၇၊ ၃၊ ၁။ Singapore Bus Service (SBS)
၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ ပုဂၢလိက ဘတ္စ္ကား ကုမၸဏီ ၃ ခုကိုေပါင္းၿပီး လက္ရိွ Singapore Bus Service (SBS) ကို တည္ေထာင္ခဲ့ ပါသည္။ ၁၉၉၇ တြင္ SBS သည္ ၎၏ အမည္ကို DelGro Corporation Limited ဟုေျပာင္းလဲခဲ့ ပါသည္။ ၂၀၀၁ ႏို၀င္ဘာတြင္ Singapore Bus Service Limited ကို SBS Transit Limited ဟု ေျပာင္းလဲ ေခၚေ၀ၚခဲ့ ပါသည္။
SBS ၏ အဓိကလုပ္ငန္းမွာ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း ျဖစ္ပါသည္။ ၎တြင္ ဘတ္စ္ကား ေပါင္း ၂၈၀၀ ေက်ာ္ ရိွၿပီး စင္ကာပူ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ေနရာအႏွံ႔ ေျပးဆဲြေပး လွ်က္ရိွပါ၏။ စုစုေပါင္း ဘတ္စ္ကားလိုင္း ၂၅၇ လိုင္းရိွၿပီး ဘတ္စ္ ကားအားလံုး၏ ၉၆ ရာခိုင္ႏံႈးတြင္ ေလေအးစက္ တပ္ဆင္ထား ပါသည္။
ဘတ္စ္ကားလိုင္း အမိ်ဳးအစား မ်ားမွာလည္း မတူပါ။ ၿမိဳ႔တစ္ၿမိဳ႔ႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႔အၾကား ေျပးဆဲြေပးသည့္ Trunk ၊ ၿမိဳ႔တစ္ခုထဲ အတြင္း အနီးပတ္၀န္းက်င္ ေနရာမ်ားကို လွည့္ပတ္ ေျပးဆဲြေပးသည့္ Short working Trips (SWT) ၊ လူေနအိမ္ေျခ မ်ားမွ ေစ်း၊ ဘူတာရံု စသည္တို႔ သို႔ ေျပးဆဲြ ေပးသည့္ Feeder၊ TownLink ၊ သတ္မွတ္ ထားသည့္ ေနရာမ်ားတြင္သာ ရပ္သည့္ ခရီးရွည္ ေျပးဆဲြေပးေသာ Express ၊ ၿမိဳ႔တစ္ၿမိဳ႔ထဲ အတြင္းတြင္ပင္ မွတ္တိုင္ နည္းနည္း ႏွင့္ အျမန္ ပို႔ေဆာင္ေပးေသာ Fast Forward ၊ အလြန္ လူသြားလူလာ မ်ားေသာ ရံုးတက္ရက္ နံနက္ပိုင္းမ်ားတြင္ ေျပးဆဲြေပးေသာ Premium ၊ Orchard Road ႏွင့္ Suntec City မ်ားသို႔ ရံုးဖြင့္ရက္ ေန႔ခင္းပိုင္း နာရီ၀က္တစ္ႀကိမ္၊ ရံုးပိတ္ရက္ မ်ားတြင္ တစ္ေန႔လံုး ေျပးဆဲြ ေပးေသာ CityShopper ၊ ေန႔ပိုင္းေျပး ဆဲြေသာ သာမန္ ကား၊ ရထားမ်ား မရိွေတာ့သည့္ အခ်ိန္ ညပိုင္းမ်ားတြင္ ေျပးဆဲြေပးေသာ Nite Owl ၊ ဆင္ေျခဖံုး ေဒသမ်ားမွ Chinatown သို႔ေျပးဆဲြ ေပးေသာ Chinatown Direct ၊ အနီးဆံုး ဘတ္စ္ကား ဂိတ္မ်ားမွ ထင္ရွားေသာ ပန္းျခံႀကီးမ်ား သို႔ ေျပးဆဲြေပးေသာ Park Service ၊ အထူးပဲြမ်ား က်င္းပသည့္ အခါ Singapore Indoor Stadium သို႔ တိုက္ရိုက္ ေျပးဆဲြ ေပးေသာ Stadium Direct စသည္ တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ည သန္းေခါင္ေက်ာ္မွ နံနက္ လင္းအားႀကီး ၂ နာရီထိ ညပိုင္း ဆဲြေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ား ရွိပါသည္။ 1N, 2N, 3N, 4N, 5N, 6N ဟု ဟုစုစုေပါင္း ၆ လိုင္းရိွၿပီး 1N သည္ Ang Mo Kio ႏွင့္ Yishun သို႔ လည္းေကာင္း၊ 2N သည္ Bedok ႏွင့္ Tampines သို႔လည္းေကာင္း၊ 3N သည္ Bukit Batok / Choa Chu Kang သို႔လည္းေကာင္း၊ 4N သည္ Marine Parade / Simei / Pasir Ris သို႔လည္းေကာင္း၊ 5N သည္ Clementi / Jurong East / Jurong West သို႔လည္းေကာင္း၊ 6N သည္ Hougang / Sengkang / Punggol သို႔လည္းေကာင္း နာရီ၀က္ လွ်င္ တစ္စီး ေျပးဆဲြေပးပါသည္။ ကားခမွာ ပံုေသျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႔တြင္း ၁ က်ပ္ခဲြ၊ ၿမိဳ႔ျပင္ ၄ က်ပ္ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ မသန္မစြမ္း သူမ်ားအတြက္ ဘီးတပ္ ကုလားထိုင္ႏွင့္ တက္၊ဆင္းႏိုင္သည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား (WAB – Wheelchair Assessible Bus) လည္း ရိွပါသည္။ ဘတ္စ္ကား နံပတ္ ၂၊ ၇၊ ၁၂၊ ၁၄၊ ၁၈၅၊ ၁၉၆ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ၂၂ လိုင္း ရိွပါသည္။ ဘတ္စ္ကား ေျပးဆဲြသည့္ အခ်ိန္ဇယားမ်ား ကိုပါ ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါ ေသးသည္။
သာမန္အားျဖင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆဲြခ်ိန္မွာ မနက္ အေစာဆံုး ၅ နာရီခဲြမွ ည ၁၁ နာရီခဲြထိ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႔ေသာ လိုင္းမ်ားမွာ တနဂၤေႏြေန႔ မ်ားတြင္ နံနက္ ၆ နာရီမွ စထြက္ပါသည္။ ဘတ္စ္ကား စထြက္သည့္ အခ်ိန္ မ်ားမွာ မွန္သျဖင့္ မိမိ စီးေနက် မွတ္တိုင္သို႔ ဘတ္စ္ကား ေရာက္လာေသာ အခ်ိန္မွာလည္း သိပ္မလဲြတတ္ပါ။ အခ်ိဳ႔ လမ္းပိတ္ေနခ်ိန္ ႏွင့္ ကားအလြန္ ထူထပ္ေနခ်ိန္ မ်ားမွလဲြ၍ ဘတ္စ္ကား ဆိုက္ခ်ိန္သည္ တစ္မိနစ္၊ ႏွစ္မိနစ္ခန္႔သာ ကြာၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ ပံုမွန္ဆိုက္ေလ့ ရိွပါသည္။
သာမန္အားျဖင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆဲြခ်ိန္မွာ မနက္ အေစာဆံုး ၅ နာရီခဲြမွ ည ၁၁ နာရီခဲြထိ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႔ေသာ လိုင္းမ်ားမွာ တနဂၤေႏြေန႔ မ်ားတြင္ နံနက္ ၆ နာရီမွ စထြက္ပါသည္။ ဘတ္စ္ကား စထြက္သည့္ အခ်ိန္ မ်ားမွာ မွန္သျဖင့္ မိမိ စီးေနက် မွတ္တိုင္သို႔ ဘတ္စ္ကား ေရာက္လာေသာ အခ်ိန္မွာလည္း သိပ္မလဲြတတ္ပါ။ အခ်ိဳ႔ လမ္းပိတ္ေနခ်ိန္ ႏွင့္ ကားအလြန္ ထူထပ္ေနခ်ိန္ မ်ားမွလဲြ၍ ဘတ္စ္ကား ဆိုက္ခ်ိန္သည္ တစ္မိနစ္၊ ႏွစ္မိနစ္ခန္႔သာ ကြာၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ ပံုမွန္ဆိုက္ေလ့ ရိွပါသည္။
ယခုအခါ အခ်ိဳ႔ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္မ်ားတြင္ မိမိစီးမည့္ ဘတ္စ္ကား မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေရာက္မည္ကိုပါ အီလက္ထေရာနစ္ လမ္းညႊန္မွတဆင့္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက လည္း တယ္လီဖုန္း message ပို႔ၿပီး စံုစမ္းႏိုင္ပါသည္။ ၎စံနစ္ကို iris Next Bus (Intelligent Route Information System) ဟု ေခၚပါသည္။ မိမိ လက္ရိွ ေရာက္ရိွေနရာ ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္နံပါတ္၊ မိမိစီးမည့္ ဘတ္စ္ကား နံပါတ္ တို႔ကို တယ္လီဖံုး နံပါတ္ ၇၄၇၄၄ သို႔ message ပို႔လိုက္ပါက ေနာက္ဘတ္စ္ကား မည္သည့္အခ်ိန္ ဆိုက္မည္ကို အေၾကာင္းျပန္ ပါလိမ့္မည္။ message ပို႔ခ ၅ ျပား ျဖတ္ပါလိမ့္မည္။
ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္ နံပါတ္ကို သိလိုလွ်င္ ဘတ္စ္ကား နံပတ္မ်ား ခ်ိတ္ထားသည့္ တိုင္ထိပ္ကို ေမာ့ ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဂဏန္း ၅ လံုးပါေသာ မွတ္တိုင္ နံပါတ္ (Bus Stop Code) ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။
ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္တိုင္း တြင္ Bus Service ဟူေသာ ေၾကာ္ျငာ သင္ပုန္းကို ေတြ႔ႏိုင္ ပါသည္။ ထုိ သင္ပုန္းတြင္ ဤမွတ္တိုင္သို႔ ေရာက္ေသာ ဘတ္စ္ကား နံပါတ္မ်ား၊ ထို ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆဲြေပးေသာ လမ္းခရီး၊ ကားခႏံႈးထား၊ ဘတ္စ္ကား အေစာဆံုး ႏွင့္ ေနာက္အက်ဆံုး ထြက္ခ်ိန္မ်ား အျပင္ အထက္ စာပိုဒ္ပါ ထုိ ဘတ္စ္ကား မွတ္တုိင္၏ နံပါတ္ (Bus Stop Code) ကိုပါ ဖတ္ရႈႏုိင္ ပါသည္။ ထုိနံပါတ္မွာ စင္ကာပူ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရိွ ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္ မ်ားအနက္ ဤ မွတ္တိုင္ တစ္ခုအတြက္သာ ျဖစ္ၿပီး အျခား မွတ္တိုင္မ်ား အတြက္လည္း သူ႔ ကိုယ္ပိုင္ နံပါတ္ သီးသန္႔ ရိွပါသည္။ ထို႔ျပင္ မိမိ သိလိုသည္မ်ားကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းႏိုင္ရန္ စံုစမ္းေရး ဖံုးနံပါတ္မ်ားလည္း ေဖာ္ျပေပး ထားပါ၏။
ဘတ္စ္ကားခ မ်ားမွာ ယခင္ကထက္ အနည္းငယ္ ပိုတက္သြားပါသည္။ ၂၀၀၈ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ၁၀ ျပား ပိုတက္သြားပါသည္။ ေလေအးစက္ မတပ္ထားေသာ ကားမ်ားအတြက္ အနည္းဆံုး ကားခမွာ Ez Link ကဒ္ႏွင့္ ေပးပါက ၆၆ ျပား ျဖစ္ၿပီး ပိုက္ဆံအေၾကြႏွင့္ ေပးပါက ျပား ၉၀ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားဆံုး ဘတ္စ္ကားခမွာ Ez Link ကဒ္ႏွင့္ ေပးပါက ၁ က်ပ္ ၄၂ ျပား ျဖစ္ၿပီး ပိုက္ဆံအေၾကြႏွင့္ ေပးပါက ၁ က်ပ္ ျပား ၆၀ ျဖစ္ပါသည္။ ပ်မ္းမွ် အားျဖင့္ မီတာ ၈၀၀ ခန္႔တြင္ ကားခ ၁၀ ျပား တက္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္မူ ကားခ သက္သာပါသည္။ ပံုေသကားခ ၄၅ ျပား ျဖစ္ပါ၏။ အေၾကြေပးလွ်င္မူ ၅၅ ျပား ျဖစ္ပါသည္။ ကားေျပာင္းစီးလွ်င္ ၁၀ ျပား ေလွ်ာ့ပါသည္။
ေလေအးစက္ တပ္ထားေသာ ကားမ်ားအတြက္ အနည္းဆံုး ဘတ္စ္ကားခမွာ Ez Link ကဒ္ႏွင့္ ေပးပါက ၇၁ ျပား ျဖစ္ၿပီး ပိုက္ဆံအေၾကြႏွင့္ ေပးပါက ၁ က်ပ္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားဆံုး ဘတ္စ္ကားခမွာ Ez Link ကဒ္ႏွင့္ ေပးပါက ၁ က်ပ္ ၆၇ ျပား ျဖစ္ၿပီး ပိုက္ဆံ အေၾကြႏွင့္ ေပးပါက ၁ က်ပ္ ျပား ၉၀ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရထားမွ ကား သို႔ ေျပာင္းစီး လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကားမွ ရထားသို႔ ေျပာင္းစီးလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နံပတ္ မတူေသာ ကားတစ္စီးမွ တစ္စီး သို႔ ေျပာင္းစီးလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပား ၄၀ ေလွ်ာ့ေပးပါသည္။ ဥပမာ - ရထားေပၚမွ ဆင္းလာၿပီး ကားသို႔ ေျပာင္းစီးပါက ၁ က်ပ္ ျပား ၄၀ က်ေသာ ခရီး အတြက္ ကားခ ၁ က်ပ္သာ ေပးရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤ ေလွ်ာ့ေသာ ႏံႈးထားမွာ Ez link ကဒ္ ကိုင္ေဆာင္သူမ်ား အတြက္သာ စက္က အလုိအေလွ်ာက္ ေလွ်ာ့ေပးျခင္း ျဖစ္ၿပီး ပိုက္ဆံအေၾကြ ေပးသူမ်ား မွာမူ အျပည့္ေပးရန္ လိုပါသည္။ ကား၊ ရထား အကူးအေျပာင္း အခ်ိန္ ၾကားကာလ ၄၅ မိနစ္အတြင္း စီးလွ်င္ ေလွ်ာ့ေပးပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ၄၅ မိနစ္ ေက်ာ္သြားလွ်င္မူ မေလွ်ာ့ေတာ့ပါ။ အသစ္က ျပန္စ ျဖတ္ပါသည္။
သတိထားရန္မွာ ျမန္မာျပည္မွာလို စပယ္ယာက အေၾကြ ျပန္မအမ္းပါ။ စင္ကာပူမွ ဘတ္စ္ကား မ်ားတြင္ ကားေမာင္းသူသာ ပါၿပီး စပယ္ယာ မပါပါ။ သို႔အတြက္ မည္သည့္မွတ္တိုင္ ေရာက္ေၾကာင္း ေအာ္မည့္သူ၊ ကားခ ေတာင္းမည့္သူလည္း မရိွပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အေၾကြ မပါသျဖင့္ ၂ က်ပ္တန္ ေပးလိုက္ပါက မိမိ၏ ကားခမွာ ၂ က်ပ္ ျဖစ္သြား ပါလိမ့္မည္။ Ez Link ကဒ္ ကေတာ့ အလြန္ အဆင္ေျပပါသည္။ ကားတြင္ တပ္ထားေသာ စက္အား ကဒ္ကို ျပလိုက္ရံုႏွင့္ ကိစၥၿပီးပါ၏။ အေၾကြကိစၥ ဘာမွ စကားေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါ။
ကားေပၚတက္လွ်င္ ေရွ႔ဘက္အေပါက္မွ တက္ရၿပီး ထို၀င္ေပါက္ေဘး ဘယ္ညာတြင္ ကားချဖတ္မည့္ စက္ကို တစ္လံုးစီ တပ္ထားပါသည္။ Ez Link ကဒ္ ကို စက္တြင္ ျပလိုက္ပါက တီ ကနဲ အသံမည္ သြားကာ မည္သည့္ မွတ္တုိင္တြင္ တက္ေၾကာင္း စက္က မွတ္ထားလိုက္ ပါသည္။ ကဒ္ထဲတြင္ ပိုက္ဆံကုန္ ေနပါမူ တီတီ တီတီ ႏွင့္ ျမည္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ဆိုပါက ပိုက္ဆံႏွင့္ေပးရန္ လိုပါသည္။
ဘတ္စ္ကား ေပၚမွ ဆင္းလွ်င္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေနာက္ေပါက္မွ ဆင္းရ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အလြန္ လူၾကပ္ေန ေသာ အခါမ်ားတြင္ ေရွ႔ေပါက္မွ ဆင္းလွ်င္လည္း ရပါသည္။ ဆင္းမည့္မွတ္တိုင္ ေရာက္ကာနီးတြင္ အဆင္း စက္ ကို Ez Link ကဒ္ ျပလိုက္ရပါသည္။ ထိုအခါ စက္က က်သင့္ေငြကို ႏႈတ္ယူထား လိုက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကဒ္အတြင္း ပိုက္ဆံမည္မွ် က်န္ေသးသည္ ကိုပါ ျပလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ေပါက္မွ စက္တြင္ အတက္ အတြက္ ျဖတ္လို႔ မရပါ။ ေရွ႔၀င္ေပါက္ မွ စက္မ်ားတြင္ Entry/Exit ဟု ျပေနမွသာ အဆင္းအတြက္ ျဖတ္လို႔ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ စက္မ်ားတြင္ Entry ဟုသာျပပါက အဆင္းအတြက္ ျဖတ္၍ မရပါ။ မည္သည့္မွတ္တုိင္ အဆင့္ေရာက္ၿပီ ဆိုသည္ကို ထိုစက္မွ အလိုအေလွ်ာက္ မွတ္သား သြားပါ သည္။ ႏွစ္ထပ္ ကားမ်ားျဖစ္ပါက အေပၚထပ္တြင္ ထိုင္ခံုအလြတ္ မည္မွ်က်န္ေသးသည္ကို အေပၚထပ္ တက္ေသာ ေလွခါး နံေဘးတြင္ တပ္ထားသည့္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆိုင္းဘုတ္ ကေလးတြင္ ၾကည့္လို႔ရပါသည္။
လမ္းတြင္ တခါတရံ လက္မွတ္စစ္မ်ား တက္လာ တတ္ပါသည္။ သူတို႔တြင္ ပါလာသည့္ အီလက္ ထေရာနစ္ လက္မွတ္စစ္စက္ ႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ၏ Ez Link ကဒ္မ်ားကို စစ္ပါသည္။ ပိုက္ဆံအေၾကြ ေပးသူမ်ား အတြက္မူ လက္မွတ္ ကို စစ္ပါသည္။ လက္မွတ္ မျဖတ္ပါက သို႔မဟုတ္ က်သင့္ေသာ ဘတ္စ္ကားခ ထက္ ေလွ်ာ့ေပးပါက ဒါဏ္ေၾကး S$ ၂၀ ေပးရပါမည္။ ေစ်းသက္သာသည့္ ကေလး လက္မွတ္၊ ေက်ာင္းသား လက္မွတ္ စသည္မ်ားကို အလဲြသံုးစား လုပ္ပါက S$ ၅၀ ထိ တပ္ရိုက္ပါသည္။ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔မွ စကာ ဒါဏ္ေၾကး မ်ားကို တိုးျမွင့္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
စင္ကာပူမွ ဘတ္စ္ကား မ်ားသည္ အလ်င္စလို မေမာင္း။ ပံုမွန္သာ ေမာင္းၾကပါသည္။ ဘတ္စ္ကား လာသည္ကို ျမင္လွ်င္ လက္ျပတားပါ။ ဆင္းလိုလွ်င္ မွတ္တိုင္မေရာက္မီ ခလုတ္ႏိွပ္ပါ။ ဘတ္စ္ကား စီးလွ်င္ ေနာက္ တက္လာမည့္ လူမ်ားကို ေနရာေပးရန္ ေနာက္ဘက္သို႔ ေရႊ႔ပါ။ အတက္အဆင္း ေလွခါး ႏွင့္ အေပၚထပ္ တက္သည့္ ေလွခါး မ်ားေပၚတြင္ မရပ္ပါႏွင့္။
ဘတ္စ္ကား ေပၚမွ ဆင္းလွ်င္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေနာက္ေပါက္မွ ဆင္းရ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အလြန္ လူၾကပ္ေန ေသာ အခါမ်ားတြင္ ေရွ႔ေပါက္မွ ဆင္းလွ်င္လည္း ရပါသည္။ ဆင္းမည့္မွတ္တိုင္ ေရာက္ကာနီးတြင္ အဆင္း စက္ ကို Ez Link ကဒ္ ျပလိုက္ရပါသည္။ ထိုအခါ စက္က က်သင့္ေငြကို ႏႈတ္ယူထား လိုက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကဒ္အတြင္း ပိုက္ဆံမည္မွ် က်န္ေသးသည္ ကိုပါ ျပလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ေပါက္မွ စက္တြင္ အတက္ အတြက္ ျဖတ္လို႔ မရပါ။ ေရွ႔၀င္ေပါက္ မွ စက္မ်ားတြင္ Entry/Exit ဟု ျပေနမွသာ အဆင္းအတြက္ ျဖတ္လို႔ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ စက္မ်ားတြင္ Entry ဟုသာျပပါက အဆင္းအတြက္ ျဖတ္၍ မရပါ။ မည္သည့္မွတ္တုိင္ အဆင့္ေရာက္ၿပီ ဆိုသည္ကို ထိုစက္မွ အလိုအေလွ်ာက္ မွတ္သား သြားပါ သည္။ ႏွစ္ထပ္ ကားမ်ားျဖစ္ပါက အေပၚထပ္တြင္ ထိုင္ခံုအလြတ္ မည္မွ်က်န္ေသးသည္ကို အေပၚထပ္ တက္ေသာ ေလွခါး နံေဘးတြင္ တပ္ထားသည့္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆိုင္းဘုတ္ ကေလးတြင္ ၾကည့္လို႔ရပါသည္။
လမ္းတြင္ တခါတရံ လက္မွတ္စစ္မ်ား တက္လာ တတ္ပါသည္။ သူတို႔တြင္ ပါလာသည့္ အီလက္ ထေရာနစ္ လက္မွတ္စစ္စက္ ႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ၏ Ez Link ကဒ္မ်ားကို စစ္ပါသည္။ ပိုက္ဆံအေၾကြ ေပးသူမ်ား အတြက္မူ လက္မွတ္ ကို စစ္ပါသည္။ လက္မွတ္ မျဖတ္ပါက သို႔မဟုတ္ က်သင့္ေသာ ဘတ္စ္ကားခ ထက္ ေလွ်ာ့ေပးပါက ဒါဏ္ေၾကး S$ ၂၀ ေပးရပါမည္။ ေစ်းသက္သာသည့္ ကေလး လက္မွတ္၊ ေက်ာင္းသား လက္မွတ္ စသည္မ်ားကို အလဲြသံုးစား လုပ္ပါက S$ ၅၀ ထိ တပ္ရိုက္ပါသည္။ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔မွ စကာ ဒါဏ္ေၾကး မ်ားကို တိုးျမွင့္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
စင္ကာပူမွ ဘတ္စ္ကား မ်ားသည္ အလ်င္စလို မေမာင္း။ ပံုမွန္သာ ေမာင္းၾကပါသည္။ ဘတ္စ္ကား လာသည္ကို ျမင္လွ်င္ လက္ျပတားပါ။ ဆင္းလိုလွ်င္ မွတ္တိုင္မေရာက္မီ ခလုတ္ႏိွပ္ပါ။ ဘတ္စ္ကား စီးလွ်င္ ေနာက္ တက္လာမည့္ လူမ်ားကို ေနရာေပးရန္ ေနာက္ဘက္သို႔ ေရႊ႔ပါ။ အတက္အဆင္း ေလွခါး ႏွင့္ အေပၚထပ္ တက္သည့္ ေလွခါး မ်ားေပၚတြင္ မရပ္ပါႏွင့္။
ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ -
Ø ဒူးရင္းသီးမသယ္ရ။
Ø အိမ္ေမြးတိရိစ ၦာန္မ်ားလည္း သယ္ခြင့္မျပဳ။
Ø ေဆးလိပ္မေသာက္ရ။ ေသာက္လွ်င္ ဒါဏ္ေၾကး - S$ ၁၀၀၀.၀၀
Ø အစားအေသာက္ မစားမေသာက္ရ။ စားလွ်င္ ဒါဏ္ေၾကး -S$ ၅၀၀.၀၀
Ø အမိႈက္မပစ္ရ။
Ø ဂက္စ္အိုးစသည့္ မီးေလာင္ ေပါက္ကဲြေစတတ္ ေသာ ပစၥည္းမ်ားမသယ္ရ။ သယ္လွ်င္ ဒါဏ္ေၾကး -S$ ၅၀၀၀.၀၀
Ø ဒူးရင္းသီးမသယ္ရ။
Ø အိမ္ေမြးတိရိစ ၦာန္မ်ားလည္း သယ္ခြင့္မျပဳ။
Ø ေဆးလိပ္မေသာက္ရ။ ေသာက္လွ်င္ ဒါဏ္ေၾကး - S$ ၁၀၀၀.၀၀
Ø အစားအေသာက္ မစားမေသာက္ရ။ စားလွ်င္ ဒါဏ္ေၾကး -S$ ၅၀၀.၀၀
Ø အမိႈက္မပစ္ရ။
Ø ဂက္စ္အိုးစသည့္ မီးေလာင္ ေပါက္ကဲြေစတတ္ ေသာ ပစၥည္းမ်ားမသယ္ရ။ သယ္လွ်င္ ဒါဏ္ေၾကး -S$ ၅၀၀၀.၀၀
Mobile TV မွ လႊင့္ထုတ္သည္ မ်ားကို ခရီးသြားရင္း ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ နံနက္ပိုင္းတြင္ အလုပ္သြားရင္း Channel News Asia မွ လႊင့္ထုတ္ေသာ Prime Time News မ်ား ကိုလည္း ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ အလုပ္ျပန္ခိ်န္ မ်ားတြင္ Just for Laugh, Just for Variety စသည့္ ဟာသမ်ား၊ မ်က္လွည့္မ်ား ထုတ္လႊင့္ေပးတာ ေတြ႔ရပါသည္။ ယခုလပိုင္းမ်ား အတြင္း ၿပီးခဲ့သည့္ Beijing Olympic 2008 မွ ၿပိဳင္ပဲြ မ်ားမွ Beauty in Motion ျပကြက္မ်ားကို ထုတ္လႊင့္ေပးရာ အလြန္ၾကည့္လို႔ ေကာင္းပါသည္။
ထို႔ျပင္ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ ထုိဘတ္စ္ကား ေျပးေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ား၊ မည္သည့္ေနရာမွ မည္သည့္ ေနရာကို သြားလွ်င္ ေပးရမည့္ ဘတ္စ္ကားခမ်ား ကို ေဖာ္ျပထားသည့္ လက္ကမ္းစာေစာင္ မ်ားကိုလည္း ထားရိွေပးပါသည္။ အခမဲ့ ယူငင္ ၾကည့္ရႈႏုိင္ပါသည္။
၇၊ ၃၊ ၂။ Trans Island Bus Service
Singapore Bus Service (SBS) ႏွင့္ အၿပိဳင္ေျပးဆဲြႏိုင္ရန္ Trans Island Bus Service (TIBS) ကို ၁၉၈၂ ေမလ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ ပါသည္။ TIBS သည္ ၁၉၈၃ ဧၿပီလ ၃ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ဘတ္စ္ကား ၃၇ စီးျဖင့္ ၁၆၀ ႏွင့္ ၁၆၇ လိုင္းတို႔တြင္ ေျပးဆဲြခဲ့ပါသည္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္တြင္ TIBS သည္ SMRT ေကာ္ပိုေရးရွင္း ေအာက္ ေရာက္လာခဲ့၏။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ တြင္မူ Trans Island Bus Service ကို SMRT Buses Ltd ဟုေျပာင္းလဲ မွည့္ေခၚ ခဲ့ပါသည္။ SMRT ဘတ္စ္ကား လိုင္းတြင္ စုစုေပါင္း ၇၄ လိုင္းရိွၿပီး ဘတ္စ္ကား စီးေရ ၈၀၀ ေက်ာ္ ျဖင့္ ေန႔စဥ္ ေျပးဆဲြလွ်က္ ရိွပါ သည္။
ထို႔ျပင္ SMRT ကုမၸဏီ ေအာက္တြင္ North East ရထားလိုင္းလည္း ပါ၀င္ ရာ ထိုလိုင္းေပၚရိွ ဘူတာမ်ား ျဖစ္ေသာ Dhoby Ghaut, Chinatown, Little India ဘူတာ မ်ားမွ အနီးဆံုး ေစ်းႀကီးမ်ား သို႔ ၀န္ ေဆာင္မႈ အျဖစ္ Free Shuttle Bus အခမဲ့ ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆဲြေပးလွ်က္ ရိွပါသည္။
ထို႔ျပင္ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ ထုိဘတ္စ္ကား ေျပးေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ား၊ မည္သည့္ေနရာမွ မည္သည့္ ေနရာကို သြားလွ်င္ ေပးရမည့္ ဘတ္စ္ကားခမ်ား ကို ေဖာ္ျပထားသည့္ လက္ကမ္းစာေစာင္ မ်ားကိုလည္း ထားရိွေပးပါသည္။ အခမဲ့ ယူငင္ ၾကည့္ရႈႏုိင္ပါသည္။
၇၊ ၃၊ ၂။ Trans Island Bus Service
Singapore Bus Service (SBS) ႏွင့္ အၿပိဳင္ေျပးဆဲြႏိုင္ရန္ Trans Island Bus Service (TIBS) ကို ၁၉၈၂ ေမလ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ ပါသည္။ TIBS သည္ ၁၉၈၃ ဧၿပီလ ၃ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ဘတ္စ္ကား ၃၇ စီးျဖင့္ ၁၆၀ ႏွင့္ ၁၆၇ လိုင္းတို႔တြင္ ေျပးဆဲြခဲ့ပါသည္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္တြင္ TIBS သည္ SMRT ေကာ္ပိုေရးရွင္း ေအာက္ ေရာက္လာခဲ့၏။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ တြင္မူ Trans Island Bus Service ကို SMRT Buses Ltd ဟုေျပာင္းလဲ မွည့္ေခၚ ခဲ့ပါသည္။ SMRT ဘတ္စ္ကား လိုင္းတြင္ စုစုေပါင္း ၇၄ လိုင္းရိွၿပီး ဘတ္စ္ကား စီးေရ ၈၀၀ ေက်ာ္ ျဖင့္ ေန႔စဥ္ ေျပးဆဲြလွ်က္ ရိွပါ သည္။
ထို႔ျပင္ SMRT ကုမၸဏီ ေအာက္တြင္ North East ရထားလိုင္းလည္း ပါ၀င္ ရာ ထိုလိုင္းေပၚရိွ ဘူတာမ်ား ျဖစ္ေသာ Dhoby Ghaut, Chinatown, Little India ဘူတာ မ်ားမွ အနီးဆံုး ေစ်းႀကီးမ်ား သို႔ ၀န္ ေဆာင္မႈ အျဖစ္ Free Shuttle Bus အခမဲ့ ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆဲြေပးလွ်က္ ရိွပါသည္။
1 comment:
စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ဆရာ
Post a Comment