Friday, October 4, 2013

လုပ္ငန္းခြင္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး (ေဆာက္လုပ္ေရး) (၁၃)


၇၊ ၆။ ေဖာက္ကလစ္ ေမာင္းႏွင္ျခင္း (Forklift Safety)

            ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ကုန္ပို႔ေသာ ေလာ္ရီေပၚမွ ပစၥည္းမ်ားကို ေအာက္သို႔ခ်ျခင္း၊ ဂိုေဒါင္သို႔ ပို႔ျခင္း၊ ပစၥည္းမ်ားကို တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ျခင္း စသည္တို႔အတြက္ ေဖာက္ကလစ္ကုိ အသံုးျပဳၾကရ၏။ ေဖာက္ကလစ္ ကို အသံုးျပဳရာတြင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေမာင္းႏွင္တတ္သည့္ လိုင္စင္ရိွသူကသာ ေမာင္းရပါမည္။ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ပင္ ရိွသည္ ျဖစ္ေစ ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းလိုင္စင္ မရွိပါက ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းႏွင္ခြင့္ မျပဳရပါ။ ေဖာက္ကလစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ မေတာ္ တဆမႈမ်ားမွာ ေမာင္းသူ၏ မကြ်မ္းက်င္မႈ၊ ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ ေပါ့ဆမႈ၊ ဂရုမစိုက္မႈ၊ သတ္မွတ္ထားေသာျမန္ႏႈန္းထက္ ပိုေမာင္း ႏွင္မႈ၊ ေမာင္းႏွင္ရန္သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းမ်ားကို မလိုက္နာမႈ၊ အေကြ႔မ်ားကို တစ္ဆစ္ခ်ိဳ႔ ေကြ႔ခ်မႈ၊ ၀န္ကိုေျမွာက္ၿပီး ေမာင္းႏွင္မႈ ႏွင့္ ေဖာက္ကလစ္ကို ပံုမွန္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမျပဳျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။



ေဖာက္ကလစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ားမွာ ေအာက္ပါတို႔ျဖစ္၏။
  • ေဖာက္ကလစ္ေမွာက္ျခင္းေၾကာင့္ ပိၿပီးေသဆံုးျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ျဖင့္ အနင္းခံရၿပီး ေသဆံုးျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္သယ္လာေသာ ၀န္ႏွင့္ နံရံ သို႔မဟုတ္ ပစၥည္းတို႔အၾကား ညပ္ၿပီးေသဆံုးျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ျဖင့္တိုက္မိျခင္း
  • ပစၥည္းမ်ားကို တိုးမိတိုက္မိသျဖင့္ တိုင္၊ အေဆာက္အဦနံရံစသည္တို႔ ပ်က္စီးျခင္း
  • သယ္လာေသာပစၥည္းမ်ား ျပဳတ္က်သျဖင့္ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးရျခင္း


ျဖစ္ႏုိင္ေသာ အႏၱရာယ္မ်ား

  • လိုင္စင္မရိွဘဲ ေမာင္းႏွင္မႈ၊ ကြ်မ္းက်င္မႈမရိွဘဲ ေမာင္းႏွင္မႈ
  • ေဖာက္ကလစ္ေပၚတြင္ လူပိုတင္ေဆာင္မႈ၊ ေဖာက္ေပၚတြင္ လူမ်ားကို သယ္ေဆာင္မႈ
  • ေျခ၊ လက္၊ ဆံပင္တို႔ ေဖာက္မ်ားအၾကား ညပ္မႈ
  • ေဖာက္ကလစ္ကို အျမန္ေမာင္းႏွင္မႈ
  • လူအမ်ား သြားလာလႈပ္ရွားေနၾကေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းႏွင္မႈ
  • ဆင္ေျခေလွ်ာမ်ားတြင္ ေဖာက္ကလစ္ကို ေမာင္းႏွင္မႈ
  • ေဖာက္ကလစ္သြားရာလမ္းတြင္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ၾကပ္သိပ္၊ ပိတ္ဆို႔ေနမႈ
  • ေဖာက္မ်ားကို ျမွင့္ၿပီးေမာင္းႏွင္ျခင္း
  • မညီညာေသာေျမ၊ ေခ်ာ္ေနေသာၾကမ္းျပင္၊ အေပါက္မ်ားရိွေသာေနရာမ်ား၌ ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းႏွင္မႈ
  • ေဖာက္ကလစ္ကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ မရိွျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ မ,ႏိုင္ေသာ၀န္ထက္ ပိုတင္ျခင္း
  • ဓာတ္လိုက္ျခင္း


အႏၱရာယ္မ်ားကိုေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းမ်ား

  • ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းသူအား ေသေသခ်ာခ်ာ သင္တန္းေပးျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ကို ပံုမွန္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ ျပဳလုပ္ျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းႏွင္မည့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေလ့လာစံုစမ္းျခင္း။ မလိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား၊ အတားအဆီးမ်ားကို ဖယ္ရွားထားျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းသူ၏ က်န္းမာေရးအေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္း
  • ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားအားသာ ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းခြင့္ျပဳၿပီး ေမာင္းႏွင္ခြင့္မရိွသူမ်ား မေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ထိန္းထားျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းသူသည္ မိမိေဖာက္ကလစ္ေမာင္းမည့္ေနရာအား ေသေသခ်ာခ်ာ အကြ်မ္းတ၀င္ရိွေနျခင္း
  • ေဖာက္ကလစ္ကို စတင္အသံုးမျပဳမီ ေန႔စဥ္စစ္ေဆးျခင္း
  • အင္ဂ်င္အေအးခံေရ၊ ဆီ၊ အင္ဂ်င္၀ုိင္စသည္တို႔ ပံုမွန္ျဖည့္တင္းျခင္း၊ ဟိုက္ေျဒာလစ္ဆီ ပံုမွန္ထိုးျခင္း


ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းႏွင္မည့္ ပတ္၀န္းက်င္မွ အႏၱရာယ္မ်ား
  • ျဖတ္သန္းသြားလာေနသူမ်ား
  • မ်က္ကြယ္မ်ား
  • အျပင္ဖြင့္တံခါး၊ အတြင္းဖြင့္တံခါးမ်ား
  • က်ဥ္းေျမာင္းေသာေနရာမ်ား
  • တိုင္မ်ား၊ နိမ့္ေသာ ထုပ္ေယာက္တန္းမ်ား
  • အေကြ႔မ်ား


သြားလာေနသူမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ရေသာ အႏၱရာယ္မ်ား

  • လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားသည္ ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းလာသည္ကို ဂရုမစိုက္ျခင္း
  • မည္သည့္ေနရာတြင္ေနလွ်င္ အႏၱရာယ္ကင္းမည္ကို မသိျခင္း
  • လမ္းေလွ်ာက္သည့္ေနရာတြင္ အာရံုမစိုက္ျခင္း


ေဖာက္ကလစ္အား အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္း




  • မိမိေဖာက္ကလစ္၏ မ,ႏိုင္ေသာ ၀န္အားကို သိထားရပါမည္။
  • မိမိ မ,မည့္ ၀န္၏ အေလးခ်ိန္ကို အနီးစပ္ဆံုး ခန္႔မွန္းႏိုင္ရပါမည္။ ဤ၀န္ကို ဤေဖာက္ကလစ္ျဖင့္ အႏၱရာယ္ကင္းစြာ မ,ႏိုင္၊ မ,မႏိုင္ ခန္႔မွန္းတတ္ရပါမည္။
  • မ,မည့္ ၀န္အား ေသခ်ာက်နစြာ ခ်ည္ေႏွာင္ ထုပ္ပိုးထားရပါမည္။
  • သြားမည့္လမ္းေၾကာင္းအား ႀကိဳတင္ေရြးခ်ယ္ထားရပါမည္။
  • သြားမည့္လမ္းေၾကာင္း အေပၚဘက္တြင္ နိမ့္ေသာထုပ္တန္းမ်ား စသည္တို႔ ရိွမရိွ ၾကည့္ရႈထားရပါမည္။
  • ၀န္ကို မ,ၿပီးသြားေနစဥ္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း သြားလာေနေသာ အျခားယာဥ္မ်ားအား အထူးသတိထားရပါမည္။
  • ၀န္သည္ ေဖာက္ႏွစ္ခု အလယ္တည့္တည့္တြင္ရိွပါေစ။
  • ေဖာက္ကလစ္ကို စက္မႏိႈးမီ ဒီဇယ္ဆီ၊ အင္ဂ်င္၀ိုင္၊ ေရ၊ ဘရိတ္၊ စတီယာရင္၊ ဘက္ထရီ၊ ေရွ႔မီး ေနာက္မီး၊ ဟြန္း၊ ဟိုက္ေျဒာလစ္ဆီ ယိုစိမ့္မႈရိွမရိွ စသည္တို႔ကို စစ္ေဆးရမည္။
  • ၀န္ကိုခ်ီၿပီး ေဖာက္ကလစ္ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ ကုန္းတက္ကုန္းဆင္းမ်ား၊ ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ား၊ တြင္းမ်ား၊ ကမူမ်ား၊ မညီညာေသာလမ္းမ်ား၊ ၾကမ္းျပင္မ်ားကို အထူးသတိထားပါ။   
  • ေဖာက္ကလစ္ကို ေနာက္ဆုတ္သည့္အခါ ေနာက္ဘက္တြင္ လူမ်ားရိွမရိွ၊ တိုးမည့္တုိက္မိမည့္ အရာမ်ား ရိွမရိွ စသည္တုိ႔ကို အထူးသတိထားၿပီး ျဖည္းညင္းစြာ ဆုတ္ပါ။
  • ေဖာက္ကလစ္ကို အသံုးျပဳၿပီးေသာအခါ ရပ္ထားလိုလွ်င္ -
  • ေဖာက္မ်ားကို ၾကမ္းျပင္ထိ ခ်ထားပါ။
  • ဂီယာကုိ အလယ္ (Neutral) တြင္ထားပါ။
  • အင္ဂ်င္ကို စက္သတ္ထားပါ။
  • လက္ဆဲြဘရိတ္ကို ဆဲြထားပါ။
  • ေသာ့ကိုျဖဳတ္သိမ္းသြားပါ။ ေသာ့တန္းလန္းမထားခဲ့ပါႏွင့္။
  • အေကြ႔မ်ားတြင္ ဟြန္းတီးပါ။
  • ရႈပ္ေသာေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္အခ်က္ျပတစ္ေယာက္ ထားပါ။
  • ေျမာင္းမ်ား၊ က်င္း၊ ခ်ိဳင့္ ႏႈတ္ခမ္းမ်ား၊ ၾကမ္းျပင္အစြန္းမ်ား စသည့္တို႔မွ ခြါေမာင္းပါ။
  • ေျမွာက္ထားေသာ ၀န္အေပၚ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၀န္ေအာက္၌ေသာ္လည္းေကာင္း မည္သူမွ်ရိွမေနပါေစႏွင့္။
  • အလုပ္သိမ္းသည့္အခါ ေဖာက္ကလစ္ကို သတ္မွတ္ထားသည့္ေနရာတြင္သာ ရပ္ထားပါ။


ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ အရာမ်ား






  • ျမင္ကြင္းကို ၀န္ထုပ္မ်ားျဖင့္ ကြယ္မေနပါေစႏွင့္။
  • ေရွ႔ျမင္ကြင္းကို ၀န္ႏွင့္ကြယ္ေနလွ်င္ ခန္႔မွန္းၿပီး မေမာင္းပါႏွင့္။
  • မည္သည့္အခါမွ ေဖာက္ကလစ္ကို အျမန္ မေမာင္းပါႏွင့္။
  • အရက္ေသာက္ထားလွ်င္ ေဖာက္ကလစ္မေမာင္းပါႏွင့္။
  • ၀န္သယ္လာသည္ျဖစ္ေစ၊ ၀န္မပါဘဲျဖစ္ေစ ေဖာက္မ်ားျမွင့္ၿပီး မေမာင္းပါႏွင့္။ အၿမဲႏွိမ့္ ေမာင္းပါ။
  • တံေတာင္ဆစ္ခ်ိဳးမ်ား၌ အျမန္မေကြ႔ပါႏွင့္။
  • ေဖာက္ကလစ္ေပၚတြင္ လူပိုမတင္ပါႏွင့္။ ေဖာက္ကလစ္သံုးၿပီး လူမ်ားမသယ္ပါႏွင့္။
  • ေဖာက္ကလစ္ကို စက္ႏိႈးထားၿပီး တျခားမသြားပါႏွင့္။ သြားလိုလွ်င္ စက္ရပ္ခဲ့ပါ။
  • ပုိက္မ်ား၊ လွ်ပ္စစ္၀ိုင္ယာႀကိဳးမ်ားေပၚမွ ျဖတ္မေမာင္းပါႏွင့္။
  • ရုတ္တရက္ ဘရိတ္ေဆာင့္နင္းၿပီးရပ္ျခင္း မျပဳပါႏွင့္။
  • ကုန္းေစာင္းကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ေမာင္းျခင္း မျပဳပါႏွင့္။

လိုက္နာရမည့္အခ်က္မ်ား

  • ေဖာက္ကလစ္ကို အသံုးမျပဳမီ မနက္တိုင္း ေသခ်ာက်နစြာ စစ္ေဆးပါ။
  • ေဖာက္ကလစ္ေသာ့ကို ေမာင္းခြင့္ရိွသူအားသာ ထုတ္ေပးပါ။
  • လုပ္ငန္းခြင္စည္းကမ္းမ်ားကို လုိက္နာပါ။
  • လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားကို ဦးစားေပးပါ။
  • အေကြ႔မ်ား၊ မ်က္ကြယ္မ်ား၊ လူမ်ားသြားလာေနသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ဟြန္းတီးၿပီး အခ်က္ေပးပါ။
  • တေတာင္ဆစ္ခ်ိဳ႔ေကြ႔မ်ား၊ အေဆာက္အဦအတြင္း အ၀င္မ်ား၌ ေခတၱရပ္ၿပီး အႏၱရာယ္ကင္းမကင္း အကဲခတ္ပါ။
  • ေဖာက္မ်ားကို အနိမ့္ဆံုးႏွိမ့္၍ ေမာင္းပါ။
  • ၀န္ကို အေပၚသို႔ျမွင့္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ အေပၚဘက္၌ မည္သည့္အတားအဆီးမ်ားရိွသနည္းကို စစ္ေဆးပါ။
  • ေနာက္ဆုတ္သည့္အခါ ေနာက္ဘက္တြင္ မည္သည့္ အတားအဆီးမ်ား၊ လူမ်ားရိွေနသည္ကို အၿမဲ ဂရုစိုက္ ၾကည့္ရႈပါ။
  • ၀န္မပါလွ်င္ အနိမ့္ပိုင္းသို႔ မ်က္ႏွာမူၿပီး တက္ / ဆင္း ပါ။
  • ၀န္ပါလွ်င္ အျမင့္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူၿပီး တက္ / ဆင္း ပါ။
  • ၀န္၏ ေျမဆဲြအားဗဟို (Centre of Gravity) သည္ ေဖာက္ႏွစ္ခုၾကား အလယ္တည့္တည့္တြင္ ရိွပါေစ။




ဆက္ပါဦးမည္။

ေအးၿငိမ္း
၄၊ ၁၀၊ ၂၀၁၃။ ည ၁၀ း ၅၀ နာရီ







No comments: