ကြ်န္ေတာ္ကား အမွားေပါင္းမ်ားစြာကို လုပ္ခဲ့သူျဖစ္၏။ အမွားမ်ားကို ေတြးခဲ့၏။ အမွားမ်ားကို လုပ္ခဲ့၏။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အမွားမ်ားကို ခ်ခဲ့၏။ မည္မွ်အမွားမ်ားလုပ္ခဲ့သနည္းဟူမူ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ခဲ့သမွ် အရာအားလံုးကိုသာ စာရင္းခ်ကာ အမွားလုပ္ခဲ့သည့္ အေရအတြက္ႏွင့္ အမွန္လုပ္ခဲ့သည့္အေရအတြက္ကို ခ်ေရးလိုက္ရလွ်င္ အမွားလုပ္ခဲ့သည့္အေရအတြက္က အမွန္လုပ္ခဲ့သည့္ အေရအတြက္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ မ်ားေကာင္း မ်ားေနႏိုင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႔အမႈမ်ားဆိုလွ်င္ မွားမွန္းသိလွ်က္ႏွင့္ မိုက္မဲစြာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းမ်ားပင္ ပါပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ဤမွ်အမွားမ်ားကို က်ဴးလြန္ခဲ့ရသနည္း ဆိုေသာ္ ပထမအခ်က္မွာ မလုပ္ခင္က အရင္ၿပီးခ်င္ေနသည့္ ေလာေဆာ္မႈ ျဖစ္ပါသည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အထံု၀ါသနာႏွင့္ အက်င့္စရိုက္ဟူသည္ ျပင္ရခက္ေလရကား ထို အလ်င္လိုသည့္ စရိုက္ကို ႀကိဳးစားျပင္ၾကည့္ပါသည္။ ခဏပဲျဖစ္၏။ ေနာက္ သတိလက္လြတ္ ျဖစ္သြားသည့္အခါတြင္မူ ေလာေဆာ္ျမဲ ေလာေဆာ္ေနျပန္၏။
မ်ားစြာေသာအမွားတို႔၏ ဒုတိယလက္သည္မွာ ေဒါသႀကီးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေဒါသထြက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ လူ႔စိတ္မွာ ေ၀၀ါးသြားကာ မွားမွန္၊ ေကာင္းဆိုး ေ၀ခဲြရန္ခက္သြားပါေတာ့သည္။ စိတ္ႀကီးျခင္းႏွင့္ ေဒါသျဖစ္လြယ္ျခင္းတို႔မွာ ကြ်န္ေတာ္၏ အလြန္ႀကီးမားေသာ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ေဒါသကို ေမတၱာျဖင့္ ေလွ်ာ့ခ်၍ရပါသည္။ ေမတၱာေရွ႔ထားၾကပါကုန္။
လုပ္ခဲ့သမွ်အမွားမ်ားအနက္ တတိယတရားခံမွာ ေခါင္းမာျခင္းႏွင့္ မာနတက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မာနဟူသည္ ပညာမာန ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္က ကိုယ့္အလုပ္ႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ရိွသမွ်စာမ်ားကိုလည္း လုိက္ဖတ္၊ ေလ့လည္းေလ့လာ၊ ေလ့လာသေလာက္လည္း သိထား သည္ျဖစ္ရကား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တတ္လွၿပီ၊ သိလွၿပီ ဟု ထင္ႀကီးတစ္လံုးႏွင့္ျဖစ္၏။ ဤကဲ့သို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးေနသျဖင့္ သူမ်ားေျပာတာ နားမေထာင္၊ ငါလုပ္တာသာ အမွန္ဟု ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ကိုယ္ထင္ရာစြတ္လုပ္တတ္ေသာ အင္မတန္ ေခါင္းမာလွသူ ျဖစ္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဤ ထင္တစ္လံုးႏွင့္ ေခါင္းမာမႈမ်ား၏ အက်ိဳးဆက္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္ကို မသိမဟုတ္။ ကြ်န္ေတာ္သိပါ၏။ သို႔ေသာ္ အင္မတန္ျပင္ရခက္ေသာ စရိုက္ျဖစ္သျဖင့္ သိသိႀကီးႏွင့္ မွားျမဲမွားေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤစာဖတ္မိသူအေပါင္းတို႔သည္ ကြ်န္ေတာ္ကဲ့သို႔ မမိုက္မဲမိၾကပါေစရန္ ေဖာ္ထုတ္ေရးသားလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ခဲ့သည့္ အမွားမ်ားကို မခြ်င္းမခ်န္ ထည့္သြင္းေရးသားပါမည္။ သို႔မွ စာဖတ္သူအေပါင္း ထုိအမွားမ်ိဳးကို ေရွာင္ကြင္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမွားမ်ားကို ေတြးျခင္း၊ ေျပာျခင္း၊ လုပ္ျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္မိျခင္းတို႔မွ ကင္းေ၀းၾကပါေစကုန္သတည္း။
အခ်ဳိ႔စာလံုးမ်ားမွာ ဘာသာျပန္လိုက္သည္ထက္ မျပန္ဘဲ အဂၤလိပ္လို သည္အတိုင္းထားတာက ပိုေကာင္းသျဖင့္ မူရင္းအတိုင္း အဂၤလိပ္လို ေရးထားျခင္းကို နားလည္ၾကေစလိုပါသည္။ နားမလည္သူမ်ား၊ ေသေသခ်ာခ်ာ သိလိုသူမ်ား ကြ်န္ေတာ့္အီးေမးလ္ aye475@gmail.com သို႔ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းႏုိင္ပါသည္ ခင္ဗ်ား။
ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္ခဲ့ရေသာ သေဘၤာႀကီးမ်ားပံု
စင္ကာပူ သေဘၤာက်င္းမ်ား တစိတ္တေဒသ
(၁၁) Piping QC (Quality Control) တစ္ဦး၏ တာ၀န္ႏွင့္ ၀တၱရားမ်ား က်ဴစီ (QC) ဆိုလို႔ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ဆန္းဆန္းျပားျပားေတြ လုပ္ရသည္မထင္ပါႏွင့္။ မိမိလုပ္ေနေသာ ပိုက္စနစ္ (Piping System) တစ္ခုတြင္ လိုအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ျပည့္စံုေအာင္ စုေဆာင္းျပင္ဆင္ေပးရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါက ကြ်န္ေတာ္တို႔ တကယ္လုပ္ခဲ့ရတာျဖစ္၏။
အမွန္တကယ္ဆိုလွ်င္ က်ဴစီတစ္ဦးအေနႏွင့္ မိမိကိုင္ရေသာ ပိုက္စနစ္တစ္ခုလံုးကို ေပးထားေသာ Piping Specification အရ ဘာေတြလုပ္ရမည္။ မည္က့ဲသို႔ေသာ စံႏံႈးမ်ားရိွသည္ကို အေသးစိတ္ ဂဃနဏ နားလည္ထားရန္လိုပါသည္။ ေနာက္ ပိုက္ဆင္ေနေသာ ေနရာသို႔သြားကာ သူတို႔လုပ္တာ မွန္မမွန္ စစ္ေဆးရမည္။ သူတို႔သံုးေနေသာ ပစၥည္း၊ လုပ္ေနေသာ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ စသည္တို႔သည္ piping spec. ႏွင့္ မကိုက္ညီပါက မိမိက ညႊန္ၾကားျပသ ေပးရမည္ျဖစ္၏။ အားလံုး က်န၊ မွန္ကန္၊ ေကာင္းမြန္သည္ဆိုမွ သေဘၤာ owner ဘက္မွ ကိုယ္စားလွယ္ (owner rep.) ကို ေခၚကာ စစ္ေဆးခုိင္းရမည္။ လိုအပ္ေသာစာရြက္စာတမ္းေပၚတြင္ လက္မွတ္ထိုးရမည္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ က်ဴစီလုပ္စဥ္ကမူ ပထမႏွစ္က ထို spec. ဆိုတာ ျမင္ပင္မျမင္ဖူးခဲ့ပါ။ ေနာက္ႏွစ္က်မွ ဟိုလူ႔ေမး၊ သည္လူ႔ေမး ႏွင့္ အနည္းငယ္ ရိုးတိုးရိပ္တိပ္ သိလာရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တင္မဟုတ္။ ထိုသေဘၤာက်င္းတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ေနေသာ က်ဴစီဆိုသူမ်ား သည္လည္း piping spec ဆိုသည္ကို ျဖဴသလား၊ မဲသလားပင္ မသိၾကပါ။ အလြန္ အံ့ၾသစရာေကာင္းပါသည္။
ပိုက္လိုင္းတစ္ခု ဆင္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ Isometric Drawing မ်ား ထုတ္ေပးပါသည္။ ထိုပံုမ်ားအတိုင္း ဆင္ရန္ျဖစ္၏။ ထို iso drawing မ်ားကို ပိုက္ေရွာ့ထဲတြင္ အပိုင္းလိုက္စီ ဆင္ပါသည္။ ထိုအပိုင္းကေလးမ်ားကို spool ဟု ေခၚပါသည္။ ေနာက္ ထိုအပိုင္းမ်ားကို သေဘၤာေပၚတင္ကာ ပိုက္လိုင္းႀကီးတစ္ခုလံုးရရန္ ဆက္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ဆင္ျခင္းကို installation လုပ္သည္ ေခၚပါသည္။
ပိုက္မ်ား၊ ပိုက္ဆက္ပစၥည္းမ်ား (fittings) ကို သံုးၿပီး လုိအပ္သလို တုိင္းတာ၊ ျဖတ္ေတာက္ကာ spool မ်ားလုပ္ျခင္းကို fabricate လုပ္သည္ဟု ေခၚပါသည္။ Fabricate လုပ္ျခင္းကို Piping Supervisor, pipe fitter, fitter helper, welder မ်ားက သူ႔အပိုင္းႏွင့္သူ လုပ္ပါ သည္။
Iso drawing မ်ားရၿပီးေနာက္ supervisor မ်ားထုတ္လာေသာ ပိုက္ႏွင့္ ပိုက္ဆက္ပစၥည္းမ်ားကို သြားၾကည့္ကာ ထို ပိုက္ႏွင့္ ပိုက္ဆက္ပစၥည္းမ်ားေပၚရိွ Heat Number မ်ားကို မွတ္ရပါသည္။ ပိုက္ကိုျဖတ္လိုက္၍ ပိုက္အတိုတြင္ heat no. မပါလာေတာ့ပါက မူလ ပိုက္ႀကီးမွ heat no. ကုိ ျဖတ္ထားေသာ ပိုက္အတိုကေလးေပၚတြင္ Number Punch ႏွင့္ ရိုက္ရပါသည္။
Heat No. သည္ ပစၥည္းတိုင္းအတြက္ အေရးႀကီး၏။ သို႔မွသာ သည္ပစၥည္းသည္ approved ျဖစ္ၿပီးသား ဟုတ္၊ မဟုတ္ စစ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ Heat No. မ်ား ရလာၿပီဆုိလွ်င္ ထို Heat No. အရ ထုိ ပိုက္၊ သို႔မဟုတ္ ပိုက္ဆက္ပစၥည္း၏ စက္ရံုတြင္ စစ္ေဆးထားေသာလက္မွတ္ (Certificate) ကို Keppel Pipe Shop မွ က်ဴစီဌာနတြင္ သြားရွာရပါသည္။ သေဘၤာက်င္းတြင္သံုးမည့္ ပစၥည္းမ်ားကို Keppel Shipyard မွ မွာၿပီး ကန္ထရိုက္တာမ်ားက ထိုပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူရသည္ျဖစ္ရာ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားမွာ Keppel တြင္သာရိွပါသည္။
သည္တြင္လည္း အႀကံအဖန္လုပ္တန္တာ လုပ္ရပါသည္။ တစ္ခါတစ္ေလ ပိုက္မ်ားမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မွတ္လာေသာ heat no. ကို ပိုက္ေရွာ့တြင္ ရွာလို႔မရပါ။ သည္အခါမ်ားတြင္ ပိုက္ေရွာ့တြင္ရိွၿပီးသား Heat No. ပါသည့္ လက္မွတ္တစ္ခုယူကာ ထိုနံပါတ္အတိုင္း ပိုက္ေပၚ တြင္ ရိုက္ရပါသည္။ အႏို႔ လက္မွတ္က အေရးႀကီးသည္ကိုး။
ထို႔ေနာက္ သူတို႔ဆင္မည့္ spool မ်ားအတြက္ ပံုမ်ားဆဲြေပးရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာမူ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္၏။ သူတို႔ ဆင္ၿပီးသား spool မ်ားကိုသာ ကူးဆဲြတာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ထို spool မ်ားကို စစ္ေဆးရန္ ပံုစံမ်ားျပင္ရပါသည္။ ထုိပံုစံမ်ားကို traceability record ဟု ေခၚ၏။ Traceability record တြင္ မည္သည့္ပစၥည္းႏွင့္ မည္သည့္ပစၥည္းကို တဲြမည္။ ထို ပစၥည္းမ်ား၏ heat no.၊ မည္သည့္ေန႔က fit up လုပ္သည္။ မည္သည့္ေန႔က ဂေဟေဆာ္သည္။ မည္သည့္ ဂေဟေဆာ္သည့္စနစ္ (WPS – Welding Procedure Specification) ႏွင့္ ေဆာ္သည္။ မည္သည့္ welder က မည္သည့္ေန႔တြင္ ေဆာ္သည္။ ထိုအဆက္ (joint) ကို X-Ray ရိုက္မည္၊ MPI စစ္မည္၊ Ultra Sound ရိုက္မည္။ Chemical Cleaning လုပ္မည္။ လုပ္လွ်င္လည္း မည္သည့္ေန႔တြင္ လုပ္သည္ စသည္တို႔ကို အျပည့္အစံု ေဖာ္ျပရသည္။
ထို႔ေနာက္တြင္မေတာ့ ဆင္ၿပီးသား spool မ်ားေပၚတြင္ ပိုက္အဆက္မ်ားအားလံုး၌ inspection box မ်ား ဆဲြရသည္။ Inspection Box ဆိုသည္မွာ လာေရာက္စစ္ေဆးသည့္အခါ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ရန္ ဆဲြထားေသာ ဇယားကေလး ျဖစ္ပါသည္။ ဇယားတြင္ အဆက္နံပါတ္ (Joint No.), ပိုက္အဆက္ကို စစ္သည့္ေန႔ (Fit-up Inspection Date), မ်က္ျမင္စစ္သည့္ေန႔ (Visual Inspection Date) စသည္တို႔ ျဖည့္ ရပါသည္။
ပိုက္ေရွာ့တြင္ spool အေတာ္မ်ားမ်ားၿပီးသြားၿပီ ဆိုပါက စစ္ေဆးရန္ Keppel က်ဴစီႏွင့္ သေဘၤာ Owner Rep. ကို ေခၚရသည္။ ေခၚသည္ဆိုျခင္းမွာ မည္သည့္ေန႔တြင္ spool မ်ားကို fit-up inspection လုပ္ပါမည္ ဟု request သြားတင္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ request မတင္မီ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္က (အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္) လိုအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားအားလံုး စုေဆာင္းထားရသည္။ သူတို႔လာၾကည့္မွ ျပာျပာ ျပာျပာႏွင့္ ဟိုဟာမစံု၊ သည္ဟာမရိွဆိုလွ်င္ ေကာင္းေကာင္းအဆဲခံရမည္။
စစ္ေဆးမည့္ေန႔တြင္ ျပန္႔က်ဲေနေသာ spool မ်ားကို တစ္ေနရာထဲတြင္ စုပံုထားရသည္။ ထို႔ျပင္ Heat No. ပါသည့္ဘက္ကို ျမင္သာသည့္ဘက္သို႔ လွည့္ေပးထားရမည္။ သို႔မွ စစ္ရာတြင္ အဆင္ေျပမည္။ Inspection Box တြင္လည္း Jt. No. မ်ား ႀကိဳျဖည့္ထားရ သည္။ ကန္႔ကူဆံပါ ေဆာင္ထားရသည္။ အကယ္၍ Heat No. မ်ား မိွန္ေနၿပီး ဖတ္လို႔မရလွ်င္ ကန္႔ကူဆံျဖင့္ ျခစ္ျပရသည္။
ကြ်မ္းက်င္လိမၼာေသာ က်ဴစီတစ္ဦးသည္ မိမိဘာလုပ္ရမည္ကို သိသည္။ ဘာေတြျပင္ထားရမည္။ ဘာေတြလိုမည္။ ထို႔ျပင္ စစ္ေဆးရေအာင္လာမည့္ အရာရိွ (Owner Rep.) ၏ စိတ္ေနသေဘာထားကိုပါ အကဲခတ္တတ္ရမည္။ သို႔မွ အစစ အဆင္ေျပ၊ အလုပ္လုပ္ရတာ စိတ္ခ်မ္းသာ လက္ခ်မ္းသာရိွမည္။ ေန႔တိုင္းလုပ္ေနရသည့္ အလုပ္ျဖစ္သည့္အတြက္ အဆင္ေျပေျပ စိတ္လက္ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ လုပ္ရဘို႔ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါသည္။ အျမဲ အဆဲခံ၊ အဆိုခံ၊ ႀကိမ္းေမာင္းခံေနရလွ်င္ အလုပ္ထဲမွာ မေပ်ာ္ေတာ့။ စိတ္မခ်မ္းသာ စရာအလုပ္ကို ပိုက္ဆံမည္မွ်ရသည္ျဖစ္ေစ မည္သူမွ် လုပ္လုိမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔အတြက္ မိမိလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ အစစ ေလ့လာ၊ မွတ္သား၊ စနစ္တက်ျပင္ဆင္တတ္ဖို႔ အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။
(၁၂) ဟိုေျပးသည္ေျပး က်ဴစီေလး
ကြ်န္ေတာ္တို႔အဖဲြ႔ထဲတြင္ pipe fitter မ်ားပါလာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ တဲြမလုပ္ရပါ။ သူတို႔က တစ္ေနရာ၊ ကြ်န္ေတာ္က တစ္ေနရာ ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္တဲြလုပ္ရသည္မွာ မေလး ႏွင့္ ကုလားမ်ားျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔မွာ လုပ္သက္ရင့္ေနၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ စိတ္ခ်ရပါသည္။
Keppel တြင္လုပ္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္အတြင္း အေဟာင္းျပင္တာေရာ၊ အသစ္ေဆာက္တာပါ သေဘၤာေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ခဲ့ရသျဖင့္ owner rep. မ်ားစြာႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။ ထို owner rep. မ်ားထဲမွ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေနေသာသူ သံုးဦးရိွပါသည္။ Smedvig ကုမၸဏီမွ မိုဟာမက္ (Mohammad), ပီတာ (Peter) ႏွင့္ SBM မွ ေဘလ္ (Bill Paterson) တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ႏွင့္ တဲြလုပ္ရေသာ သေဘၤာမ်ားမွာ Yetagun FSO, West Menan FSO, FPSO VI ႏွင့္ FPSO Falcon တို႔ ျဖစ္၏။
သည္ project မ်ားမွာ အသစ္ေဆာက္ေသာ သေဘၤာမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီၿပီး လုပ္ရသည္။ Inspection ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ရသျဖင့္ သူတို႔ႏွင့္ လူခ်င္း ခင္မင္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ မိုဟာမက္ မွာ ၀၀ႀကီးျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ့္ကို မၾကာခဏ ပညာစမ္းသည္။ သူႏွင့္ inspection လုပ္ရၿပီ ဆိုလွ်င္ သူစစ္တာက နည္းနည္း ကြ်န္ေတာ္ေျဖရသည္က မ်ားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ သူ အလြန္ အစပ္တည့္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း သူ႔ကိုခင္သလို သူကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို သေဘာက်ပါသည္။ ကိုယ္ကိုင္ရမည့္ system တစ္ခုလံုးကို ေလ့လာထားသျဖင့္ သူေမးတာ ကြ်န္ေတာ္ အကုန္လိုလို ေျဖႏိုင္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ logic သံုးေျဖရတာေတာင္ ရိွပါသည္။
သေဘၤာမွ ပိုက္လိုင္းမ်ားကို လိုက္စစ္ရတာ လြယ္သည့္အလုပ္ မဟုတ္ပါ။ အေပၚတက္လိုတက္ရ၊ ေအာက္ဆင္းလိုဆင္းရ၊ Tank ႀကီးမ်ားထဲ ၀င္လို၀င္ရ၊ အခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းကေလးမ်ားထဲ ေလးဖက္တြား ၀င္လို၀င္ရႏွင့္ အင္မတန္ ပင္ပန္းပါသည္။
တစ္ေန႔ မိုဟာမက္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ သေဘၤာေပၚတက္ကာ ထံုးစံအတိုင္း ပိုက္လိုင္းမ်ား လိုက္စစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္က လူေကာင္ ေသးသျဖင့္ သိပ္မပင္ပန္းဘဲ သြားလာႏိုင္၊ တက္ႏိုင္ဆင္းႏိုင္သည္။ မိုဟာမက္ကေတာ့ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ႀကီး သယ္ေနရတာႏွင့္ ျမန္ျမန္ မတက္ ႏိုင္။ အေတာ္ၾကာၾကာ စစ္ေဆးၿပီးေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေခတၱနားပါသည္။ ထိုအခါ သူက ကြ်န္ေတာ္တို႔ စစ္ေဆးေနေသာ လိုင္းမဟုတ္ သည့္ အနားမွ တိုင္ကီတစ္ခုကို ညႊန္ျပကာ ဒါဘာလဲ ဟု ေမးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္က accumulator ပါ ဟု ေျဖ၏။ ဘာလို႔တပ္ထားသလဲကြာ ဟု ဆက္ေမး၏။ ဒါ compressed air လိုင္းျဖစ္တယ္။ ဒီေလကို service air နဲ႔ instrument air ေတြအတြက္ သံုးတယ္။ ဒီေတာ့ သံုးမဲ့ tools and equipment ေတြနဲ႔ instrument ေတြဆီ ေရေငြ႔ေတြမေရာက္ေအာင္ ေလထဲပါလာတဲ့ ေရေငြ႔ေတြ ထုတ္ပစ္ဖို႔လုိတယ္။ အဲဒီတိုင္ကီဟာ ဒီေရေငြ႔ေတြကို ထုတ္ေပးတဲ့ တုိင္ကီပဲ။ ေဟာဟိုက ပိုက္ကေန ေခြ်းေတြကို ေဖာက္ခ်တယ္ ဟု ေျဖလိုက္ေသာအခါ သူ အေတာ္ သေဘာက် သြားပါသည္။ ဤလိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စစ္သည့္အထဲ မပါပါ။ သူက သက္သက္ ပညာစမ္းတာ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ေခါက္ဆဲြေျခာက္မ်ား၊ inspection လုပ္ရာတြင္သံုးသည့္ လက္ႏိွပ္ဓါတ္မီး အေသးတစ္လက္ ေပးပါသည္။ မိုဟာမက္ေပးေသာ ထို လက္ႏိွပ္ဓါတ္မီးမွာ ၾကာၾကာမခံပါ။ သေဘၤာေပၚ ပိုက္လိုင္းစစ္ရန္သြားစဥ္ ျငမ္းစင္ေပၚအတက္၌ ေဘာင္းဘီအိတ္ ထဲမွ ေအာက္သို႔ထြက္က်၏။ အသံၾကားသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ဆင္းရွာပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူခိုးမ်ား မည္မွ်လွ်င္သနည္း ဆုိလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ေအာက္သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ဓါတ္မီးကို ရွာမေတြ႔ေတာ့ပါ။ လူေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္လုပ္ေနသျဖင့္ မည္သူယူသြားမွန္း သိရန္ မလြယ္ပါ။ စိတ္မေကာင္းစြာႏွင့္ လက္ေလွ်ာ့လုိက္ရပါသည္။
ထို႔ျပင္ ကြ်န္ေတာ္က ပန္းခ်ီဆဲြတာ ၀ါသနာပါမွန္းသိေတာ့ သေဘၤာပန္းခ်ီပံုမ်ားႏွင့္ထုတ္ထားသည့္ ျပကၡဒိန္တစ္ခုလည္း ေနာင္တြင္ မိုဟာမက္က ကြ်န္ေတာ့္ကို လက္ေဆာင္ေပးေသးပါသည္။ ပန္းခ်ီကားမ်ားမွာ စကၠဴအေကာင္းစားေပၚတြင္ ရိုက္ထားသည္သာမက ေရေဆး ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး လက္ရာလည္း အလြန္ေကာင္းပါသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားမ်ားအတြက္ မိုဟာမက္ကို ကြ်န္ေတာ္ အလြန္ေက်းဇူးတင္သြားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ခုထိ သူ႔ကို မေမ့မေလ်ာ့ မွတ္မိေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အမွန္ဆိုရလွ်င္ အထက္ပါ သူေမးသည့္ေမးခြန္းအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ ဖတ္မွတ္ထားတာ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဤလိုင္းမွာ compressed air line ျဖစ္သည္၊ ဤ တိုင္ကီမွာ accumulator မွန္း ကြ်န္ေတာ္သိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ဖတ္မွတ္ေလ့လာထားေသာ ဗဟုသုတႏွင့္ engineering sense ေပါင္းကာ ေျဖလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ရင္းႏွီးကာ မွတ္မိေနေသာ owner rep. ေနာက္တစ္ဦးမွာ ပီတာ ျဖစ္ပါသည္။ သူက ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္သမား။ သူကေမး၍ ကြ်န္ေတာ္မသိလွ်င္ သူက ကာနီနာ ဟု ဆဲကာ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း သိခ်င္တာေတြမ်ားသျဖင့္ သူ႔ကို မၾကာခဏ ေမးပါသည္။ ထိုအခါ သူက ASME စာအုပ္ႀကီးကို ညႊန္းပါသည္။ မင္းသိခ်င္တာေတြ အကုန္အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာပါတယ္ ဟု ဆိုပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း စာအုပ္ကို မရမက ေတာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ Jie Tong မွ ျမန္မာတစ္ဦးက ကြ်န္ေတာ့္ထက္ လက္ဦးပါသည္။ ပီတာက ငါ သူ႔ကိုေပးထားတယ္။ သူဆီမွာ ေတာင္းေခ် ဟု ဆိုပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရံုးခန္းႏွင့္ Jie Tong ရံုးခန္းမွာ မေ၀းလွ။ လွမ္းေအာ္လွ်င္ပင္ ၾကားရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကန္ထရိုက္တာမ်ားကို တန္းလ်ားကဲ့သို႔ အေဆာက္အဦႀကီးတစ္ခုတြင္ စုထားသည္ျဖစ္ရာ Keppel Inhouse Contractor အားလံုး တစ္ေနရာထဲတြင္ စုေနၾကသည္ ျဖစ္ရာ အေထြအထူးသြားေနစရာမလို။ ထိုသူ႔ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းသိပါသည္။ မသိစရာမရိွ။ သူလည္း က်ဴစီ, ကိုယ္လည္း က်ဴစီျဖစ္၍ က်ဴစီအခ်င္းခ်င္း အားလံုးလိုလို သိေနၾကပါသည္။ သူလည္း RIT ေက်ာင္းဆင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဧရာ၀တီတိုင္းသားပင္ ျဖစ္၏။
ျမန္မာစိတ္ဓါတ္မ်ား ေျပာပါတယ္။ ထို ASME စာအုပ္ကို တိုးတိုးတစ္မ်ိဳး၊ က်ယ္က်ယ္တစ္ဖံု၊ အေၾကာင္းမရိွပဲ တမင္သက္သက္ သူ႔ဆီသြား၍ တစ္မ်ိဳး၊ လမ္းတြင္ေတြ႔သည့္အခါ တစ္ဖံု ထိုသူ႔ထံ ကြ်န္ေတာ္ေတာင္းပါသည္။ ဟိုလိုေျပာလိုက္၊ သည္လိုေျပာလိုက္ႏွင့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ မေပးပါ။ ကြ်န္ေတာ္ Keppel မွ ထြက္လာသည့္တိုင္ ဤစာအုပ္မရခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အသိတစ္ေယာက္ထံမွ ရပါသည္။ အလြန္ပဲ့လွေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳး စိတ္ဓါတ္ျဖစ္ပါ၏။
(၁၃) ပါးနပ္ျခင္း အလြန္အေရးႀကီးပံု
Fit-up inspection ၿပီးေသာအခါ ဂေဟေဆာ္ရန္ welding ဖိုမင္သို႔ အေၾကာင္းၾကားရပါသည္။ သိပ္ေတာ့ အထူးလုပ္စရာလိုသည္ မဟုတ္ပါ။ Fit-up inspection လုပ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ပိုက္ေရွာ့တြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ဖိုမင္သို႔ ဒါေတြ ဒါေတြ ဂေဟေဆာ္လို႔ရၿပီေဟ့ ဟု ေျပာလုိက္ရံု ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ ဂေဟေဆာ္ၿပီးမၿပီး အျမဲ ေလ့လာေနရန္ လိုပါသည္။ ဂေဟေဆာ္ၿပီးသည္ႏွင့္ Fit-up inspection တံုးကလို ပိုက္အဆက္မ်ားကို မ်က္ျမင္စစ္ေဆးရန္ visual inspection request တင္ရပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ က်ဴစီမ်ားအလုပ္မွာ ပိုက္စနစ္တစ္ခုကို ဤကဲ့သို႔ အဆင့္လိုက္ က်က်နန လုပ္သြားရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆင့္ေက်ာ္လို႔ မျဖစ္။ ဒါၿပီးမွ ဒါလုပ္ရမည္ ဆိုလွ်င္ လုပ္ကိုလုပ္ရမည္။ ဘာညာကြိကြ ဆင္ေျခဆင္လက္ေပးလို႔မရ။ ကြိသြားမည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ သူတို႔ေဆာ္ ထားေသာ အဆက္မ်ားကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္စစ္ေဆးၾကည့္ပါ။ ဒါကလည္း အေျပာသာလြယ္သည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ အလြန္အလုပ္ရႈပ္သျဖင့္ သြားမၾကည့္ႏိုင္ပါ။ စာရြက္စာတမ္းေတြ ျပင္ရတာက တစ္မ်ိဳး။ သေဘၤာေပၚ ေျပးတက္ရတာက တစ္မ်ိဳး၊ သည္ၾကားထဲ က်ဴစီစည္းေ၀းပဲလို၊ ရက္တိုသင္တန္းလိုမ်ိဳးေတြကလည္း သြားရေသးသည္။
သည္ေတာ့ ပိုက္ဆက္မ်ား ဂေဟေဆာ္ၿပီးသည္ႏွင့္ visual inspection request တင္ရသည္။ တင္သည္ဆိုေသာ္လည္း မတင္မီ လုိအပ္သည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ား အကုန္စံုေအာင္ ျပင္ထားရသည္။ ဂေဟေဆာ္သူ၏ နံပါတ္ (Welder No.), ဂေဟေဆာ္သည့္ နည္းစနစ္ (Welding Procedure Specification) စသည့္ လက္မွတ္မ်ားယူ၊ Traceability record ထဲတြင္ျဖည့္။ ပိုက္ဆက္မ်ားကို ဂေဟေဆာ္ၿပီး ေနာက္ ေက်ာက္စက္တိုက္ (grinding) သင့္တာတိုက္၊ wire brush ျဖင့္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္သင့္တာလုပ္ စသည္တို႔ လုပ္ထားမထားလည္း ၾကည့္ရပါသည္။ သို႔မွ စစ္ေဆးသည့္အခါ မ်က္ႏွာေကာင္းရမည္။ လုပ္တာက အလုပ္သမားေတြလုပ္တာ ျဖစ္ေပမင့္ ဆဲလွ်င္ သူတို႔ကို ဆဲမွာ မဟုတ္။ ကိုယ္ပဲ အဆဲခံရမည္။ အဆက္မေကာင္းလွ်င္ welding foreman ကို ျပင္ဘို႔ေျပာရမွာ က်ဴစီေတြရဲ့တာ၀န္။ သည္ေတာ့ အဆက္ မေကာင္း ဆုိလွ်င္ ဂေဟေဆာ္သူ အေထာင္းခံရမွာ မဟုတ္။ က်ဴစီေတြပဲ ေခါင္းႀကိမ္းမည္။
သည္ေနရာတြင္ ကိုယ္က ပါးဘို႔လိုသည္။ ဘယ့္နဲ႔၊ paper work ေတြလည္း ျပင္ရေသး။ သေဘၤာေပၚလည္း ေျပးရေသး။ ေတာ္ၾကာ ပစၥည္းလိုလို႔ လုပ္ေပးပါဦး ဆိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ပဲ စတိုသြားထုတ္။ လိုတဲ့ လက္မွတ္ေတြ အျပည့္အစံုရေအာင္လည္း အေျပးအလႊားရွာ။ သည္ၾကားထဲ သည္အဆက္ေတြ အကုန္လိုက္စစ္ၾကည့္ရမယ္ဆို ေသ ေသရခ်ည့္။
သည္ေတာ့ လည္လည္၀ယ္၀ယ္ ကုလားေလးတစ္ေယာက္ေလာက္ လူယံုေမြးထားဘို႔လိုသည္။ Tellus တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ဆံုခဲ့ရသည္မွာ ဟာနီစူး ဆိုသည့္ ကုလားကေလး ျဖစ္ပါသည္။ သည္ကုလားကေလးက ကြ်န္ေတာ္တို႔ထက္ အေတာ္ႀကီး ေနာက္က်ၿပီးမွ ေရာက္လာသည္။ သူက အေတာ့္ကိုလည္သည့္ ကုလားကေလးျဖစ္ပါသည္။ ေနရာတကာ စပ္စပ္ စပ္စပ္ ပါသည္။ သည္ေတာ့ သူမသိတာ မရိွ။ ေနာက္ၿပီး အတတ္ျမန္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သူ႔ကို အလြန္သေဘာက်ပါသည္။ သူ႔ကို လဖက္ရည္ေလးဘာေလးတိုက္ကာ ေပါင္းထားရသည္။
ပိုက္ေရွာ့တြင္ မည္သည့္ spool မ်ား စစ္ေဆးရန္အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီလဲ။ ကိုယ္တိုင္သြားၾကည့္စရာမလို။ ဟာနီစူးကို မွာထားလို႔ ရသည္။ ဟာနီစူးကလည္း စိတ္ခ်ရပါသည္။ spool မ်ား အားလံုးအဆင္သင့္ ျဖစ္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ေရဒီယို (walkie talkie) ႏွင့္ လွမ္း ေအာ္လိုက္သည္။ သည္ေတာ့မွ ကိုယ္က စက္ဘီးကေလးႏွင့္ အေျပးအလႊားသြားကာ ေသခ်ာေအာင္ တစ္ခ်က္ေလာက္ ထပ္ၾကည့္ၿပီး စာရြက္စာတမ္းကိစၥမ်ား လုပ္ရံုျဖစ္သည္။
သည္ကဲ့သို႔ပင္၊ fit-up inspection ၿပီးသြားပါကလည္း သည္ spool မ်ားကို ဟာနီစူးလက္ အပ္လိုက္ရံုျဖစ္သည္။ သူက သူ႔ဟာသူ ၾကည့္လုပ္သြားလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္က နဂိုကတည္းက အဆက္မ်ား ဂေဟေဆာ္ၿပီးပါက သန္႔ရွင္းေရးပါလုပ္ထားရန္ ဟာနီစူးကို မွာထား လုိက္သည္။ ဟာနီစူးက သူ႔အေပါင္းအေဖာ္ ကုလားကေလးမ်ားကို ေခၚကာ ေဟ့ေကာင္ေတြ ဒါေတြဒါေတြလုပ္ဟု ညႊန္ၾကားသည္။
သိပ္မၾကာလိုက္ပါ။ ဟာနီစူး ယူနီေဖာင္း အျဖဴ ျဖစ္သြားသည္။ ပါးနပ္ျခင္း၊ သြက္လက္ခ်က္ျခာျခင္း၊ အလုပ္အေပၚ စိတ္၀င္စား ျခင္း တို႔၏ ရလဒ္ပါတည္း။ သည္လိုလူမ်ိဳးကို အျဖဴ၀တ္ေပးျခင္းအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ ၀မ္းသာပါသည္။ ႀကီးက်ယ္ေသာ စူပါဗိုက္ဆာမ်ားကို ခိုင္းရတာ အင္မတန္ လက္ေပါက္ကပ္သည္။ စိတ္ညစ္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က စစ္ေဆးေရးလုပ္ခ်င္လို႔ ဒါေလး ေက်ာက္စက္တိုက္ထား စမ္းပါ ဆိုသည့္တိုင္ လုပ္ခ်င္မွ လုပ္သည္။ တစ္ရက္ႏွင့္မၿပီး။ ႏွစ္ရက္ႏွင့္မၿပီး။ ဟာနီးစူးက်ေတာ့ စိတ္ခ်ရသည္။ ဟာနီစူးေရ့၊ ဒါေလး လုပ္ေပးစမ္းပါကြာ ဆိုသည္ႏွင့္ သူ႔လူမ်ားကိုေခၚကာ ခ်က္ျခင္းလုပ္ေပးသည္။ ဘာမွ ေခ်းမမ်ား။
သည္ေတာ့ သူႏွင့္အတူလာသူ ကုလားေလးေတြ ေက်ာက္စက္တိုက္၊ ပိုက္လံုးႀကီးမ်ား မ, ေနခ်ိန္တြင္ ဟာနီစူးမွာ ေရဒီယိုတစ္လံုး ႏွင့္ လိုအပ္သည္မ်ားကို ညႊန္ၾကားေနေလၿပီ။ ေနာက္ၿပီး လခလည္း တိုးသြားပါသည္။ အတုယူစရာပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ယူနီေဖာင္းအျဖဴ ဆိုလို႔ သေဘၤာက်င္းမ်ားတြင္ သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ အိုဗာေအာ ဘိြဳင္လာစြပ္ႀကီးမ်ား (Overall) အေရာင္၊ ခေမာက္ (Helmet) အေရာင္ ခဲြထားပါသည္။ ဆူပါဗိုက္ဆာႏွင့္အထက္ က အျဖဴေရာင္ အိုဗာေအာမ်ား၀တ္ရသည္။ Keppel မွ က်ဴစီမ်ားက ခဲေရာင္ ၊ သာမန္ အလုပ္သမားမ်ားကေတာ့ အျပာေရာင္ ၀တ္ရသည္။ Smedvig က မိုဟာမက္တို႔က်ေတာ့ အနီရဲရဲ ျဖစ္၏။
ခေမာက္ကိုလည္း သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ အေရာင္ခဲြထားသည္။ ဆူပါဗိုက္ဆာႏွင့္အထက္က အျဖဴေရာင္၊ သာမန္အလုပ္သမားမ်ားက အ၀ါေရာင္၊ Safety မ်ားက်ေတာ့ အျပာေရာင္၊ ပစၥည္းမ်ား ခီ်မ,ရာတြင္ လုပ္ရသည့္ ႀကိဳးခ်ည္သူ (Rigger) ႏွင့္ အခ်က္ျပသူ (Signaler) မ်ား က်ေတာ့ အနီေရာင္ ေဆာင္းရသည္။ သို႔အတြက္ ၀တ္ထားသည့္အ၀တ္ႏွင့္ ခေမာက္ အေရာင္ကို ၾကည့္လိုက္သည္ႏွင့္ သူ ဘယ္အဆင့္ ဆုိတာ မွန္းႏိုင္သည္။
ထို႔ျပင္ ထိုသူ မည္သည့္ကုမၸဏီမွျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ေစရန္ အိုဗာေအာမ်ားတြင္ တံဆိပ္ရိုက္ထားရသည္။ သေဘၤာက်င္းထဲတြင္ အျခားအ၀တ္ ၀တ္လို႔မရ။ ကုမၸဏီတံဆိပ္ႏွင့္အက်ႌသာ ၀တ္ရသည္။ သည္တြင္ ျပႆနာတစ္ခုရိွသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ထုတ္ေပးထားတာ ႏွစ္စံုလား၊ သံုးစံုလား၊ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ႏွစ္စံု ထင္သည္။ သည္ႏွစ္စံုကို ေခ်းသပတ္လိုက္ေအာင္၊ ဒံုးေပကတ္သတ္ ၀တ္ရသည္။ ေနာက္ၿပီး ေန႔တုိင္းေလွ်ာ္ဘို႔ဆိုတာ မလြယ္။ အလုပ္လုပ္လို႔ ပင္ပန္းသည္က တစ္ေၾကာင္း။ သည္အ၀တ္ႀကီးက အကႌ်ေရာ ေဘာင္းဘီပါ တဲြထားသည္ ျဖစ္ရာ အေလးႀကီးျဖစ္၏။ မိုးမ်ား ေစြေနလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မေျခာက္ႏုိင္။
(၁၄) ပိုက္ဆက္မ်ားကို ဓါတ္မွန္ရိုက္စစ္ျခင္း
ပိုက္အဆက္မ်ားကို ဂေဟေဆာ္ၿပီးလွ်င္ အဆက္မ်ားေကာင္းမေကာင္း မ်က္ျမင္ စစ္ေဆးရသည္။ ဂေဟေဆာ္သည္ ဆိုတိုင္းလည္း ႀကံဳရာလူ ၀င္ေဆာ္လို႔မရ။ သက္ဆိုင္ရာစာေမးပဲြကို ေအာင္ၿပီးေၾကာင္းလက္မွတ္၊ ထိုလက္မွတ္အရ သေဘၤာက်င္းက ဂေဟေဆာ္သူ ဆိုၿပီး welder no. ႏွင့္ တကြ ကဒ္ျပားထုတ္ေပးထားသူ ျဖစ္ရမည္။ Traceability မွတ္တမ္းထဲ စာရင္းသြင္းသည့္အခါ ထို ဂေဟသမား၏ နံပတ္ပါ ထည့္ရသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ထိုပိုက္အဆက္ တစ္ခုခုျဖစ္လွ်င္ ထိုအဆက္ကို မည္သူေဆာ္ထားသနည္း ဟု ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ေျခရာခံႏိုင္ေစရန္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ သတ္မွတ္ထားေသာ ဂေဟေဆာ္နည္းစဥ္ (WPS – Welding Procedure Specification) အတိုင္း ေဆာ္ရသည္။ ထို WPS ထဲတြင္ မည္သည့္ ဂေဟေခ်ာင္းျဖင့္ ေဆာ္ရမည္။ မည္သည့္ အေနအထားျဖင့္ ေဆာ္ရမည္။ ဂေဟေဆာ္သည့္ အမ္ပီယာ၊ ဗို႔အား စသည္ အားလံုး အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ welding foreman မွာ ကိုလိုး (Koloe) (တရုတ္) ျဖစ္သည္။ အလြန္သေဘာေကာင္းပါသည္။ ဂေဟေဆာ္လည္း အလြန္ေတာ္သည္။ ထို႔ျပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီတြင္ အလြန္ ဂေဟေဆာ္ေကာင္းေသာ တရုတ္ႀကီးႏွစ္ေယာက္ ရိွသည္။ အရင္တံုးကေတာ့ မွတ္တမ္းထဲ ေန႔တိုင္းလို ျဖည့္ေနရသည္ျဖစ္ရာ သူတို႔နာမည္ႏွင့္ နံပါတ္ကို အလြတ္ရသည္။ ခုေတာ့ ေမ့ကုန္ၿပီ။ ထို႔ျပင္ ဘန္းဂလားဖိုမင္ ကုလားႀကီး တစ္ေယာက္လည္း ရိွေသးသည္။ S.K. Alam ဟူ၏။ အသက္ႀကီးပါၿပီ။ အသက္ႀကီးသျဖင့္ စိတ္လည္းရွည္သည္။ ဂေဟေဆာ္ တာ အလြန္သပ္ရပ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို low levy ေျဖရန္ အတင္း ဂေဟေဆာ္ေလ့က်င့္ခိုင္းတံုးက သင္ေပးသူမွာ သူပင္ ျဖစ္သည္။
Visual inspection မ်က္ျမင္စစ္ေဆးၿပီးသည္ႏွင့္ ပိုက္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားေသာ ရာခိုင္ႏံႈးအလိုက္ စမ္းသပ္ရသည္။ ဤေနရာတြင္ ပိုက္အဆက္မ်ား စမ္းသပ္ပံုစမ္းသပ္နည္း အခ်ိဳ႔ကို ဗဟုသုတအျဖစ္ အနည္းငယ္ ေဖာ္ျပပါမည္။
မ်က္စိျဖင့္ ပိုက္အဆက္မ်ားကို ေကာင္းမေကာင္း စစ္ေဆးျခင္းသည္ အေပၚယံကိုသာ ၾကည့္လို႔ရသည္။ အထဲမွာ ဘာျဖစ္ေနသည္ ကိုမသိရ။ သို႔အတြက္ ပိုက္အဆက္ အသားထဲမွ ျပစ္ခ်က္ အနာအဆာမ်ားကို စစ္ဖို႔ ပိုက္အဆက္ကိုလည္း မပ်က္စီးေစေသာ စစ္နည္း (NDT – Non Destructive Testing) ျဖင့္ စမ္းရသည္။
NDT တြင္ စမ္းသပ္နည္း မ်ားစြာရိွသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားသံုးနည္းမ်ားမွာ ၁။ သံမႈန္မ်ားျဖင့္ အက္ရာရွာျခင္း (MPI – Magnetic Particle Inspection)၊ ၂။ ဓါတုေဆးရည္ျဖင့္ အက္ရာရွာျခင္း (Liquid Penetrant Testing)၊ ၃။ ဓါတ္မွန္ရိုက္ျခင္း (Radio Graphic Inspection) (X-Ray or Gamma Ray)၊ ၄။ ႀကိမ္ႏံႈးျမင့္အသံလိႈင္းျဖင့္ စမ္းျခင္း (Ultrasonic Testing) တို႔ျဖစ္သည္။
MPI ဟူသည္ ပိုက္အဆက္ေပၚ သံမႈန္ကေလးမ်ား ျဖဴးလိုက္ကာ ပိုက္အဆက္ကို သံလိုက္ဓါတ္ေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ ပုိက္အဆက္တြင္ အက္ရာရိွမရိွ စမ္းသပ္ေသာနည္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အဆက္တြင္ အက္ရာရိွခဲ့ပါက သံမႈန္ကေလးမ်ားသည္ အက္ရာတစ္ေလွ်ာက္ သြားစုေနသျဖင့္ အက္ရာကို အလြယ္တကူ ရွာႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ MPI က မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွ အက္ရာကိုသာ စမ္းႏိုင္သည္။
Liquid Penetrant Test မွာလည္း အလားတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတုေဆးရည္မ်ားကို ပုိက္အဆက္ေပၚေလာင္းခ်လိုက္ျခင္းျဖင့္ ထိုေဆးရည္မ်ားက မည္သည့္ေနရာတြင္ အက္ေနသည္ဆိုျခင္းကို ေဖာ္ျပေပးသည္။ ထိုနည္းမွာလည္း မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွ အက္ရာကိုသာ စမ္းႏိုင္သည္။
ပိုက္ဆက္ အသားအတြင္းမွ အနာအဆာမ်ားကို စမ္းဘို႔က်ေတာ့ ခုန ႏွစ္နည္းႏွင့္ မလံုေလာက္။ ဓါတ္မွန္ရိုက္ၾကည့္ရသည္။ လူမ်ား၏ အတြင္းကလီစာကို စစ္ေဆးဘို႔ ဓါတ္မွန္ရိုက္သည္ႏွင့္ အလားသ႑ာန္တူပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဂမ္မာေရး ကို သံုးသည္။
ပိုက္ဆက္အသားအတြင္းကို စစ္ေဆးသည့္ ေနာက္တစ္နည္းမွာ အာထရာေဆာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းမွာလည္း လူမ်ားတြင္ ရိုက္ေသာ အာတရာေဆာင္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။
သေဘၤာသည္ ပင္လယ္အတြင္း ခုတ္ေမာင္းမည္ျဖစ္ရာ ပိုက္အဆက္မ်ားကို ေကာင္းမေကာင္း ေသခ်ာေအာင္ စမ္းသပ္ စစ္ေဆးရ သည္။ ဤကဲ့သို႔ စမ္းသပ္ရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာ စနစ္မ်ားအလိုက္ ရာခိုင္ႏံႈးမ်ား သတ္မွတ္ေပးထားသည္။ ဥပမာ - ဆီတိုင္ကီထဲတြင္ အပူေပး ေသာ Heating Coil System ဆိုလွ်င္ ၀ပ္ေရွာ့တြင္ ဂေဟေဆာ္ေသာ အဆက္မ်ားအတြက္ X-Ray 5%, သေဘၤာေပၚတြင္ ဂေဟေဆာ္ေသာ အဆက္မ်ားအတြက္ X-Ray 10% စသျဖင့္ ျဖစ္သည္။ အေရးႀကီးလိုင္းျဖစ္ေလ X-Ray ရိုက္ရေသာအဆက္ ပိုမ်ားေလ ျဖစ္သည္။
မည္သည့္အဆက္ကို မည္သည့္နည္းျဖင့္ ဘယ္ႏွရာခိုင္ႏံႈးစစ္ရမည္ ဆုိသည္ကို အင္ဂ်င္နီယာဌာနက ဆံုးျဖတ္ေပးသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလုပ္မဟုတ္။ သူတို႔သတ္မွတ္ေပးထားသည့္အတိုင္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဂေဟေဆာ္ထားေသာ အဆက္မ်ားကို NDT စစ္ရန္ request တင္ရသည္။ မိမိကိုင္ေနေသာ စနစ္ကို မည္သည့္ NDT, ဘယ္ႏွရာခိုင္ႏံႈး စသည္ကို မိမိက သိထားရသည္။
တကယ္ျဖစ္ရမွာက ဂေဟေဆာ္ထားသည့္အဆက္မွန္သမွ်ထဲမွ က်ပန္းေကာက္ယူကာ သတ္မွတ္ထားေသာ ရာႏံႈးအတိုင္း စစ္ရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႔က်ေတာ့ သည္လိုလုပ္လို႔မရ။ ပါးရည္နပ္ရည္ရိွဘို႔ လုိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္စက အထာမေပါက္။ နီးစပ္ရာ spool မ်ား ေကာက္ကက္တင္ေပးလိုက္သည္။ ေနာက္ေတာ့ ပို႔လိုက္သည့္ အဆက္မ်ား X-Ray fail (ဓါတ္မွန္စစ္ခ်က္ က်သည္) ဟု ျပန္လာသည္။ သည္တြင္ ေကာင္းေကာင္း အေထာင္းခံရေတာ့သည္။
NDT ဌာနမွ တာ၀န္ခံမွာ အတီး (Ah Tee) ဆိုသူ တရုတ္အဖိုးႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ခမ္းစပ္စပ္ႏွင့္။ စကားအင္မတန္မ်ားသည္။ ပို႔လိုက္ေသာဂ်ိဳင့္မ်ား အိတ္စ္ေရးက်ၿပီဆိုလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္မသက္သာ။ အတီး၏ ေအာ္တာေငါက္တာ ခံရေတာ့သည္။ ဟင္ - ေကာင္ေလး။ ဘာနားမလည္၊ ညာနားမလည္နဲ႔။ မင္းမသိရင္ ကိုလိုး (welding foreman) သြားေမးပါလားကြ၊ ဘာညာ ႏွင့္ ဆူညံပြက္ေလာရိုက္ေနပါ ေတာ့သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ပိုက္ဆက္မ်ားကို ဂေဟေဆာ္ရန္မွာ အထက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း လက္မွတ္ရ (Certified Welder) မွျဖစ္မည္။ သို႔ေသာ္ ရာႏွင့္ခ်ီေနေသာ သည္ပိုက္ဂ်ိဳင့္မ်ားကို ဂေဟေဆာ္ဘို႔ရာ ကုမၸဏီတြင္ လက္မွတ္ရ ဂေဟသမား အလံုအေလာက္မရိွ။ သည္ေတာ့ အနည္းအပါးေဆာ္တတ္သည့္ ကုလားကေလးမ်ားကို ခိုး ေဆာ္ခိုင္းသည္။ ကြ်န္ေတာ္ပို႔သည့္ ပိုက္ဂ်ိဳင့္မ်ား တြင္ ထိုကုလားေလးမ်ား ေဆာ္ထားေသာ အဆက္မ်ားပါသြား၍ က်ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္က လူေတြကေတာ့ သည္ေလာက္အျဖစ္သည္း ေနတာ ရီခ်င္ပါလိမ့္မည္။ သူတို႔ကေတာ့ သံအရည္ေပ်ာ္ၿပီး ဆက္သြား လွ်င္ ဂေဟေဆာ္တတ္သည္ဟု ယူဆထားသည္ကိုး။
ဂေဟေဆာ္တာ အေတြ႔အႀကံဳ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ က်က်နန မေဆာ္တတ္လွ်င္ ပိုက္ဂ်ိဳင့္မွာ အျမင္အရ မည္မွ်ပင္ေကာင္း ေနေစကာမူ အတြင္းသားတြင္ ျပႆနာရိွသည္။ ပူလြန္းသြားသျဖင့္ ပိုက္သား စားသြားတာမ်ိဳး၊ လံုေလာက္ေသာ penetration မရတာမ်ိဳး၊ ပိုက္သားထဲ ေခ်ာ္ေရာသြားတာမ်ိဳး၊ ေလခိုတာမ်ိဳး၊ အတြင္းဘက္တြင္ ပူလြန္းသျဖင့္ အက္သြားတာမ်ိဳး စသျဖင့္ အျပစ္အနာအဆာ အလြန္ မ်ားပါသည္။ ေတာ္ရံုလူ နားမလည္ႏိုင္ပါ။ (ကြ်န္ေတာ္ေရးေသာ ပိုက္ျပင္ပိုက္ဆက္လက္စဲြ စာအုပ္တြင္ ဂေဟေဆာ္ျခင္းအေၾကာင္းပါ ထည့္ေရးထားရာ ဂေဟဆက္ေၾကာင္း၏ အျပစ္အနာအဆာမ်ားအေၾကာင္း အေတာ္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေလး ထည့္ထားပါသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္။)
သည္လို အဆဲခံလိုက္ရေတာ့မွ ဘာလုပ္ရမလဲ နားလည္သြားပါသည္။ ေနာက္မ်ားတြင္မေတာ့ အထက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာ ခ့ဲသည့္ အင္မတန္ေတာ္လွေသာ welder ႀကီးမ်ားကို သူတို႔ေဆာ္ထားသည့္ spool မ်ားကို သပ္သပ္ထားရန္ မွာထားလိုက္သည္။ NDT အတြက္ ပို႔ရမည္ဆိုေတာ့ သည္spool မ်ားကိုသာ ပို႔လိုက္သည္။ သည္ေတာ့ ပို႔လိုက္သည့္ အဆက္တိုင္း ေအာင္။ အဆင့္ကိုေျပလို႔။ အမွန္ဆိုလွ်င္ သည္လို လုပ္လို႔ မရပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အႀကံအဖန္လုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ မတတ္ႏိုင္။ အိတ္စ္ေရးက်တိုင္းသာ ျပန္ေဆာ္ေနရလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ခရီးေရာက္မည္ မဟုတ္။
လိုအပ္သည့္ spool မ်ားကို NDT စစ္ဘို႔ ပို႔ထားစဥ္ က်န္သည့္ spool အားလံုးကို ေခ်းခြ်တ္ (blasting) ဖို႔၊ ေဆးမႈတ္ (painting) ဖို႔ ပို႔ရသည္။ ပိုက္မ်ားကို ေခ်းခြ်တ္ရာတြင္ ေခ်ာ္မႈန္ကေလးမ်ားအား ဖိအားျဖင့္ေလ (compressed air) ႏွင့္ မႈတ္ကာ ခြ်တ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေခ်ာ္မႈန္မ်ား၏ အားသာခ်က္မွာ ေလအားျဖင့္မႈတ္ၿပီး ေခ်းခြ်တ္ၿပီးသည့္တိုင္ ဖံုမ်ား ျဖစ္မသြားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ Blasting မည္မွ် အားေကာင္းသနည္း ဟူမူ သေဘၤာကိုယ္ထည္တြင္ ကပ္ေနသည့္ သံေခ်းအခ်ပ္လိုက္ႀကီးမ်ားကိုပင္ ကြာက်သြားေအာင္ ျပင္းပါေပသည္။
ဤသို႔ ေလအားျဖင့္ ပန္းကာ ေခ်းခြ်တ္လိုက္မွ ပိုက္တြင္ကပ္ေနသည့္ အညစ္အေၾကးမွန္သမွ် ကြာက်သြားကာ သန္႔စင္သြားသည္။ သို႔မွ ေဆးသုတ္ေသာအခါ ေဆးမွာ ခိုင္ခိုင္ျမဲျမဲ တြယ္ကပ္ေနမည္ ျဖစ္သည္။ Blasting လုပ္ၿပီးလွ်င္ ေဆးသုတ္ရသည္။ ဤတြင္ ေခ်းခြ်တ္သည္၊ ေဆးသုတ္သည္ဆိုရာ၌လည္း သတ္မွတ္ထားေသာ စံႏႈံး (specification) မ်ားအလုိက္လုပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ သံုးရမည့္ ေခ်ာ္ မႈန္ အရြယ္အစား၊ ေလဖိအား ေပါင္မည္မွ်ရိွရမည္။ ေဆးဆိုလွ်င္လည္း primer coat, final coat, enamel paint စသျဖင့္ မည္သည့္ ေဆးကို ေဆးအလႊာ မည္မွ်အထူ၊ ဘယ္ႏွစ္ထပ္ သုတ္ရမည္၊ ဘာေရာင္ ဆိုသည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ Blasting & Painting လုပ္သည့္ ကန္ထရိုက္တာ သပ္သပ္ရိွသည္။ သူတို႔က ေခ်းခြ်တ္ျခင္းႏွင့္ ေဆးသုတ္ျခင္းကို အထူးလုပ္သည္။ တျခားဘာမွ မလုပ္။ ေခ်းခြ်တ္လိုသူ၊ ေဆးသုတ္လိုသူမွန္သမွ် သူတို႔ဆီသြားရသည္။
သည္တြင္ အေရးႀကီးတာ တစ္ခုရိွျပန္ပါသည္။ ပိုက္မ်ားကိုဆင္ရာတြင္ drawing အရဆင္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဆင္ထားသည့္ သည္ spool သည္ မည္သည့္ပံု၊ မည္သည့္သေဘၤာအတြက္၊ မည္သည့္စနစ္အတြက္၊ မည္သည့္ေနရာမွ ပိုက္ဆိုသည္ကို သိရန္ လုိပါသည္။ သည္သို႔သိႏိုင္ရန္ လုပ္သမွ် spool ေပၚတြင္ spool no. မ်ား ေရးမွတ္ထားရသည္။
အကယ္၍ မိမိေရးထားတာသည္ သာမန္ paint marker ျဖင့္သာဆိုပါက blasting & painting လုပ္လိုက္သည္ႏွင့္ ထုိနံပါတ္မ်ား အားလံုး ေပ်ာက္သြားပါသည္။ ထိုအခါ အႀကီးအက်ယ္ ျပႆနာတက္ပါေတာ့သည္။ ကုမၸဏီေပါင္းစံုမွ ရာဂဏန္းမွ်ေသာ ထို spool မ်ားအၾကား သည္ spool သည္ မည္သည့္ပံုအတြက္၊ မည္သည့္သေဘာၤ၊ မည္သည့္ စနစ္၊ မည္သည့္ေနရာအတြက္ ဆိုသည္ကို မည္သူ သိႏိုင္ပါမည္နည္း။ ရွာရန္ မလြယ္ေတာ့ပါ။ ေသၿပီဆရာဟု ေအာ္ရံုမွတပါး ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါေလ။
သည္ေတာ့ blasting & painting ပို႔ရမည့္ ပိုက္spoolမ်ားေပၚတြင္ spool no. မ်ားကို ဂေဟေဆာ္ကာ ေရးခိုင္းရပါသည္။ ဂေဟသားျဖစ္သျဖင့္ မည္သို႔မွ မေပ်ာက္ႏုိင္ေတာ့ပါေလ။
ဤသည္တို႔မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္ခဲ့ရေသာ သေဘၤာက်င္းက်ဴစီဘ၀ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္လတြင္ စင္ကာပူတြင္ ထိုစဥ္က ကြ်န္ေတာ္တို႔မည္ကဲ့သို႔ ေနခဲ့ထိုင္ခဲ့ရသည္။ မည္သို႔ေသာ ျပႆနာေပါင္းစံုႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရသည္ ဆုိသည္မ်ားကို ဆက္လက္ ေရးသားပါမည္။
No comments:
Post a Comment