Saturday, February 2, 2013

အေသးစားႏွင့္အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး စီမံခန္႔ခဲြမႈစနစ္ (၇)

ေအာက္ေဖာ္ျပပါနမူနာမွာ လုပ္ငန္းႀကီးၾကပ္ေရးမႉးမ်ား၏ လအကတာ၀န္၀တၱရားမ်ား ျဖစ္၏။





 ႀကီးၾကပ္မႈအဆင့္မည္မွ်လိုသနည္းဟူသည္မွာ ထိုအလုပ္၌ ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည့္ အႏၱရာယ္၊ လုပ္သားမ်ား၏ ကြ်မ္းက်င္မႈ စသည္တို႔ေပၚ မူတည္ပါသည္။ အလုပ္သမားမ်ား အထူးသျဖင့္ အလုပ္သမားအသစ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏အလုပ္ကို မည္မွ် မွန္မွန္ကန္ကန္၊ အႏၱရာယ္ကင္းကင္းလုပ္ႏိုင္သည္၊ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ေခၚေဆာင္သြားသည္ဆိုသည္မွာ အလြန္အေရးႀကီး ပါသည္။
            အလုပ္ရွင္/မန္ေနဂ်ာတို႔မွာ ၎တို႔ခ်မွတ္ထားသည့္ လအကဆုိင္ရာမူ၀ါဒႏွင့္ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ျပည့္မီေရးအတြက္ လုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ လံုေလာက္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားေထာက္ပံ့ေပးေရးအပါအ၀င္ ၎တို႔၏လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း ျပဳလုပ္သမွ်လုပ္ငန္းတုိင္း၌ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အလံုးစံုတာ၀န္ရိွပါသည္။
            ၎တို႔ကိုယ္တုိင္အတြက္ေရာ၊ မိမိတို႔၏ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဘက္မ်ား၏ က်န္းမာေရးႏွင့္ အႏၱရာယ္ကင္းေရးအတြက္ပါ လအကလိုအပ္ခ်က္၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ႀကိဳးစားလိုက္နာရန္၊ အလုပ္ရွင္/မန္ေနဂ်ာမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ အလုပ္သမားတိုင္းမွာ တာ၀န္ရိွပါသည္။

၆၊ ၁၊ ၃။ သင္တန္းမ်ား


လအကရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကိုေရာက္ရိွေရး၊ ေအာင္ျမင္မႈရႏိုင္ေရးတို႔အတြက္ သင္တန္းမ်ားမွာ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။ ထုိသင္တန္းမ်ားတြင္ ေအာက္ပါတို႔ပါ၀င္၏။
Ø  ေယဘူယ် လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးသင္တန္းမ်ား - ေယဘူယ်အားျဖင့္လုိအပ္ေသာ လုပ္ငန္းခြင္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး ကြ်မ္းက်င္မႈႏွင့္ အသိပညာေပးေရးသင္တန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဥပမာ - လုပ္ငန္းခြင္ အႀကိဳသင္တန္း၊ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး သင္တန္း၊ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ် အကဲျဖတ္ျခင္းသင္တန္းမ်ား
Ø  လအကဆိုင္ရာ သီးျခားသင္တန္းမ်ား - လအကလုပ္ငန္းမ်ားကို တန္ဘိုးျဖတ္ရာ၌ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ရမည့္သူမ်ားအတြက္ သင္တန္းမ်ား။ ဥပမာ - လအက ေကာ္မတီသင္တန္းမ်ား၊ ေရွးဦးသူနာျပဳသင္တန္းမ်ား၊ ေရဒီယိုသတိၱၾကြမႈ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္း ေရးသင္တန္းမ်ား၊ ဓါတုပစၥည္းကိုင္တြယ္ျခင္း အႏၱရာယ္ကင္းေရးသင္တန္းမ်ား။

လအကသင္တန္းမ်ား၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး ရလဒ္မ်ား ရေစေရးအတြက္ အလုပ္သမားမ်ား မိမိတို႔၏ အႏၱရာယ္ကင္းေရးကို မိမိတုိ႔ကိုယ္တိုင္ ပိုမိုဂရုတစိုက္လုပ္ေဆာင္ လာေစျခင္း အားျဖင့္ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ပိုမိုႏိုးႏိုးၾကားၾကားရိွလာေစရန္ျဖစ္သည္။ သင္တန္းမ်ားတက္ျခင္းအားျဖင့္ မန္ေနဂ်ာ၊ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉး ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားသည္ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္မ်ားအေၾကာင္း ပိုမိုနားလည္လာၿပီး ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းလာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ လုပ္ငန္းခြင္မေတာ္တဆမႈမ်ား၊ ေနထိုင္ မေကာင္းျဖစ္မႈမ်ားအား ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ အဖဲြ႔အစည္းတိုင္းသည္ သင္တန္းမ်ားအား လက္နက္တစ္ခုအေနျဖင့္ သံုးသင့္သည္ သာတည္း။
ထို႔အတြက္ စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔အေနႏွင့္ မည္သည့္သင္တန္းမ်ားတက္ရမည္ကို သတ္မွတ္ျပဌာန္းေပးထားရန္ တာ၀န္ရိွ ပါသည္။

လအကသင္တန္းမ်ားကို မည္သူတို႔တက္သင့္သနည္း

            လုပ္သားအားလံုး လအကသင္တန္းမ်ားတက္သင့္သည္။ ဥပေဒေၾကာင္းအရလိုအပ္သည့္သင္တန္းမ်ား တက္ထား ေၾကာင္းကိုလည္း ေနာက္ဆံုးရမွတ္တမ္းမ်ားထားရမည္။ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ ေအာက္ပါသင္တန္းမ်ား လုိအပ္မည္။
Ø  လုပ္ငန္းခြင္အႀကိဳ လအကသင္တန္း (Safety Induction Course)
Ø  အလုပ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ သီးသန႔္သင္တန္း။ ဥပမာ - လူအားျဖင့္ပစၥည္းမ,ျခင္း၊ အႏၱရာယ္ရိွေသာပစၥည္းမ်ားအား ကိုင္တြယ္ျခင္း၊ ဆူညံသံႏွင့္ပတ္သက္သည့္သင္တန္း၊ မေတာ္တဆမႈသတင္းပို႔သည့္ သင္တန္း စသည္
Ø  မြမ္းမံသင္တန္း (လိုအပ္လွ်င္)

 သင္တန္းမ်ားထဲ၌ အဘယ္တို႔ပါသင့္သနည္း

            သင္တန္း၏သင္ရိုး၌ ပါ၀င္သင့္သည္မ်ားကို သင္တန္း၌ ဘာေတြလုိသနည္း ဆိုသည့္အရာႏွင့္ ဆန္းစစ္ခ်ိန္ထိုး ၾကည့္ရပါမည္။ သင္တန္းလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ဆန္းစစ္ရာ၌ ေအာက္ပါနည္းလမ္းမ်ားပါ၀င္သင့္၏။
Ø  ၎တို႔၏အလုပ္ကို အႏၱရာယ္ကင္းကင္းလုပ္ႏိုင္ရန္ မည္သည့္အရာမ်ားလိုသနည္း ဆုိသည္ကို အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းျခင္း - ဤသု႔ိေဆြးေႏြးေမးျမန္းျခင္းအားျဖင့္ လက္ေတြ႔အလုပ္ထဲ၌ အမွန္တကယ္လိုအပ္သည္မ်ားကိုသာ သင္တန္း၌ သင္သည္ဆိုသည္ကို ၎တို႔အေနႏွင့္ လက္ခံႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
Ø  အေရးႀကီးဆံုးဂရုစိုက္ရမည့္ အႏၱရာယ္ဧရိယာကို သတ္မွတ္ျခင္း - ၎ကို ယခင္ကမေတာ္တဆမႈမွတ္တမ္းမ်ားအား ျပန္လည္ ေလ့လာၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ထိုအလုပ္ထဲမွလုပ္သားမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးၾကည့္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းကို ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း သိႏုိင္ပါသည္။

မည္ကဲ့သို႔ေသာ နည္းမ်ားျဖင့္ သင္တန္းေပးမည္နည္း

            သင္တန္းေပးရာ၌ အထိေရာက္ဆံုးနည္းလမ္းမွာ သင္တန္းသားမ်ားနားလည္ႏိုင္ရန္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ စကားလံုးမ်ား ျဖင့္ေျပာရမည္၊ အလြယ္တကူေလ့လာသင္ယူႏိုင္ရန္ မည္ကဲ့သို႔ ေပးရမည္။ ၾကာရွည္မွတ္မိေနႏိုင္ရန္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ နည္းမ်ား သံုးရမည္ စသည္တို႔ျဖစ္၏။ ဥပမာ - ယခင္ကျဖစ္ခဲ့ေသာ မေတာ္တဆမႈဥပမာမ်ားေပးျခင္း၊ ပိုစတာမ်ားျပျခင္း၊ ဗီဒီယိုမ်ား ျပျခင္း၊ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားေပးျခင္း၊ သူတို႔ႏွင့္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္း စသည္။ ထုိ႔ျပင္ သင္ေနရင္းမွလည္း သင္တန္းသားမ်ား အား အႀကံဉာဏ္မ်ားေပးရန္ တိုက္တြန္းျခင္းျဖင့္ သူတို႔ပိုမိုစိတ္၀င္စားလာမည္။ သင္နည္းမွာ အလုပ္သမားမ်ား လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း လက္ေတြ႔လုပ္ေနရသည္မ်ားအေပၚ အေျခခံသည့္နည္းသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။

သင္တန္းကို တန္ဘိုးျဖတ္ျခင္း၊ ထက္ခ်ပ္မကြာဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း

v  သင္တန္းႏွင့္ဆက္ႏြယ္ေနသည့္ လက္ေတြ႔လုပ္ငန္းမ်ားအားေလ့လာျခင္းႏွင့္ တံု႔ျပန္မႈမ်ားမွေန၍ သင္တန္းကို တန္ဘိုးျဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
v  သင္တန္းဟူသည္ စဥ္ဆက္မျပတ္သြားေနရမည္ျဖစ္သျဖင့္ မြမ္းမံသင္တန္းမ်ားေပးရန္လည္း ဇယားဆဲြထားရန္လိုပါသည္။
v  လက္ရိွခ်မွတ္ထားသည့္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေစရန္ႏွင့္ ပိုမိုထိေရာက္ေစရန္ သင္တန္းအစီအစဥ္မ်ားကို ျပဳျပင္ေရးဆဲြရန္ လိုပါသည္။

မည္ကဲ့သို႔ သင္တန္းေပးႏိုင္သနည္း

ေအာက္ပါအစီအစဥ္အတိုင္း သင္တန္းမ်ားေပးႏိုင္ပါသည္။

အဆင့္ - ၁။ သင္တန္းဇယားေရးဆဲြရန္ သင့္အဖဲြ႔အစည္းအတြင္း မည္ကဲ့သုိ႔ေသာသင္တန္းမ်ား လိုအပ္မည္နည္း ဟူသည္ကို ရွာေဖြေလ့လာပါ။

လအက သင္တန္းဇယားက အလုပ္ရွင္၊ မန္ေနဂ်ာႏွင့္ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးမ်ားအား ၎တို႔အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ မည္ကဲ့သုိ႔ ေသာ လအကကြ်မ္းက်င္သင္တန္းမ်ား ေပးရန္လိုအပ္သည္ကို စစ္ေဆးရန္ အေထာက္အကူျပဳသည္။ ထုိသင္တန္း ဇယားက အလုပ္သမားမ်ားအား ၎တို႔ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခြင္ထဲတြင္ ႀကံဳေတ႔ြေနရသည့္ အႏၱရာယ္မ်ားအား မည္ကဲ့သို႔စီမံမည္ကို ထိေရာက္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား၊ အသိသညာမ်ား ႏွင့္ ကြ်မ္းက်င္မႈမ်ားေပးရန္ လိုအပ္ေသာ သင္တန္းမွန္သမွ် ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ 
            ေအာက္တြင္ လအကသင္တန္းဇယား နမူနာကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။

အဆင့္ - ၂။ သင္တန္းအစီအစဥ္ကို ျပင္ဆင္ပါ။

            သင့္အဖဲြ႔အစည္းအတြက္ လုိအပ္မည့္သင္တန္းမ်ားကို ဦးစားေပးအစီအစဥ္အလိုက္ေရးဆဲြပါ။ အေရးႀကီးသည္မွာ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ႏွင့္ အႏၱရာယ္စီမံခန္႔ခဲြမႈသင္တန္းမ်ားကို ပထမဦးစားေပးအျဖစ္ ထားရပါမည္။ အျခားသင္တန္းမ်ားကို လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္အလိုက္ လုပ္သားမ်ားအား အလွည့္က် သင္ၾကားေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သင္တန္းဇယား နမူနာကို ေနာက္ဆက္တဲြပံုစံ - ၁၀ တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

အဆင့္ - ၃။ သင္တန္းေပးျခင္း။

            သင္တန္းအစီအစဥ္ေရးဆဲြၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေရးဆဲြထားေသာ သင္တန္းဇယားအလိုက္ လုပ္သားမ်ားကို သင္တန္းေပးပါ။ သင့္လုပ္ငန္းထဲမွ လုပ္ငန္းမ်ားအားလံုးႏွင့္ ၿခံဳမိငံုမိျဖစ္ေစသည့္ သင္တန္းအားလံုးပါ၀င္ရန္ ေရးဆဲြ ထားရပါမည္။ အေရးႀကီးသည္မွာ လုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သင္ေပးလုိေသာ သိသင့္သိထိုက္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို အလုပ္သမားမ်ား ေကာင္းစြာနားလည္ေအာင္ ေျပာျပႏိုင္ေရးပင္ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔အလြယ္တကူနားလည္ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္း မ်ားကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳရပါမည္။ သင္တန္းဆရာအားလည္း သင္တန္းပို႔ခ်ေရးအတြက္ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္ အခ်ိန္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ေပးရပါမည္။





သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသမွ် သင္တန္းအားလံုးအား မွတ္တမ္းတင္ထားပါ။ ထိုမွတ္တမ္းထဲတြင္ သင္တန္းဆရာ၊ သင္တန္း သားမ်ား၏ နာမည္၊ ပို႔ခ်သည့္ရက္စဲြ၊ သင္တန္းေနရာ၊ မည္သည့္ေန႔ရက္တြင္ သင္တန္းၿပီးဆံုးသည္၊ မည္သူတို႔က သင္တန္း ဘယ္ႏွရက္ပ်က္သည္၊ မည္သူတို႔ ေကာင္းစြာေအာင္ျမင္ၿပီးဆံုးသည္ စသည္တို႔ကို ျပည့္ျပည့္စံုစံုေဖာ္ျပပါ။ သင္တန္းမွတ္တမ္း နမူနာကို ေနာက္ဆက္တဲြပံုစံ အမွတ္ ၁၀ တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။
            ေအာက္ပါဇယားမွာ သင္တန္းခ်ိန္ဇယားႏွင့္ သင္တန္းမွတ္တမ္းနမူနာျဖစ္ပါသည္။



အဆင့္ - ၄။ သင္တန္းကို ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း

            သင္တန္းသည္ တကယ္အသံုးတည့္မတည့္ ျပန္လည္စစ္ေဆးၾကည့္ပါ။ သင္တန္းအစီအစဥ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္အတိုင္း ထေျမာက္ေအာင္ျမင္တာ ေသခ်ာပါေစ။ သင္တန္းကို တန္ဘိုးျဖတ္ၾကည့္ျခင္းသည္ အသံုးတည့္ပါသည္။ သင္တန္း၌ အေရးႀကီးသည့္အပိုင္းတစ္ခုမွာ သင္တန္းထိေရာက္မႈကို တိုင္းတာစစ္ေဆးေသာနည္းပင္ျဖစ္၏။
            သင္တန္းရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ သင္ရိုးမ်ားကို ျပင္ဆင္ၿပီးသည္ႏွင့္ အလုပ္ရွင္ သို႔မဟုတ္ မန္ေနဂ်ာသည္ သင္တန္း အကဲျဖတ္ျခင္းအစီအစဥ္ကိုပါ တပါတည္း ထည့္သြင္းေရးဆဲြထားရပါမည္။ သင္တန္းအကဲျဖတ္ျခင္းကို သင္တန္းအားလံုး ၿပီးဆံုးသြားသည္ထိ အခ်ိန္ဆဲြမထားပါႏွင့္။ သင္တန္းအကဲျဖတ္ျခင္းမ်ားက လုပ္သားမ်ားသည္ သင္တန္းကိုတက္ၿပီး ရလာသည့္အသိသညာျဖင့္ အလုပ္ခြင္အတြင္း၌ စြမ္းရည္မည္မွ် တက္လာသည္ဆုိသည္ကို အလုပ္ရွင္ႏွင့္ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးမ်ား အဆံုးအျဖတ္ျပဳရာတြင္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳသည္။
            သင္တန္းကို အကဲျဖတ္ရာတြင္ ေအာက္ပါနည္းလမ္းမ်ား သံုးႏိုင္သည္။

၁။ သင္တန္းသားမ်ား၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား
ေမးခြန္းမ်ားေျဖေစျခင္း သို႔မဟုတ္ စကားစေနေျပာၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သင္တန္းမ်ားသည္ ၎တုိ႔အတြက္ တကယ္အသံုးတည့္ မတည့္ အလုပ္ရွင္မ်ားက သိနားလည္ႏိုင္ပါသည္။

၂။ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးမ်ား၏ ေလ့လာေတြ႔ရိွခ်က္မ်ား
သင္တန္းမေပးမီႏွင့္ ေပးၿပီးေနာက္ မိမိအလုပ္သမားမ်ား၏ စြမ္းရည္တိုးတက္လာမႈကို ေလ့လာရန္ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးအဆင့္သည္ လြန္စြာမွသင့္ေလ်ာ္ ေလွ်ာက္ပတ္လွေသာ အဆင့္ျဖစ္ေပ၏။

၃။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း တုိးတက္လာမႈအေျခအေန
ေကာင္းမြန္ေအာင္ျမင္သည့္ သင္တန္းအစီအစဥ္မ်ားက ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈႏွင့္ မေတာ္တဆမႈ ေလ်ာ့က်လာျခင္းတည္းဟူေသာ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေျပာင္လဲမႈမ်ားကို သိသာစြာျမင္ေတြ႔ရႏုိင္ေပသည္။

သင္တန္းမ်ားေပးသည့္တိုင္ သင္တန္းမ်ားကို တန္ဖိုးျဖတ္ျခင္းအားျဖင့္ အလုပ္သမားမ်ား သင္တန္းမွသင္ၾကား ေပးလိုက္သည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာရမရ၊ ေနာင္တြင္ မြမ္းမံသင္တန္းမ်ားထပ္မံေပးရန္ လို၊ မလိုစသည္တို႔ကို အလုပ္ရွင္အား အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသည္။
            နိဂံုးခ်ုဳပ္အားျဖင့္ သင္၏သင္တန္းလိုအပ္ခ်က္၊ အစီအစဥ္ႏွင့္ သင္ရိုးကို အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ျပန္လည္သံုးသပ္ေနရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

၆၊ ၂။ အလုပ္သမားမ်ား၏ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ


စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအဖဲြ႔အစည္းအတြင္း၌ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္းမ်ားအတြက္ အလုပ္သမားမ်ား၏ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈရရိွခြင့္ကို အလုပ္သမားမ်ား၏ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈဟု ေခၚပါသည္။ အလုပ္သမားမ်ား၏ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈကို စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔အေနႏွင့္ ေလးေလးစားစားအားေပးသင့္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အႏၱရာယ္ကင္းေရးအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးအလႊာမွာ အလုပ္သမားမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္ အႏၱရာယ္ကင္းေရးကို အေလ့အထတစ္ခုျဖစ္လာေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။
            အလုပ္သမားမ်ားပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွပါသည္။ အႀကံေပးျခင္း၊ အဖဲြ႔ငယ္ကေလးမ်ားဖဲြ႔၍ လုပ္ငန္းခြင္၌ အႏၱရာယ္ကင္းေရး ပိုမိုတိုးတက္လာေစ၇န္ မည္ကဲ့သုိ႔လုပ္မည့္အေၾကာင္း ပံုမွန္ေဆြးေႏြးပဲြ ကေလးမ်ားက်င္းပေစျခင္း စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

လအကႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သည့္အႀကံဉာဏ္မ်ားေပးႏိုင္သနည္း

            လအကႏွင့္ပတ္သက္၍ ေပးႏုိင္ေသာ အႀကံဉာဏ္မ်ားတြင္ ေအာက္ပါတို႔ပါ၀င္သည္။
Ø  လအကျဖစ္ေစ၊ လူမႈဖူလံုေရးကိစၥျဖစ္ေစ သိသင့္ေသာအခ်က္မ်ားကို အလုပ္သမားမ်ားသုိ႔ ရွင္းျပျခင္း
Ø  လအကႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရးကိစၥရပ္မ်ားအေပၚ အလုပ္သမားမ်ား၏ အျမင္ႏွင့္သေဘာထားကို ေတာင္းခံျခင္း၊ ၎တို႔အား ေျပာေရးဆိုခြင့္ေပးျခင္း
Ø  အလုပ္သမားမ်ားေပးလာေသာ အႀကံဉာဏ္မ်ားကို တန္ဖိုးထားၿပီး လက္ေတ႔ြက်င့္သံုးျပျခင္း

ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရာ၌ အလုပ္သမားမ်ားေပးသည့္ အႀကံဉာဏ္မ်ားသည္ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္၏ အႏၱရာယ္ကင္းေရးႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရးကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ အက်ိဳးရိွပါသည္။ ဤနည္းျဖင့္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားတို႔လက္တဲြၿပီး ပိုမို အႏၱရာယ္ ကင္းေသာ၊ ပိုမိုက်န္းမာေသာ လုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုကို ဖန္တီးႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
အဖဲြ႔အစည္းသည္ လအကမူ၀ါဒႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို အေထာက္အပံ့ျပဳႏုိင္မည့္ ေကာင္းေသာ လအကအေလ့ အက်င့္မ်ားတြင္ ပါ၀င္လာၾကေစရန္ အားေပးရပါမည္။ အႀကံျပဳျခင္း၌ ေအာက္ပါတို႔ပါ၀င္ပါသည္။
Ø  စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔ႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ လအကေကာင္စီႏွင့္ အလားတူအဖဲြ႔အစည္းမ်ားမွတဆင့္ အႀကံဉာဏ္မ်ားရယူျခင္း
Ø  ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ အႏၱရာယ္ကိုရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ျခင္း၊ အႏၱရာယ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းႏွင့္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ႏုိင္ေခ်မ်ားကို အကဲျဖတ္ျခင္း တုိ႔တြင္ ပါ၀င္ျခင္း
Ø  စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္သားတို႔၏ လအကကိုယ္စားလွယ္ကို တာ၀န္၀တၱရားသတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေပး၍ ေဆာင္ရြက္ေစျခင္း
Ø  လုပ္ငန္းခြင္စစ္ေဆးျခင္း၊ မေတာ္တဆမႈမ်ားတြင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္းမ်ား၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေစျခင္း

အႀကံဉာဏ္ေပးျခင္းကို မည္ကဲ့သို႔ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ရမည္နည္း

            လုပ္ငန္းအႀကီးအေသးကိုလုိက္၍ လုပ္သားမ်ားအား မည္ကဲ့သုိ႔အႀကံေပးရမည္ဆိုသည့္နည္းလမ္း ကြာသြားႏိုင္ ပါသည္။ အကယ္၍သာ သင္တို႔ႏိုင္ငံ၌ လုပ္သားမ်ားပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေစေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းမ်ားရိွခဲ့ပါက ထုိအတိုင္း လုိက္နာေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဥပေဒျဖင့္ျပဌာန္းထားျခင္းမရိွပါက ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ နည္းလမ္း ၃ သြယ္အနက္တစ္ခုခုျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါသည္။
Ø  လအကေကာ္မတီ - လအကေကာ္မတီသုိ႔ လုပ္သားမ်ားေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ေစျခင္း
Ø  လုပ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ား - လုပ္သားမ်ားေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
Ø  အျခားသေဘာတူညီခ်က္မ်ား - ဥပမာ -
v  အလုပ္သမားမ်ားသည္ ၎တို႔၏အေရးကိစၥမ်ားကို အလုပ္ရွင္သို႔တင္ျပႏိုင္သည့္ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ ပံုမွန္အစည္းအေ၀းမ်ား
v  ထုိအေရးကိစၥမ်ားကို အေရးယူေဆာင္ရြက္မည့္ အစည္းအေ၀းမ်ား
v  အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား လအကဆိုင္ရာကိစၥမ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေဆြးေႏြးႏိုင္သည့္ (စနစ္တက်၊ အခန္းအနား မ်ားႏွင့္ လုပ္ျခင္းမဟုတ္သည့္) စည္းေ၀းပဲြမ်ား

အႀကံေပးျခင္းမွရသည့္ အဓိက အက်ိဳးအျမတ္မ်ား

လုပ္ငန္းအတြက္
Ø  လအကပိုင္းတြင္ အလုပ္သမားမ်ားပိုမို စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ေဆာင္ရြက္လာျခင္း
Ø  စီမံခန္႔ခဲြေရးအဖဲြ႔ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈပိုရလာျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ေလးစားသမႈ ရလာျခင္း၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၊ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ရိွလာျခင္း
Ø  လုပ္သားမ်ား မိမိတို႔အလုပ္အေပၚ ပိုမို၍ ေက်နပ္မႈရလာျခင္း
Ø  ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ ပိုမိုျမင့္မားလာျခင္း

အလုပ္သမားမ်ားအတြက္
Ø  ပိုမို၍ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ လုပ္ငန္းခြင္တစ္ခု ရရိွျခင္း
Ø  မိမိပိုင္ဆိုင္မႈကို ယံုၾကည္မႈပိုလာျခင္း

အဖဲြ႔အစည္းအတြက္
Ø  အာမခံေၾကး ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္း
Ø  ဘံုေကာင္းမြန္သည့္အခ်က္မ်ားေပၚတြင္ အလုပ္ကိုညီညာဖ်ဖ်လုပ္ကိုင္ႏိုင္ျခင္း

လအကစီမံခ်က္အတြက္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမားအၾကား အႀကံေပးမႈျဖစ္စဥ္မွာ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ အလုပ္သမားမ်ား၏ အသံကိုနားေထာင္ျခင္း၊ သူတို႔အႀကံဉာဏ္ကို လက္ခံျခင္း၊ သူတို႔ထံမွ သတင္းစကားရယူျခင္းတို႔သည္ အလုပ္ရွင္အတြက္ အလြန္အသံုးတည့္ပါသည္။ လအကစနစ္ကို ဖြ႔ံၿဖိဳးေစျခင္းႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အလုပ္သမား ေရာ အလုပ္ရွင္ပါ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ပိုမိုအလုပ္ျဖစ္ေစသည္။ သင့္လုပ္ငန္းႏွင့္အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္မည့္ နည္းလမ္းကို ေရြးျခင္းျဖင့္ အထိေရာက္ဆံုးအႀကံျပဳခ်က္ကို ရႏိုင္ပါသည္။ 


၆ ၊ ၃။ စာရြက္စာတမ္းမ်ားျပင္ဆင္ သိမ္းဆည္းျခင္း

            ေယဘူယ်အားျဖင့္ အလကစနစ္တြင္ စာရြက္စာတမ္းျပင္ဆင္သိမ္းဆည္းျခင္းမွာ ပိရမစ္ပံုကဲ့သို႔ အဆင့္ ၃ ဆင့္ ရိွသည္။ ၎တို႔မွာ -
Ø  ထိပ္ဆံုးအဆင့္၌ လအကစ၏ မူ၀ါဒမ်ားကိုရည္ညႊန္းသည့္ လအကစနစ္လက္စဲြ
Ø  အလယ္ဆင့္၌ စံလုပ္ကုိင္မႈနည္းစနစ္မ်ား - လုပ္ငန္းလုပ္ပံုလုပ္နည္းမ်ား၊ လအကလုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ သီးသီးသန္႔သန္႔ သတ္မွတ္ထားေသာ အျခားကုန္ထုတ္လုပ္နည္းစနစ္မ်ား
Ø  ေအာက္ေျခအဆင့္၌ လအကစြမ္းေဆာင္ရည္ကို သက္ေသထူႏိုင္မည့္ မရိွမျဖစ္လိုအပ္ေသာ ပံုစံမ်ား၊ ဇယားမ်ားစသည့္ မွတ္တမ္းမ်ား

အလကစာရြက္စာတမ္းမ်ားတြင္ လုပ္ငန္းလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား၊ ပံုစံမ်ားႏွင့္ စစ္ေဆးခ်က္ဇယားမ်ားပါ၀င္သည္။ လအက စာရြက္စာတမ္းမ်ားသည္ မိမိမွီျငမ္းျပဳထားသည့္ ဖဲြ႔စည္းပံုေပၚမူတည္သည္။ အေရးႀကီးသည္မွာ ထိုစာရြက္စာတမ္းမ်ားသည္ အဖဲြ႔အစည္းအတြင္း လက္ေတြ႔အသံုးခ်ႏိုင္ၿပီး စီမံခန္႔ခဲြမႈကို လမ္းညႊန္ေပးႏိုင္ရမည္။ သို႔တိုင္ အသံုးခ်မႈနယ္ပယ္မွာမူ အဖဲြ႔အစည္း၏ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာ၀၊ ရိွႏိုင္သည့္အႏၱရာယ္မ်ား ႏွင့္ လုပ္ငန္းအဆင့္မ်ားျပားမႈေပၚ မူတည္ကဲြျပားသြား ပါမည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးလက္စဲြ ဟူသည္ အဘယ္နည္း ?

 လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္ကိုေဖာ္ျပထားသည့္ စနစ္တစ္ခုျခင္းအား မည္ကဲ့သို႔လိုက္နာႏိုင္သည္ကို ေဖာ္ျပထားခ်က္သည္ လက္စဲြစာအုပ္ပင္ျဖစ္၏။

သို႔ဆိုလွ်င္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း ?

လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မွာ အလုပ္ႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖစ္သည္။ ဥပမာ - စက္ရံုျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရး အစီအစဥ္၊ အႏၱရာယ္ကင္းစြာ လုပ္ကိုင္ေရးအစီအစဥ္၊ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး စစ္ေဆးခ်က္အစီအစဥ္မ်ား

သုိ႔ဆုိလွ်င္ လုပ္ငန္းလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း ?

            လုပ္ငန္းလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားဟူသည္ အလုပ္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ စာျဖင့္ေရးသားညႊန္ၾကားထားေသာ စာရြက္စာတမ္း မ်ားျဖစ္ၿပီး လုပ္ရမည့္အလုပ္ကို အဆင့္လိုက္ေဖာ္ျပထားသည္။

            လအကစနစ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာနားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္ေစရန္၊ ထိေရာက္ၿပီး လံုေလာက္စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ေစရန္ အဖဲြ႔အစည္းသည္ ေနာက္ဆံုးရစာရြက္စာတမ္းမ်ားကို စနစ္တက် ေသခ်ာစြာ သိမ္းဆည္းထားရပါမည္။ ထိုအထဲတြင္ ေအာက္ပါတို႔ပါ၀င္၏။
၁) လအကစနစ္ လက္စဲြစာအုပ္ သို႔မဟုတ္ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ခ်က္
၂) မွတ္ပံုတင္စာမ်ား၊ အညႊန္းစာမ်ား ႏွင့္ မာတိကာစာရင္းမ်ား
၃) လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ႏွင့္ လုပ္ငန္းညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား

            စာရြက္စာတမ္းအားလံုးမွာ အဖဲြ႔အစည္း၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ႏွင့္ လအကစနစ္လည္ပတ္မႈအတြက္ အေရးႀကီး သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားျဖစ္ရာ ေသခ်ာစြာ ကန္႔သတ္ သိမ္းဆည္းထားရပါမည္။ လအကစာရြက္စာတမ္းမ်ားအား သိမ္းဆည္း ျခင္း၊ ကန္႔သတ္ျခင္း၊ အတည္ျပဳ ျခင္း၊ ထုတ္ေပးျခင္း၊ ရုပ္သိမ္းျခင္းစသည္တို႔ကို လုပ္ပံုလုပ္နည္းမ်ားအား စာျဖင့္ေရးသား မွတ္ တမ္းတင္ထားရပါမည္။
            ထိုစာရြက္စာတမ္းမွတ္တမ္းတင္နည္းမ်ားတြင္ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ေအာက္ပါတို႔ပါ၀င္ပါသည္။
၁) စာရြက္စာတမ္းကန္႔သတ္ျခင္း လုပ္ပံုကိုင္နည္း
၂) စာရြက္စာတမ္းမ်ား၏ အညႊန္းမ်ား၊ မာတိကာမ်ား၊ စာရင္းမ်ား၊ ကန္႔သတ္စာရြက္စာတမ္းစာရင္းမ်ားႏွင့္
    ထားသည့္ေနရာ
၃) မွတ္တမ္းမွတ္ရာ အခ်ဳပ္

            လအကစာရြက္စာတမ္းမ်ားကို သက္ဆိုင္သူမ်ား အလိုရိွလွ်င္ အလြယ္တကူရႏိုင္သည့္ေနရာ၌ ထားရမည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ ၎လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းရန္ သင့္အဖြ႔ဲအစည္းအေနႏွင့္ မည္ကဲ့သို႔လုပ္ကိုေဆာင္ရြက္သင့္သနည္း ?

             ဖိုင္မ်ားကို နာမည္တပ္ပါ။ ဥပေဒေၾကာင္းအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ လက္မွတ္ရယူေရး အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း (ဥပမာ - ISO 9000) လိုအပ္သည့္ အေရးႀကီးေသာစာရြက္စာတမ္းမ်ား (ဥပမာ - Material Safety Data Sheets, သင္တန္း မွတ္တမ္းမ်ား၊ ထိခိုက္ရွနာမႈမွတ္တမ္းမ်ား) ကို စနစ္တက်သိမ္းပါ။

၆၊ ၄။ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း

            မူ၀ါဒေဖာ္ျပခ်က္၊ သင္တန္းခ်ိန္မ်ား၊ လအကစည္းေ၀းပဲြမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားသို႔ အသိေပးခ်က္မ်ား၊ ေဆးမွတ္တမ္း မ်ား စသည့္ လႈပ္ရွားမႈမွတ္တမ္းမ်ားကို စနစ္တက်သိမ္းဆည္းထားရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ လအကမွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ပံုစံမ်ား၊ စစ္ေဆးခ်က္ဇယားမ်ား၊ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ အကဲျဖတ္ျခင္းမ်ားစသည့္ လအကစနစ္တြင္ ပါ၀င္သည့္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား ပါ၀င္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကန္႔သတ္ခ်က္မရိွပါ။ ထို႔ျပင္ ျပင္ပမွရသည့္ မွတ္တမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ Material Safety Data Sheet, ျပင္ပလုပ္ငန္းစစ္မွတ္တမ္း၊ ေဆးစစ္ခ်က္မွတ္တမ္းမ်ား သို႔မဟုတ္ လုပ္ငန္းခြင္ ေစာင့္ၾကည့္ေရးမွတ္တမ္းမ်ား စသည္တို႔လည္း ပါ၀င္ပါေသးသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္မွတ္တမ္းတင္ထားရန္ လိုပါသနည္း?

            လိုအပ္သည့္စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို သိမ္းဆည္းထားျခင္းက လုပ္ငန္းစီမံခန္႔ခဲြမႈအဖဲြ႔၏ ခိုင္မာၿပီး မိမိတို႔စီးပြားေရး အေပၚယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈကို ျပသေနသည္။ ထို႔ျပင္စာရြက္စာတမ္းမ်ားသိမ္းဆည္းျခင္းက လအကစနစ္ကို အျပည့္အ၀လုိက္နာ ေၾကာင္းျပသသည့္ နည္းတစ္ခုလည္းျဖစ္၏။  
            ထို႔ျပင္ မွတ္တမ္းမ်ားက ကုမၸဏီသည္ ျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို လိုက္နာေၾကာင္းလည္း ျပသသည္။ ထိုစာရြက္စာတမ္းမ်ားကို သင့္လုပ္ငန္းအတြင္း လအကစနစ္ကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အေထာက္အကူအျဖစ္သံုးႏုိင္ သည္။ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးစြမ္းေဆာင္မႈမ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရာ၌လည္း အသံုးတည့္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ေထာက္ပံ့ေပးပါလိမ့္မည္။
            ထိုမွတ္တမ္းမ်ားမွာ တိက်ေသာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သက္ေသအေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္၏။  ထိုမွတ္တမ္းမ်ားကပင္ လိုအပ္ေသာအေရးယူမႈမ်ားျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ လိုအပ္ေသာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္လည္း ကိုက္ညီေစ ေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားျဖစ္သည္။
            ထိုအေထာက္အထားမ်ားကို မိမိတို႔စနစ္သည္ ထိထိေရာက္ေရာက္၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အတိအက်လိုက္နာေၾကာင္း သက္ေသျပသည့္အေနႏွင့္ သိမ္းဆည္းထားရန္ လိုပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းေရး ခ်မွတ္ထားေသာ အစီအစဥ္ႏွင့္ အေျခအေနမ်ားကို မိမိတို႔လုပ္ငန္းစဥ္က လိုက္နာေဆာင္ရြက္ေၾကာင္းလည္း သက္ေသအေနႏွင့္ ျပႏုိင္သည္။

မည္သည့္မွတ္တမ္းမ်ားကို သိမ္းဆည္းထားသင့္သနည္း

            အဖဲြ႔အစည္းမ်ားတြင္ ေသေသခ်ာခ်ာသိမ္းထားရမည့္ ကဲြျပားျခားနားေသာ မွတ္တမ္းမ်ား ရိွႏိုင္ပါသည္။ ၎တို႔တြင္ ေအာက္ပါတို႔ပါ၀င္သည္။
v  ဥပေဒအရ သိမ္းကိုသိမ္းရမည့္မွတ္တမ္းမ်ား
v  လအကစနစ္ကို လည္ပတ္ေစရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳမည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ား
v  လုပ္ငန္းအတြင္း ေန႔စဥ္လုပ္ကိုင္ေနရသည့္ အလုပ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနသည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ား

            လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုလိုက္နာရန္ ႏွင့္ စီမံခန္႔ခဲြေရးစနစ္အတြက္ လအကမွတ္တမ္းမ်ားကို ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ၎တို႔မွာ အလြယ္တကူဖတ္ရႈႏုိင္ရမည္။ ျပည့္စံုရမည္။  

လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာမွတ္တမ္းမ်ား

ü  လုပ္ငန္းခြင္ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈ၊ မေတာ္တဆျဖစ္မႈ၊ အႏၱရာယ္ျဖစ္ခါနီးအေျခအေန
ü  လုပ္ငန္းစစ္ႏွင့္ ျပန္လည္သံုးသပ္ခ်က္မ်ား
ü  ေရွးဦးသူနာျပဳမွတ္တမ္းမ်ား
ü  အလုပ္လုပ္ရန္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ႏွင့္ လုိင္စင္မ်ား
ü  ကာကြယ္ျခင္းႏွင့္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္း အေရးယူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား
ü  မေတာ္တဆမႈအစီရင္ခံစာမ်ား ႏွင့္ စနစ္ခ်ိဳ႔ယြင္းမႈမ်ား
ü  တာ၀န္ႏွင့္၀တၱရားမ်ား။ ဥပမာ - လုပ္ငန္းေဖာ္ျပခ်က္
ü  လအကေကာ္မတီစည္းေ၀းပဲြမွတ္တမ္းမ်ား၊ နံနက္ခင္းစည္းေ၀းပဲြမွတ္တမ္းမ်ား
ü  သင္တန္းမ်ား
ü  ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းခံမႈမ်ား
ü  ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးအစီအစဥ္မ်ား

လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္မႈမွတ္တမ္းမ်ား

ü  အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာလက္မွတ္မ်ား
ü  ပတ္၀န္းက်င္ေစာင့္ၾကည့္ေရးဆိုင္ရာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား
ü  ပစၥည္းကိရိယာမ်ားကို ျပန္လည္ခ်ိန္ညိွျခင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း ႏွင့္ စစ္ေဆးခ်က္မွတ္တမ္းမ်ား
ü  စက္ေမာင္းသူလိုင္စင္မ်ားႏွင့္ လက္မွတ္မ်ား
ü  စက္ကိရိယာ၊ စက္ရံုျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမွတ္တမ္းမ်ား
ü  အေဆာက္အဦသံေဘာင္မ်ားဆိုင္ရာ မွတ္တမ္းမ်ား
ü  ကန္ထရိုက္တာႏွင့္ ပစၥည္းေပးသြင္းသူမ်ား၏မွတ္တမ္းမ်ား

မည္သည့္ပံုစံမ်ား သံုးသင့္သနည္း?

            မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားမွာ လုပ္ငန္းစစ္ကိုျပရံုသက္သက္သာမဟုတ္ဘဲ သင့္လုပ္ငန္း၌ အမွန္တကယ္အသံုးတည့္မည့္ အရာမ်ားသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ၎တို႔တြင္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ အသံုး၀င္မႈႏွင့္ တိက်မႈတို႔ အေသးစိတ္ပါရပါမည္။ ဤ မွတ္တမ္းမ်ားသည္ မိမိတို႔ အဖဲြ႔အစည္းအတြက္ မည္ကဲ့သို႔ အက်ိဳးရိွမည္နည္း ဆိုသည္ကိုသာ အာရံုစိုက္ပါ။ မလိုလားအပ္ပဲ ပိုမိုအလုပ္ရႈပ္ေစမည့္ စာရြြက္စာတမ္းမ်ား မျဖစ္ပါေစႏွင့္။ ထိုမွ်သာမက လက္ရိွသံုးေနေသာ စနစ္မ်ားႏွင့္လည္း သဟဇာတ ျဖစ္ရပါမည္။

မွတ္တမ္းမ်ား သိမ္းဆည္းျခင္း

            မွတ္တမ္းမ်ားသိမ္းဆည္းရန္ ပထမဆံုးလုပ္ရမည္မွာ သည္မွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သူတြင္တာ၀န္အရိွဆံုး လဲဆုိတာ ရွာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ထုိသူအားလည္း မွတ္တမ္းမ်ားသိမ္းပံုသိမ္းနည္း သင္ၾကားေပးရမည္ျဖစ္သလို သည္ မွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ႔တာ၀န္ႏွင့္၀တၱရားကို ေျပာျပထားရပါမည္။ မွတ္တမ္းမ်ားသိမ္းဆည္းရာတြင္ စနစ္ရိွရပါမည္။ မွတ္တမ္းမ်ားကို နာမည္ေရးမွတ္ျခင္း၊ စုေဆာင္းျခင္း၊ အညႊန္းအမွတ္အသားမ်ားျပဳစုျခင္း၊ ဖိုင္တဲြျခင္း၊ သိုေလွာင္ျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ျပန္ရွာျခင္း၊ သီးသန္႔ခဲြထားျခင္း ႏွင့္ လြယ္ကူစြာရွာႏိုင္ရန္ စီစဥ္ျခင္းတို႔ ပါ၀င္ပါသည္။

မွတ္တမ္းမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္းစီစဥ္ထားပါ။
v  အလြယ္တကူရွာေဖြႏိုင္ေစရန္ ေနရာသတ္မွတ္သိမ္းဆည္းပါ။
v  ပံုမွန္ျပန္လည္သံုးသပ္ပါ။
v  လံုေလာက္ေၾကာင္း တာ၀န္ရိွသူ၏ အတည္ျပဳခ်က္ရယူပါ။
v  အသံုးျပဳမည့္ေနရာႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာတြင္ထားပါ။

ထပ္ႀကိမ္မ်ားေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားအတြက္ ပံုမွန္ျပန္လည္သံုးသပ္ရွာေဖြပါ။ မွတ္တမ္းမ်ားက အႏၱရာယ္မ်ားေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၌ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္ လိုသည္တို႔ကိုရွာေဖြရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳပါလိမ့္မည္။
            ဤမွတ္တမ္းမ်ားကို အစီအစဥ္တက် သိမ္းဆည္းထားျခင္းျဖင့္ အဖဲြ႔အစည္းသည္ ပံုမွန္ႏွင့္ လက္မွတ္ရ လုပ္ငန္းစစ္ မ်ားအတြက္ အလ်င္အျမန္တံု႔ျပန္ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ပါမည္။ ပိုမိုသင့္ေတာ္ေသာလမ္းေၾကာင္းကို ရွာရင္းျဖင့္ စည္းကမ္းႏွင့္မညီ ေသာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုလည္း ပိုမိုထိေရာက္စြာ ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

နိဂံုး

            ယခု လုပ္ငန္းခြင္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးစီမံခ်က္ႏွင့္ သေဘာတရားမ်ားကို အပိုင္းလိုက္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ရွင္းျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ သင့္အဖဲြ႔အစည္းသည္ ဤလမ္းညႊန္အေၾကာင္းနားလည္ၿပီး သင္တို႔၏ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း လက္ေတြ႔ အသံုးခ်ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

- - - - - - - - - - - - x x x x x x x x x - - - - - - - - - - - -






No comments: