Friday, June 15, 2012

ဓါတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ (၃)

 

၂၊ ၂။ အထူးေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား



            ပိုက္လုိင္းသည္ ကတၱရာခင္းလမ္းမ်ား၊ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ား၊ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား၊ မတ္ေစာက္ေသာ ေနရာမ်ား၊ ရႊ႔ံညြံအိုင္မ်ား၊ ေက်ာက္ေတာင္မ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားသည့္အခါ အထက္ေဖာ္ျပပါနည္းလမ္းမ်ားအျပင္ အထူးေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ကိုလည္း သံုးရပါသည္။ ေအာက္ပါတို႔မွာ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားထဲမွ အခ်ိဳ႔ျဖစ္ပါသည္။

            အထက္ေဖာ္ျပပါ ကတၱရာခင္းလမ္းမ်ား၊ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ား၊ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား၊ မတ္ေစာက္ေသာ ေနရာမ်ား၊ ရႊ႔ံညြံအိုင္မ်ား၊ ေက်ာက္ေတာင္မ်ားကို ပိုက္လိုင္း ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ မူလလုပ္ငန္းခြင္အျပင္ အထူးစက္ကိရိယာမ်ား ထားရန္၊ လုပ္ငန္းခြင္၀င္ရန္ ေျမဧရိယာပိုမိုလိုအပ္ပါသည္။ ထိုပိုမိုလိုအပ္ေသာ ေျမဧရိယာအတြက္ ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ားထံ ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳမိန္႔ ေတာင္းခံထားရပါမည္။

            ထိုေျမဧရိယာသည္ မူလသတ္မွတ္ထားေသာ လုပ္ငန္းခြင္အနီး၌သာ ျဖစ္ရမည္။ ယႏၱရားႀကီးမ်ားကို ထိုေနရာအေရာက္ မည္ကဲ့သို႔ သယ္လာမည္နည္း၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ ရပ္ထားမည္နည္း၊ ထိုလုပ္ငန္းမွထြက္လာမည့္ အမိႈက္သရိုက္ႏွင့္ ေရဆိုးမ်ားကို မည္ကဲ့သို႔ စြန္႔ပစ္မည္နည္း စသည္မ်ားကိုလည္း မူလကတည္းက စီမံထားရပါမည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ထုိအပိုလိုအပ္မည့္ ေျမေနရာသည္ ၀.၁ မွ ၀.၂ ဧက ထက္မပိုရပါ။ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းအားလံုး ၿပီးစီးသြားလွ်င္ ထိုေနရကို မူလပံုစံအတိုင္းျပန္ရေစရန္ လုပ္ေပးခဲ့ရမည္။



၂၊ ၂၊ ၁။ လမ္းမ်ား၊ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ားအား ျဖတ္သန္းျခင္း


            လမ္းမ်ား၊ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ားအား ျဖတ္သန္းမည္ဆိုပါက ထိုလမ္းတံတား၊ မီးရထား၀န္ႀကီးဌာန စသည္တို႔မွ လမ္းျဖတ္သန္းခြင့္ ရယူရပါမည္။ ထိုလမ္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းလွ်င္ လမ္းမ်ားေအာက္မွေန၍ လိုဏ္ (boring) တူးကာ ထိုလိုဏ္ အတြင္းမွ ပိုက္ကိုထည့္သြင္း ျဖတ္သန္းျခင္းျဖစ္၏။ လိုဏ္တူးစက္ခ်ရန္ လမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ေျမတူးရပါလိမ့္မည္။ လိုဏ္ေပါက္ အက်ယ္မွာ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ပိုက္၏အျပင္ဘက္အခ်င္းႏွင့္ တူရပါမည္။ 







လိုဏ္တူးၿပီးသြားၿပီဆိုသည္ႏွင့္ အဆင္သင့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ပိုက္ကို ထည့္ပါသည္။ ဤသို႔ ကား၊ ရထားလမ္းမ်ားေအာက္တြင္ ေျပးေသာပိုက္ကို ႏွစ္ထပ္ပိုက္ သံုးပါသည္။ ဓါတ္ေငြ႔ေျပးမည့္ပိုက္၏ အေပၚတြင္ ထိုပိုက္ထက္ပိုႀကီးၿပီး ပိုထူေသာပိုက္ႏွင့္ စြပ္ထားပါသည္။ ကားရထားမ်ားျဖတ္သြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာေသာ ၀န္အားကို ဓါတ္ေငြ႔ပိုက္ တုိက္ရိုက္မခံရေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။



            ကား၊ ရထားလမ္းမ်ားအား ပိုက္လိုင္းျဖတ္ေဖာက္စဥ္ ကား၊ ရထား အသြားအလာမ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေစရပါ။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ထုိသို႔ ကား၊ ရထားလမ္းမ်ား ျဖတ္ေဖာက္ျခင္းမွာ ၂ ရက္မွ ၁၀ ရက္ထိၾကာပါသည္။ အျမန္ၿပီးႏုိင္ေစေရးအတြက္ ပိုက္လိုင္း ျဖတ္သန္းျခင္းလုပ္ငန္း လံုး၀ၿပီးဆံုးသည့္တိုင္ တစ္ရက္လွ်င္ ၂၄ နာရီ၊ တစ္ပါတ္လွ်င္ ၇ ရက္ျဖင့္ အဆိုင္းမ်ားခဲြကာ နားရက္မရိွ၊ လုပ္ၾကပါသည္။

            ေဒသတြင္းသား လမ္းငယ္ကေလးမ်ားျဖစ္ပါမူ လိုဏ္မေဖာက္ဘဲ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ လမ္းကို တူးထုတ္ကာ ေျမာင္းေဖာ္ၿပီး ပိုက္လုိင္းခ်ပါသည္။ ပိုက္လိုင္းေျမဖို႔ၿပီးမွ လမ္းကို မူလအေနအထားအတိုင္းရေအာင္ ျပန္ခင္းေပးပါသည္။ ယာဥ္အသြား အလာမ်ား တတ္ႏိုင္သမွ် အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ရေအာင္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ညဘက္တြင္ လုပ္ၾကပါသည္။ လမ္းအၿပီးျပန္ခင္းေပးျခင္းကိုမူ ျပန္ဖို႔ထားေသာ ေျမသားမ်ား အသားေသေအာင္ သီတင္းပတ္အနည္းငယ္ၾကာသည္ထိ ေစာင့္ဆိုင္းၿပီးမွ ျပန္ခင္းပါသည္။ ထိုအေတာအတြင္း ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းကို ယာယီခင္းေပးထားရပါသည္။

            ယာဥ္တိုက္မႈႏွင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ားမျဖစ္ေအာင္ လမ္းလုပ္ငန္းခြင္၌ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားေထာင္ျခင္း၊ ၿခံခတ္ျခင္းစသည္တုိ႔ အလံုအေလာက္ ျပဳလုပ္ေပးထားရပါမည္။



၂၊ ၂၊ ၂။ မတ္ေစာက္ေသာ ေနရာမ်ားသို႔ ျဖတ္သန္းသြယ္တန္းျခင္း



            မတ္ေစာက္ေသာေနရာတြင္ ပိုက္ကို ခြင့္ျပဳထားသည္ထက္ ပိုမေကြးေစရန္ ဆင္ေျခေလွ်ာမ်ားေဖာက္လုပ္ ေပးရပါမည္။ ပိုက္လိုင္း သြယ္တန္းၿပီးသြားေသာအခါမွ မူလ ဆင္ေျခေလွ်ာအတိုင္းရေအာင္ ေျမျပန္ဖို႔ေပးရပါသည္။



ပုိက္လိုင္းသြယ္တန္းေနစဥ္ မိုးရြာၿပီး မိုးေရျဖင့္တိုက္စားမႈမျဖစ္ေစရန္ ေျမာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရတားတမံမ်ား ျပဳလုပ္ေပးထား ရပါမည္။



၂၊ ၂၊ ၃။ ေခ်ာင္း၊ ေျမာင္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းသြယ္တန္းျခင္း



            ေခ်ာင္းေျမာင္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ျခင္းတြင္လည္း ေျမာင္းတူးျခင္းႏွင့္ လိုဏ္ေဖာက္ျခင္းဟု ႏွစ္မ်ိဳးရိွပါသည္။ ပုိက္လိုင္း ေဖာက္ခ်ိန္တြင္ ေခ်ာင္းေျမာင္းမ်ားအတြင္း ေရစီးေနပါက လိုဏ္ေဖာက္လုပ္ျခင္းက ပိုေကာင္းပါသည္။ ဤနည္းမွာ အကုန္အက် ပိုနည္းသလို ေခ်ာင္းေရမ်ား ေနာက္က်ိျခင္းမွလည္း ကင္းေ၀းပါသည္။ ေျမာင္းတူးျခင္းႏွင့္စာလွ်င္ အႏၱရာယ္လည္း ပိုနည္းသည္။

            ေခ်ာင္း၊ ေျမာင္းမ်ား၏ ၾကမ္းခင္း ေျမသားေအာက္မွ လိုဏ္တူးရာတြင္ ဦးစြာ အေပါက္ေသးေသးျဖင့္ တူးပါသည္။ ေနာက္မွ ထုိအေပါက္ကို အလိုရိွေသာ အခ်င္းအထိရရန္ ခ်ဲ႔ယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔တူးရာတြင္ အႏၱရာယ္မရိွေသာ ဓါတုေဆးႏွင့္ ေရ (ဘန္တိုႏုိက္ ႏွင့္ေရ) ကို လြန္သြားအား ေခ်ာဆီအျဖစ္ ထုိးေပးရန္၊ တူးၿပီးသား ေျမစာမ်ားကို အျပင္သုိ႔ထုတ္ေပးရန္၊ တူးၿပီးသားတြင္းကို ပိတ္ဆို႔မေနေစ ရန္တို႔အတြက္ တြန္းပို႔ေပးသည္။ ထိုအရည္ကို စလာရီ (slurry) သို႔မဟုတ္ လိုဏ္တူးရႊ႔ံေရ (drilling mud) ဟု ေခၚသည္။

            သို႔ေသာ္ ပိုက္လိုင္းေျပးခ်ိန္၌ ေခ်ာင္းေျမာင္းမ်ားအတြင္း ေရမရိွပါက ေျမာင္းတူးခ်ျခင္းက ပိုျမန္၊ ပိုတြက္ေခ်ကိုက္ပါသည္။ ေရစီးေန ေသာ ေခ်ာင္း၏ ၾကမ္းျပင္ေျမသားကို ေျမာင္းတူးၿပီး ပိုက္ခ်မည္ဆိုပါက လံုေလာက္ေသာ အစီအမံမ်ား ဦးစြာ စီစဥ္ထားရမည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ေရကို အျခားတစ္ဖက္မွ စီးသြားေစရန္ (ပိုက္ႀကီးမ်ားျဖင့္) လမ္းလဲႊေပးရပါမည္။ ေနာက္တစ္နည္းမွာ ေခ်ာင္းအထက္တြင္ ယာယီဆည္တစ္ခု တည္ေဆာက္ၿပီး ေခ်ာင္းေအာက္ဖက္သို႔ ပုိက္မ်ားျဖင့္ ေရလမ္းလဲႊေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းကို flume, dam-and-pump method ဟုေခၚ၏။




ပိုက္ခ်ၿပီးေသာအခါ ပိုက္ေရတြင္ေပၚမလာေစရန္ ပိုက္သားကို ကြန္ကရစ္မံျခင္း သို႔မဟုတ္ ပိုက္အေပၚ ကြန္ကရစ္မ်ားျဖင့္ ဖိထားျခင္း စသည္ တုိ႔ လုပ္ေပးရန္ လိုပါသည္။ လိုဏ္တူးေနစဥ္ သို႔မဟုတ္ ေျမာင္းတူးေနစဥ္ ပိုက္ကို ဂေဟေဆာ္ျခင္း၊ ဂေဟဆက္မ်ားကို ဓါတ္မွန္ရိုက္ျခင္း၊ ေရထည့္စမ္းသပ္ျခင္း၊ ေဆးသုတ္ျခင္း စသည့္ လုပ္စရာရိွသည္မ်ားကို ရာႏံႈးျပည့္၊ ခုိင္လံုစိတ္ခ်ရေအာင္ ဦးစြာေဆာင္ရြက္ ထားရန္လိုပါသည္။ သို႔မွသာ လိုဏ္ သို႔မဟုတ္ ေျမာင္းတူးၿပီးသြားေသာအခါ ပိုက္ကို အဆင္သင့္ခ်ႏိုင္မည္။

            အားလံုးၿပီးစီး၍ လိုဏ္အတြင္းခ်ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေသာ ပိုက္ကို ဒလိမ့္တံုးမ်ားေပၚ တင္ထားရပါမည္။ သို႔မွသာ လိုဏ္တူးၿပီး သြားေသာအခါ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာျခင္းမရိွဘဲ ပိုက္လံုးကို လိုဏ္အတြင္း ဆဲြခ်ႏိုင္မည္။ လိုဏ္ေခါင္းၿပီးသြားလွ်င္ ပိုက္ကို ဘူဒိုဇာျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဆဲြေမာ္တာ (Winch) ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ဆဲြသြင္းရပါသည္။ ပထမဦးစြာ ဓါတ္ေငြ႔ပိုက္ကို အကာအကြယ္ေပးမည့္ အကာပိုက္ (outer casing pipe) ကို ဦးစြာဆဲြသြင္းသည္။ ၿပီးမွ ဓါတ္ေငြ႔ပိုက္လုိင္းကို အထဲမွ ဆဲြသြင္းပါသည္။

            အထက္တြင္ဆိုခဲ့သကဲ့သို႔ ေခ်ာင္းၾကမ္းျပင္ေအာက္မွ လိုဏ္တူးကာ ပိုက္ကိုေျပးျခင္းကား ေခ်ာင္းေရစသည္တို႔ကုိ မထိခိုက္သျဖင့္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းပင္ျဖစ္ပါသည္။




မည္သည့္နည္းကိုသံုးသည္ျဖစ္ေစ စက္ကိရိယာမ်ားထားရန္၊ ပိုက္မ်ားထားရန္၊ ပိုက္လိုင္းဆင္ရန္ စသည္တို႔လုပ္ရန္အတြက္ ေခ်ာင္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ လုပ္ငန္းေနရာ လိုပါသည္။ ထိုေနရာသည္ ေခ်ာင္းကမ္းပါးမွ အနည္းဆံုး ေပ ၅၀ အကြာအေ၀းတြင္ရိွရမည္။ ေခ်ာင္းကိုပိုက္လိုင္းျဖတ္ေတာ့မည္ဆိုသည္ႏွင့္ ပထမဦးဆံုးလုပ္ရမည္မွာ ေခ်ာင္းဟိုဘက္သည္ဘက္ ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ရန္ တံတားထိုး ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တံတားဆိုရာတြင္လည္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသံုး ယာဥ္မ်ားျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ေသာ တံတားျဖစ္ရပါမည္။



၂၊ ၂၊ ၄။ ရႊ႔ံညြံအိုင္မ်ား၊ စိမ့္ေတာမ်ားကို ျဖတ္သန္းျခင္း



            ပုိက္လိုင္းသည္ ဓါတ္ေငြ႔ထုတ္လုပ္ရာမွ သံုးမည့္ေနရာထိ သြယ္တန္းရမည္ျဖစ္ရာ ေနရာေဒသအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖတ္သန္းရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုအထဲတြင္ စိမ့္စမ္း၊ ရႊ႔ံအိုင္မ်ားကိုလည္း ျဖတ္သန္းရေပမည္။ ထိုအခါတြင္ ပိုက္ကိုထိုေဒသရိွေရေငြ႔၊ ေျမအေနအထားတို႔မွ တိုက္စားသည့္ဒဏ္ကို ခံႏိုင္ေအာင္ပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လိုဏ္တူးကာ ျဖတ္သန္းပါသည္။ လိုဏ္တူးၿပီးျဖတ္သန္း ျခင္းမွာ ၂၊ ၂၊ ၃။ တြင္ျပဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ေခ်ာင္းမ်ားကို ျဖတ္သည့္နည္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။

            သို႔ေသာ္ ေျမႀကီးမွာ ရႊံ႔အိုင္ျဖစ္သျဖင့္ ေပ်ာ့ေနမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စက္ယႏၱရားမ်ားႏွင့္ ပိုက္အေလးခ်ိန္ကိုခံႏိုင္ရန္ ေျမႀကီးေပၚတြင္ သစ္သားေခ်ာင္းမ်ား ျဖန္႔ခင္းထားရန္ လိုပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ရႊ႔ံအိုင္ရိွရာသို႔ ယႏၱရားႀကီးမ်ား ခ်ဥ္းကပ္မည့္ေနရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ကို ေသခ်ာစြာခင္းရန္ လိုပါသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းဧရိယာအက်ယ္ကို ၇၅ ေပအက်ယ္ ခင္းသည္။ ထို႔ျပင္ ယႏၱရားႀကီးမ်ား ရပ္နားရန္၊ ပိုက္မ်ားခ်ရန္၊ ဆင္ရန္ စသည္တို႔အတြက္လည္း လုပ္ကြက္ဧရိယာသတ္မွတ္ရပါသည္။



အေရးႀကီးသည္မွာ ပိုက္လုိင္းေဖာက္လုပ္ရန္ ေျမရွင္းစဥ္၊ လမ္းေဖာက္စဥ္၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ေျမေနရာမ်ားအတြက္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္စဥ္ အပင္မ်ားကို လိုသည္ထက္ ပိုမခုတ္မိေစရန္၊ ေျမႀကီးကိုလည္း လုိသေလာက္သာတူးရန္၊ ေျမစာ မ်ားကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ပစ္ရန္စသျဖင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို မပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းႏိုင္သမွ်ထိန္းရန္ လုိပါသည္။ လုပ္ငန္းမ်ားအားလံုး ၿပီးစီးသြားေသာအခါတြင္လည္း မူလအေျခအေနအတိုင္းျပန္လည္ရရိွေအာင္ ျပဳျပင္ေပးခဲ့ရပါမည္။

ပိုက္လိုင္းသည္ ဆင္ေျခေလွ်ာအတိုင္း ဆင္းသြားမည္ဆိုပါက မိုးေရတိုက္စားမႈဒဏ္ကိုခံႏုိင္ရန္ ေရတားမ်ားလုပ္ေပးရမည္။



၂၊ ၂၊ ၅။ မိုင္းခဲြျခင္း



            ေျမာင္းေဖာ္ရန္၊ လိုဏ္ေဖာက္ရန္ အဆင္မေျပေသာေနရာမ်ား၌ ေက်ာက္ေတာင္ကို မိုင္းခဲြရန္ လိုေကာင္းလုိပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔မိုင္းခဲြရန္ လိုအပ္လာလွ်င္ မိုင္းခဲြမည့္အစီအစဥ္ကို သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားသုိ႔ တင္ျပကာ ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳမိန္႔ ရယူထားရမည္။ အနီးပတ္၀န္းက်င္ရိွ လူမ်ား အားလံုးကို အသိေပးအေၾကာင္းၾကားထားရမည္။ မိုင္းခဲြျခင္းေၾကာင့္ ေဘးအႏၱရာယ္ မျဖစ္ေအာင္ လိုအပ္ေသာ အစီအမံမွန္သမွ် အားလံုး လုပ္ေဆာင္ထား၊ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ထားရမည္။ မိုင္းခဲြျခင္းကို ေန႔ပိုင္းတြင္သာ လုပ္ရမည္။ မိုင္းခဲြရာမွ ထြက္လာေသာ ေက်ာက္တံုးေက်ာက္ခဲမ်ားကို စနစ္တက်စုပံုရွင္းလင္းရမည္။



၂၊ ၂၊ ၆။ ၿခံစည္းရိုးမ်ား ႏွင့္ ကြ်ဲႏြားစားက်က္မ်ား



            ပိုက္လိုင္းသည္ ၿခံစည္းရိုးမ်ား၊ ကြ်ဲႏြားစားက်က္မ်ား၊ ေျမာင္းမ်ား၊ ၀င္းတံခါးမ်ား စသည္တို႔ကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ရမည္ဆုိလွ်င္ ပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ဦးစြာညိွႏိႈင္းရပါမည္။ ျဖစ္ႏုိင္သမွ် ၿခံစည္းရိုးမ်ား၊ ၀င္းတံခါးမ်ားမွ အနည္းဆံုး ၁၀ ေပခြာကာ သြယ္တန္းရမည္။ ကြ်ဲႏြား စားက်က္မ်ားကို မပ်က္စီးေအာင္ထိန္းသိမ္းရမည္။ ပ်က္စီးခဲ့ေသာ္ ျပန္လည္စိုက္ပ်ိဳးေပးရမည္။ ၀င္းၿခံမ်ားကို ဖ်က္ကာ သြယ္တန္းရန္ လုိပါက ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားၿပီးသြားေသာအခါ ထိုျခံ၀င္း၊ တံခါးအားလံုးကို မူလအေနအထားအတိုင္း ျပန္လည္တပ္ဆင္ေပးရမည္။

           

၂၊ ၂၊ ၇။ အျခားပိုက္လိုင္းမ်ားေဘးမွ သြယ္တန္းျခင္း



            မိမိဓါတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းအား အျခားပိုက္လိုင္းတစ္ခုေဘးမွ ယွဥ္ၿပိဳင္သြယ္တန္းရမည္ဆိုပါက ထိုပိုက္လိုင္းပိုင္ရွင္အား ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကားရမည္။ မူလပိုက္လိုင္းကို မထိခိုက္ေစရန္ အတားအဆီး၊ အကာအရံမ်ားလုပ္ေပးရန္ လုိေကာင္းလုိပါလိမ့္မည္။ မူလပိုက္လိုင္း မွ ၃ ေပအတြင္း ေျမတူးရန္လိုပါက လူအားျဖင့္သာ ေပါက္တူူး၊ ေပါက္ျပားစသည္တို႔ျဖင့္ သတိထား၍ တူးရပါမည္။ (စက္မ်ားမသံုးရပါ။) မူလပိုက္လိုင္းမွ ေပ ၂၀ အတြင္း ဓါတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းကို ေျပးရမည္ဆိုလွ်င္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေနစဥ္ မူလပိုက္လိုင္းပိုင္ရွင္ အား ပိုက္လိုင္းရိွ ဖိအားကို ေလွ်ာ့ခ်ခိုင္းျခင္း၊ အရည္စီးႏံႈးကို ကန္႔သတ္ခိုင္းျခင္း စသည္တို႔ ေတာင္းဆိုႏိုင္ပါသည္။

            မူလပိုက္လိုင္း၏ ေနရာအတိအက်မသိဘဲ ေျမတူးျခင္း၊ မိုင္းခဲြျခင္း စသည့္ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား မလုပ္ရ။ မူလပိုက္လိုင္း အေပၚတည့္တည့္မွ ေျမတူးစက္သံုးၿပီး ေျမတူးျခင္း လံုး၀မျပဳလုပ္ရ။ မိမိတို႔ပိုက္လိုင္းတည္ေဆာက္ေနစဥ္ မူလပိုက္လိုင္းပိုင္ရွင္ဘက္မွ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္လႊတ္ကာ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရႈေနရန္ လိုပါလိမ့္မည္။ မိမိတို႔ပိုက္လိုင္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို မူလပိုက္လိုင္းပိုင္ရွင္အေနျဖင့္ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈခြင့္ရိွပါသည္။ လိုအပ္ပါက ၎၏ညြန္ၾကားခ်က္မ်ား ရယူရပါမည္။     

            မူလပိုက္လိုင္းမွ ေပ ၃၀၀ အတြင္း မိုင္းခဲြရန္ ကိစၥေပၚလာပါက မူလပိုက္လိုင္းပိုင္ရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရပါမည္။ မူလပိုက္လိုင္းပိုင္ရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္တစ္စံုတစ္ရာမရဘဲ မိုင္းခဲြျခင္းမျပဳရပါ။ မိုင္းခဲြရာတြင္လည္း မူလပိုက္လိုင္းႏွင့္ ကိရိယာမ်ား၊ အနီး ပတ္၀န္းက်င္တို႔ကို မထိခိုက္ေစရန္ လိုအပ္ေသာ အတားအဆီးမွန္သမွ် အားလံုးလုပ္ေပးရမည္။

            မူလရိွေနၿပီးသားပိုက္လိုင္းအနီး ေပ ၃၀၀ အတြင္း ဓါတ္ေငြ႔ေလွာင္ကန္တည္ေဆာက္မည္ဆိုလွ်င္ မူလပိုက္လုိင္းပိုင္ရွင္၏ စာျဖင့္ေရးထားေသာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရပါမည္။ မူလပိုက္လိုင္းပိုင္ရွင္အေနႏွင့္ မိမိပိုက္လိုင္းအနီး ဓါတ္ေငြ႔ေလွာင္ကန္တည္ေဆာက္ျခင္းကို ျငင္းဆိုပိုင္ခြင့္ရိွပါသည္။ သို႔မဟုတ္ ဓါတ္ေငြ႔ေလွာင္ကန္တည္ေဆာက္မႈ ဒီဇိုင္းကို ေတာင္းဆိုပိုင္ခြင့္၊ လက္မွတ္ရ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင့္ စစ္ေဆးပိုင္ခြင့္ရိွပါသည္။

            မည္သည့္ေဆာက္လုပ္ေရး ယဥ္ယႏၱရားမွ မူလပိုက္အေပၚျဖတ္သန္းသြားလာျခင္း မျပဳရပါ။ မူလပိုက္တည္ေနရာကို ထင္ထင္ ရွားရွားျမင္ႏုိင္ရန္ ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္၊ သို႔မဟုတ္ ၿခံခတ္ထားပါ။ မိမိတို႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းအားလံုးၿပီးသြားၿပီဆိုမွ မူလပိုက္လိုင္းကို မူလ ဖိအားႏွင့္ အရည္စီးႏံႈးအတိုင္း ျပန္တင္ရန္ သတင္းပို႔ႏိုင္ပါသည္။





၂၊ ၃။ ေျမေပၚအေဆာက္အအံုမ်ား



            ေျမေပၚအေဆာက္အအံုမ်ားအေၾကာင္း အေသးစိတ္မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။ ၎တို႔တြင္ -



Ø  ဓါတ္ေငြ႔တြန္းစက္စခန္း (Compressor Station)

Ø  ဓါတ္ေငြ႔စီးႏံႈးတိုင္းတာေရးစခန္း (Meter Station)

Ø  အထိန္းဗားမ်ား စခန္း (Control Valves)

Ø  ဆက္သြယ္ေရးစခန္း ႏွင့္ တာ၀ါတိုင္မ်ား (Telecommunications Towers)

Ø  ပိုက္လိုင္းတိုက္စားမႈ ထိန္းသိမ္းေရး ႏွင့္ တိုင္းတာေရးစခန္း (Corrosion Protection and Detection Systems)  - တို႔ပါ၀င္ပါသည္။



ဓါတ္ေငြ႔ပုိက္လိုင္း သြယ္တန္းပံု နည္းစနစ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ဤတြင္ ၿပီးၿပီ။




ေက်းဇူးတင္ပါသည္။





ေအးၿငိမ္း

၁၅ - ၆ - ၁၂၊ ည ၁၁ နာရီ ၅ မိနစ္

No comments: