Tuesday, July 12, 2016

ေမေဒးေန႔ စာေပေဟာေျပာပဲြ

(၁)

အကြ်ႏ္ုပ္ ျမန္မာျဖစ္ရျခင္းကို ေက်နပ္ရသည့္အခ်က္မ်ားထဲတြင္ တစ္ခုမွာ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ၌ စာေပေဟာေျပာပဲြတည္း ဟူေသာ အေလ့အထ ရိွျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အျခားယဥ္ေက်းမႈမ်ားတြင္ေတာ့ မေျပာတတ္။ တရုတ္ျပည္တြင္မေတာ့ စာေပေဟာေျပာပဲြ မရိွမွန္း သိရ၏။ ရုရွားတြင္ေတာ့ ကဗ်ာရြတ္ပဲြမ်ား ရိွသည္ဟု ဖတ္ဖူးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္ ကဗ်ာရြတ္ပဲြမ်ား ရိွေစခ်င္လွ၏။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ စာေထာင့္ ေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ား၊ ကြ်န္ေတာ္ အလြန္ႏွစ္သက္လွေသာ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ ကဗ်ာမ်ား၊ ေခတ္ေပၚ သံခ်ိဳေလးခ်ိဳးကဗ်ာမ်ား၊ ဦးပုည၏ ေမတၱာစာမ်ား ရြတ္ဆိုပဲြမ်ား ျဖစ္ေစခ်င္လွ၏။ အခြင့္ရလွ်င္ စင္ကာပူ၌ ကဗ်ာရြတ္ပဲြမ်ား က်င္းပပါမည္။ ၀ါသနာတူသူ မိတ္ေဆြတို႔ကို ဖိတ္ၾကား ပါမည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ IOSS Training Centre တြင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္၏။ တစ္ခါက ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ပညာဒါနတြင္ ကဗ်ာရြတ္ပဲြ တစ္ခု လုပ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ေနာက္ပိုင္း အလုပ္ရႈပ္တာႏွင့္ ကဗ်ာရြတ္ပဲြ မေျပာႏွင့္။ ဖတ္ဖို႔ေတာင္ ကားေပၚ၊ ရထားေပၚမွာ ကပ်ာကသီ ဖတ္ရတာမ်ိဳးျဖစ္၏။

အလုပ္သာအသည္းအသန္မရႈပ္လို႔ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္စာေပေဟာေျပာပဲြမ်ားသို႔ သြားေရာက္ နားေထာင္ေလ့ရိွပါသည္။ (လုပ္စရာေတြမျပတ္ေသး၍ နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္လုိေသးေသာေၾကာင့္ တရားပဲြမ်ားကို တစ္ႏွစ္ေနလို႔ တစ္ေခါက္မေရာက္တာ ကိုေတာ့ ၀န္ခံရပါမည္။) ယခင္ကာလ ယခုလို စမတ္ဖံုးမ်ား၊ ရီေကာ္ဒါမ်ားမေပၚခင္က စာေရးဆရာမ်ားေဟာသည္ကို ကြ်န္ေတာ္ မွတ္စုျဖင့္ ရသေလာက္ လုိက္မွတ္ထားေလ့ရိွ၏။ ယခုေတာ့ ဟန္က်သည္။ ဖံုးကေလးဖြင့္ကာ အသံဖမ္းထား လုိက္လွ်င္ ကိစၥၿပီး၏။ ေနာက္ၿပီး အင္တာနက္တြင္တင္လုိက္ျခင္းျဖင့္ အျခားသူမ်ားကိုပါ ေ၀မွ်ႏိုင္ေသးသည္။ ပိုက္ဆံ တစ္ျပား မွ ကုန္စရာမလို။ ဟန္က်သဗ်ာ။ အဲသည္ စမတ္ဖံုးတု႔ိ၊ အင္တာနက္တို႔၊ ဖြဘုတ္တို႔ တီထြင္ခဲ့ေသာ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ား၏ ေက်းဇူးကား ႀကီးမားလွေပစြ။ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ကား ၎တို႔ကဲ့သို႔ လူသားတို႔အတြက္ ဘာတစ္ခုမွ တီထြင္မေပးခဲ့ႏုိင္ေသး။

(၂)

အျဖဴေရာင္လက္မ်ားအဖဲြ႔၏ စီစဥ္မႈျဖင့္ ၂၀၁၆ ေမေဒးေန႔က စင္ကာပူတြင္ စာေပေဟာေျပာပဲြက်င္းပခဲ့၏။ ဆရာမခင္ခင္ထူး၊ ဆရာေန၀င္းျမင့္၊ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၊ ဆရာေမာင္သာခ်ိဳတို႔ ေဟာေျပာၾက၏။ Kreta Ayer People’s Theatre တြင္ မနက္ ၁၀း၄၅ မွ ညေန ၅း၃၀ နာရီထိ က်င္းပခဲ့သည္။ တက္ေရာက္လာေသာ ပရိသတ္လည္း မနည္းလွပါ။ ထို႔မွ်သာမက အနည္းအက်ဥ္းမွ လဲြ၍ ထို ခန္းမျပည့္လုနီး ပရိသတ္မွာ မနက္ကေန ညေနထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ထုိင္ကာ နားေထာင္ေနၾကတာ ျဖစ္၏။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ကိုျမန္မာမ်ား၏ စာေပခ်စ္စိတ္ကား ၾသခ်ယူရေလာက္ပါေပ၏။

ပထမ ဆရာမခင္ခင္ထူး ေျပာ၏။ ထံုးစံအတိုင္း အညာေဒသအေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ ဆရာျမသန္းတင့္၏ တမာႏုခ်ိန္စစ္တမ္း ေတာင္ပါလိုက္ေသး။ ကြ်န္ေတာ္က အညာမွမဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဆရာ၏ တမာႏုခ်ိန္စစ္တမ္း ကို ကြ်န္ေတာ္ ႀကိဳက္လွသည္။ ဆရာကဲ့သို႔ပင္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေမြးခဲ့သည့္ ရိုးမေတာင္ေျခမွ အလြန္ရိုးသားေသာ ရြာကေလးကို လြမ္းပါသည္။ ငယ္ငယ္က စားခဲ့ရေသာ ေတာဟင္းလ်ာမ်ားကို လြမ္းပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ေတာလြမ္းခ်င္း ဟူ၍ အက္ေဆး ရွည္ႀကီးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ဖူးေသး၏။

ယခု ဆရာမ ေျပာသည့္အထဲမွ မွတ္သားစရာမ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ေဖာျ္ပလိုက္ပါသည္။

ေဖ့စ္ဘုတ္တြင္ ယခုကာလ သံုးေနၾကသည္မ်ားမွာ ျမန္မာစကားႏွင့္စာကို ဖ်က္၍ သံုးေနၾကသည္။ အစ္ကိုႀကီးကို ကြီး၊ ညီမေလးကို ညေလး ေခၚတာ ျပႆနာမရိွ။ သို႔ေသာ္ ေၾကာက္လိုက္တာကို ေၾကာက္လက္တာ၊ သြားလိုက္ဦးမယ္ကို သြားလက္ဦးမယ္ စသျဖင့္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးေနၾကလွ်င္ လူငယ္မ်ားအၾကား ထုိစကားလံုးကို အမွန္ဟု ထင္သြားမည့္ အႏၱရာယ္ရိွသည္။

ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိဘာသာစကားကိုမိမိ တန္ဘိုးထား ေလးစားၾကရန္လို၏။ စကားလံုးမ်ားကို ေနာ့ၿပီး၊ ကေညာ့ၿပီး မသံုးၾကရန္၊ သံုးလွ်င္ေတာင္ အမွန္ႏွင့္တဲြသံုးၾကရန္ လုိပါသည္။

ဆရာမတစ္ေယာက္ တင္ထားေသာ ေဖ့စ္ဘုတ္ပို႔စ္တစ္ခုတြင္ ဆရာ ဆရာမမ်ားအတြက္ ရာထူးတိုးစာေမးပဲြစစ္သည့္ စာေမးပဲြ၌ အေျဖလႊာမ်ားတြင္ တလဲြေျဖထားသည္မ်ားကို ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႔ရသည္ ဆုိ၏။

ငုတ္မိသဲတိုင္ - (တက္ႏုိင္ဖ်ားေရာက္ လို႔ ျဖည့္ရမွာကို) - ေရမနစ္ႏိုင္။
ေတာ္သလင္းျမစ္တြင္ - (သင္ျဖဴးခင္း လို႔ ျဖည့္ရမွာကို) - ဆီမီးထြန္း။
ေခြးေလးခုန္လို႔ - (ဖံုမထလို႔ ျဖည့္ရမွာကို) - ေျခမက်ိဳး။ - အၿမီးတနံ႔နံ႔။
တေပါင္းလည္းကူး - (မိုးသားၾကဴး လို႔ ျဖည့္ရမွာကို) - ေခြးလည္းရူး။
ေတာမီးေလာင္ - (ေတာေၾကာင္လက္ခေမာင္းခတ္ လို႔ ျဖည့္ရမွာကို) - ေတာေကာင္ျပာက်။
ဥစၥာဟူသည္ - (မ်က္လွည့္မ်ိဳး လို႔ ျဖည့္ရမွာကို) - ေသလွ်င္ ကိုယ့္ေနာက္မပါ။

ဤသည္ကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာစာႏွင့္စကား၏အေျခအေန အေတာ္ဆိုးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရိပ္မိႏိုင္ပါသည္။
က်မတို႔ ျမန္မာစကားဟာ က်ီေတာင္းပုတ္ေတာင္းႀကီးနဲ႔ အျပည့္ရိွပါတယ္။ အဲဒါကို အခုေတာ့ စလယ္ေတာင္းေလးေတြနဲ႔ ခပ္သံုးတယ္။ စလယ္ေတာင္းနဲ႔ခပ္တာေတာင္ ပဲ့ပဲ့က်ေနေသးတယ္။ အဲဒါကုိ က်မတို႔ ထိန္းသိမ္းဘို႔လိုပါတယ္ - ဟု ဆရာမက ေျပာပါသည္။

ခ်စ္ေစလို ခံတြင္းလက္ေလးသစ္။ မုန္းေစလို ခံတြင္းလက္ေလးသစ္ လို႔ ရိွပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ တိုင္းျပည္ဟာ အင္မတန္ ထိလြယ္၊ ရွလြယ္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ ကိုယ့္ စေတးတပ္စ္ေတြတင္တဲ့အခါမွာလည္း သတိထားၿပီး တင္ၾကပါ။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ တန္ဖိုးထားၾကပါ။ အမုန္းပြားမ့ဲစကားေတြ မေျပာၾကပါနဲ႔။

မအိမ္ကံ - ၀တၳဳမွရလိုက္ေသာ သင္ခန္းစာ
ေလာကမွာ အမုန္းေတြ၊ အၿငိဳးေတြ၊ အာဃာတေတြရိွေနသမွ် ဘယ္သူမွ မႏိုင္ႏိုင္ပါဘူး။ ႏွစ္ဘက္စလံုးႏိုင္ဘို႔အတြက္ လက္နက္က ေမတၱာတည္းဟူေသာ လက္နက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမတၱာမပါရင္ မေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါဘူး။

ဆရာမေျပာတာ တစ္နာရီ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔ၾကာပါသည္။ ဆရာမေျပာၿပီးေနာက္ ဆရာ ေန၀င္းျမင့္ေျပာသည္။ သူက အဆိုေတာ္ဆိုေတာ့ ဆိုလိုက္ ေျပာလုိက္။ နားေထာင္ရတာ အရသာရိွလွပါဘိ။

ပဋိရူပေဒသ၀ါေသာစလုိ႔ ဘုရားရွင္ေဟာတဲ့အတိုင္း လူေတြဟာ ကိုယ္နဲ႔ေလ်ာက္ပတ္တဲ့အရပ္မွာေနရတယ္။ ဒါေပမဲ့
ရုရွားကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္က ဆုိတယ္။
Don’t forget your way back home. Drink your fill of fragrant foam.
အျမႈပ္တေဖြးေဖြးနဲ႔ သင္းပ်႔ံတဲ့ယမကာကုိေတာ့မင္းေသာက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ မင္း အိမ္ျပန္လမ္းေတာ့ မေမ့ပါနဲ႔ တဲ့။
ကုိယ္နဲ႔ေလ်ာက္ပတ္တဲ့အရပ္မွာေနပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ဇာတိကိုေတာ့ မေမ့ေကာင္းပါဘူး။

ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းစပ္ဘို႔ ၀ိုင္အမ္ဘီသခင္တင္ကို တာ၀န္ေပးၾကတယ္။ ႀကီးၾကပ္ေပးၾကတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကေတာ့  အလဂၤာာ ေက်ာ္စြာ ေစာင္းဦးဘသန္း၊ ဆရာႀကီး ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာဦးခင္ေဇာ္စတဲ့ ဂီတကိုကြ်မ္းက်င္တဲ့ ပုဂိၢလ္ေတြနဲ႔ ၃ မိနစ္စာ အမ်ိဳးသားသီခ်င္းကို ျပဌာန္းႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔က်ဆံုးဘို႔ တစ္လအလို ၁၉၄၇ ဇြန္လ မွာ ျပဌာန္းခဲ့တာ။

ပညာႀကီးဘို႔လည္းလိုတယ္။ ေမတၱာႀကီးဘို႔လည္း လိုတယ္။ ပညာႏိုင္ငံေတာ္ ေမတၱာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ၾကရမယ္။ ပညာႀကီးမွ တျခားႏိုင္ငံသားေတြ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ထင္သလို၀င္ႀကဲေနတဲ့ေဘးက လြတ္မယ္။ တျခားႏိုင္ငံေရာက္ေနတဲ့အခိုက္ ပညာေတြ ရသေလာက္ယူခဲ့ၾကပါ။

ဆရာေန၀င္းျမင့္ေျပာတာလည္း ၁ နာရီ ၂၀ ေလာက္ၾကာသည္။ သူ႔ေနာက္ေတာ့ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳေျပာသည္။
ဆရာက စာေပေဟာေျပာပဲြမ်ား ျဖစ္ေပၚလာပံုအေၾကာင္း သမိုင္းကို ရွင္းျပ၏။

၁၉၃၉ နဲ႔ ၄၀ အကူးမွာ ကမၻာေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး H.G. Wells ရန္ကုန္ကိုလာလို႔ ျမန္မာစာေရးဆရာ အေယာက္ ၄၀ ေလာက္ ရန္ကုန္၊ ဘုတ္ကလပ္မွာ ေန႔လည္စာနဲ႔ တည္ခင္းဧည့္ခံတယ္။ (အရင္က စာေရးဆရာေတြ အခုလို တစုတစည္း တည္း တခါမွ မေတြ႔ဖူးဘူး။ ဒါပထမဆံုး အႀကိမ္ေတြ႔ၾကတာ။) အဲဒီပဲြကို ဖိတ္တာက ကိုညိဳျမ ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုေအာင္ဆန္းကို ဖိတ္ဖို႔ ေမ့သြားတယ္။ လဖက္ရည္ပဲြကို ကိုေအာင္ဆန္း ေရာက္လာတယ္။ ဓာတ္ပံုစုရိုက္ၾကေတာ့ သူမပါဘူး။ သူ႔က ဖိတ္ထားတဲ့သူမဟုတ္လို႔ ဆိုၿပီး ဓာတ္ပံု၀င္မရိုက္ဘဲ ျပန္သြားတယ္။

ေနာက္ႏွစ္ ၁၉၄၀၊ ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းကြယ္လြန္ခ်ိန္မွာ စာေရးဆရာေတြ ဆံုၾကျပန္ေတာ့ ဒို႔စာေရးဆရာအသင္းေလးဘာေလး လုပ္ဦးမွဆိုေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရမွန္းမသိၾကဘူး။ ၁၉၄၂ က်ေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္ျဖစ္ေနၿပီ။ သူ႔အဖဲြ႔နဲ႔သူ ဘာသာျပန္လုပ္ငန္း စသျဖင့္ေတာ့ လုပ္ေနၾကတယ္။ ၁၉၄၂ - ၄၃ ေလာက္ၾကေတာ့ ကြမ္းၿခံကုန္းမွာရိွေနတဲ့ ပညာတံခြန္အသင္းရဲ့ ဥကၠျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္က ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ငါတို႔ဘာလႈပ္ရွားမႈမွ မရိွဘူး။ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခု လုပ္ၾကရေအာင္ဆိုၿပီး စေလဦးပုညေန႔ လို႔ တစ္ေန႔သတ္မွတ္ၿပီး လႈပ္ရွားမယ္။ က်င္းပမယ္လုိ႔ ရန္ကုန္ကို လွမ္းအေၾကာင္းၾကားေတာ့ တျခားစာေရးဆရာေတြက တစ္ေယာက္ထဲေတာ့မလုပ္နဲ႔ စာဆိုေတာ္ေတြအားလံုးပါေအာင္ စာဆိုေတာ္ေန႔လို႔လုပ္မယ္။ ဒါနဲ႔ စည္းေ၀းပဲြမွာ  ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္က နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ ေန႔ကို စာဆိုေတာ္ေန႔လို႔ သတ္မွတ္ရေအာင္လုိ႔ အဆိုတင္သြင္းလို႔ ေနာက္ႏွစ္ ၁၉၄၄ က စၿပီး စာဆိုေတာ္ေန႔လို႔ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီ ပထမဆံုး စာဆိုေတာ္ေန႔မွာ စာေရးဆရာေတြ ျပဇာတ္ကတယ္။ ၀ိဇယျပဇာတ္ ကတယ္။ ေရးတာက စေလဦးပုည။ အဲဒီတံုးက စာေပေဟာေျပာပဲြေတြ မရိွေသးဘူး။ ရံပံုေငြရွာဘို႔အတြက္ ျပဇာတ္ေတြ ကၾကတယ္။

ေနာက္ေတာ့ စာဆိုေတာ္ေန႔မွာ စာေပေဟာေျပာပဲြေတြ က်င္းပၾကတယ္။ ခုေတာ့ နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ေန႔တင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေတာက္ေလွ်ာက္ စာေပေဟာေျပာပဲြေတြ က်င္းပေနၾကၿပီ။

(ေနာက္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ျဖစ္လာပံုအေၾကာင္း ေျပာျပ၍ စာေထာင့္ေလးခ်ိဳးႀကီးတစ္ပုဒ္ ရြတ္ျပပါသည္။ ေလးခ်ိဳးႀကီးက က်ဳပ္တို႔အညာမွာ မဂၤလာတစ္မ်ိဳးသာပ အစခ်ီ - အညာမဂၤလာေဆာင္ေလးခ်ိဳးႀကီး ျဖစ္ပါသည္။)

သည္ေလးခ်ိဳးႀကီးကို ကြ်န္ေတာ္ခပ္ငယ္ငယ္ကတည္းက အလြတ္ရခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သည္ေလးခ်ိဳးႀကီးကို နိမိတ္ပံု မ်ားျဖင့္ ေရးခဲ့တာမွန္း မသိခဲ့။ အညာက မဂၤလာေဆာင္တစ္ခုကို ဖဲြ႔ထားတာဟုပဲ ထင္ခဲ့သည္။ ယခု ဆရာရွင္းျပေတာ့မွ အဘိုးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကို အလြန္ေလးစားမိရေတာ့၏။

ေလးခ်ိဳးႀကီးက - ကြ်န္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္၌ ေရွးဘုိးဘြားဘီဘင္ လက္ထက္ကတည္းက ေရေပၚေရေအာက္၊ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ သယံဇာတေတြ အလွ်ံေပါၾကြယ္၀ခဲ့သည္။ ထို သယံဇာတမ်ားမွာ အဂၤလိပ္အစုိးရတို႔ေၾကာင့္ ကုန္ခမ္းသြားခဲ့ၿပီ - ဟု ဆုိလိုရင္းျဖစ္သည္ တဲ့။

(ေအာင္မယ္ေလးခင္ဗ်ာ။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ပေထြး အဂၤလိပ္မင္းမ်ား လုပ္သြားတာ ဘာဟုတ္ေသးတံုး။ ယခု ဖေအအရင္းမ်ားက်ေတာ့ ေဆြခုနစ္ဆက္၊ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္ မပူမပင္မေၾကာင့္မက် စားရေသာက္ရေအာင္ အကုန္ေရာင္းခ်သြားခဲ့တာ စံပယ္ေတာင္၊ ေၾကးနီေတာင္မ်ားမွသည္ စံပယ္ခ်ိဳင့္၀ွမ္း၊ ေၾကးနီခ်ိဳင့္၀ွမ္းမ်ား ျဖစ္သည္ထိ။ ျမန္မာျပည္တြင္ ခုတ္စရာ သစ္တစ္ပင္မွ မက်န္ေတာ့သည္ထိ။ ၿဂိဳဟ္တုေျမပံုေပၚတြင္ ယခင္က စိမ္းစိုခဲ့ေသာေနရာမ်ားမွာ ယခု အ၀ါေရာင္လြင္ျပင္ျဖစ္သည္ထိ။)

ထို႔ေနာက္ ဆရာက ပ်ဥ္းမငုတ္တို ၏ သမိုင္းေၾကာင္းကိုရွင္းျပရင္း ကဗ်ာကိုပါ ရြတ္ျပပါေသး၏။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ေ၀သာလီျပည္အေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္က ေ၀သာလီျပည္ဆိုတာ လိစၦ၀ီမင္းသားမ်ားက ပါလီမန္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဒီမိုကေရစီတိုင္းျပည္ ျဖစ္၏။

Chit Oo Nyo: 1:13:45

ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ

လူ႔စိတ္ကိုေျပာင္းလဲႏိုင္တာ အႏုပညာ။
အႏုပညာဟာ ခံစားျခင္းနဲ႔စၿပီး ပညာနဲ႔ ဆံုးတယ္ တဲ့။
အသက္ရွင္စဥ္မွာ လူ႔ေလာကေကာင္းက်ိဳးအတြက္ လုပ္ၾကရမယ္။ ေသတဲ့အခါ ဘာခ်န္ခဲ့ၾကမလဲ - တဲ့။ ေလာကအတြက္ တစ္ခုခု ခ်န္ခဲ့ၾကရမယ္ ေလာကႀကီးအတြက္။
ႏုိင္ငံေျပာင္းခ်င္ရင္ စိတ္ေတြေျပာင္းဘို႔လိုတယ္။ စိတ္ေတြေျပာင္းဘို႔ အႏုပညာေကာင္းေကာင္း ခံစားတတ္ဘို႔ လိုတယ္။
ေျပာင္းေနတယ္။ စာေတြေျပာင္းဖတ္ေနတယ္။ သီခ်င္းေတြေျပာင္းနားေထာင္ေနတယ္။ အယူအဆေတြေျပာင္းလဲေနတယ္။ အသိတရားေတြ ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ဆိုေတာ့ တစ္ေနရာထဲမွာ ရပ္ေနလို႔မရဘူး။ ေျပာင္းေနရတယ္။
ဒါေပမဲ့ သီခ်င္းေလးေတြ ေျပာင္းနားေထာင္ရံုေလာက္နဲ႔ မရဘူး။
စိတ္ေစတနာေတြ ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္ ႀကီးထြားလာဘို႔လိုတယ္။ အဲဒီအတြက္ ေဆးကေတာ့ စာေကာင္းေပေကာင္းဖတ္ျခင္း၊ အႏုပညာေကာင္းမ်ားကို ခံစားျခင္းပါဘဲ။

မဆိုစေကာင္း၊ ဆိုစေကာင္း
ေတာက္တဲ့ ေခါင္းေပါင္းေပါင္း
ဆိုေကာင္းပါရဲ့ လိပ္နဲ႔ဖြတ္
အခ်ိပ္ ပုဆိုး၀တ္။

ဆပ္ျပာေရ ငံခါးနဲ႔၊ ခါမ်ားျဖင့္ မလာခ်င္
မိုးေဖာ့ေရႊ၀င္
ေရႊေပါက္ပင္ ရြာမ်ားေတာ့၊ ေနာင္မ်ားေတာ့ တန္ဟ။       ။
ပထ၀ီေျမစု၊ သူစုလို႔သူငံ
ဘာညံသလဲ
မ်က္ကလဲ ဆန္ျပာနဲ႔၊ မင္းဘယ္ကလဲ။ ။

ရွင္ေနမင္း၊ ခုလိုပူ
ေတာင္သူကို လင္မလုပ္ခ်င္ဘု
မိုးတိမ္ေတာင္၊ ရင္မွာစူးေစေတာ့
က်ိန္ဖူးတယ္ေလး။             ။

ေမေဒးေန႔၊ ၂၀၁၆ တြင္ စင္ကာပူ၌ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ စာေပေဟာေျပာပဲြ အသံဖိုင္မ်ား

ဆရာေန၀င္းျမင့္

ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ


ဆရာမ ခင္ခင္ထူး

ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ

No comments: