Training material မ်ား ျပင္ေနရေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ သိပ္မအားပါ။
သို႔ေသာ္ ေျပာစရာေလးရိွလာသျဖင့္ ေရးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ကိုေသာင္းတန္က ေတြ႔ရေအာင္ ခဏလာပါဦးဆိုသျဖင့္ မေန႔က ဘြန္ေလးရိွေကာ္ဖီဆိုင္တြင္
ထိုင္ၿပီး ေထြရာေလးပါး ေျပာၾက၏။ ကြ်န္ေတာ္ေရးထားသည့္ ေရျဖဴမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္သည္ဆိုေသာ
ဘုရားအေၾကာင္း စပ္စုျခင္းျဖစ္သည္။ သူက ေနပါဦး၊ ခင္ဗ်ား အရင္တံုးက ဒါမ်ိဳးေတြ အယံုအၾကည္မရိွပါဘူးဗ်
ဟု ဆို၏။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ယံုတယ္လို႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ငယ္ငယ္တံုးကလိုေတာ့
တယူသန္မဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်။ ဒီေလာကမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔မသိႏိုင္တဲ့၊ ဉာဏ္မမီႏိုင္တဲ့ အရာေတြ
အမ်ားႀကီးရိွတယ္။ အထူးသျဖင့္ သဘာ၀လြန္ (super natural) ဟာမ်ိဳးေတြရိွတယ္ဆိုတာ သေဘာမတူရင္ေတာင္
အေက်ာက္အကန္ မျငင္းသင့္ဘူးလို႔ သိလာတာေပါ့။ အသက္က စကားေျပာလာတာေပါ့ဗ်ာ ဟု ရွင္းျပရသည္။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က အလြန္ေခါင္းမာသူ ျဖစ္၏။ တနည္းအားျဖင့္ စာေလး
မေတာက္တစ္ေခါက္ဖတ္၊ အင္ဂ်င္နီယာဘဲြ႔ကေလး ကလည္းရထား ဆုိေတာ့ အင္မတန္ ပညာမာန္တက္သူျဖစ္၏။
အရာရာကို ကိုယ္သိထားတာေလးေတြႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးကာ ငါမွငါ၊ ငါေတြးတာမွ အမွန္ဟု တဖက္သတ္၊
တယူသန္ခဲ့ေလသည္။
အသက္ ၄၅ ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွစကာ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလာခဲ့သည္။
အသက္ ၅၀ ေက်ာ္လာေတာ့ ငယ္ငယ္ကအယူအဆ အေတြးအေခၚမ်ားမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား မွားယြင္းေနေၾကာင္း
သိလာေတာ့၏။ ကြ်န္ေတာ္မွားခဲ့၊ မိုက္ခဲ့မိသလို ငယ္ရြယ္သူမ်ား လည္း မမွားၾကပါေစရန္ နမူနာအခ်ိဳ႔
ေျပာျပပါအံ့။
ကြ်န္ေတာ္ RIT ေက်ာင္းသားဘ၀ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေလာက္က ေက်ာင္းပိတ္၍
ရြာျပန္သြားစဥ္ ရြာမွ အိမ္တစ္အိမ္တြင္ ပုဏၰက တုိက္သည္ဆို၏။ ပုဏၰကတုိက္သည္ဆိုျခင္းမွာ
မည္သည့္အရပ္က လာမွန္းမသိေသာခဲမ်ား အိမ္ကို ဘက္စံုေထာင့္စံုမွ ပစ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို
ကြ်န္ေတာ္ နည္းနည္းမွ မယံု။ လိွမ့္လံုးေတြဟုသာ ထင္၏။ ကိုင္း၊ အဲဒီ ပုဏၰကဆိုသဟာကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔
ၾကည့္ခ်င္သကြာ ဟု ဆုိကာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေမာင္ႏွမတစ္သိုက္ ထိုအိမ္သို႔သြားၾက၏။ အျခား
ရြာသူရြာသားမ်ားမွာ အိမ္နားေတာင္မကပ္ရဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အိမ္ထဲ၀င္ထိုင္ကာ ေပါက္စမ္းေဟ့၊
ငါတို႔မင္းကိုၾကည့္ခ်င္လို႔။ ကြယ္ရာကေတာ့ မေပါက္နဲ႔။ ကိုယ္ထင္ျပလကြ ဟု ခ်ဲလင္း လုပ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အေတာ္ၾကာၾကာထုိင္ေနတာေတာင္ ခဲတစ္လံုးမွ က်မလာပါ။
ရြာသားမ်ားကမူ ထိုအိမ္ရွင္မ်ားမွာ ခဲမိုးရြာသျဖင့္ မေနရဲေသာေၾကာင့္ အျခားအိမ္ ေျပာင္းေနရေၾကာင္း
ေျပာသည္။ သို႔တိုင္ ကြ်န္ေတာ္က ရြာသားမ်ားကို ကဲ၊ ေတြ႔တယ္ မဟုတ္လား။ ဘယ္ကခဲက်လို႔တံုး။
တကယ္ပစ္တယ္ဆို အခုပစ္ပါလား၊ အလကား၊ ညာတာ ဟု အေက်ာက္အကန္ ျငင္း၏။
ထိုအိမ္ေနသူမ်ားမွာ အေၾကာင္းကိစၥ တစံုတရာမရိွဘဲႏွင့္ေတာ့
ကိုယ့္အိမ္ကိုပစ္လ်က္ သူမ်ားအိမ္ ကပ္မေနတန္ရာ။ ေက်းလက္ေတာရြာမွ အိမ္မ်ားမွာ အိမ္ႀကီးရခိုင္ဆိုတာ
ခပ္ရွားရွားျဖစ္ၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ တစ္မိသားစု ေနသာရံု ေဆာက္ထားၾကတာျဖစ္ပါသည္။ သူတစ္ပါးအိမ္တြင္
ထမင္းခ်က္၊ ေရခ်ိဳး၊ အိပ္တာကအစ က်ဥ္းက်ဥ္းက်ဳပ္က်ဳပ္ ေနရသျဖင့္ အဆင္ေျပမည္ မဟုတ္ပါ။
သူတို႔တကယ္ မေနရဲေသာေၾကာင့္ သြားေနျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ထိုစဥ္က အေၾကာင္းရင္းကို ေသခ်ာဂဏစြာ မစံုစမ္းခဲ့ဘဲ ကြ်န္ေတာ္
ထုိသူမ်ားအား ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ခဲ့သည္။ တကယ္ဆိုလ်င္ ထိုအိမ္သို႔ ေလးငါးရက္တန္သည္ ကိုယ္တိုင္ညအိပ္ညေန
သြားေနၿပီး မစံုစမ္းသင့္ပါသေလာ။ သူမ်ားကို ေလွာင္ေျပာင္ခဲ့သည့္ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္
ခဲေပါက္ပါသည္ဆိုေသာ ထိုအိမ္၌ ညအိပ္ရဲပါမည္ေလာ။
ေနာက္ ကြ်န္ေတာ့္အက်င့္ဆိုးတစ္ခုက နတ္မ်ားႏွင့္ ၎တို႔ကို
ကုိးကြယ္ေနသူမ်ားအား အလြန္အက်ဴးကဲ့ရဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ နတ္ကို မယံုသာရိွရမည္။ နတ္ပဲြကိုေတာ့
သြားၾကည့္တတ္၏။ ၾကည့္တာေတာင္ ႀကိဳက္လို႔မဟုတ္။ သူတို႔ကတာက ဘယ္ပုံ၊ နတ္ပူးတာက ဘယ္နည္း။
နတ္ကေတာ္မ်ားက ဘယ္သို႔ စသျဖင့္ ကဲ့ရဲ့ရန္ၾကည့္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္လည္း နတ္ပဲြေက်းဇူးေၾကာင့္
ရလာသည့္ ၀က္သားဟင္းကိုမူ ၿမိန္ေရရွက္ေရ စားတတ္ေလသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္တြင္လည္း အစ္မႀကီး (ကြ်န္ေတာ္တို႔အေမ) ရိွစဥ္က
အိမ္တြင္းနတ္ ပူေဇာ္ပဲြမ်ား လုပ္သည္။ သိပ္ အေထြအထူးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ၾကက္အဖိုအမႏွစ္ေကာင္ကိုသတ္၊
ေရေႏြးေဖ်ာ၊ အေမြးႏႈတ္ကာ လင္ပန္းအတြင္းထည့္၍ ပူေဇာ္ရျခင္းျဖစ္၏။ အိမ္အတြင္းပိုင္း ေခါင္းရင္းထရံ၌လည္း
၀ါးႏွင့္လုပ္ထားသည့္ နတ္အိုး ထိုးသည္။ နတ္အိုးအတြင္း၌ နတ္ပန္း (ေဇာ္စိမ္းပန္းမ်ားကဲ့သု႔ိ)
ထိုးစုိက္ထား၏။ ထိုနတ္အိုးမ်ားေရွ႔တြင္ လံုးတီး ၾကက္အဖိုအမႏွစ္ေကာင္ထည့္ထားသည့္ လင္ပန္းခ်ကာ
အရွင္ႀကီးတို႔ စားၾကပါ၊ ေသာက္ၾကပါဟု ပူေဇာ္ ပ,သရျခင္းျဖစ္၏။ ထိုစဥ္က ကြ်န္ေတာ့္မွာ
အသက္ ဆယ္ႏွစ္သားခန႔္သာရိွေသးသျဖင့္ ေကာင္း၏၊ ဆိုး၏ မေ၀ခဲြႏိုင္ေသး။ ကြ်န္ေတာ္သိသည္မွာ
နတ္တင္လွ်င္ ၾကက္သားဟင္း စားရမည္ ဆိုသည္သာ ျဖစ္၏။ (ကြ်န္ေတာ္ အသက္ ၁၃ ႏွစ္သားတြင္ အေမဆံုးသြားၿပီး
ေနာက္ပိုင္း နတ္တင္တာ မေတြ႔ရေတာ့ပါ။)
ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတာကလူမ်ားမွာ ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္လွ်င္ နတ္က
တတ္သည္။ သူတို႔ကေတာ့ သူတို႔ကိုးကြယ္သည့္ နတ္မ်ား ကို ေစာင့္ေရွာက္ပါေစရန္ ရည္သန္၍ ကျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသည္ကို ကြ်န္ေတာ္က အလြန္ကဲ့ရဲ့၏။ ေနမေကာင္းတာနဲ႔ နတ္နဲ႔ ဘာဆိုင္လုိ႔တံုးဗ်ာ။ ေနမေကာင္းရင္
ေဆးဆရာေခၚ၊ ေဆးရံုတက္ရမွာ မဟုတ္လား ဟု ကြန္ပလိန္းတက္၏။ ကြ်ႏ္ုပ္အဖို႔ေတာ့ သူရို႔ကိုးကြယ္ေနေသာနတ္မ်ားမွာ
အရုပ္တစ္ရုပ္ထက္မပို။ နတ္မ်ားကို စင္မ်ားႏွင့္ တခန္းတနား ကိုးကြယ္ၾကသည့္ ရန္ကုန္မွ
အသိမိတ္ေဆြမ်ားကိုေတြ႔ေသာအခါ ၎တို႔အား ကြ်န္ေတာ္က အလြန္အထင္ေသးတတ္သည္။
သူ႔ဘာသာသူ သူ႔ယုံၾကည္မႈႏွင့္သူ နတ္ကတာ၊ နတ္ကိုးကြယ္တာ ကြ်ႏ္ုပ္ႏွင့္
ဘာဆိုင္ပါသနည္း။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ဘာမ်ားထိခိုက္သြားပါသနည္း။ ကိုယ္ႏွင့္လည္း
ဘာမွမဆိုင္ပါဘဲလ်က္ အလကားေနရင္း အူတိုေနတာသာ ျဖစ္၏။ အမွန္ဆိုလ်င္ အလြန္ ဟင္းေၾကြးရွားပါးလွသည့္ေတာ၌
နတ္ကသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ၾကက္သား၊ ၀က္သား စသည္တို႔ စားရသည္ျဖစ္ရာ ထိုဟင္းမ်ားကို ၿမိန္ေရရွက္ေရစားခဲ့သည့္
ကြ်န္ေတာ့္အေပၚ နတ္၏ေက်းဇူးပင္ မကင္းပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကြ်န္ေတာ္နတ္မ်ားကို သေရာ္ေမာ္ကားေျပာခဲ့ျခင္းမွာ
နတ္မ်ားအား ေက်းဇူးကန္းျခင္း မဟုတ္ပါေလာ။
ကြ်န္ေတာ္၏ ေနာက္ထပ္မိုက္မဲမႈတစ္ခုအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေဖာက္သည္ခ်ပါရေစဦး။
ကြ်န္ေတာ္ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အလုပ္မရ။ သည္ေတာ့
ႀကံဳရာက်ပန္း အကုန္လုပ္ရသည္။ မမတို႔က ရိွသမွ် ေရႊတို ေငြစကေလးမ်ားေရာင္းခ်ကာ ဗီဒီယိုေထာင္သည္။
သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္လွည့္ကာ ဗီဒီယိုလုိက္ျပရ၏။ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္က စက္မႈတကၠသိုလ္မွ ဘဲြ႔ရထားတာဆိုေတာ့ ေတာ္ရံုလူကို
လူမထင္။ လူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းခဲသည္။ နယ္တကာ လွည့္ကာ ဗီဒီယိုလိုက္ျပေနရျငား ေန႔လည္ေန႔ခင္း
ဗီဒီယိုမျပရသည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ မည္သူႏွင့္မွ ေရာေရာေႏွာေႏွာမေနဘဲ စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္
အခ်ိန္ကုန္၏။ သို႔ႏွင့္ ဆီဆံုကုန္းမည္ေသာ ရြာတစ္ရြာသို႔ေရာက္ေလေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တည္းေနသည့္
အိမ္သို႔ ေဗဒင္ဆရာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာသည္။ လူမ်ားတရုန္းရုန္းႏွင့္။
ထိုအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္ နကၡတၱေဗဒပညာကို အသည္းအသန္ ေလ့လာလိုက္စားေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ့္သဘာ၀မွာ ပညာရပ္တစ္ခုကို လုိက္စားရာ၌ ရိွသမွ်စာအုပ္စာတမ္းမ်ား၀ယ္၊ ဖတ္၊ က်က္၊
တြက္။ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့။ မီးကုန္ယမ္းကုန္ လုပ္တတ္ေလရာ ေဗဒင္ပညာ၌ အေတာ္အတန္ တီးမိေခါက္မိသည့္
အေျခအေနရိွ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဗဒင္ဆရာမ်ားေတြ႔ပါက ဟင္း၊ အလကားေကာင္ေတြ၊ ၿဗိဳ႔ဟဇ္ဇာတက တစ္အုပ္ေလာက္ေတာင္
မဖတ္ဖူးပဲနဲ႔ ညာ၀ါးတုပ္ေနတာ ဟု အထင္ေသး ေလေတာ့၏။
အထက္ပါေဗဒင္ဆရာမွာ မဖိတ္ေခၚပါဘဲလ်က္ ကြ်န္ေတာ္ထိုင္ေနသည့္အနား
ေရာက္လာကာ လူမ်ားကို ေဗဒင္ေဟာေလရာ လူမ်ားမွာလည္း အလြန္သေဘာက်လ်က္ရိွေလ၏။ သူ႔အရပ္နဲ႔သူ႔ဇာတ္
ဟုတ္လို႔၊ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဘာဆိုင္ပါသနည္း။ မၾကည့္ခ်င္ ဟိုဘက္လွည့္ေနေပ့ါ။ အခုေတာ့ အဲသလိုမဟုတ္။
ဟိတ္တလံုးဟန္တလံုးႏွင့္ ေဟာကိန္းထုတ္ေနသည့္ ေဗဒင္ဆရာအနား
တိုးသြားကာ သူ ဘယ္နည္းေတြနဲ႔မ်ား တြက္ခ်က္ ေဟာေနသနည္း ဟု စပ္စု၏။ ဘာတြက္နည္းနဲ႔ တြက္တာမွ
မဟုတ္ပါ။ ေက်ာက္သင္ပုန္းတစ္ခ်ပ္ေပၚတြင္ ဟိုျခစ္သည္ျခစ္ ျခစ္ကာ ပါးစပ္ထဲေတြ႔ရာ ေရွာက္ေျပာေနျခင္းသာ
ျဖစ္ေလသည္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ၎လုပ္ေနပံုကို အူယားလာသည္ျဖစ္၍ ေနပါအံုး ဦးဟိုဒင္းရဲ့။
ခင္ဗ်ားက ေဗဒင္ ေဟာတယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ကို နကၡတ္ (၂၇) လံုး ရြတ္ျပစမ္းပါ။ အကုန္မွန္ေအာင္
ရြတ္ျပႏိုင္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားကို ေဗဒင္ဆရာအျဖစ္ သတ္မွတ္ရတာေပါ့ ဟု မဆီႏွင့္မဆိုင္၊
လက္ပံသား ဒါးႏွင့္ခ်ိဳင္ေလ၏။
လူအမ်ားေရွ႔တြင္ ပညာစမ္းခံရတာဆိုေတာ့ ဟိုေဗဒင္ဆရာမွာ ရႉးရႉးရွားရွားျဖစ္လ်က္
မင္းေတာ့လား၊ ငါတို႔ဘက္ လာၾကည့္အံုး ေပါ့ကြာ ဟု ဒါးႀကိမ္းႀကိမ္းကာ လြယ္အိတ္ဆဲြ ထြက္သြားေလေတာ့၏။
၀ိုင္းၾကည့္ေနၾကေသာ ေဗဒင္ေမးရန္လာသည့္ လူအေပါင္းမွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္က်န္ခဲ့ေလသည္။
ကြ်န္ေတာ့္မွာမူ ကိုယ္မွားတာကို မွားမွန္းမသိ။ အလကား လူညာ၊ ပါးစပ္ထဲေတြ႔ရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာ
ဟုပင္ မေက်မခ်မ္းေျပာလိုက္ေခ်ေသးသည္။
ထုိေဗဒင္ဆရာမွာ ထိုအရပ္မွ ဟုတ္ဟန္မတူ။ အကယ္၍သာ ထိုရြာသားျဖစ္ေခ်က
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ေခ်ာင္းရုိက္ခံရကိန္း ရိွ၏။ ထုိအေၾကာင္းျပန္ေျပာျပေတာ့ မမက ဆူသည္။ နင္
အဲသလိုေတြ ေလွ်ာက္မလုပ္ရဘူး။ ေတာ္ၾကာ သူမ်ားရိုက္လို႔ ေသေနမယ္ ဟု ပြမ္ေလသည္။ ေမာင္ႏွမ
ေျခာက္ေယာက္အနက္ တစ္ဦးတည္းေသာ ေမာင္ျဖစ္သျဖင့္ မမက ကြ်န္ေတာ့္ကို အလြန္ခ်စ္၏။
ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ သည္လိုကိစၥမ်ိဳး အေတာ္မ်ားမ်ား
ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။
ဘယ္ဘုရားက ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္လို႔၊ ဘယ္ဘုန္းႀကီးကေတာ့ ရဟႏၱာတဲ့၊
ဘယ္ဘုန္းႀကီးက ေရမန္းေပးတာ ဘာေရာဂါေတြ ေပ်ာက္သတဲ့ဟူေသာ သတင္းမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္က နည္းနည္းမွ
အယံုအၾကည္ရိွတာမဟုတ္။ ကိုယ္မယံုတာကို မယံုသည့္အတိုင္းမေန။ အျခားသူမ်ားကိုပါ ထိုသူမ်ားမွာ
လူလိမ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ေျပာေလသည္။
၁၉၈၄ ခုႏွစ္ေလာက္က ထင္ပါသည္။ ေလးမ်က္ႏွာတစ္ဖက္ကမ္းရိွ ေရၾကည္ကုန္းတြင္
ဘုန္းႀကီး ေရမန္းေပးတာ ေရာဂါမ်ား ေပ်ာက္သည္ဟု အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္ဖူး၏။ လူေတြကလည္း
လူေတြဘဲ။ ၾကည့္ပါဦးဗ်ာ။ ဘုန္းႀကီးေရမန္းသတင္းမွာ တစ္ခဏအတြင္း ပ်ံ႔ႏွံ႔သြားေလသည္ျဖစ္ရာ
အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဒုကၡသည္မ်ား ေရာက္လာၾကကုန္၏။
ပထမေတာ့ ဘုန္းႀကီးက တစ္ဦးခ်င္း ေရမန္းေပးသည္။ လူမ်ားလာေတာ့
တစ္ဦးစီမတတ္ႏိုင္ေတာ့။ ေရပုလင္းမ်ားကို တန္းစီခ်ကာ မန္းေပးသည္။ သို႔ေသာ္ လူအုပ္ႏွင့္
ေရပုလင္းက မမွ်။ သည္ေတာ့ လူအမ်ားကို တန္းစီထိုင္ခိုင္းကာ ေရပုလင္းမ်ားကို လက္ႏွင့္ထိသြားရသည္
ဆို၏။ ဒါလည္း မရ။ လူမ်ား မ်ားလြန္းမက မ်ားလာေလရကား ဘုန္းႀကီးမွာ မတတ္ႏိုင္သည့္အဆံုး
ေရတြင္းကို မန္းေပးထားရေလသည္ ဟူသတတ္။ သူမ်ားေျပာတာ ျပန္ၾကားရတာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာမ်ိဳးမ်ားကို
ကြ်န္ေတာ္ သြားေလ့မရိွပါ။ ေက်ာင္းႏွင့္လူအုပ္မဆန္႔၍ ေက်ာင္းအျပင္တြင္ မ႑ပ္ႀကီး ထိုးေပးထားရေလ
ေသာ ဟူ၏။ ထူးဆန္းပါေပ့ ဆတြတ္ရယ္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ထိုသူမ်ားအား အရူးမ်ားဟု ေကာင္းခ်ီးတြင္တြင္
ေပးသတည္း။ သုိ႔ဆိုလ်င္ ကြ်ႏု္ပ္ေရာ မရူးေတာ့ၿပီေလာ။ အမွန္ပင္ ရူးခဲ့၏။ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္
ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ အလုပ္မရိွသည့္အတြက္ သု၀ဏၰတုိက္ခန္းမ်ားေဆာက္သည့္ လုပ္ငန္းခြင္တြင္
သံခ်ည္သံေကြး၀င္လုပ္သည္။ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ရသည့္အတြက္ ေန႔စားခ မျဖစ္စေလာက္သာရ၏။ ထုိရသည့္
ပိုက္ဆံ ကေလးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ဆုပ္လ်က္ လမ္းေဘးမွ အေပါဆံုးထမင္းဆိုင္တြင္စားၿပီး
သိပ္မေ၀းေသာ ခရီးမ်ားကို ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ကာ က်န္သည့္ပိုက္ဆံအားလံုးကို စာအုပ္၀ယ္သည္။
ထိုအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္ ေဗဒင္ကို အရူအမူးလိုက္စား ေနစဥ္ကာလျဖစ္၍ ၿမိဳ႔ထဲကဆိုင္မွန္သမွ်
ေမႊေႏွာက္ကာ ေ၀ဒမဂၢဇင္းမ်ားကို စီးရီးလုိက္၀ယ္သည္။ လက္ထဲတြင္ ပိုက္ဆံ တစ္ျပားမွ ခ်န္မထား။
ဤသည္ကိုမွ ရူးသည္မေခၚ ဘယ္သင္းကို ေခၚပါမည္နည္း။
ေနာက္ၿပီး လူမ်ားမွာ တရားပဲြေတြသာ တခ်ိမ္းခ်ိမ္းက်င္းပၿပီး
မျပတ္သာ တရားနာရမည္။ ကိုယ့္ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း နားလည္ေအာင္ က်က်နန မေလ့ပါဘဲလ်က္ အျခားသူမ်ားေျပာသည္ကို
စြပ္ယံု၊ စြပ္ေျပာေနၾကသည္မ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ အလြန္ ျမင္ျပင္းကပ္လွ၏။ ပိုဆိုးသည္မွာ ထုိ
မ်က္စိမွိတ္ယံုသူမ်ားတြင္ ဘဲြ႔လက္မွတ္ အႀကီးႀကီးေတြကိုင္ထားၿပီး ႏိုင္ငံျခားသြားကာ
အထက္တန္းပညာရပ္မ်ား ေလ့လာ ဆည္းပူးေနသူမ်ား ပါ၀င္ေနျခင္းပင္တည္း။ မမကေတာ့ ဟဲ့၊ သူ႔ဟာသူယံုတာ
နင္နဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ။ သူမ်ား ေသာက္ျမင္ကပ္တယ္၊ မေျပာနဲ႔ ဟု မၾကာခဏ သတိေပးပါ၏။ ဤသို႔ျဖင့္
ကြ်န္ေတာ့္မွာ အလိုလိုေနရင္း လူ႔ခြစာျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာရေလသည္။
ထို႔ျပင္ ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က ကိုယ့္ကိုေ၀ဘန္သည္ကို နည္းနည္းမွ
သည္းမခံႏိုင္။ ငါသာမွန္တယ္ ဟူေသာ အစဲြကို တရားေသ ကိုင္စဲြထားတာျဖစ္၏။ သို႔တိုင္ သူမ်ားမွန္ၿပီး၊
ကြ်န္ေတာ္မွားခဲ့သည္မ်ား အမ်ားအျပားကို လက္ေတြ႔မ်က္ျမင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရပါ၏။ ထုိအခါမ်ားတြင္
မွားၿပီးမွ “ငါ၏စိတ္တြင္၊ ထင္၏မလဲြ၊ လိပ္ခဲတည္းလည္း၊ ဟုတ္တည္းဧကန္၊ အာမသန္ႏွင့္၊ မွန္သည္တေစ၊
မရိွေခ်” ဟူေသာ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ ကဗ်ာေလးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ရြတ္ဆိုမိရသည္။
ယခုမူ ကြ်န္ေတာ္ထိုအက်င့္ကို ျပင္လုိက္ပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္မွားေနသည္မ်ားကို
ေထာက္ျပၾကပါ။ အမွားဟူသည္ ကိုယ္တိုင္ထက္ တျခားသူကမွ ပိုျမင္ႏိုင္သည္။ အမွားကိုေထာက္ျပမွ
အမွန္ျပင္ႏုိင္မည္ဟု သေဘာထားတတ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါ၏။ (သို႔တိုင္ တစ္ခါတရံ စိတ္တိုတတ္ေသးသည္။
အက်င့္ဆိုတာ ေဖ်ာက္ရခက္သားကလား။) ကြ်န္ေတာ္မွားေနသည္ဟု ေထာက္ျပသူမ်ားရိွလာပါက ကြ်န္ေတာ္သတိရမိသူမွာ
အရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။
အခါတစ္ပါးတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္်ာရံ အရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး
ၾကြအလာ ကိုရင္ကေလးက အရွင္ဘုရား၊ သကၤန္းေအာက္စမညီပါ ဟု ေထာက္ျပသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ကိုရင္ကေလးေထာက္ျပသည္ကို နာယူကာ သကၤန္းအား က်က်နန ျပန္၀တ္လ်က္ သကၤန္းညီပါၿပီလားင့ါရွင္ဟု
တေလးတစား ျပန္ေမးသည္ ဆို၏။ ဤအျဖစ္အပ်က္မွာ ဖတ္ၿပီး ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ထားရမည့္အရာမဟုတ္။
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ ေန႔စဥ္ လူေနမႈဘ၀တြင္ လိုက္နာက်င့္ႀကံရမည့္ စံနမူနာမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
ယခုေျပာခ့ဲသည္မ်ားမွာ နမူနာ အနည္းငယ္မွ်ျဖစ္၍ မ်ားစြာက်န္ပါေသးသည္။
ကြ်န္ေတာ့္ဘေလာ့ကို ဖတ္သူမ်ားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ဘယ္လိုလူဆုိတာ ရိပ္မိပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္ကား
ယခင္က အေတာ့္ကို ခြက်ေသာသူျဖစ္ခဲ့၏။
သုိ႔ေသာ္ ဤသည္မ်ားကို အခ်ိန္က ကုစားေပးသြားပါသည္။ အသက္ ၅၀
၏ သည္မွာဘက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ယခင္က ကြ်န္ေတာ္ မဟုတ္ေတာ့။ အေတာ္ေလး ေျပာင္းလဲလာေၾကာင္း
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိျပဳမိ၏။ ကိုယ္မႀကိဳက္လ်င္ေသာ္မွ ေၾသာ္၊ ေလာကႀကီးမွာ ဒါမ်ိဳးလည္း
ရိွေသးသကိုး ဟု ေျဖေတြးတတ္ လာပါသည္။ လူမ်ား၏ သေဘာသဘာ၀ကို အတန္ငယ္ ရိပ္စားမိလာ၏။ သူမ်ားသာ
အျပစ္တင္တတ္သည္။ ေနပါဦး၊ နင္ကေရာ ဘယ့္ကေလာက္မ်ား ေကာင္းေနလို႔လဲ ဟု ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္
ျပန္ေမးတတ္လာသည္။ ကိုယ္မယံုလ်င္ေသာ္မွ အင္း၊ ေျပာလို႔မရဘူး၊ ဟုတ္ခ်င္လဲ ဟုတ္ႏိုင္တာဘဲ
ဟု ေတြးတတ္လာသည္။ ယခင္ကလို ထစ္ကနဲရိွ ဗ်စ္ကနဲ လုပ္တတ္သည့္အက်င့္မ်ား အေတာ္အတန္ ေပ်ာက္သြားၿပီ
ဆုိႏိုင္ပါသည္။ လံုး၀ ေပ်ာက္သြားတာေတာ့လည္း မဟုတ္ေလာက္ေသး။
ဤသည္မွာ ကုိေသာင္းတန္က ကြ်န္ေတာ့္ကို ေရျဖဴမွဘုရား ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍
စပ္စုရာမွ ရလာေသာ အေတြးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
လူငယ္ဟူသည္ အတက္ပိုင္းျဖစ္ရကား အရာရာ တက္ၾကြေထာင္လႊားတတ္သည္။
မဟုတ္ေသာ တလဲြမာနမ်ား ရိွတတ္သည္။ လူႀကီးမ်ားေျပာတာ နားမ၀င္တတ္။ ငါလုပ္တာ အမွန္ဟု တယူသန္တတ္သည္။
ယခုကြ်န္ေတာ္က ကိုယ္မွားခဲ့သည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကို ကုိယ္ေတြ႔ႏွင့္ယွဥ္ကာ
ေရးသားလိုက္ပါသည္။ ဤစာကိုဖတ္မိသည့္ တူ၊ တူမ၊ ညီ၊ ညီမငယ္မ်ားသည္လည္း ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ေအးၿငိမ္း
၁၉ - ၁ - ၂၀၁၅ ။ ည ၁၁း၃၄
နာရီ
No comments:
Post a Comment