Tuesday, July 22, 2014

ခြင့္လႊတ္ျခင္းရဲ့တန္ဘိုး

            ညက “နက္ျဖန္ခါ ထပ္ႀကိဳးစားၾကတာေပါ”့ မွာ ခြင့္လႊတ္ျခင္းရဲ့တန္ဘိုးဆိုတာ ဖတ္မိေတာ့ နရသီဟပေတ့နဲ႔ ရာဇသႀကၤန္အမတ္ႀကီးအေၾကာင္း ျဖတ္ကနဲ သြားသတိရမိတယ္။

ငယ္ငယ္တံုးကဖတ္ခဲ့တဲ့ ပုဂံရာဇ၀င္မွာ ကြ်န္ေတာ္ အလြတ္ရေနတာေလးရိွတယ္။ အဲဒါက ရာဇသႀကၤန္အမတ္ႀကီးနဲ႔ နရသီဟပေတ့တို႔အေၾကာင္းပဲ။ မိတ္ေဆြတို႔လည္း သိမွာပါ။

တစ္ခါက ရာဇသႀကၤန္အမတ္ႀကီး နန္းေတာ္ကိုအခစားလာေတာ့ နရသီဟပေတ့မင္းသားရဲ့အစ္ကို သီဟသူ ေနာက္က ပါလာတာကို သတိမထားမိဘူး။ အဲဒီတံုးက နရသီဟပေတ့က မင္းသားဘ၀ပဲရိွေသးတယ္။ သူလုိမင္းသားကို လမ္းဖယ္မေပးရေကာင္းလား လို႔ သီဟသူက အမတ္ႀကီးရဲ့အက်ႌလက္ကို ဗ်စ္ကနဲ ကြမ္းတံေတြးနဲ႔ေထြးဆိုပဲ။ ေရွးက မင္းညီမင္းသား၊ မူးမတ္မ်ားဟာ ကြမ္းကို အေတာ္ႀကိဳက္ၾကတယ္ ထင္ပါရဲ့။

အမတ္ႀကီးက မင္းသားလာတာ မျမင္မိလို႔ပါဘုရားလို႔ဆိုေပတဲ့ သီဟသူက စိတ္ဆိုးမေျပဘူးတဲ့။ ဒါနဲ႔ အမတ္ႀကီးလည္း ကြမ္းေသြးေပေနတဲ့အက်ႌကို မေလွ်ာ္ဘဲေခါက္ၿပီး သိမ္းထားတယ္။ နင္ေတာ့ေနႏွင့္ဦးေပါ့ ဆိုၿပီး အၿငိဳးထားတာေပါ့ဗ်ာ။
အမွန္ေတာ့ ဥဇနာမင္းႀကီး နတ္ရြာစံ၊ ကံေတာ္ကုန္ၿပီးေနာက္ သီဟသူက မင္းသားအႀကီးဆိုေတာ့ နန္းရသင့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ရာဇသႀကၤန္က အၿငိဳးနဲ႔ သီဟသူအစား အငယ္ျဖစ္တဲ့ နရသီဟပေတ့ကို နန္းရေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။ နရသီဟပေတ့ကလည္း ေက်းဇူးမေမ့ပါဘူးတဲ့။
ဒါေပမဲ့ တကယ္လည္း နရသီဟပေတ့ ဘုရင္ျဖစ္လာေရာ အမတ္ႀကီးကို ခ်ီးေျမွာက္ဘို႔ ေမ့ေနတယ္။ ဒါကို ရာဇသႀကၤန္က မေက်နပ္ဘူး။

တစ္ေန႔ေတာ့ ရာဇသႀကၤန္အမတ္ႀကီးက ပန္းကပ္ပဲ့ကိုကိုင္ၿပီး ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္ အခစား ၀င္သတဲ့။ ပန္းကပ္ဆိုတာကေတာ့ သစ္သားကုိ ပန္းပုထုထားတဲ့ ကြမ္းအစ္ေပါ့လဗ်ာ။ ပန္းကပ္ပဲ့ဆိုတာကေတာ့ က်ိဳးပဲ့ေနတဲ့ သစ္သားပန္းပုကြမ္းအစ္ေပါ့။
အဲဒါကို နရသီဟပေတ့ျမင္ေတာ့ ဘယ့္နဲ႔လဲ ဘုိးဘိုးရဲ့။ ဘယ့္ႏွာေၾကာင့္ ပန္းကပ္ပဲ့ႀကီး ကိုင္လာရသတံုးဗ်ာ လို႔ ေမးတယ္။ ဒီေတာ့ ရာဇသႀကၤန္က မွန္လွပါ။ ပန္းပြတ္သည္ သားေျမးတုိ႔ ေကာင္းစားေနတဲ့အတြက္ ပန္းပြတ္မဲ့သူမရိွလို႔ ပန္းကပ္ပ့ဲကိုသာ ကိုင္ရေၾကာင္းပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္သတဲ့။ တယ္မိုက္တဲ့ အမတ္ႀကီးကိုးကြယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ နရသီဟ ပေတ့ရဲ့အဘိုးက ပန္းပြတ္သည္ကိုး။ သူက နရသီဟပေတ့ကို အၿငိဳးနဲ႔ လူလည္ေခါင္မွာ အရွက္ခဲြတာ။

ဒီေတာ့ နရသီဟပေတ့က အမတ္ႀကီးကိုေမးတယ္။
အမတ္ႀကီး၊ ဘုရားထီးတင္တဲ့အခါ ဘယ္လိုတင္ရသလဲ။
မွန္လွပါ၊ ျငမ္းဆင္၍ တင္ရပါသဘုရား။
ထီးတင္ၿပီးေတာ့ေကာ။
မွန္လွပါ၊ ျငမ္းကုိဖ်က္ပစ္ရပါသဘုရား။
အိမ္း၊ အိမ္း၊ အခု ထီးနဲ႔တူတဲ့ငါလည္း အထြတ္အထိပ္ေရာက္ၿပီ။ ျငမ္းနဲ႔တူတဲ့ ဘုိးဘိုးကို ဖ်က္မွ ေတာ္ေတာ့မယ္။
ဂိန္ . . ဂိန္ . . ဂိန္ (ဟုတ္ေပါင္)
ဒါနဲ႔ ဘုရင္က အမတ္ႀကီးကို ဒလပို႔ေစဗ်ား လို႔ အမိန္႔ေတာ္မွတ္လိုက္တယ္။
(အာ. . ဒလဆိုတာ ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္းက ဒလေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားကလဲ။)
ဒလကိုလာရင္းနဲ႔ လမ္းမွာ ေလျပင္းက်သတဲ့။ ဒီေတာ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြ က်ိဳးေၾကကုန္ၾကၿပီး ပန္းျပားပင္ေလးေတြက ေလယူရာတိမ္းလို႔ ယိမ္းကေနၾကတယ္။
အဲဒါကိုျမင္ေတာ့ အမတ္ႀကီးက သံေ၀ဂစကားကုိ ဆိုတယ္။
အင္း၊ တယ္မိုက္တဲ့ငါကိုး။ ငါဟာ ပန္းျပားပင္ကဲ့သို႔မက်င့္ဘဲ အပင္ႀကီးေတြလိုက်င့္လို႔ သည္လိုျဖစ္ရတယ္ . . လို႔ ၿငီးသတဲ့။
အဲဒီကတည္းက ဘုရားၿပီး ျငမ္းဖ်က္ ဆိုတဲ့စကားပံု ေပၚခဲ့တာလို႔ ဆုိတာပဲ။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ႀကီးေဒၚ ျပန္ေမးလိုက္ဦးမယ္။

အဲဒါဟာ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္တာရဲ့ ရလဒ္မဟုတ္လားဗ်ာ။
တကယ္လို႔သာ ပညာရိွမွန္ခဲ့ရင္ ရာဇသႀကၤန္အမတ္ႀကီးက ရွင္ဘုရင္ကို ပညာသားပါပါနဲ႔ သတိေပးဘို႔  မေကာင္းပါလား။
နရသီဟပေတ့ကလည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အစြမ္းအစမရိွဘဲနဲ႔မ်ား ရာဇသႀကၤန္ကို နယ္ႏွင္ရခ်င္ေသးတယ္။ အမတ္ႀကီး မရိွေတာ့ဘူးေဟ့လည္းဆိုေရာ ဟိုကသူပုန္ထ၊ ဒီက ဒါးျပတိုက္ေတြျဖစ္တာနဲ႔ မိဖုရားႀကီးက အတင္းတိုက္တြန္းလို႔ အမတ္ႀကီးကို ျပန္ေခၚရတယ္။

ခြင့္လႊတ္ျခင္းရဲ့ ေကာင္းက်ိဳးဇာတ္လမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ ေနာက္မွ ေရးၾကတာေပါ့။

ေအးၿငိမ္း
၂၂ - ၇ - ၂၀၁၄ နံက္ ၁၁း၄၇

No comments: