Tuesday, August 26, 2014

၀ိေရာဓိ ႏွင့္ ပဋိပကၡ၊ ဓမၼ ႏွင့္ အဓမၼ

(၁) ရုပ္ရွင္ထဲက ေလာကဇာတ္ခံု

ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းအေၾကာင္းေရးၿပီး တစ္ဆက္တည္းေတြးမိသည္မွာ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး။ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼ ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔တိုင္းျပည္ထဲ၌ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး အားၿပိဳင္ပဲြမ်ား အလြန္မ်ားလွသည္။ ေနရာတကာပင္ ျဖစ္၏။
            ကြ်န္ေတာ္က ရုပ္ရွင္ အလြန္ႀကိဳက္၏။ ကားေကာင္းမ်ားဆို မလြတ္တမ္းသြားၾကည့္ေလ့ရိွသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀တံုးက ကြင္းေကာက္ (ဧရာ၀တီတိုင္း၊ အဂၤပူၿမိဳ႔နယ္) တြင္ ေက်ာင္းတက္ရသည္။ သည္တံုးက ရုပ္ရွင္ဆိုသည္မွာ ဖလင္လိပ္ႀကီးမ်ားကို စက္ေပၚတင္လွည့္ကာ ကာဘြန္မီးႏွင့္ ပိတ္ကားေပၚထိုးျပရေသာ အျဖဴအမည္း ရုပ္ရွင္မ်ားျဖစ္၏။ ကားအနည္းငယ္ေဟာင္းသြားၿပီဆုိသည္ႏွင့္ ဖလင္တြင္ျခစ္ရာမ်ားထင္လာကာ ပိတ္ကားေပၚ တြင္ အထက္ေအာက္ အစင္းမ်ားေပၚလာသည္။
            ရုပ္ရွင္ကို နန္ကသူေခ်ာင္း၊ သဲေသာင္ျပင္ႀကီးေပၚတြင္ ထိုးထားသည့္ ဇာတ္ရံုႀကီးအတြင္း ျပသည္။ ည နာရီျပန္ တစ္ခ်က္တီးေလာက္တြင္ ရံုဖြင့္သည္။ ရံုဖြင့္ၿပီဆိုလွ်င္ လက္မွတ္မေတာင္းေတာ့။ အလကား၀င္ၾကည့္လို႔ရ၏။ ပိုက္ဆံ မတတ္ႏိုင္ေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမမ်ားမွာ ရံုအဖြင့္ကိုေစာင့္ကာ သြားၾကည့္ၾကရသည္။ ရံုဖြင့္သည္ဆိုေသာ္လည္း သိပ္ေနာက္မက်ေသး။ တစ္ညကို ရုပ္ရွင္ သံုးကားျပသည္ျဖစ္ရာ ရံုအဖြင့္ကို ေစာင့္ၾကည့္လွ်င္ပင္ တစ္ကားခဲြေလာက္ေတာ့ မီေသးသည္။
            ေနာက္ၿပီး ကားက တုန္ေနေသးသည္။ ေတာမွာဆိုေတာ့ ဘယ္မွာ လံုး၀ အေမွာင္ကို ရပါမည္နည္း။ လသာေသာ ညမ်ားတြင္ ကြင္းလယ္၌ၾကည့္ရၿပီဆိုပါက ရုပ္ရွင္မွာ မႈန္၀ါးေနသျဖင့္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မနည္း ျဖည့္ၾကည့္ယူရသည္။ အသံကလည္း ခပ္၀ါး၀ါး။ သို႔ေသာ္ ထိုေခတ္က ၾကည့္ခဲ့ရေသာ ထိုမႈန္၀ါး၀ါးကားမ်ားမွာ ယခုေခတ္ ဗီဒီယိုမ်ားႏွင့္ လားလားမွ မဆိုင္။ ယခုေခတ္ ရုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုမ်ားကို Burmese Classic မွ ကြ်န္ေတာ္ၾကည့္ၾကည့္ပါသည္။ ေသာက္က်ိဳးနဲ၊ ငိုလိုက္ၿပီ ဆိုမွျဖင့္ အသားကုန္ အာေခါင္အာရင္းျခစ္ကာ ပစ္စလက္ခတ္ငိုျပသည္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ၾကည့္ေနရင္းပင္ အသက္ထြက္ခ်င္စိတ္ ေပါက္၏။ တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း စကားမ်ားၾကၿပီဆိုလွ်င္လည္း လည္း လည္း . . . ထားပါေတာ့။ မိတ္ေဆြတို႔ သိပါသည္။
            အေရွ႔တိုင္း၊ အေနာက္တိုင္း။ ေရွးေခတ္၊ ယခုေခတ္။ မည္သည့္ရုပ္ရွင္ကိုမဆို ၿခံဳၾကည့္လိုက္လွ်င္ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ ေကာင္းသူ ႏွင့္ မေကာင္းသူတို႔၏ အားၿပိဳင္ပဲြခ်ည္းမ်ားသာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။ စင္းလံုးေခ်ာ၊ အားလံုးအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔၊ ေကာင္းမြန္ေျပျပစ္ေနေသာ ဇာတ္ကားဆိုလွ်င္ အဘယ္မွာလွ်င္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါေတာ့မည္နည္း။  အခ်စ္အေၾကာင္း ရိုက္ထားေသာ ဇာတ္ကားမ်ားတြင္လည္း လင္မယားခ်င္း၊ ခ်စ္သူခ်င္း၊ မိသားစုအတြင္း ကေတာက္ကဆ ျဖစ္တာမ်ား ပါပါလိမ့္မည္။ စြန္႔စားခန္းရုပ္ရွင္မ်ားတြင္ လူလူခ်င္း ရန္မျဖစ္ေစကာမူ သဘာ၀တရားႏွင့္ လူသားတို႔၏ အားၿပိဳင္မႈကို ေတြ႔ျမင္ရပါမည္။ ဤသည္မွာပင္ ေလာကအေၾကာင္း၊ လူမ်ားအေၾကာင္း မဟုတ္ပါေလာ။
            ရုပ္ရွင္ဆိုေတာ့ စာေရးဆရာႏွင့္ ဒါရိုက္တာ စိတ္ႀကိဳက္ ကစား၍ရသည္။ မည္သည့္ရုပ္ရွင္ျဖစ္ေစ၊ အစပိုင္းတြင္ ေကာင္းသည့္ဘက္မွ အသည္းအသန္ ခံရတာခ်ည္း။ ဆိုးသူဘက္မွ အၿမဲအားသာေနတတ္၏။ ဇာတ္သိမ္းခါနီးမွ ေကာင္းသည့္ဘက္က မခ်ိမဆန္႔ အႏိုင္ရသည္။ ဒါမွ ဇာတ္နာမွာကိုး။ မင္းသား အႏိုင္ရၿပီဆိုေတာ့မွ ရဲမ်ား၊ ရဲကားမ်ား ေရာက္လာတတ္စၿမဲ။ ေနာက္ဆံုးက် လူဆိုးမ်ားအားလံုးကို ရဲကဖမ္းကာ မင္းသားႏွင့္မင္းသမီး ေပါင္းထုပ္ေပးလိုက္သည္။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္သူေတြအတြက္ လြမ္းစရာကေလး တစ္ကြက္ေလာက္ ခ်န္ခ်င္လွ်င္ မင္းသားကို သုိ႔မဟုတ္ မင္းသမီးကို ေသေပးလိုက္ႏိုင္သည္။ သူကေတာ့ ရုပ္ရွင္ေပကိုး။ ဒါရိုက္တာစိတ္ႀကိဳက္ ကစားလို႔ရသေပါ့။
            သို႔ေသာ္ ေလာကအျဖစ္အပ်က္မ်ားမွာမူ ဤေလာက္ မရိုးစင္းပါ။

(၂) ၀ိေရာဓိ ႏွင့္ ပဋိပကၡ

            ကြ်န္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားဘ၀က ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ၏ သေဘာတရားမ်ားကို သင္ယူရစဥ္ ၀ိေရာဓိႏွင့္ ပဋိပကၡအေၾကာင္း သင္ခဲ့ရ၏။ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ားသာ ေမ့ခ်င္ေမ့ရမည္။ ထို၀ိေရာဓိႏွင့္ ပဋိပကၡကိုမူ ယခုထိ မွတ္မိ ေနပါေသးသည္။ အလြန္ႀကိဳက္သျဖင့္ အေသက်က္မွတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
            ဤေလာကတြင္ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး၊ အျဖဴႏွင့္အမည္း၊ အဖိုႏွင့္အမ၊ ေန႔ႏွင့္ည၊ အေဟာင္းႏွင့္အသစ္၊ အနိမ့္ႏွင့္ အျမင့္၊ အတက္ႏွင့္အက်၊ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼ၊ ေမတၱာႏွင့္ ေဒါသ ဟူ၍ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဒိြစံုရိွသည္။ (ဒိြ = ၂) ဤသည့္ သဘာ၀ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားမ်ားကို ၀ိေရာဓိဟု ေခၚ၏။ ၀ိေရာဓိ တရားမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ရန္မျဖစ္ၾက။
            သုိ႔ေသာ္ လူတို႔၏နယ္ပယ္တြင္မူ ထိုသဘာ၀အတိုင္းရိွေနေသာ ၀ိေရာဓိတရားမ်ားကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို႔ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လိုက္ေသာအခါ ပဋိပကၡျဖစ္သြားသည္။ ပဋိပကၡက်ေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မေနေတာ့။ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု၊ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ရန္ျဖစ္လာသည္။ လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးျဖစ္တာက်ေတာ့ ရန္ျဖစ္သည္ ဟုေခၚၿပီး အုပ္စုတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု၊ တိုင္းျပည္တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ျဖစ္တာက်ေတာ့ စစ္ျဖစ္သည္ဟု ေခၚသည္။ သေဘာတရားမွာမူ အတူတူပင္ျဖစ္၏။
            ရန္ျဖစ္သည္၊ စစ္ျဖစ္သည္ဆိုျခင္းမွာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အႏိုင္ရလိုမႈျဖင့္ တုတ္၊ ဒါး၊ ေသနတ္ လက္နက္ကိရိယာမ်ား သံုးကာ တုိက္ခိုက္ၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။ ရန္/စစ္ျဖစ္ၿပီဆိုမွျဖင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမည္၊ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရမည္သာ မဟုတ္ပါ လား။ မည္သည့္ ရန္ျဖစ္ျခင္း၊ စစ္ျဖစ္ျခင္းက ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ေပးပါသနည္း။
            ဗုဒၶဘာသာ စာေပမ်ားတြင္ ေျမာက္ကြ်န္းဟုေခၚေသာအရပ္ ရိွ၏။ ထိုအရပ္တြင္ စားစရာ၊ ေသာက္စရာ၊ ၀တ္စရာ၊ ေနစရာမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္စရာမလို။ ပေဒသာပင္ဟုေခၚသည့္အပင္ႀကီးမွ အဆင္သင့္ ဆြတ္ခူး စားေသာက္၊ ၀တ္ဆင္ ႏိုင္ၾကသည္။ လူမ်ားမွာလည္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ ရုပ္ဆိုးရုပ္လွမရိွ။ အားလံုး တေျပးညီျဖစ္သည္ဆို၏။
            ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ယခုေနေသာကမၻာႀကီးကို ေတာင္ကြ်န္းဟုေခၚသည္ဟု ဆို၏။ ေတာင္ကြ်န္းသူေတာင္ကြ်န္းသားမ်ားကား ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ထူေျပာလွသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကမၻာႀကီးမွာပင္ ေျမာက္ကြ်န္းကဲ့သုိ႔ ေအးခ်မ္းသည့္ႏိုင္ငံမ်ားပါရိွသည္။ သတင္းမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ဒိန္းမတ္၊ ေနာ္ေ၀၊ ဆြစ္ဇာလန္၊ ကေနဒါ၊ ေဟာ္လန္၊ နယ္သာလန္ စသည့္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ စစ္ျဖစ္ေနသည္၊ အဓိကရုဏ္းမ်ား ျဖစ္သည္ ဆိုေသာ သတင္းမ်ားကို အလြန္ၾကားရခဲသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ၾကားရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ျဖစ္ေတာင့္ ျဖစ္ခဲပါ။ ထိုႏုိင္ငံတြင္ေနထိုင္ရသည့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကား မည္မွ် စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္ၾကပါမည္နည္း။ အလုပ္လုပ္လုိက္၊ အိမ္ျပန္လာ မိသားစုႏွင့္အတူ စားလိုက္ေသာက္လုိက္၊ ပိတ္ရက္မ်ားတြင္ ကိုယ္သြားခ်င္သည့္ေနရာသြား အပန္းေျဖလိုက္။ ဟန္ကိုက်လို႔။ ထုိတိုင္းျပည္မ်ားကို နတ္ျပည္ဟု တင္စားလိုက္ပါမည္။
သို႔ေသာ္ ဤကမၻာေပၚတြင္ပင္ ငရဲျပည္သည္လည္း ရိွေပေသး၏။ သတင္းမ်ား ဖြင့္မၾကည့္လိုက္ႏွင့္။ ေသနတ္ႀကီး တကားကားႏွင့္ ပစ္ခတ္တုိက္ခိုက္ သတ္ျဖတ္ေနလိုက္ၾကသည္မွာ။ မျမင္ခ်င္မွအဆံုး။ ကြ်န္ေတာ္ လူမွန္းသိတတ္ကတည္းက အေရွ႔အလယ္ပိုင္းေဒသ၊ ဂါဇာကမ္းေျမာင္ေဒသ၊ ပါလက္စတိုင္း၊ အီဂ်စ္၊ အစၥေရး၊ အီရန္၊ အီရတ္၊ ကက္ရွ္မီးယား၊ တမီက်ား၊ ပါကစၥတန္၊ အေသခံဗံုးခဲြတာ၊ အုပ္စုလုိက္သတ္တာ၊ လူမ်ိဳးတံုးသတ္တာ စသည့္စကားလံုးတို႔ကုိ ၾကားဖူးခဲ့ရသည္။ ငယ္ငယ္တံုးကေတာ့ နားမလည္။ ဘာေတြျဖစ္ေနတာပါလိမ့္ ေပါ့။
ေနာက္ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ အလုပ္ရွာေတာ့ ၀န္ထမ္းေရြးခ်ယ္ေလ့က်င့္ေရးအဖဲြ႔၏ စာေမးပဲြမ်ားကိုေျဖဘို႔ မဆလမွ ထုတ္သည့္ ႏိုင္ငံတကာေရးရာစာေစာင္မ်ားကို အလြတ္က်က္ရေတာ့မွ နည္းနည္း ရိပ္မိသလိုလိုရိွသည္။ (ရာထူး၀င္ စာေမးပဲြေျဖဘို႔ ႏိုင္ငံတကာေရးရာေတြကို အလြတ္က်က္ရသတဲ့ဗ်ာ။ ဘယ့္ကေလာက္ ေၾကာင္သတံုး။) ေနာင္ အသက္ႀကီး လာေတာ့မွ ထို႔ထက္ ရုပ္ျမင္သံၾကားေတြေပၚလာၿပီး မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ေတြ႔ရေတာ့မွ ေၾသာ္၊ ငရဲျပည္ဆုိတာ ဒါကုိး ဟု ေသခ်ာ  ဂဏ သိရေတာ့၏။
 ေတာ္ၾကာ ဗံုးခဲြလုိက္ျပန္ၿပီ။ ႏွစ္ရွည္လမ်ားက အေဆာက္အဦႀကီးေတြ မ်က္စိတမိွတ္အတြင္း ေျမမႈန္မ်ားျဖစ္ သြားသည္။ မႏုႆတၱဘာေ၀ါ၊ ဒုလႅေဘာတဲ့။ အဲဒါ သူတို႔နဲ႔မဆိုင္။ သူတို႔အဘို႔ကေတာ့ အေမြးလြယ္သလို အေသလည္း လြယ္လွခ်ည့္။ ကြ်န္ေတာ့္တစ္သက္ ထုိ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းဆိုေသာ ေဒသတြင္ တစ္ခါဖူးမွ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ၿငိမ္ၿငိမ္ သက္သက္ ထြန္ယက္စားေသာက္ေနၾကတာ မေတြ႔စဖူး။
ၾကည့္ပါဦးခင္ဗ်ာ။ သူ႔ဟာသူ ေအးေအးေဆးေဆး ေကာင္းကင္ပ်ံသြားတဲ့ MH17 ကို ဘာကိစၥ ပစ္ခ်ရပါသနည္း။ အဲဒီ လူေတြက နင့္အေမကို တယ္ေလ၊ ငါ - ဟင္းဟင္း၊ မေျပာလုိက္ခ်င္ဘူး။ ဘာအျပစ္မွမရိွတဲ့ လူ ၃၀၀ ေလာက္ ပစ္စလက္ခတ္ ေသရသည္။ မိသားစု ၃၀၀ ေလာက္ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ၾကရသည္။ (နင္ရို႔မေက်နပ္ရင္ အဲဒီမေက်နပ္တဲ့ေကာင္ေတြကို သြားသတ္ပါလားဟဲ့ ေခြးသူခိုးရဲ့။) အဘယ္သို႔ေသာ ငရဲသားမ်ားပါနည္း။ ၎တို႔ေသလွ်င္ ဘယ္ဘံုေရာက္မည္ကို ကြ်န္ေတာ္ လုိက္ၾကည့္ခ်င္လွပါဘိ။
            အဘယ္ေၾကာင့္ထိုသို႔ ျဖစ္ေနရသနည္း။ ထိုအရာမွာ ေမာဟတရားကို အေျခခံသည္။ လူတစ္စု၏ ေမာဟတရား ေၾကာင့္ လူအမ်ား ဒုကၡမ်ိဳးစံုႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ စာထဲတြင္မေတာ့ နတ္ျပည္မွာေတာင္ သိၾကားမင္းႏွင့္ အသူရာတုိ႔ စစ္ခင္းၾကေသးသည္ ဆို၏။ ဟုတ္မဟုတ္ ကြ်န္ေတာ့္ ႀကီးေဒၚျပန္ေမးၾကည့္လုိက္ပါဦးမည္။
            ရုပ္ရွင္ထဲတြင္ မင္းသားႏုိင္သည့္အခါ ကေလးမ်ားက လက္ခုပ္တီး၍ အားေပးၾကသည္။ သီရိလကၤာမွ တမီလ္က်ား သူပုန္မ်ားကို အျပတ္ရွင္းလုိက္ႏုိင္ၿပီဟု အစိုးရက ေၾကျငာသည့္အခါ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း မဆီမဆိုင္ (ကေလးမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္) အလြန္၀မ္းသာသျဖင့္ လက္ခုပ္လက္၀ါး တီးခ်င္မိေလ၏။ ထိုတမီက်ားမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေသနတ္ႏွင့္ သြားပစ္ခ်င္ေနခဲ့တာ ျဖစ္၏။ သူတို႔ေၾကာင့္ လူအမ်ားဒုကၡေရာက္ေနရသည္ကို နည္းနည္းကေလးမွ မႏွစ္ၿမိဳ႔ခ့ဲပါ။
            ထို႔အတူပင္ အိႏိၵယက ကက္ရ္ွမီးယားျပႆနာကို ရွင္းလုိက္ႏိုင္သည့္အခါတြင္လည္း ကြ်န္ေတာ့္ဘႀကီး သိန္း ၃၀၀ ထီ ေပါက္သကဲ့သုိ႔ ၀မ္းသာခဲ့သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
            ကခ်င္ဒုကၡသည္စခန္းမွ ကေလးငယ္မ်ားကိုေတြ႔ရသည့္အခါ ကြ်န္ေတာ္ အလြန္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ ေတာသူေတာင္သားမ်ားမွာ အလြန္ရိုးသားၾကပါသည္။ ဒါ သူမ်ားေျပာတာ သံေယာင္လိုက္တာမဟုတ္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဟုိး ရိုးမေတာထဲက ေတာသားျဖစ္သျဖင့္ ေျပာသည္။ သည္ေတာသူေတာင္သားမ်ားမွာ သူတို႔လုပ္သည့္ ကိစၥလည္းမဟုတ္။ သူတို႔ႏွင့္လည္း ဘာမွ မပတ္သက္ပါဘဲလ်က္ အိမ္မ်ားမီးရိႈ႔ခံရသည္။ ဘုမသိ၊ ဘမသိ အသတ္ခံရသည္။ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ထဲ မေနရဲလို႔ ယိုးဒယားဘက္ ေျပာင္းေျပးကာ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ား၌ ဒုကၡေပါင္းစံု ဖင္ခုထိုင္ကာ ေနၾကရသည္။ အေဖက ႏွိပ္စက္လြန္းသျဖင့္ ပေထြးထံ ခိုကပ္ေနရေသာ ကေလးမ်ားပမာ မဟုတ္ပါေလာ။ အႏွီ သေကာင့္သား၊ သေကာင့္သမီး ကိုဒုကိၡတ၊ မယ္ကာကတို႔မွာ မဆီႏွင့္မဆိုင္၊ လက္ပံသား- ဓားႏွင့္ခ်ိဳင္ ခံရသူမ်ား မဟုတ္ပါေလာ။
            သည္ျပည္တြင္းစစ္မီးကို တကယ္မၿငိမ္းႏိုင္တာလား၊ ကိုယ့္ပါ၀ါက်သြားမွာစိုးလို႔ ၿငိမ္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး မီးရိႈ႔ေနတာ လား ဆုိသည္ကို ကြ်န္ေတာ္မသိပါ။ ကြ်န္ေတာ္က ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ နလဘိန္းဒံုး ျဖစ္၏။ (ဒံုးေ၀းခ်င္ေယာင္ ေဆာင္တာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့ဗ်ာ၊ အႏို႔ေၾကာက္တတ္တာကိုး။) ေမာင္မင္းႀကီးသားတို႔ အသံျပာေအာင္ ဟစ္ေနသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရေအာင္ တကယ္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ဘူးလား။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အာဏာေပးလိုက္ပါ။ ဒီကေန႔ ေပးလုိက္လွ်င္ နက္ျဖန္ မီးကိုေရႏွင့္ၿငိမ္းလုိက္သလို ၀ုန္းကနဲ အလိုလို ၿငိမ္းခ်မ္းသြားလိမ့္မည္။ (အဲသေလာက္ကို ယံုတာ။) ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ စိုးလြင္လြင့္ သီခ်င္းလို ကိုယ့္ဘက္လည္း တစ္ခ်က္ေလာက္ေတာ့ လွည့္ၾကည့္သင့္ပါတယ္ ဟုသာ ဟစ္လုိက္ခ်င္ေတာ့သည္။


(၃) ရိႈ႔မီး

            ေဟာ သည္ဘက္ေခတ္က်ေတာ့ တစ္မ်ိဳး။ ေအာင္မယ္၊ ပုဆိုးလဲခါစကေတာ့ ဟုတ္မလိုလို။ ပုဆိုးမခြ်တ္ခင္က ဒီပုပ္ထဲက ဒီပဲပါဘဲကြာ ဟု အထင္မႀကီးခဲ့သည့္ ကြ်န္ေတာ္မွာ ပုဆိုးခြ်တ္ၿပီးစ ၎တို႔လုပ္ပံု ပိရိသည့္အတြက္ ေအာင္မယ္၊ မဆိုးဘူးဟ၊ ေမာင္မင္းႀကီးသားတို႔ ဘုန္းႀကီးပါေစ၊ သက္ရွည္ပါေစဟု ေယာင္ယမ္း ေတာင္းဆု ျပဳလုိက္မိေသးသည္။ ယခုမူ ယခင္က ေတာင္းထားေသာဆုမ်ားကို ဘြာခတ္ကာ ျပန္လည္ ရုပ္သိမ္းထားပါၿပီ။
ရခိုင္ႏွင့္ မိတီၳလာ၊ လက္ပံေတာင္း၊ မအူပင္၊ ေတာင္ႀကီး ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ဆူပူမႈမ်ား ေတြ႔ရသည့္အခါ ထုိဆူပူမႈမ်ား ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္ေနသူ ေဒ၀ဒတ္ သားမက္၏ မယားပါသားမ်ားအား သူရို႔ဟိုဒင္းကုိ (လက္ညိႈးေျပာတာပါဗ်ာ၊ တမ်ိဳးမထင္ပါနဲ႔။) ဘလိတ္ဒါးႏွင့္ ပါးပါး ပါးပါး လွီးခ်င္သည္ထိ အလြန္ရံြရွာ စက္ဆုပ္မိပါသည္။  
            မြတ္ဆလင္ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ သူ႔ဘာသာသူေန၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ေန။ အေနသာႀကီး။ သည္လိုေနလာလို႔ပဲ ႏွစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ။ သူရို႔သားသမီးေျမးျမစ္ေတြေတာင္မွ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။ ဘာမွမလုပ္လွ်င္ ဘာမွ မျဖစ္။ သဘာ၀တရားအရ ထို ႏွစ္ဘာသာသည္ ၀ိေရာဓိ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ အယူအဆခ်င္းမွ မတူတာကိုး။ သူႏွင့္ကိုယ္ အယူအဆခ်င္းမတူတာႏွင့္ပဲ ျပႆနာျဖစ္ရေရာလား။
သူတို႔အစ္ေန႔လုပ္လွ်င္ ကိုယ္ အမဲသားစားရမည္။ ကိုယ္တို႔ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ မီးထြန္းပဲြက်ေတာ့ သူတို႔ မံု႔လက္ေကာက္စားရမည္။ ဟန္႔ကို က်လို႔။ ဘာျပႆနာ ျဖစ္ရမတံုး။ (စကားစပ္၍ေျပာရလွ်င္ ကာတြန္းတင္ေအာင္နီေရးသည့္ ျပာေလာင္ကာတြန္းမ်ား၌ ကုလားကေလး၊ တရုတ္ကေလးႏွင့္ ျမန္မာကေလး သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္တို႔ အတူေပ်ာ္ပါးစြာ ေဆာ့ကစားေနၾကသည့္ကာတြန္းစာအုပ္မ်ား အေတာ္မ်ားမ်ား ထြက္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာ ကာတြန္းတင္ေအာင္နီအား အလြန္ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းလွ၏။ သူက သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ႏွင့္ racial harmony အေၾကာင္း ကေလးေတြကို သင္ျပေပးသြားတာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကာတြန္းစာအုပ္ ၂ ေသာင္းေလာက္၀ယ္ကာ ဟိုလူႀကီးမ်ား လက္ထဲသြားထည့္လိုက္ခ်င္ပါသည္။ ၎တို႔၏ အင္မတန္ေအာက္တန္းက်လွေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ားကို ရိပ္မိေစရန္ ျဖစ္သည္။) (ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးစာႀကီးေပႀကီးေတြ ေပးရင္ နားလည္မွာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကာတြန္းစာအုပ္ေလာက္မွ။)
            သုိ႔ေသာ္ ဘာသာေရးဆိုတာ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ ဟူေသာ လူတို႔၏ ေပ်ာ့ကြက္၊ အားနည္းခ်က္ကိုနင္းကာ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းေတြ ဖန္တီးသည္။ လူေတြကလည္း ဟို ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းတံုးက ေရးခဲ့သလို၊ ကိုယ့္ကို ရႉးတိုက္ လို႔ တိုက္ေပးမွန္းမသိ။ ေနာင္ျဖစ္လာမည့္ အက်ိဳးဆက္ကို ထည့္မတြက္။ ထစ္ကနဲရိွ ၀ိုင္းၿပီး ဆြမ္းႀကီးေလာင္းၾကဘို႔ ေလာက္သာ နားလည္ေလရကား အမိႈက္ကစသည့္ မီးစကေလးမွာ ျပႆာဒ္ တက္ေလာင္သည္ထိ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
လက္တစ္ဆုပ္စာေလာက္ရိွသည္ စင္ကာပူႏိုင္ငံကေလးမွာေတာ့ သည္ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးကိစၥမ်ားကို နည္းနည္းမွ အထိမခံ။ Racial harmony ဆုိတာကို ေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးထားသည္။ မည္သည့္ေနရာမွာမဆို လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးတည္း အမ်ားႀကီးျဖစ္မေနေစရေအာင္ ထိန္းထားသည္။ ဥပမာ - ရပ္ကြက္အတြင္း၌ အိႏိၵယ၊ မေလး၊ တရုတ္ ႏွင့္ အျခားဆိုၿပီး အညီအမွ် ခဲြတမ္းခ်ေပးထားသည္။ ထိုရပ္ကြက္တြင္ မေလးလူမ်ိဳး ခဲြတမ္းျပည့္ေနၿပီ ဆိုပါစို႔။ ေနာက္ မေလးလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္က ထိုရပ္ကြက္အတြင္း အိမ္၀ယ္ခ်င္လွ်င္ မေလးလူမ်ိဳး၏ အိမ္ကိုသာ ၀ယ္ခြင့္ ရေတာ့မည္။ တရုတ္လူမ်ိဳး၊ အိႏိၵယလူမ်ိဳးပိုင္သည့္ အိမ္ကို ၀ယ္ခြင့္မရေတာ့။
The Straits Times ၌ လူမ်ိဳးေရးခ်စ္ၾကည္မႈအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးမ်ား ပါ ပါ လာတတ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔တိုင္းျပည္မွ လူႀကီးမင္းမ်ားဖတ္ရေအာင္ ဘာသာျပန္ရန္ ကြ်န္ေတာ္ စုေဆာင္းထားတာရိွ၏။ သို႔ေသာ္ လူက ဂနာမၿငိမ္။ ဟိုေရာက္လုိက္ သည္ေရာက္လိုက္ႏွင့္ ခုထိ ဘာသာမျပန္ျဖစ္။ စင္ကာပူတြင္ေနထိုင္သူမ်ားကေတာ့ သတိျပဳမိ ၾကပါလိမ့္မည္။ တီဗီထဲတြင္ ကုလားအဘိုးႀကီးက တရုတ္အဘိုးႀကီးကို ေရခ်ိဳးေပးေနတာ၊ အိႏိၵယ၊ တရုတ္၊ မေလး အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးမ်ား စကား၀ုိင္းထိုင္ေျပာ၊ အတူလမ္းေလွ်ာက္ၾက၊ ေလ့က်င့္ခန္း အတူလုပ္ၾကသည့္ အေၾကာင္းမ်ား မၾကာခဏ လာတတ္သည္။
ေနာင္ဘ၀ဆိုတာ မေသခ်ာဘူး။ သည္ဘ၀ လူျဖစ္ရတံုး ရသမွ်အကုန္ယူမည္ဟု သေဘာထားလွ်က္ တစ္ဘ၀စာစံဘို႔ ဉာတကာနဥၥသဂၤေဟာ ေနသူမ်ား။ တိုင္းျပည္တြင္းရိွသမွ် ေရႊတြင္း၊ ေငြတြင္း ပယင္း၊ ဒုတၳာ၊ ေျမေပၚေျမထဲ၊ ေရေပၚေရထဲ၊ ေလေပၚေလထဲ (ဟုတ္ေပါင္) ရိွသမွ်သယံဇာတအားလံုးကို အဘိုးေပးခဲ့ေသာ အေမြအျဖစ္ခံယူလွ်က္ ေရာင္းခ် စားေသာက္ ႏိုင္ရန္ အာဏာကို လက္ထဲအပိုင္စဲြထားလိုသည့္အတြက္ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းမ်ား ဖန္တီးေနသူမ်ားအား မီးေလာင္၊ ေသေၾက၊ ဒဏ္ရာရ၊ ဒုကၡေရာက္ရသူမ်ားကို နည္းနည္းေလာက္ စာနာၾကည့္ပါမည့္အေၾကာင္း အႏူးအညြတ္ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါသည္။

(၄) တရားလုပ္ရင္း မတရားျဖစ္ၾကျခင္း

            ေအာက္တြင္ေရးသားထားသည္မ်ားကိုသာ ဖတ္ရပါက ဘုန္းႀကီးမ်ား၊ ဘာသာေရးကို တရားလြန္မ်က္စိမွိတ္ ယံုသူမ်ားအေနႏွင့္ ယမ္းပံုမီးက် ေဒါသထြက္မွာ မလဲြဟု ႀကိဳတင္ေျပာလုိပါသည္။ လမ္းမွာကြ်န္ေတာ့္ကိုေတြ႔လွ်င္ ေခ်ာင္းရိုက္ခ်င္စိတ္ပင္ ေပါက္ပါ လိမ့္မည္။ သည္ေလာက၌ အမွန္တရားႏွင့္ မမွန္တရား မည္သည္က မ်ားပါသနည္း။ မမွန္တရားက ပိုမ်ားေၾကာင္း အေထြ အထူးေျပာစရာမလိုပါ။ သဟာကြ်န္ေတာ္ေျပာတာမဟုတ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။
            ကြ်န္ေတာ့္လမ္းစဥ္ကေတာ့ အမွန္တရားႏွင့္ အဆိပ္ခြက္ ႏွစ္ခုအနက္ အဆိပ္ခြက္ကိုသာေရြးခဲ့သည့္ ဆိုကေရးတီး၏ လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ လူမ်ားႀကိဳက္တာမႀကိဳက္တာ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္မဟုတ္ပါ။ လူအမ်ား အသိအျမင္မွန္မ်ား ရလာေစရန္ အမုန္းခံေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္ကိုးစားသူ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ အမ်ားေယာင္လို႔ေယာင္၊ အေမာင္ေတာင္မွန္းေျမာက္မွန္းမသိ ဆိုသည့္အစားထဲက မဟုတ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာသည့္ အတုိင္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေနထိုင္က်င့္ႀကံသူသာ ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ေျပာသည္မ်ားကို ဟုတ္မဟုတ္၊ မွန္မမွန္၊ နဖူးေပၚလက္တင္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လက္ေပၚ နဖူးတင္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ပုိင္အသိဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၾကေစ လိုပါသည္။ အမ်ားႀကီးမေျပာပါ၊ နမူနာအနည္းငယ္၊ သိသာရံုမွ် ေျပာပါမည္။ က်န္သည့္ကိစၥမ်ား ကိုယ့္ဘာသာ ဆက္စဥ္းစားႏုိင္ပါသည္။
(ကိုင္း၊ စကားပလႅင္ေတာ့ ခံၿပီးၿပီ။ အသားကုန္ တုတ္ေတာ့မယ္။)

City Harvest Church ျပႆနာဆိုလွ်င္ စင္ကာပူေနသူ အကုန္သိသည္။ ဘုရားေက်ာင္းမွ ေငြမ်ားကို အလဲြသံုးစား ျပဳသျဖင့္ တရားစဲြခံရျခင္းျဖစ္၏။ ယခုထက္တိုင္မျပတ္ေသး။ တျမန္မႏွစ္က ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းမွ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးလည္း ေငြအလဲြသံုးစားမႈျဖင့္ တရားစဲြခံခဲ့ရေသးသည္။ ဘုရားေက်ာင္းပိုက္ဆံပါဆိုမွ။ အဘယ္မွာလွ်င္ စီးပြားေရးလုပ္လို႔ရတာ ဟုတ္ပါမည္နည္း။ အားလံုး အလႉေငြမ်ားခ်ည္း ျဖစ္သည္။ သည္အလႉေငြမ်ားကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အလဲြသံုးျခင္းျဖစ္၏။ ဓမၼထဲက အဓမၼ။
ပထမဆံုး ကြ်န္ေတာ္ေျပာလိုသည္မွာ တရားပဲြမ်ား ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္ယခင္တစ္ေခါက္ ျမန္မာျပည္ျပန္စဥ္ လွည္းတန္းဘက္လမ္းေလွ်ာက္ေတာ့ တရားပဲြႀကီးတစ္ခု ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲက်င္းပေနသည္ကုိ ေတြ႔ရ၏။ တရားပဲြ မုခ္ဦးႀကီးမွာ ႀကီးမားလွပါဘိ။ လူသြားလမ္းပလက္ေဖာင္းကို ေနရာအျပည့္ယူကာ ေဆာက္လုပ္ထားသည္။ မုခ္ဦးထိပ္မွာေတာ့ တရားေဟာ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားကို ဓာတ္ပံုႀကီးမ်ားျဖင့္ ေၾကာ္ျငာထား၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က မင္းသား မိုးမင္း၊ မိုး၀င္းတို႔၊ ေဆာင္းမင္းသမီးေလး ၀င္း၀င္းေအးတို႔၊ စိန္မာဒင္တုိ႔ ေၾကာ္ျငာသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။  
ေနာက္ၿပီး တရားပဲြက်င္းပရာေနရာမွာလည္း ဦးထြန္းလင္းၿခံလမ္းကို အျပည့္ယူထားတာ ျဖစ္၏။ လမ္းကိုပိတ္ၿပီး တရားေဟာစင္ျမင့္ႀကီး ေဆာက္ထားသည္။ တရားေဟာစင္ျမင့္ေရွ႔တြင္မေတာ့ ေရာင္စံုပန္းမ်ားဖူးပြင့္ေနလိုက္သည္မွာ သိၾကားမင္းဦးမာဃ၏ နႏၵဥယ်ာဥ္ႏွင့္ နင္လား ငါလား ျဖစ္ေတာ့သည္။ တရားေဟာစင္ျမင့္ေရွ႔မွ လမ္းတစ္ခုလံုးကို ေကာ္ေဇာမ်ား၊ ေစာင္မ်ား ဖ်ာမ်ားျဖင့္ ေနရာအျပည့္ယူထားသည္။
တရားနာသူအားလံုးသာမက အနီးပတ္၀န္းက်င္ ခုနစ္ရက္သားသမီး အကုန္ၾကားရေအာင္ ေဆာင္းေဘာက္စ္၊ ေလာ္စပီကာႀကီးမ်ားႏွင့္ ေအာ္ထားလိုက္သည္မွာ နားကဲြမတတ္။
သည္ျမင္ကြင္းကို မိတ္ေဆြၾကည့္ၿပီး ေ၀ဘန္ၾကည့္စမ္းပါ။ ပလက္ေဖာင္းအျပည့္ မုခ္ဦးႀကီးက ေနရာယူထားသျဖင့္ လမ္းသြားစရာ ေနရာမရိွ။ လမ္းသြားလမ္းလာတို႔မွာ ကားမ်ား တင္းၾကမ္းျပည့္ေနေသာ ရန္ကုန္-အင္းစိန္လမ္းမႀကီးေပၚ ဆင္းေလွ်ာက္ရသည္။ လမ္းမဟုတ္သည့္ ပလက္ေဖာင္းတစ္ဘက္ကေလွ်ာက္ပါလား မေျပာပါႏွင့္။ ရန္ကုန္က လမ္းေဘး ဆိုင္မ်ား ဆိုသည္မွာ ပလက္ေဖာင္းေပၚ နဖူးတင္ေဆာက္ထားရံုမွ်မက ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္မ်ား တင္ထားတာ မိတ္ေဆြမ်ားအသိ။ လွည္းတန္းဆိုတာ အလြန္လူရႈပ္သည့္ေနရာ။ မိတ္ေဆြမ်ား စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။
လမ္းအျပည့္ တရားပဲြက ေနရာယူထားတာဆိုေတာ့ ဘယ္ေနရာကမွ လမ္းေလွ်ာက္စရာမရိွ။ ခင္းထားေသာ ဖ်ာမ်ားေပၚနင္းသြားလွ်င္ေတာင္မွ တရားေဟာစင္ႀကီးကို ဘယ္လိုမွ မေက်ာ္ႏိုင္။ ဟိုဘက္အိမ္၊ သည္ဘက္အိမ္ အျပည့္ ထိုးထားတာျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ့္မွာ စိတ္ပ်က္စြာျဖင့္ လွည့္ျပန္ခဲ့ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကဲ့သုိ႔ သည္လမ္းကို၀င္မည့္သူ မည္မွ် လွည့္ျပန္ခဲ့ရၿပီ မသိ။ ယခုစာဖတ္ေနသူမ်ားထဲတြင္ပင္ ပါခ်င္ပါလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ ဤအျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ကို ႀကံဳဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား။ နိဗၺာန္သည္ ေလာကတြင္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္၍ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေဟာမည့္ ကိစၥေလာက္ မည္သည့္ကိစၥကမွ ပိုအေရးမႀကီး။ မည္သူ႔ကိုမွ ဦးစားမေပးႏုိင္။ ငါတို႔ခ်ည္းသာ ေမာင္ပုိင္လုပ္ရမည္ဟု သင္ ထင္ပါသလား။ ဤသို႔လုပ္တာ မွန္သည္ဟု အသင္ယူဆပါသလား။
မိမိတို႔တရားပဲြေၾကာင့္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ လမ္းသြားလမ္းလာတို႔ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရသည္။ အကယ္၍ အင္းစိန္ လမ္းမႀကီးေပၚ ဆင္းေလွ်ာက္ရသည့္ လမ္းသြားလမ္းလာတစ္ေယာက္ကို ကားတိုက္ေသခဲ့လွ်င္ ထိုတရားပဲြ၌ ဘာအျပစ္မွမရိွ။ သူေသာက္သံုးမက်လို႔ေသတာဟု အသင္ ယူဆပါမည္လား။ ထုိေသသူသည္ အသင္၏ သားသမီး၊ ေမာင္ႏွမ၊ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းျဖစ္လ်င္ သင္မည္ကဲ့သုိ႔ ခံစားရပါမည္နည္း။
ထို႔ျပင္တ၀ ထိုလမ္းထဲ၌ တရားပဲြစပြန္စာ ဒါယိကာတစ္ေယာက္တည္း ေနတာမဟုတ္။ လူေပါင္းေသာင္းေျခာက္ ေထာင္ ေနၾကတာျဖစ္သည္။ ထုိသူမ်ားထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုရိွမည္ျဖစ္သလို ခရစ္ယာန္လည္းပါမည္။ အစၥလာမ္လည္း ပါမည္။ ဗုဒၶဘာသာေတြခ်ည္းပဲ ထားပါဦး။ တရားပဲြမက်င္းပမီ ညေနကတည္းက ေအာ္လံႀကီးႏွင့္ဟစ္လိုက္၊ ဓမၼသီခ်င္းမ်ား ဖြင့္လုိက္ျဖင့္ ည ၁၀ နာရီ ၁၁ နာရီထိ ခံစားရမည့္ အႏွီ လမ္းေနျပည္သူအေပါင္း၏ နားဒုကၡကို ေတြးၾကည့္ရံုႏွင့္ ေခါင္းကိုက္ လွၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
သဟာဆို သည္လိုလုပ္တာ တရားသလား၊ မတရားဘူးလား။ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာပဲလုပ္ၿပီး သူမ်ားဘို႔ နည္းနည္း ကေလးမွ ထည့္မတြက္သည့္ အႏွီ တရားဒကာ၊ ဒကာမ တို႔လုပ္ရပ္ကို ဓမၼဟုေခၚမည္လား၊ အဓမၼဟု ေခၚမည္လား။ တရားေဟာသည့္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားကေရာ ဟဲ့၊ နင္တို႔သည္လုိလုပ္တာ မေတာ္ဘူးဟဲ့ မေျပာသင့္ပါလား။ မေျပာလို႔သာ ကြ်န္ေတာ္ျပန္တိုင္း သည္တရားပဲြမ်ား ေတြ႔ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါဆို ထိုဆရာေတာ္မ်ားသည္လည္း ဓမၼထဲမွ အဓမၼျဖစ္ေနျခင္း မဟုတ္ပါလား။
(အင္း၊ ခုေလာက္ဆို ဆဲမည့္သူ အနည္းဆံုး ၂၅၀ ေလာက္ေတာ့ရၿပီ။ ရုိက္ေပါက္ကို ဆက္ေျပာပါမည္။)

             ေနာက္တစ္ခု။ သည္ေခါင္းစဥ္အစပိုင္းက ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ City Harvest ဘုရားရိွခိုးေက်ာင္း ေငြအလဲြသံုးစားမႈႏွင့္ ဆင္တူမည္။ မည္သည့္တရားပဲြမဆို တရားေဟာ ဓမၼကထိကမ်ားမွာ အလႉေငြမ်ား ေသာက္ေသာက္လဲရသည္။ (ေအာင္မယ္၊ သိန္း ၃၀ မရရင္ ပလႅင္ေပၚမတက္ဘူးဆိုတာက ရိွေသး။) ကလ်ာဏႏြယ္၀င္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတုိ႔ကလည္း အိမ္က ကေလးသာ ထမင္းမ၀ ရိွရမည္။ နိဗၺာန္ေရာက္ဘုိ႔အေရးဆိုေတာ့ အိတ္ထဲပါသမွ် အကုန္လႉလိုက္ရမွ။
            သို႔ဆိုလွ်င္ ထိုတရားပဲြတြင္ အလႉေငြမည္မွ်ရသည္၊ တရားပဲြအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ မည္မွ်ရိွသည္။ ဆရာေတာ္ကို အသားတင္လႉလုိက္တာ ေငြသားက ဘယ္ေလာက္၊ မည္သည့္ပစၥည္းက ဘယ္မွ် စာရင္းလုပ္ထားတာ ရိွပါသလား။ ထို႔ထက္ ထိုမွ်မ်ားျပားလွေသာ သိန္း ဆယ္ဂဏန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား (ရာဂဏန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါမည္။ ကြ်န္ေတာ္ မသိပါ။) ကို အႏွီဆရာေတာ္ မည္ကဲ့သို႔ အသံုးျပဳသည္ကို မည္သူ စာရင္း စစ္ပါသနည္း။
(ေတာက္၊ ေခြးမသား။ မင္းဘာစကားေျပာတာလဲ။ ဟင္၊ မိစၦာဒိဌိ။ ငါတို႔လႉတယ္ဆိုတာ အျပတ္လႉတာကြ။ သူ႔ဟာသူ ဘာသံုးသံုး။ မင္းနဲ႔ဘာဆိုင္သလဲ။)
(ခဏေနပါဦးခင္ဗ်ာ။ စကားဆံုးေအာင္ နားေထာင္ပါဦး၊ ၿပီးေတာ့မွ နားရင္းအုပ္ခ်င္အုပ္ပါ။)

မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဦးေဆာင္၍ စေနဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအဖဲြ႔ကို ဖဲြ႔စည္းၿပီး လစဥ္ (တစ္လမွမပ်က္ဘဲ) လႉဒါန္းခဲ့တာ ယခုဆို ၁၂ ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ပညာေရးကိုပထမ၊ က်န္းမာေရးကို ဒုတိယထားၿပီး ေရတြင္းေရကန္၊ လမ္းတံတားမ်ားကို တတိယထားလႉသည္။ လႉစ (၂၀၀၁၊ ၂၀၀၂ခုႏွစ္) ကာလမ်ားက အစိုးရမူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားကို ဦးစားေပးလႉပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္းေပါ့ခင္ဗ်ာ။
အစိုးရေက်ာင္းပါဆုိမွ အစုိးရက ပိုင္သေပါ့။ သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဆင္းရဲသည့္ေက်ာင္းမ်ားကို အခင္းမ်ား ခင္းေပး၊ အမိုးအကာမ်ား မိုးကာေပး လုပ္ေနသည္ကို မၾကည့္ႏုိင္ေသာ ပညာေရးဌာန ႀကီးႀကီးမာစတာႀကီးက ေဟ့ေကာင္၊ မင္းတို႔ကုိ ဘယ္သူက ခြင့္ျပဳလို႔ ငါတို႔ဌာနကေက်ာင္းေတြ လာလႉေနတာလဲ၊ ေနာက္ကို လႉခ်င္သပဆို ငါ့ဆီ လူကိုယ္တုိင္လာ ေတြ႔ၿပီး ခြင့္ျပဳမိန္႔ယူရမယ္ ဟု အမိန္႔စာထုတ္ေလေတာ့ရာ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အသည္းမ်ားနာလွ်က္ ကဲကဲ၊ ကေလးတို႔ေရ၊ မင္းတို႔ထိုက္နဲ႔ မင္းတို႔ကံေပါ့ကြယ္။ ေျမႀကီးေပၚသာထိုင္ စာသင္ၾကေပေရာ့ ဟု ေနာက္ဆုတ္လိုက္ရပါေတာ့၏။
ထိုမွစ၍ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားကို ေက်ာခိုင္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ႏွင့္ သီလရွင္သင္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားကိုသာ အဓိက ထား လႉၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ႏွင့္ သီလရွင္သင္ေက်ာင္းမွန္သမွ် ကြ်န္ေတာ္တို႔အလႉႏွင့္ မကင္းဟုပင္ ၾကြားလံုးထုတ္လုိက္ခ်င္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ထို ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားကို ကုိင္ရသူ ဦးတင္ထြဋ္က ျမန္မာ တစ္ႏိုင္လံုးရိွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ႏွင့္ သီလရွင္သင္ေက်ာင္းအားလံုး၏ မွတ္ပံုတင္စာအုပ္ႀကီး အား ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေပးကာ စိတ္ႀကိဳက္လႉေစေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သတည္း။
ကြ်န္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ ပရဟိတလုပ္ေနသည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရိွသည္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔သိေၾကာင္း ေျပာလုိ၍ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔တိုင္ ထို ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားမွာ တစ္ည သိန္း ၃-၄၀ ရသည့္ တရားေဟာ ဓမၼကထိကမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။
သို႔ဆုိလွ်င္ (တရားပဲြက်င္းပသူမ်ားကိုပါ) ကြ်ႏ္ုပ္ေမးခြန္းထုတ္လိုသည္မွာ ထိုတရားပဲြမ်ား ဆိုသည္မွာ လူမ်ားကို ဓမၼအသိအျမင္မ်ား ေပးဘို႔လား။ သို႔မဟုတ္ ပုိက္ဆံရွာဘို႔လား။  (ကြ်န္ေတာ္က ျမန္မာျပည္သုိ႔ တစ္ႏွစ္မွ ဆယ့္ေလးငါးရက္ ေလာက္ျပန္သျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ။ သိသူမ်ား ေျပာျပႏိုင္ပါသည္။)

ဘုန္းႀကီးဟူသည္ ဘာ စား၊ ၀တ္၊ ေနမႈအတြက္မွ ပူပန္ေၾကာင့္ၾကစရာမလို။ 

  • ဆြမ္း - ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမေတြက ကပ္သည္။
  • သကၤန္း - ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမေတြက လႉသည္။
  • ေက်ာင္း - ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမေတြက လႉသည္။
  • ေဆး - ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမေတြက လႉသည္။


            သည္ပစၥည္းေလးပါးစံုလွ်င္ပင္ ဘုန္းႀကီးကိစၥၿပီးေတာ့၏။ ေနာက္ထပ္ ဘာ သားေကြ်းမႈ၊ မယားေကြ်းမႈမွ ပူစရာမလို။ ဘာပစၥည္းလုိခ်င္သည္။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြထံ အလႉခံလိုက္ရံုျဖစ္သည္။ မရေတာ့ေကာ၊ ဘာမွ မျဖစ္။
            သဟာဆို ဘယ့္အတြက္ သည္မွ်မ်ားျပားေသာ ပိုက္ဆံမ်ား လုိအပ္ပါသနည္း။

            ေတာၿမိဳ႔ေလးတစ္ၿမိဳ႔မွ ကြ်န္ေတာ့္ဦးေလး ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ရန္ကုန္ကို ၾကြလာသည္။ ေတာၿမိဳ႔ေလးျဖစ္သည့္အတြက္ ၿမိဳ႔သူၿမိဳ႔သားမ်ားက အလြန္ၾကည္ညိဳသျဖင့္ အလြန္ခ်မ္းသာသည္ ဆုိ၏။ ဘုန္းႀကီးရန္ကုန္ကိုလာသည္ဆိုေတာ့ အေဆြအမ်ိဳးေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္ကိုလည္း ၾကြေစခ်င္သည္။ သည္ေတာ့ မမက ဘုန္းႀကီးထံ လွမ္း ဖံုးဆက္၏။ အရွင္ဘုရား၊ အိမ္ကို ဆြမ္းစားၾကြပါ ေပါ့။ သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဦးေလးဘုန္းႀကီးက နင္တို႔က ငါ့ကို ဘယ္ေလာက္လႉမွာ မို႔လို႔လဲ ဟု ေမးသည္ဆုိ၏။
            ကြ်န္ေတာ့္အစ္မႀကီးမွာ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ေမာင္ႏွမေတာ္သည့္အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ကဲ့သုိ႔ပင္ ဂြစကားေျပာရာ၌ ခ်န္ပီယံ ေျမာက္ေပသည္။
            ဒီမယ္ဦးဇင္း၊ ဦးဇင္းတို႔မွာ သားေကြ်းမႈ၊ မယားေကြ်းမႈ ဘာမွ ကုန္က်စရာမရိွပါဘဲလွ်က္ သည္ေလာက္ေတာင္ ေလာဘေတြတက္ေနရင္လည္း မလာပါနဲ႔။ လႉမွၾကြမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို႔ မဖိတ္ပါဘူး ဟု ဘုေတာလိုက္ေလသည္။

တရားေလွ်ာက္လွ်င္မဆံုး၊ တရားေပါက္လွ်င္ တစ္လံုး ဆိုေသာ စကားရွိသည္။ ျမင္းၿခံမွ ရဟႏၱာ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးမွာ လယ္သမားႀကီးျဖစ္ပါသည္။ စာတစ္လံုးမွ မတတ္ဟု အဆိုရိွသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ သူ အဘယ္ေၾကာင့္ ရဟႏၱာ ျဖစ္သနည္း။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ညီေတာ္ ပန္ဆုေလးသြယ္၊ ပယ္ဆုေလးပါး အရွင္အာနႏၵာ မွာ ဘုရားေဟာသမွ် တရားအားလံုးကို အာဂံုေဆာင္ထားႏုိင္သျဖင့္ ဓမၼဘ႑ာဂါယိက၊ တရားဘ႑ာေတာ္ထိန္း ျဖစ္၏။ သို႔တုိင္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ထိ ရဟႏၱာမျဖစ္ေသး။ ေသာတာပန္မွ်သာ ရိွေသးသည္။ ေနာက္ပိုင္း တရားအားထုတ္ေတာ့မွ သစၥာေလးပါးကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္တာျဖစ္၏။
ျမန္မာျပည္ေလာက္ တရားပဲြေပါတာ သည္ကမၻာမွာ ဘယ္ေနရာမွ မရိွႏုိင္။ ကမၻာေပၚတြင္ တရားနာပရိသတ္ အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံကို ျပပါဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ျပရလိမ့္မည္။
သည္မွ် တရားပဲြမ်ားေပါမ်ားလွ်က္၊ သည္မွ် တရားနာပရိသတ္မ်ား မ်ားျပားေနပါလွ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ -
(အဲေလ တစ္ခုခ်င္း ခ်မေရးေတာ့ပါဘူး။)
ျမန္မာျပည္တြင္ သည္မွ် ဗရုတ္သုတ္ခေတြ ေပါမ်ားေနရပါသနည္း။ (အေလးခိုးတာ၊ ေရထိုးတာ၊ ကယ္မီကယ္ေတြ ေရာတာ၊ ပိုက္ဆံ ႏွစ္သိန္းေလာက္ေတာင္းၿပီး ႏွစ္ေထာင္တန္ေလာက္ လုပ္ေပးတာ၊ ေက်ာင္းမွာစာမသင္ဘဲ အိမ္ေခၚ က်ဴရွင္ေပးတာ၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာအိတ္ေတြကို ေမာ္ေတာ္အစီးေလာက္ ေဖ်ာက္ပစ္တာ၊ ဘုရားဒကာ အႀကီးစားႀကီးေတြက ဗမာျပည္ကထြက္သမွ် ကိုယ့္အေဖပစၥည္းလိုသေဘာထားၿပီး ထုတ္ေရာင္းစားတာ၊ ဟ၀ွာေတြ ျပန္ေပးရမွာစိုးလို႔ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ အိမ္ေပၚတက္ အကုန္သတ္ပစ္တာ၊ အို - အကုန္ေပါ့လဗ်ာ။)
မိတ္ေဆြမ်ား ေျဖၾကပါခင္ဗ်ား။

ဘုန္းႀကီးေတြကို ေ၀ဘန္လို႔ ယမမင္းက ေစာင့္ေနတယ္ဆိုရင္လည္း တစ္ေနရာစာသာ ခ်န္ထားလိုက္ပါလို႔ ေျပာလုိက္ပါ။

ေတာ္ပါၿပီ။ (ဒုတ္စာေလာက္နဲ႔ ရပ္ထားမွ။ ဆက္ေျပာရင္ ဓားစာမိေတာ့မည္။ ယေန႔မွစ၍ ေနာက္ လမ္းထြက္ရင္ ဟဲလမက္ အၿမဲေဆာင္းေတာ့မည္။)

(ေၾသာ္ ေနပါဦး။ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေတြေျပာေနတာနဲ႔ ေမ့ေတာ့မလို႔။)
မိတ္ေဆြတို႔အားလံုး အစစ္အမွန္ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါး (ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ) ပြားႏိုင္ၾကပါေစ၊ အမွန္နဲ႔ အမွား။ တရားနဲ႔ မတရား ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားတတ္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းလိုက္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၂၆၊ ၈၊ ၂၀၁၄။ ည ၉း၁၈ နာရီ

No comments: