(၁) ဦးဉာေဏာဒရ
ဤစာကို မည္သူ႔အားမွ် ထိခိုက္ေစလို၍ ေရးျခင္း မဟုတ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္တြင္ ဘာေတြ ျဖစ္ပ်က္ ေနသည္ကို အမ်ားသိေစရန္ ေရးျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ေရးရာတြင္လည္း အေကာင္းျမင္ဘက္မွ ေရးျခင္း မဟုတ္သလို အဆိုးျမင္ဘက္မွလည္း ေရးျခင္းလည္း မဟုတ္။ အရိွကို အရိွအတိုင္း ျမင္ရသည္မ်ားကို အျမင္ အတိုင္း တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ ဤကဲ့သို႔ေသာ ပုဂိၢဳလ္ႏွင့္ ဤ ကဲ့သို႔ေသာ ပုဂိၢဳလ္ကို ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး ရိွခိုးဦးတင္ေန ၾကေသာ လူမ်ားမွာ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရိွပါသည္။ သူတို႔ သည္ သာသနာျပဳသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ကာ ဘာသာေရး သမားလိုလိုႏွင့္ အမွန္တကယ္ သာသနာ တိုးတက္ႀကီးပြားေၾကာင္းကို ဘာမွမစြမ္းေဆာင္ဘဲ တစ္နည္းအားျဖင့္ သာသနာ ျပင္ပမွ မဟုတ္တန္းလ်ား အယူအဆမ်ားကို လူမ်ားအတြင္း သြတ္သြင္းေပးေနသူမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ရာတြင္ ျပည္သူျပည္သား လူအမ်ား၏ ဉာဏ္၊ လံု႔လ၊ ၀ီရိယတို႔ျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ ႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ားအား မဟုတ္မမွန္ေသာနည္းျဖင့္ ေငြရွာျခင္းကို အားေပးေနျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ မိမိကိုမီွခို၍ အစားရေခ်ာင္ေနျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း လူအမ်ားေရသာခို အေခ်ာင္လိုက္ကာ အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္မ်ား ေလ်ာ့ပါး ေပ်ာက္ကြယ္လွ်က္ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စားလူတန္းစားတစ္ရပ္ ေပါက္ဖြားလာျခင္းသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံအေပၚ သစၥာမဲ့ ရာလည္း ေရာက္ေပသည္။
၎တို႔ကို ၀ိဇၹာဟု လည္းေကာင္း၊ ဘိုးေတာ္ဟု လည္းေကာင္း၊ ဘာဆရာႀကီးဟု လည္းေကာင္းေခၚၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ ထိုသူမ်ားမွာ ဘုန္းႀကီးမ်ားပင္ ျဖစ္ေနတတ္ ပါေသးသည္။ အခ်ိဳ႔ေသာ ဘုန္းႀကီးမ်ားမွာ ကံအားေလ်ာ္ စြာ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ ရပ္တည္ခြင့္ရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္၀ွမ္းမွ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူတုိ႔၏ ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ခံၾကရၿပီး အခ်ိဳ႔ေသာ ဘုန္းႀကီးမ်ားမွာမူ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ကို လက္မခံသျဖင့္ လူ၀တ္ လဲလိုက္ရကာ၊ ရေသ့ေယာင္ေယာင္၊ ဘုိးသူေတာ္ ေယာင္ေယာင္၊ ဂိုဏ္းဆရာႀကီးေယာင္ေယာင္ အျဖစ္ ရပ္တည္ေနၾကပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ယခုတင္ျပမည့္သူမွာ ထိုသူမ်ားထဲမွ တစ္ဦးျဖစ္၏။
သူ႔အမည္မွာ ဦးဉာေဏာဒရ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ထံသြားၿပီး ဓါတ္ပံုရိုက္ခြင့္ေတာင္းရင္းႏွင့္ သူ႔အေၾကာင္းေရးမည္ဟု တစ္ပါတည္း ခြင့္ေတာင္းခဲ့ပါသည္။
“အရင္တံုးက စာေရးဆရာ ေမာင္ေမာင္ျမင့္ေအးလည္း သူ႔အေၾကာင္းေရးဖူးပါတယ္။ သူဆို ဒီကို မၾကာခဏ ေရာက္ ျဖစ္တယ္” ဟု သူ႔ထံတြင္ အျမဲေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ေပးေနသူ ဦးမိုးကုတ္၏ အမ်ိဳးသမီးက ေျပာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေမာင္ေမာင္ ျမင့္ေအးေရးသည့္ ရႈေထာင့္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ေရးမည့္ရႈေထာင့္မွာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ေနေၾကာင္း သူတို႔မသိပါ။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ သူေနထိုင္ရာ ေအးရိပ္မြန္သို႔ ကြ်န္ေတာ့္ညီ၀မ္းကဲြေတာ္သူ သူ႔တပည့္ရင္းခ်ာ ကိုလွမိုးႏွင့္ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ပါသည္။
(၂) ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္း
သူ႔အေၾကာင္းကို ကြ်န္ေတာ္ၾကားဖူးေနသည္မွာ ၾကာပါၿပီ။ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ေလာက္ကတဲက ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေသေသ ခ်ာခ်ာ မေလ့လာမိ။ သူ႔သတင္းမ်ားကို နားစြန္နားဖ်ားေတာ့ မၾကာခဏ ၾကားေနရပါ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကြ်န္ေတာ္၏ ညီတစ္၀မ္းကဲြေတာ္သူ ကိုလွမိုး ဆိုသူမွာ သူ႔ထံတြင္ အျမဲေနထိုင္ကာ ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ား လုပ္ကိုင္ေပးေနသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးခ်ိန္မွစကာ သူ႔ထံတြင္ အျမဲမေနေတာ့ဘဲ ရံဖန္ရံခါမွသာ လာေရာက္ေလ့ရိွေၾကာင္း သိရ ပါသည္။ သို႔တိုင္ တစ္ခါတရံ တစ္လကိုးသီတင္း ေနထိုင္တတ္သည္ဟု ကိုလွမိုးက ေျပာပါသည္။
သူ႔အေၾကာင္း ဂဃနဏ သိခ်င္သည္ႏွင့္ ေျမာင္းျမၿမိဳ႔တြင္ ေနထိုင္ေသာ ကိုလွမိုးကို ဖံုးဆက္ေခၚကာ သူေနထိုင္ရာ ေအးရိပ္မြန္ သို႔ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ သူတည္ထားမည့္ ဖားေစတီေနရာသို႔ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ကိုလွမိုးက သူ႔အေၾကာင္း အျပည့္အစံုကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာျပပါသည္။
သူ႔ဇာတိမွာ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ အဂၤပူၿမိဳ႔ နယ္၊ ကြင္းေကာက္တိုက္နယ္၊ ပိႏဲၷကြင္းရြာ အေရွ႔ပိုင္းရိွ လင္ေကာင္ပိုးေက်းရြာ ျဖစ္ပါသည္။
ဖခင္မွာ သမားေတာ္ ဆရာလွ ျဖစ္ၿပီး မိခင္မွာ ေဒၚစိန္၀ ျဖစ္၏။ အဂၤါသား ျဖစ္ၿပီး ငယ္နာမည္ ေမာင္စိုးေလး ဟု ေခၚသည္။
ခုနစ္လသားႏွင့္ ေမြးသည္ဟု သိရၿပီး ၁၂၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္ဟု ေျပာစ မွတ္ ရိွပါသည္။
ငယ္စဥ္က လင္ေကာင္ပိုးရြာ ႏွင့္ သိပ္မေ၀းလွေသာ သေျပကုန္းရြာတြင္ သြား ေရာက္ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ သေျပကုန္း ရြာတြင္ရိွေသာ သေျပကုန္း စာသင္တိုက္ႀကီး မွာ ပညာတတ္အေက်ာ္မ်ား ေမြးထုတ္ႏိုင္ သျဖင့္ အလြန္ထင္ရွားသည္။ မူလ ဦးစီးနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ဘဒၵႏၱပညာ၀ံသ ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ပရိယတိၱ၊ ပရိပတိၱ စာေပမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသည္။
ဦးဉာေဏာ၏ ငယ္စဥ္ ေမာင္ရွင္ဘ၀ ဘဲြ႔အမည္မွာ ရွင္စိတၱရ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေဘာင္သို႔ တက္လွမ္းသည့္အခါမွ ဦးဉာေဏာဒရ ဟု ေျပာင္းလဲ မွည့္ေခၚလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။
ထိုစဥ္က မႏၱေလးမွ ေရာက္လာသည္ဆိုေသာ အဘိုးရွမ္းဘုန္းႀကီးမွာ ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ ပညာရပ္ အစံုတတ္ ေျမာက္သည္။ သူတတ္သလို သူ႔တပည့္မ်ားကိုလည္း သင္ၾကားျပသေပးသည္။ ရွင္စိတၱရမွာ ငယ္စဥ္က ဉာဏ္အလြန္ ထက္ျမက္သူတစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး သင္ၾကားျပသေပးသည့္ စာေပက်မ္းဂန္မ်ားကို ခဏခ်င္းပင္ အာဂံုေဆာင္ တတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶစာေပ ပရိယတိၱမ်ားသာမက အဘိုးရွမ္းဘုန္းႀကီးထံတြင္ တိုင္းရင္းေဆးပညာ၊ ေဗဒင္နကၡတ္ပညာ၊ ရတုလကၤာ စသည္ မ်ားကို ေန႔ေန႔ညည အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားသင္ယူခဲ့သည္။
ဉာဏ္ထက္သည့္သူ ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ကိုရင္၀တ္ႏွင့္ ၇ ၀ါခန္႔တြင္ ပိဋကဋ္ေတာ္လာ ဗုဒၶစာေပမ်ားကို အတန္ ႏံွ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုရင္စိတၱရမွာ ပညာသင္ၾကားရသည္ကို အားမရ။ အဆင့္ျမင့္ စာေပ က်မ္းဂန္မ်ားကို ဆက္လက္ ဆည္းပူးေလ့လာ သင္ယူလိုေသးသည္။ သို႔အတြက္ မႏၱေလးေရႊၿမိဳ႔ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ရန္ အခြင့္ ေပးပါမည့္အေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဘုန္းႀကီးသို႔ ေလွ်ာက္ထားေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးက ခြင့္မျပဳခဲ့။ သို႔ေသာ္ ရွင္စိတၱ ကလည္း မႏၱေလးသို႔ သြားေရာက္ရန္ အလြန္စိတ္ထက္သန္ေနသည့္အေလွ်ာက္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို အထပ္ထပ္ ေလွ်ာက္ထား ရာ ေနာက္ဆံုးတြင္ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။
သို႔ႏွင့္ ရွင္စိတၱဘ၀မွ ဦးဉာေဏာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဦးဉာေဏာတြင္ ေလနာရိွသျဖင့္ ငယ္စဥ္ကပင္ ညေနစာကို စားသံုး ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔မွာ အစားအေသာက္တြင္ ဇီဇာေၾကာင္တတ္သူမဟုတ္။ ရိွသမွ်ႏွင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တတ္သူ ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ရလာသည့္ ဆြမ္း၊ ဟင္းမ်ားကို သပိတ္ထဲတြင္ ဘတၱပိုင္ေရာေမႊကာ ဘုဥ္းေပးသည္။ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးသည့္ အခါတြင္ သပိတ္ကိုေရႏွင့္က်င္းကာ ထိုသပိတ္က်င္းေရမ်ားကိုပါ ေသာက္ပစ္လုိက္သည္။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဘုရားတည္ျခင္း စေသာ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ပထမဦးစြာ ပုသိမ္အေရွ႔ၿမိဳ႔နယ္ ကန္ႀကီးေဒါင့္ေက်းရြာတြင္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာသုတႏွင့္အတူသီတင္းသံုး ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမာင္းျမၿမိဳ႔တြင္ ဘုရား ပ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထိုမွတဖန္ ပုသိမ္သို႔ျပန္ၾကြလာကာ ပုသိမ္အေရွ႔ၿမိဳ႔နယ္၊ ႀကံဳဒရယ္ရြာမွ ဒါယိကာ ဦးေအာင္ျမ အိမ္တြင္ ၾကြေရာက္သီတင္းသံုးေနထိုင္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထိုအိမ္တြင္ ေခတၱခဏမွ်သာ သီတင္းသံုးၿပီး ပုသိမ္ျမစ္အတြင္း၌ ရွင္ဥပဂုတၱေဖာင္ေတာ္ႀကီး ေဆာက္လုပ္ကာ ထိုေဖာင္ေတာ္ႀကီးေပၚတြင္ပင္ ေနထိုင္ခဲ့သည္။
တစ္နယ္ထဲသားခ်င္း ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ ကိုလွမိုးမွာ ဘုန္းႀကီးအေၾကာင္းကို ေလ့လာသိရိွ။ (ကိုလွမိုး၏ အေမ ေဒၚစန္းႏွင့္ ထို ဘုန္းႀကီးတို႔မွာ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ေတာ္သျဖင့္ အေၾကာင္းသိအစင္းသိ ျဖစ္သည္။) ထို႔ေနာက္ ကုိလွမိုးမွာ ဘုန္းႀကီးရိွရာ ပုသိမ္ၿမိဳ႔သို႔ လုိက္သြားခဲ့သည္။
ကိုလွမိုးမွာ ဘုရားေယာင္ေယာင္၊ တရားေယာင္ေယာင္ႏွင့္ ဘုရားစာမ်ားကို အလြတ္က်က္ကာ ေဟာသည့္ေျပာသည့္ ေနရာတြင္ လူမ်ားႀကိဳက္ေအာင္ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ႏွင့္ ေလလံုးထြားတတ္ေလရာ ၎ကို ဘုန္းႀကီးက သေဘာက်သည္ ႏွင့္ အနီးကပ္ျပဳစုရန္ အခြင့္အေရးကို ေပးသနားလိုက္ေလသည္။ သို႔အတြက္ ဆယ္တန္းစာေမးပဲြကို သံုးခါျပန္ေျဖၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ကိုလွမိုးမွာ ဘုန္းႀကီး၏ ကပိၸယအျဖစ္ ဘုန္းႀကီးသြားရာ လုိက္ပါေနခဲ့ေတာ့သတည္း။
ဘုန္းႀကီးမွာ ကြမ္းအလြန္ႀကိဳက္ၿပီး မျပတ္ေအာင္ စားေလ့ရိွသည္။ အဓိကအားျဖင့္ ခ်ဲဂဏန္းမ်ားေပးျခင္း၊ နာမက်န္းျဖစ္ေနသူမ်ားကို ေဆးကုေပးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ - ဟာ၊ ငါးေလးတစ္ေကာင္ ခုန္ခ်သြားၿပီကြ၊ ခုန္ခ်သြားၿပီ ဟု ဘုန္းႀကီးက ေျပာလိုက္လွ်င္ လူတို႔က ထိုစကားကို အတိတ္ေကာက္ကာ ဂဏန္းအသြင္ေျပာင္းၿပီး ခ်ဲထိုးၾက ျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစကားမွာ ၅၄၁ ကို ဆိုလိုေၾကာင္း ေပါက္စဥ္ထြက္ၿပီးမွ သိၾကရတာမ်ားသည္။
ငါ့စာဖတ်၍၊ မမြတ်တိုင်စေ မရှုံးစေသား၊ ပျင်းပြေနှစ်ခြိုက် တွေးဖွယ်ထိုက်ရာ၊ တစ်ပိုဒ်တစ်လေ တွေ့ငြားပေမူ၊ စာပေကျေးကျွန် ငါ့ဝတ်ပွန်ပြီ၊ ငါမွန်အမြတ် ငါအတတ်ဟု၊ စာဖတ်သူပေါ် ခေါင်းကိုကျော်၍၊ ငါသော်ဆရာ မလုပ်ပါတည်း။ ။ တက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်
Labels
- ၂၀၂၀ အထွေထွေရွေးကောက်ပွဲ (10)
- Bitter Life (26)
- Build Your Future (10)
- Christopher (34)
- Construction Safety Handbook (57)
- Covid19 (19)
- Education (26)
- Emergency handbook (7)
- Engineering (12)
- Environment (8)
- Farm Safety (10)
- Fire Protection (5)
- Fridge and Aircond (6)
- Gas Pipe Line (5)
- General (206)
- Greenery Singapore (2)
- Health (6)
- IOSS (3)
- ISO 45001 (7)
- ISO 9001 (2)
- Knowledge sharing sessions (4)
- Life (8)
- Living in Singapore (68)
- My Articles (562)
- Myanmar (65)
- Myanmar Culture (15)
- Myanmar Transitional Platform (31)
- Piping (41)
- PPE Book (3)
- Safety (153)
- Tire Safety (5)
- Welding Technology (5)
- Working in Singapore (44)
- ကဗ်ာမ်ား (27)
- စင္ကာပူအေၾကာင္း (96)
- စင်္ကာပူ (သို့မဟုတ်) ခြင်္သေ့မြို့တော်_၁ (3)
- စာအုပ္မ်ား (3)
- ဒသမတန်း မြန်မာစာ (9)
- မြန်မာစာ (1)
- မြန်မာပြက္ခဒိန် (7)
- ျမန္မာျပကၡဒိန္ (62)
- ေျမြဆိပ္ေျဖေဆး (5)
No comments:
Post a Comment