(၁)
က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားဘက္သို႔ အလည္အပတ္သြားျခင္း
ျမန္မာျပည္ျပန္ရင္
Golden Rock သြားမယ္ ဟု သားက အေစာႀကီးကတည္းက ႀကိဳေျပာထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ စာေမးပဲြၿပီးသည္ႏွင့္
က်ိဳက္ထီးရုိးသို႔ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကသည္။ ပထမ သူက ရထားႏွင့္ သြားခ်င္သည္ဆို၍ ရထားႏွင့္သြားရန္
ႀကံေသး၏။ မမတို႔က ေမာ္လၿမိဳင္ရထားမွာ အေတာ္ဆိုးသည္။ စီးလို႔အဆင္မေျပဆိုသည္ႏွင့္ သားရယ္
ကားငွားၿပီးပဲ သြားၾကပါစို႔ကြာ ဆိုေတာ့ သူကလည္း သေဘာတူပါသည္။ ထို႔ျပင္ သြားမည့္ေနရာက
က်ိဳက္ထီးရိုးတစ္ခုတည္း မဟုတ္။ က်ိဳက္ခမီ၊ စက္စဲ စသည္တို႔ကိုလည္း သြားဦးမည္ဆုိေတာ့
အမ်ားျပည္သူသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ျဖင့္ အဆင္မေျပ ေလာက္။ အခ်ိန္ကုန္မည္။ လူပင္ပန္းမည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကားငွားသြားရန္ ဆံုးျဖတ္ရျခင္းျဖစ္၏။
ကားအတြက္
ခရီးေ၀းသြားလွ်င္ ေခၚေနက် ကိုမ်ိဳးကုိပင္ ေခၚသြား၏။ ခရီးမထြက္မီ တစ္ပတ္ေလာက္အလုိကတည္းက
ကုိမ်ိဳးေရ ကားကုိေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေပးထားပါကြာ။ မေတာ္ လမ္းမွာ တစ္ခုခုျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔
ဆိုေတာ့ ရတယ္ဦး၊ ကြ်န္ေတာ္ စစ္ထားလိုက္မယ္ ဆုိ၏။ ကားႏွင့္လူ သံုးခ၊ တစ္ေန႔ ငါးေသာင္းေပး။
ဆီကုိယ့္ဘာသာထည့္ဆိုေတာ့ အဆင္ေျပပါသည္။ (ယခင္တစ္ေခါက္ ျပင္ဦးလြင္သြားတံုးကလည္း ဤႏႈန္းအတိုင္းပင္
ျဖစ္ပါ၏။)
ဆီက
အသြားသုံးေသာင္းဘိုး၊ အျပန္ သံုးေသာင္းဘိုး ကုန္သည္။ ဆိုေတာ့ ခရီးစဥ္တစ္ခုလံုးအတြက္
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခ ႏွစ္သိန္းတစ္ေသာင္း ျဖစ္၏။
ကြ်န္ေတာ္တို႔
အေ၀းသင္ ဒုတိယႏွစ္ စာေမးပဲြႀကီးက (၂၉) ရက္ေန႔ ၿပီး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏို၀င္ဘာ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္
ခရီးထြက္ခဲ့သည္။ (၃) ရက္ေလာက္ၾကာမည္ မွန္း၏။
(၂) ပိုက္ဆံႏွစ္ေသာင္းကို လႊင့္ပစ္မိျခင္း
မနက္
၄း၂၀ နာရီတြင္ အိပ္ရာမွ ထ။ မနက္စာ စားေသာက္၊ အ၀တ္အစားလဲၿပီးေတာ့ ကားေရာက္လာသည္။ မနက္
၅ နာရီတြင္ အိမ္မွ ထြက္ခဲ့ၾက၏။
ေစာေသးသျဖင့္
ကားရွင္းေနသည္။ ရန္ကုန္ေဆာင္းသည္ ေဆာင္းမပီသ။ အေအးဓာတ္ကုိ ဘုရားစူးရပါေစ့။ ပီဘိ ေဆာင္း
ဟု ဆိုရရံုမွ်သာရသည္။ ၿမိဳ႔ျပင္ထြက္လာမွ အေတာ္ေလး ေအးလာသည္။ အေ၀းေျပးကားလမ္းဘက္တြင္
ျမဴေတြ ဆိုင္းေန ၏။ ကားလမ္းကို ေကာင္းေကာင္းမျမင္ရ။ သုိ႔ေသာ္ ပဲခူးလမ္းေဟာင္းဘက္တြင္မူ
သစ္ပင္မ်ားရိွ၍ ျမဴသိပ္မက်။ လမ္းကို ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ရသည္။
ေထာက္ႀကံ့ကိုလြန္လာေတာ့
အေရွ႔ဘက္ေကာင္းကင္တြင္ ေရာင္နီသန္းေနေခ်ၿပီ။
ကြ်န္ေတာ္ႏွစ္သက္သည့္အရာမ်ားတြင္
နံနက္ေစာေစာ ေရာင္နီသန္းစအခ်ိန္ႏွင့္ ညခင္းဆည္းဆာခ်ိန္တို႔ ပါသည္။ ထိုႏွစ္ခုအနက္ နံနက္ေရာင္နီပ်ိဳ႔စအခ်ိန္ကို
ပိုႏွစ္သက္သည္။ အိပ္တန္းထကာ ပ်ံသန္းလာေသာ ငွက္ကေလးမ်ားကို ေရာင္နီေနာက္ခံေကာင္းကင္တြင္
ျမင္ေတြ႕ရတာ ကြ်န္ေတာ္အလြန္ႏွစ္သက္ပါသည္။
နံနက္ပိုင္းေစ်းအမီ
သုတ္ေခ်တင္ေနသည့္ ေစ်းသည္မ်ားကို လမ္းနေဘးတြင္ ပံုစံမ်ိဳးစံုျဖင့္ ေတြ႔ရသည္။
အခ်ိဳ႔က
ေခါင္းတြင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားရြက္လ်က္၊ ပုခံုးတြင္ ဆုိင္းထမ္းမ်ားႏွင့္ ထမ္းလ်က္။ အခ်ိဳ႔က
စက္ဘီးေနာက္တြင္ ကုန္တင္လ်က္။ အခ်ိဳ႔က ဆိုင္ကယ္ေဘးတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္တြင္ နင့္ေလာက္ေအာင္
တင္လ်က္။ အခ်ိဳ႔ကေတာ့ ဝန္ေပါ့ကုန္မ်ားကို ဆုိင္ကယ္ႏွင့္လူကို မျမင္ရေတာ့ေလာက္ေအာင္
တင္လ်က္။ အခ်ိဳ႔က် ေထာ္လာဂ်ီမ်ားေပၚ တနင့္တပိုး တင္လ်က္။ အေစာပုိင္းက လမ္းမ်ားတြင္
ကားမ်ားကို သိပ္မေတြ႔ရ။ မိုးစင္စင္လင္းသည့္အခါက်မွ ရန္ကုန္သို႔၀င္လာေသာ အေ၀းေျပးကားမ်ားကို
ေတြ႔လာရေလသည္။ အခြံခ်ည္းေမာင္းလာသည့္ ကုန္တင္ကားႀကီးတစ္စီးတစ္ေလ ေတ႔ြရ၏။
လွည္းကူး
CARTC ေရွ႔ျဖတ္သြားေတာ့ ခင္ခင္မာလာျမင့္ စသည့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ့ဖူးသူမ်ားကို ျဖတ္ကနဲ
သတိရသည္။ သူတို႔ ဘယ္ေတြေရာက္လို႔ ဘာေတြမ်ား လုပ္ေနၾကပါလိမ့္။
ပထမေတာ့
ပဲခူးတြင္ မနက္စာစားရန္ ႀကံေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မစားျဖစ္ၾက။ က်ိဳက္ထိုေရာက္မွ စားၾကသည္။
ကားလမ္းမ်ားမွာ
အလြန္ေကာင္း၏။ ခ်ိဳင့္ခြက္၊ လိႈင္း စသည္တို႔မရိွ။ ညက္ေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္ သည္လမ္းကို ၁၉၉၅
ခုႏွစ္ က ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ တစ္ေခါက္ သြားဖူး၏။ ကိုသိန္းႏိုင္၀င္း၊ တရုတ္ႀကီး (နာမည္ရင္းကိုေတာင္
ေမ့ေနၿပီ။)၊ ကိုေဇာ္မိုးလြင္ (ထင္သည္)၊ ကိုစိုင္းစံပြင့္၊ မေအးမိစံ၊ မသင္းသင္းေအာင္တို႔
ညီအစ္မတို႔ႏွင့္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားဖူးသြားျခင္း ျဖစ္၏။ မေအးမိစံတို႔ရြာျဖစ္ေသာ မရမ္းကုန္းတြင္
တည္းၾကသည္။ မေအးမိစံက ေဒသခံဆိုေတာ့ သူတို႔ အနီးတ၀ိုက္ လုိက္ျပ၏။
သည္တံုးက
ကားလမ္းမွာ အေတာ္ဆိုး၏။ စီးသည့္ကားက ဟိုင္းလတ္ကားေလး။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ေအာက္ကထိုင္ၿပီး
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေယာက္်ားေလးမ်ားမွာ ေခါင္မိုးေပၚထိုင္ကာ လုိက္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က စုစုေပါင္း
ဆယ္ေယာက္ ေလာက္ရိွေတာ့ ခရီးေဆာင္အိတ္ (၁၀) အိတ္ပါသည္။ ကားစပယ္ယာက အိတ္ေတြမ်ားလြန္းသည္
ဆို၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က တစ္ေယာက္တစ္အိတ္နဲ႔ ဆယ္အိတ္တင္တာ မ်ားသလားဗ် ဟု စပယ္ယာႏွင့္ အတိုက္အခံေျပာခ့ဲရသည္ကို
ယခုတိုင္ မွတ္မိေသး၏။ က်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္ေပၚကိုလည္း ကင္မြန္းစခန္းမွစကာ ေျခလ်င္တက္ၾကရသည္။
လမ္းကလည္း အေကာင္းႀကီးမဟုတ္။ က်ီးကန္းပါးစပ္ စသည့္ေနရာမ်ားကိုလည္း ေျမလမ္းကသာ သြားၾကရတာျဖစ္၏။
ယခုမူ
လမ္းေကာင္းေတာ့ က်ိဳက္ထိုကို သံုးနာရီခဲြသာ ေမာင္းရသည္။ က်ိဳက္ထုိတြင္ မနက္စာစားၿပီး
ခရီးဆက္ခဲ့၏။ ကင္မြန္းစခန္းတြင္ ကားအပ္။ ထို႔ေနာက္ က်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္တက္သည့္ ကားဂိတ္တြင္
စံုစမ္း၏။ ေရွ႔ခန္းတြင္ ထိုင္လ်င္ ၃၀၀၀ က်ပ္၊ ေနာက္ခန္းတြင္လိုက္ပါက တစ္ဦးလွ်င္ ၂၀၀၀
က်ပ္ဟု ဆို၏။ သို႔ႏွင့္ ခရီးတိုလည္းျဖစ္သည့္အတြက္ ေနာက္ခန္း၌ပင္ ထိုင္လိုက္ၾက၏။ ေတာင္ေပၚစတက္ေတာ့
မနက္ ၉ နာရီသာသာ။
ေတာင္တက္ကားမ်ားမွာ
ေလာ္ရီကားႀကီးမ်ား ျဖစ္၏။ အင္ဂ်င္အားေကာင္းလွသည္။ ခရီးသည္မ်ားထိုင္ရသည့္ ထိုင္ခံုေလး
မ်ားမွာမူ လက္တစ္၀ါးစာေလာက္သာ ရိွသည္။ ခရီးသည္မ်ားအား ၾကက္ျခင္းအတြင္း ၾကက္မ်ားကို
ထည့္သကဲ့သို႔ ထိုးထည့္ေလ၏။ အမ်ားဆံုး ၅ ေယာက္ေလာက္သာဆန္႔သည့္ ထိုင္ခံုတန္းကို ၆ ေယာက္တင္သည္။
ခရီးသည္မ်ားမွာ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ က်ားကန္လ်က္ ထိုင္ၾကရ၏။ ေရွ႔ခံုတန္းႏွင့္ ေနာက္ခံုတန္းမွာလည္း
ဒူးလြတ္ရံုသာရိွ၏။ အရပ္ရွည္သူမ်ားဆို ဒူးပင္မလြတ္။
သားက
ထိုင္ခံုတြင္ ထိုင္ၿပီးၿပီးခ်င္း ထိုင္ခံု၌ အေသတဲြထားသည့္ ခါးပတ္ကို ဂြပ္ကနဲ ပတ္လိုက္၏။
သူက အလြန္လည္းဝ၊ ဗုိက္ကလည္းပူ ဆိုေတာ့ ပတ္ၿပီးမွ အသားကုန္တင္းေန၍ ျပန္ေလွ်ာ့ရေအာင္
ျဖဳတ္ခိုင္းသည္။ ခါးပတ္တဲ့ခင္ဗ်ား။ တကယ့္ကို ဘုရားစူးရပါေစ့ ခါးပတ္ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း
ႀကိဳးစားပမ္းစား ျဖဳတ္ပါသည္။ သို႔တိုင္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ျဖဳတ္လို႔မရ။ သားကလည္း အလြန္တင္းေနသည္ျဖစ္ရာ
ကြ်န္ေတာ့္မွာ လက္မ်ားနာလွ်က္ ခါးပတ္ျဖဳတ္ရင္း ေခြ်းျပန္ေန၏။ အေတာ္ႀကီးကို ခက္ခက္ခဲခဲ
ျဖဳတ္ယူရသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ခါးပတ္ပတ္ရန္အႀကံကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ရေလ၏။ အျခားသူမ်ားကမူ
ခါးပတ္ရိွမွန္းေတာင္ သတိမထားမိၾက။
ေတာင္အတက္မွာ
အလြန္မတ္ေစာက္လွေပရာ ကားမွာ လီဗာကို အသားကုန္နင္းလ်က္ တက္ရ၏။ ခရီးသည္မ်ားမွာ ဟုိဘက္ယိမ္းလိုက္၊
သည္ဘက္ယိမ္းလိုက္ႏွင့္ ရိုလာကုိစတာ စီးရဘိသကဲ့သို႔ ရိွ၏။ တစ္ႏွစ္လံုးေနလို႔ တစ္ခါ ဘုရားမရိွခိုး
ဖူးေသာ ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ယခုမွ တစ္ခ်ိန္လံုး ဘုရားကို တ,မိေနရေသာ ဟူသတတ္။
ကားလမ္းမ်ားမွာ
ေတာင္ေစာင္းတြင္ ေဖာက္ထားသည္ျဖစ္ရာ တစ္ဖက္တြင္ ေတာင္နံရံႏွင့္ အျခားတစ္ဖက္တြင္ ေခ်ာက္
ကမ္းပါးႀကီးျဖစ္၏။ သုိ႔တိုင္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဘက္ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား၌ အကာအရံတိုင္မ်ား
စိုက္ထူထားတာ မေတြ႔ရ။ စိုက္ထူထားသည့္ ကြန္ကရိ အရံအတားတုိင္မ်ားမွာလည္း အျဖစ္သေဘာမွ်
စိုက္ထူထားျခင္း ျဖစ္၏။ တကယ့္တကယ္သာ ကားထိုးက်လွ်င္ ဘယ္လိုမွ အကာအကြယ္ မေပးႏိုင္တာ
ေသခ်ာပါသည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ကာထားတာ ဆို၍ တစ္ေနရာ ႏွစ္ေနရာေလာက္မွ်သာ ေတြ႔ရ၏။
အေပၚမွဆင္းလာသည့္
ကားမ်ားႏွင့္ လမ္းတြင္ ဆံုသည္။ သူတို႔ကေတာ့ ဂီယာႀကီးႏွင့္ ဘရိတ္ တဲြဆင္းလာသည္ ထင္၏။
သက္ေတာင့္သက္သာ ရိွတာ ေတြ႔ရပါသည္။ ေတာင္တက္လမ္းဆိုေတာ့ လမ္းဧရိယာ သိပ္မက်ယ္။ ကားႏွစ္စီး
ေရွာင္သာရံုသာ ရိွသည္။
သို႔ႏွင့္ပင္
ေတာင္ေပၚေရာက္လာခဲ့၏။ ကားဂိတ္ႏွင့္ က်ဳိက္ထီးရိုးေစတီမွာ အတန္ငယ္လွမ္းေသးသည္။ ထိုခရီးတိုကေလး
မွာပင္ အတက္အဆင္းမ်ားရိွရာ အသက္ႀကီးသူမ်ားက အထမ္းႏွင့္သြားၾက၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့
လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့ ၾကပါသည္။
လမ္းတြင္
သားက က်ိဳက္ထီးရိုးေစတီအေၾကာင္းေမး၍ ကြ်န္ေတာ္က ရွိခဲ့ၿပီး သမိုင္းေၾကာင္းကို ရွင္းျပသည္။
ထို႔ေနာက္ က်ိဳက္ထီးရိုးတည္ေနပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျပန္သျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က အင္ဂ်င္နီယာနည္းႏွင့္
ပံုဆဲြကာ ရွင္းျပရ၏။
က်ိဳက္ထီးရိုးေစတီေရာက္ေသာ္
ေရႊခ်ခ်င္သည္ဆို၍ ေရႊဆိုင္းသြား၀ယ္ရသည္။ ေလ အလြန္တိုက္ေန၍ မနည္း ေရႊခ်ရသည္။ ေရႊဆိုင္းမ်ားက
အလြန္ပါးလႊာလွသျဖင့္ စကၠဴမွခြာလိုက္သည္ႏွင့္ တိုက္ေနေသာ ေလေနာက္ လြင့္ကုန္ရာ စကၠဴကို
ေက်ာက္တံုးတြင္ ဦးစြာကပ္ၿပီးမွ ခက္ခက္ခဲခဲ ကပ္ယူရသည္။ ထို႔ျပင္ ေရႊခ်သူမ်ားမွာ အလြန္မ်ားသျဖင့္လည္း
ေနရာ အခက္အခဲေၾကာင့္ ခဲယဥ္းရျခင္း ျဖစ္သည္။
ေတာင္ထိပ္ျဖစ္၍
ေနမွာ အသားကုန္ ပူ၏။ အပင္ဆုိ၍ အပင္ေသးေသးေလး တစ္ပင္ပဲ ရိွသည္။ အားမကုိးေလာက္။ ဘုရားဖူးမ်ားမွာ
သိပ္ မမ်ားလွသည့္တိုင္ အရိပ္ရေသာ ဇရပ္မ်ားအတြင္း၌ ျပည့္ေနေလ၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဇရပ္ထဲ၌
ေခတၱခဏေလာက္ နားလိုေသးေသာ္လည္း သားက ဆက္မထိုင္လို။ ေရွ႔ဆက္ဘို႔ အားသန္ေနသျဖင့္ ရင္ျပင္ေပၚတြင္
ေခတၱခဏမွ်ေနၿပီး က်ီးကန္းပါးစပ္သို႔ ဆက္ခဲ့ၾက၏။
ကြ်န္ေတာ္တို႔
ငယ္ငယ္ကေတာ့ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ေျခလမ္းျဖင့္ သြားၾကရသည္။ ပီဘိ သဘာ၀အတိုင္း။ ယခု
ေတာ့ က်ီးကန္းပါးစပ္သြားရာလမ္းမွာ ကြန္ကရိေလွခါးမ်ားခင္းထားသည္။ လမ္းတေလွ်ာက္လံုး လမ္းေဘးဝဲယာ
ဆိုင္မ်ား ႏွင့္ အျပည့္။ ဆိုးသည္မွာ လိမ္းေဆး ေရာင္းသူမ်ား ျဖစ္၏။ သူတို႔က ေစ်းေခၚတာ
ပါးစပ္ႏွင့္တင္ ေခၚတာမဟုတ္။ လက္ေမာင္းကိုပါ ဆဲြေခၚတာျဖစ္၏။
ကိုယ့္ကိုကုိင္တာ
မႀကိဳက္တတ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္လည္း စိတ္တိုလာသည္ႏွင့္ ကုိယ့္လူတို႔ ရိုးရိုးေရာင္းပါ။ ဆဲြလား
လဲြလား မလုပ္ပါနဲ႔။ မႀကိဳက္ဘူး ဟု ခပ္တည္တည္ ေျပာေတာ့မွ ရဲွသြားၾကေလ၏။
သားက
အလြန္၀သည္ျဖစ္ရာ သူ႔ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ မနည္းသယ္ေနရသျဖင့္ အလြန္ပင္ပန္းလွ၏။ ျဖည္းျဖည္းသြားရင္း
က်ီးကန္းပါးစပ္ေရာက္၏။ သူက ဘယ္မတံုး၊ က်ီးကန္းပါးစပ္ ဆိုေလရာ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ႀကံဖန္ၿပီး
ေက်ာက္တံုးႏွစ္ခုအၾကား ျပရေလ၏။ သူက မေက်နပ္။ ဒီေက်ာက္တံုးေတြ ၾကည့္ဘို႔ရာ ဒီေလာက္ အပင္ပန္းခံရပါမလားဟု
ကြန္ပလိန္း တက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ဂူအတြင္း ဆင္းၾကသည္။
ထို႔ေနာက္
စိတ္မွ ေပ်ာ္ပါေစေတာ့ဟု ပိုက္ဆံအေၾကြမ်ားႏွင့္ ေက်ာက္တံုးမ်ားအၾကား ပစ္တင္ၾက၏။ (ပိုက္ဆံအေၾကြ
ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ပါမည္။ ရိွေစ) အတန္ၾကာ အပန္းေျဖၿပီး ျပန္ခဲ့ၾက၏။ ေရွ႔ဆက္ဘို႔ မျဖစ္ႏိုင္။
အေတာ္ ဖားေနေလၿပီ။ အျပန္လမ္းကို အသြားတံုးက လာသည့္လမ္း မဟုတ္သည့္ ေနာက္တစ္လမ္းကို ေရြးၾက၏။
သိပ္ေတာ့ မထူးပါ။
သားက
၀တုတ္ၿပဲကေလးဆိုေတာ့ လမ္းမွ ဆိုင္မ်ားက သူ႔ကို စိတ္၀င္စားၾကသည္။ သူ႔ကို လွမ္းႏႈတ္ဆက္ၾကသည့္တိုင္
သူ႔မွာ ေကာင္းေကာင္းျပန္မေျဖႏိုင္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လွ်ာထြက္ေနၿပီ။ သူက အမွတ္တရ က်ိဳက္ထီးရိုးေစတီေတာ္
ပံုတူ ဝယ္လုိေသာ္လည္း ပံုေကာင္းေကာင္း မေတြ႔။ ရိွသည့္ပံုမ်ားထဲမွ သိပ္မဆိုးလွသည့္ ေစတီေတာ္ပံုတူတစ္ဆူကို
ဝယ္ခဲ့သည္။
ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚျပန္ေရာက္ေသာ္
အေမာအပန္းေျဖၾကသည္။ ေနနည္းနည္းေစာင္းသြားသမို႔ သိမ္တစ္ဖက္တြင္ အရိပ္ထိုးေနရာ ထိုအရိပ္တြင္
ထိုင္နားၾက၏။ ကုန္းေတာ္ေပၚမွ ျမင္ရေသာ ရႈခင္းမ်ားမွာ အလြန္လွသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ဓာတ္ပံု
အေတာ္မ်ားမ်ား ရိုက္ခဲ့သည္။
ကုန္းေတာ္ေပၚမွ ျပန္အဆင္းတြင္
သားပင္ပန္းေနမွာစိုး၍ အထမ္းေစ်းေမးေတာ့ အားပါး၊ တစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္ ဟု ဆို၏။ ကြ်န္ေတာ္လည္း
ေတာ္ပါၿပီေမာင္ရယ္၊ ၉၆၉၃ နဲ႔ပဲ သြားပါေတာ့မယ္ ဆုိတာေတာင္ အတင္းလာၿပီး တစ္ေသာင္းပဲ ေပးပါ
စသျဖင့္ ကပ္ေနေသး၏။
ေတာင္ေပၚမွ အဆင္းတြင္မူ အတက္ခရီးေလာက္
သည္းထိတ္ရင္ဖို မရိွလွေတာ့ပါ။ ဘရိတ္နင္းၿပီး အသာထိန္း ဆင္းခဲ့၍ အေတာ္ ညက္ေညာလွပါသည္။
ေတာင္ေျခေရာက္ေတာ့ ေန႔လည္စာ စားၾကမည္ဟု
နာမည္ႀကီး ထမင္းဆိုင္သို႔ ဝင္ခဲ့၏။ ဆိုင္နာမည္က Feel, တကယ္စား ေတာ့မွ တကယ္ဖီးတက္ရေတာ့သည္။
ဟင္းမ်ားမွာ ဆီမ်ားလွ်ံေနေအာင္ထည့္ထား၍
ဘယ္လိုမွ စားမျဖစ္။ သားက ၾကက္ေၾကာ္မွာသည္။ ဘုရားစူးရပါေစ့ ၾကက္ေၾကာ္ျဖစ္၍ သူလည္း မစားႏိုင္။
မစားႏုိင္သည့္အတြက္ ဟင္းပဲြမ်ား မကုန္ဘဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်န္ေနသည္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ
ထားခဲ့ရမွာလည္း ႏွေျမာ။ စားကလည္း မစားႏုိင္ႏွင့္ အေတာ္ ဂြက်လ်က္ရိွ၏။ ထို႔ေနာက္ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္
မွာေသာက္သည္။ ေလးေယာက္ စားတာေသာက္တာ ႏွစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ထင္သည္။ က်၏။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ
အေတာ္ အီစလံေ၀သြားသည္။ စားေကာင္းလုိ႔ ေပးရတာ မႏွေျမာပါ။ အခုေတာ့ စားရတာလည္း မတင္းတိမ္၊
ဆက္စားဘို႔ရာလည္း ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ေတာ့သည္မို႔ အစားအေသာက္အေတာ္မ်ားမ်ားကို လႊင့္ပစ္လိုက္ရေလရာ
ပိုက္ဆံ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ကို လႊင့္ပစ္လုိက္ရသည္ဟု ခံစားမိပါသည္။
(၃) လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က
အိပ္မက္
စားေသာက္ၿပီးေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ လာခဲ့ၾကသည္။
က်ိဳက္ထီးရိုးမွ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔လည္း ၃ နာရီေလာက္ ေမာင္းရေလရာ က်ိဳက္ထိုမွာ ရန္ကုန္
ေမာ္လၿမိဳင္ခရီးစဥ္၏ အလယ္နီးပါးေလာက္တြင္ ရိွသည္ဟု ခန္႔မွန္းရေလသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ေလာက္က သည္ခရီးကို
တစ္ေခါက္သြားခဲ့ဖူးသည္ျဖစ္ရာ အေသးစိတ္မမွတ္မိေတာ့သည့္တိုင္ အခ်ိဳ႔ အရာမ်ားကို ခပ္ေရးေရး
မွတ္မိေနပါေသးသည္။ ထိုစဥ္က လမ္းခရီး အေတာ္ဆိုးတာေတာ့ မွတ္မိ၏။ ယခုမူ ရန္ကုန္မွ ေမာ္လၿမိဳင္
ေရာက္သည့္တုိင္ လမ္းမ်ားမွာ အလြန္ေခ်ာေမာေျပျပစ္လွသည္ျဖစ္ရာ သြားေလသူ အစိုးရမင္းမ်ားကို
ေက်းဇူးတင္လြန္းလွသျဖင့္ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ား ဘုန္းႀကီးပါေစ၊ သက္ရွည္ပါေစ၊ ႏို႔ေသာက္ႏိုင္
(အဲေလ) အနာမ်ိဳး (၉၆) ပါး ကင္းၾကပါေစဟု ဆုေပးမိေသာ ဟူသတတ္။
ထို႔ျပင္ လမ္း၌ ဓာတ္ဆီဆိုင္မ်ားကိုလည္း
မလွမ္းမကမ္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ အိမ္သာတက္ခ်င္၍ ဓာတ္ဆီဆိုင္ တစ္ခုတြင္ ဝင္သြားရာ
အိမ္သာမ်ားမွာ အလြန္သန္႔ျပန္႔လွသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ဘာအနံ႔အသက္မွ မရသည့္ျပင္ လက္ေဆးစရာ ဆပ္ျပာရည္ႏွင့္
ေရလည္း ရသည္။ တစ္ရႉးလည္းရိွသည္။
ကားလမ္းနံေဘး၌ အိမ္ဆက္
သိပ္ျပတ္လွသည္မရိွ။ အိမ္မ်ားကို ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ေတြ႔ရသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေတြ႔သည္မွာ
ရာဘာစိုက္ခင္းမ်ားျဖစ္၏။ အမ်ားဆံုးေတြ႔ရသည့္ယာဥ္ကို ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ ဆိုင္ကယ္ကို သံုးဘီးသ႑ာန္
ျပန္ျပင္ထားသည့္ ယာဥ္မ်ားျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ အထက္ဘက္ မေကြး၊ ေရနံေခ်ာင္းဘက္ သြားစဥ္ကလည္း
ထို ဆိုင္ကယ္သံုးဘီးမ်ားကို ေတြ႔ခဲ့ရေသးသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္က သံုးဘီးမ်ားထက္ မေကြးဘက္က
သံုးဘီးမ်ားက ပိုၿပီး ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္း ရိွသည္။ မေကြးဘက္မွ ဆိုင္ကယ္သံုးဘီးမ်ားမွာ
တစ္မ်ိဳးတည္းလိုလို အေတြ႔ရမ်ားၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္တြင္မူ ဆိုင္ကယ္မ်ားကိုမူ သံုးမ်ိဳးေလာက္
ေတြ႔ရသည္။
တစ္မ်ိဳးမွာ မေကြးဘက္က
ဆုိင္ကယ္သံုးဘီးမ်ားလို ဆိုင္ကယ္ကိုေရွ႔တြင္ထားၿပီး ေနာက္ဘက္တြင္ ဘီးႏွစ္ဘီးျဖင့္ တဲြထားေသာ
ဆိုင္ကယ္ သံုးဘီးျဖစ္၏။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ ေနာက္တဲြကို ေနာက္ဘက္တြင္မတဲြဘဲ ဆိုကၠားမ်ားကဲ့သို႔
ေဘးတြင္ တဲြထားေသာ ဆုိင္ကယ္ေဘးတဲြယာဥ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ ကုန္တင္ရံုသက္သက္ လုပ္ထားသည့္
ပက္လက္ေနာက္တဲြယာဥ္မ်ား ျဖစ္၏။
မေကြးဘက္တြင္ (ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ဘဲ
မဆုံခဲ့သည္လားမသိ) အမ်ိဳးသမီး ဆိုင္ကယ္သံုးဘီးေမာင္းသူမ်ားကို မေတြ႔ခဲ့ရ။ သို႔ေသာ္
ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္တြင္မေတာ့ မိန္းမဘသားမ်ားလည္း တက္ေမာင္းၾကသည္ကို ေတြ႔ရ၏။
ကားလမ္းေဘးေၾကာင့္ပဲလားမသိ။
တဲအိမ္ စုတ္တုတ္ျပတ္တတ္ကေလးမ်ား သိပ္မေတြ႔ရ။ တိုက္ခံအိမ္၊ တိုက္အိမ္၊ သစ္သားအိမ္ေကာင္းေကာင္းမ်ား
ေတြ႔ရသည္။
ဤအေျခအေနမွာ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ေလာက္က
ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ Small Scale Farm Machinery ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္
ကိုကိုေမာင္၊ ကိုျမင့္ေဇာ္တို႔သံုးဦးသား ထိုင္းကို ေလ့လာေရးခရီး သြားခဲ့ၾကရ၏။ ထိုစဥ္က
ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို မဲေဆာက္အထိ လိုက္ပို႔ခဲ့ၾကရာ ထိုင္းတြင္ နယ္စပ္ထိ ကားလမ္းမ်ားမွာ
အိစက္ညက္ေညာေနသည္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ သြားရည္ယိုခဲ့ရသည္။ ဆီဆိုင္မ်ားကို ေတာတြင္း၌ပင္
ဟိုနားတစ္ဆိုင္၊ သည္နားတစ္ဆိုင္ ေတြ႔ၾကရသည့္ အခါ ထိုေခတ္က ဆီကို စာအုပ္ႏွင့္သာ ထုတ္ခြင့္ရခဲ့သည့္
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အဖို႔ အထူးအဆန္း ျဖစ္ၾကရသည္။ ေၾသာ္ - ငရို႔ တိုင္းျပည္ႀကီးလည္း သည္အတိုင္းဆို
ေကာင္းေလစြ ဟု ေတာင့္တခဲ့မိ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္က
သားကို အခု ဒီအေျခအေနဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က ေဖေဖတို႔ အိပ္မက္ မက္ခဲ့ရတဲ့
အေျခအေနပဲကြ ဟု ေျပာမိ၏။
ထုိင္းနယ္စပ္ႏွင့္နီးေသာ
သံျဖဴဇရပ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ဆုိင္မ်ားကို ဟိုနားတစ္ဆိုင္၊ သည္နားတစ္ဆိုင္ ေတြ႔ရ၏။
ရန္ကုန္၌ပင္ သံျဖဴဇရပ္ေလာက္ ဆုိင္ကယ္ဆုိင္မ်ားမည္ မထင္။ လမ္းေပၚ၌လည္း ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ
ဥဒဟိုသြားလာလ်က္ ရိွသည္။ စက္ဘီးေတာင္ သိပ္မေတြ႔ရလွ။
အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားသို႔
လွမ္းၾကည့္သည့္အခါ၌လည္း ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း၌ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား၊ စက္ဘီးမ်ားကို အတန္းလိုက္
စီတန္းေထာင္ထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ဤသည္ကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သည္ဘက္ ၿမိဳ႔ရြာမ်ား၏ လူေနမႈ
အဆင့္အတန္းကို အတန္အသင့္ ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါသည္။
မည္သုိ႔ဆိုေစ။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔တိုင္းျပည္
ဤအေျခအေနေရာက္လာျခင္းအေပၚ (ကြ်ႏ္ုပ္အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ တစ္ျပားသားမွ မပတ္သက္သည့္တိုင္)
ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ဝမ္းသာမိပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။
ေအးၿငိမ္း
၃၁ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၇
No comments:
Post a Comment