(၁) ေသနည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး
ဥစၥာကံေစာင့္၊ အသက္ဉာဏ္ေစာင့္ဟူေသာစကားသည္ရိွ၏။
အခ်ိဳ႔သူတို႔မွာ ကျမင္းေၾကာထရင္းေသရသည္။
အခ်ိဳ႔တို႔မွာ ဆင္ျခင္စဥ္းစားဉာဏ္မရိွျခင္းေၾကာင့္ ေသရသည္။
အခ်ိဳ႔မွာမူ အေပ်ာ္အပ်က္ ဆိုေသာစကားအတိုင္း အေပ်ာ္လြန္ရာမွ
ပ်က္သြားရျခင္းျဖစ္ေလသည္။
၎တို႔ကား ေသခ်င္းဆိုးမ်ားျဖစ္ေလ၏။
ထိုသူတို႔မွာ ကံမေကာင္းလို႔ ေသတာမဟုတ္။ ဉာဏ္ႏုံ႔နဲ႔ေသာေၾကာင့္
ေသရျခင္းျဖစ္သည္။
ဒြႏၷယာႀကီးတြင္ ေသခ်င္းဆိုးမ်ား မ်ားစြာရိွသည့္အနက္ နမူနာအနည္းငယ္
ထုတ္ျပပါရေစ။ ေဖ့စ္ဘုတ္ေကာင္းမႈျဖင့္ မိတ္ေဆြတို႔လည္း သိေကာင္းသိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ပထမဆံုးတစ္ေယာက္မွာ လမ္းျဖတ္ကူးရင္း လမ္းကိုမၾကည့္ပဲ ဖံုးပြတ္သြား၍
ကားတိုက္ေသေသာ တရုတ္မျဖစ္သည္။ (အေသေတာင္နည္းေသး)
ေနာက္တစ္ေယာက္မွာ ေဖ့စ္ဘုတ္တြင္ ခ်စ္သူျဖစ္ၾကၿပီး ေစ်း၀ယ္စင္တာတစ္ခုတြင္
ခ်ိန္းေတြ႔ၾကရာ အမ်ိဳးသမီးမွာ ေဖ့စ္ဘုတ္ထဲကလို အလန္းစားရုပ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အလြန္အရုပ္ဆိုးလွေလရာ
သေကာင့္သားကေလးမွာ စိတ္မထိန္းႏိုင္ဘဲ အေပၚထပ္မွခုန္ခ်ၿပီး မိမိကိုယ္မိမိ သတ္ေသသြားေသာဟူ၏။
(ႏွစ္ခါျပန္ေသသင့္ေသာ တရုတ္ျဖစ္ေလသည္။)
ေနာက္တစ္ေယာက္မွာမူ (ဆိုင္ကယ္ကိုေလယာဥ္ပ်ံတုိက္ျခင္း၊ လူစင္စစ္က
ရဟႏၱာျဖစ္ပါသည္ဟု သိန္းေပါင္းႏွစ္သိန္း လႉပါသည္ဆိုသူႀကီးက ထုတ္ျပန္ေၾကျငာျခင္း၊ ဒီနာမည္နဲ႔လုပ္လို႔မရရင္
ပါတီေထာင္ၿပီး ေရြးေကာက္ပဲြ၀င္မကြ စေသာ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္မေတြ႔ႏိုင္ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား
ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရိွသည့္) ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီးမွ ျဖစ္ေလ၏။
အျခားမဟုတ္။ ထိုသူ႔အိမ္နားတြင္ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ႀကိဳးဆဲြခ်ေသ၏။
ဤသည္ကို အျခားသူမ်ား မ်က္စိထဲ မျမင္မွာစုိးရိမ္၍ ေဟာဒီလို၊ ေဟာဒီလုိေသတာလကြဟု ဆဲြႀကိဳးခ်ေသတာကို
သရုပ္ျပရာမွေသေသာ ျမန္မာ အမ်ိဳးသားႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။
ေနာက္တစ္ဦးကား ေမြးေန႔တြင္ အေပ်ာ္လြန္ကာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္
ေသာက္စားမူးယစ္ေနရာမွ အေပၚထပ္မွေန၍ ေရကန္ထဲသုိ႔ ဒိုင္ဗင္ထိုးခ်ရာ ကန္ထဲသို႔မေရာက္၊
ကြန္ကရစ္ၾကမ္းျပင္ေပၚက်ကာေသေသာ ၾသစေတးလ်မွ လူငယ္တစ္ဦး ျဖစ္၏။ ၎ကား ေပ်ာ္ရာမွ ပ်က္ေသာသူျဖစ္ေလသည္။
ဒါ့ထက္ထူးဆန္းတာရိွေသးသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာမွ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္းျဖစ္၏။
သူ႔နာမည္ ေထြးေအာင္ ထင္ပါသည္။ သူ႔မိန္းမနာမည္ေတာ့ ေမ့ေနၿပီ။ ေထြးေအာင္က အေၾကာင္းမရိွ
ျခင္းရာမရိွ၊ သူ႔မိန္းမကို မဟ၀ွာေရ၊ ငါ ေသခ်င္လိုက္တာဟယ္ ဟု ေျပာသည္ဆို၏။ သူ႔မိန္းမက
ဟဲ့၊ ေထြးေအာင္၊ နင္ရူးေနသလား ဟု ျပန္ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ သိပ္ အေလးမထား။ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့သာ
ေနလိုက္သည္။ ညေနက်ေတာ့ ေထြးေအာင္ ဆဲြႀကိဳးခ်ေသလို႔ ဟူေသာ သတင္းမွာ တစ္ရြာလံုးျပန္႔ပါေလေတာ့၏။
ေသတာလည္းၾကည့္လိုက္ဦး။ လူတကာသြားလာေနသည့္ လမ္းေပၚမိုးေနသည့္ မန္က်ည္းပင္ ႀကီးမွာ။
ဆိုေတာ့ ေတာ္ရံုတန္ရံုမိန္းခေလးေတြ သည္လမ္းကို တစ္ဦးတည္း ျဖတ္မသြား၀ံ့ၾကေတာ့။ သည္လိုေသပံုေသနည္း
ကား ဤကမၻာေလာကတြင္ ခပ္ရွားရွားျဖစ္မည္ ထင္၏။ အလကားေနရင္းထိုင္ရင္း ေသခ်င္သူ မရိွသေလာက္ရွားပါလိမ့္မည္။
(၂) ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတယ္ဆိုတာ ေကာင္းသလား
ကြ်န္ေတာ္စိုက္ပ်ိဳးတကၠသိုလ္တြင္ရိွစဥ္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ေလာက္က
သိပၸံမႈးတင္ ႏွင့္ ေရႊနဂါးတင္၀င္းတို႔ကို ရန္ကုန္အေရာက္ သြားဖိတ္ကာ စာေပေဟာေျပာပဲြတစ္ခု
လုပ္ေပးခဲ့ပါသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ထိုစဥ္က အင္ဂ်င္နီယာအသင္း အတြင္းေရးမႈးမွာ ဗလႀကီး (ကိုစိုးႏိုင္)
ျဖစ္သည္။
သိပၸံမႉးတင္က ေဟာေျပာပဲြတြင္ ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ထဲထည့္ထားသည့္
ေဆးစိမ္ထားေသာ ေဆးလိပ္ေသာက္ထားသူ၏ အဆုတ္ႀကီးကိုျပကာ အဲဒါ ေသခ်င္းဆိုး ဟု ေျပာ၏။ အဆုတ္ႀကီးမွာ
မဲသည္းေနေလသည္။
သို႔ေသာ္ ဤသည္ကိုမူ ေသခ်င္းဆိုးဟု ကြ်န္ေတာ္မဆိုခ်င္ပါ။ သိလ်က္ႏွင့္မိုက္သူသာျဖစ္ေလသည္။
ပုထုဇေနာ၊ ဥမၼတၱေကာ ဆိုသည့္အတိုင္း ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ သိသိႀကီးႏွင့္
မိုက္မိုက္မဲမဲလုပ္မိသည့္အရာမ်ား မ်ားစြာရိွ၏။ ထိုအထဲတြင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းသည္ တစ္ခုအပါအ၀င္
ျဖစ္၏။ ညဘက္အိပ္ေရးပ်က္တာ မေကာင္းမွန္းသိပါလ်က္ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း ညလံုးေပါက္ စာထိုင္ေရးခ်င္
ေရးေနတတ္ပါသည္။ အႏို႔ စာေရးတယ္ဆိုတာ စ်ာန္၀င္တံုး ေရးရတာကုိး။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ Safety Officer ျဖစ္သည့္အတိုင္း အႏၱရာယ္ကင္းေရးရႈေထာင့္မွသာ
ေ၀ဖန္ျပပါမည္။
(ဆႏၵျပစားေနသူမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးခ်စ္ရာမွာ ႏွစ္ေယာက္မရိွသူႀကီးမ်ားမွလဲြ၍)
လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ ေန႔စဥ္လူေနမႈဘ၀တြင္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အၿမဲမျပတ္ လႈပ္ရွားရုန္းကန္ေနၾကရ၏။
ထိုသုိ႔ လုပ္ကိုင္ေနရင္းမွ မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္တတ္ပါသည္။ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ၿပီဆိုလွ်င္ မည္သူ႔အတြက္ေကာင္းပါသနည္း။
မိမိအတြက္လည္းမေကာင္း၊ မိသားစုအတြက္လည္းမေကာင္း၊ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားအတြက္လည္းမေကာင္း၊
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ုယ္ေျပာရလွ်င္ တိုင္းျပည္အတြက္လည္း မေကာင္း။ မည္သူ႔အတြက္မွ မေကာင္းပါ။
ပထမ - မေတာ္တဆမႈျဖစ္သူကိုယ္တုိင္ နာက်င္မႈကို ခံစားရမည္။
ေနာက္ ေဆးရံုေဆးခန္းသြားရမည္။ အခန္႔မသင့္လွ်င္ ပိုက္ဆံေတြ ေသာက္ေသာက္လဲကုန္မည္။ မိသားစုေတြ
စိတ္ညစ္ရမည္။ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္၍ ၀င္ေငြေလ်ာ့မည္။ အပိုအလုပ္ေတြ လုပ္ရမည္။ ပစၥည္းေတြ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးမည္။
လူေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္ပ်က္ အကိုင္ပ်က္ ျဖစ္မည္။
အမ်ားစုက safety ဆိုသည္ႏွင့္ အလုပ္ထဲက safety ကိုသာ ေျပးျမင္ၾကသည္။
မွားစြတကား။ ဖံုးပြတ္သြားလို႔ ေျမာင္းေပါက္ထဲ ေျခေခ်ာ္က်ၿပီး ေျခက်ိဳးတာ safety မဟုတ္ဘူးလား။
အိမ္မွာေနရင္း ၃ ႏွစ္သား ကေလးက ဟိုဟိုသည္သည္ ေလွ်ာက္သြား၊ ဟိုအေပၚတက္၊ သည္အေပၚတက္ တက္ရင္း
ေလွခါးေပၚက ျပဳတ္က်တာ safety မဟုတ္ဘူးလား။ အက္စစ္ကို ေရမွတ္ၿပီး ေသာက္လို႔ေသတာ
safety မဟုတ္ဘူးလား။
Safety ဆိုတာ အလုပ္ထဲမွာသာမဟုတ္။ ေနရာတကာရိွသည္။ ယုတ္စြအဆံုး
အိပ္တာေတာင္ safety ရိွသည္။ အိပ္ယာ ေဘးနားမွာ ဖံုးအားသြင္းၿပီး ေပါက္ကဲြလို႔ဒဏ္ရာရတာ
မိတ္ေဆြတို႔ ဖတ္ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ တစ္ေန႔တာ၏ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
လုပ္ငန္းခြင္ထဲ၌ ကုန္ဆံုးၾကရေသာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္ safety ကို ပိုေျပာၾကရျခင္းျဖစ္ေလသည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္လည္း အျခားအရာမ်ား၌ မေတာ္တဆျဖစ္ျခင္းထက္ လုပ္ငန္းခြင္၌ မေတာ္တဆျဖစ္ႏိုင္ေျခ
ပိုမ်ားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
(၃) ေသခ်င္းမဆိုးၾကရေလေအာင္
မေတာ္တဆမႈမွန္သမွ် ကာကြယ္လို႔ရသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။ All
accidents can be prevented.
ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေသခ်င္းဆိုးမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္လို႔ရသည္။
အေရးႀကီးသည္မွာ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဂရုစိုက္ဘို႔သာ ျဖစ္၏။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၂၅၀၀ အေက်ာ္ကတည္းက ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ထပ္ခါတလဲလဲ
သတိေပးခဲ့သည္။
အပၸမာေဒန၊ သမၸာေဒထ။ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆေသာ သတိႏွင့္ ျပည့္စံုၾကကုန္။
အရာရာကိုသာ သတိ၀ီရိယႏွင့္ ျပဳမူ (ေျပာဆို) ၾကမည္ဆိုလွ်င္
ေသခ်င္းဆိုးမ်ားမွ လြတ္ကင္းႏိုင္ေၾကာင္း ကြ်ႏ္ုပ္ ရဲရဲႀကီး အာမခံပါသည္။
(အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာဆိုတာကိုပါထည့္ရသနည္း။ အေျပာမတတ္သျဖင့္
အသတ္ခံရေသာျဖစ္ရပ္မ်ားကို သတင္းထဲတြင္ ေန႔တိုင္းလိုလိုဖတ္ေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ကိုယ္ေၾကာင့္ေသတာလည္း
ေသတာျဖစ္သလို သူမ်ားသတ္လို႔ေသတာလည္း ေသတာသာျဖစ္ပါသည္။)
အမွန္က ဘာမွမခဲယဥ္းပါ။
အထက္ကျဖစ္စဥ္မ်ားကို ျပန္သံုးသပ္ျပပါမည္။
ကားေတြဒလဟိုသြားေနေသာလမ္းကို ျဖတ္လွ်င္ ကားတုိက္ႏိုင္သည္
မဟုတ္ေလာ။ တိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း လူတိုင္းသိသည္။
သည္ေတာ့ မီးပြိဳင့္ကေန မီးနီေတာ့မွ ျဖတ္ပါ။
ဒါမွမဟုတ္ (လူကူးမ်ဥ္းၾကားတြင္ ကားရပ္မေပးေသာ ထူးဆန္းလွသည့္
ကြ်ႏု္ပ္တို႔ေရႊျပည္ႀကီးမွာဆိုလွ်င္) ကားရွင္းမွ ေဘးဘယ္ညာၾကည့္ၿပီး သတိ၀ီရိယႏွင့္ ျဖတ္ပါ။
ကားလမ္းကူးေနစဥ္ ကားလမ္းဟိုဘက္သည္ဘက္ကို မ်က္ေျခမျပတ္ၾကည့္ပါ။
ကားဆိုတာ မထင္မွတ္သည့္ဘက္မွ အခ်ိန္မေရြး ၀င္လာႏိုင္သည္။
အေရးႀကီးဆံုးကား ကားလမ္းျဖတ္ေနစဥ္ ဖံုးမပြတ္ပါႏွင့္။
ကားလမ္းျဖတ္ရင္းဖံုးပြတ္ေနလို႔ ကားတုိက္ေသေသာမသာကား ႏွစ္ခါျပန္ေသသင့္ေသာ
မသာျဖစ္ေလသည္။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ လမ္းျဖတ္ကူးရာတြင္ သားကို ေဟာသလုိ သင္ေပးပါသည္။
မီးပြိဳင့္မွာရပ္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ လမ္းေဘးကပ္မရပ္နဲ႔ကြ။ လမ္းနဲ႔ခြာရပ္။
မေတာ္ အရိွန္နဲ႔ေမာင္းလာတဲ့ကားက ပြတ္ဆဲြသြားရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ။
ေဟာ၊ လူကူးမီး ေသေသခ်ာခ်ာ စိမ္းေနၿပီဆိုမွကူး။ ဘာမွ အလ်င္လိုစရာမရိွဘူး။
မီးနီခါနီးမွ အတင္း ေျပးမကူးနဲ႔။ တစ္မိနစ္ေလာက္ေနာက္က်မွာစုိးလို႔အတင္းျဖတ္ရင္ တစ္လေလာက္
ေဆးရံုေပၚမွာ အိပ္ေနရတတ္တယ္။ အခန္႔ မသင့္ရင္ ေသေတာင္ ေသႏိုင္တယ္။
လမ္းျဖတ္ကူးတဲ့အခါ လက္ကိုင္ဖံုး၊ အိုင္ပက္ စတာေတြ ဘာမွမၾကည့္နဲ႔။
လမ္းကို ေဘးဘယ္ညာ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ကူး။ ဘယ္ကကား ဘယ္အခ်ိန္ေကြ႔လာမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွသိတာမဟုတ္ဘူး။
ေနာက္ၿပီး မသန္မစြမ္းတဲ့သူေတြ၊ ကေလးတြန္းလွည္းနဲ႔ အသက္ႀကီးတဲ့သူေတြကို
ဦးစားေပးရတယ္။ တကိုယ္ေကာင္း မဆန္ရဘူး။
ေနာက္ၿပီး ရထားတံခါးပိတ္ေတာ့မည္ဆုိမွ အတင္းေျပး၀င္သူေတြရိွေသးသည္။
တံခါးၾကားညပ္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ အေပါက္ထဲ ကြ်ံက်လွ်င္ မိမိအတြက္ႏွင့္ ရထားေပါင္းမ်ားစြာ
လမ္းပိတ္သြားမည္။ လူေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡမ်ားမည္ကို ထည့္မတြက္။ အလြန္တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သူမ်ားျဖစ္ေလသည္။
ရထားစီးတိုင္း တံခါးပိတ္ခါနီးမွ အတင္းေျပးမ၀င္ဘို႔ ကြ်န္ေတာ္ သားကို အၿမဲသတိေပးသည္။
ေနာက္ၿပီး ေပ်ာ္တာေပ်ာ္ပါ။ ေသေအာင္ေတာ့မေပ်ာ္ပါႏွင့္ဟု ေျပာျပေစ။
ကြ်န္ေတာ္ ၉ တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္က ေလးမ်က္ႏွာတြင္ ျမစ္ကမ္းစပ္၌ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္
ကြ်မ္းထိုး၍ ဇက္က်ိဳးေသခဲ့ဖူးပါသည္။ သူ႔နာမည္ သန္းေဌးေအာင္ ထင္ပါသည္။ သိပ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။
ေနာက္ၿပီး မရိွတာထက္၊ မသိတာခက္တာေတြ ရိွေသးသည္။ မသိမႈေၾကာင့္
ေသၾကရသည္။ ေအာက္ပါပံုမ်ားကိုၾကည့္ပါ။
ပထမႏွစ္ပံုမွာ ကိုထြန္း၀င္း ပို႔ေပးတာ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ပံုမ်ားမွာအင္တာနက္မွယူသံုးထားတာျဖစ္၍
မူလဓာတ္ပံုပိုင္ရွင္မ်ား ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူၾကပါ။
ပံု - ၁ တြင္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးႏွင့္လူတစ္ေယာက္ Excavator ေပၚတက္ကာ
ပိုက္ဆံႀကဲေနသည္ ထင္ပါသည္။ စက္ဟူသည္ အခ်ိန္မေရြးခ်ိဳ႔ယြင္းႏိုင္သည္။ မည္သည့္စက္ကိုမွ
စိတ္မခ်ပါႏွင့္။ အကယ္၍ ထို Excavator ဟိုက္ေျဒာလစ္ပိုက္ ေပါက္ပါက ဘယ္သို႔ျဖစ္မည္နည္း။
ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္လခန္႔က ကြ်န္ေတာ္တို႔ site မွ boom lift ဟိုက္ေျဒာလစ္ပိုက္ ေပါက္ခဲ့ဖူးသည္။
ပံု - ၂ မွာလည္း Excavator ေပၚေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး တက္စီးလာပံုျဖစ္သည္။
တစ္ခုခုျဖစ္လို႔ ျပဳတ္က်ေသလွ်င္ ေသခ်င္းဆိုး ျဖစ္မည္။
ပံု - ၃ မွာ အဲယားကြန္းဆင္ရင္း အျမင့္မွ ျပဳတ္က်ေသသည့္ပံု
ျဖစ္သည္။ အျမင့္မွျပဳတ္က်လွ်င္ ေသဘို႔မ်ားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျမင့္တြင္အလုပ္လုပ္သည့္အခါတိုင္း
ျပဳတ္မက်ရန္ အကာအကြယ္ အတားအဆီးမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရမည္။ Work At Height Safet ကို ကိုေအာင္ကိုးတုိ႔
သင္တန္းေက်ာင္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကိုႏြယ္၀င္း ႏွစ္ႀကိမ္သင္ေပးခဲ့ဖူးပါသည္။ သင္တန္းတက္ခဲ့
သူမ်ား ျပန္လည္ ေ၀မွ်ၾကပါ။ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ Work At Height safety သင္တန္းလာဖြင့္ေပးေစလိုပါကလည္း
ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဆက္သြယ္ပါ။ email: aye475@gmail.com
ပံု - ၄။ Safety ဆိုတာ play play လုပ္လို႔ ရစေကာင္းေသာ အရာမဟုတ္။
၆ ရက္ေလာက္သင္ေပးရံုႏွင့္ safety officer ျဖစ္မည္ဆိုတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ့္ဂ်ိဳင္းကိုယ္
ကလိထိုး ရီလိုက္ခ်င္ေသးသည္။ ပိုက္ဆံရွာလိုလွ်င္ တျခားနည္းႏွင့္ရွာပါ။ Safety ကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး
မရွာပါႏွင့္ဟု ေျပာလိုပါသည္။ (သင္တန္းေက်ာင္းနာမည္ႏွင့္ ဖံုးနံပါတ္မ်ား ျဖဳတ္ထားခဲ့ပါသည္။)
မသကာ Safety Supervisor ဆိုေတာ္ေသးသည္။ Safety Officer ဆိုတာကေတာ့ တဆိတ္ မလြန္ေပဘူးလားခင္ဗ်ာ။
Safety ဆိုတာ လုပ္သားမ်ား၏ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္း၊ အသက္တို႔ႏွင့္ တုိက္ရိုက္ပတ္သက္ေနသည္။
ေပ့ါေလးတဆ မလုပ္ပါႏွင့္။
(ကိုဟ၀ွာတို႔က ေရးစမ္းပါေျမွာက္ေပးလို႔ ေရးရတာပါခင္ဗ်။ ဆဲခ်င္ရင္
သူတို႔သာသြားဆဲေတာ့။)
နိဂံုးခ်ဳပ္ရလွ်င္ -
ေသခ်င္းဆိုးမ်ားမျဖစ္ေစရန္ -
၁။ အရာရာကို သတိ၀ီရိယထား လုပ္ပါ။
၂။ အလုပ္လုပ္ဘို႔အတြက္သာမဟုတ္။ safety ဆိုတာ ေနရာတကာ အေရးႀကီးသျဖင့္
Safety ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတ မ်ား ရွာေဖြစုေဆာင္းေလ့လာ မွတ္သားပါ။ ကြ်န္ေတာ့္ဆီမွာ
safety ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္ေတြ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီရိွသည္။ လုိခ်င္သပဆို ဆက္သြယ္လိုက္ပါ။
ကြ်န္ေတာ္က ခြင့္အကန္႔အသတ္ႏွင့္ဆိုေတာ့ မၾကာခဏ စြပ္ကယ္စြပ္ကယ္ ျမန္မာျပည္ ျပန္လာၿပီး
သင္တန္းေတြေပးဘို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါ။ ရန္ကုန္မွာလည္း သင္တန္းေက်ာင္းေတြရိွပါသည္။ စိတ္ခ်ရေသာ
သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား (ရိုက္စားမဟုတ္ေသာ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား) တြင္ တက္ကာ ေလ့လာသင္ယူႏိုင္ပါသည္။
၃။ ကုိယ္သိထားသည္မ်ားကို ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ ေမာင္ပိုင္စီးမထားပါႏွင့္။
အျခားသူမ်ားကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါ။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္သားသမီး၊ တူတူမ၊ နီးစပ္သူမ်ားကို
safe ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေနရထုိင္ရမလဲ သင္ၾကားေပးပါ။
ေသခ်င္းဆိုးမ်ားမျဖစ္ၾကေစရန္ ေစတနာထား ေရးသားလိုက္ရျခင္း
ျဖစ္ပါေၾကာင္း
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း
၃၁ ေမ၊ ၂၀၁၇
No comments:
Post a Comment