Friday, July 27, 2018

မွန္သည္တေစ၊ မရိွေခ် ႏွင့္ ဆီမဆြတ္ဘဲထည့္ေသာ ဂ်င္း

(၁) မွန္သည္တေစ၊ မရိွေခ်

ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က အလြန္တဇြတ္ထိုးႏိုင္ခဲ့သည္။ အဲေလ အခုလည္း သိပ္မထူးပါ။
ငါပဲ အသိ၊ ငါပဲ အတတ္၊ ငါပဲ  အမွန္လုပ္ခဲ့တာ အေတာ့္ကို မ်ားခဲ့သည္။
ယခု ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့မွ အေတာ္အူတဲ့ငါပဲ ဟု ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္က်ိန္ဆဲမိခ်င္၏။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က သူငယ္တန္းလား၊ ပထမတန္းလား ဖတ္စာတြင္ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ "ငါ၏စိတ္တြင္၊ ထင္၏မလဲြ၊ လိပ္ခဲတည္းလည္း၊ ဟုတ္တည္းဧကန္၊ အာမသန္ႏွင့္၊ မွန္သည္တေစ၊ မရိွေခ်" ဟူေသာ ကဗ်ာအပိုင္းအစေလး ပါသည္။ ဤဆံုးမစာကား လူ႔ဘဝ၌ ေနထုိင္က်င့္ႀကံေရးအတြက္ အလြန္အဖိုးတန္လွသည္။

မိမိစိတ္ထဲ၌ ေသခ်ာေပါက္မွန္ပါသည္ဟု ထင္ထားသည့္ အခ်ိဳ႔အရာမ်ားသည္ တခါတေလ လဲြေနတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစံုတစ္ေယာက္ႏွင့္ အျငင္းမပြားမီ မိမိအသိမ်ား မွန္ကန္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္း သက္ေသျပရန္ လိုပါသည္။

ဒါ ကြ်န္ေတာ္တို႔တင္မဟုတ္ပါ။ သိပၸံေတြ႔ရိွခ်က္မ်ားေသာ္မွ ယခင္ေတြ႔ရိွခ်က္မ်ားမွာ မွားေနေၾကာင္း ေနာက္ေတြ႔ရိွခ်က္မ်ားက သက္ေသျပပါသည္။

ဥပမာ - ေရွးယခင္က ေျမြကိုက္လွ်င္ ဒဏ္ရာကို ဓားျဖင့္ ၾကက္ေျခခတ္ခဲြကာ အဆိပ္မ်ားကို ပါးစပ္ျဖင့္ စုပ္ထုတ္ပစ္ရမည္ဟု လက္ခံ ခဲ့ၾက၏။ ယခု ထုိအယူအဆကို လက္မခံေတာ့ပါ။ ယခုမူ ေျမြကိုက္လွ်င္ ဒဏ္ရာကို သန္႔စင္ေအာင္ ေဆးေၾကာ၍ လက္ႏွစ္လံုးခံကာ အဝတ္ျဖင့္ ပတ္တီး မေလ်ာ့မတင္းစည္းလွ်က္ ေဆးရံုသို႔သာ အျမန္သယ္သြားရန္ ညႊန္ၾကားပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း မိမိ သိထားသည္မ်ားကို အေသဆုပ္ကိုင္ထား၍ မရ။ ယခင္က အမွန္တရားမ်ားသည္ ယခု မွန္ခ်င္မွ မွန္ေတာ့မည္။ အႏို႔ သမုတိသစၥာေပကိုး။

(၂) လူ၌ နားႏွစ္ရြက္ရိွရျခင္းအေၾကာင္း

ကိစၥတစ္ခုေပၚလာသည့္အခါ ေဖ့စ္ဘုတ္တြင္ ေျပာၾကရာ၌ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေျပာစကားေပၚ အေျခခံကာ ဝုိင္းသမၾကသည္။ ဟိုတစ္ဖက္က ေျပာစကားကုိ မၾကားၾကရ။ သည္အခါ ေဝဖန္မႈမ်ားမွာ ဘက္လိုက္မႈမ်ား ျဖစ္လာသည္။

ဟုိတစ္ေန႔က လူနာတစ္ေယာက္ ေသဆံုးမႈျဖင့္ ေဆးရံုႀကီးတစ္ခုမွ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္ကို စြပ္စဲြထားသည့္ ပို႔စ္ကို ဖတ္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲ ဇေဝဇဝါျဖစ္မိ၏။ သည္မွ် ပစ္စလက္ခတ္ ျဖစ္ပါ့မလားဟုလည္း သံသယဝင္မိ၏။

မ်ားမၾကာမီ ထိုေဆးရံုမွ အခ်က္က်က် ျပန္လည္ေခ်ပထားသည့္ စာတစ္ေစာင္ထြက္လာသည္။ ထိုေရာအခါက်မွ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘဝင္က်သြားသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ လူသားမ်ားျဖစ္၍ ခ်စ္တတ္သည္၊ မုန္းတတ္သည္၊ သနားတတ္သည္၊ စာနာတတ္သည္။
ထို႔အတူ -
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၌ ဆင္ျခင္စဥ္းစားဉာဏ္ရိွသလို အလြန္လည္း ဉာဏ္ႏုံနဲ႔တတ္သည္။ ဆင္ျခင္တုိင္းထြာတတ္သည့္ ဉာဏ္ရိွသလို သူမ်ားေျပာသမွ်ကိုလည္း အယံုလြယ္တတ္သည္။

ၾကာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။

စင္ကာပူမွ East coast တြင္ ငါးမန္းေပၚၿပီး လူမ်ားကိုလုိက္ဆဲြေနသည္ ဆုိသည့္သတင္းကို ယံုမွတ္ကာ ကြ်န္ေတာ္ရွယ္မိသည္။ ေနာက္မွ မိတ္ေဆြမ်ားက တကယ္လို႔သာ ငါးမန္းေပၚတယ္ဆို Today, The Straits Times သတင္းစာႀကီးေတြမွာ ေရးမွာေပါ့ဗ်ာ ဆုိေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ့္မွာ သည္ေလာက္ကေလးမွ မဆင္ျခင္ မစဥ္းစားႏုိင္သည့္ ကိုယ့္အသိဉာဏ္ႏံုနဲ႔မႈအေပၚ ေဒါသထြက္မိ ေလသည္။

ေနာက္ၿပီး သည္ေခတ္ႀကီးမွာ ဓာတ္ပံုႏွင့္ ဗီဒီယိုႏွင့္တကြ ျမင္ရတာေတာင္မွ စိတ္ခ်ရတာမဟုတ္။ ဓာတ္ပံုကို ကြန္ျပဴတာသံုးလွ်က္ မိမိလိုသလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္သလို ဗီဒီယိုမ်ားကိုလည္း ကိုယ္လုိရာေရာက္ေအာင္ တည္းျဖတ္ယူလို႔ရသည္။ ဟိုတစ္ေန႔က လူဆီေတြမိတယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေတာင္ ျဖတ္ကနဲ ယံုလုိက္မိေသးသည္။ ျဖစ္ႏုိင္မွန္း မျဖစ္ႏိုင္မွန္း စဥ္းစားရေကာင္းမွန္း မသိ။

ကြ်ႏု္ပ္တို႔တြင္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားဉာဏ္ရိွတာမွန္၏။ သုိ႔ေသာ္ ထိုစဥ္းစားဉာဏ္ကို အခါခပ္သိမ္း ထုတ္မသံုးမိေသာေၾကာင့္ မမွားသင့္ေသာ အမွားမ်ား မွားၾကရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ခြန္းတည္းေသာစကားကုိသာ ဆိုရမည္ျဖစ္၍ လူတြင္ ပါးစပ္တစ္ေပါက္သာပါသည္။
ဟိုဘက္ သည္ဘက္ ႏွစ္ဘက္ေသာ စကားကို ခ်င့္ယံုရန္ နားႏွစ္ဘက္ပါသည္ ဟု ဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္ သည္ျဖစ္ေစ ဤစကားကေလးမွာ အလြန္စဥ္းစားစရာေကာင္းေသာ စကားကေလး ျဖစ္၏။

ေနာက္ၿပီး သည္ေခတ္ႀကီးမွာ ပိုလို႔ေတာင္ ယံုရခက္ေသးသည္။ လူအေပါင္းမွာ ေဖ့စ္ဘုတ္ကို အသံုးခ်ကာ ဂ်င္း၊ မိတ္သလင္၊ စပါးလင္၊ ကရေဝး၊ ဖာလာ၊ သစ္ဂ်ပိုး၊ နာနတ္ေစ့ ရိွသမွ် အကုန္ထည့္ေလသည္။

တစ္ခါတစ္ခါ ကြ်န္ေတာ္ ေဖ့စ္ဘုတ္ဖတ္ရမွာ အလြန္ေၾကာက္မိ၏။ ေဖ့စ္ဘုတ္ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္း ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ေတာင္ မယံုသကၤာ ျဖစ္လာသည္။ အႏို႔ လူသတ္တာ ေသခ်ာေပမယ့္လည္း ကြင္းလံုးကြ်တ္လြတ္တဲ့အမႈက ရိွေသးသကုိး။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ သည္သတင္းကို ဖတ္ရေတာ့ အိပ္မက္မ်ား မက္ေနတာလားလို႔ ကိုယ့္အသားကိုယ္ လက္သည္းႏွင့္ ျပန္ဆိတ္ၾကည့္မိသည္။ အယ္လယ္လယ္၊ နာလုိက္တာခင္ဗ်ာ။ ဒဂယ္ႀကီးဖစ္ေနပါေပါ့လား။ ဒါက်ေတာ့ ဂ်င္း၊ မိတ္သလင္တို႔ထက္ ပိုအဆင့္ျမင့္သည္။ ဘယ္လုိနာမည္ေပးရမွန္းေတာင္မသိ။ (အရမ္းလည္း ေရးလို႔မျဖစ္။ ေတာ္ၾကာ ၆၆ ဂငယ္တို႔ ဃႀကီးတို႔နဲ႔ ၾတားစဲြမွာ ေၾကာက္ရေသးသည္။)

တရားသူႀကီးမ်ားကုိ ဟိုဘက္သည္ဘက္နားေထာင္ဘို႔ရာ နားရြက္ႏွစ္ဘက္ ေပးထားသည္။ အႏွီလူႀကီးမ်ားတြင္ေတာ့ နား ဘယ္ႏွစ္ရြက္ပါမွန္း ကြ်ႏု္ပ္မသိပါေခ်။

(၃) လူ (၄) မ်ိဳး

ပညာရပ္တစ္ခုဟူသည္ အလြန္ နက္နဲလွ၏။ စာေလး မျဖစ္စေလာက္ ဖတ္ဖူးရံုႏွင့္ ငါသိလွၿပီ၊ တတ္လွၿပီဟု အထင္ႀကီးေနလို႔ မျဖစ္။ သို႔မဟုတ္ပါက ဟုိလူႀကီးေတြလို စင္ကာပူ တစ္ေခါက္ေလာက္ အလည္လာ၊ လမ္းမ်ားေပၚ ေလွ်ာက္သြားၾကည့္ၿပီး စင္ကာပူကုိ ငါတို႔ ဘယ္ႏွႏွစ္မွာ ေက်ာ္ရမယ္ ဆိုတာလို ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

ယခုလည္း ျမန္မာျပည္တြင္ safety အသံ အတန္ငယ္ က်ယ္ေလာင္လာ၍ safety ဆရာႀကီးမ်ား၏ အသံမ်ားကိုလည္း က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားလာရ၏။ သို႔ေသာ္ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္မ်ားကုိ ကုိးကားေျပာဆိုျခင္းထက္ ငါသိထားတာေတြႏွင့္ ေအာ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။

ဤသို႔ေျပာျခင္းျဖင့္ သူတို႔ကို ႏိွမ္တာ၊ ရႈတ္ခ်တာ မဟုတ္ပါ။ သူတို႔မသိလွ်င္ သိေအာင္သင္ေပးဘို႔ရာ သိသူမ်ားမွာ တာဝန္ရိွသည္။ အႏို႔ ကိုယ္ေတာင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ မလုပ္ႏုိင္တာ။ သူတို႔လုပ္ေနတာပဲ ေက်းဇူးတင္ပါအံုး။ သုိ႔တိုင္ ကိုယ္သိသမွ်ေလးေပၚ အေျခခံကာ စကားလံုးအႀကီးႀကီးေတြႏွင့္ ေတြ႔ကရာေတြ ေလွ်ာက္ေအာ္ေနတာေတြကိုလည္း မႀကိဳက္ပါ။ ေျပာၿပီဆိုလွ်င္ လူၿပိန္းေျပာ မေျပာဘဲ အခ်က္က်က် ေျပာတတ္ရမည္။ သို႔မွ Safety professional ပီသမည္။

ေနာက္တစ္ခုက မသိနားမလည္သူတို႔အေပၚ လူလည္လုပ္ကာ ႏွပ္ပတ္ စားေသာက္ေနသူမ်ားကို ကြ်ႏု္ပ္ အလြန္ ေအာ့ႏွလံုးနာမိ ပါသည္။ ျမန္မာျပည္၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးတာ မွန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္ကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ လုပ္စားေနတာ ကိုေတာ့ ေက်းဇူးမတင္ပါ။ အစိုးရဌာနမ်ားႏွင့္ေပါင္းကာ ဂ်င္းကုိ ပါးပါးလွီးတာမဟုတ္ဘဲ အတက္လိုက္ ဆီမဆြတ္ဘဲ ထည့္ေနၾက ေလသည္။ တျခားလည္း ဘာမွမရိွေလေတာ့ သေကာင့္သားကေလးမ်ားမွာ ဤဂ်င္းတက္ႀကီးမ်ားကုိပင္ ေက်းဇူးတတင္ႏွင့္ အထည့္ခံေနၾကရေလေသး၏။ ရင္နာစရာျဖစ္ပါသည္။

ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ သရက္ႏွင့္အိုး၊ ၾကြက္ႏွင့္မိုးကို မီွးရလွ်င္ ဤဒြႏၷယာႀကီး၌ လူေလးမ်ိဳးရိွ၏။
၁။ ေကာင္းလည္းမေကာင္း၊ မေတာ္လည္းမေတာ္သည့္သူ
၂။ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းပါ၏။ မေတာ္သည့္သူ။
၃။ ေတာ္ေတာ့ေတာ္ပါ၏။ မေကာင္းသည့္သူ။
၄။ ေကာင္းလည္းေကာင္း။ ေတာ္လည္းေတာ္သည့္သူ။

ပထမအမ်ိဳးအစားမွာမူ လူ႔ေလာကႀကီးအတြက္ အမိႈက္မ်ားျဖစ္၏။ လူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးကို ဘာမွအက်ိဳးမျပဳ။ သို႔ေသာ္ အာဏာတည္းဟူေသာ အလြန္မက္ေမာစရာေကာင္းလွသည့္ အဆီတံုးႀကီးကို အာသာငမ္းငမ္းျဖင့္ လက္ဝယ္ရရိွေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနသူမ်ားအဖို႔ေတာ့ ထိုအမိႈက္မ်ားမွာ အလြန္အသံုးတည့္ေလသည္။  

ဒုတိယအမ်ိဳးအစားလူမ်ားမွာ ဘာသံုးလို႔ရပါမည္နည္း။ လူဆိုတာ ေကာင္းေနရံုႏွင့္မၿပီး။ တကယ္ လုပ္တတ္ကိုင္တတ္ရိွမွလည္း ျဖစ္မည္။ ထိုသူမ်ားကိုသာ ဦးေဆာင္ခိုင္းလို႔ကေတာ့ လူ႔ေလာကႀကီး ငါးပါးေမွာက္စရာရိွသည္။ ဤသည္ကို ကြ်ႏ္ုပ္ အက်ယ္ရွင္းျပ ေနစရာမလိုပါ။ ယခုကြ်ႏု္ပ္တို႔မ်က္စိေရွ႔တြင္ အထင္အရွားျမင္ေနၾကရၿပီ ျဖစ္သည္။ နမူနာျပစရာမ်ားမွာ အလြန္မ်ားလွ၏။

တတိယအမ်ိဳးအစားမ်ားမွာ လူ႔ေလာကႀကီးအတြက္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားလွသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ သူမ်ားေၾကာင့္ပင္ ဤကမၻာႀကီး၌ လူေပါင္းသန္းႏွင့္ခ်ီကာ ေသေၾကပ်က္စီးၾကရသည္။ လူအေပါင္းတို႔ ဒုကၡပင္လယ္ေဝၾကရသည္။

ဤသူတို႔ အာဏာရလာသည့္အခါ ခုနစ္ရက္သားသမီးတို႔ စိတ္ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ၾကရသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ တုိင္းသူျပည္သားမ်ား မွာ ဤကဲ့သို႔ေသာ လူစားမ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ ဒုကၡတြင္းသို႔ သက္ဆင္းခဲ့ၾကရ၏။ ထိုသူတို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူမႈ အသိုင္းအဝိုင္းႀကီးတစ္ခုလံုး ၿပိဳလဲ ပ်က္စီးခဲ့ရ၏။

အထက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ မသိနားမလည္သူမ်ားကို ဆီမဆြတ္ဘဲ ဂ်င္းအတက္လိုက္ထည့္သူမ်ားမွာ ဤကဲ့သို႔ေသာ လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္၏။

စတုတၳအမ်ိဳးအစားမွာမူ ဟုိးဓာတ္ျပားေခတ္က ေပၚခဲ့သည့္ သီခ်င္းလို "ရိွေတာ့ရိွတယ္၊ ရွားတယ္" ထဲက ျဖစ္ပါသည္။ ပထမ၊ ဒုတိယ ႏွင့္ တတိယတန္းစားလူမ်ားမွာ လူ႔ဦးေရ၏ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ်ရိွေလရာ စတုတၳလူတန္းစားမွာ ထို ၉၉ ေယာက္ေသာ ဗရုတ္သုကၡတို႔အၾကား ညပ္ေနကာ ဘယ္လိုမွ လႈပ္မရ၊ လွည့္မရျဖစ္ေနေလ၏။  



(၄) ေသစရာေပါလွေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔တိုင္းျပည္

ဤကမၻာေပၚတြင္ ေသစရာနည္းလမ္း အေပါဆံုးတိုင္းျပည္ကို ျပပါဆိုလွ်င္ ျမန္မာျပည္ကို ျပရလိမ့္မည္။

ျခံစည္းရိုးမွီထိုင္မိလွ်င္လည္း ေသႏိုင္သည္။ (မယံုမရိွႏွင့္။ မေန႔ကမွ ေဆးေက်ာင္းသားေလး ေသသြားခဲ့ၿပီ။)
လမ္းေလွ်ာက္သြားလွ်င္လည္း ေသႏိုင္သည္။ (ဟို ၈ တန္းေက်ာင္းသားကေလးကို ၾကည့္ပါ။)
အိမ္မွာေနရင္းေတာင္ ေသႏိုင္သည္။ (ဟိုတစ္ႏွစ္က လူတစ္ေယာက္ ဝရံတာတြင္ ဖုန္းေျပာေနရင္း လက္ရမ္းကို မီွမိတာ လက္ရမ္းက်ိဳးက်ၿပီး ေသခဲ့ရသည္။)
ေရတြင္းဆယ္ရင္း အစုလိုက္အၿပံဳလုိက္ ေသႏိုင္သည္။
ေရမေဆးေက်ာက္ တန္ခိုးေၾကာင့္ လူေပါင္းရာႏွင့္ခ်ီေသႏိုင္သည္။
လမ္းေဘး ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ထိုင္ေနရင္းက မင္းက မိုက္လို႔ၾကည့္တာလား ဆိုကာ ဓားႏွင့္အထိုးခံရၿပီး ေသႏိုင္သည္။
ေလဆိပ္ထဲမွာ ကုိယ့္ဘာသာ ကိုယ့္ေျမးကေလးခ်ီပိုးထားရင္းလည္း ေသနတ္ႏွင့္အပစ္ခံရကာ ေသႏိုင္သည္။
ကိုယ့္ဘာသာ ဆိုင္ကယ္စီးသြားရင္း ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္အတိုက္ခံရကာ ေသႏိုင္သည္။ (ဆန္းလည္းဆန္းပါေပ့။)

ကြ်ႏု္ပ္တို႔မွာ "ကံမေကာင္းလို႔" ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေလးရိွေန၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္။
လူအသံုးမက်တိုင္း ကံကုိခ်ည္း ဖို႔ေနလို႔ ဤကဲ့သုိ႔အျဖစ္မ်ား ပိုမ်ားေနသလားမဆိုႏိုင္။

ဤကဲ့သုိ႔ ေသစရာေပါလွသည့္တိုင္ စနစ္တက်လုပ္ဖို႔ စိတ္မကူးဘဲ ဟိုနားကအေပါက္လိုက္ဖာ၊ သည္နားက အေပါက္လိုက္ဖာ လုပ္ေနသည္မ်ားမွာလည္း အေတာ္ေတာ့ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလွ၏။

လူသတ္မိသည္ဆိုသည့္တိုင္ ပူစရာမလိုပါ။ ကြင္းလံုးကြ်တ္လြတ္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားက ရိွေနေသးသည္။ ကြင္းလံုးကြ်တ္ မလြတ္။ တစ္သက္တစ္ကြ်န္းဆိုသည့္တိုင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ႏွင့္ ျပန္လြတ္လာႏိုင္သည္။ လူဆိုးသူခိုးမ်ားခင္ဗ်ား။ ဘာမွ မပူၾကပါႏွင့္။ ေထာင္ခ်လည္း ခဏသာျဖစ္၍ ရက္မေစ့ခင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျပန္လြတ္လာႏုိင္ပါသည္။ သို႔အတြက္ ဆိုးၾကပါ။ မုိက္ၾကပါ။ သတ္ၾကျဖတ္ၾကပါ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မုဒိန္းက်င့္ၾကပါ။ ကိုယ့္သမီးကိုယ္လည္း မုဒိန္းက်င့္ပါ။ ကုိယ့္အေမကိုယ္ လည္း မုဒိန္းက်င့္ပါ။ ဤသည္မွာ လူ႔အခြင့္အေရးျဖစ္၏။ အိမ္တကာလိုက္ အိမ္ေဖာ္လုပ္ရင္းလည္း မုဒိန္းအက်င့္ခံရပါသည္ဆိုကာ တရားစဲြၾကပါ။ ထစ္ကနဲ စကားမ်ားလွ်င္လည္း သတ္သာပစ္လိုက္ပါ။ ၿပီးမွ အရူးလက္မွတ္ထုတ္ျပလုိက္၊ ကိစၥၿပီးသည္။ သူ႔ေခါင္းကို ေသနတ္နဲ႔ေတ့ပစ္တာ သူ႔ကုိ ေသေစလိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ပစ္တာ မဟုတ္ပါ ဟုလည္း ျငင္းႏိုင္သည္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာမဆို အကုန္လုပ္လို႔ရသည္။ ဘာမဆို အကုန္ျဖစ္ႏိုင္သည္။

သည္ေတာ့ မေအေပးထားသည့္ အသက္ကေလး ဆက္ရွင္ေနေစဘို႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ သြားသတိ၊ လာသတိ၊ အစစအရာရာ သတိရိွၾကမွ ျဖစ္မည္။

ဤသည္ကို သိလို႔လည္း ျမတ္စြာဘုရားက ႀကိဳေဟာခဲ့တာျဖစ္မည္။

အပၸမာေဒန၊ သမၸာေဒထ။
မေမ့မေလ်ာ့၊ မေပါ့မဆေသာသတိႏွင့္ ျပည့္စံုၾကကုန္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း

၂၇ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၈ 

No comments: