(၁)
ဘာလိုလုိနဲ႔ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ေတာင္ မိဘေနရာေရာက္လာပါေပါ့။
အရင္တံုးကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေမာင္ႏွစ္မတစ္သုိက္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႀကီးေဒၚအပ်ိဳႀကီးမ်ားက
ၾကည့္ရႈထိန္းေက်ာင္းခဲ့သည္။ ယခု ကြ်န္ေတာ္တို႔က သူတို႔တာ၀န္ကို ဆက္လက္ ထမ္းေဆာင္ရသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ေမာင္ႏွမတစ္သိုက္က အျခားႏွမမ်ားက ေမြးထားသည့္ သားသမီးအားလံုးကို ေခၚယူေကြ်းေမြး
ေစာင့္ေရွာက္ထား၏။ ေဟာ၊ အခု အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ရွင္ျပဳေပးရေတာ့မည္။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က ရွင္ျပဳေတာ့ ၇ ႏွစ္သားသာ ရိွေသးသည္။ ကေလးဆိုေတာ့
ထိုစဥ္က ရွင္ျပဳခဲ့သည္ကို ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့။ သို႔ေသာ္ ဓာတ္ပံုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍
အစ္မႀကီး (ကြ်န္ေတာ့္အေမ) ေဒါသပုန္ထသည္ကို ယခုထိတိုင္ မွတ္မိေနပါေသး၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာက
ရခိုင္ရိုးမေတာင္ေျခမွာ ကပ္ေနတာဆိုေတာ့ အင္မတန္ေခါင္လွသည္။ ထုိကာလ (၁၉၆၉ ခုႏွစ္) မ်ားက
ဓာတ္ပံုရုိက္ဘို႔ဆိုတာ အင္မတန္ခဲယဥ္းလွ၏။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရွင္ျပဳ၌ ဓာတ္ပံုဆရာ
ငွားသည္ထင့္။ ဓာတ္ပံု ႏွစ္ပံုလား၊ သံုးပုံလား ရလာသည္ ထင္ပါသည္။
အလႉတြင္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္အစ္ကိုတစ္၀မ္းကဲြ ကိုတင္ထူးက
ရွင္ျပဳ။ ေနာက္ ဦးေလးေတာ္သူ ေမာင္ခါဘူး က ပဥၹင္းခံ။ (ေမာင္ခါဘူးမွာ သူ႔အမည္ရင္းမဟုတ္။
ငယ္စဥ္က အနာမ်ားအလြန္ေပါက္ေလရာ ထိုအနာမ်ားကို ခါဘူး တစ္ဘူးၿပီးတစ္ဘူး ၀ယ္ကာ သိပ္ေပးျခင္းျဖင့္
အနာမ်ား ေပ်ာက္ကုန္ရာမွ မူရင္းအမည္ေပ်ာက္လ်က္ ေမာင္ခါဘူး ျဖစ္လာရေသာ ဟူသတတ္။ ထူးဆန္းပါေပ့
ဆတြတ္ရယ္။ အႏွီ ဦးပဥၹင္းေမာင္ခါဘူးမွာ ထုိပဥၹင္းခံမွစ၍
မထြက္ေတာ့ဘဲ ဘုန္းႀကီးအၿပီး၀တ္သြားေလရာ ဦးပဥၹင္းေမာင္ခါဘူးဘ၀မွ ဦးေကတုမာလာျဖစ္လာၿပီးသကာလ
ယခုအခါ ဒိုက္ပ်က္အနီး ကြင္းျပားေက်းရြာတြင္ ေက်ာင္းထုိင္လ်က္ရိွသတည္း။) (ေပါင္ဒါမႈန္႔ဘူးကို
ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္က ခါဘူးဟု ေခၚသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ေခၚသနည္း ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္လည္း မသိပါ။
ေပါင္ဒါမ်ား ထြက္လာေစရန္ ခါ၍ခ်ရေသာေၾကာင့္ ခါဘူးဟု ေခၚသည္ထင္ပါသည္။ သိလိုသူမ်ား ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာတြင္
သြားေမးၾကပါခင္ဗ်ား။ ဤကား စကားခ်ပ္။)
အလႉတြင္ရိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလံုးပါေသာပံုက
တစ္ပံုသာရိွသည္။ ေနာက္တစ္ပံုက ကြ်န္ေတာ္ မပါ၊ ဦးပဥၨင္းခ်ည္းပါသည္။ ရွင္ႏွင့္ပဥၹင္း
အားလံုးပါေသာ ဓာတ္ပံုကို ကြ်န္ေတာ္တို႔၀မ္းကဲြအဘြားျဖစ္သူ ဘြားေအးတင္ (ပဥၹင္းအစ္မ)
ကယူၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ပံုမပါဘဲ ဦပဥၹင္းခ်ည္းပါသည့္ပံုကိုသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေပးသည္။
သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ အေမျဖစ္သူမွာ အႀကီးအက်ယ္ ေဒါကန္ေလ၏။ ငါ့သားမပါတဲ့ပံုကို ဘာလုပ္ဖို႔လဲ
ဆုိကာ ဆဲြဆုတ္ပစ္သည္ထင္ပါသည္။ သို႔တိုင္ ကြ်န္ေတာ္ပါသည့္ပံုကို မရခဲ့ပါ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ
ကိုယ္ရွင္ျပဳတံုးကပံုကိုပင္ ေကာင္းေကာင္းမၾကည့္ခဲ့ရ။
ရွင္ျပဳတံုးက မွတ္မိတာဆုိ၍ ဤတစ္ခုသာရိွသည္။ ေၾသာ္ ေနဦး။
ေနာက္တစ္ခုရိွေသးသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ရွင္ျပဳမည္ ဆိုေတာ့ သကၤန္းေတာင္း ထင္ပါသည္။
သင္ေပးသည္။ ယခုတုိင္ မွတ္မိေနသည္မွာ ပဋိသခၤါေယာနိေသာ၊ အပ်ိဳျမင္ ငါ့ေျပာ ဆုိတာ ျဖစ္ပါသည္။
(မဟုတ္တာက် မွတ္မိတယ္။) ေနာက္ၿပီး ပိ႑ပါတံ၊ ထမိန္စ အသာလွန္ ဆိုတာရိွေသး၏။ ကုိရင္၀တ္ရန္
ကြ်န္ေတာ္ တစ္ပတ္ဆယ္ရက္ေလာက္ က်က္ခဲ့သည့္စာမ်ားတြင္ ထိုႏွစ္ေၾကာင္းသာ မွတ္မိသည္။ က်န္တာ
ဘာဆိုဘာမွ မမွတ္မိ။
အလႉတြင္ ဘာေတြေကြ်းခဲ့သည္။ ဘယ္လိုရွင္ေလာင္းလွည့္ခဲ့သည္ အစရိွသည္တို႔ကို
သိပ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲ တြင္ ကြ်န္ေတာ့္ကို လူႀကီးတစ္ဦးကထမ္းၿပီး ရွင္ေလာင္းလွည့္ခဲ့သည္ဟု
ခပ္ေရးေရးသာ မွတ္မိပါေတာ့သည္။ ဦးပဥၹင္းကိုမူ လက္တင္ပါသည့္ခံုကုိ လူေလးေယာက္ထမ္းသည္
ထင္ပါသည္။
(၂)
သားကုိ ၈ ႏွစ္သားတြင္ ရွင္ျပဳမည္ဟု ေမြးကတည္းက စဥ္းစားထားခဲ့သည္။
သူတို႔သားအမိကို ေနာင္ႏွစ္က်လွ်င္ စင္ကာပူ ေခၚမည္ဟု တြက္ထားသျဖင့္ မေခၚမီတစ္ႏွစ္တြင္
ရွင္ျပဳထားမွ ပိုအဆင္ေျပလိမ့္မည္။ သားလည္း ၈ ႏွစ္ျပည့္ၿပီ။ ကြ်န္ေတာ့္ေအာက္ညီမ၏ သားျဖစ္သူ
ဖိုး၀ဏၰလည္း ယခု ၁၆ ႏွစ္ရိွၿပီ။ ရွင္မျပဳရေသးဆိုေတာ့ သူတို႔ညီအစ္ကိုႏွစ္ဦးကို ရွင္ျပဳေပးမည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္နားမွ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးကို သိမ္ထပ္ေပးမည္ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာ ျမန္မာျပည္
ျပန္ကတည္းက စီစဥ္ခဲ့တာျဖစ္၏။
အလႉလုပ္ရန္ ရသမွ် ဘိုးနပ္စ္ကေလးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားရ၏။
ေငြပိုေငြလွ်ံက သိပ္ရိွတာမဟုတ္။ ဒါေတာင္ ခ်စ္ဘို႔ေကာင္းေသာရံုးက လစာမဲ့ခြင့္ ၈ ရက္ယူတာကို
၁၇၀၀ ျဖတ္လုိက္သျဖင့္ အေတာ္ေအာင့္သြားရ၏။ တစ္သက္မွတစ္ခါ လႉရတာဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေမာင္ႏွမက
ေကာင္းေကာင္းေလး လုပ္ခ်င္သည္။ ေကာင္းေကာင္းဆိုသည္မွာ ရြာကလူေတြကို ထမင္းေကာင္းေကာင္း၊
ဟင္းေကာင္းႏွင့္ က်က်နန ေကြ်းေမြး၊ အသီးမ်ားရသမွ်၀ယ္၊ တျခားမံု႔ပဲ သြားေရစာ၊ အခ်ိဳရည္
စသည္ျဖင့္ အလွ်ံမပယ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ၀၀လင္လင္ျဖစ္ေအာင္ ေကြ်းၾကမည္ဟု တြက္ထားၾက၏။
အဖုိးႀကီး အဖြားႀကီးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ားကိုေတာ့ ကိတ္မုန္႔အပါအ၀င္ အျခားအစားအေသာက္မ်ားျဖင့္
အထူးစပယ္ရွယ္ ေကြ်းပါမည္။ (ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက လူေတြက ကေလးေတြဆို အင္မတန္ ႏွိမ္လွသည္။
ကေလးမ်ားမွာ လူႀကီးေတြ စားတာေသာက္တာကို အေ၀းမွ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၾကရရွာ၏။ မည္သူကမွ ကေလးေတြကို
အေရးတယူေခၚၿပီး က်က်နနေကြ်းမည္ဟု မစဥ္းစား။ အားလံုး တ၀တၿပဲစားေသာက္ၾကၿပီးမွ ကေလးေတြကို
ေခၚေကြ်းသည္။ ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္ကဆို ထမင္းစားေနရင္းတန္းလန္း ထမင္း၀ိုင္းထဲမွ ဆဲြထုတ္တာကိုပင္
ခံခဲ့ရဖူးသည္။ အသည္းႏုႏုမွ ထုိဒဏ္ရာမွာ ခုထိ အကင္းမေသတတ္ေသး။)
အလႉလုပ္မည္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေမာင္ႏွမမွာ ဘာေတြေကြ်းမည္၊
ဘယ္လိုလုပ္မည္ႏွင့္ တုိင္ပင္ကာ အူျမဴးေနၾကေလ၏။ ဘုန္းျမတ္ၿငိမ္းတို႔ရွင္ျပဳက်ရင္ ဘုိဘိုတို႔တီး၀ိုင္းငွားရမယ္
ဟု သူ႔ႀကီးႀကီးက ဟို႔ယခင္ကတည္းက ေတးထားတာျဖစ္၏။ ယခု အလႉလုပ္ဖို႔ေသခ်ာေတာ့ အေဖႀကီးက
ဘိုဘိုတို႔ကို သြားေခၚကာ ႀကိဳတင္ညိွႏိႈင္းရသည္။ သူတို႔က ေရဒီယိုအဆိုေက်ာ္မ်ားပါ ေခၚလာမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူရႊင္ေတာ္မ်ားပါထည့္မွ ပဲြစည္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာ၍ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကလည္း
ကိုရင္တို႔ အဆင္ေျပသလိုလုပ္ပါဟု သူတို႔ကို အားလံုးလႊဲလိုက္သည္။
ေနာက္တစ္ခါဖံုးဆက္ေတာ့ ျဖဴျဖဴက ဦးႀကီးတို႔က တီး၀ိုင္းပါမယ္ဆိုေတာ့
ရြာကလူေတြ အဲဒီရက္မတိုင္ခင္ ေတာင္ေပၚက အလုပ္ေတြ အၿပီးလုပ္ထားမွ ျဖစ္မယ္ေဟ့ဆိုၿပီး တီး၀ုိင္းနားေထာင္ဘို႔
အားခဲထားၾကတယ္ ဟု ေျပာေလသည္။ ဟုတ္ပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာသူရြာသားမ်ားမွာ ပဲြငတ္လွသည္။
ဘာမွ ၾကည့္စရာမရိွ။ အရင္တံုးကမွ နတ္ပဲြေလးဘာေလးကလို႔ ၾကည့္ရ ေသး။ ခုေတာ့ ပိုက္ဆံရွားပါးသည္ႏွင့္
နတ္ေတာင္ မကႏိုင္တာ အေတာ္ၾကာၿပီ။ ယခင္ျပခဲ့ေသာ ဗီဒီယိုဆိုင္မ်ားလည္း မရိွေတာ့။ လြန္ခဲ့သည့္
ေလးငါး ေျခာက္ႏွစ္ကမွ ရြာမွာ မီးစက္ေတြ ဘာေတြရိွေသး။ ယခုေတာ့ မီးစက္ေထာင္ကာ အိမ္မ်ားသို႔
မီးေပးသူမ်ားလည္း မီးလခကလည္း မေပး၊ ေၾကြးေတာင္းေတာ့လည္း မရ ဆိုေတာ့ မီးမ်ားအားလံုး
ျဖတ္လိုက္သည္။ ဆိုေတာ့ တစ္ရြာလံုး ေမွာင္ႏွင့္မဲမဲ။ သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အလႉလုပ္မည့္
၄-၅-၆ ညအတြက္ မီးေပးထားရန္ မီးစက္ႀကိဳငွားထားရ သည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္ကမူ ေႏြရာသီေရာက္လွ်င္ ရြာမွ ေလးငါးမိုင္ခန္႔ေ၀းေသာ
ေအာင္ေဘာ္၊ ပန္းေတာႀကီး စသည့္ ရြာမ်ားတြင္ ရံုမ်ားေဆာက္ကာ ရုပ္ရွင္ငွားျပၾကသည္။ ကြင္းေကာက္တြင္လည္း
နန္ကသူေခ်ာင္းအတြင္း ဇာတ္ရံုႀကီးေဆာက္ကာ မိုးမင္း၊ မိုး၀င္း၊ စိန္မာဒင္၊ ေဆာင္းမင္းသမီးေလး
၀င္း၀င္းေအး စသျဖင့္ ဇာတ္မ်ားငွားျပၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ ဗီဒီယုိမ်ားေပၚလာၿပီး ေနာက္ပိုင္း
ထိုရုပ္ရွင္၊ ဇာတ္မ်ားမွာ အေတာ္ အ,သြား၏။ ငွားရမ္းခမ်ား တက္လာသျဖင့္ ပိုက္ဆံမတတ္ႏိုင္တာ
တစ္ေၾကာင္း၊ ေခတ္ကာလ သားသမီးမ်ားမွာ ျမန္မာျဖစ္ဇာတ္ထက္ ကိုးရီးယားကုိသာ ပိုသြားေရယိုၾကသျဖင့္တစ္ေၾကာင္း
တို႔ေၾကာင့္ (ေတာဘက္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ထင္တာ မွန္ခ်င္မွ မွန္ပါမည္။ ပို၍ျဖစ္ႏုိင္သည္မွာ
ပိုက္ဆံမတတ္ႏိုင္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။) ရုပ္ရွင္၊ ဇာတ္ပဲြမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္ကလူမ်ား
မၾကည့္ရသည္မွာ အေတာ္ႀကီးကို ၾကာေနေလၿပီ။
ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က သူတို႔ကို ရုပ္ရွင္ႏွစ္ညျပမည္ဟု ေၾကျငာလိုက္၏။
ပိတ္ကားႀကီးေတာ့ မဟုတ္ေပဘူးေပါ့။ ပရုိဂ်က္တာ ႏွင့္ ပိတ္ကားေထာင္ကာ ျပမည္ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ့္တြင္
အဂၤလိပ္ကားေကာင္း အေတာ္မ်ားမ်ားရိွ၏။ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္၍ ၀ယ္ထားေသာ ဒီဗီဒီကားမ်ားေရာ၊
ကိုေအာင္ျမင့္ျမတ္ မျပန္ခင္ေပးသြားေသာကားမ်ား၊ ကိုေဇာ္ႀကီးေပးထားေသာကားမ်ား အားလံုးဆိုလွ်င္
ကားေပါင္း ၁၀၀ - ၁၅၀ ေလာက္ရိွပါသည္။ ထုိအထဲကမွ လက္ေရြးစင္ ၆ ကားေလာက္ေရြး ျပမည္။ ကေလးမ်ားအတြက္
Ice Age 4, King Lion, Chronicle of Nania, Jack the Giant Slayer စသည့္ကားမ်ား။ လူႀကီးမ်ား အတြက္ေတာ့ ျမန္မာကား တစ္ကားႏွစ္ကားႏွင့္
အဂၤလိပ္ ဟာသကား၊ စြန္႔စားခန္းကားမ်ား၊ ခ်ာလီခ်က္ပလင္၊ Mr. Bean, Life of Pi, Pirates
of the Caribbean, Lord of the Ring, Prince of Persia, Harry Potter, Clash of
Titans ။ ေသာက္က်ိဳးနဲ မ်ားေတာင္ေနၿပီ။ (ထိုကားမ်ားမွာ ကြ်န္ေတာ့္အဖို႔ ဘယ္ႏွစ္ခါျပန္ၾကည့္ၾကည့္
မရိုးေသာကားမ်ားျဖစ္သတည္း။)
တရားပဲြလည္း ထည့္ခ်င္ေသးသည္ဟု မမက ဆိုသျဖင့္ ၂ ရက္ေန႔ညတြင္
တရားပဲြလုပ္ေပးရန္ သေဘာတူၾက၏။ အလႉေန႔က ဧၿပီလ ၅ ရက္ ေဗ်ာ၀င္၊ ၆ ရက္ေန႔ ရွင္ေလာင္းလွည့္။
ဆိုေတာ့ ၃ ရက္ႏွင့္ ၄ ရက္ေန႔ ညမ်ားတြင္ ရုပ္ရွင္ျပမည္။ ၅ ရက္ေန႔ အလႉညတြင္ တီး၀ုိင္းႏွင့္
ဧည့္ခံမည္။ ၆ ရက္ေန႔ညက်ရင္ေတာ့ ျပန္မွာနဲ႔ သိမ္းမွာဆည္းမွာနဲ႔ဆုိေတာ့ အခ်ိန္ရမွာ မဟုတ္ဘူးဟဲ့
ဟု ဆိုသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က Facebook မွ ကူးထားေသာ မ်က္လွည့္မ်ား၊ ဟာသမ်ားႏွင့္ ထူးေထြတည့္
အံ့ရာေသာ္ေလးမ်ားကို တစ္နာရီခန္႔ျပမည္ဟု စိတ္ကူးထားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္စုေဆာင္းထားသည့္
ေဖ့စ္ဘုတ္ဗီဒီယိုတင္ ၅၀၀ ေက်ာ္ရိွသည္။ (သိပ္၀ါသနာမပါရွာဘူး။ Download အခက္အခဲေၾကာင့္
စိတ္ညစ္ေနသူ ရန္ကုန္မွမိတ္ေဆြမ်ား လိုခ်င္လွ်င္ ဧၿပီလ ၇ ရက္ေန႔ ည ကြ်န္ေတာ့္အိမ္ကို
လာခဲ့ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ အကုန္ေပးလုိက္ပါမည္။ စုစုေပါင္း 4GB ေလာက္ရိွပါသည္။)
မမက သူမ်ားရြာေတြသာ ေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္။ ဒို႔ရြာမွာလည္း ကေလးေတြကို
ပညာေရးအေၾကာင္းေလးဘာေလး ေျပာပါအံုးဟဲ့ ဟု ဆိုျပန္၏။ ေနာက္ၿပီး ရြာသူရြာသားေတြကိုလည္း
ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဘို႔လည္း လုပ္အံုးဟဲ့၊ သစ္ပင္စိုက္ဘို႔တို႔၊
သစ္ပင္ခုတ္တာေတြ ေလွ်ာ့ဘို႔တို႔ စသျဖင့္ေပါ့ ဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ၃ ရက္ေန႔ေန႔လည္တြင္ ပညာေရး။
၄ ရက္ေန႔ေန႔လည္တြင္ ပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္း စသျဖင့္ေျပာမည္ဟု မွန္းထားပါသည္။ တစ္ခ်က္ခုတ္
ေလးခ်က္ ျပတ္ေပါ့။
(၃)
ဗုဒၶဘာသာမွန္လွ်င္ မိမိသားရတနာေလးမ်ားကို ရွင္သာမေဏ၀တ္ေစလွ်က္
သာသနာ့ေဘာင္သို႔ သြတ္သြင္းေပးၾကၿမဲ။ သမီးရိွလွ်င္ သမီးမ်ားကိုပါ နားထြင္းမဂၤလာဟု ထည့္သြင္းျပဳလုပ္ၾကေသးသည္။
ရွင္ျပဳျခင္းကို ပဗၺဇိတမဂၤလာ ဟု ေခၚ၏။ ပဗၺဇိတမဂၤလာတြင္
ဆံရိတ္ျခင္း၊ သကၤန္းေပးျခင္း ႏွင့္ သရဏဂံုေပးျခင္း ဟု သံုးမ်ိဳးပါသည္။
ဆံရိတ္ရာတြင္ ေမာင္ရွင္ေလာင္းမ်ား ေက်ာင္းသို႔လာၿပီး သံဃာအား
ဆံရိတ္မည့္အေၾကာင္း အပေလာကန - ကံျဖင့္ ပန္ၾကားၿပီး မွ ရိတ္ရမည္။ ရိတ္ေနစဥ္ ေမာင္ရွင္ေလာင္းအား
တစပဥၥက ကမၼဌာန္းကို သင္ေပးရမည္ဟု အ႒ကထာဆရာ မိန္႔သည္။ ဆံခ်ၿပီး ေရခ်ိဳးသည့္အခါ လူနံ႔ေပ်ာက္ေစရန္
နံႏြင္း သုတ္လိမ္းေပးရမည္။ ဤကား ပထမပဗၺဇၹ အမႈတည္း။*
သကၤန္းေပးသည့္အခါ “ဆယ္၀ါျပည့္တင္း၊ ၀ိဘင္းႏွစ္ျဖာ၊ ကမၼာကမၼ၊
ခႏၶကပုဒ္၊ နာမ္ရုပ္ပိုင္ပိုင္၊ ေဟာစြမ္းႏိုင္၊ ေက်ာင္းထိုင္ ငါးအဂၤါ” ဟူသည္ႏွင့္အညီ
ေက်ာင္းထိုင္အဂၤါႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာသည္ သကၤန္းေပးျခင္း ဟူေသာ ဒုတိယ ပဗၺဇၹအမႈကို
ျပဳလုပ္ထိုက္သည္။ ဥပဇၥ်ာယ္အဂၤါႏွင့္ ျပည့့္စံုေသာ ဆရာေတာ္က ရွင္ေလာင္းကို သကၤန္းေပးလိုက္ေတာ့
ဟု ေစခိုင္းလွ်င္ ရဟန္းငယ္လည္း သကၤန္းေပးေကာင္းသည္။ မခိုင္းေသာ္မွ ဥပဇၥ်ာယ္၏ ကိုယ္စား
သကၤန္းေပးေကာင္းသည္ ဟု ဆို၏။*
သရဏဂံုေပးမႈ၌ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာကိုယ္တိုင္ ေပးမႈသည္သာ က်မ္းဂန္တို႔၌လာ၏။
သကၤန္းေပးမႈကဲ့သို႔ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာက ေစခိုင္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာ၏ ကုိယ္စားေသာ္လည္းေကာင္း
ေပး၍ရပါသည္ ဟုလည္းဆိုပါေသးသည္။ ရွင္ျပဳျခင္း၌ ဤအပိုင္းသည္ အလြန္အေရးႀကီး၏။ ဗုဒံၶ သရဏံ
ဂစၦာမိ ဆိုသည္ကို ဌာန္၊ ကရိုဏ္းက်က် ရြတ္ဆိုႏိုင္ရမည္။ ရွင္ျပဳရာတြင္ ဆရာလည္း ပီသ၊
တပည့္လည္း ပီသ၊ ဥဘေတာ သုဒိၶ ျဖစ္မွ သာမေဏျဖစ္ႏုိင္ရာ ဆရာ, တပည့္ ႏွစ္ဦးလံုး အတူ ႀကိဳးစားသင့္သည္။
ထုိ သရဏဂံု ပီသ ေအာင္ျမင္ခဲ့လွ်င္ တတိယမိၸ သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ အဆံုးတြင္ ရွင္သာမေဏ အစစ္
ျဖစ္ေတာ့သည္။*
သရဏဂံုအဆံုးတြင္ သာမေဏျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိက်င့္ရမည့္ သိကၡာပုဒ္မ်ား
ေက်ပြန္ရန္ (၁၀)ပါးေသာ သီလကို ဆက္လက္ ေဆာက္တည္ေစရသည္။ ရွင္သာမေဏသည္ အျပစ္ႀကီး၊ အျပစ္ငယ္ကို
အနီးကပ္ ၾကည့္ရႈဆံုးမတတ္ေသာ ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာႏွင့္ ကင္း၍ မေနေကာင္းေသာေၾကာင့္ “ဥပဇၥ်ာေယာ
ေမ ဘေႏၱ ေဟာတိ - အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္၏ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါ” ဟု
သံုးႀကိမ္ဆို၍ ဥပဇၥ်ာယ္ ယူရသည္။ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာက “ပါသာဒိေကန သမၼာေဒဟိ” ဟု တိုက္တြန္းစကား
ေျပာၾကားရသည္။*
ကိုရင္သည္ လိင္ (၁၀)ပါး တြင္ တစ္ပါးပါးကုိ ျပဳမိသည္ရိွေသာ္
သရဏဂံုပ်က္၏။ သကၤန္းေပးမႈကား မပ်က္၊ လူျဖစ္သည္ မဟုတ္။ ေနာင္ေရွာင္ၾကဥ္ပါမည္ဟု ကတိျပဳလွ်င္
သဲဒဏ္၊ ေရဒဏ္ေပး၍ သရဏဂံုထပ္ေပးရ၏။ ေနာင္ ထပ္မံ က်ဴးလြန္အံ့။ ထပ္မံ၍ သရဏဂံုေပးအပ္၏။
ေနာင္ေရွာင္ၾကဥ္မည့္သူမဟုတ္လွ်င္ကား တစ္ခါတည္း ထြက္သြားေစအပ္၏။*
* အရွင္ဇ၀န(ပဲခူး) ၏ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီး မွတ္စု - မွ
ရွင္သာမေဏတို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ လိင္ ၁၀-ပါး။ (သုေတသန
သရုပ္ျပ အဘိဓာန္ မွ)
(၁) သူ႔အသက္ကို ေသေအာင္ကိုယ္တိုင္သတ္ျခင္း, သူတပါးကိုသတ္ခိုင္းျခင္း၊
(၂) အရွင္မေပးေသာသူ႔ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း၊ သူတပါးကို ခိုးခိုင္းျခင္း၊
(၃) ေမထုန္မႈကို ကံေျမာက္ေအာင္ျပုျခင္း၊
(၄) လိမ္ညာ၍ေျပာျခင္း (ရယ္စရာအျဖစ္ပင္ မေျပာရ။)
(၅) ေသရည္အရက္ ေသာက္စားျခင္း၊
(၆) ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္သေရကို ရႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႔ျခင္း၊
(၇) တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ကို ရႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႔ျခင္း၊
(၈) သံဃာေတာ္၏ ဂုဏ္ကို ရႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႔ျခင္း၊
(၉) သႆတဒိ႒ိ, ဥေစၦဒဒိ႒ိ အယူကို ယူျခင္း၊
(၁၀) ဘိကၡဳနီမကို ဖ်က္ဆီးျခင္း။
(၂) အရွင္မေပးေသာသူ႔ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း၊ သူတပါးကို ခိုးခိုင္းျခင္း၊
(၃) ေမထုန္မႈကို ကံေျမာက္ေအာင္ျပုျခင္း၊
(၄) လိမ္ညာ၍ေျပာျခင္း (ရယ္စရာအျဖစ္ပင္ မေျပာရ။)
(၅) ေသရည္အရက္ ေသာက္စားျခင္း၊
(၆) ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္သေရကို ရႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႔ျခင္း၊
(၇) တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ကို ရႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႔ျခင္း၊
(၈) သံဃာေတာ္၏ ဂုဏ္ကို ရႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႔ျခင္း၊
(၉) သႆတဒိ႒ိ, ဥေစၦဒဒိ႒ိ အယူကို ယူျခင္း၊
(၁၀) ဘိကၡဳနီမကို ဖ်က္ဆီးျခင္း။
(၄)
ရြာသြားမည္ဆိုေတာ့ သားက ေဖေဖတို႔ရြာမွာ လွ်ပ္စစ္ရိွသလား၊
အင္တာနက္ရိွသလား၊ ဂိမ္းကစားလုိ႔ရသလား၊ ကားရိွသလား ဟု ေမး၏။ သားေမးတာေတြ ဘာတစ္ခုမွ မရိွဘူးလကြ
ဟု ျပန္ေျဖေသာ္ အဲလိုဆို သား မသြားခ်င္ဘူး ဟု ဆိုေလ၏။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘာျပန္ေျပာရမွန္းမသိေတာ့၍
ေဒသႏၱရ ဗဟုသုတဆိုတာ အဲသလိုရြာေတြမွာ ရွာရတာကြဟု ဟုတ္ေသာ္ရိွ၊ မဟုတ္ေသာ္ရိွ ရမ္းၿဖီးလုိက္ရေလသတည္း။
သားေမြးထားသူမ်ား ရွင္ျပဳအလႉေတာ္မဂၤလာအတြက္ ယခုကတည္းက ပိုက္ဆံစုထားၾကပါကုန္။
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း
၂၄ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ ၂၀၁၅။ ည ၁၀း၃၅ နာရီ
No comments:
Post a Comment