စာရႈသူ ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြမ်ားကို
ဆရာစားတာ မဟုတ္ရပါခင္ဗ်ာ။
တကယ္ - မွ ရလိုက္ေသာ
သင္ခန္းစာကို ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိသလို ေျပာဆုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ မျပည့္စံုပါက ျဖည့္စြက္ေဆြးေႏြး၊
ေတြးေတာႏိုင္ပါသည္။
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာကလည္း
သည္ကဲ့သုိ႔တရားမ်ိဳးကုိ ေနရာမ်ားစြာတြင္ ေဟာခဲ့ပါသည္။ အျခားမဟုတ္ပါ။
ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္တြင္သာ
ေနေရး ျဖစ္၏။ အတိတ္ကိုလည္း ျပန္မသြားနဲ႔။ အနာဂတ္ကိုလည္း ေတြးၿပီး မပူပန္နဲ႔။ ပစၥဳပၸန္
တည့္တည့္တြင္သာ ေနပါ ဟု ေဟာခဲ့ပါသည္။
ေနာက္တစ္ခုက သူ မဟုတ္တာမလုပ္သည့္အတြက္
မဟုတ္တန္းလ်ား စြပ္စဲြခ်က္ကို လက္မခံျခင္းျဖစ္သည္။
ဟက္ကူအင္ကို ေကာင္မေလးမိဘမ်ားက
လာေရာက္စြပ္စဲြသည့္အခါ ဟက္ကူအင္က ဘာမွ ျပန္မေျပာ၊ တကယ္? ဟု တစ္လံုးတည္းသာ ေရရြတ္သည္ဟူ၏။
ဤ ‘တကယ္’ ကို ခ်ဲ႔လိုက္လွ်င္ ‘ေၾသာ္၊ ဟုတ္လား။ တကယ့္ကို။ ငါေတာင္မွ မသိလိုက္ရပါလားကြယ္’
ဟု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ေကာင္မေလးမိဘမ်ားကို
သူ ျပန္ၿပီး ရန္မေတြ႔ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ထိုစြပ္စဲြခ်က္ကို သူလက္ခံယူမထားလိုက္၍ ျဖစ္သည္။
အကယ္၍သာ သူက စြပ္စဲြခ်က္ကို လက္သင့္ခံလိုက္မည္ဆိုလွ်င္ မိန္းကေလးမိဘမ်ားႏွင့္ ဖက္ကာ
ရန္ျဖစ္ေနေပ လိမ့္မည္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
အခါတစ္ပါး ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းခံၾကြရာ၌ ပုဏၰားႀကီးတစ္ေယာက္က
သူ႔ကိုအျပင္းအထန္ ဆဲေရးတိုင္းထြာသည္။ ျမတ္စြာ ဘုရားက ဘာမွ ျပန္မေျပာ။ ဆဲ၍ေမာသြားသည့္အခါမွ
ပုဏၰားႀကီးက ေမးသည္။
အသင္ ဗုဒၶ၊ အႏို႔ ငါ သည္ေလာက္ဆဲေနတာ ေတာင္ နင္ကေတာ့ ဘယ္လိုမွ
မေနပါလားဟယ္။
ပုဏၰားႀကီး၊ ငါတစ္ခု ေမးပါရေစ။ အကယ္၍ ပုဏၰားႀကီးက ပစၥည္းတစ္ခုေပးမယ္။
ငါကလက္မခံဘူးဆိုရင္ အဲဒီပစၥည္း ဘယ္သူ႔ဆီမွာ ရိွမလဲ။
ဘယ္ေရာက္ရမတံုး။ ငါ့ဆီမွာဘဲ ရိွမွာေပါ့လကဲြ႔။
အဲဒီလိုပဲ၊ အခု ပုဏၰားႀကီးရဲ့ဆဲေရးတိုင္းထြာမႈေတြကို ငါက
လက္သင့္မခံဘူး။ မယူဘူးလကဲြ႔။ အဲသည္အတြက္ အဲဒီဆဲေရး တိုင္းထြာမႈေတြဟာ ပုဏၰားႀကီး ထံမွာပဲ
ရိွေနေသးတယ္။ ငါ့ဆီမွာရိွမေနတဲ့ အဲဒီဆဲေရးမႈေတြအတြက္ ငါက ဘာကိစၥ စိတ္ဆိုးရမတံုး။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ကေလးကိုလာေပးသည့္အခါ၌လည္း
ဟဲ့၊ အဲဒီကေလးဟာ ငါနဲ႔ဘာဆိုင္သလဲ ဟု ရန္မေထာင္။
ဤကဲ့သို႔ ရန္ေထာင္မည္ ဆိုပါက ရဟန္းႀကီး၏ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေနေသာ စိတ္တို႔သည္ ေဒါသတို႔ျဖင့္
ညစ္ေထးသြားေပလိမ့္မည္။ ယခုမူ လာေပးသည္ကို ယူထားရံု ယူထားလိုက္သည္။ ဘာခံစားခ်က္မွမရိွ။
ေမြးထိုက္လို႔သာ ေမြးရသည္ဟု ခံယူကာ ကေလးကို ေမြးထားလိုက္သည္။
(ကြ်န္ေတာ္သာဆို ၀ါးရင္းတုတ္နဲ႔လုိက္္ရိုက္မွာေပါ့လဗ်ာ။)
အဘိဓမၼာစကားျဖင့္ေျပာရလွ်င္
ဤသည့္စိတ္ကို ႀကိယာစိတ္ ဟုေခၚသည္။ ျမင္လွ်င္လည္း ျမင္ကာမတၱ၊ စားလ်င္လည္း စားကာမတၱ၊
ေျပာလ်င္လည္း ေျပာကာမတၱ။ မည္သည့္စိတ္ခံစားမႈမွမပါ။ “ဟင္းကလည္းကြာ၊ ငါ့လခြမ္း၊ ငံတူးေနတာပဲ။” “ဟယ္၊ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ဒူးရင္းသီးေလးေတာ့” စသည့္ ေကာင္း၊ မေကာင္းစိတ္ခံစားခ်က္
ဘာမွမပါ။
ဤေနရာသည္ အဘိဓမၼာသင္တန္းမဟုတ္မူ၍
သည္မွ်ႏွင့္ ႏွစ္သိမ့္ေတာ္မူပါ။ ပိုမိုသိရိွလိုသူမ်ား ဆရာအံ့ထူးႏိုင္၏ အဘိဓမၼာသင္တန္း
သြားတက္ၾကပါခင္ဗ်ား။ (သင္တန္းေၾကာ္ျငာအတြက္
ဆရာအံ့၊ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေကာ္မရွင္ေပးရလိမ့္မေနာ။)
ကေလးကို လာေတာင္းသည့္အခါတြင္လည္း
“ဟင္၊ နင္တို႔ဘဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တတ္လည္းတတ္ႏိုင္ၾကပါေပ့။
နင္တို႔ေတာ့လား။ ငါ့ကို အသားေရဖ်က္မႈနဲ႔ သံဃာ့မဟာနာယကမွာ (ဟုတ္ေပါင္) ေနျပည္ေတာ္တက္
တရားစဲြမယ္” ဟု မဆို။ “တကယ္” ဟု ေရရြတ္ကာ ျပန္ေပးလုိက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ဤ “တကယ္” ကို
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ရပါမူ “ဟုတ္လား။ တကယ့္ကို။ ေၾသာ္၊ ကေလးအေဖ ျပန္ေတြ႔ေတာ့လည္း ေကာင္းတာေပ့ါ။”
ဟု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ “ငါကေတာ့
ဘုန္းႀကီးတန္မဲ့နဲ႔၊ ကေလးႏို႔မႈန္႔၀ယ္ရ၊ ႏို႔တိုက္ရ၊ ညႀကီးသန္းေခါင္ ထၿပီး အႏွီးလဲ
ေပးရ။ အခုမွဘဲ ေသာက္က်ိဳးနည္း” ဟု မေတြး။ သူ႔ျဖဴစင္ေနေသာ စိတ္ကို ေဒါသ၊ အာဃာတေတြႏွင့္
မညစ္ႏြမ္းရေလေအာင္ ထိန္းထားသည္။
ေကာင္းေလစြ၊ သာဓု၊
သာဓု၊ သာဓု။
(ကြ်န္ေတာ္ေရးထားတာသာ
ဟက္ကူအင္ ဖတ္မိမည္ဆိုပါက ‘တကယ္’ ဟု ေရရြတ္ဦးမည္ ျဖစ္၏။ ဤ “တကယ္” မွာကား “ေဟ၊ တကယ့္ကို၊
နင္ပဲေတြး ေတြးတတ္ပါ့။ ငါေတာင္ အဲသေလာက္မေတြးမိဘူး” ဟု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
စာရႈသူမိတ္ေဆြအေပါင္းလည္း
-
ကိုယ့္ကို မဟုတ္တန္းလ်ား
စြပ္စဲြလာလွ်င္ ဟက္ကုအင္ကို သတိရပါ။ သူေျပာသလို “တကယ္” ဟု ေျပာႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။
(ကြ်န္ေတာ္မပါဘူးေနာ့။ ကြ်န္ေတာ္က အႀကံေပးရံုေပးတာ။
ကြ်န္ေတာ့္ကို မဟုတ္တာ လာေျပာလို႔ကေတာ့ ဟင္းဟင္းဟင္း။)
မိတ္ေဆြအေပါင္း ရန္သူမ်ိဳး
သံုးပါးမွ ကင္းလြတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
(ရန္သူမ်ိဳးသံုးပါး
= ေရ၊ မီး၊ မင္း
မွတ္ခ်က္။ ။ မင္း၊ သူခိုး ႏွင့္ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ ဟူေသာ
ရန္သူမ်ိဳးသံုးပါးမွာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔တိုင္းျပည္၌ အတူတူပင္ျဖစ္ေန၍ “မင္း” ဟု တစ္ပါးတည္း၌
ေပါင္းကာ ေရတြက္လုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္)
ေအးၿငိမ္း
၂၆၊ ၇၊ ၂၀၁၄။ ည ၈း၄၀
နာရီ
No comments:
Post a Comment