Friday, January 16, 2009

Living in Singapore XVI (Trains2)

၇၊ ၄၊ ၁။ ရထားမ်ား


ရထားတစ္စီးလွ်င္ တဲြ ၆ တဲြပါၿပီး တဲြ တစ္တဲြလွ်င္ တံခါးေပါက္ ၈ ေပါက္ ရိွပါသည္။ တဲြ အမ်ိဳးအစား ေပၚ မူတည္၍ အခ်ိဳ႔တဲြ မ်ားမွာ ထိုင္ခံု ၆၂ ခုရိွၿပီး၊ အခ်ိဳ႔တဲြ မ်ားမွာ ထိုင္ခံု ၅၀ ပါ ပါသည္။ ေနာက္ ေရာက္လာေသာ တဲြသစ္မ်ား တြင္ ထိုင္ခံုကို ေလွ်ာ့ထားၿပီး ရပ္၍ မီွရန္ တန္းမ်ား လုပ္ေပးထား ပါသည္။ အေရွ႔- အေနာက္၊ ေတာင္- ေျမာက္ သြား ရထား မ်ားတြင္ ေမာင္းသူ ပါၿပီး အေရွ႔-ေျမာက္ သြား ရထား မ်ားတြင္ ေမာင္းသူမပါ ပါ။
ရထားတစ္စီးလွ်င္ အမ်ားဆံုး ခရီးသည္ ၁၈၀၀ တင္ႏိုင္ရန္ ဒီဇိုင္း ဆဲြထားေသာ္လည္း ခရီးသည္ အသြား အမ်ား ဆံုး၊ လူ အထူထပ္ဆံုး အခ်ိန္မ်ားတြင္ ရထား တစ္စီးလွ်င္ ခရီးသည္ ၁၄၀၀ ခန္႔ တင္ေဆာင္ ႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပ်မ္းမွ် အားျဖင့္ တစ္စီးလွ်င္ ၁၂၀၀ ခန္႔သာ တင္ေဆာင္ ပါသည္။ လူထူထပ္ ခ်ိန္မ်ားတြင္ ၁ စတုရန္း မီတာ အတြင္း ခရီးသည္ ၄ ဦး လိုက္ပါ စီးနင္းပါသည္။ အျခား လူဦးေရ ထူထပ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ၁ စတုရန္း မီတာ အတြင္း ခရီးသည္ ၆ ဦး လိုက္ပါ စီးနင္းသည္ ဟု သိရပါသည္။

၇၊ ၄၊ ၂။ ရထားလမ္းမ်ား

စင္ကာပူ ရထားလမ္း မ်ား အားလံုးမွာ ေျမလိွ်ဳး၊ မိုးပ်ံ ရထား လမ္းမ်ား ခ်ည္း ျဖစ္ပါသည္။ စင္ကာပူတြင္ လက္ရိွ ေျပးဆဲြေနေသာ ရထားလိုင္း သံုးလိုင္း ရိွပါသည္။ အေရွ႔- အေနာက္ လိုင္း (East West Line – EW line)၊ ေတာင္- ေျမာက္ လိုင္း (North South Line – NS line) ႏွင့္ ယခု ေနာက္ဆံုး ဖြင့္လိုက္ ေသာ အေရွ႔ -ေျမာက္လိုင္း (North East Line – NE line) တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ အေရာင္ႏွင့္ ခဲြရလွ်င္ EW line မွာ အစိမ္းေရာင္၊ NS line မွာ အနီေရာင္၊ NE line မွာ ခရမ္းေရာင္ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။
အစိမ္းေရာင္ EW line တြင္ Pasir Ris လမ္းပိုင္း ကို ၁၉၈၇ ဒီဇင္ဘာ လ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး Changi Airport လမ္းပိုင္းကို ၂၀၀၁ ဇႏၷ၀ါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ ပါသည္။ထိုလမ္းေပၚတြင္ စုစုေပါင္း ၂၉ ဘူတာ ရိွၿပီး ၄၅.၉ ကီလို မီတာ ရွည္ပါသည္။ အေရွ႔ဘက္၌ Tanah Merah ဘူတာတြင္ ႏွစ္လိုင္း ထပ္ခဲြ သြားၿပီး တစ္လိုင္းမွာ Pasir Ris တြင္ လမ္းဆံုး၍ ေနာက္ တစ္လိုင္းမွာ Changi Airport တြင္ လမ္းဆံုး ပါသည္။
အေနာက္ ဘက္ဆံုးတြင္ Boonlay ဘူတာ၌ လမ္းဆံုးပါသည္။ ယခုအခါ ထိုဘူတာမွ ေနာက္ထပ္ တိုးခ်ဲ့ကာ ပင္လယ္ ကမ္းေျခ သေဘၤာက်င္း မ်ားထိ ေဖာက္လုပ္ ထားပါသည္။ ထိုတိုးခဲ်႔ ေသာလိုင္းေပၚတြင္ ေနာက္ထပ္ ၂ ဘူတာ ရိွၿပီး အရွည္ ၃.၈ ကီလိုမီတာ ရိွပါသည္။ ထိုလိုင္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ လကုန္ တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

အစိမ္းေရာင္ EW line လိုင္းႏွင့္ ခရမ္းေရာင္ NE line တို႔ Outram Park ဘူတာ တြင္ ဆံုပါသည္။ အေရွ႔ အေနာက္ သြား ခရီးသည္မ်ား အေရွ႔ ေျမာက္လိုင္း သို႔ ေျပာင္းခ်င္လွ်င္ ထိုဘူတာ မွ ေျပာင္းရပါမည္။

အစိမ္းေရာင္ EW line ေပၚတြင္ ရိွေသာ ဘူတာမ်ားမွာ -
အနီေရာင္ NS line ကို ၁၉၈၇ ႏို၀င္ဘာ လ ၇ ရက္ေန႔ တြင္ စတင္ ေျပးဆဲြခဲ့ၿပီး ရထား လမ္းပိုင္း မွာ ၄၄ ကီလို မီတာ ရွည္ၿပီး စုစုေပါင္း ၂၅ ဘူတာ ရိွပါသည္။ ထိုလိုင္းမွာ တစ္ဖက္တြင္ Marina Bay ဘူတာ တြင္ လမ္းဆံုး၍ အျခား တစ္ဖက္တြင္ အစိမ္းေရာင္လိုင္းႏွင့္ လာဆံုကာ Jurong East ဘူတာတြင္ လမ္းဆံုး ပါသည္။ အစိမ္း ေရာင္လိုင္း EW line ႏွင့္ အနီေရာင္ NS line သည္ City Hall ႏွင့္ Raffles Place ဘူတာ မ်ားတြင္ လမ္းဆံု ပါသည္။ အေရွ႔ အေနာက္ လိုင္းမွ လာသူမ်ား ေတာင္ေျမာက္ လိုင္းသို႔ ေျပာင္းခ်င္လွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေျမာက္ လုိင္းမွ လာသူမ်ား အေရွ႔ အေနာက္ လုိင္းသို႔ ေျပာင္းခ်င္လွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း ထို လမ္းဆံု ဘူတာမ်ား တြင္ ေျပာင္းစီးရ ပါသည္။
အနီေရာင္ NS line ေပၚတြင္ ရိွေသာ ဘူတာမ်ားမွာ -
ခရမ္းေရာင္ NE line ကို ၂၀၀၃ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါသည္။ ရထားလမ္း အရွည္ ၂၀ ကီလို မီတာ ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ၁၆ ဘူတာ ရိွပါသည္။ ထိုလို္င္းမွာ တစ္ဖက္တြင္ Harbour Front တြင္ လမ္းဆံုးၿပီး အျခား တစ္ဖက္တြင္ Punggol ဘူတာ၌ လမ္းဆံုးပါသည္။
ခရမ္းေရာင္ NE line ေပၚတြင္ ရိွေသာ ဘူတာမ်ားမွာ -
လိေမၼာ္ေရာင္ Circle line ကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ရန္ ရည္ရြယ္ထားၿပီး လမ္းပိုင္း တစ္ခုလံုး ကိုမူ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ေျပးဆဲြရန္ ရည္မွန္း ထားပါသည္။ ရထားလမ္း အရွည္ ၃၃.၃ ကီလို မီတာ ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ၃၁ ဘူတာ ရိွပါသည္။ ထိုလို္င္းမွာ တစ္ဖက္တြင္ Dhoby Ghaut တြင္ လမ္းဆံုး ၿပီး အျခား တစ္ဖက္တြင္ HarbourFront ႏွင့္ Marina Bay ဘူတာတို႔၌ လမ္းဆံုး ပါသည္။
လိေမၼာ္ေရာင္ Circle line ေပၚတြင္ ရိွေသာ ဘူတာမ်ားမွာ -

No comments: