမွာ audit ကို ဘယ္ေလာက္ၾကာရင္ တစ္ခါ
လုပ္ရသလဲ။
ဟိုက္ေရာ၊ ကြ်န္ေတာ္မသိ။ I don’t know.
BizSafe ဆိုတာ သိသလား။
ဟုတ္၊ သိ သိ ပါ ပါ ပါ တယ္။
ဒါဆို BizSafe level 3 အတြက္ ဘာေတြလုိသလဲ။
ငမ္၊ ဒါလဲ ကြ်န္ေတာ္မသိ။ I don’t know.
စိတ္ဓာတ္က်စ ျပဳလာၿပီ။
Construction site ထဲမွာ အဓိကလုိက္နာရမဲ့ Regulation က ဘာလဲ။
ေသာက္တလဲြ။ မသိျပန္။
ငါက တစ္ခါမွ safety officer မလုပ္ဖူးဘူးကဲြ႔။ သင္တန္းဆင္းထားတာကလဲ
၂၀၀၈ ကဆိုေတာ့ အကုန္ေမ့ကုန္ၿပီ။ အင္ဂ်င္နီယာအလုပ္ခ်ည္း ေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္လာတာ ဒါေတြ
ဘာမွ ေလ့လာမထားမိဘူး ဟု မ်က္ႏွာငယ္ကေလးႏွင့္ ေျပာရသည္။
သူက ဘာမွျပန္မေျပာ။ ငါတို႔ေရြးတယ္ဆိုရင္ အေၾကာင္းၾကားလိုက္မယ္
ေျပာကာ ျပန္လႊတ္လိုက္သည္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း စိတ္ဓာတ္က်စြာႏွင့္ ျပန္ခဲ့၏။
အင္း၊ ဒီပံုနဲ႔ ရေနပါဦးမယ္။ အလုပ္ႀကီး ဟု ဘာမွေလ့လာမသြားေသာ
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ က်ိန္ဆဲမိ၏။
ဘတ္စ္ကားျဖင့္ျပန္လာရင္း ကိုႏြယ္၀င္းဆီဖံုးဆက္သည္။
ေဟ့လူ။ BizSafe level 3 က ဘာေတြလိုသလဲလို႔ေမးသကဲြ႔၊ ကိုယ္လည္း
မေျဖႏိုင္ခဲ့ဘူး။
အာ၊ အစ္ကိုကလည္း BizSafe level 3 ဆိုတာ RM
implementation ေပါ့ဗ်။
ေဟ၊ အႏို႔ ကြ်ႏ္ုပ္မွ မသိဘဲကိုး လကြယ္။
ေနာက္ၿပီး audit က ဘယ္ေလာက္ၾကာ တစ္ခါလုပ္ရသလဲ လုိ႔ေမးေတာ့
ကိုယ္လည္း တစ္ႏွစ္တစ္ခါလုိ႔ ရမ္းတုတ္လိုက္တယ္။ မွားသေပါ့ကြယ္။ သူက ၆ လ တစ္ခါလို႔ေျပာသကဲြ႔။
မပူပါနဲ႔အစ္ကိုရာ၊ ဒီတစ္ခါမရ ေနာက္တစ္ခါ ေပါ့ ဟု ကိုႏြယ္၀င္းက
အားေပးသည္။
ကြ်ႏ္ုပ္မွာမူ ဒန္အိုးထဲထည့္ျပဳတ္ထားသည့္ ဟင္းရြက္ျပဳတ္ဖတ္ပမာ
ေပ်ာ့ေခြ ႏြမ္းဖတ္လွ်က္ ရိွသတည္း။
(၅) Workplace Safety and Health Officer ျဖစ္လာရပံု
သို႔ေသာ္လည္း SAS (Safety Advisory Services) ႏွင့္ ကံက စပ္ခ်င္ေတာ့
ကြ်န္ေတာ့္ကို second interview ေခၚသည္။ ဟမ္၊ ကြ်ႏု္ပ္ ကိုယ့္နားကိုပင္ ကိုယ္မယံုခ်င္။
အႏို႔ သူေမးတာ ဘာတစ္ခုမွ မေျဖႏိုင္ဘဲ။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ သည္အလုပ္မရႏိုင္ဟု တစ္ထစ္ခ်
တြက္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
မယံုရဲ ယံုရဲႏွင့္ second interview သြားသည္။ အခန္းထဲ၌ သံုးေယာက္
ထုိင္ေန၏။ သူေဌးျဖစ္သူက ရွင္းျပသည္။
သူက အသက္ႀကီးလွၿပီ။ ရင္က်ပ္ကလည္း တရွဲရဲွ။ စကားေျပာတာက မသဲကဲြ။
ဆိုေတာ့ သူေျပာတာ နားလည္တစ္ခ်က္၊ မလည္တစ္ခ်က္။ ရမ္းခ်ည္း ေခါင္းၿငိမ့္ရေလ၏။
မင္းမွာက ဘာမွ အေတ႔ြအႀကံဳမရိွဘူး။ ဒီေတာ့ မင္းေတာင္းတဲ့လခေတာ့
မေပးႏိုင္ေသးဘူး။ အစမ္းခန္႔ ၃ လအတြင္း မင္းလုပ္ရည္ကိုင္ရည္ကို ၾကည့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးမွ
လခတိုးေပးမယ္။ သေဘာတူရဲ့လား - ဟု ေမးသည္။
ဘာေခ်းမ်ားႏိုင္မတံုး။ ဒီေလာက္ရတာပဲေတာ္ပါအံုး ဟု သေဘာပိုက္လွ်က္
သေဘာတူလိုက္ရာ အလုပ္ခန္႔စာ ထုတ္ေပး။
လက္မွတ္ထိုးၿပီးေနာက္ ပီပီအီးေတြယူၿပီး ဘယ္ေန႔ ဘယ္ဆုိဒ္ကိုလာခဲ့ပါ
ဟု မွာလိုက္ေလသတည္း။
ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ၀မ္းသာလံုးဆို႔လွ်က္ ျပန္လာရာ အိမ္သို႔ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု
ေရာက္လာမွန္းေတာင္ မမွတ္မိေတာ့။
ကြ်န္ေတာ္ safety officer အျဖစ္ အလုပ္စ၀င္တာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္
ႏုိ၀င္ဘာလ ၁၄ ရက္ ျဖစ္၏။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က တျခားသူကို အလြန္အထင္ေသးလြယ္သည္။ ဤသည္မွာ
ငါသိလွ၊ တတ္လွၿပီဟု ဘ၀င္ျမင့္ေန ေသာေၾကာင့့္ျဖစ္၏။ အကယ္၍သာ ကြ်န္ေတာ္ အင္တာဗ်ဴးသူ မစၥတာတန္
ေနရာမွာ ေနရလွ်င္ အလကားေကာင္၊ Safety officer ဆိုၿပီး ဘာမွလည္းမသိဘူး ဆုိကာ အလုပ္ခန္႔မည္
မဟုတ္ပါေခ်။ မစၥတာတန္ကမူ ကိစၥမရိွပါဘူးကြာ။ မင္း လုပ္ရင္းနဲ႔ တတ္သြားမွာပါ ဟု သေဘာပိုက္ထားေသာေၾကာင့္သာ
ကြ်ႏ္ုပ္ကို အလုပ္ခန္႔လိုက္ျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ယခင္က construction site ထဲ တစ္ခါမွ မလုပ္ဖူးခဲ့ေသာေၾကာင့္
အားလံုး အသစ္အဆန္းခ်ည္းျဖစ္ေနရာ အစက စ သင္ယူရသည္။ သို႔ေသာ္ မိတ္ေဆြတို႔သိေတာ္မူၾကသည့္အတိုင္း
ကြ်န္ေတာ္က တစ္ခုခုလုပ္မိလွ်င္ ေနာက္မွ က်ားလိုက္လာသလို လုပ္ေလ့ရိွရာ ၃ လေလာက္အတြင္း
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား အေၾကာင္း၊ သူတို႔သံုးသည့္ စက္ပစၥည္း ကိရိယာမ်ား အေၾကာင္း
စသည္တို႔ကို အေတာ္အတန္ တီးမိေခါက္မိေလေတာ့၏။ Safety မူကား နယ္ပယ္ က်ယ္ျပန္႔လွသည္ျဖစ္ရာ
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အခ်က္အလက္မ်ားကို စုေဆာင္း ေလ့လာရေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္ အေရးႀကီးေသာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ Code of
Practice, Singapore Standard မ်ားကို ေလ့လာရသည္။
အခုေတာ့ Safety officer အေနႏွင့္ ေဟာက္စားလာတာ ၅ ႏွစ္ေလာက္ရိွၿပီဆိုေတာ့
အေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာမိၿပီဟု ဆုိႏိုင္ ပါၿပီ။
ထို႔ျပင္ ကိုႏြယ္၀င္း၏ စည္းရံုးမႈေၾကာင့္ပင္ safety သင္တန္းေက်ာင္း
ေထာင္ျဖစ္ျပန္ေလရာ ထိုသင္တန္းမွ သင္တန္းမွတ္စု စသည္ လိုသည့္စာရြက္စာတမ္းမ်ားအားလံုး
ကြ်န္ေတာ္ခ်ည္း ျပင္ရေလ၏။ ထုိစာရြက္စာတမ္းမ်ားျပင္ရန္ စာမ်ား ဖတ္ရသည္ ျဖစ္ရာ ထိုမွ
Safety ဗဟုသုတမ်ား ပိုမိုတိုးပြားရျပန္ေလ၏။ ထုိ႔ျပင္ safety training ကိုလည္း ဆက္တိုက္
ေပးေနရသည္ ျဖစ္ရာ ထို Safety ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ကြ်ႏ္ုပ္ေခါင္းထဲ၌
သံမိႈႏွက္ထားသကဲ့သို႔ စဲြၿမဲေနေလေတာ့ သတည္း။
ဤကား မအူမလည္ႏွင့္ Safety officer ျဖစ္လာရာမွ Safety
professional မည္သို႔မည္ပံုျဖစ္လာရသည္ဆိုေသာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ သမိုင္းေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္
တမံု႔။
ထို႔ေၾကာင့္ Safety အေၾကာင္း ဘာတစ္လံုးမွမသိ၊ စိတ္လည္းမ၀င္စားခဲ့ေသာ
သူတစ္ေယာက္ေတာင္မွ Safety professional ျဖစ္လာႏုိင္ေသးသည္ဆုိလွ်င္ (ႀကိဳးစားမည္ဆိုပါက)
အသင္ လံုကေလး၊ လံုမကေလးတို႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္စရာ ဘာမွ မရိွပါဟု ကြ်ႏု္ပ္က အာမခံ လိုက္ရပါေၾကာင္း။
သည္းခံ ဖတ္ရႈအားေပးသူအားလံုးကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း
၇ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၆
No comments:
Post a Comment