ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္
က်ိန္ဆဲမိရျခင္းအေၾကာင္း
ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘဲ႔ြ၌
ဖတ္ရသည္မွာ ဖခင္ဘုရင္ႀကီးက ေတမိမင္းသားေလးကို ရင္ခြင္ပိုက္လွ်က္ ခုိးသားဓားျပမ်ားကို
စီရင္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္ဆို၏။ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ စီရင္ခ်က္မ်ားကို ၾကားရေသာ္ ေတမိမင္းသားေလးက
ဘုရင္လုပ္ရမွာကို စိုးရြ႔ံေသာေၾကာင့္ စကားမေျပာဘဲ ေနေလ၏။ ေနာက္ဆံုး သတ္မည္ႀကံေတာ့မွ
စကားေျပာ၏။ ဤသည္မွာ ႏႈတ္၏အျပစ္မ်ားကို သိေသာေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းက စကားမေျပာဘဲ ေနခဲ့ျခင္း၏
သာဓကတည္း။
ျမန္မာစကားတြင္
ႏႈတ္ေၾကာင့္ေသ၊ လက္ေၾကာင့္ေက် ဟူေသာ စကားသည္ရိွ၏။ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ အသက္ေသရသည့္၊
ဒုကၡမ်ားရသည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ား ကြ်န္ေတာ္တို႔ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ မၾကားခ်င္မွအဆံုး ရိွ၏။ စကားကုိ
လက္လြတ္စပယ္ ေျပာမိသျဖင့္ ေဖ့စ္ဘုတ္ တံေတြးခြက္ထဲ ပက္လက္တစ္ခါ၊ ေမွာက္ခံုတလွည့္ ေမ်ာခဲ့ၾကရသူမ်ားလည္း
ရိွခဲ့၏။
စကားမ်ားျခင္း၏
အျပစ္မ်ားကို သိသည့္တိုင္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ အဆင္အျခင္မရိွ၊ စကားကို ပက္ခနဲ ေျပာတတ္ၾက၏။
ကြ်ႏု္ပ္သည္လည္း အမ်ားထဲက တစ္ေယာက္မို႔ ဤသို႔ေျပာမိသျဖင့္ ေနာင္တရခဲ့ေသာအႀကိမ္ေပါင္း
အေတာ္မ်ားလွၿပီ ျဖစ္၏။
ယခုလတ္တေလာအခ်ိန္၌
ရုပ္ရွင္တစ္ခုႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဖ့စ္ဘုတ္ေလာကသားမ်ားထဲတြင္ ပြက္ေလာညံေနသည့္ ကိစၥတစ္ခုသည္
ရိွ၏။ ရုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားသာမက ေဖ့စ္ဘုတ္ပရိသတ္ႀကီးတစ္ခုလံုး ထို ဇာတ္လမ္းထဲ၌ စီးေမ်ာေနၾကေလသတည္း။
ကြ်ႏ္ုပ္သည္လည္း
ပုထုဇဥ္လူသားတစ္ဦးမွ်သာ ျဖစ္၍ ထိုေရစီးေၾကာင္းႀကီးထဲတြင္ ေမ်ာပါမိေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အခ်ိန္မ်ားလည္း
အေတာ္ပဲ့ကုန္ေလ၏။ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ေလာေလာဆယ္ Safety စာအုပ္ႀကီး ကုန္သြားသျဖင့္ တတိယအႀကိမ္
ျပန္ထုတ္ရန္ လံုးပမ္းလ်က္ရိွ၏။ အမွားအယြင္း တတ္ႏိုင္သမွ် ကင္းေစရန္ စာလံုးတိုင္းကို
အေသအခ်ာဖတ္ရ၏။ စာအုပ္ႀကီးမွာ အေတာ္ထူရကား အေတာ္ အခ်ိန္စား၏။
စာအုပ္ကိစၥ
လံုးပမ္းရင္းႏွင့္ပင္ တစ္ခါတစ္ခါ ေဖ့စ္ဘုတ္ဆီ ေရာက္သြား၏။ ေဖ့စ္ဘုတ္ဆီ ေရာက္သည္ႏွင့္
အႏွီအတင္းအဖ်င္း ေရစီးေၾကာင္းထဲ ေမ်ာပါေလေတာ့၏။ ထိုေရစီးႀကီးေၾကာင္းမွာ ဆဲြငင္အားေကာင္းလွေသာေၾကာင့္
ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ျပန္မထြက္ႏိုင္။ သတိရ၍ ၾကည့္လုိက္လွ်င္ နာရီဝက္ခန္႔ အခ်ိန္စားသြားသည္ကို
ႏွေျမာလွစြာ သိလိုက္ရသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။ ထိုသည့္အခါမ်ားတြင္ ထိုကိစၥမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္းမိျခင္းအတြက္
ကြ်ႏု္ပ္ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ က်ိန္ဆဲမိေလ၏။ သို႔တိုင္ သတင္းပလင္း၊ အတင္းအဖ်င္း စံုလွသည့္
ေဖ့စ္ဘုတ္ကို ကြ်ႏ္ုပ္မၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္။ မၾကာခဏ ၾကည့္မိသည္သာ ျဖစ္၏။
အထက္ပါ
အတင္းအဖ်င္းကိစၥမွာ စကားကုိ အဆင္အျခင္မရိွ လက္လြတ္စပယ္ ေျပာၾကျခင္းအေၾကာင္း ျဖစ္ေလသည္။
ကြ်ႏ္ုပ္တစ္ခု အံ့ၾသမိသည္မွာ ၎တို႔အခ်င္းခ်င္းေျပာၾကသည္မ်ားကို screen shot ရိုက္ကာ
ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚ တက္လာျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အျပင္လူအေနႏွင့္ သည္ကိစၥမ်ားကို မည္ကဲ့သို႔ သိႏုိင္ပါမည္နည္း။
မိမိတို႔ေျပာသည့္စကားသည္
မိမိတို႔၏ အဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပေန၏။ မ်ားမ်ားေျပာလွ်င္ မ်ားမ်ားမွားႏိုင္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္
စကားမ်ားျခင္း၏ အျပစ္ကိုသိ၍ ေတမိမင္းသားေလးက စကားမေျပာဘဲ ေနျခင္းျဖစ္၏။ မိတ္ေဆြမ်ားအားလည္း
စကားကို ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ေျပာၾကပါမည့္အေၾကာင္း ဤေနရာမွေန၍ တိုက္တြန္းလိုက္ပါ၏။
ဆရာႏွင့္
ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ေပးျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူး
ေနာက္တစ္ခု
ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္သည္မွာ သင္တန္းမ်ား အေရးႀကီးပံု ျဖစ္၏။
မ်ားမၾကာမီက
လူအမ်ား ေသာက္ျမင္ကပ္မည့္ ပို႔စ္တစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္ေရးတင္ခဲ့၏။ စာေရးျခင္းႏွင့္ ကြန္ျပဴတာ
စာစီျခင္း အေၾကာင္းတည္း။ ထုိပို႔စ္ကို ေရးျခင္းအတြက္ မိတ္ေဆြမ်ား၏ ၿငိဳျငင္ျခင္းကိုလည္း
ခံရ၏။ ကြ်န္ေတာ့ကို အစာမေၾကၾက။
၎တို႔စာေရးသားပံုကိုၾကည့္၍
၎တို႔၏ အခ်ိန္မ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္ႏွေျမာမိေလသည္။ ေက်ာင္းကို ၁၅ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂၀
မွ် တက္ခဲ့ပါလ်က္ စာကုိ အၿမီးအေမာက္တည့္ေအာင္ မေရးတတ္သည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ဟုလည္း
အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ေတြးမိ၏။ (ကြ်ႏု္ပ္က ထိုသို႔ေျပာလွ်င္ အမ်ားစုက ပညာေရးစနစ္ႀကီးကို
လက္ညိႈးထိုးၾကပါလိမ့္မည္။)
ေနာက္တစ္ခုမွာ
သင္တန္းမ်ား အေရးႀကီးပံု ျဖစ္၏။
တစ္ခုခုကို
ေသေသခ်ာခ်ာ တတ္ဘို႔ရာ ဆရာႏွင့္ က်က်နန သင္ေပးရသည္။ ဆရာႏွင့္မဟုတ္လွ်င္ေသာ္မွ ဆရာကဲ့သို႔
အားကိုးရေသာ စာအုပ္၊ ဗီဒီယို စသည္တို႔ႏွင့္ မိမိဘာသာ က်က်နန ေလ့လာဆည္းပူးရသည္။ (ကြ်န္ေတာ္
AutoCAD ေလ့လာရာတြင္ ဆရာေအာင္ျမင့္၏ စာအုပ္ကိုဖတ္ကာ စာအုပ္ထဲတြင္ပါသည့္ နည္းမ်ားအတိုင္း
ေလ့က်င့္ၿပီး တတ္ေျမာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။)
ကြ်န္ေတာ္
ကြန္ျပဴတာစသင္ေတာ့ ၁၉၉၆ ထင္ပါသည္။ ကိုဖိုးခြားက ေရဆင္းသို႔လာကာ စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသုိလ္
ဆရာဆရာမမ်ား အတြက္ ကြန္ျပဴတာ သင္တန္းဖြင့္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ အဲသည္တံုးက Window 3.1။
Pentium ေတာင္မွ မေပၚေသး။ 386, 486 မ်ားသာ ရိွေသးသည္။ ေနာက္မွ pentium 2 စသျဖင့္ ေပၚခဲ့တာျဖစ္၏။
သည္လို
သင္လိုက္ေတာ့ ကြန္ျပဴတာတစ္လံုး တည္ေဆာက္ပံုအေၾကာင္း သိသြားသည္။ Window အေၾကာင္း နားလည္သြားသည္။
Microsoft Office ကို ေကာင္းေကာင္း သံုးတတ္သြားသည္။ ထို႔ထက္ ကြ်န္ေတာ္ ေရဆင္းမွထြက္လာၿပီး
ရန္ကုန္တြင္ကိုဖိုးခြားထံ၌ပင္ ကြန္ျပဴတာသင္တန္းမ်ား ျပေတာ့ ပိုမို နားလည္ရသည္။
ကြန္ျပဴတာႏွင့္
စာရိုက္ရာတြင္ ကီးဘုတ္ကိုႏိွပ္၍ စာလံုးမ်ား ေပၚလာသည္ ဆိုရံုမွ်ရံုႏွင့္ မၿပီးပါ။ ေသသပ္လွပေသာ
စာတစ္ေစာင္ျဖစ္ေအာင္ ျပင္တတ္ရန္ လိုပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ျပင္တတ္ရန္မွာ Office တြင္ပါသည့္
tool မ်ားကို သ႔ူေနရာႏွင့္သူ သံုးတတ္မွ ျဖစ္သည္။
ေပးပို႔လာေသာ
စာမူအမ်ားစုကိုၾကည့္လွ်င္ ကြန္ျပဴတာကို က်က်နန မကိုင္တတ္မွန္း သိသည္။ ဥပမာဆုိရလွ်င္
-
စာပုိဒ္အစ၌
လက္မဝက္ခန္႔ခ်န္ကာ ေရးရသည္။ ဤသည္မွာ ဘာမွမခက္ပါ။ ကီးဘုတ္ေပၚမွ tab key တစ္ခ်က္ ႏွိပ္လိုက္လွ်င္
ကိစၥၿပီးသည္။ စာပုိဒ္တိုင္း အညီရသည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္ကို နားမလည္ေတာ့ space bar ကိုေတာက္ေလွ်ာက္ႏိွပ္ကာ
လုိခ်င္သည့္ေနရာေရာက္ေအာင္ လုပ္သည္။ ထိုအခါ စာပုိဒ္မ်ားကို အညီမရေတာ့။ ကြ်န္ေတာ္ျပန္ျပင္သည့္အခါ
အေတာ္ ေခါင္းကိုက္ရသည္။
ျမန္မာစကားတြင္
"ဆရာမျပ၊ ငါးပိဖုတ္ေတာင္ နည္းမက်" ဟူေသာ စကားပံုသည္ ရိွ၏။
ငါးပိဖုတ္တာ
ဘာမွခဲယဥ္းသည့္အလုပ္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ဆရာက ေသေသခ်ာခ်ာ သင္မေပးလွ်င္ ဖုတ္ထားသည့္ ငါးပိမွာ
အျပင္တြင္ မီးကြ်မ္းေနၿပီး အတြင္းက မက်က္တာမ်ိဳးႏွင့္ ႀကံဳရတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္အလုပ္မ်ိဳးမဆို
ဆရာႏွင့္ သင္ေပးရန္ အေရးႀကီးသည္ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္၏။
မည္သည့္ပညာရပ္ကိုျဖစ္ေစ
ဆရာႏွင့္ က်က်နန ေလ့လာသင္ယူၾကပါ။ ၿပီးစလြယ္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း မလုပ္ၾကပါႏွင့္ ဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါေၾကာင္း
-
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း
၂၇
မတ္လ၊ ၂၀၁၈
No comments:
Post a Comment