(၁) လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မႈ အေရးႀကီးျခင္း
မည္သည့္အရာကိုလုပ္သည္ျဖစ္ေစ တတ္ေျမာက္ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ေစတနာပါပါျဖင့္
လုပ္ေပးမွ အလုပ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ သပ္ယပ္လွပေသာ အလုပ္တစ္ခု ၿပီးေျမာက္မည္။ လုပ္ကိုင္သူမ်ားသည္
မိမိတို႔လုပ္မည့္အလုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ဘို႔၊ လုပ္တတ္ကုိင္တတ္ဖို႔လုိသည္။ ထို႔ထက္
ထိုအလုပ္ကို ဦးစီးဦးေဆာင္လုပ္မည့္သူ၏ စီမံခန္႔ခဲြမႈက ပိုလို႔ အေရးႀကီးေသးသည္။
တတ္ေျမာက္ကြ်မ္းက်င္မႈမရိွေသာ လုပ္သားမ်ားႏွင့္ စီမံခန္႔ခဲြမႈညံ့ဖ်င္းေသာ
ဦးေဆာင္သူမ်ားလုပ္သည့္ အလုပ္တိုင္းသည္ အမွားမွား အယြင္းယြင္း၊ အလဲြလဲြ အေခ်ာ္ေခ်ာ္မ်ားႏွင့္
ျပည့္ႏွက္ေနမည္။ ညံ့ဖ်င္းေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ တာ၀န္ယူမႈမရိွ။ မိမိအမွားကိုမိမိ ၀န္မခံ။
မိမိေၾကာင့္ မွားသည့္အမွားကို အျခားသူမ်ားအား လဲႊခ်သည္။ အျခားသူမ်ားအား အျပစ္ဖို႔သည္။
ျပႆနာတစ္ခုေတြ႔ပါက ထိုျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ စဥ္းစားရမည့္အစား ေခါင္းေရွာင္တတ္ေလသည္။
ထိုမွ်သာမက ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း မႀကံဆတတ္။ ႀကံဆတတ္ရန္လည္း မႀကိဳးစား။
စကားကိုသာ အမ်ိဳးမ်ိဳး လွီးလႊဲေျပာဆိုတတ္ၾကကုန္၏။
(၂) သရုပ္ပ်က္လွေသာ မဲစာရင္းမ်ား
ျမန္မာျပည္သား လူအမ်ားတို႔အတြက္ အလြန္အင္မတန္မွ အေရးႀကီးလွေသာ
ေရြးေကာက္ပဲြမဲစာရင္းမ်ားကား အမွားအယြင္း၊ အလဲြအေခ်ာ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လို႔ေနသည္။
ဤကဲ့သို႔ျဖစ္ရသည္မွာ ႏွစ္ခုျဖစ္ႏိုင္၏။
တစ္ခုမွာ မေတာ္တဆမွားယြင္းမႈ၊ ထုိေရြးေကာက္ပဲြကိစၥကို ႀကီးၾကပ္သူ၏
စီမံခန္႔ခဲြေရး ညံ့ဖ်င္းမႈ၊ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနသူ မ်ားအား ေသခ်ာစြာေလ့က်င့္ေပးမထားမႈ၊
စာရင္းဇယား မႏိုင္နင္းမႈတို႔ျဖစ္၏။ ဒုတိယ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရိွသည့္တစ္ခုမွာ တမင္သက္သက္ အမွားမ်ားေအာင္
လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈ ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဒုတိယတစ္ခု မဟုတ္ပါေစႏွင့္ဟု ဆုေတာင္းပါသည္။
ေရြးေကာက္ပဲြတြင္ မဲစာရင္းသည္ အသက္ျဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ေရြးေကာက္ပဲြရလဒ္ကို ရရိွေသာ ေထာက္ခံမဲစာရင္းျဖင့္ သာ ဆံုးျဖတ္၍ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ဆိုလွ်င္
မဲေပးပိုင္ခြင့္ရိွသူတိုင္း မဲေပးႏိုင္ေစဘို႔ အေရးတႀကီးထား စီစဥ္ရမည္။ ေပးထားသည့္မဲမ်ား
မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖစ္ေစဘုိ႔မွာ ဒုတိယပုိင္းျဖစ္၏။ မဲေပးပုိင္ခြင့္ရိွသူ ၁၀၀၀ ရိွသည္ဆိုပါစို႔။
မဲေပးခြင့္ရိွသူမွာ ၆၀၀ သာရိွပါက မဲမေပးလုိက္ရေသာ က်န္သည့္ ၄၀၀ က မည္ကဲ့သို႔ဆံုးျဖတ္မည္ကို
မသိႏိုင္။ ထို ၄၀၀ သာမဲေပးခြင့္ရလွ်င္ ရလဒ္မွာ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
မဲစာရင္းသာမမွန္ကန္ပါက ေရြးေကာက္ပဲြရလဒ္ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္သည္။
ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္က ပထမဆံုးထုတ္ျပန္လိုက္သည့္
မဲစာရင္းတြင္ပင္ အမွားအယြင္းေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ပါလာသည္။ ရပ္ကြက္ အတြင္း အႏွစ္ (၂၀)
ေလာက္ေနသူမ်ားက အိမ္ေထာင္စုလိုက္ မဲစာရင္းထဲပါမလာ။ သို႔ေသာ္ ကြယ္လြန္သူမ်ား၏ နာမည္မ်ားမွာ
မဲစာရင္းထဲ ပါေနသည္။ အထက္ေအာက္ နာမည္စာရင္းတြင္ ေမြးေန႔ေပါင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တူေနသည္။
နာမည္မ်ားမွားသည္။ မွတ္ပံုတင္နံပါတ္မွားသည္။ အေဖနာမည္၊ အေမနာမည္ မွားသည္။ မဲထည့္ရမည့္သူ
စာရင္းထဲတြင္ လမ္းနာမည္မ်ားလည္းပါသည္။
ထိုအမွားအယြင္းမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ျပန္လိုက္သည့္အခါ
ပိုလို႔ပင္ ဆိုးေသးသည္။ ဤသည္မွာ အလြန္ရုပ္ဆုိးလွ၏။ ဒါေတာင္ မဲစာရင္းက ကြန္ျပဴတာပရိုဂရမ္မွားလို႔ပါ
ဆိုေသး။ မဲစာရင္းလုပ္တာေလာက္ေတာ့ မည္မွ် ရႈပ္ေထြးသည့္ ပရိုဂရမ္မ်ား လိုရပါမည္နည္း။
ဘာပရိုဂရမ္မွမလိုပါ။ Microsoft Excel တစ္ခုႏွင့္ ၿပီးသည္။ ဘာမွ မွားစရာမရိွ။ လူနာမည္
ထပ္စရာမရိွ။ ေမြးေန႔ ထပ္စရာမရိွ။ Microsoft Excel ေလာက္ေတာ့ ဒီေခတ္မွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
သံုးတတ္သည္။
ျပည္ပေရာက္ျမန္မာမ်ား၏ မဲစာရင္းမွန္ကန္ဘို႔အတြက္ ျမန္မာျပည္မွထုတ္ျပန္ေသာ
မဲစာရင္း မွန္ကန္ဘို႔လိုသည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ရပ္ကြက္တိုင္း၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရံုးတြင္ ထိုရပ္ကြက္ေနသူမ်ား၏
အိမ္ေထာင္စုစာရင္းမ်ား အတိအက်ရိွေနရပါမည္။ လ.၀.ကတြင္ သန္းေခါင္းစာရင္းမ်ားရိွသည္ ဆိုေစကာမူ
ထုိစာရင္းမ်ားကို အားကိုးလို႔မရႏိုင္။ ထိုစာရင္းမ်ားမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ေနတာ
မဟုတ္။ ထိုသန္းေခါင္စာရင္းမ်ားထက္ ရပ္ကြက္မွ လူဦးေရစာရင္းက လက္ေတြ႔ႏွင့္ ပိုၿပီး နီးစပ္သည္။
ရပ္ကြက္မ်ား၌ အၿမဲ လူအ၀င္အထြက္ရိွေနသည္ျဖစ္ရာ လူအ၀င္/အထြက္စာရင္းကို လ.၀.က ရံုးခ်ဳပ္သို႔
အၿမဲပို႔ ေနဘို႔ဆိုသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏လက္ရိွအေျခအေနအတြက္ စိတ္ကူးယဥ္လုပ္ငန္းတစ္ခုမွ်သာ
ျဖစ္သည္။
သို႔အတြက္ ရပ္ကြက္မွစာရင္းမ်ားကို အေျခခံကာ မဲစာရင္းျပဳစုလွ်င္
သည္မွ်မမွားႏိုင္။ သည္ရပ္ကြက္အတြင္း အိမ္ေထာင္စုစာရင္းမ်ား ရိွမေနပါဟု ဆိုလွ်င္ျဖင့္
ကြ်န္ေတာ့္မွာ အလြန္အံ့ၾသရေပမည္။ ထားပါ။ ယခင္ကမရိွခဲ့၍ ယခုမွ ေကာက္လ်င္ပင္ မည္မွ် ၾကာပါ
မည္နည္း။ သုိ႔ေသာ္ လူတိုင္းကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ တကယ္အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုသည္ေပါ့။ သည္ေနရာတြင္လည္း
စီမံခန္႔ခဲႊမႈ အေရးႀကီးပါသည္။ ရပ္ကြက္တစ္ခုကုိ အပိုင္းမ်ားခဲြကာ အပိုင္းတစ္ခုလွ်င္
အဖဲြ႔တစ္ခုစီ တာ၀န္ေပးေစခိုင္းလိုက္က တစ္ပတ္မွ်ပင္ မၾကာႏိုင္။ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ အေသးစိတ္
စစ္ေဆးလွ်င္ပင္ ဆယ္ရက္၊ အလြန္ဆံုး လ၀က္အတြင္း အားလံုးၿပီးႏိုင္၏။ အလြန္ အေျခခံက်လွေသာ
အိမ္ေထာင္စုစာရင္းကိုေသာ္မွ မျပဳစုႏိုင္ပါဟုလွ်င္ ထိုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးရံုး၏ တာ၀န္ႏွင့္၀တၱရားသည္
အဘယ္နည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရိွပါသည္။
(၃) ျပည္ပ မဲစာရင္းမ်ား၏ ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္မ်ား
ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားမဲေပးျခင္းတြင္ အတန္ငယ္ အဆင့္မ်ား၏။
ပထမဦးစြာ မိမိေနထိုင္သည့္ရပ္ကြက္မွ မဲစာရင္းတြင္ မိမိနာမည္ ပါရမည္။ အကယ္၍ မပါခဲ့လွ်င္
ပံုစံ (၃) ျဖင့္ ျပန္တင္ရမည္။ အကယ္၍ မိမိနာမည္ အျခားရပ္ကြက္တြင္ပါေနပါက ပံုစံ (၄) ျဖင့္
ျပန္ႏႈတ္ရမည္။ အကယ္၍ မဲစာရင္းတြင္ အခ်က္အလက္မ်ားမွားယြင္းေနပါက ပံုစံ (၄ ဂ) ျဖင့္ ျပင္ရမည္။
ထုိအပိုင္းမွာ ျပည္တြင္းတြင္ မဲေပးမည့္သူမ်ားႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္၏။
ျမန္မာျပည္ျပည္ပတြင္ေနထိုင္သူတစ္ဦးသည္ မိမိေရာက္ရိွရာႏိုင္ငံတြင္
မဲေပးႏိုင္ရန္ မိမိအမည္သည္ မိမိေနထိုင္ရာ ရပ္ကြက္မဲစာရင္း တြင္ ပါေနၿပီဆိုပါက မိမိေရာက္ရိွရာႏိုင္ငံရိွ
ျမန္မာသံရံုးသို႔ ပံုစံ (၁၅) ကို သတ္မွတ္ရက္အတြင္း
တင္ရန္လိုသည္။
ေလွ်ာက္ထားလာေသာ ပံုစံ (၁၅) မ်ားကို ျမန္မာသံရံုးက ျမန္မာႏိုင္ငံ၊
ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေပးပို႔ရသည္။ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္ထံ ေပးပို႔မည္။
ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္က ထိုစာရင္းကို သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႔နယ္ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္သို႔ပို႔၊
ထိုမွတဆင့္ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာအုပ္စု ေကာ္မရွင္မ်ားထံ ဆက္ပို႔မည္။ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာအုပ္စု
ေကာ္မရွင္မ်ားက ျပည္ပေရာက္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရိွသူမ်ားစာရင္းကို ျပဳစု၍ မိတၱဴကို ၿမိဳ႔နယ္ေကာ္မရွင္ထံသုိ႔ပို႔ရမည္။
ၿမိဳ႔နယ္ေကာ္မရွင္က ထိုစာရင္းႏွင့္တကြ ႀကိဳတင္ဆႏၵမဲလက္မွတ္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုေကာ္မရွင္သုိ႔။
ျပည္ေထာင္စုေကာ္မရွင္က ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔။ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနကမွ
သံရံုးမ်ားသို႔ဆက္ပို႔သည္။
(ရည္ညႊန္း။
။ ေရြးေကာက္ပဲြနည္းဥပေဒ၊ ၅၇ (က)(ခ)(ဂ)။ ၅၈ (က)(၂) (ခ)
အကယ္၍
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္သာ အီလက္ထေရာနစ္၊ ကြန္ျပဴတာစနစ္ ထြန္းကားေနသည္ဆိုပါက သည္ကိစၥ၊ သည္ေလာက္ခက္ခဲ
စရာရိွမည္မဟုတ္။ ယခုေတာ့ အားလံုးလက္ႏွင့္လုပ္ၾကရတာဆိုေတာ့ အမွားအယြင္း၊ အက်အေပါက္ မ်ားလွသည္။
၁။
ပထမဆံုးေသာ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းသည့္အခ်က္မွာ ကမၻာေပၚရိွႏိုင္ငံေပါင္းစံုကို မဲစာရင္းစာရြက္တစ္ခုတည္းတြင္
စုၿပံဳ ထည့္ထားတာ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို ေရြးေကာက္ပဲေကာ္မရွင္ကလည္း ညႊန္ၾကားထားဟန္မတူ။ ညႊန္ၾကားမထားသည့္တိုင္
ရပ္/ေက်းေကာ္မရွင္မ်ားအေနႏွင့္ သိဘို႔ေကာင္းသည္။ ထုိ႔အျပင္ မဲစာရင္းကလည္း
မွားေနလိုက္ေသး၏။ စင္ကာပူတြင္ အလုပ္လုပ္ ေနသူကို ကိုးရီးယားဟု ေရးထားသည္။ ဂ်ပန္ေရာက္ေနသူကို
စင္ကာပူ ဟု ေဖာ္ျပထား၏။
အက်ိဳးဆက္မွာ
တစံုတေယာက္၏နာမည္ကိုရွာလိုလွ်င္ မူးေနာက္ေနေအာင္ ရွာရသည္။ ေနာက္တစ္ခါ ႏိုင္ငံမွားေနလွ်င္
သံရံုးက ၎တို႔ထံတြင္ သူ႔အတြက္ မဲလက္မွတ္ ပါမလာ ဟုဆိုကာ မဲေပးခြင့္ကို ျငင္းပယ္သည္။
သို႔အတြက္ မိမိလည္း အမွားမလုပ္ပါဘဲလ်က္ မဲေပးခြင့္ ဆံုးရံႈးရသည္။ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုကိုလိုက္ၾကည့္လိုက္လွ်င္
ဤကဲ့သုိ႔ မဲေပးခြင့္ဆံုးရံႈးသူ မည္မွ်ေတာင္ ရိွသည္မသိ။ မနည္းတာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။
၂။
ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ မဲစာရင္းစာရြက္မ်ားကို scan ဆဲြရာတြင္
ေသခ်ာစြာမဆဲြမႈ၊ သို႔မဟုတ္ စက္ခ်ိဳ႔ယြင္းမႈ ျဖစ္၏။ ေအာက္ပါတို႔မွာ မဲစာရင္းစာရြက္မ်ား၏
အျပစ္အနာအဆာမ်ားျဖစ္သည္။
၁။ အစင္းရာမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနၿပီး စာလံုးမ်ား ပါမလာျခင္း
၂။ စာသားမ်ား တပိုင္းျပတ္က်န္ခဲ့ျခင္း၊ တ၀က္တပ်က္သာ ပါလာျခင္း
၃။ စာမ်က္ႏွာတစ္ျခမ္းသာ ဖတ္ရၿပီး လူနာမည္ပါသည့္ အျခမ္းကို
ဖတ္မရျခင္း
၄။ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး စာတစ္လံုးမွမပါဘဲ ခဲေရာင္သာ ျဖစ္ေနျခင္း
၅။ လက္ေရးျဖင့္ေရးထားေသာ္လည္း ဘာေရးထားမွန္း ေသေသခ်ာခ်ာ မျမင္ရျခင္း
Scan ဆဲြၿပီးေနာက္ မိမိတို႔၏ scan copy မ်ား ေကာင္းမေကာင္းကို
ေကာ္မရွင္အဖဲြ႔၀င္မ်ားအေနႏွင့္ ျပန္စစ္သင့္လွ၏။ ယခုေတာ့ တာ၀န္မဲ့လွသည္။ ကိုယ္လုပ္သည့္အလုပ္ကို
ကိုယ္ တာ၀န္မယူ။ ငါ့လက္ကလြတ္ ျဗြတ္ ဟု လုပ္လိုက္္ၾကသည္။ အက်ိဳးဆက္မွာ ထို ဖတ္မရေသာ
စာမ်က္ႏွာတြင္ပါသည့္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားမွာ မဲေပးခြင့္မရေတာ့။ မည္မွ် ဆိုးလိုက္ပါသနည္း။
ဤမဲဆႏၵရွင္ အေရအတြက္မွာ လည္း မနည္းလွပါ။
၃။ ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ပိုလုိ႔ဆိုးေသးသည္။ ရပ္ကြက္တစ္ခုလံုး
မဲစာရင္းမွ ေပ်ာက္ေနျခင္းျဖစ္၏။ တာေမြ၊ ပ်ားရည္ကုန္းရပ္ကြက္ အတြက္ ျမန္မာျပည္ဘက္တြင္
ျပည္ပသို႔ပို႔လိုက္ေသာ မဲစာရင္းရိွသည္။ သို႔ေသာ္ စင္ကာပူသို႔ မေရာက္လာခဲ့။ ဤသည္ကို
ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႔နယ္ေကာ္မရွင္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား စနစ္တက် မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္တာကို
ေဖာ္ျပေနပါသည္။
ဤတြင္
မည္ကဲ့သို႔လုပ္ရမည္ကို နမူနာျပထားပါသည္။
|
-
- - - - - - - - ၿမိဳ႔နယ္
|
||||||||
စဥ္
|
ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု
|
စင္ကာပူ
|
ေတာင္ကိုးရီးယား
|
ဂ်ပန္
|
အေမရိကန္
|
ထုိင္း
|
မေလးရွား
|
ယူေအအီး
|
၁
|
က
ရပ္ကြက္
|
၁၀
|
၀
|
၀
|
၂
|
၀
|
၁၂
|
၀
|
၂
|
ခ
ရပ္ကြက္
|
၀
|
၃
|
၀
|
၀
|
၂၉
|
၀
|
၀
|
၃
|
ဂ
ရပ္ကြက္
|
၀
|
၀
|
၀
|
၀
|
၀
|
၅
|
၀
|
၄
|
င
ရပ္ကြက္
|
၃
|
၀
|
၃
|
၀
|
၄
|
၀
|
၀
|
၅
|
စ
ေက်းရြာအုပ္စု
|
၀
|
၀
|
၀
|
၈
|
၀
|
၈
|
၀
|
၆
|
ဆ
ေက်းရြာအုပ္စု
|
၆
|
၆
|
၀
|
၀
|
၀
|
၂
|
၀
|
၇
|
ည
ေက်းရြာအုပ္စု
|
၀
|
၀
|
၀
|
၀
|
၀
|
၀
|
၁
|
|
စုစုေပါင္း
|
၁၉
|
၉
|
၃
|
၁၀
|
၃၃
|
၂၇
|
၁
|
ဤကဲ့သို႔သာ
ၿမိဳ႔နယ္အလိုက္ စာရင္းေပါင္းခ်ဳပ္ လုပ္ေပးလိုက္လွ်င္ ရပ္ကြက္က်န္ျခင္းျပႆနာ အလုိလို
ရွင္းၿပီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္။ မဲစာရင္းလုပ္ရာတြင္လည္း စင္ကာပူကို မဲစာရင္းစာရြက္တစ္ခု၊
ဂ်ပန္အတြက္ မဲစာရင္းစာရြက္တစ္ခု စသျဖင့္ ႏိုင္ငံတစ္ခုလွ်င္ မဲစာရင္းတစ္ခု ထုတ္ျပန္ေပးသြားပါက
ႏိုင္ငံလဲြေခ်ာ္သည့္ ျပႆနာ နည္းသြားမည္ျဖစ္သလို မိမိၿမိဳ႔နယ္အတြင္း မည္သည့္ႏိုင္ငံတြင္
မည္မွ် ေရာက္ေနေၾကာင္းလည္း အလိုလို မွတ္တမ္းတင္ၿပီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္။
၄။
အျခားတစ္ခ်က္မွာ မိမိအမည္သည္ မိမိေနထိုင္ရာ ရပ္ကြက္မဲဆႏၵရွင္စာရင္းတြင္ပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံသံရံုးသုိ႔လည္း
ပံုစံ (၁၅) ေပးပို႔ထားသည္။ သို႔ေသာ္ သံရံုးကထုတ္ျပန္သည့္ မဲစာရင္းတြင္ မိမိအမည္ ပါမလာျခင္းျဖစ္၏။
ဤျပႆနာမွာလည္း အေတာ္ မ်ားပါသည္။ ဤျပႆနာမွာ အီလက္ထေရာနစ္စနစ္ကို က်က်နန မသံုးတတ္ျခင္း၏
ရလဒ္ျဖစ္၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
အီးဂါးဘားမင့္စနစ္ က်င့္သံုးမည္ဟု လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းေနသည္မွာ ကာလအတန္ၾကာကပင္ ျဖစ္၏။
သို႔တိုင္ ဌာနမ်ားတြင္ ေကာင္းေကာင္းအလုပ္လုပ္ေသာ ကြန္ျပဴတာမ်ား မရိွေသး။ ကြန္ျပဴတာကိုင္တတ္သည့္
၀န္ထမ္းအေရအတြက္ မွာလည္း လက္ခ်ဳိးေရလို႔ ရေနေသးသည္။ ၀န္ႀကီးဌာန website မ်ားကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ပင္ ခ်ာတူးလန္လွ၏။ ၀န္ႀကီးဌာန
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား website မ်ားမွာ ဖြင့္လို႔ေတာင္မရပါ။
ဤသည္ကို အျပစ္မဆိုပါ။ သို႔ေသာ္ ယခု မဲေပးသည့္ကိစၥတြင္မူ စနစ္တစ္ခုရိွထားသင့္၏။
ေက်းလက္ေတာရြာမ်ား၊ နယ္ၿမိဳ႔နယ္မ်ား၌ အင္တာနက္ ရရမည္ဟု မဆိုလိုပါ။ ေက်းလက္ႏွင့္ နယ္ၿမိဳ႔နယ္မ်ားတြင္
ျပည္ပထြက္ အလုပ္လုပ္သူမ်ားမွာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး စေသာ ၿမိဳ႔ႀကီးမ်ားမွ ျပည္ပထြက္အလုပ္လုပ္သူဦးေရႏွင့္
ယွဥ္လိုက္လွ်င္ ေျပာပေလာက္ေအာင္ မမ်ားလွပါ။ သို႔အတြက္ ကြန္ျပဴတာစနစ္မရိွပဲ လက္ႏွင့္ပင္
စနစ္တက် လုပ္ႏိုင္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ပဲခူး၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ မေကြး၊ ေတာင္ႀကီး
စေသာ ၿမိဳ႔ႀကီးမ်ားတြင္မူ အင္တာနက္ ရလိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းရပါ သည္။ ကြန္ျပဴတာဆိုင္ႏွင့္
မိတၱဴ၊ scan ဆဲြေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားမွာလည္း အလြန္ခဲယဥ္းလွလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
စင္ကာပူမွ ပံုစံ (၁၅) တင္ေသာ မဲဆႏၵရွင္မ်ားစာရင္းကို
Excel ဖိုင္မ်ားျဖင့္ျပင္ၿပီး ပို႔သည္ဆို၏။ အကယ္၍သာ ပံုစံ (၁၅) အားလံုးကို excel
file မ်ားျဖင့္ ျပင္ပါက ၿမဳိ႔နယ္ခဲြရတာ ဘာမွ မခဲယဥ္းပါ။ ထိုဖိုင္မ်ားကို သံရံုးမွ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔၊
ထုိမွတဆင့္ ျပည္ေထာင္စုေကာ္မရွင္၊ ၿမိဳ႔နယ္ေကာ္မရွင္ ဆက္ပို႔သြားရံုျဖစ္သည္။ ေဟာဒါ
စင္ကာပူကလာတဲ့ ပံုစံ (၁၅) စာရင္း၊ ေဟာဒါ ဂ်ပန္ကလာတဲ့ ပံုစံ (၁၅) စာရင္း စသျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ
ၿမိဳ႔နယ္မ်ားက ခဲြ။ ဒီလူေတြကေတာ့ ဘယ္ရပ္ကြက္ကဟု ထပ္မံခဲြကာ ထုိစာရင္းကို သက္ဆိုင္ရာ
ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စုမ်ားသို႔ ပို႔လိုက္လွ်င္ ကိစၥၿပီးသည္။
သက္ဆုိင္ရာ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စုမ်ားက စင္ကာပူစာရင္းကို
သပ္သပ္၊ ကုိးရီးယားစာရင္းကို သပ္သပ္ ျပင္ေပးလိုက္။ ပီဘိ ရွင္းရွင္းကေလးျဖစ္သည္။ သို႔ဆုိလွ်င္
အဘယ္ေၾကာင့္ သည္မွ်မွားေနရသနည္း။ မလုပ္တတ္ေသာေၾကာင့္ မွားသည္။
(၄) မဲေပးရန္ စီမံမႈ၏ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္မ်ား
စင္ကာပူတြင္ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္သူ ျမန္မာဦးေရ သိန္းႏွင့္ခ်ီရိွမည္ဟု
ခန္႔မွန္းရပါသည္။ သို႔ေသာ္ မဲေပးရန္ ပံုစံ (၁၅) တင္သူ ဦးေရမွာမူ ၂၂၀၀၀ မွ်သာ ရိွသည္ဟုလည္း
သိရ၏။
ျမန္မာသံရံုး (စင္ကာပူ) က စင္ကာပူေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား
မဲေပးရမည့္ရက္ကို -
v ၁၆/၁၀/၁၅ ရက္ေန႔ ေန႔လည္ ၁ နာရီမွ ညေန ၄ နာရီခဲြ၊
v ၁၇/၁၀/၁၅ ရက္ေန႔ မနက္ ၉ နာရီခဲြမွ ညေန ၄ နာရီခဲြ၊
v ၁၆/၁၀/၁၅ ရက္ေန႔ မနက္ ၉ နာရီခဲြမွ ညေန ၄ နာရီခဲြ ဟု ေၾကျငာခဲ့၏။
မဲေပးမည့္ေနရာကို ျမန္မာသံရံုး၀င္းအတြင္း ဟု ဆိုသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မဲေပးမည့္နာရီကုိတြက္ၾကည့္ပါက ပထမေန႔ ၃ နာရီခဲြ၊
ဒုတိယေန႔ ၇ နာရီ၊ တတိယေန႔ ၇ နာရီ၊ စုစုေပါင္းမွ ၁၇ နာရီခဲြ သာရိွသည္။ ၁၇ နာရီခဲြအတြင္း
အလြန္က်ဥ္းေျမာင္းလွေသာ သံရံုးအတြင္း လူႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ကုန္ေအာင္ မဲေပးႏိုင္ပါမည္လား။
မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ မျဖစ္ႏုိင္။ သခ်ၤာနည္းျဖင့္ တြက္ၾကည့္လွ်င္ပင္ တစ္နာရီလွ်င္ လူ
၁၃၀၀ နီးပါး။ တစ္မိနစ္လွ်င္ လူ ၂၀ ေက်ာ္။
သည္ကိစၥ သံရံုးမွတာ၀န္ရိွသူမ်ား အေစာႀကီးကတည္းက ႀကိဳစဥ္းစား၊
တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးထားၾကဘို႔ေကာင္းသည္။ ပါးစပ္ထဲရိွတာ ေကာက္ကက္ေျပာလုိက္တာမ်ိဳး လံုး၀မျဖစ္သင့္။
အကယ္တန္တု
မဲေပးတာ ဘာမွ မခဲယဥ္းပါ။
ျမန္မာျပည္ဘက္က
ပို႔လာသည့္ မဲစာရင္းမ်ားကို တိုင္း/ျပည္နယ္အလိုက္၊ ၿမိဳ႔နယ္အလိုက္ခဲြ။
ထိုမဲစာရင္းအလိုက္ မဲလက္မွတ္မ်ားခဲြ၊ မဲပံုးမ်ားျပင္ထား။ မဲဆႏၵရွင္မ်ားအား ထိုမဲစာရင္းအလုိက္
မဲလက္မွတ္မ်ားထုတ္ေပး။ သူတို႔က မဲေပး။ ပံုးထဲထည့္။ ေနာက္ၿပီး မဲပံုးမ်ား ျပန္သိမ္း။
အလြန္အင္မတန္ ရိုးရွင္းလွသည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ အဘယ္ေၾကာင့္ မဲေပးသည့္ေနရာကို သံရံုးတစ္ခုတည္း
ကန္႔သတ္ထားရပါသနည္း။
စင္ကာပူႏိုင္ငံအာဏာပုိင္မ်ားႏွင့္ညိွ၍ စင္ကာပူအ၀ွမ္း မဲေပးရမည့္ေနရာကို
အနည္းဆံုး ၅ ေနရာေလာက္ခဲြပါ။ ဥပမာ -
ျမန္မာသံရံုးတြင္ ရန္ကုန္တိုင္း
Jurong တြင္ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ပဲခူးတိုင္း
Yishun တြင္ ျပည္နယ္အားလံုး၊ ေနျပည္ေတာ္
Aljunied တြင္ မေကြးတိုင္း၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း
Toa Payoh တြင္ မႏၱေလးတိုင္း၊ တနသၤာရီတိုင္း
မဲေပးမည့္ေနရာမ်ားတြင္
လံုၿခံဳေရးအတြက္ Cesco ရဲမ်ား ငွားလို႔ရပါသည္။
မ်ားမ်ားငွားစရာမလုိပါ။ တစ္ေနရာ ႏွစ္ေယာက္ ေလာက္ဆို ရပါသည္။ မဲေပးျခင္းအတြက္လည္း လူအင္အား
အမ်ားႀကီး သံုးစရာမလိုပါ။ မဲရံုမႈးတစ္ဦး၊ မဲစာရင္းစစ္မည့္သူ တစ္ဦး သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ဦး၊
မဲလက္မွတ္ထုတ္ေပးမည့္သူ တစ္ဦး သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ဦး၊ ဆႏၵမဲေပးမည့္ေနရာတြင္ အေစာင့္ထားလိုပါက
တစ္ဦး။
မဲပံုးေနရာတြင္ အေစာင့္ထားလိုပါက တစ္ဦး။ သည္မွ်သာ လိုသည္။
မဲရံုမႉးကို သံရံုးအမႈထမ္းကို ခန္႔လို႔ရသည္။ က်န္သည့္သူမ်ားကို ေန႔စားငွားလိုကငွား၊
လုပ္အားေပး ေခၚလိုကေခၚ။ ဒါမွ အင္အားျပလိုလွ်င္ အပို ၃ - ၄ ေယာက္ေခၚလိုက္ပါဦး။ ဘာမွ
မခဲယဥ္းပါ။
အကယ္၍
စင္ကာပူႏိုင္ငံအာဏာပုိင္မ်ားက ဤသို႔လုပ္ရန္ ခြင့္မျပဳဟု ဆိုပါစို႔။
ျမန္မာျပည္ဘက္မွ ျပန္ပို႔လာေသာ မဲစာရင္းအရ မည္သည့္တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ မဲေပးမည့္သူ
မည္မွ်ရိွသည္ကို တြက္ပါ။ ထုိဦးေရအရ တစ္ရက္လွ်င္ ၿပီးႏိုင္ေသာ ျပည္နယ္၊ တိုင္းအလိုက္
ရက္မ်ား သတ္မွတ္ပါ။ ဥပမာ -
၁၅/၁၀/၁၅ - ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း
၁၆/၁၀/၁၅ - မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္း
၁၇/၁၀/၁၅ - စစ္ကုိင္း၊ မႏၱေလး၊ မေကြး
၁၈/၁၀/၁၅ - ဧရာ၀တီ၊ ပဲခူး၊ တနသၤာရီ
၁၉/၁၀/၁၅ - ရန္ကုန္
ပို၍
အေသးစိတ္လိုေသးလွ်င္ ၁၅/၁၀/၁၅ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္း
- ကခ်င္ ႏွင့္ ကယား ေန႔လည္ပိုင္း - ကရင္ ႏွင့္ ခ်င္း ဟု ထပ္ခဲြပါ။ ဤကဲ့သုိ႔သာ စနစ္တက်
လုပ္လုိက္ပါက သည္မွ် ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ျဖစ္စရာအေၾကာင္းမရိွ။ မဲေပးမည့္သူမ်ားလည္း ညအိပ္ညေန
လာတန္းစီစရာ အေၾကာင္းမရိွ။ မိမိအလွည့္မေရာက္မွာကို လည္ပင္း တရွည္ရွည္ႏွင့္ ေစာင့္စရာအေၾကာင္းမရိွ။
အကယ္၍ သတ္မွတ္ထားသည့္အခ်ိန္အတြင္း မၿပီးဆိုပါစို႔။ မဲမေပးလိုက္ရသူမ်ားအတြက္
ဘယ္ေန႔ျပန္လာပါဟု ရက္ထပ္ခ်ိန္း လိုက္ပါ။ ပီဘိ လြယ္လြယ္ကေလး ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ဆို၍ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွလာေသာ မဲစာရင္းမ်ားကို ျပည္နယ္/တိုင္းအလုိက္
လူအင္အားစစ္ရန္၊ ျပန္ခဲြရန္ သံရံုး၌ လူအင္အားႏွင့္အခ်ိန္ မလံုေလာက္ဟု ဆိုပါစို႔။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔
စင္ကာပူေရာက္ ေရႊျမန္မာမ်ားမွာ ၎တို႔အား ကူညီခ်င္လြန္းလွ၍ လက္ယားေနၾကသူမ်ား ျဖစ္၏။
၎တို႔ေခၚစရာပင္ မလိုပါ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲေအာင္ႏုိင္ေရး ေထာက္ကူျပဳအဖဲြ႔သားမ်ားက ဆႏၵမဲေပးျခင္းအတြက္
သံရံုးကို ကူပါမည္ဆိုတာကို သူတို႔က လက္မခံျခင္းျဖစ္သည္။ ကုိးရီးယားရိွ ျမန္မာသံရံုးကမူ
မဲလက္မွတ္မ်ားအား ေရတြက္စစ္ေဆးရာတြင္ ကိုးရီးယားသမၼတႏိုင္ငံရိွ ျမန္မာလူမႈေရးအသင္းအဖဲြ႔မ်ား၏
အကူအညီကို ရယူခဲ့သည္ဟု သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ စင္ကာပူရိွ ျမန္မာသံရံုးက
အဘယ္ေၾကာင့္ လက္မခံႏိုင္ရပါသနည္း။ သံရံုးတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မူ၀ါဒျခင္းမတူ၍ေလာ။ ကြ်န္ေတာ္
မသိပါ။
(၅)
သရုပ္ပ်က္လွေသာ ျမန္မာသံရံုး (စင္ကာပူ) ၏ မဲေပးစနစ္
စင္ကာပူတြင္
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ျမန္မာမ်ား မဲေပးၾကရပံုကား အလြန္ ဗရုတ္သုကၡႏိုင္လွ၏။ အထက္တြင္ေဖာ္ျပသကဲ့သို႔
ေသာင္းႏွင့္ခ်ီေသာ မဲေပးသူမ်ားအတြက္ မည္သို႔မွ စီမံမထားသျဖင့္ မဲေပးလိုသူတို႔မွာ ကိုယ့္အစီအစဥ္ႏွင့္ကိုယ္
တန္းသြားစီၾကရသည္။ မဲစေပးရမည့္ အခ်ိန္ကို နံနက္ ၉ နာရီခဲြဟု သတ္မွတ္ထားသည္မွာလည္း ေနာက္က်လြန္းလွ၏။
မဲေပးသူမ်ားမွာ ညကတည္းက သြားတန္းစီ ၾကသည္။ ေနာက္ၿပီး မိမိအလွည့္ေရာက္ရန္ တစ္ေန႔လံုးလိုလို
ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကရ၏။
သိသူမ်ားအတြက္မူ
မေထာင္းတာ။ သံရံုးမွထုတ္ျပန္ထားေသာ မဲစာရင္းတြင္ မိမိနာမည္ပါေသာစာရြက္ကို ပရင့္ထုတ္ယူသြား။
မိမိ မဲထည့္ရမည့္ေဒသမွ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားအား မွတ္သားထား။ ထိုအခါ မဲလက္မွတ္ထုတ္ရာတြင္
နာမည္ရွာရ လြယ္သြား သည္။ မိမိရလာေသာ မဲလက္မွတ္ မွန္မမွန္ကို ခ်က္ခ်င္း လြယ္ကူစြာ စစ္ေဆးႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္ ဤကဲ့သို႔ လူတိုင္း လုပ္ႏိုင္ပါမည္ ေလာ။ ထုိအခါ မဲလက္မွတ္ထုတ္သည့္ေနရာတြင္
နာမည္ရွာေနရတာႏွင့္ မဲလက္မွတ္ရွာေနရတာႏွင့္ အေတာ္အခ်ိန္ကုန္လွ၏။ တစ္ကမၻာလံုးအတြက္ ျပင္ထားေသာ
မဲစာရင္းတြင္ စင္ကာပူမွ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ရွာေနရသည္မွာ သမုဒၵရာထဲ က်သြားသည့္ အပ္ကိုလိုက္ရွာရသည့္ႏွယ္
ျဖစ္ေနသည္။
မဲဆႏၵကဒ္ျပားေပၚတြင္
အမွန္ျခစ္ ျခစ္ရတာ ဘာမွ မခဲယဥ္းပါ။ ၾကာလည္းမၾကာပါ။ သို႔ေသာ္ မဲအိတ္ကို ေကာ္ကပ္မည္ဆိုေတာ့
ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ကပ္လို႔မရ။ ကပ္လိုက္ကြာလိုက္။ ကြာလိုက္ကပ္လိုက္ႏွင့္။ သံုးခါေလာက္ျပန္ကပ္ရသည္။
သည္ေနရာတြင္ အခ်ိန္ ထပ္စားျပန္သည္။
သို႔ေသာ္
သံရံုး၀င္းထဲစ၀င္သည္မွ မဲေပးၿပီး ျပန္ထြက္လာသည္ထိ ၃၅ မိနစ္ခန္႔သာ ၾကာပါသည္။ ၾကာသည္မွာ
သံရံုးအျပင္ဘက္ တြင္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာလူမ်ားအၾကား သံရံုးေရွ႔ထိေရာက္ရန္ ေစာင့္ရေသာအခ်ိန္ျဖစ္၏။
ပထမဆံုးေန႔
(၁၅/၁၀/၂၀၁၅) တြင္ သိပ္မဆိုးလွ။ ၾကာသပေတးေန႔ျဖစ္၍ လူတိုင္းအလုပ္ဆင္းေနၾကသည္။
သုိ႔အတြက္ မဲေပးသူ အလြန္မမ်ားလွ။ မမ်ားလွဆိုတာေတာင္ စတန္းစီသည္မွ မဲေပးၿပီးသည္ထိ ၄
နာရီေက်ာ္ၾကာသည္။
ဒုတိယေန႔တြင္မူ အတန္ငယ္မ်ားလာသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ပထမဆံုးထြက္သည့္ရထားကိုမမီလုိက္သျဖင့္
ဒုတိယရထားႏွင့္လိုက္၏။ (မနက္ ၅း၄၀ နာရီ) တန္းစီမည့္ေနရာေရာက္ေတာ့ မနက္ ၆း၁၀ နာရီ။ ကြ်န္ေတာ့္ေရွ႔တြင္
လူမည္မွ်ရိွေနသည္ကို သိလိုသျဖင့္ လိုက္ေရၾကည့္ရာ ၅၀၅ ရိွေၾကာင္းေတြ႔ရ၏။
သုိ႔ေသာ္ လုပ္အားေပးမ်ားက ဒီဘက္မွာေနပူတယ္၊ ဟိုဘက္လမ္းကို
ေျပာင္းၾကရေအာင္ဟု ထိုလူတန္းႀကီးအား မူလတန္းစီရာ ေနရာမွ ဆန္႔က်င္ဘက္လမ္းသို႔ ေျပာင္းခိုင္း၏။
ထိုလူတန္းႀကီးတစ္ခုလံုး ေျပာင္းအၿပီး ေနရာအသစ္သို႔ေရာက္ေသာ္ မသကၤာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္
ထပ္ေရၾကည့္သည္။ မူလက ၅၀၅ ေယာက္သာ ရိွေသာလူမ်ားမွာ ယခု ၆၀၀ ျဖစ္ေနသည္။ အတန္း အေရႊ႔အေျပာင္းတြင္
လူ ၁၀၀ တိတိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေရွ႔မွ ၾကားျဖတ္၀င္သြားေခ်ၿပီ။
ကြ်န္ေတာ္
သံရံုးအတြင္း၀င္ေတာ့ ေန႔မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီတိတိ။ ကြ်န္ေတာ္မဲေပးၿပီး သံရံုးအတြင္းမွ
ျပန္ထြက္လာေတာ့ ၁၂း၃၇ နာရီ။ ဆိုေတာ့ မိနစ္ ၄၀ နီးပါးၾကာသည္။
တတိယေန႔သည္ကား
စေနေန႔ျဖစ္သျဖင့္ လူပိုမ်ား၏။ ေဖ့စ္ဘြတ္တြင္ တက္လာသည့္ သတင္းမ်ားၾကည့္ရသည္မွာ စိတ္မခ်မ္းသာ
စရာ။ မနက္မိုးမလင္းမီကပင္ တန္းစီေနေသာ မဲဆႏၵရွင္မ်ားမွာ လူ ၂၀၀၀ ခန္႔ျဖစ္ေနၿပီ။ ယမန္ေန႔က
မဲေပးရန္ မမီလုိက္သူမ်ားက မျပန္ေတာ့ဘဲ ဆက္တန္းစီေနျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းေပၚမွာပင္ ညအိပ္ၾက၏။
အနီးတြင္ ရဲကားက ညလံုးေပါက္ ကင္းလွည့္ေနသည္။
ေနျမင့္ေလ
လူမ်ားေလျဖစ္ရကား မဲေပးရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ လူတန္းႀကီးမွာ ျမင္မေကာင္းေအာင္ ရွည္လ်ားလွေပသည္။
သံရံုးမွ သည္ ရွန္ဂရီလာေဟာ္တယ္ေရွ႔ထိ ျဖစ္၏။ အကြာအေ၀းအားျဖင့္ မီတာ ၁၀၀၀ ခန္႔ရိွသည္။
ဤကမၻာေပၚတြင္ ဤမွ် သရုပ္ပ်က္လွ ေသာ မဲေပးသည့္စနစ္ကား ျမန္မာသံရံုး (စင္ကာပူ) ၌သာ ရိွေခ်သည္။
အျခားမည္သည့္တိုင္းျပည္မ်ားတြင္မွ မၾကားစဖူး။
ေန႔လည္
၁၁ နာရီေက်ာ္တြင္ ယေန႔ (စေနေန႔) မဲေပးရမည့္သူမ်ားအတြက္ တိုကင္မ်ားစေ၀သည္။ စုစုေပါင္း
၃၀၀၀ ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္ ညေန ၄ နာရီခန္႔တြင္ တနဂၤေႏြေန႔အတြက္ တိုကင္ ၃၀၀၀ ေ၀သည္။ ည ၈
နာရီခဲြတြင္ တနလၤာေန႔အတြက္ ေနာက္ထပ္ တိုကင္ ၃၀၀၀ ေ၀ျပန္သည္။ တိုကင္မ်ားရေတာ့ တန္းစီေနသူမ်ား
အသီးသီးအသကအသက ျပန္သြားၾကသည္။ သည္ေတာ့မွ လမ္း တစ္ေလွ်ာက္ တန္းစီေနေသာ လူတန္းႀကီးလည္း
ရွင္းသြားေလေတာ့သတည္း။
နံနက္
၄ နာရီခဲြေလာက္က တန္းစီရန္ ေရာက္လာသူမ်ားမွာ ညေန ၆ နာရီခဲြေလာက္က်မွ သံရံုးအေပါက္၀ေရာက္သည္။
သူတို႔ မဲေပးၿပီး ျပန္ထြက္လာေတာ့ ည ၇ နာရီတီးၿပီ။ ဒါေတာင္ သူတို႔ေနာက္ တန္းစီေနသူမ်ားမွာ
စိန္႔မာတင္ဒရိုက္ လမ္းထိပ္ထိ ရိွေနေသး ၏။ မဲရံု၀န္ထမ္းမ်ားလည္း
မသက္သာလွ။ အနည္းဆံုး ၈ နာရီေလာက္မွ လူကုန္မည္။ လူကုန္ေတာ့မွ စာရြက္စာတမ္းမ်ား သိမ္းဆည္း၊
မဲပံုးမ်ားဖြင့္ကာ မဲစာအိတ္မ်ား သိမ္းဆည္း။ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ျပင္ဆင္ႏွင့္ ၉ နာရီေက်ာ္ေလာက္မွ
အိမ္ျပန္ၾကရလိမ့္ မည္။ သည္ကေန႔မဲေပးခြင့္ရသူမ်ားမွာ အေတာ္မ်ား၏။ ၃၆၀၀ ေလာက္ရိွသည္ဟု
ဆိုသည္။
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မ်ား၊ ကေလးငယ္ပါသူမ်ားႏွင့္
အိမ္အကူမိန္းကေလးမ်ားကိုမူ ဦးစားေပးအေနႏွင့္ အျခား သူမ်ားႏွင့္ေရာကာ တန္းမစီရပဲ လူတန္း၏
အျခားဆန္႔က်င္ဘက္တြင္ သီးသန္႔ တန္းစီေစေလသည္။
(၆)
ေစတနာရွင္မ်ား၏ အလႉဒါန
မည္သို႔ဆိုေစ။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ျမန္မာမ်ားသည္ကား သည္းခံျခင္းတရားႏွင့္
အသားက်ေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ လမ္းေဘးတြင္ပင္အိပ္၊ လမ္းေဘး တြင္ပင္စား၊ လမ္းေဘး၌ပင္ တစ္ေန႔လံုး
ျဖစ္သလို ေနေနရသည့္တိုင္ နည္းနည္းကေလးမွ မညည္းညဴ။ မည္သူ႔ကိုမွ ျပႆနာမရွာ။ မိမိအလွည့္ေရာက္ရန္ကိုသာ
စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေစာင့္စားေနၾကေလသည္။ ျမန္မာျပည္ႀကီး ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ မိမိ၏ မဲတစ္ျပားမွာ
အလြန္အေရးပါေၾကာင္း လူတိုင္းက ခံယူထားသည္။ ျမန္မာျပည္ေျပာင္းလဲရန္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ မည္မွ်အေရးႀကီးေနေၾကာင္း
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ ရင္တြင္းမွဆႏၵမ်ားကို သည္မဲျပားမ်ားျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္လုိလွသည္။
သို႔တိုင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃) ဦးအတြက္ ဆႏၵမဲ (၃) ခု
ရရမည္ကို ႏွစ္ခုသာရသူ၊ တစ္ခုျဖင့္ ေက်နပ္လိုက္ရသူမ်ားလည္း မနည္းလွပါေပ။ ကြ်န္ေတာ့္ေရွ႔မွ
တုိင္းရင္းသူကေလးသည္ပင္ ေယာင္တီးေယာင္နျဖစ္ေနသျဖင့္ ကြန္ေတာ္က ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပ လိုက္ရေသး၏။
သူရထားသည့္ မဲလက္မွတ္မ်ားအနက္ တစ္ခု၌ ေနာက္ေက်ာတြင္ ေကာ္မရွင္တံဆိပ္တံုးမပါ။ ေကာ္မရွင္တံဆိပ္တံုး
မွာလည္း ဘုရားစူးရပါေစ့။ ပီဘိ ျမင္ရရုံကေလး ျဖစ္သည္။
အဆိုးထဲမွအေကာင္းမွာ ျမန္မာတို႔၏ ေစတနာျဖစ္၏။ ေရြးေကာက္ပြဲေအာင္ႏုိင္ေရးအဖဲြ႔သားမ်ားက
မဲေပးရန္တန္းစီေနသူမ်ားအား မည္ကဲ့သုိ႔မဲေပးရမည္။ အမွန္ျခစ္ကို အေကာက္မပါေအာင္ျခစ္ပါ။
ပယ္မဲမျဖစ္ေအာင္ မည္သည္တို႔ကို သတိျပဳပါ။ မိမိတို႔၏ မဲဆႏၵနယ္မွာ မည္သည္ျဖစ္သည္။ ေကာင္တာနံပါတ္က
ဘယ္ေလာက္ စသည္တို႔ကုိ လူတန္းႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ စံုေရဆန္ေရ ရွင္းျပ ေနၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ေရႏွင့္
အစားအေသာက္မ်ားကိုလည္း ေ၀ေသး၏။
အျခားအလႉရွင္မ်ားလည္း တဖဲြဖဲြေရာက္လာကာ သၾကားလံုးမ်ား၊ အေအးမ်ား၊
ငွက္ေပ်ာသီးမ်ား၊ ယပ္ေတာင္မ်ား၊ ေကာက္ညွင္းေပါင္းမ်ား ေ၀ၾကပါသည္။ ျမန္မာတို႔ ေစတနာေကာင္းလိုက္သည္မွာ
ေနရာေဒသမေရြး။ ျမင္ရသူမ်ားအဖို႔ အလြန္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ျဖစ္၏။ သည္ျမင္ကြင္းမွာ ျမန္မာမဟုတ္သူမ်ားအဖို႔
အလြန္ထူးဆန္း ေနေပသည္။
ေရဘူးႏွင့္အစားအေသာက္ ေ၀ရံုတင္မကေသး။ စားေသာက္ၿပီးေသာ ေရဘူးခြံႏွင့္
အမိႈက္သရိုက္မ်ား လမ္းေပၚတြင္ ပ်ံ႔ႀကဲမေနေစရန္ အမိႈက္အိတ္မ်ားကိုယ္စီကိုင္လွ်က္ အမိႈက္မ်ား
လိုက္စုလိုက္ၾကေသး၏။ ၎တို႔ေၾကာင့္ပင္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူမ်ား လမ္းေဘးတြင္ တန္းစီေနလင့္ကစား
အမိႈက္တမႈန္မွ မရိွ။ ယခင္ ဆီးဂိမ္းတြင္ အမိႈက္ရွင္းျခင္းျဖင့္ နာမည္ရခဲ့ေသာ ျမန္မာပရိသတ္မွာ
ယခုလည္း မိမိဂုဏ္သိကၡာကို မိမိတို႔ ထိန္းလိုက္ျပန္ေခ်ၿပီ။ ထိုျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ လုပ္အားေပး
လူငယ္၊ လံုမငယ္တို႔အား ကြ်ႏု္ပ္တို႔ စင္ကာပူေရာက္ ျမန္မာမ်ားမွ အလြန္ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
(၇)
ဆႏၵ၀ေတာ ကႎနာမ ကမၼံ နသိဇၥ်တိ - ျပင္းျပေသာဆႏၵရိွသူ၌
မၿပီးေျမာက္ေသာအမႈဟူသည္ အဘယ္မွာရိွအံ့နည္း။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ဆႏၵမ်ား မည္မွ်ျပင္းျပလွေၾကာင္း
စင္ကာပူရိွ ျမန္မာမဲဆႏၵရွင္မ်ားက သက္ေသထူခဲ့ၾကၿပီ။
မည္သူတို႔ မည္ကဲ့သို႔ လုပ္ေနသည္ျဖစ္ေစ သည္မွ်ျပင္းျပလွေသာ
ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ရင္တြင္းမွ ဆႏၵမ်ားကို အဘယ္သူသည္ အံတု၀ံ့အံ့နည္း။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔ကား အစြမ္းကုန္ တာ၀န္ေက်ခ့ဲၿပီ။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ႀကိဳးစားလုိက္ေသာ အသီးအပြင့္ကို မ်ားမၾကာမီ
ျမင္ၾကရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။
တရားကို နတ္ေစာင့္ပါေစသတည္း။
ေအးၿငိမ္း
(ေလးမ်က္ႏွာ)
၁၈
ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၅
No comments:
Post a Comment