Saturday, August 24, 2013

ဘ၀ေနနည္း အႏုပညာ (၂)

(၇) အဒိႏၷာဒါန

            ခုတစ္ခါ ေနာက္သီလတစ္ခုျဖစ္တ့ဲ အဒိႏၷာဒါနကံအေၾကာင္းဆက္ေျပာျပမယ္။
            ဒီကံကလည္း လူ႔ဘ၀ ေနမႈထိုင္မႈမွာ အင္မတန္ အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ဦးႀကီးေသေသခ်ာခ်ာရွင္းျပမယ္။ အဒိႏၷာဒါနကံကုိ ခိုးတယ္လို႔ ဘာသာျပန္ရင္ မျပည့္စံုဘူး။ ခိုးတယ္ဆိုတာ အဒိႏၷာဒါနကံရ့ဲ အစိတ္အပိုင္းေလး တစ္ခုမွ်သာျဖစ္တယ္။ ပါဏာတိပါတ ကံလုိပဲ အဒိႏၷာဒါနကံလည္း အင္မတန္သိမ္ေမြ႔တယ္။ အဲဒါကိုနင္တို႔နားလည္ေအာင္ ဥပမာေတြနဲ႔ ရွင္းျပမယ္။
            အဒိႏၷာဒါနာဆိုတာ သူတစ္ပါးရဲ့ပစၥည္းျဖစ္ေစ၊ အခ်ိန္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္အားျဖစ္ေစ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္မပိုင္တဲ့အရာကို မူလပိုင္ရွင္ မသိဘဲျဖစ္ေစ၊ မသိေအာင္ဖံုးဖိလို႔ျဖစ္ေစ မတရားသျဖင့္ ရယူတာဘဲ။
            လူတစ္ေယာက္ဟာ ကုမၸဏီတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရဌာနတစ္ခုခုမွာ အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုပါစို႔။ အဲဒီလူကို လခေပးထား တာသည္ သူယူရမဲ့တာ၀န္ကို အျပည့္အ၀ ထမ္းေဆာင္ဘို႔ ေပးထားတာ။ စင္ကာပူမွာ အလုပ္ခ်ိန္ မနက္ ၈ နာရီကေန ညေန ၅ နာရီထိ ၈ နာရီလုပ္ရတယ္။ ၁၀ နာရီမွာ ေကာ္ဖီခ်ိန္ မိနစ္ ၂၀၊ ေန႔ခင္း ၁၂ နာရီမွာ ေန႔လည္စာစားခ်ိန္ တစ္နာရီ၊ ညေန ၃ နာရီမွာ ေကာ္ဖီခ်ိန္ မိနစ္ ၂၀ ေပးထားတယ္။ ဒါက တရား၀င္နားတဲ့အခ်ိန္။
            ဆိုေတာ့ အဲဒီတရား၀င္နားဘို႔ ေပးထားတဲ့အခ်ိန္ကလဲြၿပီး က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အဲဒီလူဟာ သူ႔မွာတာ၀န္ မရိွဘူးလား။ အဲဒီလူ အခ်ိန္ျပည့္အလုပ္လုပ္၊ မလုပ္ဆုိတာကို စီစီတီဗီနဲ႔ ၾကည့္ေနစရာအေၾကာင္းမရိွဘူး။ သူ႔ကို တန္ရာတန္ေၾကး လခေပးထားတဲ့အတြက္ လုပ္ေပးဘို႔လို႔ သူ႔မွာတာ၀န္ရိွတယ္။ သူ႔ကို အတင္းရိုက္ခိုင္းေနစရာကို မလိုဘူး။ အဲဒါကို အဲဒီလူက သူ႔ဟာသူခံယူထားရမယ္။
            တကယ္လို႔ အဲဒီလူက အလုပ္ထဲမွာ ခုိကပ္ေနမယ္။ တျခားလူေတြလည္း မရိွေရာ၊ အလုပ္မလုပ္ဘဲ သူ႔ဟာသူ လုပ္ခ်င္ရာ ေတြလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူဟာ အဒိႏၷာဒါနာကံထိုက္တာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ သူ႔ကို အလုပ္လုပ္ဖို႔ ပိုက္ဆံေပး ခိုင္းထားတဲ့အခ်ိန္ေတြကို သူ ခိုးယူျဖဳန္းတီးပစ္လိုက္လို႔ဘဲ။ ကိုယ့္ကိုေပးထားတဲ့ လခနဲ႔ ကိုယ္လုပ္ရတာ မတန္ဘူးထင္သလား၊ သူေဌးကို ေပၚတင္သြားေျပာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္ထြက္။ ကိုယ့္ကိုတန္ရာတန္ေၾကးေပးတဲ့ဆီ သြားလုပ္ေပါ့။ အင္မတန္ ရွင္းေနတာ ပဲ။ ဒီလခကို ကိုယ္က ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံထားတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဒီအလုပ္ကို တာ၀န္ေက်ေအာင္ကို လုပ္ေပးရမယ္။
            ငါရို႔တိုင္းျပည္မွာ အဲဒါမ်ိဳးေတြအမ်ားႀကီးရိွခဲ့ဖူးတယ္။ နင္တို႔က ငယ္ေသးလို႔ နားလည္ခ်င္မွ နားလည္မယ္။ ရံုးကို နာရီ၀က္ေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွ လာတယ္။ နာရီ၀က္ေလာက္ ေစာျပန္တယ္။ ထမင္စားခ်ိန္ကိုလည္း ဟိုဘက္ ၁၅ မိနစ္၊ သည္ဘက္ ၁၅ မိနစ္ ေလာက္စီ၊ စုစုေပါင္း နာရီ၀က္ေလာက္ ခိုးလုိက္ေသးတယ္။ ၾကားထဲမွာ လဖက္သုတ္စားလုိက္၊ ဟိုမင္းသမီးနဲ႔ ဒီမင္းသား ဟ၀ွာျဖစ္ၾကတာေတြ စုၿပီး အတင္းတုတ္လိုက္။ တစ္ေန႔လံုးေနလို႔ လုပ္ခ်ိန္ ၄ နာရီမျပည့္ဘူး။ (အခု ပင္စင္ယူသြားၾကၿပီ ျဖစ္တဲ့ အရင္ မဆလေခတ္တံုးက ၀န္ထမ္းေတြကို ေျပာတာပါခင္ဗ်ာ။ အခုေခတ္၀န္ထမ္းေတြ မပါပါဘူး။ ေတာ္ၾကာ အလကား ေနရင္း အဆဲခံေနရဦးမယ္။)
            ငါတို႔တိုင္းျပည္ႀကီး LDC (Least Development Country) ဘ၀ကို ေဇာက္ထုိးမိုးေမွ်ာ္ ထိုးက်သြားရတဲ့ အေၾကာင္းေတြ မွာ အဲဒီ တရား၀င္၊ တိတ္တိတ္ပုန္း ငတက္ျပားေတြလည္း တစ္ေၾကာင္းအပါအ၀င္ပဲ။ ေျပာလုိက္ေတာ့ျဖင့္ ၀ိပႆနာ၊ ဘာ၀နာ။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းကေန တစ္ျပားသားမွ မေလွ်ာ့ဘူး။ ေတာ္ၾကာ၀င္လိုက္ရျပန္ၿပီ ဆယ္ရက္စခန္း၊ ေတာ္ၾကာ အဓိဌာန္၀င္တာ ဘယ္ႏွစ္ရက္။ ရံုးေရာက္ေတာ့ အဲဒီဆယ္ရက္စခန္းနဲ႔ အဓိဌာန္ေတြအေၾကာင္း ေဖာက္သည္ခ်ေနရတာ ၃ ရက္နဲ႔မၿပီးဘူး။ ကိုယ္ ကိုယ္ႏိႈက္က အဒိႏၷာဒါနာကံေတြ က်ဴးလြန္ေနတယ္ဆိုတာ သေဘာမေပါက္ဘူး။
            ေနာက္တစ္ခု။ ဘုရားဒကာ၊ ေက်ာင္းဒကာႀကီးေတြ။ လူေရွ႔သူေရွ႔မွာေတာ့ တိုက္ပံုႀကီးေတြ၊ ေခါင္းေပါင္းႀကီးေတြနဲ႔၊ အက်ပါလား။ ခန္႔ခန္႔ႀကီး။ တဟဲဟဲနဲ႔ ေျပာလိုက္ရတဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း။ ဟိုပေရာဂ်က္အတြက္ သိန္း ၁၀၀၀ လဲခ်ေပးလုိက္ ေရာ အဲဒီ ဘုရားဒကာႀကီးအိတ္ထဲ သိန္း ၅၀၀ ေလာက္၀င္သြားတယ္။ ဘုရားဒကာႀကီးက သူ႔တပည့္ေတြကို ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ တဲ့ အေနနဲ႔ အဲဒီပေရာဂ်က္ႀကီးကို ကိုယ့္တပည့္သားေျမးေတြကို လက္လဲႊလုိက္တယ္။ ပေရာဂ်က္လဲရၿပီဆိုေရာ အဲဒီတပည့္ သားေျမးေတြကလည္း အေဖ့ဆီက အေမြရတဲ့အလား၊ တစ္ခါတည္း တိုက္ခန္းေတြေဆာက္၊ ေျမေတြ ေကာက္ကက္၀ယ္လိုက္ၾက တယ္။ အဲဒီလို အဆင့္ဆင့္ျဖတ္အုပ္လုိက္ၾကတာ ပေရာဂ်က္လုပ္ဖို႔အတြက္က်ေတာ့ ပိုက္ဆံ သိန္း ၁၀၀ ေတာင္ အႏိုင္ႏုိင္ က်န္ေတာ့တယ္။ အဲဒီ သိန္း ၁၀၀၀ တန္ပေရာဂ်က္ႀကီးကို ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျပ၊ အေပၚယံမွာ သနပ္ခါးလိမ္းေပးလုိက္တာ ေဖြးလို႔၊ လွလို႔။ ဖြင့္လုိက္ရတဲ့ လမ္း၊ ျဖတ္လိုက္ရတဲ့ ဖဲႀကိဳး။ ေကာင္မေလး လွလွေလးေတြက ဗန္းေလးေတြ ကိုင္လိုက္လို႔။ ေသာက္က်ိဳးနဲ။ သူတို႔မွ မဖြင့္လုိက္ရရင္ ဒီလမ္းႀကီး ျဖတ္သြားလို႔မရေတာ့မဲ့အတိုင္း။ လမ္းဖြင့္လို႔ တစ္လေလာက္လဲၾကာေရာ အဲဒီလမ္းႀကီး ဟိုနားကက်ိဳး၊ ဒီနားကေပါက္။ ၆ လေလာက္လဲၾကာေရာ သံုးလုိ႔မရေတာ့ဘူး။
            အဲဒီေတာ့ ဒီတိုင္းျပည္မွ မမဲြ။ ဘယ္တိုင္းျပည္မဲြမလဲ၊ ေျပာ။ ဒါေပမဲ့ ဟိုအေကာင္၊ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားက လံုခ်ည္ သြားရုပ္တာက်ေတာ့ အဲဒီလူႀကီးေတြကပဲ မရအရဖမ္း၊ အမႈေတြဆင္ၿပီး ဒဏ္ေငြရိုက္၊ ေထာင္ခ်လုပ္ၾကတာပါကလား။ ငါတို႔ခိုးတာ လူမျမင္ဘူး။ မင္းလဲ လူမျမင္ေအာင္ခိုးလို႔ သင္ခန္းစာေပးေနတာနဲ႔ မတူဘူးလား။
            ဦးႀကီးေျပာခ်င္တာက ကိုယ္ကိုးကြယ္ေနတဲ့ဘာသာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မေလးစားဘူး။ ဘုရားေရွ႔သြားရြတ္ေနတဲ့၊ ဘုန္းႀကီးေတြဆီသြားၿပီး ေဆာက္တည္ေနတဲ့ အဒိႏၷာဒါနာဆိုတာကို ဘာမွန္းမသိၾကဘူး။ သိလဲမသိခ်င္ဘူး။ သိေတာင္မွ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတယ္။ အဲဒါ ဘာလုပ္တာတဲ့လဲ။ ဘာခံယူခ်က္လဲ။ ဘာကိစၥ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ဘုရားကို သြားညာေနၾကသလဲ။ သူမ်ား ဘာသာေတြက်ေတာ့ ေျပာလိုက္ရတဲ့ မေကာင္းေၾကာင္း။ ငါလုပ္ေနတာ ဟုတ္သလားလို႔ ဘယ္သူျပန္ဆန္းစစ္သလဲ။
ေနာက္ၿပီး အခ်ိန္ခိုးတာ။ သူမ်ားအားမွန္းမသိ၊ မအားမွန္းမသိ သြားလည္။ အေရမရအဖတ္မရေတြေျပာ။ တစ္ဖက္သားက အားနာလို႔သာ နားေထာင္ေနရတယ္၊ သူ႔မွာလုပ္စရာေတြရိွေသးေတာ့ ျပန္ေစခ်င္လွၿပီ။ ျပန္ပါေတာ့လို႔ ႏွင္လႊတ္လို႔ကလည္း မေကာင္း။ ျမန္မာစကားပံုေတာင္ ရိွေသးတယ္။ “ဧည့္သည္ညဥ့္နက္၊ အအိပ္ခက္” တဲ့။ အိမ္ရွင္လုပ္တဲ့သူက အိပ္ခ်င္လွၿပီ။ ဧည့္သည္ကေတာ္ေတာ္နဲ႔ မျပန္ေတာ့ အိပ္လို႔မရတဲ့ ဒုကၡကိုေျပာတာ။ အဲဒါက အခ်ိန္ခိုးတာ။ တျခားလူအခ်ိန္ကို သြားခိုးတာ။
            အဲဒီကိစၥ ဦးႀကီးလည္း မႀကိဳက္ဘူး။ ကိုယ့္မွာက လုပ္စရာေတြ တပံုႀကီး။ ဧည့္သည္လာလို႔ ဧည့္ခံစကားေျပာေနရတယ္။ ဧည့္သည္ကလည္း အလုိက္မသိဘူး။ ေတာေရာက္ေတာင္ေရာက္။ ဘာတဲ့၊ အလႅာပ၊ သလႅာပတဲ့။ ဦးႀကီးကေတာ့ မႀကိဳက္ဘူး။ ေျပာစရာရိွတာေျပာ၊ ျပန္။
            ဒါေပမဲ့လည္း လူ႔ေလာကမွာ တစ္ခါတစ္ခါ ကိုယ္မႀကိဳက္ေပမဲ့ သည္းခံလုပ္ေနရတာေတြလည္း ရိွတာပဲ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခင္မင္ရင္းႏွီးတယ္ဆိုတာကလည္း အဲဒီလို အလႅာပ၊ သလႅာပေျပာ၊ ဟုိသြား၊ ဒီသြား၊ အတူလည္၊ စားၾကေသာက္ၾက။ ဒီလိုမွ ရင္းႏွီးမႈကိုရတာကိုး။ ဦးႀကီးလုိသာ လုိတာပဲေျပာ၊ ၿပီးရင္ျပန္ေတာ့ဆို ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ခင္မင္ရင္းႏွီးတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ပါေတာ့ မလဲ။ ဒါေပမဲ့ အလႅာပ၊ သလႅာပေျပာရင္ တျခားသူ အားမအားေတာ့ ၾကည့္သင့္တာေပါ့။ သူ႔မွာ ဘာေတြလုပ္စရာရိွေနသလဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။
            ေနာက္တစ္ခုက ေစ်းသည္ေတြ။ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တယ္ဆိုတာ သာမန္ ရိုးရိုးသားသားလုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကရင္ အဲဒါ သမၼာအာဇီ၀၊ တရားနဲ႔ညီတဲ့အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအလုပ္။ ဒါေပမဲ့ ငါတို႔ဆီမွာဖတ္ရတဲ့သတင္းေတြၾကားရတာ အင္မတန္ စိတ္မခ်မ္းသာစရာေကာင္းတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ဒီေလာက္ထြန္းကားတဲ့၊ တရားပဲြႀကီးေတြ တခ်ိမ္းခ်ိမ္းက်င္းပေနတဲ့တိုင္းျပည္မွာ ဒါမ်ိဳးေတြလုပ္ေနတာ ကိုယ့္မ်က္ႏွာကိုယ္ေတာင္ ဒါးနဲ႔လွီးဘို႔ေကာင္းတယ္။
            နင္တို႔လည္း ၾကားမိမွာေပါ့။ ေတာ္ၾကာ ဘယ္စားေသာက္ကုန္မွာေတာ့ျဖင့္ အႏၱရာယ္မကင္းတဲ့ ဓာတုေဆး၀ါးေတြပါလို႔၊ ေတာ္ၾကာ ဘယ္ငါးပိေတြမွာေတာ့ျဖင့္ ဘာေဆးေတြပါလို႔။ ေတာ္ၾကာ ဘယ္တိုင္းရင္းေဆးေတြကိုေတာ့ျဖင့္ ပိတ္ပင္လိုက္ျပန္ၿပီ။ အဲဒါ ဘာေတြျဖစ္ေနတာလဲ။ နင့္ႀကီးႀကီးေျပာတာေတာ့ ငါးပိေတြေတာင္ ၀ယ္မစားရဲဘူး ဆုိပါလား။ ငါးပိဆို ယင္လိုက္မယ္။ ယင္နားရင္ ပိုးေလာက္လန္းတြယ္မယ္။ ဒီေတာ့ ပိုးေလာက္လန္းမတြယ္ေအာင္ လံုေအာင္ဖံုးအုပ္ထားမယ္။ က်က်နန သိုေလွာင္ ထားမယ္ဆိုတဲ့အစား ငါးပိကို ပိုးသတ္ေဆးနဲ႔ ျဖန္းသတဲ့။ ၾကည့္စမ္း၊ ဘယ့္ေလာက္ အသိဉာဏ္ႏံုနဲ႔လုိက္တဲ့ သူေတြလဲ။ အခုလဲ ၾကားရျပန္ၿပီ။ ငါးပိမွာ ဓာတ္ေျမၾသဇာေတြပါတယ္တဲ့။ ဦးႀကီးျဖင့္ နားကိုမလည္ႏိုင္ဘူး။
            သမာဓိခ်ိန္ခြင္တဲ့။ ျမန္မာျပည္မွာဘဲ ရိွတယ္။ ဘယ့္နဲ႔ကြယ္။ ၀ယ္တဲ့လူက တစ္ဆယ္သား၀ယ္ရင္ တစ္ဆယ္သားအျပည့္ ေပးရမွာ မဟုတ္လား။ ဘာကိစၥ သမာဓိခ်ိန္ခြင္ သြားခ်ိန္ေနစရာရိွမလဲ။ အင္မတန္ရွက္စရာေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ မဟုတ္ဘူး လား။ သာသနာ ေနလုိလလိုထြန္းကားေနတဲ့ ငါတို႔တိုင္းျပည္မွာ ျဖစ္ေနတာေတြ။ တစ္ပိသာ၀ယ္တာကို ၉၅ က်ပ္သားပဲ ခ်ိန္ေပး လုိက္တယ္။ ၅ က်ပ္သားခိုးထားလိုက္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီေစ်းသည္ကို သမၼာအာဇီ၀လုပ္ေနပါတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္မလား။ ခုနက ၀က္သတ္ေနတဲ့သူက ျဖဴျဖဴစင္စင္လုပ္ေနတယ္ဆုိရင္ အဲဒီေစ်းသည္ထက္ အမ်ားႀကီးသာတယ္။
            ေနာက္ၿပီး ဆီေရာင္းတာ။ ဆီဆိုတာ သိတဲ့အတိုင္း ခြက္ထဲကေလာင္းခ်လိုက္ရင္ ခ်က္ခ်င္းအကုန္က်သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္နည္းနည္းယူတယ္။ အဲဒါကို အခြင့့္ေကာင္းယူၿပီး ဆီကိုခ်င္ၿပီးၿပီးခ်င္း၊ ခြက္ကိုခ်က္ခ်င္း ျပန္ရုတ္လိုက္တယ္။ ဆိုေတာ့ ဆီက ခြက္မွာကပ္က်န္ေနခဲ့တယ္။ တကယ္လို႔ သူသာ မွန္မွန္ကန္ကန္ေရာင္း၀ယ္၊ လုပ္ကိုင္စားေသာက္တာ မွန္ရင္ အဲဒီဆီကို အကုန္ကုန္ေအာင္ အခ်ိန္ယူထည့္မေပးသင့္ဘူးလား။ အခ်ိန္မရဘူး၊ ေနာက္မွာ ၀ယ္သူေတြ တန္းစီေနတယ္ ဆိုရင္ ခြက္ထဲကပ္က်န္ေနမဲ့ဆီအစား နည္းနည္းပိုထည့္ေပးလိုက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။ အဲဒါ ကိုယ္က်င့္တရားအေပၚ ခံယူထားတဲ့ စိတ္ဓာတ္အေပၚ မူတည္ေနတယ္။ အဲဒီလို ဆီကို ၀ယ္တဲ့သူဆီကေန မသမာတဲ့နည္းနဲ႔ ကုပ္ကပ္ယူထားလိုက္တာဟာ အဒိႏၷာဒါနာ ပဲ။ အဲဒီစိတ္ဓာတ္သာရိွေနလို႔ကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေရွ႔သြား ငါးပါးသီလခံမေနနဲ႔၊ အလကားဘဲ။ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ဘုရားကို သြားညာတာနဲ႔ တူေနလို႔ မုသာ၀ါဒကံေတာင္ အလိုလုိက်ဴးလြန္ေနၿပီးသားျဖစ္မယ္။  
            ေနာက္တစ္ခု၊ လယ္သမားေတြ စပါးေရာင္းတာ။ ငါ့မွာကလည္း ေျပာစရာေတြ ေပၚေပၚလာတယ္။ ေပၚဆို အရင္ ကတည္းက ဒါေတြျမင္ေနၾကားေနခဲ့ရလို႔ ငါ့စိတ္ထဲ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတာ ၾကာလွၿပီ။ နင္တို႔ေတာ့ ေတာမွာမေနခဲ့ရလို႔ သိခ်င္မွ သိမယ္။ စပါးခ်င္တာေတာင္ ရိုးရိုးခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ တင္းေတာင္းခ်င္းအတူတူ ခ်င္တဲ့အေပၚမူတည္ၿပီး တင္းပိုတာတို႔၊ လိုတာတို႔ လုပ္လို႔ရတယ္။ စပါးကို ေဟာသလို ေ၀ါကနဲ ဟုန္ၿပီးေလာင္းခ်လိုက္ရင္ စပါးဟာ တင္းေတာင္းထဲကို တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္၀င္သြား တာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ၁၆ ျပည္အျပည့္မရိွေတာ့ဘူး။ စပါးကို ေဟာသလို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းသြန္ထည့္မွ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ၀င္သြားလို႔ ၁၆ ျပည္ အျပည့္ရတယ္။
            ကိုယ္သာ ရိုးရိုးသားသားစိတ္ရိွတယ္ဆိုရင္ ဘာကိစၥ အဲဒီ စပါးခ်င္တာ ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနစရာရိွမလဲ။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါကို ခ်ိန္စဥ္းလဲ၊ ေတာင္းစဥ္းလဲလို႔ေခၚတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေတာမွာ စပါးကိုေတာင္သူေတြဆီက၀ယ္ၿပီး ကုန္သည္ေတြဆီ ျပန္ေရာင္းတဲ့ စပါးပဲြစားဆိုတာရိွတယ္။ အဲဒီစပါးပဲြစားေတြမွာ တင္းေတာင္းႏွစ္မ်ိဳးရိွတယ္ဆိုပါလား။ ေတာင္သူေတြဆီက ၀ယ္တဲ့တင္းေတာင္းက နည္းနည္းပိုႀကီးၿပီး ကုန္သည္ေတြဆီျပန္ေရာင္းတဲ့ တင္းေတာင္းကေတာ့ နည္းနည္းေသးတယ္။ ဦးႀကီး ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေတာမွာေနတံုးက သူမ်ားေတြ ေျပာတာ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားဖူးတာ။ ဒါေပမဲ့ ခုျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းစာၾကည့္ရင္ ဒါ အမ်ားႀကီးျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အဲဒါကို အဒိႏၷာဒါနာမေခၚရင္ ဘယ္ဟာကို သြားေခၚမလဲ။
            နင္တုိ႔ေတာ့ ၾကားဖူးလားမသိဘူး။ ၾကက္သား၊ ၀က္သားေတြကို ေရထိုးေရာင္းတယ္ ဆိုတာ။ ဦးႀကီးတို႔ ေရဆင္းမွာ ေနတံုးက နင့္ႀကီးႀကီး အဆုပ္ထဲေရ၀င္လို႔ ရန္ကုန္လာ ေဆးကုရတယ္။ အဲဒီတံုးက ငါတို႔တည္းတာ ရြာမေက်ာင္းလမ္းထဲက ေရခဲစက္၀င္းထင္တယ္၊ ကိုျမင့္လြင္၊ မ၀င္းတို႔ အိမ္မွာ။
            တစ္မနက္ ငါအိပ္ယာထ မ်က္ႏွာသစ္ေနတံုး ဟိုဘက္လမ္းမွာ လူေတြ အ၀တ္ေလွ်ာ္တဲ့ဒန္ဇလားႀကီးေတြရယ္၊ စက္ဘီး ေလထိုးတဲ့ ပိုက္ႀကီးေတြရယ္နဲ႔ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကတာ။ ငါလည္း ဘာပါလိမ့္လို႔ မလွမ္းမကမ္းကေန သြားစပ္စုမိတယ္။ ေအာင္မေလး ကြယ္။ ၾကက္ပိန္ေလးေတြကို ၀ဖီးေနတဲ့ၾကက္ႀကီးေတြ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာပါလား။ ဒန္ဇလားႀကီးထဲမွာ အေမြးႏႈတ္ၿပီးသား ၾကက္ေတြထည့္ထားၿပီး တစ္ေယာက္က စက္ဘီးေလထိုးတံနဲ႔ တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ ေရေတြ ထိုးထည့္ေနတာ။ အံ့ၾသကုန္ ႏိုင္ဖြယ္ပဲ။ ဘာအဆင့္ျမင့္နည္းပညာမွ မလို၊ ဘာပိုက္ဆံမွမသံုးရဘဲနဲ႔ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ၾကက္ေတြဘဲေတြကို ၀ဖီးလာေအာင္ လုပ္တဲ့ႏိုင္ငံ၊ ကမၻာေပၚမွာ ဦးႀကီးတုိ႔တစ္ႏိုင္ငံပဲ ရိွမယ္ထင္ပါရဲ့။ 
            နင္တို႔စဥ္းစားၾကည့္စမ္း။ အေလးကလည္း ခုိးေသးတယ္၊ ေရကလည္းထိုးေသးတယ္၊ ဒါ့အျပင္ ၾကက္ေတြက ျဖဴဖတ္ ျဖဴေလ်ာ္ျဖစ္ေနရင္ ၀ယ္တဲ့သူမႀကိဳက္ဘူးဆိုၿပီး ေဆးကလည္း ဆိုးလိုက္ေသးတယ္။ ၀ယ္တဲ့သူေတြခမ်ာ ဘာရစရာရိွေတာ့သလဲ။ လုပ္ပံုေတြ ေျပာပါတယ္။
            ေျပာရမယ္ဆို အမ်ားႀကီးပါဟာ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာလက္စနဲ႔ နည္းနည္းေတာ့ ေျပာလုိက္ရဦးမယ္။ ငါတို႔ငယ္ငယ္တံုးက ခုေခတ္ လို အသင့္၀တ္ အထည္ေတြသိပ္ရိွေသးဘူး။ ပိတ္စကို၀ယ္ၿပီး ခ်ဳပ္တဲ့လူဆီမွာ ကိုယ္တိုင္းေပး ခ်ဳပ္တယ္။ နင္တို႔ဘဘလဲ တကယ္ေတာ္တဲ့ စက္ခ်ဳပ္ဆရာႀကီးပဲ။ ငါတို႔ရြာမွာ စက္ခ်ဳပ္တတ္တာ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ပဲရိွတယ္။ အခု အိမ္က အပ္ခ်ဳပ္စက္ ႀကီးဟာ နင့္ဘဘ လူပ်ိဳဘ၀ကတည္းက စက္ႀကီး။ စင္းဂါးတံဆိပ္။ ခုထိ ေကာင္းေနေသးတယ္။
            ပိတ္စကိုေတာ့ ကြင္းေကာက္တုိ႔၊ ဟသၤာတို႔သြားရင္ ၀ယ္တယ္။ အရင္တံုးက လူေတြဟာ ရိုးရိုးသားသားပါဟာ။ ဘာ ကူလီကူမာမွ မမ်ားဘူး။ ခုေခတ္က်မွ ဘယ့္ႏွယ္ ကေျပာင္းၿပိ၊ ကေျပာင္းျပန္၊ ကိုးယို႔ကားယားေတြ ျဖစ္လာရတယ္ မဆိုႏိုင္ဘူး။ လူေတြရဲ့ ေလာဘေတြျဖစ္မွာေပါ့။
            အဲဒီပိတ္စ၀ယ္တာမွာလည္း ၾကည့္လိုက္ဦး။ ဖ်င္စဆိုတာ ဆဲြလိုက္ရင္ စန္႔ပါလာတာပဲ။ ရိုးရိုးသားသား အထည္ေရာင္းတဲ့ သူဆုိရင္ ဖ်င္စကို ကိုက္ေတာင္နဲ႔တိုင္းတဲ့အခါ ဒီအတိုင္း၊ ဖ်င္စအရိွအတိုင္း တိုင္းေပးမွာေပါ့။ ေဟာ၊ မရိုးသားတဲ့ အထည္သည္ က်ေတာ့ ၀ယ္တဲ့သူကို စကားေတြေဖာင္ေလာက္ေအာင္ေျပာၿပီး ဖ်င္စကိုရသေလာ ဆဲြတိုင္းလိုက္တယ္။ စကားေျပာတယ္ဆိုတာ ၀ယ္တဲ့သူက သူတိုင္းတဲ့ဆီ အာရံုမေရာက္ေအာင္ လဲႊထားတာ။ ဒီေတာ့ အကႌ်ခ်ဳပ္ဘို႔လို႔ သံုးေတာင္၀ယ္တယ္။ သံုးေတာင္မျပည့္ တဲ့အခါက်ေတာ့ ခ်ဳပ္တဲ့ေနရာမွာ ျပႆနာတက္တယ္။ သူ႔ကိုယ္တိုင္း အတိအက် မခ်ဳပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီျပႆနာေတြ ဒီတစ္ခါ ရန္ကုန္ျပန္ရင္ နင့္ဘဘ ေမးၾကည့္။ သူေကာင္းေကာင္းသိတယ္။
            ေနာက္တစ္ခုက ကား၊ ရထားခိုးစီးတာ။ ရထားကို လက္မွတ္၀ယ္မစီးဘဲ လက္မွတ္စစ္ဒီတဲြလာရင္ ဟိုဘက္တဲြ သြား ေရွာင္ေနတယ္။ သူတင္မဟုတ္ဘူး။ ကေလးေတြကိုပါ ပိုက္ဆံမကုန္ေအာင္ ရထားဘယ္လိုစီးရမယ္ဆိုတာ သင္ေပးေသးတယ္။ ျဖစ္ပံု။ အဲဒါ ေကာင္းသလား။
ျငဳပ္သီးမႈန္႔လုပ္တဲ့သူေတြက ေကာင္းတဲ့ျငဳပ္သီးကို ၀ယ္မႀကိတ္ဘဲ ေစ်းသက္သာတဲ့ ဖလံျဖဴေတြ၀ယ္ႀကိတ္၊ ေနာက္ၿပီး ေဆးဆိုးေရာင္း။ မီးေသြးေရာင္းတဲ့သူေတြကလည္း ပိုၿပီးအေလးခ်ိန္စီးတဲ့ ေျခတံုးေတြထည့္ေရာင္း။ ေရာင္ေတာ့လည္း မီးေသြး ေတာင္းကို ေရျဖန္းၿပီးေတာ့ခ်ိန္တယ္။
(ဖလံျဖဴဆိုသည္မွာ ေရာဂါက်သျဖင့္ အျဖဴ သို႔မဟုတ္ ၀ါက်င့္က်င့္ျဖစ္ေနေသာ ျငဳပ္သီးေတာင့္မ်ားျဖစ္၏။ ေျခတံုးဆိုသည္မွာ မီးေသြးဖုတ္သည့္အခါ မီးလံုး၀ကြ်မ္းမသြားဘဲ သစ္သားတစ္ပိုင္း၊ မီးေသြးတစ္ပိုင္းျဖစ္ေနေသာ တံုးမ်ားကို ေခၚသည္။ မီးထည့္သည့္ အခါ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္မီးမစဲြ၊ မီးစဲြသည့္အခါလည္း ေကာင္းေကာင္းမီးမေလာင္ႏိုင္ဘဲ မီးခိုးမ်ားအူေနတတ္သည္။)
ေနာက္ၿပီး မီတာခိုးသံုးတယ္။ နင္တို႔ေတာ့ သိမလားမသိဘူး။ လွ်ပ္စစ္ကို အိမ္ေတြပို႔တဲ့အခါ အဲဒီအိမ္က လွ်ပ္စစ္ ဘယ္ေလာက္သံုးသလဲသိရေအာင္ လွ်ပ္စစ္သံုးစြဲမႈကုိ တိုင္းတဲ့မီတာ တပ္ေပးထားတယ္။ လွ်ပ္စစ္က အဲဒီမီတာကိုျဖတ္ၿပီး အိမ္ဆီစီးသြားေတာ့ သူ႔အေပၚျဖတ္စီးသြားတဲ့လွ်ပ္စစ္ကို မွတ္ေပးထားတယ္။ မ်ားမ်ားသံုးရင္၊ မ်ားမ်ားစီးမယ္၊ မ်ားမ်ားပိုက္ဆံ ေပးရမယ္။ နည္းနည္းသံုးရင္ နည္းနည္းပဲစီးလို႔ နည္းနည္းပဲပိုက္ဆံေပးရမယ္။ အဲဒီေတာ့ မ်ားမ်ားသံုးၿပီး နည္းနည္းပဲ ပိုက္ဆံေပးရ ေအာင္ လွ်ပ္စစ္ကို မီတာကိုျဖတ္မစီးေစဘဲ ေက်ာ္စီးေစတယ္။ အဲဒါကို မီတာခိုးတယ္လို႔ေခၚတယ္။ မီတာခုိးတယ္ဆုိတာ မီတာပုံးကုိ ခြၿပီး ဟိုဘက္သည္ဘက္ ၀ါယာႀကိဳးနဲ႔ဆက္ၿပီးသံုးတာ။
မ်ိဳးစံုပါဘဲဟာ။ ငါသာအခ်ိန္ရရင္ ငါတို႔တိုင္းျပည္က အဲဒီခုိးနည္း၀ွက္နည္းေတြကို လုိက္သုေတသနျပဳၿပီး ဆရာႀကီး မဟာဂီတ ဦးၿပံဳးခ်ိဳက ေနေအးလိမ္နည္းေတြ စုေရးသလိုမ်ိဳး ေရးလိုက္ခ်င္ေသးတယ္။ အဲဒီလိုသာေရးလိုက္ရလို႔ကေတာ့ “အင္ဆိုက္ကလုိပီးဒီးယား ဗမာခိုးနည္းကား” ဆုိၿပီး က်မ္းစာအုပ္ႀကီး တစ္အုပ္ျဖစ္လာမလားမသိဘူး။
ေနပါဦးဟယ္။ အခု နင္တို႔စင္ကာပူေရာက္လာေတာ့ ဟို လွည္းတန္းေစ်းထိပ္မွာထားတဲ့ သမာဓိခ်ိန္ခြင္ဆိုတာလုိမ်ိဳး  ေတြ႔မိသလား။ NTUC က ခ်ိန္ခြင္ေတြ အေလးခိုးလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိသလား။ ေစ်းထဲက ၾကက္သား၊ ၀က္သားေတြ ေရထိုးတယ္ လို႔မ်ား ေတြ႔မိသလား။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ။ စင္ကာပူကလူေတြ ေန႔တိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားၿပီး ငါးပါးသီလ ယူေနလို႔လား။
ဒါျဖင့္ ငါတို႔တုိင္းျပည္မွာေရာ၊ ဘာျဖစ္လို႔ အဲဒီလို မလုပ္ႏိုင္ရမလဲ တဲ့။ တကယ္သာ ငါတို႔လူမ်ိဳးေတြဟာ ငါးပါးသီလကို အမွန္အကန္ ေစာင့္ခ်င္သပဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးဆီေတာင္ သြားစရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္ခ်ိန္ခြင္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖစ္ေအာင္ စစ္ေဆး ေနမယ္။ ကိုယ့္အေလးခ်ိန္ခြင္ တင္းေတာင္းေတြကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ခ်ိန္ကိုက္ေနမယ္။ ဟဲ့၊ နင္တို႔အေလးေတြတိုက္ၾကည့္ၾကဟဲ့။ ေတာ္ၾကာ အေလးေတြမျပည့္လို႔ရိွရင္ အလကားေနရင္း ငရဲငအံုေတြႀကီးေနမယ္ဟဲ့ လို႔ အခ်င္းခ်င္း သတိေတြေပးမယ္။ ကိုယ့္ တင္းေတာင္းေတြ မမွန္ရင္ေတာင္ ငါတို႔ေတာင္းကေတာ့ေဟ့၊ ေဟာင္းေနၿပီဆိုေတာ့ ခ်င္လိုက္ရင္ ႏုိ႔ဆီတစ္ဘူးေလာက္ ေလ်ာ့ ေလ်ာ့ေနတယ္။ ေရာ့၊ ေဟာဒီမွာ ႏို႔ဆီတစ္ဘူးထပ္ယူသြားလို႔ ေျပာမယ္ဆိုတဲ့ အေလ့အထေတြ ထူေထာင္လုိ႔ မရေတာ့ဘူးလား။  
သားျဖစ္သူ ပေရာဂ်က္ထဲက ပိုက္ဆံေတြ ဘုန္းလာရင္ေတာင္ မိဘလုပ္တဲ့သူေတြက မိွန္းစားမေနဘဲ ဟဲ့၊ င့ါသား၊ ပိုက္ဆံေတြ မ်ားလွခ်ည္လား။ ဘယ္ကရသလဲ။ မင္းပေရာဂ်က္ထဲကဆိုရင္ေတာ့ မယူေကာင္းဘူးေနာ္။ မရိွရင္ အေမတို႔ ငါးပိဖုတ္ နဲ႔ စားမယ္။ အဲဒီပိုက္ဆံေတြ မင္းျပန္မဆပ္ႏိုင္ရင္ တစ္သံသရာလံုး ခံရလိမ့္မေနာ္။ မမိုက္နဲ႔ငါ့သား လို႔ မေျပာေကာင္းေပဘူးလား။
ကိုင္း၊ ေျပာစမ္းပါ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ။ နင္တို႔က အခုမွ လူ႔ေလာကထဲ စ၀င္လာရမဲ့အရြယ္ေတြ။ အဲဒီ အတုမခိုးေကာင္း တဲ့ဟာေတြ အတုမယူနဲ႔။ အဲဒါေတြ ၾကပ္ၾကပ္ေရွာင္ၾက။ နင္တို႔လုိ လူငယ္ေတြက စၿပီး ပ်က္စီးေနၿပီးဆိုရင္ေတာ့ ဒီတုိင္းျပည္ႀကီး အဖတ္ဆယ္လို႔ ရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီတိုင္းျပည္ႀကီးကို နင္တို႔ပဲ ထူေထာင္ၾကရမွာ။ ဒီေတာ့ နင္တုိ႔ေတြ၊ နင္တို႔အရြယ္ရိွတဲ့ လူငယ္ေတြ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆေတြ ရိွေနဘို႔၊ ခံယူတတ္ဘို႔ အလြန္အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္။ အဲဒါကို နင္တို႔ ရင္ထဲ၊ ႏွလံုးထဲ၊ ေက်ာက္ကပ္ထဲ အေသြးအသားထဲမွာ စူးစူးနစ္နစ္ နားလည္သေဘာေပါက္ ထားဘို႔လိုတယ္။   

ဒါေပမဲ့၊ ဒီလို အႀကံအဖန္ေတြ၊ ညစ္တီးညစ္ပတ္ေတြျဖစ္လာတာ သိပ္မၾကာေသးဘူး။ သိပ္မၾကာေသးဘူးလို႔ ထင္တာပဲ။ ဦးႀကီးတို႔ငယ္ငယ္တံုးက ဒါမ်ိဳးေတြ မၾကားမိပါဘူးဟယ္။ တို႔ေတာက အိမ္ေတြြမွာ ဘယ့္ႏွယ္တံခါးရယ္လို႔ ရမလဲ။ အင္မတန္ ခ်မ္းသာတဲ့ အိမ္တခ်ိဳ႔တေလကလဲြလို႔ ဘယ္အိမ္မွ တံခါးရိွတာမဟုတ္ဘူး။ ဦးႀကီးတို႔ မိဘမ်ားအိမ္မွာလည္း တံခါးမရိွဘူး။ ေနာက္အရီးတို႔နဲ႔ေပါင္းေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီအိမ္မွာ တံခါးရိွတယ္။ တံခါးကို ၀ါးနဲ႔ ယက္ထားၿပီး သစ္သားေဘာင္ ကြပ္ထား တယ္။ တံခါးက ေတာ္ရံုအားနဲ႔ ဖြင့္လို႔မရဘူး။ အင္နဲ႔အားနဲ႔ တံခါးရြက္ႀကီးကို ဆဲြတင္ ရတာ။ ေနာက္ၿပီး သစ္သားေခ်ာင္းႀကီးနဲ႔ ကန္႔လန္႔ထိုးပိတ္တယ္။ အဲဒီသစ္သားေခ်ာင္းႀကီးကို မင္းတုပ္ လို႔ေခၚတယ္။
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအိမ္ေတြမွာ တံခါးမရိွဘူး။ ဒီအတိုင္းအိပ္ၾကတာဘဲ။ တံခါးမရိွတာတင္မဟုတ္ဘူး။ လယ္ၿပီးတဲ့အခါ စပါးေတြကို ရြာထဲမတိုက္ရေသးခင္ တလင္းထဲမွာ ဒီအတိုင္းပံုထားတာပဲ။ ဘယ္အေစာင့္ေတြ၊ အစက္ေတြရမလဲ။ ခိုးခ်င္လို႔ကေတာ့ ညဘက္ လယ္ထဲသြား စပါးေတြရိတ္လို႔ရတယ္။ တျခားေကာက္ပဲသီးႏွံေတြလည္း ဒီအတိုင္းေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ငါတို႔ဘက္မွာ စပါးခိုးရိတ္ တယ္တို႔ ေျမပဲခိုးႏႈတ္တယ္တို႔ ၾကားရခဲတယ္။

၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက ငါတို႔လူ႔အဖဲြ႔အစည္းဟာ ခိုးတာကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳေနၾကတယ္။ ခိုးတာကုိ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္အေနနဲ႔ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကတယ္။ ဦးႀကီးအေနနဲ႔ အဲဒီအေျခအေနႀကီးကို အလြန္အင္မတန္႔ကို စိတ္ပ်က္မိ တယ္။ နင္တို႔က ကေလးဆိုေတာ့ နားလည္ခ်င္မွ နားလည္ဦးမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါဘာလဲဆုိတာကို ဦးႀကီးရွင္းျပမယ္။ ႀကိဳးစား နားလည္ေအာင္လုပ္။
ဦးႀကီးတို႔ ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ အလုပ္ရွာတယ္။ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္အေက်ာ္ပိုင္းက။ အဲဒီမွာ ဦးႀကီးတို႔ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္း က အလုပ္တစ္ခုကို ဘာနဲ႔ခ်ိန္ထိုးၾကည့္သလဲဆိုေတာ့ ေအာက္ဆိုဒ္ ဆိုတာႀကီးနဲ႔ တိုင္းၾကတယ္။ ဘာရာထူးလဲ၊ ဘာတာ၀န္ေတြ ယူရမလဲဆိုတာ ဘယ္သူမွ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ယုတ္စြအဆံုး လခဘယ္ေလာက္ရသလဲ ဆိုတာေတာင္ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ သူတို႔ စိတ္၀င္စားတာ ေအာက္ဆိုဒ္။
အလုပ္တစ္ခု ဟန္က်မက်ဆိုတာကို အဲဒီ ေအာက္ဆိုဒ္ဆိုတဲ့ ေပတံနဲ႔တိုင္းတယ္။ အဲဒီအလုပ္ ဘယ္ေလာက္ ေအာက္ဆိုဒ္ မ်ားမ်ားရမလဲ။ ေအာက္ဆိုဒ္မ်ားတဲ့အလုပ္ဆို လူေတြအားက်တဲ့မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၀ိုင္းၾကည့္ၾကတယ္။ မၾကာခင္ သူေဌးျဖစ္ေတာ့မွာ ဆိုေတာ့ သူ႔အနားကို လူေတြ၀ိုင္းလာတယ္။ မ်က္ႏွာေတြက ၿပံုးလို႔။ အစ္ကိုႀကီးေရ၊ ညီေလးေရ၊ ေမာင္ေလးေရနဲ႔ အသံေလးေတြကို ခ်ိဳလို႔။ သမီးရွင္ေတြကလည္း ဟဲ့၊ ေမာင္ဘယ္သူတို႔မ်ား ေနႏိုင္လိုက္တာ၊ အိမ္ေလးဘာေလးေတာင္ လာလည္ေဖာ္မရဘူး၊ နင့္ႏွမ က တေမးထဲေမးေနတယ္ ဆိုၿပီး ေသာက္ရွက္မရိွ၊ အတင္းေရာ အဓမၼပါ ခ်ဴလို႔။
ဟဲ့၊ အယ္မယ္ေလး၊ နင္တို႔ႏွယ္။ ေအာက္ဆိုဒ္ေတာင္မသိဘူးလား။ ခိုးလို႔ရတဲ့ပိုက္ဆံကို ေအာက္ဆိုဒ္လို႔ ေခၚသဟဲ့။ ေၾသာ္၊ ငါ့ႏွယ္။ အရာရိွႀကီးတစ္ေယာက္က သူမ်ားအိမ္က ပိုက္ဆံသြားခိုးပါ့မလားဟဲ့။ အဲဒီလို ထမင္းစားစရာမရိွလို႔၊ ငတ္လို႔၊ သူမ်ားပစၥည္းကို အိမ္ေပၚတက္ၿပီး ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ခိုးတာက အညံ့စားသူခိုး၊ ေတေလဂ်ပိုး သူခိုး။ ငတံုးသူခိုး ဟဲ့။
အခုခိုးတယ္ဆိုတာက လူႀကီးလူေကာင္းသူခိုး၊ အေကာင္းစားသူခိုး၊ အရာရိွသူခိုး။ နင္တို႔ကို ဟိုးအစပိုင္းတံုးက ပေရာဂ်က္ သိန္း ၁၀၀၀ ဘုိးရရင္ သိန္း ၅၀၀ ဘိုးေဖ်ာင္ထားလုိက္တယ္ ဆုိတာ ေျပာခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါကို ခိုးတယ္လို႔မေခၚ နင့္ဂ်ီးေဒၚ လို႔ ေခၚမလား။ ငါ့ႏွယ္ နင္တုိ႔ေျပာရတာ၊ လက္ေပါက္ကပ္လိုက္တာ။ ေအာင္မယ္ သူတို႔ခိုးတယ္ဆိုတာက ဂုဏ္ရိွတယ္ဟဲ့။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ္က လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္တုိ႔စရာမလိုဘဲ အလိုလို အိတ္ထဲေရာက္လာတာ။
အရင္တံုးက ပုဆိုးေျခာက္ထည္နဲ႔ေနလာခဲ့ရတဲ့သူကလည္း အခုဆို တိုက္ႀကီးေတြနဲ႔၊ ကားအေကာင္းစားႀကီးေတြနဲ႔၊ ဦးဘယ္သူ၊ ေဒၚဘယ္၀ါ၊ သား ေမာင္ရစ္ခ်တ္သတိုးေအာင္ႏုိင္မိုး တို႔၏ ေကာင္းမႈ၊ နတ္လူသာဓု ေခၚေစေသာ၀္ ဆိုၿပီး ကဗၺည္း စာတမ္းႀကီးေတြတင္၊ ေက်ာင္းႀကီးေတြေဆာက္၊ ဘုရားႀကီးေတြတည္လိုက္လို႔။
ေၾသာ္၊ ခြက်လိုက္တာ။ ပုဆိုးေျခာက္ထည္ေတာင္ မသိျပန္ဘူး။ လဲစရာပုဆိုးထည္လဲမရိွလို႔ ဒီပုဆိုးေလးကိုပဲ ေလွ်ာ္လုိက္၊ ေျခာက္ေတာ့၀တ္လိုက္နဲ႔ ပုဆိုးကို အေျခာက္ခံ၀တ္ရတာကို ပုဆိုးေျခာက္ထည္ရိွတယ္လို႔ ေခၚတယ္။ ငါတို႔ေခတ္တံုးက ဘန္းစကား။ ခုေတာ့ သံုးမသံုးမသိေတာ့ဘူး။
အဲဒီလိုျဖစ္ပ်က္ေနတာဟာ လူတစ္ေယာက္တည္း၊ တစ္ဖဲြ႔တည္း။ တစ္ေနရာတည္းမွာတင္ မဟုတ္ဘူး။ ငါတို႔တစ္ႏိုင္ငံလံုး မွာ ျဖစ္ေနတာ။ အဲေတာ့ အဲဒီလူ႔အဖဲြ႔အစည္းႀကီးမွ မပ်က္စီး။ ဘယ္လူသြားပ်က္စီးေတာ့မတဲ့လဲ။ ေျပာစမ္း။
အဲ ဟိုမွာ ေကာင္းစားေနတဲ့၊ ရာထူးလက္ကိုင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အရာရိွျပဳတ္ေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သြားစစ္တမ္း ေကာက္ၾကည့္စမ္းပါ။ သူ႔ဘိုးေဘးဘီဘင္ေတြ လက္ထက္က က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာလာလို႔ ခုထိ သံုးလို႔မကုန္၊ လႉလို႔မခန္း ျဖစ္ေနတာလား။ သူ႔ေယာကၡမ်ား ဖားကန္႔မွာ ေက်ာက္တြင္းေအာင္လို႔ သူေဌးျဖစ္လာတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဘီလ္ဂိတ္ဆီက အေမြရထားတာလား။ သြားစစ္ဆန္းပါ။
ငါ ေရဆင္းမွာ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ရေတာ့ မင္းႏွယ္ကြာ၊ ဘာေအာက္ဆိုဒ္မွ ရစရာမရိွတဲ့အလုပ္မ်ား လုပ္ရေသးတယ္ လို႔ေတာင္ အေျပာခံရတယ္။ ငါတို႔လူ႔အဖဲြ႔အစည္းက ရိုးရိုးသားသား၊ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားလုပ္တဲ့လူဆိုရင္ ငတံုး၊ ငအ၊ ဘာမွသံုးလို႔ စားလို႔မရတဲ့အေကာင္။ ေဟာ၊ ခုနလို ရစရာမွန္သမွ် အကုန္သိမ္းႀကံဳးအိတ္ထဲထည့္ၿပီး ခ်မ္းသာလာတဲ့သူမွ လူေတာ္၊ အင္မတန္ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တဲ့လူ၊ လူစြမ္းေကာင္းလို႔ အဲဒီလိုပဲသတ္မွွတ္လာခဲ့ၾကတယ္။
အခုေတာ့ ဦးႀကီးလည္း ဗမာျပည္နဲ႔ကင္းကြာေနတာ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ရိွၿပီဆိုေတာ့ အဲဒီအယူအဆေတြ အခုရိွေသးလား၊ မရိွေတာ့ဘူးလား မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ အခုထိ ရရင္ ဘနဖူးသိုက္တူးမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚအယူအဆေတြ ရွင္သန္ေနဦးမယ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာေတြ ဘံုးရတာကိုဆက္ၿပီး ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ လက္ခံေနၾကဦးမယ္၊ မဟုတ္မတရားတာလုပ္တဲ့သူေတြ ဆက္ၿပီး အေရာင္ေတာက္ေနဦးမယ္၊ ထင္ေပၚေနဦးမယ္၊ ၀ံ့ၾကြားေနဦးမယ္၊ ေကာင္းစားေနဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ တိုင္းျပည္ႀကီးကို သိၾကားမင္းႀကီး နားကင္းတ၀င္း၀င္းနဲ႔ ဆင္းကယ္ရင္ေတာင္ နလံမထူဘူးမွတ္။

ကိုင္း၊ ငါ ဒီေလာက္ အာေခ်ာင္လုိက္ရရင္ နင္တို႔ အဒိႏၷာဒါနာဆိုတာဘာလဲလို႔ ေရးေရးေလာက္ သေဘာေပါက္ၿပီလို႔ ထင္တယ္။ ဒီအေၾကာင္း ဒီမွာဘဲ ရပ္လိုက္ၾကစို႔။ ေနာက္သီလတစ္ပါးဆက္ရေအာင္။

ဆက္ပါဦးမည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း

၂၄၊ ၈၊ ၂၀၁၃။ ေန႔လည္ ၃း၁၅ နာရီ

No comments: