Wednesday, May 31, 2017

လူရိုင္းတို႔၏တိုင္းျပည္ - ၂

(၄) မဆလေခတ္* တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အေျခအေန
------------------------------------------------------
(*မဆလေခတ္ = ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္)

ေျပာသာေျပာရသည္။ မဆလေခတ္က အေတာ္ေလး တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈရိွသည္ဟု ခံစားမိပါသည္။ အစိုးရအရာရိွႀကီးမ်ား လာဘ္စားသည့္တိုင္ ယခုေလာက္ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး လာဘ္စားတာ မၾကားစဖူး။ သတင္းစာမ်ားကို အစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထား၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြ်န္ေတာ္က ငယ္ေသးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြ နားမလည္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္က အေတာ္ထူသည့္ေကာင္ ျဖစ္သည့္အတြက္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥမ်ားကို မသိတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ဘယ့္ကေလာက္ အူသလဲဆို ကိုယ့္ဆီက လာဘ္ေငြေတာင္းသြားတာေတာင္ ေတာင္းမွန္းမသိပါ။ ထိုအေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ ယခင္ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က ေလးမ်က္ႏွာ လ.၀.က ရံုးတြင္ မွတ္ပံုတင္သြားလုပ္၏။ ကြ်န္ေတာ့္ညီ၀မ္းကဲြ ျမင့္စိုး လည္းပါသည္။ သူက ၈ တန္း။ မွတ္ပံုတင္လုပ္တာ ဘာမွမၾကာပါ။ လုပ္ၿပီးေတာ့ စာေရးက ေရာ့ညီေလး၊ ၿပီးၿပီ။ အစ္ကိုေတာ့ ဟုိနားသြားစရာရိွလို႔ ပိုက္ဆံ ၅ က်ပ္ ခဏေပးပါအံုးကြာ။ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း လိုရမယ္ရေဆာင္လာသည့္ ၅ က်ပ္တန္ ေလး ထုတ္ေပးလိုက္ၿပီး သူျပန္အလာကို ေစာင့္ေနၾက၏။ ကိုယ္ေတာ္က ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ျပန္မလာ။ အေတာ္ႀကီး ၾကာေတာ့မွ ျမင့္စိုးက ကိုေအးၿငိမ္းကလည္း၊ ေစာင့္မေနပါနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ။ သူလိုခ်င္လို႔ ေတာင္းသြားတာျဖစ္မွာေပါ့ ဆုိေတာ့မွ ေဟ၊ ဟုတ္လား။ သိပါဘူးကြာ၊ ငါကေတာ့ ေခ်းသြားတာ ေအာက္ေမ့လို႔ ဟု ဆိုကာ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။
ကြ်န္ေတာ္က အဲသေလာက္ထိ တံုးသူျဖစ္သည္။ အႏို႔ ဟို႔ ေတာႀကိဳအံုၾကားထဲက တက္လာခဲ့တာဆိုေတာ့ လာဘ္ေပးတယ္ဆိုတာ စာထဲမွာပဲ သင္ဖူးၿပီး ဘာကိုဆိုလိုမွန္း သိမွမသိဘဲကိုး။ သံုးတန္းမွာေတာ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ၊ တို႔ရန္သူ ဆုိတာ သင္ရသည္။ သို႔တုိင္ ထိုပံုျပင္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ နားမလည္ခဲ့ပါ။ တံငါသည္က အဘယ္ေၾကာင့္ ႀကိမ္ဒဏ္ေတာင္းသည္။ တံခါးမႈးကို ဘာေၾကာင့္ ႀကိမ္ႏွင့္နာနာေဆာ္ၿပီး အလုပ္ျဖဳတ္ပစ္သည္စသည္တို႔ကို နားမလည္ခဲ့။
မဆလေခတ္ လာဘ္စားမႈမ်ားမွာ ယခုေလာက္ ေပၚေပၚထင္ထင္ မ်ားမ်ားစားစား ေပးတာမၾကားစဖူးပါ။ သူတို႔ကေတာ့ လဖက္ရည္ဘိုးဆိုလား။ ေတာင္းသည္။ လဖက္ရည္ဘိုး ဆိုကတည္းက ေငြေၾကးပမာဏ မ်ားလွမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါသည္။
ၾကားဖူးသည္ကေတာ့ အေကာင္ႀကီးႀကီးမ်ားကို လာဘ္ထိုးရာ၌ ဆီပံုးမ်ား၊ ဆန္အိတ္မ်ားျဖင့္ လာဘ္ထိုးရသည္ ဆို၏။ ဟိုတိုင္းမႉး၏သမီး မဂၤလာေဆာင္ေတာ့ ကားေသာ့မ်ားလက္ဖဲြ႔သည္ဆို၏။ ထိုလာဘ္ေပးလာဘ္ယူသည့္ ပမာဏကို ယခုလူမ်ား ၾကားရပါက ဟားတိုက္ရီေနမည္လား မေျပာတတ္။ သို႔တိုင္ လာဘ္ကေတာ့ လာဘ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က လမ္းသရဲဆိုတာ ရိွသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ေတာသားဆိုေတာ့ ၿမိဳ႔ကို မေရာက္စဖူးသလို လမ္းသရဲ ဆိုတာကိုလည္း သူမ်ားေျပာတာသာ ၾကားဖူးသည္။ အတိအက်မသိပါ။
ဆရာစလင္းခင္ေမာင္ရည္ ၏ “ၾကယ္သီးမတပ္၊ ရင္ကိုလွပ္၍၊ ၾကားညွပ္ေဘာင္းဘီ၊ ဆံပင္ရွည္သည္၊ ျမန္ျပည္ဖြားမွ ဟုတ္ပါစ” ဆိုေသာ ကဗ်ာမွာ လမ္းသရဲကို သရုပ္ေဖာ္ထားတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ လမ္းသရဲဆိုသည္မွာ (ထိုေခတ္က လူႀကီးမ်ားအဖို႔) ဆိုးေပေတလိပ္ေနသည့္ လူငယ္ကေလးမ်ားကို ဆိုလိုဟန္ရိွပါသည္။ ဘဲလ္ေဘာင္းဘီရွည္ႏွင့္ ဆံပင္ရွည္ႏွင့္။ ရင္ဘတ္ ၾကယ္သီးကို ျဖဳတ္လွ်က္။ လမ္းေဘးထိုင္ကာ ဂစ္တာတီးၿပီး သီခ်င္းမ်ားေအာ္ဆိုၾကမည္။ ေကာင္မေလးေတြ ျဖတ္သြားလွ်င္ အသံေသး အသံေၾကာင္မ်ားျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေနာက္ေျပာင္မည္။ တစ္ခါတစ္ခါ အုပ္စုလိုက္ ခ်ိန္းရိုက္ၾကမည္။ ေဆးခ်ခ်င္ ခ်မည္။
သုိ႔တိုင္ အမ်ားျပည္သူကို ထိခိုက္ေလာက္ေအာင္ ဒုကၡမေပးဟု ထင္ပါသည္။ ယခုေခတ္ စပယ္ယာမ်ား ခရီးသည္ကို သံတုတ္ႏွင့္ရိုက္တာမ်ိဳးေတာ့ လမ္းသရဲတို႔ လုပ္မည္မထင္ပါ။ သို႔ေသာ္ သည္ကိစၥကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ။ ရန္ကုန္သားမ်ားမွသာ သိပါလိမ့္မည္။
ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထင္ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းမျဖစ္မီထိ လူတို႔သည္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း၊ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ရိွၾကသည္ဟု ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္မွာ တစ္ပိုင္းသာမွန္ေၾကာင္း ၈၈ အေရးအခင္းက သက္ေသျပလိုက္၏။ လူတို႔သည္ အတင္း ဖိႏိွပ္ထားသျဖင့္သာ ဣေျႏၵရေနေသာ္ျငားလည္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈေလ်ာ့နည္းသြားသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ မူလစရုိက္မ်ား အထင္းသား ေပၚလာေလသည္။ ၈၈ အေရးအခင္းသည္ လူတို႔ကို မင္းမဲ့စရိုက္မ်ားျဖစ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးလိုက္၏။ ဥပေဒဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားဟု ေမးရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားသည္။ ဤသို႔ျဖစ္လာေစရန္၊ ဤအေျခအေနဆိုက္လာေစရန္ လူဆိုးလူမိုက္မ်ားကို လႊတ္ေပး၍ တမင္သက္သက္ ဖန္တီးယူသည္။ ေလာကတြင္ လူမိုက္ႏွင့္လူလိမၼာ၊ ပညာရိွသူႏွင့္ ပညာမဲ့သူ မည္သူပိုမ်ား သနည္း။ လူအမ်ားမွာ ၎တို႔ ဆင္ထားေသာ ေထာင္ေခ်ာက္တြင္းသို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး သက္ဆင္းက်ေရာက္သြားေလေတာ့ သတည္း။
ဤမွစကာ နဂိုကတည္းက ယုိင္နဲ႔နဲ႔ျဖစ္ေနေသာ လူတို႔၏ အက်င့္စာရိတၱမ်ားမွာ အသားကုန္ပ်က္ယြင္းကုန္လ်က္ ယခင္က စိပ္ပုတီးကို လည္ပင္းဆဲြထားေသာ ေၾကာင္သူေတာ္ႀကီးမ်ားအား ၾကြက္သူခိုးမ်ားအျဖစ္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေတြ႔ျမင္ၾကရ ကုန္ေလသည္။
သို႔တုိင္ ဤပ်က္ယြင္းမႈမ်ားမွာ ၿမိဳ႔ႀကီးျပႀကီးမ်ားတြင္သာ အျဖစ္မ်ားၿပီး ေတာရြာမ်ားတြင္မူ သိပ္ေျပာင္းလဲတာ မေတြ႔ရပါ။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္ေန႔။ အေရးအခင္းႀကီးျဖစ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္၊ ဗ်ိဳင္းေရအိုးစင္မွာ တည္းၿပီး အလုပ္ရွာေနခိုက္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေရးအခင္းႀကီးကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္။ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ေျပာင္းလဲ သြားေသာ လူတို႔၏ အက်င့္စရိုက္မ်ားကို တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ျခားစြာ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသည္။
ထို႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ ရြာျပန္ခဲ့သည္။ ေတာရြာမ်ားဘက္တြင္မူ ယခင္ကတည္းက ဆိုးေပေတလိပ္ေနသူမ်ား အနည္းငယ္ ေခါင္းေထာင္လာ၏။ သို႔ေသာ္ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ား၌ လူဆိုးႏွင့္လူေကာင္း ယွဥ္လိုက္လွ်င္ လူဆိုးဆိုသူမ်ားမွာ အနည္း ငယ္မွ်သာ ျဖစ္ေလရာ ၎တို႔ရမ္းကားခ်င္တိုင္း ရမ္းကားလို႔မရေအာင္ လူေနမႈအသုိင္းအ၀ုိင္းက ထိန္းေပးသြားသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေရးအခင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႔ျပဘက္မွ လူမ်ား ေတာဘက္သို႔ လြင့္လာေလရာ မရိွဘူးဆိုေစ၊ ၎တို႔၏ အမူအက်င့္ ဓေလ့စရိုက္မ်ား မွာ ေက်းလက္လူေနမႈစနစ္ကို အနည္းငယ္ ထိခုိက္သည္သာ ျဖစ္ေလသည္။
သို႔ႏွင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ေခ်ာက္ထဲက်ခါနီးဆဲဆဲ ျဖစ္ေနေလရာ၊ ေခ်ာက္ထဲျပဳတ္မက်ခင္ လက္ႏွစ္လံုးေလာက္ အလို၌ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက မဟာကရုဏာေတာ္ ေရွ႔ထားလွ်က္ အလြန္အင္မတန္မွကို မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္ မတတ္သာ၍ အာဏာသိမ္းလိုက္ရေလသည္။ (သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ား ဘုန္းႀကီးပါေစ၊ သက္ရွည္ပါေစ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရိွသမွ် ေရေပၚေရေအာက္၊ ေျမေပၚေျမေအာက္၊ ေလေပၚေလေအာက္ သယံဇာတရိွသမွ် ကိုယ့္ပေထြး ေပးထားသည့္ အေမြကဲ့သို႔ အကုန္သိမ္းႀကံဳး ယူငင္ခံစားစံစားႏိုင္ၾကပါေစ။)
စစ္အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီဆိုေတာ့ စစ္စည္းကမ္းအတိုင္းပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေလေတာ့မေပါ့။ စစ္သားပါဆိုမွ ပညာေတြ၊ ပညက္ေတြ လာမေျပာနဲ႔။ တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႔။ ေရဘူးေပါက္တာ မလိုခ်င္ဘူး။ ေရပါတာပဲ လုိခ်င္တယ္။
သည္ေတာ့ လူမ်ားမွာ ေရပါဘို႔အေရး ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ။ ရိွသမွ်နည္းလမ္းအားလံုး က်င့္သံုးရျပန္သည္။ ဤတြင္ နဂိုကမွ ယိုင္နဲ႔နဲ႔ျဖစ္ေနေသာ ကာရိုက္တာေလး မျဖစ္စေလာက္မွာ လူမိုက္မ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ နိဂံုးကမၼတ္၊ အဆံုးသတ္ သြားရေလေတာ့သတည္း။

(၅) ေယာယိမ္းလိုက္၊ ဘသားယိမ္းလိုက္ေခတ္
------------------------------------------------

သည္ဘက္ေခတ္ေတာ့ ဟဲဟဲ။ မိတ္ေဆြတို႔ ျမင္ၾက၊ ၾကားၾကေတာ္မူၾကသည့္အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔လူမ်ားလုပ္လိုက္ၿပီဆို အလြန္အကြ်ံခ်ည္းျဖစ္၏။ ပိတ္ၿပီဆိုလည္း အသားကုန္ပိတ္။ ဖြင့္ၿပီဆိုလည္း အသားကုန္ ဖြင့္။
ယခင္က အင္တာနက္ဆိုတာ အကန္႔အသတ္ေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္။ လူတိုင္းလက္လွမ္းမီေသာ အရာမဟုတ္။ လက္ကုိင္ဖုန္း ဆိုသည့္အရာမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔လို ငမဲြမ်ားႏွင့္ လားလားမွ အပ္စပ္သည့္အရာမဟုတ္။ ကုိးရီးယားကားထဲ၌ အမိႈက္ သိမ္းသည့္သူက လက္ကိုင္ဖံုးကိုင္တာျမင္ရေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔တုိင္းျပည္မွလူမ်ားမွာ သည္ကိစၥဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္။ အလြန္အက်ဴး အထူးအကဲဖဲြ႔ဆိုထားသည့္ အတိႆယ၀ုတိၱအလကၤာအျဖစ္ ရႈျမင္ၾကသည္ထိ ျဖစ္၏။
ဟုိကုမၸဏီႀကီးက ဆင္းမ္ကဒ္တစ္ခုကို ၁၅၀၀ က်ပ္မွ်ႏွင့္ရေအာင္ သူလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည့္အခါ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ပံုျပင္မ်ားေျပာေနသည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ၾက၏။ မည္သူကမွ်မယံု။ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ဟုိလူႀကီးမ်ား မ်က္လွည့္ျပေနသည္ကို အဟုတ္ႀကီးမွတ္ကာ ေနခဲ့ၾကရ၏။
ေဟာ၊ သူတို႔လုပ္ေပးခ်င္ျပန္ေတာ့ အလြယ္ေလးပါလားခင္ဗ်ာ။ တယ္လီဖုန္းေအာ္ပေရတာႏွစ္ခုကို ဖြင့္ေပးလိုက္ေသာအခါ သိပ္မၾကာေသးမီႏွစ္မ်ားက မျဖစ္ႏိုင္ဘူးထင္ခဲ့ေသာ လက္ကိုင္ဖုန္းတစ္လိုင္းကို ၁၅၀၀ က်ပ္ေလာက္သာ ရိွေတာ့သည္။
လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားတြင္က်ယ္လာေတာ့ ေဟာ - အီလက္ထေရာနစ္ မီဒီယာေရစီးေၾကာင္းႀကီးမွာ အင္ႏွင့္အားႏွင့္ ၀င္ေရာက္ လာေလ၏။ ထိုအခါ ထုိလူမႈကြန္ရက္တည္းဟူေသာ မ်က္ႏွာစာအုပ္သည္ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ကိုလည္း သယ္ေဆာင္လာေလေတာ့၏။ ေဖ့စ္ဘုတ္အၾကည့္လြန္ေနသျဖင့္ ထမင္းခ်က္မထားေသာ ေယာက်္ားကို မိန္းမလုပ္သူက ဓားႏွင့္ထိုးေသာအမႈ။ ေဖ့စ္ဘုတ္တြင္ေတြ႔ေသာ ေကာင္မေလးႏွင့္ နသားပါးယားခ်င္သျဖင့္ အိမ္ကမိန္းမကို အတင္းကြာခုိင္းရာ မိန္းမက ကြာမေပးေသာေၾကာင့္ လင္ျဖစ္သူက ဓားႏွင့္ထိုးေသာအမႈ။ လက္ကလည္း ယဥ္ပါ့ခင္ဗ်ာ။ လမ္းသြားရင္း အမွတ္တမဲ့ ၾကည့္သြားတာေတာင္ မင္းက ငါ့ဘာမွတ္လို႔ ၾကည့္တာလဲကြ ဟု ဓားႏွင့္ထ ထိုးေခ်၏။
က်ဳပ္က်က္လိစနစ္ႏွင့္ ႏွစ္ပါးသြားလာခဲ့ေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ယခုလည္း သည္ အီလက္ထေရာနစ္မီဒီယာအတြက္ မည္သည့္စနစ္မွမရိွ။ မ်က္ႏွာစာအုပ္ကို လံုး၀ထိန္းကြပ္မထားေလရကား ခုနစ္ရက္သားသမီးတို႔မွာ ဆဲခ်င္တိုင္းဆဲခြင့္ဟူေသာ လူ႔အခြင့္အေရးႀကီးကို အသားကုန္ အသံုးခ်ၾကေလကုန္သတည္း။
ေရသည္ ျမင့္ရာမွ နိမ့္ရာသို႔သာ စီးေလ့ရိွသည့္ သဘာ၀အတိုင္း လူ႔စိတ္သည္လည္း မေကာင္းသည့္ဘက္သုိ႔သာ အစဥ္ ညႊတ္ေနေလသည္။ အားေနေသာစိတ္သည္ ေကာင္းတာလုပ္ဖို႔ရာစိတ္မကူးတတ္။ မေကာင္းတာလုပ္ဖို႔သာ ပိုမ်ားေလ၏။
အင္တာနက္ဟူသည္ ပိတ္သာမထားပါက ဘာညာသာရကာ အကုန္ၾကည့္လုိ႔ရေလရကား အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွ အယုတၱ၊ အနတၱအားလံုးကို (ယခင္က အင္တာနက္ဆိုတာႀကီးကို အနည္းငယ္မွ ျမည္းစမ္းမၾကည့္ဖူးေသာ) လူႀကီးလူငယ္ လူလတ္ လ႔ူပိစိေညွာက္ေတာက္၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ ပ်ိဳပ်ိဳအိုအို၊ ရွင္လူရဟန္းအစရိွသည့္ ခုနစ္ရက္သားသမီးအေပါင္းတို႔သည္ လြတ္လပ္စြာ စိတ္ရိွလက္ရိွ သံုးေဆာင္ခံစားၾကကုန္၏။
ယေန႔ထုတ္ သတင္းစာမ်ားကိုၾကည့္လိုက္လွ်င္ လူသတ္မႈ၊ မုဒိန္းမႈ စသည့္သတင္းမ်ားကို ေန႔တိုင္းလိုလို ဖတ္ရေလရာ (မဟုတ္မွလဲြေရာ) ကြ်ႏ္ုပ္ကေတာ့ ဤသတင္းမ်ားမွာ အင္တာနက္ကို အဆီးအတားမ့ဲသံုးျခင္း၏ ရလဒ္ဆိုးမ်ားဟုပင္ ထင္ျမင္မိပါေတာ့သည္။
အင္တာနက္ဟူသည္ ေသာက္ယူသံုးစဲြလို႔မကုန္ခမ္းႏိုင္ေသာ ပညာသမုဒၵရာႀကီးႏွင့္တူ၏။ သို႔ေသာ္ မေကာင္းသည္မ်ား၊ မဟုတ္မမွန္သည္မ်ားလည္း အနမတဂၢျဖစ္၏။ မိမိ၏ ဉာဏ္စြမ္းႏွင့္ အက်ိဳးရိွသည္ကို ထုတ္ယူအသံုးခ်ရန္ အလြန္ အေရးႀကီးေလသည္။
ဒုစရိုက္မႈမ်ား ေပါမ်ားလာရျခင္း၏ အျခားအေၾကာင္းတစ္ရပ္မွာလည္း မဟုတ္တာလုပ္၍ ေထာင္ခ်ထားသူမ်ားကို မဟာကရုဏာေတာ္ထားလ်က္ ငါ့လက္ကလြတ္၊ ျဗြတ္ ဟု အကုန္ေထာင္ခါသြားျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔မဟုတ္ပါကလည္း ဒါေလာက္ေတာင္ အစိုးရ လုပ္ခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြ၊ မင္းတို႔ထိန္းႏိုင္ရင္၊ ထိန္းၾကစမ္းကြာ ေရာ့ - ဟု ထြက္ကန္ ကန္သြားတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ သည္ကိစၥ မည္သူမွ မသိႏိုင္။
ျဖစ္လိုက္သည့္ ရာဇ၀တ္မႈေတြဆိုတာကလည္း တမင္သက္သက္ ျဖစ္ခြင့္ေပးထားသလားေတာင္ ေအာက္ေမ့ရသည္။ ေတာ္ၾကာ ဟိုနားအေလာင္းေတြ႔လို႔၊ ေတာ္ၾကာဟိုနားမွာ ပုပ္ပြေနျပန္ၿပီ။ ေတာ္ၾကာ ၿမိဳ႔လည္ေခါင္ အိမ္တံခါးဖြင့္ ၀င္ သတ္သြားလို႔။ ေတာ္ၾကာ ဘယ္ကေလးမေလးကို မုဒိန္းက်င့္လို႔။
ဗုိင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ဆုိသည္မွာ အသံုးမတည့္ေတာ့ေသာ ေက်ာက္ေခတ္က စကားပံုအေနႏွင့္သာ ရိွေတာ့သည္။ အဲေလ သံုးဘို႔မဆိုထားပါႏွင့္။ ဘာကိုဆိုလိုမွန္းေတာင္ သိၾကမည္မထင္ပါ။ မယံုလွ်င္ ကိုယ့္အနားက မိန္းကေလးေတြ ေမးၾကည့္ပါ။ အဲေလ မိတ္ေဆြ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္လည္း ေမးၾကည့္ပါအံုး။ ဗုိင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ဆိုတာ ဘာလဲလို႔။ ဟိုဗိုင္းဒါမကို အျမင္ကပ္လို႔ ေက်ာက္တံုးနဲ႔ဖိသတ္တာ ေနမွာေပါ့ ဟု မေျဖလ်င္ ကံေကာင္း။

ဒုစရိုက္မႈမ်ား မ်ားလာသေလာက္ တရားပဲြမ်ားဆိုတာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္ကထက္ ဆယ္ဆမွ်မက ပိုေပါလာသည္။ ေဟာသည့္ဆရာေတာ္မ်ားမွာလည္း ႏွယ္ႏွယ္ရရ ဆရာေတာ္မ်ားမဟုတ္။ (၁၈) ဘဲြ႔ရဆရာေတာ္။ (၃၇) က်မ္းေအာင္ ဆရာေတာ္။ တိပိဋက (၄) က်မ္းေအာင္ ဆရာေတာ္စသည္။ မင္းတို႔ဘုန္းႀကီးေတြကလည္း မင္းသားရံႈးေနပါလားကြာ ဟု အေဖႀကီးက ေျပာ၏။ တရားပဲြမုခ္ဦးမ႑ပ္ႀကီးမွာ လူသြားလမ္းပလက္ေဖာင္းႏွင့္အျပည့္။ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားမွာ ပလက္ေဖာင္းေပၚက သြားမရေတာ့ ကားလမ္းေပၚ ဆင္းေလွ်ာက္ရသည္။ တရားပဲြအတြက္ ပန္းဘုိးခ်ည္း တစ္သိန္းေက်ာ္ ကုန္သည္။ လမ္းတစ္ခုလံုးပိတ္၍ တရားပဲြက်င္းပေနေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္စရာမရိွ။ နင္ရို႔လမ္းေလွ်ာက္စရာ ေနရာရိွတာ၊ မရိွတာ အေရးမႀကီး။ ငါတို႔ နိဗၺာန္ကုိ ျမန္ျမန္ေရာက္ဘို႔က ပိုအေရးႀကီးသည္။ ကိုယ္လုပ္ေနတာ တရားမွန္း၊ မတရားမွန္းလည္း မေ၀ခဲြတတ္ၾက။
ဆႏၵေတြဆုိတာကလည္း ျပလိုက္ၾကရတာ တခ်ိမ္းခ်ိမ္း။ စာရင္းသာေကာက္ၾကည့္လိုက္ပါက ကမၻာေပၚတြင္ ျမန္မာျပည္သည္ ဆႏၵအမ်ားဆံုးတိုင္းျပည္ ျဖစ္ႏိုင္ေလသည္။
အေမကသားကုိ တရားစဲြသည္။ သားကအေမကို တုတ္ႏွင့္ရိုက္သည္။ မိဘေမတၱာဆိုတာ ျခြင္းခ်က္ေတြပါလာၿပီလား။ တရားမေဟာရပါဆိုသည့္တိုင္ ပလႅင္ေပၚတက္ထိုင္ၿပီး ပါးစပ္ကို တိပ္ႏွင့္ပတ္ကာ ကက္ဆက္ေခြဖြင့္သူက ရိွေသးသည္။ အရွက္ကလည္း တစ္စက္ကေလးမွမရိွ။ အရူးဘံုေျမွာက္၊ ေခ်းေျခာက္ေကာက္စား ဆိုေသာစကားပံုမွာ သူတို႔အတြက္ ထားခဲ့တာျဖစ္မည္။
ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြၾကည့္ရင္း ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အေျခအေနေတြဟာ ပံုမွန္ေတာင္ ဟုတ္ပါေလရဲ့လားဟု တစ္ခါတစ္ခါ သံသယ ၀င္မိေလသည္။

(၆) နိဂံုး
---------

ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနခဲ့ရေသာဘ၀ကို ျပန္လည္တမ္းတမိတိုင္း စိုင္းထီးဆိုင္၏ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ နိဗၺာန္ဘံု သီခ်င္းတစ္ပိုင္းတစကို ဆိုညည္းမိသည္။
ငယ္စဥ္က . . . ကေလးတို႔ဘ၀မွာ . . . ေပ်ာ္ပါးဘို႔ရာ . . . . လြယ္ပါတယ္ . . . 
ကိုယ္ရတာနဲ႔ . . . တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ . . .
ဘာပဲေျပာေျပာ၊ စင္ကာပူမွာေနရတာ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းရိွပါသည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးသင့္သေလာက္ စိုးမိုးမႈရိွသည္ဟု ခံစားမိသည္။ အေကာင္းႀကီးမဟုတ္သည့္တိုင္ မဆိုးလွဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ေနာက္ေက်ာလံုသည္။ စိတ္လံုၿခံဳမႈရိွသည္။ အလုပ္သြားခ်ိန္သြား၊ စားခ်င္တာစား၊ လည္ခ်င္သပဆိုထြက္လည္။ စာဖတ္ခ်င္ရင္ဖတ္။ ေနထိုင္လည္ပတ္ေနရတာ စက္ရုပ္ဆန္သည့္တိုင္ သက္ေတာင့္သက္သာရိွတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မျငင္းႏိုင္ပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကိုလည္း ဤကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေစခ်င္လွသည္။
ခရစ္ယာန္ဆိုတာမရိွ။ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာမရိွ။ မြတ္ဆလင္ဆိုတာမရိွ။ ကခ်င္မရိွ။ ကယားမရိွ။ ဗမာမရိွ။ အားလံုး လူသားမ်ားခ်ည္း ျဖစ္သည္။ လူကိုလူလိုျမင္ၿပီး လူလိုခ်စ္ခင္တတ္ရမည္။ ငါ့ကိုဒီလိုေျပာရင္မခံႏိုင္သလို သူ႔ကိုေျပာရင္ေရာ ခံႏိုင္ပါ့မလားဟု ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ရိွရမည္။
ဟိုဘက္အိမ္က ကျမင္းမသားေလးေလးေတြ ဂစ္တာတေဒါင္ေဒါင္ေခါက္ေနတာနဲ႔ ငါ တရားေကာင္းေကာင္း ထိုင္လို႔မရဘူး ဆိုလွ်င္ေတာ့ တစ္ခုခုလဲြေနၿပီ။
ကြ်န္ေတာ္ ယခင္က သူမ်ားတိုင္းျပည္သြားၿပီး အရိုင္းအစုိင္းေတြ၊ တရားမရိွ ဓားမရိွေတြ ထင္ခဲ့ဖူးရာမွ ယခု ကိုယ့္အိမ္ေပၚ ေရာက္လာေတာ့ ဘုရားတ,မိ ရသည္။
ငါတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဗုဒၶဘာသာ ေနလိုလလိုထြန္းကားတဲ့ႏိုင္ငံကြ ဟု လက္မ မေထာင္ပါႏွင့္။ ကမၻာ့အေပ်ာ္ရႊင္ဆံုး ႏိုင္ငံမ်ားထဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမပါပါ။ ကမၻာ့အၿငိမ္းခ်မ္းဆံုး ႏိုင္ငံမ်ားထဲတြင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမပါေသးပါ။
ဘယ္လုိမ်ားျဖစ္ကုန္ရပါလိမ့္ အရပ္လူႀကီးတို႔။ ဘုရားကယ္ပါ၊ တရားကယ္ပါ၊ ရတနာသံုးပါး အကုန္ကယ္ပါ။ မရပါခင္ဗ်ား။ ဘယ္သူလာကယ္လို႔မွမရပါ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္သာ ကယ္ရပါမည္။ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား၊ ေမတၱာတရား၊ ကရုဏာတရား၊ မုဒိတာတရားမ်ား လက္ကိုင္ထားပါမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ သာယာေသာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ လူ႔ေဘာင္ကို တည္ေထာင္ႏိုင္မည္။
မိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔သည္ အက်ိဳးမရိွ၊ သိမ္ဖ်င္းေသာကိစၥမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္မကုန္ေစဘဲလ်က္ မိမိတို႔၏ အဘိုးတန္အခ်ိန္မ်ားကို မိမိ မိသားစုအတြက္၊ မိမိပတ္၀န္းက်င္အတြက္ မိမိႏိုင္ငံအတြက္ အက်ိဳးရိွရိွအသုံးခ်ျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူကို လူကဲ့သို႔ျမင္ၿပီး ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစိတ္မ်ား ေမြးျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း -

ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ ခ်စ္ခင္ေသာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ လူ႔ေဘာင္သစ္တစ္ရပ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ တစ္ဦးအျဖစ္ ပါ၀င္ၾကပါဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါေၾကာင္း။

အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၃၀ မတ္လ၊ ၂၀၁၇

No comments: