ဝန္ခ်ီစက္တိုင္းတြင္ ဝန္ခ်ီစက္အလုပ္လုပ္သည္ကို
မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္ data logger လည္း တပ္ဆင္ထားရသည္။ ဝန္ခ်ီစက္အလုပ္လုပ္ျခင္းအားလံုးကို
မွတ္တမ္းတင္ထားသည္ျဖစ္ရာ မေတာ္တဆမႈျဖစ္လွ်င္ ထို data logger ကို စစ္ေဆးၾကည့္ ျခင္းျဖင့္
အဘယ္ေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ရသည္ကို သိႏိုင္ေလသည္။ ထို data logger မွာ ေလယာဥ္မ်ားမွ
black box ႏွင့္ အလားသ႑ာန္တူေလသည္။
၂၊ ၅။ ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံ (Lifting Plan)
ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံဆိုသည္မွာ ဝန္ခ်ီစက္ကုိသံုး၍
ဝန္ခ်ီရာတြင္ အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ဝန္ခ်ီႏိုင္ေစေရးအတြက္ ေရးဆဲြထား သည့္ အစီအမံတစ္ခုျဖစ္၏။
မည္သည့္ဝန္ခ်ီျခင္းအတြက္မဆို ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံျပဳလုပ္ၿပီးမွသာ ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္း
လုပ္ရမည္။ ဝန္ခ်ီရာတြင္လည္း ထို ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံအတိုင္း တိက်စြာလုိက္နာ လုပ္ေဆာင္ရမည္။
ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံႏွင့္အတူ ဝန္ခ်ီျခင္း အတြက္ အႏၱရာယ္ဆန္းစစ္ျခင္း၊ အႏၱရာယ္ကင္းစြာ
ဝန္ခ်ီျခင္း၊ အလုပ္လုပ္ခြင့္ျပဳမိန္႔ စသည္တို႔ကို အားလံုးျပည့္စံုစြာ ပူးတဲြ ေဖာျ္ပရ
မည္။ ဝန္ခ်ီျခင္း၌ ပံုမွန္ဝန္ခ်ီျခင္းေရာ၊ တခါတရံမွ ဝန္ခ်ီျခင္းမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း
စဥ္းစားရမည္။ ေရးဆဲြရမည္။
ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံကို ဝန္ခ်ီလုပ္ငန္းႀကီးၾကပ္သူ၊
ႀကိဳးခ်ည္သူ၊ အခ်က္ျပသူ၊ ဝန္ခ်ီစက္ေမာင္းသူအားလံုးက ေသေသခ်ာခ်ာ သိရိွနားလည္ေနရမည္။
ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံကို ဝန္ခ်ီလုပ္ငန္းတြင္ ပါဝင္ေနသူမ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ ထိုဝန္ခ်ီလုပ္ငန္းကို
ေသခ်ာစြာ နားလည္သူက ေရးဆဲြရမည္။
၂၊ ၅၊ ၁။ ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံတြင္ ပါဝင္ရမည့္ အခ်က္မ်ား
ဝန္ခ်ီျခင္းအစီအမံတြင္ ေအာက္ပါတို႔ ပါဝင္ရမည္။
သို႔ေသာ္ ထို႔ထက္ပိုႏိုင္ပါေသးသည္။
Ø ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္းတြင္ပါဝင္သူမ်ား
(၎တို႔၏ လက္မွတ္မ်ား၊ လိုင္စင္မိတၱဴမ်ား ပူးတဲြေဖာ္ျပရမည္။)
Ø ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္းတြင္ပါဝင္သူမ်ား၏
တာဝန္ဝတၱရားမ်ား
Ø ဝန္ခ်ီစက္၊ ဝန္ခ်ီႀကိဳး၊
ဝန္ခ်ီကိရိယာမ်ား၏ သက္တမ္းရိွေသးေသာ လက္မွတ္မ်ား
Ø ဝန္ခ်ီလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ရန္
ခြင့္ျပဳမိန္႔
Ø ခ်ီမ,မည့္ဝန္ အမ်ိဳးအစား၊
အေလးခ်ိန္၊ ခ်ီမ,မည့္ေနရာ (ခ်ိတ္ခ်ိတ္မည့္ေနရာ၊ ႀကိဳးခ်ည္မည့္ေနရာ)၊ ပံုသ႑ာန္၊ အရြယ္အစား
Ø မည္သည့္ေနရာမွ မည္သည့္ေနရာသို႔
သယ္ပို႔မည္
Ø ဝန္ခ်ီမည့္ေနရာႏွင့္
အနီးအနားတြင္ရိွေသာ အေဆာက္အဦ၊ အျခားဝန္ခ်ီစက္မ်ား
Ø ဝန္ခ်ီစက္ကို မည္ကဲ့သို႔
တပ္ဆင္မည္၊ ျဖဳတ္သိမ္းမည္ (ဝန္ခ်ီစက္ငွားရမ္းသူက တင္ျပလာေသာ နည္းစနစ္မ်ား)
Ø ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္းတြင္ပါဝင္သူမ်ား
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္ရန္ နည္းလမ္းမ်ား (ေရဒီယို၊ ဝီစီ စသည္)
Ø ဝန္ခ်ီေနစဥ္ရိွႏုိင္သည့္
ရာသီဥတုအေျခအေန (ေနပူမည္၊ မိုးရြာမည္၊ အလင္းေရာင္ရရိွမႈ၊ ေလတုိက္လွ်င္ ေလတိုက္ႏႈန္း
စသည္)
Ø အကယ္၍ ဝန္ခ်ီေနစဥ္
အျပစ္အနာအဆာ/အမွားအယြင္း တစ္ခုခုေတြ႔ပါက ခ်က္ခ်င္းသတင္းပို႔ရမည့္ အစီအမံ
Ø အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ဝန္ခ်ီရန္
လုိအပ္သည္မ်ားအားလံုး ပံ့ပိုးေပးထားမႈ
၂၊ ၆။ ဝန္၏အေလးခ်ိန္တြက္ဆျခင္း
ဝန္၏အေလးခ်ိန္ကို ေအာက္ပါေနရာမ်ားတြင္
ရွာေဖြႏိုင္၏။
Ø ဝန္၏ကိုယ္ထည္ေပၚ
Ø ပစၥည္းပို႔သည့္စာရြက္
Ø ပိုင္ရွင္လက္စဲြ သို႔မဟုတ္
ထုတ္လုပ္သူ၏ ညႊန္ၾကားလႊာ
ထို႔ျပင္ ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားအလိုက္ သိပ္သည္းဆကုိသိလွ်င္လည္း
မိမိဘာသာ တြက္ယူႏိုင္ပါသည္။ ေအာက္ပါဇယားမွာ ပစၥည္းမ်ား၏ ခန္႔မွန္းအေလးခ်ိန္မ်ားျဖစ္၏။
၁ဝဝဝ ကီလိုဂရမ္ = ၁ တန္ (မက္ထရစ္တန္)
ပစၥည္းအမ်ိဳးအစား
|
တစ္ကုဗမီတာရိွ အေလးခ်ိန္ (ကီလိုဂရမ္)
|
Specific Gravity
|
ဆီ
|
၈ဝဝ
|
ဝ.၈
|
ကြန္ကရိ
|
၂၄ဝဝ
|
၂.၄
|
အုတ္
|
၂၁ဝဝ
|
၂.၁
|
ေရ
|
၁ဝဝဝ
|
၁
|
သံ
|
၇၇ဝဝ
|
၇.၇
|
ဒန္
|
၂၇ဝဝ
|
၂.၇
|
ေျမႀကီး
|
၁၆ဝဝ
|
၁.၆
|
စကၠဴ
|
၁၁၂ဝ
|
၁.၁၂
|
ေၾကး
|
၈၈ဝဝ
|
၈.၈
|
ခဲသတၱဳ
|
၁၁၂ဝဝ
|
၁၁.၂
|
သစ္သား
|
၈ဝဝ
|
ဝ.၈
|
ထို႔ေၾကာင့္ အရာဝတၳဳမ်ား၏ ထုထည္ကို ရွာတတ္လွ်င္
အေလးခ်ိန္ကို အလြယ္တကူ တြက္ယူႏိုင္ပါသည္။ ထုထည္ ရွာနည္း အေျခခံမ်ားကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
ပစၥည္း၏ ထုထည္ကို ကုဗမီတာျဖင့္ရွာပါ။ ထိုထုထည္ကို
အထက္ပါဇယားတြင္ျပထားေသာ (ထိုပစၥည္း၏) ၁ ကုဗမီတာရိွ အေလးခ်ိန္ (ကီလိုဂရမ္) ျဖင့္ ေျမွာက္လုိက္လွ်င္
အေလးခ်ိန္ကို ကီလိုဂရမ္ျဖင့္ ရပါမည္။
၂၊ ၇။ ဝန္အားျပဂရပ္ (Load Chart) ဖတ္ျခင္း
ေအာက္ေဖာ္ျပပါပံုမွာ တာဝါကရိန္းတစ္ခု၏
ဝန္အားျပဂရပ္ျဖစ္၏။ ပံုမွာဝါးေန၍ ဂဏန္းမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ မျမင္ရပါ။ ဤပံုမွ ဂရပ္တြင္
အေပၚဆံုးအတန္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ဂဏန္းမ်ားမွာ ဝန္ခ်ီစက္၏ ပင္မတိုင္ (mast) မွ ဝန္ခ်ီစက္သီးသုိ႔
အကြာအေဝးကို ျပသည္။ ေအာက္ဘက္မွ ေကြးတက္သြားေသာ မ်ဥ္းရိွ ဂဏန္း မ်ား
မွာ ထိုအမွတ္တြင္
အႏၱရာယ္ကင္းစြာ မ,ႏုိင္ေသာ ဝန္အားကို ျပပါသည္။ တိုင္ႏွင့္အနီးဆံုးတြင္ အမ်ားဆံုး မ,ႏုိင္၍
တိုင္မွ အေဝးဆံုး (ဝန္ခ်ီစက္လက္တံ၏ အဖ်ားဘက္) တြင္ အနည္းဆံုး မ,ႏုိင္ပါသည္။
ဤပံုမွာ
ေလာ္ရီကရိန္းတစ္ခု၏ ကရိန္းလက္တံ အေစာင္းေထာင့္အလိုက္ မ,ႏိုင္ေသာဝန္အားကို ျပထားပါသည္။
ဤပံုမွာ မိုဘိုင္းကရိန္းတစ္ခု၏ ဝန္အားျပဂရပ္ျဖစ္၏။
မိုဘုိင္းကရိန္းတြင္ ဝန္ခ်ီစက္၏လက္တံကို အတိုအရွည္ လုပ္ႏိုင္ သည္။ အတင္ အခ်လုပ္ႏိုင္သည္။
လက္တံအတိုအရွည္ႏွင့္ အေစာင့္ေထာင့္တို႔ေပၚမူတည္၍ မ,ႏုိင္ေသာ ဝန္အား ေျပာင္းသြား သည္။
လက္တံအတိုဆံုးႏွင့္ အျမင့္ဆံုးေနရာတြင္ အမ်ားဆံုးမ,ႏိုင္ၿပီး လက္တံအရွည္ဆံုးႏွင့္ အနိမ့္ဆံုးေနရာတြင္
အနည္းဆံုး မ,ႏိုင္သည္။
ပံုတြင္ လက္တံအတိုဆံုးေနရာ (၃ဝ.၂ ေပ) ႏွင့္
အျမင့္ဆံုးေနရာတြင္ ၇၈.၇ တန္ မ,ႏိုင္ၿပီး လက္တံအရွည္ဆံုး (ပင္ရင္း လက္တံ - ၉၈.၄ ေပ
+ အပိုလက္တံ ၄၉.၂ ေပ) ႏွင့္ အနိမ့္ဆံုးေနရာတြင္ ၁.၂ တန္သာ မ,ႏိုင္သည္ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။
၂၊ ၈။ ေျမဆဲြအားဗဟို (CG - Centre of
Gravity)
ေျမဆဲြအားဗဟိုဆိုသည္မွာ ပစၥည္း၏အေလးခ်ိန္အားလံုး
စုပံုသက္ေရာက္ေနရာအမွတ္ျဖစ္၏။ ပံုမွန္ ပံုသ႑ာန္ရိွ ပစၥည္းမ်ား၏ ေျမဆဲြအားဗဟိုမွာ ထိုပစၥည္း၏
အလယ္တည့္တည့္တြင္ရိွသည္။ ဥပမာ - စက္ဝိုင္းတစ္ခု၏ ေျမဆဲြအားဗဟိုမွာ စက္ဝိုင္း၏ ဗဟို
မွတ္ျဖစ္၏။ အရင္းအဖ်ား လံုးပတ္တူေသာ သစ္သားတိုင္တစ္ခု၏ ေျမဆဲြအားဗဟိုမွာ ထိုသစ္သားတုိင္၏
အလယ္ တည့္တည့္တြင္ရိွသည္။ ေဘာလံုးတစ္ခု၏ ေျမဆဲြအားဗဟိုမွာ ထိုေဘာလံုး၏ ဗဟုိတည့္တည့္ျဖစ္၏။
ဝန္ခ်ီသည့္အခါ ဝန္ခ်ီစက္၏ ဝန္ခ်ီႀကိဳးသည္
ေျမဆဲြအားဗဟို တည့္တည့္ေပၚတြင္ ရိွေနမွ ဝန္သည္ အတိမ္းအေစာင္းမရိွ၊ တည္ၿငိမ္စြာ လုိက္ပါႏိုင္မည္။
သို႔မဟုတ္ပါက ဝန္သည္ ေစာင္းရြဲ႔၍ေသာ္လည္းေကာင္း မတည္မၿငိမ္ ဘယ္ညာရမ္း၍ေသာ္ လည္းေကာင္း
ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ ဤအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ဝန္ခ်ီျခင္းကို ဆက္မျပဳသင့္။ ဝန္ကိုေအာက္ျပန္ခ်ၿပီး
တည္ၿငိမ္မႈရသည္ထိ လုပ္ရမည္။
ေအာက္တြင္ ေျမဆဲြအားဗဟို နမူနာမ်ားကို
ျပထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပံုသ႑ာန္မမွန္ေသာ ပစၥည္းမ်ား၏ ေျမဆဲြအားဗဟုိ ကို ခန္႔မွန္းရန္
မလြယ္ကူပါ။
၂၊ ၉။ ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္းတြင္
ျဖစ္တတ္ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ား
၂၊ ၁၀။ ဝန္ခ်ီျခင္းအတြက္
အႏၱရာယ္ကင္းေရး စည္းမ်ဥ္းမ်ား
Ø မိုဘိုင္းကရိန္း၊
ခေရာ္လာကရိန္းမ်ားကို ဝန္ခ်ီစက္၏အေလးခ်ိန္ႏွင့္ ခ်ီမ,မည့္ ဝန္အားတို႔ကိုခံႏိုင္မည့္
ေျမမာေပၚ၌သာ အသံုးျပဳရမည္။
Ø မိုဘိုင္းကရိန္းကိုအသံုးမျပဳမီ
ေျခေထာက္မ်ား (outriggers) ကို အျပည့္ဆန္႔ထုတ္ထားရမည္။ ေျခေထာက္ေထာက္မည့္ ေျမႀကီးသည္
ခိုင္ခံ့မာေက်ာေသာ ေျမႀကီးျဖစ္ရမည္။
Ø ခ်ီမ,မည့္ဝန္၏ အေလးခ်ိန္သည္
မည့္သည့္အခါမွ် ဝန္ခ်ီစက္ခ်ီႏိုင္သည့္ အႏၱရာယ္ကင္း အေလးခ်ိန္ထက္ မပိုေစရ။
Ø ဝန္ခ်ီစက္ကို ရုတ္တရက္ၾကမ္းတမ္းစြာရပ္ျခင္း၊
လွ်င္ျမန္စြာ လွည့္ျခင္း၊ ဝန္အတင္အခ်လုပ္ျခင္းတို႔ မျပဳရ။
Ø ဝန္ကို ေျမႀကီးေပၚတြင္
ဒရြတ္တိုက္ဆဲြျခင္းမျပဳရ။
Ø ဝန္ကို တစ္ေနရာမွ
တစ္ေနရာသို႔ ခ်ီမ,ေရႊ႔သည့္အခါ ဝန္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ လုိက္ပါႏုိင္ေစရန္ ျဖည္းညင္းစြာ
ေရႊ႔ရမည္။
Ø ကရိန္းလက္တံကို လိုအပ္သေလာက္သာ
ဆန္႔ထုတ္ရမည္။
Ø ဆင္ေျခေလွ်ာ အတက္အဆင္းမ်ားတြင္
ကရိန္းလက္တံကို အႏၱရာယ္ကင္း အေနအထား၌ ခ်ိန္ထားရမည္။
Ø ဝန္ခ်ီမ,မည့္လမ္းေၾကာင္းတြင္
မည္သည့္အေႏွာက္အယွက္ အတားအဆီးမွ ရိွမေနေစရ။
Ø ဝန္ခ်ီမ,မည့္လမ္းေၾကာင္းသည္
အေဆာက္အဦမ်ားေပၚလည္းေကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူသံုး လမ္းမ်ားေပၚလည္းေကာင္း၊ လူမ်ားေပၚ လည္းေကာင္း
ျဖတ္မသြားေစရ။
Ø ခ်ီမ,သြားသည့္ဝန္ႏွင့္
အျခားမည္သည့္အရာတို႔မွ တြန္းတုိက္မိျခင္း မျဖစ္ေစရ။
Ø ေဝးသည့္ေနရာမ်ားသို႔
ခ်ီေရႊ႔သည့္အခါ ကရိန္းလက္တံအရွည္၊ အေစာင္းေထာင့္တို႔ကို သတိထားပါ။ ဝန္အားျပဂရပ္ကို
ၾကည့္ပါ။
Ø ေလျပင္းတုိက္သည့္အခါ
ကရိန္းလက္တံကို ေလတုိက္ရာလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ထားရမည္။
Ø ဝန္ခ်ီကိရိယာမ်ားကို
အသံုးမျပဳမီ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈရမည္။
Ø သက္တမ္းကုန္ေနသည့္၊
ပ်က္စီးခ်ဳိ႔ယြင္းေနသည့္ ဝန္ခ်ီကိရိယာမ်ားကို အသံုးမျပဳရ။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွ ဖယ္ရွားပစ္ပါ။
Ø (ဝန္ခ်ီကိရိယာမ်ားကို
အႏၱရာယ္ကင္းစြာ အသံုးျပဳသည့္အေၾကာင္း ဤဂ်ာနယ္၌ ေဆာင္းပါးေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္၍
ထပ္မံ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။ ယခင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးေဟာင္းကို ျပန္လည္ဖတ္ရႈၾကပါ။)
Ø ရွည္လွ်ားသည့္ဝန္ကို
မ,သည့္အခါ spreader bar ကို သုံးပါ။ Spreader bar ၏ မ,ႏိုင္ေသာဝန္သည္ ခ်ီမ,မည့္ဝန္ထက္
ပုိပါေစ။
Ø ပစၥည္းေသးေသးမႊားမႊား
အလြတ္မ်ားကို ပံုးတစ္ခုထဲတြင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ထည့္သယ္ပါ။ ပံုးမ်ားျဖစ္ပါက ခ်ိတ္ရမည့္ေနရာ
(၄) ေနရာ ရိွရမည္။ သို႔မွ ပံုးကို တည္ၿငိမ္စြာ သယ္ႏုိင္မည္။
Ø ပစၥည္းကုိ ခ်ီမ,ျခင္းမျပဳမီ
ေသခ်ာစြာ ထုပ္ပိုးပါ။
Ø ပစၥည္း၏ အေလးခ်ိန္ကို
မွန္ကန္စြာ တြက္ဆႏုိင္ပါေစ။
Ø ပစၥည္း၏ ေထာင့္စြန္းမ်ားသည္
ခြ်န္ထက္၊ ျပတ္ရွႏိုင္ပါက စကၠဴ၊ အဝတ္၊ ဂံုနီစမ်ားခံ၍ ခ်ည္ေႏွာင္ပါ။
Ø အကယ္၍ ႀကီးမားေလးလံသည့္
ဝန္မ်ားကို ခ်ီမ,ရပါက ေလတိုက္ျခင္းကို သတိထားပါ။
Ø ဝန္ခ်ီျခင္းကို ေကာင္းကင္ဓာတ္ႀကိဳးမ်ားအနီး
လုပ္ရပါက ဓာတ္ႀကိဳးႏွင့္ ကရိန္းလက္တံ မထိမိေစရန္ အထူးသတိထားပါ။
Ø ဝန္ခ်ီရာတြင္ ေျမျပင္အနီးသုိ႔
ကပ္ႏိုင္သမွ်ကပ္၍ သယ္ပါ။
Ø မည္သည့္အေၾကာင္းႏွင့္မွ
ဝန္ေပၚ တက္မလုိက္ပါႏွင့္။
Ø ခ်ီမ,ထားသည့္ဝန္ကို
မျမင္ႏိုင္ပါက အခ်က္ျပသူႏွင့္ မျပတ္ဆက္သြယ္ေနရန္၊ အခ်က္ျပသူ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း လႈပ္ရွားရန္
လိုပါသည္။
Ø အလြန္ေလထန္ေနခ်ိန္တြင္
ဝန္ခ်ီျခင္း မျပဳပါႏွင့္။ ေလတိုက္ႏႈန္း တစ္နာရီလွ်င္ 15 knots ထက္ေက်ာ္ပါက ဝန္ခ်ီရန္
မသင့္ေတာ္ပါ။
၂၊ ၁၁။ လက္ျဖင့္ အခ်က္ျပနည္းမ်ား
နိဂံုး
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရန္ စနစ္တက် ေရးဆဲြထားသည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ အစီအမံ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊
သင္တန္း စသည္တို႔မရိွေသးပါ။ အဆင္ေျပသလို ၾကည့္လုပ္ေနၾကသည့္ အဆင့္၌သာ ရိွပါေသးသည္။ ဤသည္မွာ
ေကာင္းလွသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ယုတ္စြအဆံုး
အလြန္အေရးႀကီးသည့္ ဝန္ခ်ီစက္ေမာင္းသူကိုပင္ စနစ္တက် သင္ၾကားေပးသည့္ သင္တန္း မရိွပါ။
ေရွ႔လူ၊ ေနာက္လူ လက္ဆင့္ကမ္း သင္သည့္စနစ္ျဖင့္သာ သြားေနၾကပါေသးသည္။ အခ်က္ျပသူ၊ ႀကိဳးခ်ည္သူ၊
ဝန္ခ်ီလုပ္ငန္း ႀကီးၾကပ္သူ စသည္တို႔ကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရန္လိုသည္ ဆိုျခင္းကိုမူ
စဥ္းစားမိပံုပင္မေပၚၾက။ ထိုဝန္ခ်ီစက္ေမာင္းသူမ်ားကိုေရာ၊ အေမာင္း လိုင္စင္ထုတ္ေပးထားသလား။
မည္သုိ႔ခန္႔အပ္ကာ လုပ္ကိုင္ေနၾကသနည္း။ ကြ်န္ေတာ္မသိပါ။
ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္းသည္
လုပ္ငန္းခြင္တိုင္း၌ မရိွမျဖစ္လုိအပ္သလို အလြန္အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္း အစီအမံမ်ားေရးဆဲြျခင္း၊ ဝန္ခ်ီစက္၊ ဝန္ခ်ီကိရိယာမ်ားကို
စစ္ေဆးၿပီး လက္မွတ္ထုတ္ေပးျခင္း၊ ဝန္ခ်ီလုပ္ငန္း၌ ပါဝင္သူမ်ားကို စနစ္တက် ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္း။
ထို႔ထက္
ဝန္ခ်ီျခင္းလုပ္ငန္းကို အႏၱရာယ္ကင္းစြာ လုပ္ကိုင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းကာ
လုပ္ကိုင္ၾကပါမည့္ အေၾကာင္း တာဝန္ရိွသူမ်ားအား တုိတြန္းလိုက္ရပါသတည္း။
ေအးၿငိမ္း
(ေလးမ်က္ႏွာ)
ရည္ညႊန္းကိုးကား
စာအုပ္စာတမ္းမ်ား
၁။
Code_of_Practice_Safe_Lifting_Operations_Revised_2014
၂။
Guidebook for Lifting Supervisors
၃။
Rigger Signalman Handbook
၄။
Worker's_Safety_Handbook_for Crane_Operator
၅။
lorry_crane_operator_handbook_1st_revision_2019
၆။
Safe Lifting_Occupational Safety & Health Council_Hong Kong
No comments:
Post a Comment