Friday, January 9, 2015

တနသၤာရီတိုင္း၊ ေရျဖဴခရီးစဥ္ (အေမးအေျဖ က႑)

ေမး။           ။ ေက်ာင္းေတြမွာ စာၾကည့္တိုက္ ဖြင့္လွစ္ထားရိွရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ။ စာၾကည့္တိုက္ထဲမွာ ဘာ့ေၾကာင့္  
                   ကာတြန္းစာအုပ္ေတြ ထားရသလဲ။

ေျဖ။          ။ စာဆုိတာ သိတဲ့၊ တတ္တဲ့၊ အေတြ႔အႀကံဳဗဟုသုတရိွတဲ့သူေတြက ေရးထားတာပါ။ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လက္ေတြ႔ကေန ဗဟုသုတရွာဘို႔ဆုိတာ အင္မတန္မွ နယ္က်ဥ္းပါတယ္။ ကိုယ္မေရာက္ဖူးတဲ့ေဒသေတြကို စာအုပ္ကေန တစ္ဆင့္ သြားႏိုင္တယ္၊ ေကာင္းကင္က ၿဂိဳဟ္ေတြ နကၡတ္ေတြကို စာအုပ္ေတြကေန ေလ့လာႏိုင္တယ္။ စပါးကို ဘယ္လိုစိုက္သလဲ၊ ရာဘာအထြက္ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ စာအုပ္မွာ ေလ့လာလို႔ရတယ္။  ကိုယ္မသိေသးတာ ေတြကို စာအုပ္မွာ ဖတ္ႏိုင္တယ္။ စာဖတ္ျခင္းအားျဖင့္ ပညာဗဟုသုတေတြ ရွာမီွးႏိုင္တယ္။

ေက်ာင္းသားေတြဆိုတာ ေက်ာင္းစာေတြနဲ႔ခ်ည္း နပန္းလံုးေနဘို႔ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခဲ့ပါၿပီ။ ေက်ာင္းစာလည္းလုပ္၊ တစ္ဖက္မွာလည္း အျပင္စာေတြဖတ္၊ တျခားလုပ္စရာရိွတာေတြလည္း လုပ္ဘို႔လိုပါတယ္။ အဲဒီလို စာဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ လက္လွမ္းတမီမွာ စာအုပ္ေတြ ရိွေနဘို႔ ဖန္တီးေပးထားရပါမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းေတြမွာ စာၾကည့္တိုက္ ထားရတာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္လည္း လူေတာ္လူေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တဲ့ ေနရာမယ္ စာၾကည့္တုိက္ေတြရဲ့ အခန္းက႑ဟာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေတြမွာ၊ ရပ္ကြက္ေတြမွာ စာၾကည့္တုိက္ ဖြင့္လွစ္ထားရိွရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ထဲမွာ ဘာျဖစ္လို႔ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြ ထားရသလဲဆိုေတာ့ စာဖတ္တယ္ဆိုတာ အင္မတန္ ပ်င္းစရာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပါ။ ခုမွ စာစဖတ္မဲ့သူကို နႏၵာသိန္းဇံရဲ့ “ဘ၀အဓိပၸာယ္ႏွင့္ ဘ၀သစၥာ” သာ ေပးဖတ္လိုက္လို႔ကေတာ့ တစ္မ်က္ႏွာမကုန္ခင္ လက္လန္ေျပးမွာပါ။ အဲဒီအတြက္ စာဖတ္က်င့္ရလာေအာင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရယ္စရာေမာစရာ ကာတြန္းစာအုပ္မ်ားနဲ႔ ဆဲြေဆာင္ရပါမယ္။  တစ္နည္းအားျဖင့္လည္း ကာတြန္းတုိ႔၊ ၀တၳဳတို႔ဖတ္တာ အင္မတန္ အပန္းေျပပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဆို ဟိုးငယ္ငယ္ကတည္းက ေတဇ၊ ေရႊေသြး၊ ေရႊစြန္ညိဳ၊ ေမာင္သံမဏိ၊ ေရႊေခါင္းေျပာင္၊ အဲဒီေနာက္ စံေရႊျမင့္၊ တြတ္ပီ၊ ျပာေလာင္၊ အရိုင္း စသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္မဖတ္ဖူးတဲ့ ကာတြန္းစာအုပ္ ခပ္ရွားရွားပါ။ ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ ၀တၳဳဖတ္တာလည္း အင္မတန္ ၀ါသနာပါပါတယ္။ မင္းေက်ာ္၊ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၊ ျမသန္းတင့္၊ ခင္ႏွင္းယု၊ ယု၀တီခင္စိန္လိႈင္၊ မဟာေဆြ၊ ေနာက္ ၿငိမ္းေက်ာ္၊ ႏြမ္ဂ်ာသုိင္း၊ ေမာင္စိန္၀င္း၊ မစႏၵာ၊ မိုးမိုး (အင္းလ်ား)၊ စန္းစန္းႏြဲ႔ (သာယာ၀တီ)၊ ႏုႏုရည္ (အင္း၀)၊ မင္းသိခၤ အမ်ားႀကီးပါ။ ထြက္သမွ်စာအုပ္ အကုန္လိုလို ဖတ္တာပဲ။ ဖတ္ေနက်သြားေတာ့ အလိုလို ဖတ္ခ်င္လာတယ္။ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေကာက္ကိုင္လုိက္တာနဲ႔ အဆံုးထိ ဖတ္မိသြားတာပဲ။  

အဲဒါေၾကာင့္ စာဖတ္စ ေက်ာင္းသားေတြကို ဖတ္ခ်င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္တဲ့အေနနဲ႔ေရာ၊ အပ်င္းေျပအတြက္ပါ ကာတြန္း စာအုပ္မ်ား ထားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ေတြမွာ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြ၊ ေကာင္းတ့ဲ၀တၳဳစာအုပ္ေတြ ရိွေနဘို႔ လိုကုိလိုပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ကိုစံပြင့္။          ။ အခု စာၾကည့္တိုက္ေတြကို နာမည္ေျပာင္းရေတာ့မယ္။ စာအုပ္တိုက္လို႔။ စာၾကည့္တိုက္ေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဖြင့္ေပးထားတယ္။ ထိန္းသိမ္းမဲ့သူမရိွဘူး။ လာဖတ္မဲ့သူ မရိွဘူး။ စာၾကည့္တုိက္ေတြၾကည့္လိုက္ရင္ အၿမဲေသာ့ခတ္ထားတာပဲ ေတြ႔ရတယ္။ စာအုပ္ေတြဆိုတာ ဖုံေတြကို တက္လို႔။ လာဖတ္ၾကပါ။ ဖတ္ခ်င္လို႔ ယူသြား ကိစၥမရိွဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တာက ခင္ဗ်ားတို႔ဆီကေန ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတာ့ျဖင့္ ဘာစာအုပ္ေတြဖတ္ခ်င္တယ္။ ဘာစာအုပ္ေတြ တင္ေပးပါ - အဲဒီ အသံမ်ိဳးေတြ ၾကားခ်င္တာ။ ခုေတာ့ စာၾကည့္တိုက္ကုိ စိတ္မ၀င္စားၾကဘူး။ အင္မတန္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းပါတယ္။ အခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းေတြမွာ ရပ္ကြက္ထဲေတြမွာ စာၾကည့္တုိက္ေတြ လုပ္ေပးထားပါတယ္။ လာဖတ္ၾကပါ။ စာၾကည့္တိုက္ကို ၀ိုင္း၀န္းထိန္းသိမ္းၾကပါ လို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ဆရာဆရာမေတြ အေနနဲ႔လည္း စာၾကည့္တိုက္သံုးခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္ လုပ္ေပး ေစခ်င္ပါတယ္။ စာၾကည့္တုိက္ကို ေသာ့ခတ္မထားပါနဲ႔။ ဖြင့္ေပးထားပါ။ စနစ္တက်ေလးေတာ့ လုပ္ဖို႔လိုမွာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ဘာေတြလုိခ်င္တယ္၊ ဘာေတြလုပ္ခ်င္တယ္ဆုိတာလည္း ေတာင္းပါ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျဖည့္ဆည္းေပးပါမယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ေမး။         ။ ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့အခါ၊ ဘဲြ႔ရတဲ့အခါ အလုပ္တစ္ခုရဘို႔ရာ အင္မတန္ခက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲသလို ဆယ္တန္းေအာင္သြား၊ ဘဲြ႔ရသြားရင္ ဘာလုပ္ရပါမလဲ။

ေျဖ။         ။ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းေလးပါ။ ေမးတဲ့သူကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေက်ာင္းသားတုိင္း သိထားသင့္တဲ့ ကိစၥပါ။

အဲဒါလည္း ခုနကေျပာတဲ့ ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ထဲမွာ ေျပာၿပီးသြားပါၿပီ။ ေက်ာင္းကိုလာတက္တာ ဘဲြ႔ရရံု၊ လခစား အလုပ္တစ္ခုရရံုေလာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းကေန လူ႔ဘ၀ေနနည္းထိုင္နည္းေတြကို အေျခခံ သင္ေပးလိုက္တာပါ။ ေက်ာင္းကသင္ေပးလိုက္တာေတြကို တကယ္ရသြားတဲ့သူတစ္ေယာက္အဖို႔ အလုပ္ရဘို႔ မခက္ေတာ့ပါဘူး။ ခုနင္က ကိုေက်ာင္းသားေမးတဲ့ အလုပ္တစ္ခုဆိုတာ လခစားအလုပ္ကို ဆိုလိုတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ရြတ္ျပပါမယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ မွတ္မိလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။

မွတ္ရန္တစ္ခု
ႏႈတ္မႈ လက္မႈ၊ တစ္ခုခုကို
ငယ္ႏုေသာအား၊ မေမ့ျငားႏွင့္
ရင္းဖ်ားကုန္စင္၊ တတ္ေျမာ္ျမင္က
တစ္ခုမွ်လ်က္၊ အသက္ေမြးေက်ာင္း
ျဖစ္တံုေရွာင္း၏ . . . . တဲ့။

အဲဒါဘယ္သူေရးတာလဲ၊ ဟိုေရွ႔ကတစ္ေယာက္ ေျပာျပစမ္းပါ။ (ေခါင္းငံု႔သြား၏။)
ကိုင္းဒါဆို ဟိုးဘက္ကတစ္ေယာက္ေရာ။ (ေနာက္တစ္ေယာက္ကုိ လွည့္ၾကည့္၏)၊ အင္း၊ မသိတာလား၊ ေမ့ေနတာလား။ တစ္ခုခုပဲ။ မသိတာဆိုရင္ေတာ့ ေဟာဟိုမွာထိုင္ေနတဲ့ ဆရာမေတြကိုပဲ အျပစ္တင္ရေတာ့မွာဘဲ။
အလကား ေနာက္တာပါ။ ေရးတာက ဆားတံုဆရာေတာ္ပါ။

ႏႈတ္မႈဆိုတာ ပါးစပ္နဲ႔၊ ေလနဲ႔ လုပ္စားတဲ့ အတတ္ပညာကို ေခၚတာ။ ဥပမာ - ေက်ာင္းဆရာ၊ ေရွ႔ေန။ လက္မႈဆိုတာကေတာ့ ကိုယ္ကာယနဲ႔ လုပ္စားတဲ့သူေတြကို ေခၚတာ။ ဥပမာ - လယ္သမား၊ စက္ျပင္ဆရာ။

ကဗ်ာက ဘာကိုဆိုလိုသလဲဆိုေတာ့ ႏႈတ္မႈအတတ္ပညာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လက္မႈအတတ္ပညာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာအတတ္ပဲ ျဖစ္ပါေစ၊ မျဖစ္စေလာက္ အႏံုညာတ အတတ္ကေလးပဲလို႔ မေအာက္ေမ့ပါနဲ႔ တဲ့။ ဘယ္ေလာက္ ေသးႏုပ္တဲ့အတတ္ျဖစ္ပါေစ၊ အရင္းအဖ်ား အကုန္အစင္သာ တတ္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီအတတ္တစ္ခုတည္းန႔ဲ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း လုပ္လို႔ရပါတယ္ တဲ့။

ကဲ ဒါဆို၊ ဆယ္တန္းေအာင္၊ ဘဲြ႔ရသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ဖိနပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆိုပါေတာ့။ ဘဲြ႔ရမို႔လို႔ ဖိနပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူ မလုပ္ရဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာသလဲ။ ဘဲြ႔ရတဲ့သူတစ္ေယာက္ ဖိနပ္မခ်ဳပ္ရဘူးလား။ ဒါေပမ့ဲ အရပ္ထဲက ဖိနပ္ခ်ဳပ္သည္နဲ႔ ဘဲြ႔ရ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သည္ ကြာရမွာေပါ့။ အဲဒီႏွစ္ေယာက္ အတူတူပဲျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ခုနက ဘဲြ႔ရတဲ့သူဟာ သူရထားတဲ့ ဘဲြ႔ႀကီးကို လႊင့္ပစ္ဘို႔ပဲ ေကာင္းေတာ့တယ္။ ဒါဆို ဘဲြ႔ရဖိနပ္ခ်ဳပ္သည္အေနနဲ႔ အရပ္ဖိနပ္ခ်ဳပ္သည္ထက္ ဘာေတြကြာသင့္သလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ရွင္းျပပါမယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ပါ။

ခုနက ကဗ်ာထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက “ရင္းဖ်ားကုန္စင္” လို႔ ေျပာထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အဲဒီအတတ္ပညာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အကုန္အစင္သိေနရမယ္။ တတ္ထားရမယ္ လို႔ ဆုိလိုတာ။ အဂၤလိပ္လို professional လို႔ ေခၚတယ္။ ဒါျဖင့္ ဘဲြ႔ရဖိနပ္ခ်ဳပ္သည္အေနနဲ႔ ဖိနပ္နဲ႔ ပတ္သက္တာမွန္သမွ် အကုန္သိေနဘို႔ ႀကိဳးစားရမယ္ မဟုတ္လား။

ဖိနပ္လုပ္မဲ့ သားေရအမ်ိဳးအစား ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးေလာက္ရိွတယ္။ ဘယ္သားေရေတြက ဖိနပ္လုပ္ဖို႔ ပိုေကာင္းတယ္။ တိရစၦာန္ သားေရေတြအျပင္ လူလုပ္တဲ့ သားေရတုေတြကို ဘယ္မွာ၀ယ္ႏိုင္တယ္။ ႏိုင္ငံျခားကိုမွာရင္ ဘယ္ႏိုင္ငံက သားေရတုက ပိုေကာင္းတယ္။ ဘယ္ေစ်းရိွတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲက သားေရေစ်းကြက္၊ ဘယ္သားေရကို ဘယ္နားမွာ ေစ်းသက္သက္ သာသာနဲ႔ ေပါေပါမ်ားမ်ား ရႏိုင္တယ္။ သားေရကို သိုေလွာင္တဲ့အခါ လိုအပ္တဲ့ အပူခ်ိန္၊ ေလထုထဲမွာ ေရေငြ႔ပါ၀င္ႏႈန္း၊ အဲဒီအေျခအေနကို ဖန္တီးထား ႏိုင္မဲ့ သိုေလွာင္ရံုကို ဘယ္လိုေဆာက္ရမယ္။ ဘယ္သားေရကို ဘယ္ႏွစ္လပဲ သိုေလွာင္ထား ႏိုင္တယ္။ သားေရရဲ့ သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္ရိွတယ္။

ဖိနပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ သားေရကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ရင္ ပိုၾကာၾကာခံတယ္၊ သက္ေတာင့္သက္သာ စီးႏိုင္မယ္။ ဖိနပ္ ေအာက္ခံရာဘာ ကို ဘယ္အမ်ိဳးအစားထည့္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ ဖိနပ္ကပ္တဲ့ေကာ္မွာ ဘယ္ေကာ္မ်ိဳးက ပိုၾကာၾကာခံတယ္။ အဲဒီေကာ္ကို ဘယ္မွာ ၀ယ္လို႔ရႏိုင္တယ္။ ဘယ္အပ္ခ်ည္က ဘိနပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ပုိသင့္ေတာ္တယ္။

ဖိနပ္ကိုပံုစံညွပ္ရာမွာ သံုးတဲ့ စက္အမ်ိဳးအစား၊ ဖိနပ္ခ်ဳပ္တဲ့စက္ အမ်ိဳးအစား၊ ဘယ္စက္က ပိုေကာင္းတယ္။ ဘယ္လိုခ်ဳပ္ရင္ ခ်ဳပ္ရိုးခ်ဳပ္သား ပိုခုိင္တယ္။ ဖိနပ္တစ္ခုမွာ ဘယ္အပိုင္းက ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ပ်က္လြယ္တယ္။ အဲဒီအပိုင္းကို ပိုဦးစားေပး ကိုင္တြယ္ရမယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္ဖိနပ္ေတြ ပိုတြင္က်ယ္တယ္၊ လူႀကိဳက္မ်ားတယ္။ ဘယ္ဆိုင္ေတြက ဖိနပ္ေတြ ပိုေရာင္းအားေကာင္းတယ္။ ဘယ္ဖိနပ္ဒိုင္ကေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေစ်းေပးတယ္။ ဘယ္ဒီဇိုင္းမ်ိဳးထြင္လိုက္ရင္ လူေတြ ပိုႀကိဳက္လာႏိုင္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ထုပ္ပိုးပစၥည္းက အစ သူမ်ားေတြထက္ ဘယ္လို ပုိသာေအာင္ လုပ္မယ္။

အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါ ကြ်န္ေတာ္က သာမန္ လူၿပိန္းတစ္ေယာက္သိတဲ့ အသိေလာက္နဲ႔ ေျပာျပတာ။ ဒါ့ထက္ပိုတာေတြ အမ်ားႀကီး ရိွဦးမွာဘဲ။ အဲသလိုသာ သူ အကုန္အစင္ သိေနရင္ အဲဒီ ဘဲြ႔ရဖိနပ္ခ်ဳပ္သမားဟာ သာမန္ သူလိုကိုယ္လို ဖိနပ္ခ်ဳပ္သမားထက္ အမ်ားႀကီး ပိုသာမွာဘဲ။ ေနာက္ဆံုး ဖိနပ္လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဖိနပ္တစ္မ်ိဳးတည္းနဲ႔ ခ်မ္းသာႏိုင္တယ္။

ဒါဆို လယ္သမားေတြေရာ။ ကြ်န္ေတာ္ အေစာပိုင္းက အခု ဘဲြ႔ရလယ္သမားေတြဟာ သာမန္လယ္သမားေတြနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီဘဲြ႔ရလယ္သမားေတြကို ကြ်န္ေတာ္ ေမးခြန္းနည္းနည္း ေမးၾကည့္မယ္။ ေျဖၾကည့္စမ္းပါ။

နံပါတ္ တစ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေျမအမ်ိဳးအစား ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရိွၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔လယ္ဟာ ဘယ္ေျမအမ်ိဳးအစားလဲဆိုတာ သိသလား။

နံပါတ္ ႏွစ္။
ျမန္မာျပည္မွာစိုက္ေနတဲ့ စပါးအမ်ိဳးအစား ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရိွသလဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေျမနဲ႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးစပါးမ်ိဳးက ဘာမ်ိဳးလဲ။

နံပါတ္ သံုး။
စပါးမွာဘာေရာဂါေတြျဖစ္တတ္သလဲ။ စပါးပင္ေတြ နာေနၿပီဆိုရင္ အဲဒါ ေရာဂါေၾကာင့္လား ပိုးေၾကာင့္လား ဆုိတာ ခဲြျခားတတ္သလား။

ကိုင္း၊ အဲဒီ သံုးခုေလာက္ ေျဖၾကည့္စမ္းပါ။ မေျဖႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ ဘဲြ႔ရလယ္သမားဟာ အရပ္ထဲက သာမန္ လယ္သမားနဲ႔ ဘာမွမထူးဘူး။ အတူတူပါဘဲ။

အခု ေဟာသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔တယ္။ ဆိုေတာ့ ဆိုင္ကယ္ျပင္ဆိုင္ ဖြင့္လို႔ရတာပဲ။ ဒီမွာ ဆိုင္ကယ္ျပင္ဆိုင္ေတြလဲ ရိွမွာပဲ။ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ဆိုင္ကယ္ျပင္ဆိုင္ဖြင့္လို႔မရဘူးလား။ ဘာလို႔မရရမွာလဲ။

ဒါျဖင့္ အဲဒီ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ဆုိင္ကယ္ျပင္တဲ့သူဟာ အရပ္ထဲမွာ အခုဖြင့္ေနတဲ့ ဆိုင္ကယ္ျပင္တဲ့သူေနတဲ့ တူရပါမလား။ အခုဆိုင္ကယ္ျပင္တဲ့သူေတြကို ကြ်န္ေတာ္ ေမးခြန္းနည္းနည္း ေမးၾကည့္မယ္။
-       ဆိုင္ကယ္မီးေပးတဲ့စနစ္ Ignition system  ကို သိသလား။
-       ဆီေပးတဲ့စနစ္ fuel system ကိုသိသလား။
-       ဂီယာအံု clutch transmission အေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္နားလည္သလဲ။
အကယ္၍ ကိုယ္က သူတို႔ထက္သာေအာင္ အဲဒါေတြ ေလ့လာႏိုင္တယ္။ တတ္ေျမာက္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မဆို သူတို႔ထက္ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပင္ေပးႏိုင္မွာပဲ။

အဲဒါေတြ အားလံုးကို ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ဆယ္တန္းေအာင္၊ ဘြဲ႔ရတဲ့အခါ အစိုးရက၊ ကုမၸဏီက အလုပ္ေခၚတာ ထိုင္ေစာင့္ မေနပါနဲ႔။ ကိုယ္ဘာစိတ္၀င္စားသလဲ ေလ့လာၿပီး ကိုယ္စိတ္၀င္စားတဲ့ပညာရပ္ကို ထဲထဲ၀င္၀င္ေလ့လာပါ။ ေနာက္ၿပီး အလုပ္သင္အေနနဲ႔ စလုပ္ပါ။ အေတြ႔အႀကံဳယူပါ။ လုပ္ငန္းအေၾကာင္း နားလည္လာၿပီဆိုမွ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္း လုပ္ပါ။ လုပ္တဲ့အခါ သူမ်ား လုပ္တာနဲ႔ မတူပါေစနဲ႔။ တီထြင္ၿပီးလုပ္ပါ။ တကယ္ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မယ္။

အဲသေလာက္ဆုိ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး၊ ဘဲြ႔ရၿပီးတဲ့အခါ ဘာေတြလုပ္ရမလဲဆိုတာ သိေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။


ေမး။             ။ အခ်ိန္ႏွင့္ ဒီေရသည္လူကိုမေစာင့္ ဆိုၿပီး အခ်ိန္ အလြန္အဘိုးတန္ေၾကာင္း ဆံုးမစကားေတြ ထားခဲ့ရတာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ အခ်ိန္ဟာ ဘာေၾကာင့္ အဖိုးတန္ရပါသလဲ။

ေျဖ။             ။ ဒါလဲ အေရးႀကီးတ့ဲေမးခြန္းပါဘဲ။ ေမးတဲ့ေက်ာင္းသူေလးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေလာကမွာ ျပန္မရႏိုင္တ့ဲအရာေတြထဲမွာ အခ်ိန္ဟာ အေရးႀကီးဆံုးအရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ပိုက္ဆံဘယ္ေလာက္ ပံုေပးေပး ကုန္ဆံုးသြားခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြကို ျပန္မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္ကို အလဟႆ မကုန္ဆံုးေစဘို႔ အလြန္အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။

ဒီက ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္မွာ ဆရာေဖျမင့္ေရတဲ့ “ေဘဘီလံုမွာ အခ်မ္းသာဆံုး ပုဂၢိဳလ္”  ဆိုတ့ဲစာအုပ္ ရိွပါလိမ့္မယ္။ မစုေရ၊ ရိွတယ္မဟုတ္လား။ (ဟုတ္ကဲ့၊ ရိွပါတယ္ရွင့္။)

အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ သူေဌးႀကီး အာခတ္ကို သူ႔သူငယ္ခ်င္းဗန္ဆားက ေမးတယ္။
“သူငယ္ခ်င္း၊ တျခားသူေတြ ဆင္းရဲေနခ်ိန္မွာ မင္းကေတာ့ အရမ္းခ်မ္းသာလို႔ပါလားကြာ။ မင္း ခ်မ္းသာလာေအာင္ ဘယ္လိုေတြမ်ား လုပ္ခဲ့သလဲ” ေပါ့။ အဲဒီမွာ အာခတ္က ျပန္ေျပာတယ္။
“သူငယ္ခ်င္း၊ မင္းတို႔ဟာ ခ်မ္းသာေအာင္လုပ္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ့အခ်ိန္ေတြကို ျဖဳန္းခဲ့ၿပီးၿပီကြ။” လို႔ ဆိုတယ္။

အဲဒါဟာ အခ်ိန္ကို အသံုးခ်ပံုကြာသြားတာနဲ႔ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟသြားတယ္ ဆုိတာကို ေျပာခ်င္တာ။

ကိုယ့္ဘ၀တိုးတက္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ကို စနစ္တက် သံုးတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အခ်ိန္ကို ေခြ်တာပါ။ အလဟႆမကုန္ပါေစနဲ႔။ တစ္မိနစ္၊ တစ္စကၠန္႔မွ မျဖဳန္းပါနဲ႔။ အဲဒါဆို ခင္ဗ်ားတို႔ ေကာင္းေကာင္း ႀကီးပြားမယ္။ လူခြ်န္လူေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္လာမယ္။ အားေနတဲ့စိတ္ဟာ မာရ္နတ္အတြက္ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ ေနအိမ္ႀကီးပဲ တဲ့။ အဲဒီေတာ့ အခ်ိန္ကုိ အအားမထားပါနဲ႔။

အခ်ိန္ကို စနစ္တက်သံုးတတ္ဘို႔ ဘ၀ကို အခ်ိန္ဇယားနဲ႔ေနပါ။ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ ေနပါ။ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ဘယ္လို အခ်ိန္ကို စနစ္တက် အသံုးခ်ရမလဲဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ ေျပာျပပါမယ္။

ေက်ာင္းသားျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသြားရမယ္၊ စာသင္ရမယ္။ စာက်က္ရမယ္။ ဒါ ပင္မအလုပ္။ တစ္ပတ္မွာ ေက်ာင္းတက္ရတဲ့အခ်ိန္ ၅ ရက္၊ မနက္ ၉ နာရီကေန ညေန ၅ နာရီထိရိွမယ္ ဆိုပါေတာ့ ။ အဲဒီအခ်ိန္အတြင္းမွာ သင္ေပးလိုက္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို ေကာင္းေကာင္းနားလည္ေအာင္ ေလ့လာရမယ္။ အဲဒါ အေရးႀကီးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ မေလ့လာလည္း အဲဒီစာသင္ခန္းထဲက အခ်ိန္ေတြကေတာ့ ကုန္သြားမွာဘဲ။

အခ်ိန္ကုန္တာခ်င္းအတူတူ တစ္ခုခုရေအာင္ လုပ္ပါ။ သင္ခန္းစာေတြကို အရအမိယူပါ။ ဘာေတြသင္ေနတာလဲ ဆိုတာ စိတ္၀င္တစား ေလ့လာပါ။ အတန္းထဲမွာ စာကို စိတ္၀င္တစားေလ့လာလို႔ နားလည္သြားရင္ အင္မတန္ က်က္မွတ္ရ လြယ္ပါတယ္။ ဘာက်ဴရွင္မွ မလိုပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ဘာမွမသိဘဲ အလြတ္က်က္ထားတဲ့စာက ခဏပဲခံတယ္။ ေမ့သြားတတ္တယ္။ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး က်က္မွတ္တဲ့စာမွ မွတ္မိေနတယ္။

ေက်ာင္းသားဆိုေပတဲ့ စာ စာ န႔ဲ။ ေန႔လည္းစာ၊ ညလည္းစာ၊ ေက်ာင္းဖြင့္လည္းစာ၊ ေက်ာင္းပိတ္လည္းစာ ျဖစ္ေနတာ အင္မတန္မွားပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အခ်ိန္ေတြကို မလိုအပ္ပဲ ျဖဳန္းတီးေနၾကတယ္။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ။ လုပ္နည္းလဲြေနလို႔။

လူေပကပဲ၊ စက္ရုပ္မွ မဟုတ္တာ။ စက္ေတာင္ အနားေပးရေသးတာ။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းတက္ပါ။ စာက်က္ခ်ိန္မွာ စာက်က္ပါ။ ရပ္ေရးရြာေရး လုပ္တဲ့အခ်ိန္လုပ္ပါ။ ေပ်ာ္ခ်ိန္ပါးခ်ိန္ ေပ်ာ္ပါးပါ။ ကစားခ်ိန္မွာ ကစားပါ။ သူ႔အခ်ိန္နဲ႔သူ ရစ္သမ္ မွန္ေနရမယ္။ စကားခုန္စားျခင္းအားျဖင့္ ေသြးလွည့္ပတ္ႏႈန္းေကာင္းၿပီး က်န္းမာေနမယ္။ ေကာင္းေကာင္း က်န္းမာမွ စာလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ခြန္စိုက္အားစိုက္ လုပ္ႏိုင္မယ္။ သြက္လက္ျဖတ္လတ္ေနတဲ့ ဦးေဏွာက္ဟာ ပိုၿပီး မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းတယ္။

တစ္ခ်ိန္လံုးထုိင္ၿပီး စာခ်ည္းက်က္ေနတဲ့သူ ၃ နာရီေလာက္ က်က္မွတ္တာနဲ႔ ကစားခုန္စားက ျပန္လာၿပီး စာက်က္တဲ့သူ တစ္နာရီေလာက္က်က္တာ စာရတာခ်င္း မတူဘူး။ ကစားခုန္စားၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္တက္ၾကြေနတဲ့သူက စာပိုရတယ္။

ေနာက္ၿပီး တစ္ခ်ိန္မွာ တစ္ခုပဲလုပ္ပါ။ ကစားတဲ့အခ်ိန္မွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ကစားပါ။ ဘာစာအေၾကာင္းမွ ေတြးစရာမရိွဘူး။ စာက်က္ေနတံုးဆို စာထဲမွာပဲ စိတ္ထားပါ။ ပါးစပ္ကသာ ေအာ္ေနတယ္။ စိတ္က ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေသေသခ်ာခ်ာ စာရမွာမဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္လည္း အရမ္းကုန္တယ္။ လူလည္း ပင္ပမ္းတယ္။

အဲဒါ အခ်ိန္ကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်တာ။

ကြ်န္ေတာ္ အခ်ိန္ကုိဘယ္လိုသံုးသလဲ ေျပာျပမယ္။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က စင္ကာပူမွာ မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္ထိ အလုပ္လုပ္ရတယ္။ ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ စာအုပ္ေတြကို ဘယ္လိုေရးသလဲလို႔ မိတ္ေဆြေတြက ေမးပါတယ္။ ၂၀၀၉ ကေန ဒီႏွစ္ထိ ကြ်န္ေတာ္ စာအုပ္ ၆ အုပ္ ေရးထုတ္ၿပီးပါၿပီ။ ဒါေတာင္ ထုတ္မယ္ဆို ေနာက္ထပ္ ၂ အုပ္ေလာက္ ထုတ္စရာရိွပါေသးတယ္။ သိပ္မၾကာခင္ ထုတ္ဘို႔ရွိပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္က အေရမရအဖတ္မရေတြနဲ႔ လံုး၀ အခ်ိန္မျဖဳန္းပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ့္မွာရိွသမွ် အခ်ိန္တိုင္းကို တန္ဘိုးရိွရိွ အသံုးခ်ပါ တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အလုပ္ကို ရထားနဲ႔သြားရတယ္။ ရထားေပၚမွာ မိနစ္ ၄၀ အခ်ိန္ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာေရးတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ စာဖတ္တယ္။ ကားေစာင့္တဲ့အခ်ိန္၊ ရထားေစာင့္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ စာဖတ္တယ္။ အလုပ္ဆိုတာမွာလည္း တစ္ခ်ိန္လံုး လုပ္ေနရတာမဟုတ္ဘူး။ အားတဲ့အခ်ိန္ေတြ ရိွတယ္။ အဲဒီ အားတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကြ်န္ေတာ္ စာေရးတယ္။

ညေန အလုပ္ကျပန္ေရာက္ရင္ နာရီ၀က္ ေျပးတယ္။ ေရမိုးခ်ိဳး ထမင္းစားၿပီး တျခားဘာမွ မလုပ္ဘူး။ သတင္းေတြဖတ္တယ္။ စာေရးဘို႔ စာအုပ္ေတြ စုတယ္။ ဖတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ေရးတယ္။ ေရးၿပီး တျခားသူေတြကို ျပန္ေ၀ငွတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ကို ကြ်န္ေတာ္ အလုပ္ အမ်ားႀကီးၿပီးတယ္။

လူတိုင္းလူတိုင္း တစ္ေန႔ကို ၂၄ နာရီ အညီအမွ်ရၾကတာပဲ။ ဘယ္သူမွ ပိုၿပီး ၂၅ နာရီမရဘူး။ ဒါေပမဲ့ အေမရိကန္သမၼတ သံုးတဲ့ ၂၄ နာရီ၊ ကုန္သည္တစ္ေယာက္သံုးတဲ့ ၂၄ နာရီ၊ ကုန္ထမ္းတ့ဲသူတစ္ေယာက္သံုးတဲ့ ၂၄ နာရီ တူပါ့မလား။ ဘယ္လိုမွ မတူႏိုင္ဘူး။ လူခ်င္းတူေပမဲ့ သူတို႔သံုးလုိက္တဲ့ အခ်ိန္ရဲ့တန္ဘိုးေတြ ကြာသြားတယ္။ အခ်ိန္ရဲ့တန္ဘိုးကြာတာနဲ႔အမွ် သူတို႔ျပန္ရတဲ့ အျမတ္အစြန္းလည္း အမ်ားႀကီးကြာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္ကို တန္ဘိုးရိွရိွ အသံုးခ်ပါ။ မျဖဳန္းပါနဲ႔။

ကုိင္း၊ ေျဖတာလည္း ေတာ္ေတာ္ရွည္သြားၿပီ။ အခ်ိန္အေၾကာင္းက ေျပာမယ္ဆို အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခုေလာက္ ဆိုရင္လည္း သေဘာေပါက္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက သိရံုမဟုတ္ဘဲ တကယ္လက္ေတြ႔ လုိက္နာ လုပ္ေဆာင္ဘို႔ပါ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

+++++++++++++++++++++++++++++

ေဖာင္းေတာအထကတြင္ ဆရာမတစ္ဦးက ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာ အဆင့္ ၁ ကေန ၁၀ အတြင္း ၀င္ဘို႔ ပုိက္ဆံတတ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြက က်ဴရွင္ေတြ ယူၾက၊ အၿပိဳင္အဆိုင္လုပ္ၾက လုပ္တဲ့အခါ ပိုက္ဆံမတတ္ႏိုင္တဲ့ကေလးေတြ မ်က္ႏွာငယ္ရပါတယ္။ အဲဒါေလးပါ ေျပာေပးပါ ဟု ဆို၏။

အဆင့္ ၁ ကေန ၁၀ အတြင္း၀င္ဘို႔ ႀကိဳးစားတာ မမွားပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲသလိုရဘို႔ သူ႔ထက္ငါ အသည္းအသန္ လုပ္ေနတာ ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး ထင္တယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လုပ္ၾကတာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြထက္ မိဘေတြပါ။ ေနာက္ၿပီး ဒီကစနစ္ႀကီးကလည္း လဲြေနတယ္။

ခုပညာေရးစနစ္က ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ ခ်ေပးထားတဲ့အေျဖကို ၏သည္မေရြး ေျဖႏိုင္တဲ့သူက အမွတ္အမ်ားဆံုး ရေနတယ္။ အဲသည္လို ၏သည္မေရြးေျဖႏိုင္ဘို႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြမွာ အသည္းအသန္ ဒီအေျဖတစ္ခုတည္းကို ထပ္ခါတလဲလဲ က်က္ေနရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာျဖစ္လို႔ အဲသလိုေျဖရသလဲဆိုတာ သင္မေပးဘူး။ အဲဒါ အႀကီးအက်ယ္ကို လဲြေန၊ မွားေနတာ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ အဲဒီအတိုင္းျဖစ္ေနတယ္။ အေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္းစရာပါ။

စာက်က္မွ ထိပ္ဆံုးေရာက္မယ္ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ တျခားဘာမွ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး။ စာပဲက်က္ေတာ့တယ္။ အတန္းထဲမွာ အမွတ္အမ်ားဆံုးရတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ ရဘို႔ေတာ့လိုတယ္။ ၏သည္မေရြး ေျဖႏိုင္တဲ့ သူထက္ တကယ္ အရည္အခ်င္းရိွတဲ့သူပဲ ထိပ္တန္းေရာက္လာဘို႔ ပိုသင့္ပါတယ္။

ပိုက္ဆံမရိွလို႔ က်ဴရွင္မတက္ႏိုင္တဲ့ကေလးေတြ 1 to 10 မ၀င္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာသလဲ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဆင္းရဲသားပဲ။ ဟို႔ေတာႀကိဳအံုၾကားထဲက လာခဲ့တာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေခတ္တံုးက က်ဴရွင္ဆိုတာ ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးပါဘူး။ အျပင္စာအုပ္ ဆိုတာေ၀းလို႔ ေက်ာင္းစာအုပ္ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္။ ဒီလိုပဲ ေက်ာင္းတက္ၾက။ စာက်က္ၾကတာပါဘဲ။ ေက်ာင္းက စာၾကည့္တိုက္ကို ေန႔တုိင္းလိုလို ကြ်န္ေတာ္ေရာက္တယ္။ ပန္းခ်ီတို႔ ကာတြန္းတို႔လဲ ဆဲြလိုက္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ တက္ခဲ့ရတယ္။  

အဲဒီေတာ့ က်ဴရွင္မတက္ႏိုင္တဲ့  တူ၊ တူမငယ္မ်ားကို ေျပာလိုက္ျပေစ။ က်ဴရွင္မတက္ႏိုင္လို႔ ဘာမွ အားငယ္စရာမလိုဘူး။ က်ဴရွင္မွာလည္း ေက်ာင္းကစာေတြပဲ သင္တာပဲ။ ကိုယ္က ေက်ာင္းကစာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ရင္၊ လုိက္ႏိုင္ရင္ သူတို႔လိုပဲ အမွတ္ေကာင္းမွာပဲ။ အေရးႀကီးတာက ေက်ာင္းစာကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ဘို႔ပဲ။ နားမလည္ရင္ ဆရာဆရာမကို ေမးပါ။ နားမလည္တာကို ေမးလို႔ ဘယ္ဆရာဆရာမကမွ ရိုက္မလႊတ္ပါဘူး။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ႀကိဳးစားပါဗ်ာ။ ဘာမွ မျဖစ္ႏိုင္စရာ ဘာမွမရိွပါဘူး။

++++++++++++++++++++++++++++++++++

အုန္းပင္ကြင္း အထကတြင္ ဆရာမတစ္ေယာက္က ေက်ာင္းစာၾကည့္တုိက္မွာ အၿမဲေသာ့ခတ္ထားသျဖင့္ ေသာ့ဖြင့္ေပးဘို႔ ေျပာေပးပါဟု အေရးဆိုလာပါသည္။

ဤအတြက္ ကြ်န္ေတာ္၊ ကိုစံပြင့္ႏွင့္ မစုတို႔ သံုးေယာက္စလံုး ေျပာလိုက္ပါသည္။ ေက်ာင္းတြင္ စာၾကည့္တိုက္ရိွေနရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္ခ်ိန္ သတ္မွတ္ေပးၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ား စာဖတ္လာေအာင္ လုပ္ရန္လုိေၾကာင္း၊ စာအုပ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္၊ စနစ္တက် ငွားရမ္းေပးရန္၊ ေကာင္းႏိုးရာရာ စာအုပ္မ်ား ၀ယ္ထည့္ေပးရန္ စသည္ျဖင့္ အေတာ္ မ်ားပါသည္။

ဤသည္မွာ တနသၤာရီတိုင္း ေရျဖဴခရီးစဥ္အတြင္း ကြ်န္ေတာ္ ျပဳလုပ္ခဲ့၊ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးခဲ့သမွ် အကုန္ ျဖစ္၏။ အေမးအေျဖ က႑တြင္ ဖတ္၍ေကာင္းေစရန္ႏွင့္ ပိုမိုျပည့္စံုေစရန္ အခ်ိဳ႔အခ်က္အလက္အနည္းငယ္ ထပ္ျဖည့္ထားပါသည္။ က်န္တာအားလံုး မူရင္းအတုိင္းျဖစ္၏။ ဓာတ္ပံုေတြပါ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း A4 size ၄၃ မ်က္ႏွာ ရိွပါသည္။
ကုိင္း မေနမနား ေရးလုိက္တာ အေတာ့္ကို လက္ေညာင္းသြားၿပီဗ်ိဳ႔။

ဒီမွာတင္ တစ္ခန္းရပ္ၾကပါစို႔။

ဖတ္ရႈအားေပးသူအားလံုးကို ေက်းဇူးအထူးတင္ရိွပါသည္။


ေအးၿငိမ္း

၉ ဇႏၷ၀ါရီ၊ ၂၀၁၅။ ည ၉း၄၅ နာရီ

No comments: