က်ြန္ေတာ္ႏႇင့္ အလြန္ရင္းႏႇီးေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားအေၾကာင္း ေတြးမိပါသည္။
လူတိုင္းသာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားရိႇပါမူ ဤသည့္ေလာကႀကီး၌ အႏီႇဒုစရိုက္၊ မေကာင္းမႈမိ်ဳးမ်ား ေပၚေပါက္လာစရာ မရိႇႏိုင္။ ရိႇလွ်င္ေသာ္မႇ အလြန္႔အလြန္ နည္းပါးေပလိမ့္မည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဟူသည္ သူ႔ကို ဒီလိုလုပ္လိုက္ရင္၊ ငါ့ကို ဒီလိုလုပ္ရင္ေကာ ခံႏိုင္ပါ့မလား။ သူ႔ကို ဒီလိုေျပာလိုက္ရင္ ငါ့ကို ဒီလိုေျပာရင္ေကာ ခံႏိုင္ပါ့မလား ဟု ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္း။ စာနာႏိုင္စြမ္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
ဘယ္သူမဆို ႏိုင္ငံျခားလာျပီး အလုပ္လုပ္ျပီဆိုကတဲက ကိုယ့္အိုးကိုယ့္အိမ္ႏႇင့္၊ သားမယားႏႇင့္၊ မိဘ ေဆြမိ်ဳးမ်ားႏႇင့္ ခဲြခြာျပီး ေနၾကရသူခ်ည္းျဖစ္သည္။ မည္သူမဆို မည္မွ်စုတ္ခ်ာ မဲြေတေနပါေစ။ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ေတာ့ ခံုမင္၊ စံုမက္ ၾကသူခ်ည္း ျဖစ္သည္။ မည္မွ် ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေနရသည္ဆိုေစ၊ ကို္ယ့္ၿမိဳ႔ကိုယ့္ရြာကိုေတာ့ လြမ္းၾကသူခ်ည္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ခံုမင္၊ စံုမက္၊ လြမ္းသည္ဆိုရံုႏႇင့္မျပီး။ ဤခ်စ္ခင္စံုမက္လႇပါသည္ဆိုေသာ ကိုယ့္မိသားစုအေပၚ သစၥာရိႇဘို႔ေတာ့ လိုသည္ထင္၏။
ကိုယ့္ဇနီးမယားကြယ္ရာမႇာ ကိုယ္ကေဖာက္ျပားေနလွ်င္ ကိုယ့္ဇနီးအေနႏႇင့္ ဘယ္သို႔ခံစားရမည္နည္း။ သူငယ္ခ်င္း မ်ားက “ဟာ-ဒါက ဒီမႇာျဖစ္တဲ့ကိစၥ။ ဗမာျပည္ျပန္သြားရင္ ေခၚသြားမႇာမႇ မဟုတ္ဘဲ” ဟု ဆင္ေျခတက္သည္ဆိုအံ့။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ျပန္လည္ေမးလိုက္ခ်င္ပါသည္။ “ဒါျဖင့္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားစကၤာပူလာေနတံုး ဟိုကမိန္းမက ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ျဖစ္ေနမယ္။ ခင္ဗ်ားျပန္လာေတာ့ ‘ေကာင္ေလး၊ နင္အိမ္ခဏျပန္ေနဦး။ ဟိုမွာ အိမ္ကလူႀကီးျပန္လာၿပီ’ ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားဘယ့္နဲ႔ေနမလဲ”။ သည္သို႔ဆိုလွ်င္ သင္ဘာေျပာခ်င္ပါသနည္း။ ကြ်န္ေတာ္ ဂြစကားေျပာျခင္း မဟုတ္ပါ။ ေတြးသင့္ေတြးထိုက္သည္ကို ေတြးႏိုင္ေစရန္ ေျပာျပျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။ ဟုတ္ပါျပီ။ ကိုယ့္ဇနီး သူတပါးႏႇင့္ ေပ်ာ္ပါးေနသည္ကို လက္သင့္ခံ ၾကည္ျဖဴႏိုင္သည္ဆိုပါက သင္လည္း သူ႔လိုပဲ တျခားမိန္းကေလးတစ္ဦးႏႇင့္ ေပ်ာ္ပါးပါေလ။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္သမီးေလာက္ကေလးႏႇင့္ေတာ့ မေပ်ာ္ပါႏႇင့္ဟု ထပ္မံသတိေပးလိုပါေသးသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ပါနည္း။
ကိုယ့္သမီးႏုႏုထြတ္ထြတ္ကေလး အိမ္ေထာင္သည္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ႏႇင့္ တဲြေနသည္ကို အဘယ္မည္ေသာ ဖခင္သည္ သည္းညည္းခံျပီး ၾကည့္ေနႏိုင္ပါမည္နည္း။ ကိုယ့္သမီးကို အိမ္ေထာင္သည္ ေယာက်္ားတစ္ဦးႏႇင့္ တဲြသြားသည္ကို မၾကည့္ႏိုင္ေသာ ဖခင္တစ္ဦးအေနႏႇင့္ ကိုယ့္သမီးေလာက္သာရိႇေသာ ေကာင္မေလးတစ္ဦးႏႇင့္ မတဲြပါႏႇင့္ဟုသာ အၾကံေပး ခ်င္ပါသည္။ ဒါ-က်ြန္ေတာ္က ကိုယ္ခ်င္းစာတရား လက္ကိုင္ထားကာ စဥ္းစဥ္းစားစားလုပ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာႏႇင့္ ေျပာျခင္းသာျဖစ္ၿပီး မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမႇ နစ္နာေစလို၍ ေျပာျခင္းမဟုတ္ပါ။
က်ြန္ေတာ္ႏႇင့္ အေတာ္ေလးရင္းႏႇီးေသာ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ရိႇပါေသးသည္။ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္က ဟိုဘက္စားပဲြ သည္ဘက္စားပဲြ အတူတဲြကာ (Keppel Shipyard ထဲတြင္) အလုပ္လုပ္ရ၏။ ငါနဲ႔ ဘယ္ေကာင္မေလးနဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္လိုက္တာ၊ ဘာေတြျဖစ္လို႔ ဘယ္ေဆးခန္းမႇာ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္ရတယ္ (သူေျပာေနသည္မ်ားမႇာ အင္မတန္ ရံု႔ရင္းၾကမ္းတမ္းလႇသျဖင့္ စာႏႇင့္ေရးျပ၍မေကာင္းပါ။) စသျဖင့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းကို ျမိန္ရည္ရႇက္ရည္ ေျပာျပေနသည္မ်ားကို နားႏႇင့္ဆတ္ဆတ္ ၾကားရေသာအခါ က်ြန္ေတာ့္မႇာ ဤလိုလူမိ်ဳးမ်ားကို အလြန္ေအာ့ႏႇလံုးနာ၊ ရြံလည္း အလြန္ရံြရႇာမိပါသည္။
သို႔ေသာ္မၾကာပါ။ သူ႔ႏႇမ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ႏႇင့္ လိုက္ေျပးသည္ဟု ၾကားရေသာအခါ သူ႔မႇာ ဆတ္ဆတ္ခါ ေနပါေတာ့သည္။ သူ႔ႏႇမ လိုက္ေျပးေသာ ထိုငနဲသည္ကား တျခားသူမဟုတ္။ အစင္းသိ၊ ဓါတ္သိျဖစ္ေနေသာ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ သူႏႇင့္ တစ္ခန္းထဲေနသူ၊ သူ႔အေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းသိသူ သူ႔သူငယ္ခ်င္း၊ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ ခ်င္းက “ဟင္- သူမ်ားႏႇမက်ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္တာ။ ညာလိုလုပ္လိုက္တာနဲ႔ တေျပာထဲ ေျပာေနတဲ့ေကာင္၊ မႇတ္ ပလားကြ၊ သူ႔ႏႇမက်ေတာ့ ျဖစ္ေနလိုက္တာ” (သူေျပာသည္မ်ားမႇာ သည့္ထက္ျပင္းထန္ပါသည္။ စာႏႇင့္ေရးျပလို႔မေကာင္းပါ။) စသျဖင့္ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ႏႇံပါသည္။ ကာလ၀ိပါက္ ေနာက္ပိုးတက္ဆိုသည္မႇာ ဤသည္ကုိ ေခၚေရာထင့္။
ဤကိစၥတစ္မိ်ဳးထဲသာမဟုတ္ပါ။ မ်ားစြာေသာ လူမႈေရးနယ္ပယ္မႇ ကိစၥမ်ားစြာတို႔ပင္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေရႇ႔ထား လိုက္ပါက ေျပလည္သြားမည့္ ကိစၥမ်ားခ်ည္းျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ- ပိုက္ဆံေခ်းျပီး ျပန္ေတာင္းရခက္ေသာ ျပႆနာ၊
သူခိုးလက္မႇ သူ၀ွက္လုျခင္း၊ ယံုၾကည္မႈကို အလဲြသံုးစားလုပ္၍ သူတစ္ပါးပစၥည္းကို မတရားယူျခင္း စသည္၊ စသည္။
ျပီးခဲ့ေသာလက ဧရာ၀တီ အင္တာနက္မဂၢဇင္းတြင္ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာမႀကီးတစ္ဦး၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ ရ၍ အေတာ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ရဘူးသည္။ ေဆာင္းပါးတြင္ သူတို႔ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းသူဘ၀က သူငယ္ခ်င္းတစ္စုတို႔ စားၾကေသာက္ၾကရန္ တစ္ေနရာသို႔ ျမင္းလႇည္းတစ္စီးႏႇင့္ သြားၾကသည္။ လူကမ်ားျပီး ျမင္းမကေလးက ငယ္ေနသျဖင့္ ျမင္းမကေလးမရံုးႏိုင္တာကို မည္သူကမွ်ဆင္းေပးမည္ဟု စိတ္မကူးၾကပဲ ျမင္းမဆဲြႏိုင္တာကိုပင္ ေပ်ာ္ပါးေန လိုက္ၾကေသးသည္။ ေနာက္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ဆင္းတြန္းေပးလုိက္သျဖင့္ ျမင္းမကေလးမႇာ မႏို္င့္ရင္ကာ ဆဲြသြား ရေတာ့သည္။ ခရီးဆံုးေရာက္ေတာ့ ျမင္းမကေလးမႇာ ဆတ္ဆတ္တုန္ကာ ေခြ်းမ်ားကို သံျပားႏႇင့္ပင္ ျခစ္ခ်ရသည္ဆို၏။
ထိုေဆာင္းပါးဖတ္ျပီး က်ြန္ေတာ့္မႇာ အေတာ္မေက်မခ်မ္းျဖစ္မိပါသည္။ လူမ်ားစင္စစ္ျဖစ္လွ်က္ကႏွင့္ ျမင္းမရံုးႏိုင္ ဘူးဆိုတာ သိဘို႔မေကာင္းဘူးလား။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေတြ ျဖစ္ေနၿပီး ဒီေလာက္မႇ မသိတတ္ၾကေတာ့ဘူးလား။ ကိုယ္ေပ်ာ္ခ်င္တာတစ္ခုတည္းႏႇင့္ ျမင္းမကေလးကို မႏိုင့္၀န္ထမ္းခိုင္းတာ တရားပါရဲ႔လား။ က်ြန္ေတာ္သာထိုအဖဲြ႔ထဲပါလွ်င္ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္သြားမႇာ ေသခ်ာသလို ေယာက်္ားေလးအားလံုးကိုလည္း ျမင္းလႇည္းေပၚမႇ ဆင္းခုိင္းမႇာ ျဖစ္ပါသည္။ မႏိုင့္ရင္ကာ ဆဲြေနရေသာျမင္းမကေလးကို သနားတာႏႇင့္ပင္ က်ြန္ေတာ္စီးျဖစ္မႇာမဟုတ္ပါ။ ျမင္းမကေလးေနရာကို ခဏကေလး၀င္ျပီးေနၾကည့္စမ္းပါ။ သင္ ဘယ္လိုခံစားရမည္လဲ သိႏိုင္ပါမည္။
ေနာက္တစ္ခု- က်ြန္ေတာ္စိုက္ပိ်ဳးေရးတကၠသိုလ္တြင္လုပ္ေနစဥ္ ၁၉၉၄ ခုႏႇစ္၀န္းက်င္ေလာက္က စက္ပစၥည္း ၀ယ္ရန္တာ၀န္ျဖင့္ မႏၱေလးသို႔ သြားရပါသည္။ မႏၱေလးသို႔သြားလွ်င္ ေစ်းလည္းသက္သာ။ ဘူတာႏႇင့္လည္း နီးေသာ သမ၀ါယမ တည္းခိုခန္းတြင္ အျမဲတည္းေလ့ရိႇပါသည္။ ျပန္မည့္ေန႔နံနက္တြင္ ဘူတာသို႔ လမ္းေလွ်ာက္လာစဥ္ (မနက္ ၄ နာရီခန္႔သာ ရိႇပါေသးသည္) သစ္ပင္မ်ားေပၚတြင္အိပ္ေနၾကေသာ ငႇက္ကေလးမ်ားကို ေလေသနတ္မ်ားႏႇင့္ပစ္ခ်ေနေသာ လူတစ္စုကို ေတြ႔ရသည့္ခဏ က်ြန္ေတာ့္မႇာ အလြန္႔အလြန္ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္မိပါသည္။ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္းအိပ္ေနေသာ ငႇက္ကေလးမ်ားကို သြားျပီးသတ္ျဖတ္ရက္ေသာ ထိုလူမ်ားကို က်ြန္ေတာ္က “ခင္ဗ်ားတို႔မိသားစု အိပ္ေနတံုး လူဆိုးတစ္စုကလာျပီး ခုလိုပဲ ေသနတ္ေတြနဲ႔ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္လိုခံစားရမလဲ” ဟု ေမးခ်င္ပါသည္။
ထို႔အတူ စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္တြင္ပင္ ရိႇေနစဥ္ တစ္ေန႔ ဆန္အိတ္မ်ားကိုတင္လာေသာ ျမင္းလွည္းတစ္စီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ အိမ္ေရႇ႔မွတံတားကို ကူးရန္ႀကိဳးစားေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ဆန္အိတ္ႏွင့္လွည္းမႇာ မမွ်ပါ။ မႏိုင့္ရင္ကာ တင္လာျခင္းျဖစ္၏။ ျမင္းခမ်ာ တံတားကိုမတက္ႏိုင္ျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုအခါ ျမင္းလွည္းသမားမႇာ လွည္းကို ဆင္းျပီးတြန္းမည္မႀကံဘဲ ျမင္းကိုသာ လိွမ့္ရိုက္ေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္မႇာ မဆီမဆိုင္စိတ္တိုလာကာ ‘ကိုင္း-ဒါေလာက္ေတာင္ရိႇလႇတဲ့ ေခြးမသားေတာ့ ေတြ႔ၾကေသးတာေပါ့ကြာ’ ဟု ျမင္းလႇည္းသမားအား လက္သီးႏႇင့္ထိုးရန္ အိမ္ေပၚမႇဆင္းပါသည္၊ က်ြန္ေတာ္ပဲ ကံေကာင္းသည္လား မသိပါ။ ထုိခဏ ျမင္းေလးမႇာ အားစိုက္ရံုးလိုက္သည္ႏႇင့္ ထိုတံတားကို ေက်ာ္လြန္သြားပါေတာ့သည္။ က်ြန္ေတာ္လည္း တိုေနေသာစိတ္ကိုထိန္းကာ အိမ္ေပၚျပန္တက္ခဲ့ပါ ေတာ့သတည္း။ မဟုတ္လွ်င္ မဆိုင္သူကို ထိုးႀကိတ္မႈႏွင့္ ဘယ္သို႔ျဖစ္ေလမည္မဆိုႏိုင္။ (မွတ္ခ်က္။ ။ ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္ က အလြန္စိတ္တိုကာ ေဒါသႀကီးတတ္သူ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု အသက္ကေလးရလာေတာ့မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ထိန္းရသည္။)
ထိုသို႔ေသာျဖစ္ရပ္မိ်ဳး ကြ်န္ေတာ္မၾကာခဏ ႀကံဳဖူးပါသည္။ စာရႈသူတို႔လည္း ႀကံဳဖူးေကာင္းႀကံဳဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ကေလးနည္းနည္းေလာက္ထားကာ ထိုထိုေသာ ဘာမွ ဆင္ေျခမကန္ႏိုင္သည့္၊ ဘာမွျပန္မလုပ္ႏိုင္သည့္ သခင္ ခိုင္းရာခံေနရေသာ တိရိစၦာန္ကေလးမ်ားကို သနားေသာအားျဖင့္ မွ်မွ်တတ၊ သူႏႇင့္သူ တန္ရာတန္ရာ ၀န္ကုိ ဆဲြခို္င္းသင့္ပါသည္။ သူတို႔ခမ်ာ အဘိုးအခ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မႇ မရဘဲ မိမိကို လုပ္ေကြ်းသမႈျပဳေနသည္ဆုိတာ သတိထားဘုိ႔ ေကာင္းပါသည္၊ ခ်က္စားဘို႔ေမြးထားေသာ ၾကက္ကို သတ္စားတာကေတာ့ တျခားျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ၾကင္နာသနားစိတ္ သာရိႇမည္ဆိုပါက သတ္စားရက္မည္ မဟုတ္ပါေလ။
ကြ်န္ေတာ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က ‘လူလိုသိပါ ကိုယ္ခ်င္းစာ’ ဟူေသာ တရားစာအုပ္ေလးကို ဖတ္ဖူး ပါသည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ ဘုရားအေလာင္းက ေက်းေတာသားကေလးဘ၀။ သူ႔တြင္ အစ္ကိုတစ္ဦးလည္း ရိႇပါသည္။ (နာမည္ကေတာ့ သုဓႏု လိုလို။ သုမန လိုလို ကြ်န္ေတာ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။) သူတို႔၏ မိခင္ႀကီး နာမက်န္းျဖစ္ေသာအခါ ေဆး ဆရာေခၚပါသည္။ ဆရာက ေရာဂါကို ယုန္သားႏႇင့္ကုမွ ေပ်ာက္မည္ဆို၏။ ထိုအခါ အစ္ကိုႀကီးျဖစ္သူက ဘုရားေလာင္း ညီငယ္ျဖစ္သူအား ယုန္ဖမ္းရေအာင္ ေတာထဲသို႔ လႊတ္လိုက္သည္။ ညီျဖစ္သူက ေတာတြင္း၀င္၍ ယုန္ဖမ္းရာ အလြယ္ ပင္ရသည္။ ထိုအခါ ယုန္ကေလးမွာ ေၾကာက္ရႇာလြန္း၍ တုန္ေနသည္။ အေမယုန္မႀကီးမႇာလည္း သားအတြက္ရတက္ေပြကာ အနားမွမခြာႏိုင္ဘဲ ဟိုေျပးလိုက္၊ သည္ေျပးလိုက္ ျဖစ္ေနရွာပါသည္။ ထိုျဖစ္ရပ္ကိုျမင္ရေသာ ဘုရားေလာင္း ေက်းေတာသားေလးမႇာ ယုန္ေလးကို မဖမ္းရက္ေတာ့ဘဲ ျပန္လႊတ္လိုက္ပါသည္။
လက္ခ်ည္းဗလာျဖင့္ အိမ္ျပန္လာေသာ ညီျဖစ္သူအားေတြ႔ရေသာအခါ အစ္ကိုႀကီးမွာ ေဒါသူပုန္ထကာ ထိုးမည္ ႀကိတ္မည္ လုပ္၏။ သို႔ေသာ္ အေမႀကီးမွာ ေရာဂါေပ်ာက္ႏွင့္ေနျပီျဖစ္၏။ ညီျဖစ္သူ၏ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္က အေမအို၏ ေရာဂါကို ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုသေပးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
က်ြန္ေတာ္ငယ္စဥ္ ေဒသေကာလိပ္ေက်ာင္းသားဘ၀က ဟသၤာတၿမိဳ႔၊ မိုးေကာင္းေက်ာင္းတိုက္တြင္ တည္းကာ ေက်ာင္းတက္ရပါသည္။ ေက်ာင္းႏွင့္မ်က္ႏႇာခ်င္းဆိုင္ ေရကာတာႀကီးတစ္ဖက္ျခမ္းတြင္ ႏြားသတ္ရံုရိွ၏။ မနက္ေစာေစာ ကြ်န္ေတာ္ဆြမ္းအုပ္ယူရာမွျပန္လာတို္င္း ႏြားမ်ားကိုေပၚကာ အမဲသားမ်ားကုိ ေတာင္းႀကီးမ်ားတြင္ထည့္လွ်က္ ဆိုက္ကား မ်ားျဖင့္ ေစ်းသို႔သယ္သြားသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ညေန ေက်ာင္းမွျပန္လာခ်ိန္တြင္ ေပၚမည့္ႏြားမ်ားကို ႀကိဳး မ်ားျဖင့္သီလွ်က္ ဆဲြလာသည္ကိုလည္းေတြ႔ရတတ္သည္။
ဗမာျပည္တြင္က အသားစားရန္ ႏြားမ်ားကို သီးသန္႔ေမြးတာ အင္မတန္ရႇားလွျပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ ခိုင္းႏြားမ်ားကို အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္လာေသာအခါ ေပၚစားၾကတာမ်ားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေပၚမည့္ႏြားမ်ားမႇာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ႏြားမ်ားထက္ ႏြားအို၊ ႏြားမင္းမ်ားသာမ်ား၏။ သို႔မို႔ေၾကာင့္ ပိန္ခ်ံဳးကာ၊ အားအင္ကုန္ခမ္းေနေသာ ႏြားႀကီးမ်ားသာျဖစ္သည္။
ေရွးလူႀကီးမ်ားကေတာ့ ႏြားမ်ားသည္ လူႏွင့္အေနနီးေသာေၾကာင့္ လူမ်ားအေၾကာင္းနားလည္သင့္သေလာက္ နားလည္ေနၾကသည္ ဆို၏။ ဆိုလိုသည္မႇာ လူမ်ားလႈပ္ရႇားတာကိုၾကည့္ျပီး ဒီလူေတြဘာလုပ္မယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ ေနတတ္သည္။ က်ြန္ေတာ္ကေတာ့ ဤသည္ကိုယံုပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္အေဖမႇာ လယ္သမားျဖစ္ရာ ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က လယ္ယာလုပ္ငန္းကို ႏြားမ်ားႏႇင့္ တရင္းတႏီွးအတူတကြ လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အမဲေပၚေတာ့မည္ဆိုသည္ႏွင့္ ထိုႏြားမႇာ သိေနပါသည္။ မ်က္ရည္မ်ားက်တတ္သည္။ ကတုန္ကယင္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ေသရမည္ကို မေၾကာက္ေသာ အဘယ္သတၱ၀ါမ်ားရိွပါသနည္း။ သက္ရိွသတၱ၀ါမွန္က ကိုယ့္အသက္ကိုယ္ေတာ့ ႏွေျမာတတ္ၾကသည္ခ်ည္း။
ထိုကဲ့သို႔ပင္ သားသတ္ရံုသို႔ အတဲြလိုက္ဆဲြလာေသာထိုႏြားအုပ္မ်ားထဲတြင္ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းမ်ားႏႇင့္ ႏြားအို ႀကီးမ်ားကို ေတြ႔ရေသာအခါ ကြ်န္ေတာ့္ရင္မႇာ အင္မတန္ထိခိုက္လွပါသည္။ အခ်ိဳ႔ႏြားႀကီးမ်ားမႇာ ရိုက္ထားသျဖင့္ အရိႈး ရာမ်ားပင္မေပ်ာက္ေသးပါ။ လူမ်ားလုပ္သမွ်ခံေနရေသာ ထိုသနားစရာ သတၱ၀ါႀကီးမ်ား၏ အသားကို အဘယ္မႇာလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္မိ်ဳက်ႏိုင္ပါအံ့နည္း။ ထို႔ျပင္တ၀ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေရးေသာ ႏြားေမတၱာစာကို ဖတ္လိုက္ရေသာအခါ ကြ်န္ေတာ့္မႇာ တစ္သက္တာပတ္လံုး အမဲသားျပတ္သြားပါေတာ့သတည္း။ ခိုင္းလည္းခိုင္းေသးရဲ့၊ အသားကုန္ခိုင္းျပီး ခိုင္းလို႔မေကာင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ သတ္အစားခံရမည္ ဆိုသည္ကို ထိုႏြားႀကီးမ်ားေနရာတြင္ ခဏကေလး၀င္ကာ ကိုယ္ခ်င္းစာ ၾကည့္ၾကပါကုန္။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ လယ္ယာလုပ္ငန္းမ်ား၊ စိုက္ပိ်ဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို စက္ႏႇင့္သာျဖစ္ေစခ်င္ပါသည္။ Fully Mechanized Farming အဆင့္သို႔ ေရာက္ၿပီဆိုပါက ကြ်ဲႏြားမ်ားကို သံုးစရာမလိုေတာ့။ လယ္ယာလုပ္ငန္း အစအဆံုးကို စက္မ်ားႏႇင့္သာ လုပ္ရေတာ့မည္။ လူလည္းသက္သာ။ ျမန္လည္းျမန္။ ကြ်ဲႏြားမ်ားလည္း ခ်မ္းသာရာရ။ အေဟာ၀တ ေကာင္းေလစြ။
ကြ်န္ေတာ္ယခုလုပ္ေနေသာ ကုမၸဏီတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏႇင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ မေလးတစ္ေယာက္ရိွပါသည္။ သူက ငါးမွ်ားရတာ အင္မတန္ ၀ါသနာပါသည္။ အားလပ္ရက္တိုင္း ငါးမွ်ားသြားသည္ဆို၏။ ခ်က္စားဘို႔မွ်ားျခင္းထက္ အေပ်ာ္မွ်ားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္က ငါးမွ်ားခ်ိတ္ႏႇင့္ သူ႔အသားကို မနာမက်င္ထိုးရင္း သူ႔ကိုရႇင္းျပသည္။
“မင္းကိုခုလိုငါးမွ်ားခ်ိတ္နဲ႔ထိုးတာ နာသလား (ဟာ-နာတာေပါ့)။ ဟုတ္လား၊ မင္းအသားက်ေတာ့ နာတတ္လိုက္တာ၊ ငါး ပါးဟက္ကို ဒီငါးမွ်ားခ်ိတ္ႀကီးနဲ႔ ေဟာသလို ေဟာသလို ခ်ိတ္ျပီးဆဲြတာက်ေတာ့ မင္းက မနာဘူးလို႔ထင္သလား။ မင္းေပ်ာ္ဘို႔ပါးဘို႔အတြက္နဲ႔ ငါးကေလးခမ်ာ အင္မတန္ မခ်ိမဆန္႔နာျပီး အသက္ေသရတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ မင္း ငါးမွ်ားျပီးအပန္းေျဖတာကို ေလွ်ာ့လိုက္ပါကြာ။ တျခား အပန္းေျဖစရာေတြ တပံုႀကီးပါ” ဟု ေျပာျပပါသည္။ သူေတာ့ မည္မွ် နား၀င္သည္မသိ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပင္လယ္ကမ္းစပ္တြင္ အလုပ္လုပ္ရသည့္အခါတိုင္း ငါးမ်ားျမင္လွ်င္ မေနႏိုင္။ ဟာ-ငါးႀကီး၊ ငါးႀကီး ႏွင့္ မွ်ားခ်င္စိတ္ အလြန္ျပင္းထန္ေနတတ္ပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ ၀ါသနာ၊ ဗီဇဆိုတာ ေဖ်ာက္ရခက္သားကလား။
ထို႔အတူပင္၊ အလုပ္ထဲတြင္လည္း လုပ္ေနရင္း တျခားသူမ်ားပစၥည္းထားသြားသည္ကိုျမင္လွ်င္ အလစ္သုတ္ခ်င္ သည္။ ကြ်န္ေတာ္က “ေဟ့ေကာင္၊ မင္းပစၥည္းကို သူမ်ားယူသြားရင္ မင္းဘယ္လိုခံစားရမလဲ” ဟုေမး၏။ ကိုယ္က ဘာမ ဟုတ္သည့္ သူ႔ပစၥည္းကေလးကို ယူထားလိုက္သည္။ ကိုယ့္အေနႏႇင့္ ေလာေလာဆယ္ ဘာမွအသံုးမတည့္။ ေနာင္က်မႇ အသံုး တည့္ခ်င္တည့္မည္။ သို႔ေသာ္ ေလာေလာဆယ္လုပ္ေနသူအဖို႔ေတာ့ ပစၥည္း၏ ေငြတန္ဘိုးထက္ အသံုးရည္တန္ဘိုးသည္ အင္မတန္ တန္ဘိုးႀကီးလႇေပရာ ထိုပစၥည္းကေလးမရိႇသည္ႏႇင့္ လုပ္ငန္းေရွ႔ဆက္လို႔ မရဟုဆိုလွ်င္ ထိုသူ႔အေနႏႇင့္ မည္မွ် စိတ္ဆင္းရဲလိုက္ပါမည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း လုပ္ေနသည္ျဖစ္ရာ ဘာမႇတန္ဘိုးမရိႇေသာပစၥည္းကေလးပင္ ျဖစ္လင့္ကစား တစ္ခါတစ္ရံ ထိုပစၥည္းကေလးမရိွသည္ႏႇင့္ ဘာမႇဆက္လုပ္လို႔မရေသာ အေျခအေနမိ်ဳး မၾကာခဏ ႀကံဳရတတ္ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ငါသာဆိုရင္ ဆိုေသာအေတြးမိ်ဳး အျမဲေတြးသင့္ပါသည္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ အျမဲ ထားသင့္ပါသည္။
သို႔မို႔ေၾကာင့္ ေက်ာ္ဟိန္းက “ညအိပ္ယာ၀င္တိုင္း၊ အေသအခ်ာေတြး၊ မင္းလုပ္ခဲ့တာ တစ္ေန႔လံုး၊ ျပန္စစ္ေဆး၊ ဘာေတြ ဘယ္လိုမႇားယြင္းေနခဲ့လဲ၊ စဥ္းစားၾကည့္သူငယ္ခ်င္း” ဟု သူ၏ အဓိပၸါယ္ရိႇေသာလူ တြင္ သတိေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ မိတ္ေဆြတို႔ေရာ အိပ္ယာ၀င္သည့္အခါမ်ားတြင္ ဤကဲ့သို႔ စစ္ေဆးဘူးပါသလား။ စဥ္းစားသင့္ပါ၏။ ငါေျပာသလို လုပ္။ ငါလုပ္သလိုမလုပ္နဲ႔ ဟု ေနာက္သလိုလိုႏွင့္ တကယ္မေျပာပါႏွင့္။ ေဟ့၊ ငါ့လိုလုပ္ျပ၊ ေနျပလိုက္စမ္းပါကြ ဟု ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ လူငယ္မ်ားအတြက္ စံနမူနာယူေလာက္သူအျဖစ္ ေနျပလိုက္စမ္းပါဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရႇင္ ေဟာထားသည္ကေတာ့ အင္မတန္ ရႇင္းလွပါ၏။ သားေတာ္ရာဟုလာကို သြန္သင္ရာတြင္ - -
၁။ ေျပာမည္ႀကံလည္း၊ သင့္စိတ္ထဲ၊ အျမဲဆင္ျခင္ပါ။
မိမိ သူတပါး၊ ႏႇစ္ဦးသား။ ဘယ္သူ႔မ်ား ထိမလဲ။
၂။ ျပဳမည္ႀကံလည္း၊ သင့္စိတ္ထဲ၊ အျမဲဆင္ျခင္ပါ။
မိမိ သူတပါး၊ ႏႇစ္ဦးသား။ ဘယ္သူ႔မ်ား ထိမလဲ။
၃။ ေတြးမည္ႀကံလည္း၊ သင့္စိတ္ထဲ၊ အျမဲဆင္ျခင္ပါ။
မိမိ သူတပါး၊ ႏႇစ္ဦးသား။ ဘယ္သူ႔မ်ား ထိမလဲ။
ဤသည္မႇာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား၏ အခ်ဳပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔သာ လုပ္မည္၊ ေတြးမည္၊ ေျပာမည္ ႀကံတိုင္း ဆင္ျခင္ျပီး လုပ္၊ ေတြး၊ ေျပာမည္ ဆိုပါက ဤကမၻာေလာကႀကီး အဘယ္မွ် သာယာလိုက္ပါမည္နည္း။ သို႔မို႔ေၾကာင့္ မိမိေျပာမည္၊ လုပ္မည္၊ ေတြးမည္ ႀကံတိုင္း ငါ ဒီလို ေျပာ၊ လုပ္၊ ေတြးလိုက္ရင္ သူဘယ္လိုမ်ား ခံစားရပါလိမ့္မလဲ ဟု ဆင္ျခင္တိုင္းထြာကာ ေျပာႏိုင္၊ လုပ္ႏိုင္၊ ေတြးႏိုင္ၾကပါေစ ဟု ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါသတည္း။ ။
ေအးျငိမ္း
၂၆-၁၂-၂၀၀၃
ငါ့စာဖတ်၍၊ မမြတ်တိုင်စေ မရှုံးစေသား၊ ပျင်းပြေနှစ်ခြိုက် တွေးဖွယ်ထိုက်ရာ၊ တစ်ပိုဒ်တစ်လေ တွေ့ငြားပေမူ၊ စာပေကျေးကျွန် ငါ့ဝတ်ပွန်ပြီ၊ ငါမွန်အမြတ် ငါအတတ်ဟု၊ စာဖတ်သူပေါ် ခေါင်းကိုကျော်၍၊ ငါသော်ဆရာ မလုပ်ပါတည်း။ ။ တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်
Labels
- ၂၀၂၀ အထွေထွေရွေးကောက်ပွဲ (10)
- Bitter Life (26)
- Build Your Future (10)
- Christopher (34)
- Construction Safety Handbook (57)
- Covid19 (19)
- Education (26)
- Emergency handbook (7)
- Engineering (12)
- Environment (8)
- Farm Safety (10)
- Fire Protection (5)
- Fridge and Aircond (6)
- Gas Pipe Line (5)
- General (215)
- Greenery Singapore (2)
- Health (6)
- IOSS (3)
- ISO 45001 (7)
- ISO 9001 (2)
- Knowledge sharing sessions (4)
- Life (8)
- Living in Singapore (68)
- My Articles (571)
- Myanmar (65)
- Myanmar Culture (15)
- Myanmar Transitional Platform (31)
- Piping (41)
- PPE Book (3)
- Safety (153)
- Tire Safety (5)
- Welding Technology (6)
- Working in Singapore (45)
- ကဗ်ာမ်ား (27)
- စင္ကာပူအေၾကာင္း (96)
- စင်္ကာပူ (သို့မဟုတ်) ခြင်္သေ့မြို့တော်_၁ (3)
- စာအုပ္မ်ား (3)
- ဒသမတန်း မြန်မာစာ (9)
- မြန်မာစာ (1)
- မြန်မာပြက္ခဒိန် (7)
- ျမန္မာျပကၡဒိန္ (62)
- ေျမြဆိပ္ေျဖေဆး (5)
No comments:
Post a Comment