၇၊ ၈၊ ၈။ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းမွ ေလထုအေျခအေန
လူတို႔အသက္ရွင္ရန္
အခ်ိန္တိုင္းရႉေနရသည့္ ေအာက္ဆီဂ်င္ပင္လွ်င္ ေလထုအတြင္း ပါ၀င္ႏႈန္းမ်ားလာလွ်င္ မေကာင္း။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေအာက္ဆီဂ်င္သည္ မီးေလာင္ျခင္းကို အားေပးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအာက္ဆီဂ်င္မ်ား
ေနသည့္ ပတ္၀န္းက်င္သည္ မီးေလာင္လြယ္သည္။ သာမန္အေျခအေနတြင္ မီးေလာင္ရန္ ခက္သည့္ ပစၥည္းမ်ားေသာ္မွ
ေအာက္ဆီဂ်င္မ်ားေနသည့္ ေလထုအတြင္းတြင္ အလြယ္တကူ မီးေလာင္ႏိုင္သည္။ ဤအခ်က္ကို သတိထားရန္
လိုပါသည္။
ထို႔ျပင္
အသက္ရႉရန္ ေအာက္ဆီဂ်င္ အလံုအေလာက္မရပါကလည္း အသက္ရႉၾကပ္၍ေသတတ္သည္။ ေအာက္တြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္ပမာဏအလိုက္
အႏၱရာယ္ရိွႏိုင္သည့္ အေျခအေနကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဂေဟေဆာ္ရာမွထြက္လာသည့္ မီးခိုးမ်ား၊ ႏိုက္ႀထိဳဂ်င္၊ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္၊
သံေခ်းတက္ျခင္း၊ ေအာက္ဆီဂ်င္ ဓာတ္ျပဳျခင္း (oxidation), ဘက္တီးရီးမ်ားေပါက္ဖြားျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ေလထုအတြင္း ေအာက္ဆီဂ်င္ေလ်ာ့နည္းမႈကို ျဖစ္ေစ သည္။ ေလအ၀င္အထြက္မေကာင္းသည့္ ေျမေအာက္ပိုက္လိုင္းမ်ား၊
အလံုပိတ္အခန္းမ်ားတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္ ေလ်ာ့နည္း ေနတတ္သည္။
ေအာက္ပါဇယားမွာ
ရိွသင့္သည့္ အႏၱရာယ္ကင္းဓာတ္ေငြ႔ပမာဏ ျဖစ္ပါသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္ဆာလဖိုဒ္ (H2S) ဓာတ္ေငြ႔မ်ားရိွေနသည့္ေနရာ၌
အလုပ္လုပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ လူတစ္ဦး၏ ခံႏုိင္ရည္အားမွာ -
အကယ္၍
၈ နာရီၾကာ အလုပ္လုပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ 10 ppm ထက္မမ်ားေစရ။ မ်ားလွ်င္ အႏၱရာယ္ရိွသည္။
သို႔ေသာ္
၁၀ မိနစ္၊ ၁၅ မိနစ္ၾကာ ခဏတစ္ျဖဳတ္မွ်သာ အလုပ္လုပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ 15 ppm ထိခံႏိုင္ရည္ရိွသည္။
ထို႔ထက္မ်ားလွ်င္မူ အႏၱရာယ္ရိွ၏။
PEL တန္ဘိုးနည္းေလ
အႏၱရာယ္မ်ားေလျဖစ္၏။ ဥပမာ - ဆာလဖာ ဒိုင္ေအာက္ဆုိဒ္၏ PEL မွာ 2 PPM ျဖစ္သည္။ ေအရိုမက္တစ္
ဟိုက္ၿဒိဳကာဘြန္ ၏ PEL မွာ 1 PPM ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလထုအတြင္း ထုိဓာတ္ေငြ႔မ်ား မျဖစ္စေလာက္
အနည္းငယ္မွ်ပါလာသည္ဆိုလွ်င္ပင္ အသက္အႏၱရာယ္ရိွပါသည္။
၇၊ ၈၊ ၉။ အႏၱရာယ္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္သည္
အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားလွေသာေနရာ ျဖစ္ေပရာ ထိုအႏၱရာယ္မ်ားအား ထိန္းခ်ဳပ္ထားရန္ လိုပါသည္။
ေအာက္ပါတို႔မွာ အႏၱရာယ္ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း နည္းစနစ္မ်ားျဖစ္၏။
၁။ အလုပ္လုပ္ခြင့္ပါမစ္ (Permit To Work System) (ပါမစ္ပံုစံကို ေနာက္ဆက္တဲြ x x x
တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။)
၂။ ေအာက္ဆီဂ်င္၊ မီးေလာင္တတ္၊ ေပါက္ကဲြတတ္ေသာဓာတ္ေငြ႔မ်ား၊
အဆိပ္ဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို တိုင္းတာျခင္း
၃။ ျပင္ပမွ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ေသာေလ မႈတ္သြင္းေပးျခင္း၊ အထဲမွ
ေလညစ္မ်ားကို စုပ္ထုတ္ျခင္း
၄။ အလင္းေရာင္ အလံုအေလာက္ထြန္းေပးျခင္း
၅။ မီးေလာင္တတ္၊ ေပါက္ကဲေစတတ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ဖယ္ရွားပစ္ျခင္း
၆။ သင့္ေတာ္သည့္ ၀င္/ထြက္ေပါက္မ်ား စီစဥ္ေပးျခင္း
၇။ ေရမ်ားရိွေနလွ်င္ စုတ္ထုတ္ပစ္ျခင္း
၈။ သင့္ေတာ္သည့္ တစ္ကိုယ္ေရသံုးပစၥည္းမ်ား (PPE) ၀တ္ဆင္ျခင္း
၉။ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရးကိရိယာမ်ား အရံသင့္ထားရိွျခင္း
၁၀။ အေပါက္၀တြင္ အေစာင့္ထားျခင္း
၁၁။ သင္တန္းတက္ၿပီးသူမ်ားအားသာ ၀င္ေစျခင္း
၇၊ ၈၊ ၉၊ ၁။ အလုပ္လုပ္ခြင့္ပါမစ္ (Permit To Work
System)
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္သည္
အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားလွ၏။ အခန္႔မသန္႔လွ်င္ အသက္အႏၱရာယ္ရိွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း
၀င္ေရာက္ရန္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ပါမစ္ျဖင့္ ထိန္းထားရန္လုိ၏။ အခြင့္မရိွဘဲ မည္သူ႔ကိုမွ ၀င္ခြင့္မျပဳရ။
ထိုခြင့္ျပဳမိန္႔ပါမစ္တြင္ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း ၀င္ေရာက္ျခင္းအတြက္ တာ၀န္ရိွသည့္
ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔တိုင္းရန္ ကြ်မ္းက်င္သူက စစ္ေဆးလွ်က္ စစ္ေဆးၿပီးေၾကာင္း၊
၀င္ေရာက္ရန္ အႏၱရာယ္ကင္းေၾကာင္း လက္မွတ္ထိုးၾကရသည္။
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္လုပ္ငန္းအတြက္
ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးသည္ ထိုကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၀င္မည့္ အလုပ္သမားမ်ားမွာ အႏၱရာယ္ ဆန္းစစ္ခ်က္ႏွင့္
အႏၱရာယ္ကင္း လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားကို ရွင္းလင္းေျပာျပထားၿပီး နားလည္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌ အလင္းေရာင္ လံုေလာက္စြာရိွေၾကာင္း၊ ၀င္/ထြက္ေပါက္မ်ား စနစ္တက်ရိွၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဓာတ္ေငြ႔ စစ္ေဆးခ်က္ျပဳလုပ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလမႈတ္စက္တပ္ဆင္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး
အစီအစဥ္မ်ား စီမံထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၀င္မည့္သူမ်ား၌ သတ္မွတ္ထားေသာ ၀တ္ဆင္ရမည့္ တစ္ကိုယ္ေရကာကြယ္ေရးပစၥည္းမ်ား
အားလံုး အရံသင့္ ရိွေနၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ေဆး၍ အာမခံလက္မွတ္ ထိုးရသည္။
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြက္
ကြ်မ္းက်င္သူသည္ ထိုကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌ အသက္ရႈရန္ ေအာက္ဆီဂ်င္ အလံုအေလာက္ရိွမရိွ၊
မီးေလာင္တတ္၊ ေပါက္ကဲြတတ္သည့္ ဓာတ္ေင႔ြမ်ားရိွမရိွ၊ လူကိုအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ အဆိပ္ေငြ႔မ်ားရိွမရိွ၊
ေလမႈတ္သြင္းထားမႈ လံုေလာက္ျခင္းရိွမရိွ၊ အလင္းေရာင္ လံုေလာက္ျခင္း ရိွမရိွ အစရိွသည္တုိ႔ကို
စစ္ေဆးကာ အားလံုးစစ္ေဆးၿပီးေၾကာင္း၊ ၀င္ေရာက္ရန္ အႏၱရာယ္ကင္းသည့္ အေျခအေနရိွေၾကာင္း
လက္မွတ္ထိုးရသည္။
၎တို႔ႏွစ္ဦး၏
စစ္ေဆးခ်က္မ်ား မွန္ကန္ေၾကာင္း စီမံကိန္းမန္ေနဂ်ာလုပ္သူက အတည္ျပဳေပးရသည္။ ထို အတည္ျပဳခ်က္ရမွသာလွ်င္
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရသည္။
အကယ္၍
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌ ေအာက္ဆီဂ်င္ေလ်ာ့နည္းသည့္ လကၡဏာ၊ အႏၱရာယ္မကင္းသည့္ အေျခအေန
မ်ားႀကံဳေတြ႔လာရပါက ထုတ္ေပးထားသည့္ ထုိလက္မွတ္ကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းရသည္။ မီးေလာင္ျခင္း၊
လိမ့္က်ျခင္း၊ စသည့္ မေတာ္တဆမႈတစ္ခုခု ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မီးပ်က္ျခင္း၊
ေလမႈတ္ပန္ကာပ်က္ျခင္း စသျဖင့္ မူလ လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ ထုတ္ေပးစဥ္က အေျခအေနမ်ား ပ်က္ယြင္းသြားခဲ့လွ်င္
ထိုခြင့္ျပဳမိန္႔လက္မွတ္ကို ရုပ္သိမ္းရသည္။
ထို႔ေနာက္
ထိုကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္၌ အႏၱရာယ္ကင္းသည့္ အေျခအေနေရာက္ေအာင္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေပးရသည္။ အားလံုး
ပံုမွန္အတိုင္းျပန္ျဖစ္ၿပီဆိုမွ လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ကို ျပန္လည္ ထုတ္ေပးရသည္။
လုပ္ငန္းမ်ားအားလံုးၿပီးသြားလွ်င္
သို႔မဟုတ္ တစ္ေန႔တာကုန္ဆံုးသြားလွ်င္ လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ကုိ ပိတ္သိမ္းလုိက္ရ သည္။ ထိုလက္မွတ္
ပိတ္သိမ္းၿပီးသည္ႏွင့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ျခင္း
မရိွႏိုင္ေစရန္ (ဥပမာ - အေပါက္၀ကို ပိတ္ထား၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မ၀င္ရ၊ အႏၱရာယ္ရိွသည္ ဟူေသာ
ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ခ်ိတ္ဆဲြထားျခင္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း) စီမံထားရမည္။
ထိုေနရာတြင္ အလုပ္ၿပီးသြားသည့္တိုင္ ထို လုပ္ခြင့္လက္မွတ္မ်ားကို
လႊင့္မပစ္ရ။ အေရးအေၾကာင္းရိွလွ်င္ ျပန္လည္ ရည္ညႊန္းႏိုင္ရန္ သိမ္းဆည္းထားရမည္။ စင္ကာပူတြင္ေတာ့
အနည္းဆံုး ၃ ႏွစ္ သိမ္းထားရသည္။
၇၊ ၈၊ ၉၊ ၂။ ေအာက္ဆီဂ်င္၊ မီးေလာင္တတ္၊ ေပါက္ကဲြတတ္ေသာဓာတ္ေငြ႔မ်ား၊
အဆိပ္ဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို တိုင္းတာျခင္း
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌
အႏၱရာယ္ရိွေသာ ဓာတ္ေငြ႔မ်ားရိွေနႏိုင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္ ဓာတ္ေငြ႔မ်ား မည္သည့္
ပမာဏထိရိွေနေၾကာင္း ကြ်မ္းက်င္သူက တိုင္းတာစစ္ေဆးေပးရသည္။ ဓာတ္ေငြ႔ကို မီတာျဖင့္တိုင္းျခင္းမွာ
မခဲယဥ္းပါ။ သို႔ေသာ္ ဤသို႔တုိင္းျခင္းကို အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ လက္မွတ္ရ စစ္ေဆးသူ
(Confined Space Safety Assessor) ကသာ တိုင္းတာခြင့္ရိွသည္။
ထိုစစ္ေဆးသူက
မည္သည့္အေျခအေနဆိုလွ်င္ အႏၱရာယ္ကင္းသည္။ မည္သည့္အေျခအေနဆိုလွ်င္ အႏၱရာယ္ ရိွသည္။ အႏၱရာယ္ရိွလွ်င္
ထိုအႏၱရာယ္ကို ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေအာင္ မည္ကဲ့သို႔လုပ္ရမည္ကို သိသည္။ သြင္းေပးရမည့္ ေလသန္႔ပမာဏကို
တြက္ခ်က္ေပးမည္။ ထို႔ေနာက္ မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္သည့္အရြယ္ရိွေသာ ေလမႈတ္စက္ ဘယ္ႏွစ္လံုး
တပ္ပါဟု ေျပာလိမ့္မည္။ သို႔မွ မရေသးလွ်င္ အလုပ္ကို ေခတၱရပ္ဆိုင္းလွ်က္ အႏၱရာယ္ကင္းသည္ထိ
လုပ္ခိုင္းလိမ့္မည္။
ဓာတ္ေငြ႔ကိုတိုင္းရာတြင္လည္း
တိုင္းပံုတိုင္းနည္းရိွသည္။ ဥပမာ - ေရတြင္းေဟာင္းအတြင္းမွ ဓာတ္ေငြ႔ကို တိုင္းမည္ ဆိုပါစို႔။
ဓာတ္ေငြ႔တိုင္းရန္ ေရတြင္းထဲသို႔ ဆင္းလို႔မျဖစ္။ ေရတြင္းထဲ၌ အဆိပ္ေငြ႔မ်ားရိွေနႏိုင္သျဖင့္
ေရတြင္းအျပင္မွ ေနလွ်က္ ဓာတ္ေငြ႔တိုင္းစက္မွပိုက္ျဖင့္ ေရတြင္းထဲသုိ႔ခ်ကာ တိုင္းရသည္။
ထို႔ျပင္
ေရတြင္းကဲ့သို႔ နက္ေသာတြင္းမ်ားထဲရိွ ဓာတ္ေငြ႔ကိုတုိင္းရာ၌ တစ္ေနရာထဲမဟုတ္ဘဲ အနက္အမ်ိဳးမ်ိဳး၌
တိုင္းယူရသည္။
ထို႔အတူ ေျမေအာက္ပိုက္လိုင္းအတြင္း ၀င္မည္ဆိုပါကလည္း ေျမေပၚမွေန၍
လက္လမ္းတမီထိ ဦးစြာတိုင္းရသည္။ ထို႔ေနာက္မွ ဓာတ္ေငြ႔တိုင္းစက္မွပိုက္အ၀ကို ၀ါးလံုးရွည္ထိပ္ေရာက္ေအာင္ဆဲြလွ်က္
၀ါးလံုးရွည္အား ပိုက္အတြင္း ေရာက္ႏိုင္သမွ် ေရာက္သည္ထိ တိုင္းရသည္။ အႏၱရာယ္မရိွမွ လူဆင္းကာ
၀ါးလံုးရွည္အား မိမိေရွ႔သုိ႔ေရာက္ေစလွ်က္ ဆက္တိုင္းသြားရသည္။
ဓာတ္ေငြ႔မတိုင္းမီ
ဓာတ္ေငြ႔တိုင္းမီတာကို မွန္ကန္စြာ အလုပ္လုပ္ျခင္းရိွမရိွ ဦးစြာစမ္းၾကည့္ရသည္။ ဓာတ္ေငြ႔တိုင္း
မီတာမွ ျပေနေသာ ဂဏန္းမ်ားသည္ အသက္တမွ်အေရးႀကီးသျဖင့္ ထုိကိန္းဂဏန္းမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖစ္ေစေရးမွာ
အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။
ဤကဲ့သို႔
မီတာမ်ား မွန္ကန္ေစေရးအတြက္ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ခ်ိန္ကိုက္ရန္ (Calibration) ပို႔ရသည္။ ခ်ိန္ကိုက္ၿပီး
ေၾကာင္းလက္မွတ္ကိုလည္း သိမ္းဆည္းထားရသည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ မည္သည့္ရက္၌ ထပ္မံခ်ိန္ကိုက္ရမည္ဆိုသည္ကို
လည္း မွတ္ထားရန္ လိုပါသည္။
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းမွ
ေလထုအေျခအေန ဓာတ္ေငြ႔ပါ၀င္မႈကို တုိင္းတာရာတြင္ ေန႔တစ္ေန႔၏ လုပ္ငန္းခြင္ မစမီ ပထမဦးဆံုးတိုင္းတာကာ
အႏၱရာယ္ကင္းေၾကာင္း အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ ထုတ္ေပးရသည္။ ထို႔ေနာက္ ၂ နာရီျခား တစ္ႀကိမ္
စသျဖင့္ သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္ဇယားအလုိက္ ပံုမွန္တိုင္းေနရသည္။
ေန႔လည္
ထမင္းစားၿပီး အလုပ္ျပန္မစမီ တစ္ႀကိမ္ထပ္တိုင္းရသည္။ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းမွ အေျခအေနသည္
အၿမဲေျပာင္းလဲေနတတ္သည္ျဖစ္ရာ မနက္ပိုင္းက တိုင္းထားစဥ္ အဆိပ္အေတာက္ ဓာတ္ေငြ႔မ်ား ရိွမေနေသာ္လည္း
ေန႔လည္ ပိုင္းတြင္ ရိွေနႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသခ်ာေစရန္ ေန႔ခင္းပိုင္း အလုပ္ျပန္မစမီ
တုိင္းရျခင္း ျဖစ္၏။
ဥပမာ
- နံနက္ပိုင္းတြင္ ဖိုက္ဘာပိုက္လိုင္းအတြင္းပိုင္းကို ဓာတုေဆးရည္မ်ားျဖင့္ လာမနိတ္
(laminate) လုပ္သည္ဆိုပါစို႔။ ထို လာမနိတ္လုပ္ထားေသာ အဆက္မ်ားမွ ဓာတ္ေငြ႔မ်ား အဆက္မျပတ္ထြက္ေနသည္ျဖစ္ရာ
ထမင္းစား နားခ်ိန္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ထြက္ေနမည္ျဖစ္၏။ ထိုအခါ ေလမႈတ္စက္ကို ေမာင္းမထားပါက၊
သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာ ေၾကာင့္ ေလမႈတ္စက္ ရပ္ေနပါက ထိုဓာတ္ေငြ႔မ်ား ပိုက္အတြင္း
စုေနႏိုင္သည္။ ထိုအေျခအေနသည္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားလွ ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသခ်ာေစရန္ လူမ်ားထပ္မံမ၀င္ေရာက္မီ
ဓာတ္ေငြ႔အေျခအေနကို ထပ္မံတိုင္းတာရန္ လိုအပ္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း
လူမ်ားရိွေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဓာတ္ေငြ႔အေျခအေနကို အၿမဲမျပတ္၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္ဇယားအတိုင္း
တိုင္းတာေနရန္ လိုပါသည္။ တိုင္းတာ၍ရေသာ တန္ဘိုးမ်ားကိုလည္း မွတ္တမ္းတင္ထားရသည္။ (ထိုမွတ္တမ္းဇယားကို ေနာက္ဆက္တဲြ
- - ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။)
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း
အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ား၌လည္း အုပ္စုတစ္ခုလွ်င္ အိတ္ေဆာင္မီတာ တစ္လံုးက်စီ တပ္ဆင္ထားရပါမည္။
အကယ္၍ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း ဓာတ္ေငြ႔မ်ားသည္ အႏၱရာယ္ကင္းပမာဏထက္ ပိုမ်ားလာလွ်င္ သို႔မဟုတ္
ေအာက္ဆီဂ်င္ အလံုအေလာက္မရိွလွ်င္ ထိုမီတာကေလးက အႏၱရာယ္အခ်က္ေပး အသံျမည္ပါလိမ့္မည္။
ထုိျမည္သံၾကားပါက ခ်က္ခ်င္း အျပင္ထြက္ရန္ လိုပါသည္။
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း
အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ျပင္ပမွ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ေသာေလကို မႈတ္သြင္းေပးထားရမည္။
ဓာတုေဗဒပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အလုပ္လုပ္ျခင္းမဟုတ္လွ်င္
သာမန္ ေလမႈတ္စက္ျဖင့္ မႈတ္သြင္းေပးထားလွ်င္ လံုေလာက္ ႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌
ဓာတုေဆးမ်ားျဖင့္ အလုပ္လုပ္ရမည္ဆိုပါက ေလမႈတ္သြင္းေပးရမည့္ ပမာဏ ကို တြက္ယူရပါမည္။
၎ကို air change ဟုေခၚ၏။ ဓာတုေဆးမ်ားမွ ထုတ္လႊတ္ေသာ ဓာတ္ေငြ႔ပမာဏေပၚ မူတည္ကာ air
change ကို တြက္ၿပီး မည္မွ်ႀကီးေသာ ေလမႈတ္စက္ တပ္ဆင္ရမည္ကို တြက္ခ်က္ရပါသည္။
ဤအတြက္အခ်က္ပံုစံမွာ
အနည္းငယ္ရႈပ္ေထြးသျဖင့္ ဤေနရာတြင္ ခ်န္ခဲ့ပါမည္။ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္ ႏွစ္ခန္းရိွလွ်င္
တစ္ခန္းလွ်င္ ေလမႈတ္စက္ တစ္လံုးက်စီ တပ္ဆင္ေပးရန္ လိုပါသည္။ ေလမႈတ္စက္၏ ေလစုပ္သည့္အ၀ဘက္၌
အင္ဂ်င္ အိတ္ေဇာမ်ား၊ ဓာတုေဗဒေဆး၀ါးမ်ား၊ ဖုန္အမႈန္မ်ား၊ မီးခိုးထြက္သည့္အရာမ်ား စသည္တို႔
ရိွမေနေစရပါ။
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းသို႔
လူမ်ားစတင္မ၀င္ေရာက္မီ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္၏ အရြယ္အစားကိုလိုက္၍ ေလမႈတ္စက္ကို နာရီ၀က္တန္သည္၊
တစ္နာရီတန္သည္ ေမာင္းထားေပးရပါမည္။ လူမ်ားရွိေနစဥ္
တစ္ခ်ိန္လံုးလည္း ေလမႈတ္စက္ကို ေမာင္းထားရမည္။ ထမင္းစားနားခ်ိန္ပင္ ရပ္မထားသင့္ပါ။
ေန႔လည္ပိုင္း အလုပ္ျပန္စလွ်င္ လူမ်ားျပန္၀င္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ေလမႈတ္စက္ေမာင္းထားမွ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း
ေလေကာင္းေလသန္႔မ်ား အဆက္မျပတ္ရေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေလမႈတ္စက္
ေမာင္းထားစဥ္တစ္ခ်ိန္လံုးလည္း ေကာင္းေကာင္းအလုပ္လုပ္မလုပ္ အဆက္မျပတ္ အကဲခတ္ေနရန္ လို၏။
အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ ေလမႈတ္စက္ရပ္သြားပါက အတြင္းမွလူမ်ားကို အျမန္ဆံုးထြက္လာရန္
အေၾကာင္းၾကား ရပါမည္။ ေလမႈတ္စက္ ျပန္ေကာင္းသြားမွ ျပန္၀င္ေစရပါမည္။
ဂေဟေဆာ္ျခင္းအတြက္ ထြက္လာသည့္မီးခိုးေငြ႔မ်ားကို စုပ္ထုတ္ရန္
ေလစုပ္စက္ တပ္ဆင္ေပးထားရပါမည္။ ေလစုပ္စက္ တပ္ဆင္ရမည့္အေနအထားကို အထက္ပါပံုတြင္ ျပထားပါသည္။
၇၊ ၈၊ ၉၊ ၄။ အလင္းေရာင္ အလံုအေလာက္ထြန္းေပးျခင္း
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္သည္
အလံုပိတ္အခန္းျဖစ္ႏိုင္သျဖင့္ အလင္းေရာင္ေကာင္းစြာမရႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အလင္းေရာင္
လံုေလာက္စြာ ထြန္းေပးထားရမည္။ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌ မီးေလာင္ေပါက္ကဲြေစတတ္သည့္ ဓာတ္ေငြ႔မ်ားရိွေနႏိုင္သည္
ျဖစ္ရာ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းထြန္းမည့္ မီးသီး၊ မီးေခ်ာင္းမ်ားမွာ မေပါက္ကဲြႏိုင္သည့္
(explosive proof) မီသီး၊ မီးေခ်ာင္း မ်ားျဖစ္ရပါမည္။
ထို႔ျပင္
ဓာတ္လိုက္ျခင္းအႏၱရာယ္ကိုေလွ်ာ့ခ်ရန္ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းသံုးမည့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားမွာ
၁၁၀ဗို႔အားသံုး လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားပါသည္။ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားအား
ဗို႔အားကိုလိုက္၍ အေရာင္မ်ားခဲြထားရာ ၁၁၀ ဗို႔ မွာ အ၀ါေရာင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္းရိွေနသည့္
ပစၥည္းမ်ား၊ ပလပ္ႏွင့္ေဆာ့ကက္မ်ားမွာ အ၀ါေရာင္ ျဖစ္ရမည္။
အလင္းေရာင္ကို
အလုပ္လုပ္သည့္ေနရာ ႏွင့္ ၀င္/ထြက္ေပါက္ ႏွစ္ေနရာလံုး၌ အလံုအေလာက္ ထြန္းေပးထားရမည္။
မီးႀကိဳးမ်ားကို ေခါင္းေပၚမွ သြယ္တန္းရမည္။ မီးႀကိဳးမ်ားကို ၾကမ္းျပင္ေပၚခ်၍ သြယ္တန္းပါက
ခလုတ္တိုက္လဲမည့္ အႏၱရာယ္ ရိွသည္။
၇၊ ၈၊ ၉၊ ၅။ မီးေလာင္တတ္၊ ေပါက္ကဲြေစတတ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို
ဖယ္ရွားပစ္ျခင္း
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌
ႀကံဳရတတ္သည့္ ေနာက္အႏၱရာယ္တစ္မ်ိဳးမွာ မီးေလာင္ေပါက္ကဲြမည့္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္သည္ အလံုပိတ္အခန္းျဖစ္သျဖင့္ ဓာတ္ေငြ႔မ်ားအလြယ္တကူ ထြက္မသြားႏိုင္ဘဲ
စုေန တတ္သည္။ ထိုဓာတ္ေငြ႔မ်ားသည္ မီးေလာင္ေပါက္ကဲြေစတတ္သည့္ ဓာတ္ေငြ႔မ်ားျဖစ္လွ်င္
အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားလွ၏။ ဥပမာ - ပိုက္နံရံကို ေဆးသုတ္သည္ဆိုပါစို႔။ ေဆးသုတ္ရာမွ ထြက္လာသည့္
အေငြ႔မ်ားမွာ မီးေလာင္လြယ္သည္။
ဂေဟေဆာ္ျခင္း၊
ဓာတ္ေငြ႔သံုးျဖတ္ျခင္း၊ သံေခ်ာင္းကို တူႏွင့္ထုျခင္း၊ ေက်ာက္စက္တိုက္ျခင္း စသည့္ မီးပြားထြက္
ႏိုင္ေသာ အလုပ္မ်ားလုပ္မည္ဆိုပါက ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း မီးေလာင္ေပါက္ကဲြႏုိင္သည့္
ဓာတ္ေငြ႔မ်ားရိွ၊ မရိွတိုင္းၾကည့္ရန္ အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။
ထို႔ျပင္
မီးေလာင္ေစတတ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည့္ စကၠဴ၊ သစ္သားစ၊ ပလတ္စတစ္၊ အမႈိက္သရိုက္စသည္တို႔ကို
ရွင္းလင္းထားရပါမည္။ ေဆးသုတ္မည္ဆိုပါက ေဆးပံုးကို လိုသေလာက္သာ ယူပါ။ အလုပ္ၿပီးလွ်င္
ေဆးပံုးမ်ားအားလံုး ျပန္ထုတ္ယူလာပါ။ ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း၌ မည္သည့္ မီးေလာင္ေစတတ္ေသာ
ပစၥည္းကိုမွ သိုေလွာင္ထားျခင္း မျပဳပါႏွင့္။ ထိုေဆးမ်ားသည္ အေငြ႔မ်ားထုတ္ေနသည္ျဖစ္ရာ
ထိုအေငြ႔မ်ား ကြန္ဖိုင္းစေပ့စ္အတြင္း စုမိေနပါက မီးေလာင္မည့္ အႏၱရာယ္ ရိွပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။
ေအးၿငိမ္း
၁၇၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၃ ေန႔လည္ ၄း၁၆ နာရီ
No comments:
Post a Comment