(၁)
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ လူအမ်ား
အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းသည္မ်ားရိွသလို လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ လူေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡေရာက္ရသည္မ်ားလည္း
ရိွေလ၏။ ဤသည္မွာ ဘယ္လူမ်ိဳး၊ ဘယ္ဘာသာဆိုတာႏွင့္မဆိုင္။ ပုဂၢလ ဓိဌာန္ႏွင့္သာ မ်ားစြာဆုိင္ေလသည္။
မိမိေၾကာင့္ လူအမ်ား အက်ိဳးမျဖစ္ထြန္းခ်င္သာေနပါ။
ဒုကၡေတာ့မေရာက္ပါေစႏွင့္။
(၂)
၁၁ - ၃
- ၂၀၁၅ ရက္ေန႔က အသက္ ၁၉ ႏွစ္ရိွေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ ရထားစႀကၤန္အေပါက္အတြင္း ကြ်ံက်ေသာ
ျဖစ္ရပ္ စင္ကာပူ၌ ျဖစ္ခဲ့၏။
စင္ကာပူမွရထားမ်ားမွာ
ရထားၾကမ္းျပင္ႏွင့္ ဘူတာစႀကၤန္ၾကမ္းျပင္ အနိမ့္အျမင့္မရိွ၊ တေျပးတည္းျဖစ္၏။ တံခါး ဖြင့္လိုက္လွ်င္
ရထားၾကမ္းခင္းႏွင့္ ဘူတာၾကမ္းျပင္မွာ ၄ လက္မ (၁၀၀ မီလီမီတာ) မွ်သာ ကြာ၏။ ဤသု႔ိ ခြာထားရျခင္း
မွာလည္း ရထားလႈပ္သည့္အရိွန္ေၾကာင့္ ရထားကိုယ္ထည္ႏွင့္ ဘူတာၾကမ္းခင္းတို႔ မတိုက္မိေစရန္
ျဖစ္ေလသည္။
ရထားစီးခရီးသည္မ်ား
ထိုအေပါက္မွ ကြ်ံမက်ေစရန္ ရထားဆိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အေပါက္ကြ်ံမယ္၊ သတိထားပါဟု
ဘူတာတြင္တပ္ဆင္ထားေသာ စပီကာမ်ားမွ ေတာက္ေလွ်ာက္ေၾကျငာေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤေၾကျငာသံကို
ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဂရုစုိက္ နားေထာင္ပါသနည္း။ ရထားဘက္ကေရာ ေၾကျငာရံုမွလဲြ၍ ဘာမ်ား လုပ္လို႔ရပါမည္နည္း။
(ေနာင္က်လွ်င္ေတာ့ ထိုအေပါက္မ်ားကို ဖံုးရန္ ရထားတံခါးဖြင့္လုိက္သည္ႏွင့္ အလိုလိုထြက္လာေသာ
လွ်ာထိုးအခင္းမ်ား ေပၚလာေလဦးမည္လားမသိ။)
ကိုယ့္လမ္းကိုယ္
ဂရုစိုက္သြားလွ်င္ သည္အေပါက္ၾကားထဲ ဘယ္လိုမွ ကြ်ံက်စရာ အေၾကာင္းမရိွပါ။ သို႔ေသာ္ သိေတာ္မူၾကသည့္အတိုင္း
စမတ္ဖံုးမ်ားေပၚလာသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ မည္သူမ်ား မိမိလမ္းကို ဂရုတစိုက္ၾကည့္ကာ သြားပါ သနည္း။
ေဘးဘီဘယ္မွ စိတ္မ၀င္စားအား။ မ်က္လံုးကို ဖံုးမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္သာ အေသကပ္ထားလ်က္ သြားကာမတၱမွ်
သြားၾကျခင္းျဖစ္၏။ အဆိုးဆံုးမွာကား လမ္းျဖတ္ကူးသည့္အခါတြင္ပင္ ဖံုးပြတ္ေနျခင္းျဖစ္ေလသည္။
လမ္းသြားရင္း ပြတ္သည္။ အလုပ္လုပ္ရင္း ပြတ္သည္။ ထမင္းစားရင္းပြတ္သည္။ အိမ္သာတက္ရင္း
ပြတ္သည္။ ဟ၀ွာလုပ္ရင္းေတာင္ ပြတ္သလား မေျပာတတ္။ (တရားထိုင္ရင္း ေျပာပါတယ္။)
တစ္ခါက
ရုပ္ရွင္ကားေကာင္းသျဖင့္ ၾကည့္ပါေစဟု ကြ်န္ေတာ္တူမမ်ားကို ေခၚကာ ရုပ္ရွင္သြားၾကည့္ၾကသည္။
ရုပ္ရွင္ၾကည့္သည့္အခါ ရုပ္ရွင္လက္မွတ္ႏွင့္ ပိုက္ဆံအေၾကြ ၃-၄ က်ပ္မွလြဲ၍ အျခားဘယ္အရာမွ
ကြ်န္ေတာ္ သယ္သြားေလ့ မရိွပါ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔က ဖံုးယူလာသည္။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေနရင္းပင္
ဖံုးပြတ္သည္။ သူတို႔ဖံုးပြတ္တာ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဘာမွ မဆိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္မေနႏိုင္။
နင္တို႔ ရုပ္ရွင္ၾကည့္မွာလား၊ အဲဒီဖံုးပြတ္ေနမွာလား။ ဖံုးပြတ္မယ္ဆို အခုျပန္ေပေတာ့
ဟု ေငါက္လိုက္၏။ ထိုမွစ၍ ေနာက္ပိုင္း ဘယ္ေတာ့မွ ရုပ္ရွင္လိုက္မျပေတာ့ပါ။
ထမင္းစားရင္းလည္း
လက္က အၿငိမ္မေန။ ထမင္းတြင္ စိတ္မ၀င္စား။ ဖံုးကို ေဘးနားခ်လ်က္ ဖံုးကိုၾကည့္ရင္း ထမင္း
စားတာ ျဖစ္၏။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ သူတို႔ ထမင္းစား မဆံုတာမ်ားပါသည္။
မဟုတ္လ်င္ တစ္ခ်ိန္ မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္ ေျပာမိမည္။
ေနာက္တစ္ခု။
မိတ္ေဆြတို႔လည္း သတိျပဳမိပါလိမ့္မည္။
ရထားတံခါးပိတ္ခါနီး အတင္းေျပးတက္တာ ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္ေတာင္ တစ္ခါက တံခါးၾကား အိတ္ညပ္ေနေသာ
ခရီးသြားတစ္ေယာက္ကို ကူဆဲြေပးရေသးသည္။
စင္ကာပူတြင္ ခရီးသြား မ်ားခ်ိန္
(peak hour) ၌ ရထားမ်ားမွာ ႏွစ္မိနစ္လွ်င္ တစ္စီးရိွပါသည္။ လူနည္းသည့္ ေန႔လည္ ေန႔ခင္းဆိုလွ်င္မူ
၄ မိနစ္မွ တစ္ခါတေလ ၆ မိနစ္ေလာက္ထိ ေစာင့္ရတတ္သည္။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ ရထားတစ္စီးလြတ္ပါမွ
အၾကာဆံုးေစာင့္ရ သံုးမိနစ္၊ ေန႔ခင္းပိုင္းဆို ၆ မိနစ္ထက္မပို။ သည္ ေလးငါးေျခာက္မိနစ္အတြက္ႏွင့္
အဘယ္ေၾကာင့္ အတင္းေျပးတက္ဘိရသနည္း။ ဟိုေနရာကို ေလးငါးေျခာက္မိနစ္ ေနာက္က်ေရာက္သြားေတာ့ေရာ
ဘာျဖစ္သြားမွာမို႔နည္း။ အကယ္၍ ၎သာ တံခါးၾကားညပ္မိပါက ရထားမွာဆက္ထြက္လို႔မရဘဲ သည္ေနရာတြင္
ရပ္ေနရေပလိမ့္မည္။ အခန္႔ မသင့္လွ်င္ ဒဏ္ရာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ပင္ ရႏိုင္သည္။ ထိုအခါ သည္ရထားေပၚပါလာသည့္
ခရီးသည္အားလံုး ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာကုန္ေတာ့မည္။ ထို႔ျပင္ သည္ရထားသာ မထြက္ႏိုင္ပါက
ေနာက္ထပ္လာမည့္ စီးေရမ်ားစြာေသာ ရထားမ်ားကိုပါ ထိခိုက္မည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
(၃)
အထက္ပါေက်ာင္းသူ
အေပါက္ကြ်ံတာ မနက္ ၇း၅၀ နာရီ။ သည္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ဘူတာတြင္ ပံုခဲသြားသည့္ ခရီးသည္အားလံုးကို
ရွင္းထုတ္ရတာ တစ္နာရီခဲြၾကာသည္။ မနက္ ၉ နာရီခဲြမွ လူအားလံုး ရွင္းသြားသည္ဆို၏။
ထိုေန႔မနက္က
အလုပ္ကို ၄၅ မိနစ္ေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွ ေရာက္သည္ဟု အိုင္တီပညာရွင္တစ္ဦးက ေျပာ၏။ စင္ကာပူမွ
ရထားက ရထားပ်က္လွ်င္ ထိုဘူတာမွ ေနာက္ဘူတာမ်ားသို႔ ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆဲြေပးသည္။ ခရီးသည္မ်ားမွာ
ရထားမွ ကားသို႔ေျပာင္းစီး။ ထိုသုိ႔ေျပာင္းစီးျခင္းအတြက္ ပိုက္ဆံေပးစရာမလိုပါ။
ထိုေက်ာင္းသူ၏ေပါ့ဆမႈ၊
မိမိကိုယ္ကိုယ္ တာ၀န္မဲ့မႈေၾကာင့္ ေထာင္ဂဏန္းအေတာ္မ်ားမ်ား ခရီးသည္မ်ား ဒုကၡ ေရာက္ရသည္။
ရထား၀န္ထမ္းမ်ား အလုပ္ရႈပ္ၾကရသည္။ မလိုအပ္ဘဲ အပိုအလုပ္ရႈပ္ရသည္။ ေခါင္းစားရသည္။ အလုပ္
ေနာက္က်ေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ ရထားေပၚပါလာသူမ်ားမွာ ဟိုဖံုးဆက္၊ သည္ဖံုးဆက္ လုပ္ၾကရသည္။
အကယ္၍ ေလယာဥ္ကြင္းဆင္းမည့္ ခရီးသည္မ်ား ပါလာပါက ရထားကိုေစာင့္ေနႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္။
ထုိဘူတာမွပင္ တကၠစီငွားစီးရ ေတာ့မည္။ မလုိအပ္ဘဲ အပိုပိုက္ဆံမ်ား ကုန္မည္။
လူကလည္းၾကပ္၊
ဆူညံပြက္ေလာကလည္း ရိုက္ေနေတာ့ ကေလးမ်ားမွာ စိတ္တိုကာ အသားကုန္ ဟစ္ငိုမည္။ ထိုအခါ ရထားေနာက္က်သျဖင့္
နဂိုကမွ စိတ္တိုေနေသာအေဖက ကေလးတင္ပါးကို ခပ္စပ္စပ္ကေလးရိုက္မည္။ ထိုအခါ လင္မယား စကားမ်ားမည္။
စီးပြားေရးတြက္ကိန္းႏွင့္တြက္လွ်င္
လူတစ္ေယာက္ ၁ နာရီ ေနာက္က်တယ္ထား။ လူ ၅၀၀၀ ေနာက္က်လွ်င္ နာရီေပါင္း ၅၀၀၀ ဆံုးရံႈးသြားေတာ့မည္။
ဤသည္မ်ားမွာ
ထိုကေလးမ၏ မဆင္ျခင္မႈ၊ ေပါ့ဆမႈ၊ သူမ်ားဘာျဖစ္ျဖစ္ ငါလုပ္ခ်င္တာလုပ္မည္ဟူေသာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္မႈ၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တာ၀န္မယူမႈတို႔ေၾကာင့္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
၂၀၁၀ ေမလက
မဂၤလာေစ်းမီးေၾကာင့္ ေငြက်ပ္ သိန္းေပါင္း ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ဘိုး ဆံႈးရံႈးခဲ့ရသည္။ ထိုေစ်းမွ
ေစ်းသည္ အားလံုးလုိလို ဆံုးရံႈးမႈႀကီးစြာ ျဖစ္ရသည္။ ဒုကၡမ်ားၾကရသည္။ ဤသည္မွာ ေရေႏြးအိုးတည္ၿပီး
မီးမပိတ္ခဲ့သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ၎၏ တာ၀န္မဲ့မႈ၊ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဘတ္စ္ကားေမာင္းသူတစ္ဦး၏
ေပါ့ဆမႈ၊ တာ၀န္မဲ့မႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းတြင္ ကားေပါင္းမ်ား စြာ
တိမ္းေမွာက္၍/တိုက္၍ ခရီးသည္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ရၿပီ။ လမ္းကိုခ်ည္းအျပစ္တင္ေနရံုျဖင့္
သည္လမ္းႀကီး ေကာင္းလာမွာ မဟုတ္ပါ။ လမ္းမေကာင္းမွန္းသိလွ်င္၊ အႏၱရာယ္မ်ားမွန္းသိလွ်င္
လူက ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း၊ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ မေမာင္းသင့္ပါသေလာ။
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေၾကာင့္
လူေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡေရာက္ရသည့္သာဓကမ်ားမွာ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ရိွပါသည္။
(၄)
ယခင္က
စင္ကာပူမွ ရထားစႀကၤန္မ်ားမွာ ဘာအကာအရံမွ မရိွ။ သည္ေတာ့ ေလာကႀကီးတြင္ေနရန္ စိတ္ကုန္ေန
သူမ်ားမွာ ထိုပလက္ေဖာင္းမွေန၍ အရိွန္ျဖင့္၀င္လာသည့္ ရထားေအာက္သို႔ ခုန္ခ်ကာ ေသေၾကာင္းႀကံၾကသည္။
ထိုအခါ လူထု၏ ပူညံပူညံလုပ္မႈ၊ အစိုးရ၏ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ ရထားကုမၸဏီမွာ ဘူတာတိုင္းရိွ
ပလက္ေဖာင္းအားလံုးကို နံရံႏွင့္ တံခါးမ်ား တပ္ေပးရေလ၏။ ပိုက္ဆံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကုန္သြားသည္။
သည္ေတာ့ သူတို႔ပိုက္ဆံျပန္ရေအာင္ ရထားခ ထပ္တိုး၏။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ယခင္က တစ္လကို ကားခ၊
ရထားခ ၆၀ ေလာက္ႏွင့္ေလာက္ေသာ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔မွာ ယခု တစ္လ ၈၀ ႏွင့္ေတာင္ မေလာက္ေတာ့။ ရထားကဒ္ထဲထည့္ထားသည့္
ပိုက္ဆံမ်ားမွာ အရက္ႀကိဳက္ေသာ ေမာင္မင္းႀကီးသား၏ ဖန္ခြက္ထဲမွ ယမကာရည္မ်ားကဲ့သို႔ အလြန္လွ်င္ျမန္စြာ
ကုန္ဆံုးေပ်ာက္ကြယ္သြားေလ့ရိွသည္။
မသကာ၊
ေသခ်င္ရင္ ကုိယ့္ဘာသာ ၁၆ ထပ္တိုက္ေပၚက ခုန္ခ်ပါလား။ လြယ္ပါ့။ တိုက္မ်ားမွ စႀကၤန္မ်ားမွာ
ရင္ဆို႔ ေလာက္သာျမင့္သည္။ တက္ခ်င္သပဆို အလြယ္ေလး။ ခုန္သာခ်လွ်င္ ေလဟုန္စီးသည့္ အရသာလည္း
ခံရမည္။ အျမင့္မွ ၀ဲပ်ံကာ ရႈခင္းလွလွေလးမ်ားကိုလည္း ၾကည့္ႏိုင္မည္။ ဒါ့ထက္ပိုၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ခ်င္ေသးလွ်င္
ငါ နတ္သမီးေလး ေတြၾကည့္ခ်င္လို႔ တာ၀တႎသာကုိ ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ကိုယ္သြားတာေဟ့ ဟု လည္ပင္းတြင္
စာခ်ိတ္လို႔ရေသးသည္။ သဟာဆို ဘယ္သူမွ ဒုကၡမမ်ားေတာ့။
ခုေတာ့
ေသတာ ရိုးရိုးမေသ။ လူမ်ားကို ဒုကၡေပးၿပီးမွ ေသသည္။ ဤသည္ကို ေသခ်င္းဆိုးဟုေခၚ၏။ အႏွီေသခ်င္းဆိုးမ်ားေၾကာင့္
ရထားကုမၸဏီ (SMRT - Singapore Mass Rapid Transit) လည္း အလုပ္ရႈပ္ရ၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း
ရထားခ အပိုကုန္ရ၏။ စင္ကာပူတြင္ တစ္ေန႔လွ်င္ ခရီးသြားသူ ေလးသန္းေက်ာ္မွ် ရိွသည္ဆို၏။
အႏွီ ေသခ်င္းဆိုး၊ မသာေကာင္မ်ားေၾကာင့္ ေလးသန္းမွ်ေသာ လူအေပါင္း အပိုပိုက္ဆံကုန္ရသည္။
ကြ်န္ေတာ္သာ လုပ္လို႔ရလွ်င္ ယမမင္းထံ ဖံုးဆက္ကာ ထိုသေကာင့္သားမ်ားအား ဆီပူအစား မီးေတာင္မွ
ေခ်ာ္ရည္ပူမ်ားႏွင့္ ေၾကာ္ခိုင္းဘို႔ လွမ္းမွာလိုက္ ခ်င္ေသး၏။
(၅)
ေအာင္မာ၊
ငါတို႔စင္ကာပူက အဲဒီေကာင္ေတြ ဒုကၡေပးတာ ဘာဟုတ္ေသးလို႔လဲကြ။ မင္းတို႔တိုင္းျပည္က ဟို
ေန၀င္းဆိုတဲ့ေကာင္နဲ႔ ေနပူေတာ္မွာ ကာတြန္းဖတ္ေနတဲ့ေကာင္ႀကီး ဒုကၡေပးတာ မင္းတို႔ သန္း
၅၀ ခုထိ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀တံုး မဟုတ္လားကြာ။ ေအာင္မယ္၊ မင္းတို႔ပို႔သတဲ့ ေမတၱာေတာ္ေတြေၾကာင့္
အခုထိ က်န္းက်န္းမာမာ ဆုိပါလားကြ။
မိတ္ေဆြတို႔ပတ္၀န္းက်င္မွ
လူငယ္လူႀကီးမ်ားကိုလည္း မိမိတစ္ေယာက္အတြက္ လူအမ်ား ဒုကၡမေရာက္ပါေစႏွင့္။ မိမိကိုမီွၿပီး
လူအမ်ား ခ်မ္းသာပါေစ၊ ထုိသို႔ လူအမ်ားခ်မ္းသာရာရေစရန္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တာ၀န္ယူပါ၊
တစ္ကုိယ္ေကာင္း မဆန္ပါႏွင့္၊ အစစအရာရာ ဆင္ျခင္တံုတရား ေရွ႔ထားၿပီး လုပ္ၾက၊ ကိုင္ၾက၊
ေျပာၾက၊ ဆိုၾက၊ ေရးၾက၊ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚ တင္ၾကပါ ဟု ေျပာဆို ဆံုးမၾကပါမည့္အေၾကာင္း ေမတၱာေရွ႔ထားၿပီး
ေရးလိုက္ရပါေၾကာင္း။
ဖတ္ရႈအားေပးသူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း
၁၄ မတ္လ၊ ၂၀၁၅
No comments:
Post a Comment