Monday, July 4, 2011

ခရစၥတိုဖာ ေပါက္က်ိဳင္း ၏ အတၳဳပၸတၱိ (၈)


တတိယပိုင္း (စင္ကာပူအေတြ႔အႀကံဳ - ဒုတိယ ၄ ႏွစ္) - ၂


 (၂၅) အစံုသုပ္ လုပ္ရျခင္း

Union Alloy တြင္ ေနရ၊ လုပ္ရသည္မွာ မဆိုးလွပါဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆိုးသည္မွာ အလီ ဆိုေသာ ကုလားႀကီး ျဖစ္၏။ သူက ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို သာမန္အလုပ္သမားမွ်သာ သေဘာထားသည္။ သည္အခါ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ခါတစ္ခါ ၿငိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္က အလြန္စိတ္တိုတတ္သည္။ ေဒါသထြက္လြယ္သည္။ သို႔ေသာ္ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါအရ အတတ္ႏိုင္ဆံုး သည္းခံပါသည္။ ကုိယ့္အေပၚနင္းလြန္းလာေတာ့လည္း တစ္ခါတစ္ရံ ျပန္ပက္၏။ ထိုအခါ သူက အထက္သုိ႔ ျပန္တိုင္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ကိုယ္သာမွန္ေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂရုစိုက္ေနသည္မဟုတ္ပါ။
အလီမွာ သည္ကုမၸဏီတြင္ပင္ ဖင္ေဆြးေဆြး၊ ေခါင္းေဆြးေဆြး လုပ္ေနသည္ျဖစ္ရာ သည္ကုမၸဏီ တြင္ သူေဌး လင္မယားကလဲြလွ်င္ သူ လုပ္သက္အရင့္ဆံုးျဖစ္၏။ ေျပာရလွ်င္ သူ႔လုပ္သက္မွာ ကုမၸဏီသက္တမ္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ၿပီး သူက ကုမၸဏီအလုပ္သာမက သူေဌး၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာမ်ား (ဥပမာ - ကေလးမ်ားေက်ာင္းပို႔ေပးရျခင္း) ကိုပါ လုပ္ကိုင္ေပးေနရသည္ျဖစ္ရာ သူေဌးက သူ႔ကိုမ်က္ႏွာသာေပးသည္။ သည္ေတာ့ သူက အင္မတန္ေထာင္လႊား၊ ေမာက္မာ လွ၏။ (သုိ႔ေသာ္ ဤသည္မွာ ထိုစဥ္ကသာျဖစ္၍ ယခု ကြ်န္ေတာ့္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိသြားၿပီျဖစ္သျဖင့္  အဆင္ေျပ ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။)
ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္ တစ္ခါတစ္ခါ တဲြလုပ္ရသူမွာ ဆာနီ ဆိုေသာ မေလးကုလားျဖစ္သည္။ အင္မတန္ ပ်င္းေသာ ကုလားျဖစ္၏။ အားအားရိွ အိပ္ဖို႔ေလာက္ ေခ်ာင္းေနသူျဖစ္သည္။ လုပ္တာကိုင္တာေတာ့ ေတာ္ပါသည္။ သည္ကုမၸဏီတြင္ လုပ္လာတာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္း ကြ်မ္းက်င္ေနၿပီ။ သူကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဖုတ္ေလသည့္ငါးပိ ရိွသည္ဟုပင္ မထင္ပါ။ သူလည္း မ်ိဳးစံုလုပ္ရသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပစၥည္းပို႔ရသည္။ တစ္ခါတေလ ပိုက္လိုင္းမ်ားပ်က္လွ်င္ သြားျပင္ ရသည္။
သူက မနက္ပိုင္း ပို႔စရာရိွေသာပစၥည္းမ်ား သြားပို႔သည္။ ပစၥည္းပို႔ၿပီး ျပန္လာၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ရံုးျပန္မသြားေတာ့ဘဲ ၀ပ္ေရွာ့တြင္ပင္ အိပ္ေနတတ္သည္။ ေန႔လည္ ၁ နာရီခန္႔မွ စအိပ္လိုက္တာ ညေန ၄ နာရီေက်ာ္မွ ဖုတ္ဖက္ခါထၿပီး ရံုးသို႔သြားသည္။ သူအိပ္ေနစဥ္ ရံုးမွ သူ႔ဟန္းဖံုးသို႔လွမ္းေခၚလွ်င္မူ Tuas မွာ ပစၥည္းေပးဘို႔ ေစာင့္ေနရတယ္ ဟု ျပန္ေျဖေလ့ ရိွ၏။ သူဘယ္ေရာက္ေနသည္ကို မည္ကဲ့သို႔ ေထာက္လွမ္းပါမည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ေသာကိစၥ ၀င္မရႈပ္ခ်င္ ေသာေၾကာင့္ သူ႔အေၾကာင္းဘာမွ မေျပာပါ။ သို႔ေသာ္ ရံုးကလည္း သူ သည္ကဲ့သို႔ တစ္ေန႔ခင္းလံုး အိပ္ေနမွန္း တစ္နည္းနည္း ျဖင့္ သိပါသည္။ အဘယ္သို႔သိသနည္း ဟူမူ သူက ငါပစၥည္းပို႔ဘို႔ ေစာင့္ေနရတယ္ ဟူေသာ ကုမၼဏီသို႔ ဖံုးလွမ္းဆက္လွ်င္ ထိုကုမၼဏီက မင္းတို႔ေကာင္ မနက္ကတည္းက လာပို႔ၿပီးသြားၿပီ။ ဘာမွ ေစာင့္စရာအေၾကာင္းမရိွဘူး ဟု အေၾကာင္းျပန္၏။ ထို အခါ ဆာနီမွာ သူခိုး လူမိေတာ့သည္။
ေနာက္တစ္ေယာက္မွာေတာ့ နီကို ဟု ေခၚသည့္ မေလးရွားတရုတ္မကေလး ျဖစ္သည္။ ပီဘိ ေသးေသးေလး ျဖစ္သည္။ သူက ပိုက္ႏွင့္ပိုက္ဆက္ပစၥည္းမ်ား မွာေပးသည္။ DO (Delivery Order), PO (Purchase Order), Invoice စသည္တို႔ ျပင္ေပးရသည္။ သူက ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္ေသာ ပိုက္ႏွင့္ ပို္က္ဆက္ပစၥည္းမ်ားကို ကိုင္သည္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္ဆံရသည္။ သူကလည္း လူငယ္မိန္းကေလး ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္ အဆင္ေျပပါသည္။ ဆက္ဆံေရး ေကာင္း၏။
တစ္ေန႔တြင္ေတာ့ အလီက ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ပစၥည္းေတြခ်စရာရိွတယ္ ဟု ဆိုကာ ေခၚသြားပါသည္။ သူေျပာသည့္ ပစၥည္းေတြ ဆိုသည္မွာ ဓါတ္ႀကိဳးမ်ားေျပးရာတြင္ သံုးသည့္ cable tray မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဗ်က္ တစ္မီတာ၊ အရွည္ ၅ မီတာ ခန္႔ ရိွသည္။ တစ္ခုခ်င္းဆိုလွ်င္ မေလးပါ။ ေပါ့ေပါ့ ကေလးျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ကို ၁၀ ခုစီတဲြထားရာ အေတာ္ေလး၏။ ဆိုးသည္မွာ ေပ၄၀ ကြန္တိန္နာထဲတြင္ မလႈပ္သာ မလြန္႔သာ ေနာက္ျပန္ဆဲြထုတ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အလြန္ပင္ပန္းလွ၏။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္အတူ ဆာနီလည္း ပါလာသည္။ သို႔ေသာ္ အနည္းငယ္မွ ကူမလုပ္ပါ။ ေဖာက္ကလစ္ေပၚထိုင္လွ်က္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆဲြထုတ္လာေသာ အထုပ္မ်ား ေဖာက္ကလစ္ တစ္စီးစာရၿပီဆိုမွ ေဖာက္ကလစ္ျဖင့္ ေနရာေရႊ႔ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဖာက္ကလစ္ တစ္စီးစာရဘို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ေသခ်င္ေစာ္နံေအာင္ ဆဲြထုတ္ရသည္။ သူကေတာ့ ေဖာက္ကလစ္ေပၚတြင္ ငိုက္မ်ဥ္းေနေလ၏။ သူက ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္သမားမဟုတ္သည့္အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဘာမွ မေျပာသာ။ ေျပာပုိင္ခြင့္လည္း မရိွ။ သည္ကတည္းက ဆာနီကို ကြ်န္ေတာ္ ျမင္ျပင္းကပ္ေနသည္မွာ သည္ေန႔ထိတိုင္ျဖစ္၏။
ေနာက္ offshore ေရနံတူးစင္မ်ားတြင္သံုးသည့္ high pressure (ဖိအားျမင့္) ပိုက္ႀကီးမ်ားကိုလည္း သည္နည္း အတိုင္းပင္ ကြန္တိန္နာအတြင္းမွ ထမ္းထုတ္ရေသးသည္။ ပိုက္ႀကီးမ်ားမွာ အထူႀကီးျဖစ္သလို ေလးလည္း အလြန္ေလးလွ သည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကို general worker မ်ားကဲ့သို႔ခိုင္းေနသည္ကို အလြန္ စိတ္ပ်က္မိပါသည္။ သည္ေတာ့ ေနကလည္း ျမင့္လာ။ ပင္ကလည္း ပင္ပန္း။ ဗိုက္ကလည္း ဆာလာေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ေဒါသမ်ား ငယ္ထိပ္တက္ေဆာင့္ပါေတာ့၏။
ဖိုက္ဘာဂလပ္စ္ပိုက္မ်ားမွာ ကဲြလြယ္၊ ရွလြယ္သျဖင့္ ဂရုတစိုက္ကိုင္တြယ္ရသည္။ လႊတ္ခ်တာ။ ေစာင္းေပၚတင္တာ မလုပ္ရ။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္တိုတိုႏွင့္ ပိုက္မ်ားကို အတင္းဆဲြ၊ အတင္းပစ္ခ်။ ကန္ ေက်ာက္ လုပ္ပစ္လိုက္ပါသည္။ ေဘးနားတြင္ အလီ ရိွေန၏။ အလီက ရံုးသုိ႔ျပန္ေျပာသည္ ထင္ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဤကဲ့သို႔ ပစၥည္းသယ္ခိုင္း၊ ခ်ခိုင္းတာ သိပ္မရိွ ေတာ့ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ပစ္ခ်လိုက္လို႔ ပိုက္ကဲြသြားလွ်င္ သူတို႔လူငွားလုိ႔ကုန္သည့္စရိတ္ထက္ ပိုေစ်းႀကီးသည္ ဆိုတာ သူတို႔ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္သြားပါသည္။ စိတ္တိုလာလွ်င္ ဤကဲ့သို႔ ထုရိုက္ကန္ေက်ာက္ လုပ္ခ်င္သည္မွာ ကြ်န္ေတာ္၏ မေကာင္းေသာ စရိုက္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ ယခုတြင္မဟုတ္ ေနာင္တြင္လည္း ဤအမႈမ်ိဳးႀကံဳရေသးသည္။ အလ်ဥ္းသင့္သလို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပသြားပါမည္။
ထို႔ျပင္ ရထားၾကမ္းျပင္မ်ားတြင္ခင္းသည့္ ဖေယာင္းပုဆိုးမ်ားကိုလည္း သြားပို႔ရသည္။ သည္ဖေယာင္းပုဆိုးမ်ား မွာလည္း ၾကည့္ေတာ့သာ ဘာမဟုတ္သည္။ အလိပ္လိုက္ဆိုလွ်င္ နင့္ေနေအာင္ ေလးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထင္ ကီလုိ ၅၀ ပင္ မကပါ။ သည္အလိပ္ႀကီးမ်ားကိုလည္း ေလာ္ရီကားေပၚထမ္းတင္၊ ေလာ္ရီေပၚမွထမ္းခ် လုပ္ရပါေသး၏။ ေဖာက္ကလစ္ ဘာလို႔မသံုးတာလဲဟု မေမးပါႏွင့္။ သည္ေလာက္ျပည့္က်ပ္ေနေအာင္ ထားေသာ စတိုခန္းတြင္ ေဖာက္ကလစ္မေျပာႏွင့္၊ လူေတာင္ မနည္းသြားရပါသည္။ သည္ေတာ့ လူႏွင့္ထမ္းထုတ္စရာကလဲြလို႔ အျခားနည္းလမ္းမရိွပါ။
ထိုမွ်မကေသး။ အခ်ိဳ႔ေသာ မိတ္ေဆြမ်ားေတြ႔ဖူးပါမည္။ ၾကမ္းျပင္တြင္ခင္းေသာ ေပ်ာ့စိစိ၊ ရာဘာသားကဲ့သို႔ေသာ အခင္းျပားမ်ား ျဖစ္၏။ ထိုအခင္းျပားမွာလည္း အလြန္ေလးလွသည္။ တစ္ခ်ပ္ခ်င္းပင္လွ်င္ အလြန္ေလးပါသည္။ ထိုအျပားမ်ား ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ လွ်ာအလ်ားလိုက္ထြက္သည္ထိ တင္ခ်၊ သယ္ပို႔ လုပ္ရပါေသးသည္။ တစ္ခါတရံမို႔ေတာ္ေတာ့သည္။ ႏို႔မဟုတ္လွ်င္ Union Alloy တြင္ ေျခာက္လေတာင္ ခံမည္မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ထြက္ေျပးမိမွာ ေသခ်ာလွပါသည္။   
ဤသည္တို႔မွာ ကိုယ္ႏွင့္ဘာမွမဆိုင္ေသာ အလုပ္မ်ားကို လုပ္ေပးရျခင္းျဖစ္သည္။ သည္မွ်မက အျခားအေသးအဖဲြ ကိစၥမ်ား အမ်ားအျပားရိွေသးသည္။ သို႔ေသာ္ စာဖဲြ႔ေလာက္ေအာင္လည္းမဟုတ္၊ မွတ္လည္း ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့ သည့္အတြက္ ထားခဲ့ပါေတာ့မည္။

(၂၆) Jurong Island တြင္ အထိုင္ခ် လုပ္ရျခင္း

            အထက္တြင္ဆိုခဲ့သလို ကြ်န္ေတာ္တို႔အလုပ္က ပုိက္လုပ္ငန္း ျဖစ္ပါသည္။ ပိုက္မ်ားကို ေရာင္းမည္။ ဆင္ေပးမည္။ ပိုက္လိုင္းပ်က္လွ်င္ ျပင္မည္။ သံပိုက္လုိင္းကို ဖိုက္ဘာပိုက္ႏွင့္ လဲေပးမည္ စသျဖင့္ ပိုက္ႏွင့္ပတ္သက္သမွ် အကုန္ပါမည္။ ခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဟုတ္တာေရာ၊ မဟုတ္တာေရာ အကုန္ခိုင္းသည္။ ဤသည္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔မန္ေနဂ်ာ Derrick ကလည္း မႀကိဳက္ပါ။ သို႔ေသာ္ သူ႔ထက္ႀကီးသူက ခုိင္းတာဆိုေတာ့ သူလည္း ဘာမွမေျပာသာ။ ခု ငါတို႔မွာ အလုပ္မရိွေသးလို႔ သည္းခံလိုက္ပါကြာ၊ ငါ အလုပ္ရေအာင္ ရွာေပးပါ့မယ္ ဟု ေလေျပထိုး၏။
            အလုပ္မရိွခင္စပ္ၾကား ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ဖုိက္ဘာဂလပ္စ္ပိုက္ ပစၥည္းမ်ားအေၾကာင္း လုိက္ျပ၊ ရွင္းျပသည္။ Union Alloy မွ ပင္တိုင္အလုပ္ေပးၿပီး ခုိင္းသူမွာ Tuas Ave 3 ရိွ Audex ျဖစ္သည္။ သည္ေတာ့ သူတို႔မွာ ဖိုက္ဘာပိုက္ပစၥည္း အစံုရိွ သည္။ Melvin က ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို Audex သို႔ေခၚသြားၿပီး သည္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ဒါက Convo mat ၊ ေဟာဒါက chop mat ၊ ဒါကိုေတာ့ woven roving ေခၚတယ္။ ဒါေလးကေတာ့ boat tape။ ဒီ ကယ္မီကယ္ေတြက acetone, ေဟာဒါက epoxy resin, ဒီခရမ္းေရာင္ေတြကေတာ့ vinylester resin၊ သူက ပရိုမုတ္လုပ္ၿပီးသားမို႔ ခရမ္းေရာင္ေပါက္ေနတာ။ အဲဒီ promoter ဆိုတာ ေဟာဒါပဲ။ ဒါကေတာ့ polyester resin, သူတို႔နဲ႔ေရာတာကေတာ့ ဒီဟာပဲ။ hardener လို႔ေခၚတယ္။ သူ႔ကို catalyst လုိ႔လဲ ေခၚေသးတယ္ စသျဖင့္ လက္တန္းေျပာျပသြား၏။
ပစၥည္းမ်ားမွာ အားလံုး ခပ္ဆင္ဆင္ခ်ည္းျဖစ္ရာ ဘယ္လိုမွတ္လိုက္ရမွန္းပင္ မသိပါ။ ဤပစၥည္းမ်ားကို မည္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ သံုးသည္ဆိုတာအသာထား။ ပစၥည္းႏွင့္နာမည္ကိုပင္ တဲြမမွတ္မိ။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ နာမည္မ်ားပင္ စံုေအာင္ မမွတ္မိလိုက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဒါဘာျပႆနာမွမဟုတ္။ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းႏွင့္မွ တျဖည္းျဖည္း ဘာကိုဘယ္လိုေခၚသည္။ ဘာေၾကာင့္ ဤေနရာတြင္သံုးရသည္။ မည္ကဲ့သို႔ လုပ္ရကိုင္ရသည္ စသည္မ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိလာရသည္။ လက္ေတြ႔မွရေသာ အသိသည္ကား ေတာ္ေတာ္ႏွင့္မေမ့ေတာ့ဘဲ မွတ္မိေနသည္။    
           
            သိပ္မၾကာမီပင္ Jurong Island ၌ အလုပ္ရပါသည္။ ပထမဦးဆံုး စလုပ္ရသည့္ အလုပ္မွာ SUT (Sembcorp Utility and Terminal) တြင္ ၄ လက္မပိုက္လိုင္း ေျပးရျခင္း ျဖစ္၏။ လိုင္းမွာ သိပ္မရွည္။ ပိုက္လိုင္းဆင္ဘို႔ ပိုက္စင္ (Pipe Rack) ေပၚ ကြ်န္ေတာ္တက္ကာ တိုင္းရ၏။ ဒါ ပိုက္လိုင္းကို ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ပထမဦးဆံုး စတင္လုပ္ဖူးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပိုက္က လည္းမႀကီး။ လုိင္းကလည္း သိပ္မရွည္ဆိုေတာ့ အလုပ္သမားမေခၚ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ထဲ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ႀကဲရသည္။
            ပိုက္လိုင္းဆင္ဘို႔လိုသည့္ ပစၥည္းမ်ား၀ယ္တာ၊ ပိုက္ႏွင့္ ပိုက္ဆက္ပစၥည္းမ်ား ဆိုဒ္ထဲသုိ႔သယ္တာ၊ တိုင္း၊ ထြာ၊ ျဖတ္၊ ေတာက္၊ ဆက္၊ ဆင္။ အားလံုးကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္ရသည္။ ပုိက္လိုင္းထဲ ေရထည့္စမ္းၿပီး ေနာက္ဆံုး လိုင္းကိုပိုင္ရွင္ ျဖစ္သူ SUT ထံအပ္သည္ထိ အကုန္လုပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ 
            ဆိုးသည္မွာ ဖိုက္ဘာပိုက္၏အမႈန္မ်ားက အလြန္ယားျခင္း ျဖစ္၏။ ယခင္ Keppel တြင္ လုပ္စဥ္ကလည္း ဖိုက္ဘာ ပိုက္လိုင္းမ်ား ကိုင္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ သူမ်ားလုပ္တာကို ကိုယ္က paper work လုပ္ေပးရျခင္းသာ ျဖစ္၏။ သည္ကတည္းက မိတ္ေဆြမ်ားေျပာသျဖင့္ ဖိုက္ဘာပိုက္ ယားမွန္းသိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္တိုင္မႀကံဳရေသးေတာ့ ေၾသာ္ - ဟုတ္လား ဆိုကာ ၿပီးသြား၏။ ယခု ကိုယ္တိုင္ယားေတာ့မွ မစားသာမွန္းသိရေတာ့သည္။ သူယားတာက ဘာယားတာႏွင့္မွ မတူ။ ထြက္လာေသာ အမႈန္မ်ားမွာ ေလတိုက္သျဖင့္ တစ္ကုိယ္လံုးသို႔ထိသည္ျဖစ္ေလရာ ထိတိုင္းယားေတာ့၏။ ဆံပင္ႏွင့္အကႌ်အၾကားလြတ္ေန ေသာ ကုတ္ပိုးမွာကား အထူးသျဖင့္ ယားေလသည္။ အိပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ပိုဆိုးေသးသည္။ ဟိုအနားက စစ္ကနဲ။ သည္အနား က စစ္ကနဲ။
            သည္ေတာ့ အလုပ္လုပ္ဘို႔ အ၀တ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာျပင္ရသည္။ ဂ်င္းအကႌ်၊ ဂ်င္း ေဘာင္းဘီမ်ား ၀ယ္ရသည္။ ကုပ္ပိုးကိုစည္းရန္ သို႔မဟုတ္ ဖံုးထားရန္ သဘက္ (မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါ) ယူသြားရသည္။ ႏွာေခါင္းစြပ္ (dust mask) မ်ားစြပ္ရ သည္။ လက္အိတ္ဆိုတာေတာင္ ခ်ည္လက္အိတ္ႏွင့္ မရ။ ဂ်င္းလက္အိတ္ သို႔မဟုတ္ ရာဘာလက္အိတ္မွ။ သို႔ေသာ္ ရာဘာ လက္အိတ္က ပူသည္။ ကယ္မီကယ္ေဆးရည္မ်ားကိုင္သည့္အခါသာ ေကာင္းသည္။ သည္ေတာ့ ဂ်င္းလက္အိတ္မ်ား သံုးရ သည္။ ခ်ည္လက္အိတ္၀တ္လွ်င္ ဖိုက္ဘာမွန္စ ကေလးမ်ားက လက္အိတ္ကို ေဖာက္စူးသည့္အတြက္ မေကာင္းပါ။   
            ေနာက္တစ္ခုက Jurong Island တြင္ စားေသာက္ဆိုင္မရိွျခင္း ျဖစ္၏။ ေသာက္စရာေရပင္ မရိွ။ Jurong Island သို႔သြားေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ထမင္းဗူး၊ ေရပုလင္းမ်ား တစ္ေန႔စာ အျပည့္အစံုထည့္ယူသြားရသည္။ ကြ်န္းအလယ္ေလာက္တြင္ Oasis ဆိုေသာ အေဆာက္အဦတစ္ခုရိွသည္။ ဤအထဲတြင္ စားေသာက္ဆိုင္၊ တိုလီမုတ္စမ်ားေရာင္းေသာဆိုင္မ်ား ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ Oasis သို႔ မည္ကဲ့သို႔သြားမည္နည္း။ ဘတ္စ္ကားေတာ့ရိွပါ၏။ သို႔ေသာ္ ကားအလာက်ဲလွသည္။

Jurong Island သို႔ေရာက္ေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားမွာ နံနက္ခင္းႏွင့္ ညေနပိုင္း အလုပ္သြား၊ အလုပ္ျပန္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ၁၅ မိနစ္၊ မိနစ္ ၂၀ လွ်င္ တစ္စီးက်စီရိွတတ္ေသာ္လည္း ေန႔လည္ေန႔ခင္း လူသြားနည္းေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္မူ တစ္နာရီမွ တစ္စီးသာရိွသည္။ သို႔အတြက္ ကိုယ္ပိုင္ကားမရိွလွ်င္ သြားေရးလာေရး အေတာ့္ကို မလြယ္။ ဘတ္စ္ကားမ်ားမွာ Jurong East Interchange မွ စထြက္သည္။ ဘတ္စ္နံပါတ္ 715, 716 ႏွင့္ 717 တို႔ျဖစ္၏။ ဘတ္စ္စီးသြားလွ်င္ Jurong Island အ၀င္ check point တြင္ဆင္း။ pass လဲ။ ေနာက္ၿပီး ကားေပၚျပန္တက္။
Jurong Island Check point အထိေျပးေသာ ဘတ္စ္လည္းရိွသည္။ နံပါတ္ 98 ျဖစ္၏။ 98 က ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္နား မွ ျဖတ္သြားသျဖင့္ Jurong Island သြားစရာရိွလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ 98 ကိုပဲ စီးတာမ်ားသည္။ ဂိတ္ေရာက္မွ pass လဲကာ ေနာက္ ဘတ္စ္ကားေျပာင္းစီး၏။
ယခင္ကမူ Jurong Island အ၀င္တြင္ ဘာ pass မွ မလိုဘဲ သည္အတုိင္း တံခါးမရွိ၊ ဒါးမရိွ ၀င္ႏိုင္၊ ထြက္ႏုိင္သည္။ ဘာစစ္ေဆးေရးဂိတ္မွလည္း မရိွေသး။ သို႔ေသာ္ ကိုအိုစမာတို႔က အေမရိကန္ကို 9/11 လက္စြမ္းျပၿပီးသည့္ေနာက္ ကမၻာ တစ္လႊားမွ ႏုိင္ငံမ်ားသည္လည္း ေသြးလန္႔ကာ လံုၿခံဳေရးကို အထူးတင္းၾကပ္လာခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ေပၚသို႔ ေရပင္လွ်င္ သယ္ခြင့္မရိွေတာ့။ ခုနစ္ရက္သားသမီးမ်ားကို စိတ္မခ်မ္းသာေအာင္လုပ္ကာ လူသားအားလံုးကို ဒုကၡေပးသူမ်ား ျဖစ္ေပ၏။
ဤကဲ့သို႔ ေသြးလန္႔သူမ်ားတြင္ စင္ကာပူသည္ကာ ထိပ္ဆံုးမွ ပါခဲ့သည္။ ေအာင္မယ္ေလးေလး၊ Jurong Island ႀကီးသာ တစ္ခုခုျဖစ္လို႔ကေတာ့။ ကြ်န္းႀကီးတစ္ခုလံုး ေပါက္ကဲြစရာ ေလာင္စာမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ Jurong Island ၏ လံုၿခံဳေရးကို မစဥ္းစားလို႔မရ။ သည္ေတာ့ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဖုတ္ပူမီးတိုက္ လံုၿခံဳေရး၊ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ား ေဆာက္သည္။ အ၀င္ဂိတ္တြင္ အင္မတန္ ေစ့စပ္ေသခ်ာလွေသာ စစ္ေဆးေရးလက္နက္ ကိရိယာမ်ား အျပည့္အစံုတပ္သည္။ Jurong Island သုိ႔ ၀င္သူ၊ ထြက္သူမ်ားအားလံုးကို စစ္ေဆးသည္။ သူတို႔လက္မွတ္မပါသူ မည္သူမွ ၀င္လို႔မရ။ Jurong Island တြင္ အလုပ္လုပ္လိုသူမ်ားကို မိမိသြားလုပ္မည့္ Jurong Island ရိွ ဌာေနကုမၸဏီက အာမခံလက္မွတ္ (sponsor) ထုတ္ေပးရသည္။ Jurong Island တြင္အခြင့္မရဘဲ မည္သူမွ် ဓါတ္ပံုရိုက္ခြင့္၊ ဗီြဒီယိုရိုက္ခြင့္ မရိွ။ ကင္မရာပါသူမ်ား လံုၿခံဳေရးဂိတ္တြင္ declare လုပ္ရသည္။ အခြင့္မရိွဘဲ ဓါတ္ပံုရိုက္သည္ကို မိလွ်င္ ရဲလက္သို႔အပ္မည္။ ကြ်န္း၀င္ခြင့္ pass သိမ္းမည္။ ေနာက္ေနာင္ မည္သည့္အခါမွ ကြ်န္းသို႔၀င္ခြင့္ေပးေတာ့မည္ မဟုတ္။
သည္ေတာ့ ဂြက်သြားသူမ်ားမွာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ျဖစ္၏။ အေရးေပၚကိစၥတစ္ခုခုရိွလို႔သြားခ်င္လွ်င္ ခ်က္ျခင္းသြားဘို႔မလြယ္။ သြားလိုသူမ်ား၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို ဟုိကုမၸဏီသို႔လွမ္းပို႔။ ထိုကုမၸဏီက Jurong Island စစ္ေဆးေရးဂိတ္တြင္ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္ေလွ်ာက္လႊာတင္။ ေလွ်ာက္လႊာက်ၿပီဆိုေတာ့ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ဆီ လွမ္းပို႔။ သည္ေတာ့မွ ထိုလက္မွတ္ကိုင္ကာသြား။ သို႔ေသာ္ ဤလက္မွတ္မွာ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္မွ်သာ ရိွေသး၏။ အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆိုလွ်င္ ထိုကုမၸဏီမွေပးေသာ safety သင္တန္း သြားတက္။ ၿပီးမွ သူတို႔ထုတ္ေပးေသာလက္မွတ္ကို ကိုင္ကာ အလုပ္လုပ္ရသည္။ သည္ safety သင္တန္းက ေန႔တိုင္းရိွတာ မဟုတ္။ တစ္ပတ္မွ တစ္ခါ။ တခါတေလ ႏွစ္ခါသာ ရိွတာမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အျမဲလုပ္ေနသူမ်ားကေတာ့ ဘာျပႆနာမွ မရိွ။ သူတို႔ကို Jurong Island ၀င္ခြင့္ permanent လက္မွတ္ ထုတ္ေပးထားသည္။
Jurong Island ရိွေရနံခ်က္စက္ရံုမ်ား၊ ဓါတုစက္ရံုမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဖိုက္ဘာပိုက္မ်ားကို တပ္ဆင္ အသံုးျပဳ သည္ ျဖစ္ရာ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ပင္မလုပ္စရာေနရာမွာ Jurong Island ျဖစ္လာေတာ့သည္။ သံပိုက္မ်ား အစားမခံႏုိင္ေသာ ေဆးရည္မ်ားအတြက္ ဖုိက္ဘာပိုက္ကို သံုးသည္။ စက္ရံုမ်ားကို အေအးခံေသာ sea water cooling လိုင္းမ်ားတြင္ ဖိုက္ဘာ ပိုက္ကို သံုးသည္။ မီးသတ္ပိုက္လိုင္းမ်ားကိုလည္း ဖုိက္ဘာပိုက္ သံုးသည္။ ယခင္က သံပိုက္ႏွင့္ေျပးထားေသာ ပိုက္လိုင္းမ်ား ကို ယခုအခါ ဖိုက္ဘာပိုက္မ်ားျဖင့္ အစားျပန္လဲသည္။  
ဆိုေတာ့ Union Alloy တြင္ လုပ္ခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္တာကာလပတ္လံုး ကြ်န္ေတာ့္မွာ Jurong Island တြင္ပင္ အခ်ိန္ ကုန္ရတာမ်ားသည္။ အလုပ္ပါးေသာ တခါတေလမွ ရံုးဘက္ျပန္ေရာက္သည္။
ဤတြင္ Jurong Island အေၾကာင္း မိတ္ေဆြမ်ားသိေအာင္ ဗဟုသုတအေနႏွင့္ အနည္းငယ္ ေျပာျပခ်င္ပါသည္။

(၂၇) Jurong Island

စင္ကာပူႏုိင္ငံတြင္ စင္ကာပူကြ်န္းမႀကီးအျပင္ ကြ်န္းႀကီး၊ ကြ်န္းေလးေပါင္း ၆၄ ကြ်န္းရိွပါေသး၏။ သို႔ေသာ္ ယခုမူ ၆၄ ကြ်န္း အျပည့္မရိွေတာ့ပါ။ အခ်ိဳ႔ေသာကြ်န္းမ်ားကို ေပါင္းကာ ကြ်န္းႀကီးတစ္ကြ်န္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္သည္။ ထိုစုေပါင္းကြ်န္း မ်ားထဲတြင္ Jurong Island သည္ အႀကီးဆံုးျဖစ္၏။ 



စင္ကာပူႏုိင္ငံထုတ္ကုန္မ်ားတြင္ ဓါတုေဗဒထုတ္ကုန္မ်ားသည္ ဒုတိယအႀကီးဆံုးျဖစ္၏။ တိုင္းျပည္စုစုေပါင္း ထုတ္ကုန္မ်ား၏ ၁၈%(၁၉၉၆) ရိွသည္။ စင္ကာပူအစိုးရသည္ ထုတ္ကုန္က႑ကို တိုင္းျပည္စုစုေပါင္း GDP ၏ ၂၅ % ထိ ရိွလာေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ M2000 Project (Manufacturing 2000) ကို ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ဤအထဲတြင္ ဓါတုပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္မႈသည္ အဓိကအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ သည္တြင္ သည္ဓါတုပစၥည္းမ်ားကို မည္သည့္ေနရာတြင္ ထုတ္မည္နည္းကို တိုင္းတာအေျဖထုတ္ၾကေသာအခါ Jurong Island ကို သြားေတြ႔သည္။
မည္မွ်ဦးေဏွာက္ႀကီးလိုက္တဲ့ လူေတြပါလဲ။ ေရနံကို ေစ်းအသက္သာဆံုးျဖင့္ေရာင္းခ်ႏုိင္ရန္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ကို တတ္ႏုိင္သမွ် ေလွ်ာ့ခ်မည္။ သည္ေတာ့ ပစၥည္းမ်ား တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသို႔ ပို႔ရာတြင္ ကုန္က်မည့္ ကုန္က်စရိတ္၊ အခ်ိန္ စသည္တို႔ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ တစ္ေနရာထဲတြင္ ခ်က္တာေရာ၊ သုိေလွာင္တာေရာ၊ ေရာင္းတာေရာ လုပ္ႏုိင္ရန္ စဥ္းစားၾကသည္။ သည္ကဲ့သို႔ စီးပြားျဖစ္လုပ္ႏုိင္ရန္ဆိုလွ်င္ ေနရာအက်ယ္ႀကီးလုိသည္။ ထို႔ျပင္ ျပည္သူမ်ား၏ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကို ျခိမ္းေျခာက္မေနေစရန္ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကသည္။ ဤသည္ကပင္ Jurong Island တည္ေဆာက္ရန္ လမ္းစျဖစ္လာခဲ့သည္။ Jurong Island ေနရာသည္ကား ကြ်န္းမႀကီးႏွင့္ သီးျခားျဖစ္ေနေပရာ အေၾကာင္း တစံုတရာရိွခဲ့လွ်င္ေသာ္မွ ျပည္သူမ်ားေနထိုင္ရာသို႔ အလြယ္တကူ မထိခိုက္ႏိုင္။
စင္ကာပူသည္ ကမၻာ့ တတိယအႀကီးဆံုး ေရနံခ်က္ေသာႏုိင္ငံျဖစ္၏။ တစ္ေန႔လွ်င္ ေရနံစည္ေပါင္း ၁.၃ သန္း ထုတ္လုပ္သည္။ စင္ကာပူမွေရာင္းခ်ေသာ ေရနံကို ၀ယ္ယူသူမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္လည္း တစ္ႏိုင္ငံအပါအ၀င္ျဖစ္၏။ Jurong Island ရိွ ExxonMobil မွ တစ္ေန႔လွ်င္ ေရနံစည္ေပါင္း ၆ သိန္း ၅ ေထာင္၊ SRC (Singapore Refining Corporation) မွ တစ္ေန႔လွ်င္ ေရနံစည္ေပါင္း ၂၈၅၀၀၀ ၊ Pulau Bukom Refinery (Shell) မွ တစ္ေန႔လွ်င္ ေရနံစည္ေပါင္း ၄၅၈၀၀၀ အသီးသီးထုတ္၏။ ဤသည္ကိုၾကည့္လွ်င္ Jurong Island တစ္ခုထည္းမွ တစ္ေန႔လွ်င္ ေရနံစည္ေပါင္း တစ္သန္း ေက်ာ္ထုတ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။
          Jurong Island ကို Pulau Ayer Chawan, Pulau Ayer Merbau, Pulau Merlimau, Pulau Pesek, Pulau Pesek Kecil, Pulau Sakra ႏွင့္ Pulau Seraya တည္းဟူေသာ ကြ်န္းငယ္ ခုနစ္ကြ်န္းကို သဲဖို႔ကာ ကြ်န္းႀကီးတစ္ကြ်န္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ Jurong Island တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို မူလသတ္မွတ္ထားသည္ထက္ အႏွစ္ ၂၀ ေစာကာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ (ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုပ္စဥ္ ၂၀၀၀ - ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မ်ားက ကြ်န္းမွာတည္ေဆာက္ဆဲကာလပင္ ရိွပါေသးသည္။) ကြ်န္းေျမျပင္ဧရိယာမွာ ၃၂ စတုရန္းကီလိုမီတာရိွၿပီး ကြ်န္းမႀကီးၿပီးလွ်င္ စင္ကာပူတြင္ အႀကီးဆံုးကြ်န္းျဖစ္သည္။ 
၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ Jurong Island တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ JTC (Jurong Town Corporation) ကို တာ၀န္ေပးခဲ့ သည္။ သဲဖို႔ျခင္း၊ ေျမျပင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ၁၉၉၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။ Jurong Island ကုိ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဂိုေခ်ာက္ေတာင္က တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ေရျပင္ကို ေျမျပင္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့သည့္ အဓိက ကန္ထရိုက္တာမွာ PentaOcean ပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ 


Jurong Island တြင္ အထိုင္ခ်လုပ္ကိုင္လွ်က္ရိွေသာ ကုမၸဏီေပါင္းမ်ားစြာရိွသည့္အနက္ ထင္ရွားႀကီးမားသည့္ အခ်ိဳ႔ကုမၸဏီမ်ားမွာ
BASF, BP, Celanese, ExxonMobil, DuPont, Mitsui Chemicals, Chevron Oronite, Shell, Singapore Petroleum Company and Sumitomo Chemical, Sembcorp Utilities and Terminal, Seraya2, Oil Tanking တို႔ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ Seraya တြင္ စင္ကာပူသုိ႔ ဓါတ္အားေပးေနေသာ ဓါတ္အားေပးစက္ရံုႀကီး Power Seraya လည္း ရိွေသးသည္။

            ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က ေရနံဓါတုလုပ္ငန္းမွ ထုတ္ကုန္ စင္ကာပူေဒၚလာ ၆၆.၅ ဘီလ်ံဘိုး ထုတ္ခဲ့သည္။ ဤပမာဏမွာ စင္ကာပူတစ္ႏုိင္ငံလံုး ထုတ္ကုန္၏ ၃၂ ရာခိုင္ႏံႈးျဖစ္၏။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္မူ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔ျဖည့္ဆိုင္ (CNG – Compresed Natural Gas Station) ကိုပါ Jurong Island တြင္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။
            ယခင္က စင္ကာပူမွ Jurong Island သို႔သြားလိုလွ်င္ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္မ်ားျဖင့္ သြားရသည္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ၂.၃ ကီလိုမီတာရွည္သည့္ Jurong Island Highway လမ္းမႀကီးဖြင့္လွစ္ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း ကားမ်ားျဖင့္ လြယ္ကူစြာ သြားလာႏုိင္ခဲ့သည္။
            ယခုလက္ရိွတြင္ Jurong Island ၌ တိရိစ ၦာန္အစားအစာ၊ ကာကြယ္ေဆး၊ အလွကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ Institute of Chemical and Engineering Science (an A*STAR research institute) ကိုပါ တိုးခ်ဲ႔ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ထိုမွ်သာမက ေရနံကုဗမီတာေပါင္း ၁.၄၇ သန္းသိုေလွာင္ႏုိင္မည့္ ပေရာဂ်က္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ေနရာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ၿပီးရန္ ရည္မွန္းထားသည္။ လက္ရိွလမ္းမႀကီးအျပင္ စင္ကာပူႏွင့္ဆက္သြယ္ႏိုင္မည့္ ေနာက္ထပ္လမ္းမႀကီး တစ္ခုကိုလည္း ထပ္မံတည္ေဆာက္ဦးမည္ျဖစ္ေပ၏။

(၂၈) Jurong Island တြင္ လုပ္ရပံု

            ၄ လက္မပိုက္လိုင္းဆင္ၿပီး ေနာက္တစ္ခု လုပ္ရသည္မွာ ၇၄ လက္မပိုက္ႀကီးမ်ားကို ျပင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ SUT ၌ပင္ျဖစ္၏။ ပိုက္ႀကီးမ်ားမွာ အလြန္ႀကီးရကား အတြင္းသို႔ လူတစ္ေယာက္ ေကာင္းေကာင္းလမ္းေလွ်ာက္သြားလို႔ရသည္။ ဘုရားစူးရပါေစ့။ သည္မွ်ႀကီးေသာ ပို္က္ႀကီးမ်ားကို ခုမွျမင္ဖူးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လုပ္တာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္တာမဟုတ္ပါ။ ကန္ထရိုက္တာမ်ား လုပ္တာျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုး ပိုက္ႀကီးကိုျပန္ဆင္ေသာအခါ ပိုက္ႀကီးမွ ဖလန္းကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုယ္တုိင္ ျပန္ဆင္ရသည္။ ဖလန္းကိုၾကပ္သည့္ မူလီေခါင္းပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လက္သီးဆုပ္ေလာက္ရိွပါသည္။
            မူလီၾကပ္ရန္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ကုလားအလုပ္သမားမ်ား ေပးထား၏။ မူလီၾကပ္ရမည့္ ဂြႀကီးမ်ားႏွင့္ ထုရန္တူႀကီးမ်ား ကိုပင္ မနည္းသယ္ရသည္။ မူလီၾကပ္ေနသည့္ ကုလားကိုၾကည့္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ စိတ္တိုလာ၏။ လွ်ာႀကီးကို အသားကုန္ ထုတ္လွ်က္ တူကိုုထုေနလိုက္သည္မွာ မူလီေခါင္းနာသြားမွာ စိုးသျဖင့္ အသာေခ်ာ့ထုေနရသည္ႏွင့္သာ တူေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း စိတ္မရွည္ေတာ့သည္ႏွင့္ ေဟ့ေကာင္၊ ငါ့ကိုေပးစမ္း၊ ငါထုျပမယ္ဟု ဆိုကာ ထုျပလိုက္၏။ မည္သုိ႔ပင္ လုပ္ျပ သည္ျဖစ္ေစ။ သူတို႔ကေတာ့ သူတို႔စံႏံႈးကို မေျပာင္းပါ။ သည္အတိုင္း ဆက္လုပ္ေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ အငွားေခၚထားတာ ဆိုေတာ့လည္း ေျပာလို႔ဆိုလို႔မေကာင္း။  
            ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အႀကီးအက်ယ္ ေခါင္းကိုက္ခဲ့ရေသာ အလုပ္တစ္ခုရိွပါေသးသည္။ ဖိုက္ဘာဂလပ္စ္ပိုက္ကို ဆက္သည့္ ေကာ္မ်ားမွာ ေရထိလို႔မရ။ ေရထိလွ်င္ ေကာ္ကမခဲ။ တစ္ေန႔တြင္ ခုနေျပာခဲ့သည့္ ပိုက္ႀကီး ေရစိမ့္ပါသည္။ ပုိက္ႀကီးမွာ Jurong Island ရိွ စက္ရံုမ်ားသို႔ အေအးခံေရပို႔ေပးေသာ Cooling Water Supply လိုင္းျဖစ္၏။ SUT က ပင္လယ္ေရကို ပန္႔ႀကီးမ်ားျဖင့္စုပ္ယူၿပီး ထိုစက္ရံုမ်ားသို႔ ပင္လယ္ေရ ေရာင္းစားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စက္ရံုမ်ားမွာ ၂၄ နာရီလည္ ေနသည္ျဖစ္ရာ သည္ေရမ်ားကို ရပ္လိုက္လို႔မရ။ ရပ္လိုက္လွ်င္ စက္ရံုမ်ားရပ္သြားမည္ျဖစ္သျဖင့္ တစ္ေန႔လွ်င္ မည္မွ်ဆံုးရံႈး မည္ဆိုသည္ကို သူတို႔က တြက္ၿပီးသားျဖစ္သည္။ 
            ေရစိမ့္သည့္ေနရာလည္း ၾကည့္လိုက္ဦး။ ပိုက္အထိုင္တည့္တည့္မွ စိမ့္ထြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ပိုက္ႀကီးကို သံျပားျဖင့္ လုပ္ထားသည့္ ပိုက္အထိုင္ျဖင့္ဖမ္းထားသည္။ ပိုက္အထိုင္သံျပားႏွင့္ ပိုက္ၾကားတြင္ ပိုက္မနာေစရန္ ရာဘာျပားခံထားသည္။ ထိုရာဘာျပားၾကားမွ ေရမ်ားစိမ့္ထြက္လာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုိင္း မည္ကဲ့သို႔ျပင္မည္နည္း အရပ္လူႀကီးတို႔။
            ေရစိမ့္သည္ကို ပိတ္ရန္မွာ ေရယိုေနေသာအေပါက္ကို ပိတ္ႏိုင္မွ ျဖစ္မည္။ အထဲတြင္ ေရမ်ားေျပးေနေသာ လူတစ္ရပ္ ခန္႔ ထိုပိုက္ႀကီးကို ဖမ္းထားသည့္ ဗ်က္တစ္ေပရိွ ပိုက္အထိုင္သံျပားၾကားမွ ေရေပါက္ကို ဖာဘို႔ဆိုသည္မွာ သိၾကားမင္း ဦးမာဃ၏ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးကို တက္ဆဲြဘို႔ကမွ လြယ္လိမ့္ဦးမည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ဖုိက္ဘာပိုက္ႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ဘာအေတြ႔အႀကံဳမွ ရိွေသးတာမဟုတ္။ ခုမွ လက္သင္လုပ္ခါစ။
            သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔မန္ေနဂ်ာ Derrick ကိုယ္တိုင္လုိက္လာကာ သူ႔ဟာသူ ေက်ာက္စက္တိုက္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေကာ္ေဖ်ာ္ခိုင္းကာ ေရစိမ့္သည့္ေနရာပတ္၀န္းက်င္ကို ေကာ္မ်ားအတင္းသုတ္။ ေနာက္ၿပီး heating gun ျဖင့္ အတင္းအပူေပး သည္။ heating gun ကေခါင္းအေျခာက္ခံသည့္ heater ႏွင့္ဆင္သည္။ သူက ပိုၿပီးပူသည္။ ၀ပ္အနည္းအမ်ားကိုလိုက္ၿပီး ၀ပ္ ၅၀၀၊ ၇၅၀၊ ၁၀၀၀ စသျဖင့္ အစားစား ရိွသည္။
ဤသည္မွာ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ကိစၥ ျဖစ္၏။ ေကာ္မ်ားမွာ ပူေသာေနရာက ခဲသြားၿပီး ေရထိေသာေနရာက မခဲဘဲ ေရလမ္း ေၾကာင္းျဖစ္ေနသည္။ ျပန္ၿပီး ေက်ာက္စက္တိုက္လိုက္၊ ေကာ္သုတ္လိုက္၊ အပူေပးလိုက္ လုပ္လိုက္ၾကသည္မွာ တစ္ညလံုး လိုလိုျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မေအာင္ျမင္ပါ။ ဤကိစၥ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အေတာ္ဦးေဏွာက္စားခဲ့ၾကသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ကား SUT ႏွင့္ အက်ိဳးေပးလွ၏။ လုပ္ရသမွ် အလုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ SUT ႏွင့္တစ္နည္းမဟုတ္၊ တစ္နည္း ပတ္သက္ေနသည္။ ထမင္းစားေတာ့ ပိုက္စင္ (pipe rack) မ်ားေအာက္တြင္စားရသည္။ နားေတာ့လည္း သည္ ပိုက္စင္မ်ားေအာက္တြင္ပင္ ျဖစ္၏။ ဘာမွတျခား စားစရာ၊ေသာက္စရာမရိွ။ SUT ပင္မရံုး အေဆာက္အဦတြင္ေတာ့ ေခါက္ဆဲြ ေျခာက္၊ အေအးဗူး၊ သၾကားလံုးထုပ္ စသည္မ်ားေရာင္းေသာ စက္တစ္လံုးရိွသည္။ ပိုက္ဆံထည့္ကာ ၀ယ္ႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တစ္ခါမွ ၀ယ္မစားဖူးပါ။
            လုပ္ရတာေတာ့ နားေအးပါးေအးရိွပါသည္။ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ စီမံခန္႔ခဲြၿပီး စိုက္ႀကိဳက္လုပ္ရ သည့္အတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာသည္။ သို႔ေသာ္လဲေလ အလုပ္မွန္သမွ် မည္သည့္အလုပ္သည္ စင္းလံုးေခ်ာရိွပါသနည္း။ ျပႆနာကေတာ့ အနည္းႏွင့္အမ်ားရိွစျမဲေပါ့။ သို႔ေသာ္ သည္ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္မွ အစြမ္းအစဆိုတာ ရိွလာမည္။
            တစ္ခါေတာ့ အေအးခံေရလိုင္းမွ ေရထုတ္ေသာ ၂၄ လက္မပိုက္ႀကီးမ်ားကို လဲရသည္။ လက္ရိွသံပိုက္ကို ဖိုက္ဘာပိုက္ႏွင့္ အစားထိုးျခင္းျဖစ္၏။ စက္ရံုမွထုတ္လႊတ္လိုက္ေသာ ေရပူမ်ားကို heat exchanger ႀကီးမ်ားထဲတြင္ ေရေအးျဖင့္ အေအးခံသည္။ စက္ရံုမွလာေသာ ေရပူမ်ားက ေရခ်ိဳျဖစ္၏။ ထိုေရကို heat exchanger အတြင္းရွိ ပိုက္မ်ားတြင္ လွည့္ပတ္စီးေစၿပီး ပင္လယ္ေရေအးျဖင့္ အေအးခံျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ေရခ်ိဳမ်ားက ေအးသြားၿပီး ပင္လယ္ေရမ်ားက ေရခ်ိဳမွ အပူကိုစုပ္ယူကာ ပူလာသည္။ ထိုပင္လယ္ေရပူမ်ားကို ပင္လယ္အတြင္းျပန္စြန္႔ထုတ္ပစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ထို ပင္လယ္ေရပူထုတ္ပိုက္မ်ားကို လဲရျခင္းျဖစ္သည္။
            ပိုက္မ်ားမွာ အင္ဒိုနီးရွားတြင္လုပ္ေသာ ဖိုက္ဘာပိုက္မ်ားျဖစ္သည္။ ရံုးကမည္မွ်ခ်ာတူးလန္သနည္းဆိုလွ်င္ ကြ်န္ေတာ့္ မွာ သည္ပိုက္မ်ားကို လဲရမည္ဆိုတာပဲ သိသည္။ ပိုက္မ်ား မည္သည့္ေန႔ရက္တြင္ ေရာက္လာမည္၊ မည္ကဲ့သို႔ဆင္မည္ စသည္မ်ားကို ဘာမွ မသိရ။ ပိုက္မ်ားတကယ္ေရာက္လာၿပီဆုိေတာ့ ျပႆနာတက္ေတာ့သည္။ ပိုက္ႀကီးမ်ားမွာ ဆင္ၿပီးသား၊ ကြန္တိန္နာႏွင့္လာျခင္းျဖစ္ရာ ပိုက္ကႀကီးလည္းႀကီး၊ ရွည္လည္းရွည္။ သည္ပိုက္မ်ားကို ကြန္တိန္နာအတြင္းမွ မည္သို႔ထုတ္ မည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ့္မွာက ဘာလက္နက္ကိရိယာမွ ရွိတာမဟုတ္။ အလုပ္သမားပင္လွ်င္ ၃ ေယာက္သာရိွသည္။
            ေနာက္ၿပီး ကြန္တိန္နာႀကီးကို သည္အတိုင္းထားခဲ့လို႔ရတာမဟုတ္။ သူတို႔က ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္မလာခ်င္။ တစ္ခါ ထည္း ျပန္သယ္သြားခ်င္သည္။ ေနာက္ၿပီးေရာက္လာတာက အလုပ္သိမ္းခါနီး ညေန ၄ နာရီေလာက္။
            ေတာ္ပါေသး၏။ ကြ်န္ေတာ္က ဟိုဟိုသည္သည္ေလွ်ာက္သြားရင္း မ်က္စိကစားထားမိသျဖင့္ SUT အေပါက္၀နား တြင္ရပ္ထားေသာ ေလာ္ရီကရိန္းႀကီးကို သြားသတိရသည္။ သည္ေတာ့ သည္ေလာ္ရီကရိန္းႀကီး မျပန္ပါေစႏွင့္ဦးဟု ဆုေတာင္းကာ ဒေရာေသာပါး သုတ္ေျခတင္ရ၏။ ရံုးကိုလည္းလွမ္းဖံုးဆက္ကာ ကြန္တိန္နာေရာက္ေနၿပီ ဆိုသည့္အေၾကာင္း၊ ပိုက္ႀကီးခ်ဘို႔ ေလာ္ရီကရိန္းငွားမွ ျဖစ္မည္ ဆုိသည့္အေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားလိုက္သည္။ Derrick က ကြ်န္ေတာ့္ကို ဘာမွ ႀကိဳအေၾကာင္းမၾကားထားသည့္အတြက္ စိတ္ဆိုး၏။ 
            ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ ကရိန္းဒရိုင္ဘာမွာ အလုပ္ၿပီးသျဖင့္ ျပန္ဘို႔ျပင္ေနၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သူ႔ကို ေတာင္း ေတာင္းပန္ပန္ႏွင့္ ပိုက္ဆံ ၅၀ ေပးၿပီး အတင္းေခၚခဲ့ကာ ပိုက္spool ႀကီးကို ခ်ရသည္။ နာရီ၀က္အတြင္း ေခ်ာေခ်ာေမာေမာႏွင့္ ၿပီးသြားသျဖင့္ အေတာ္ေလးေပ်ာ္သြားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ေပ်ာက္မွာစိုးသည့္အတြက္ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ား အိတ္ထဲတြင္ ထည့္ထားေလ့မရိွ။ အမ်ားဆံုး ၂၀၊ ၃၀ မွ်သာ ေဆာင္ထားေလ့ရိွပါသည္။ ထုိေန႔က်မွ ပိုက္ဆံ ၅၀ အိတ္ထဲရိွေနျခင္း အတြက္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေက်းဇူးတင္မိရသည္။ ႏို႔မို႔မလြယ္။
            ေနာက္ေန႔ ကရိန္းငွားၿပီး ထိုပိုက္ႀကီးမ်ားကို ဆင္ေတာ့ SUT မွ Safety လာကာ ဘယ္မလဲ Lifting Supervisor ဟု ေမး၏။ ဘယ္မလဲ JSA, ျပ ဟုဆို၏။ ဘယ္မလဲ rigger, signaller ဟု ေဟာက္၏။ အဲဗ်။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္သိမတံုး။ ဒါေတြ ကြ်န္ေတာ္က ခုမွလုပ္ဖူးတာ။ ပစၥည္းကို ကရိန္းႏွင့္မ, လွ်င္ lifting supervisor, signaller, rigger ေတြလုိသည္။ သူတို႔ certificate ေတြ safety ဌာနကို တင္ရသည္။ ေနာက္ၿပီး ပစၥည္းမ,ခြင့္ lifting permit တင္ရသည္ ဆို၏။ သည္စကား လံုးေတြကို ကြ်ႏ္ုပ္က အခု သူေျပာမွ ၾကားဖူးျခင္းျဖစ္သည္။ အႏို႔ အရင္က ဒါေတြ ေယာင္လို႔ေတာင္ လက္ႏွင့္တို႔ခဲ့ဖူးတာ မဟုတ္။ Union Alloy ေရာက္မွ လုပ္ဖူးျခင္းျဖစ္သည္။ သည္ဗဟုသုတ ဘာမွ မရိွ။ သည္ေတာ့ Safety ေကာင္၏ ဆဲတာကို ေကာင္းေကာင္းခံလိုက္ရသည္။ အဆဲခံလိုက္ရေတာ့မွ ေနာက္ေနာင္ ပစၥည္းမေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ သည္အရာမ်ားကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရမည္ ဆုိသည္ကို ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ရပါေတာ့၏။
            သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အေမေခါင္းႀကိမ္းခံၿပီး ရလာေသာ သင္ခန္းစာကို မိတ္ေဆြတို႔အား ျပန္လည္ ေ၀ငွပါအံ့။

(၂၉) ပစၥည္းမ်ားကို မ, ျခင္း အတြက္ေဆာင္ရြက္ရပံု (Preparation for Lifting)

            စင္ကာပူသည္ကား safety ကို အေလးထားေဆာင္ရြက္ေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္၏။ သူတို႔ေဆာင္ပုဒ္မွာ “There is no job so important that we cannot take time to work safely.” ျဖစ္သည္။ သုိ႔အတြက္ ဘာလုပ္လုပ္ကို safety ကို ဦးစားေပး လုပ္ရသည္။ အလုပ္မလုပ္မီ သူတို႔ေပးေသာ safety သင္တန္းမ်ားကို အလ်င္တက္ရသည္။ ထိုသင္တန္းက ထုတ္ေပးေသာ လက္မွတ္ရမွ အလုပ္စလုပ္လို႔ရသည္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ပါမစ္ (PTW – Permit To Work) တင္ရသည္။ ပါမစ္မရ မခ်င္း အလုပ္စလို႔မရ။ ပါမစ္မရိွဘဲ အလုပ္လုပ္လွ်င္ ကြိဳင္တက္သြားမည္။
            သည္ေတာ့ ပစၥည္းပစၥယမ်ားကို ကရိန္းႏွင့္မလိုလွ်င္ ေအာက္ပါစာရြက္စာတမ္းမ်ား ႏွင့္ လူမ်ား ရိွရမည္။
၁။ ကရိန္းအတြက္ valid LM Cert - သည္လက္မွတ္ကို MOM က ကရိန္းအားစစ္ေဆးၿပီး ထုတ္ေပးသည္။
၂။ ကရိန္းေမာင္းသူ ႏွင့္ သူ၏လက္မွတ္ - Crane operator (with certificate)
၃။ ပစၥည္းမ, မည့္ ႀကိဳးမ်ား၊ ကိရိယာမ်ား (lifting belts and equipments) ၏ စစ္ေဆးၿပီးေၾကာင္းလက္မွတ္
၄။ ပစၥည္းမ, ရာတြင္ ႀကီးၾကပ္မည့္သူ ႏွင့္ သူ၏လက္မွတ္ - Lifting Supervisor (and his certificate)
၅။ ပစၥည္းမ်ားကို ႀကိဳးခ်ည္မည့္သူ ႏွင့္ သူ၏လက္မွတ္ - Rigger (and his certificate)
၆။ ပစၥည္းမ, ရာတြင္ အခ်က္ျပမည့္သူ ႏွင့္ သူ၏လက္မွတ္ - Signaller (and his certificate)
၇။ ပစၥည္းမ, ရန္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ (PTW) - သည္ခြင့္ျပဳမိန္႔ကို Lifting Supervisor ကျပင္ၿပီး safety ဌာနသို႔တင္ရသည္။ Safety ဌာနက ခြင့္ျပဳ - ဟု ခ်ေပးလုိက္သည္။
            ႀကိဳးခ်ည္တာပဲ အဆန္းမွတ္လို႔ကြာ ဟု ကြ်န္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာလို႔ ေတြ႔ကရာလူ ေကာက္ကက္ခ်ည္လို႔မရ။ ႀကိဳးခ်ည္နည္းသင္တန္းတက္ထားေသာ လက္မွတ္ရႀကိဳးခ်ည္သူမွ ခ်ည္ခြင့္ရသည္။ သူ႔လက္မွတ္ကိုပါ တင္ျပရသည္။ ထို႔အတူ ပစၥည္းမ, ရာတြင္ အခ်က္ျပမည့္သူသည္လည္း ေတြ႔ကရာလူ ေကာက္ကက္ျပလို႔မရ။ လက္မွတ္ရ အခ်က္ျပသူ ျဖစ္ရမည္။ ထိုသူမ်ားတြင္ ေရာင္ျပန္အက်ႌ၀တ္ထားဘို႔လည္း လုိသည္။ ခေမာက္အေရာင္က အနီေရာင္ျဖစ္သည္။
            Lifting Permit တြင္ မ,မည့္ ၀န္အေလးခ်ိန္၊ ကရိန္းက ခ်ီမႏိုင္ေသာ ၀န္အား၊ ၀န္ကိုခ်ည္မည့္ႀကိဳးမ်ားက ခ်ီမႏိုင္ ေသာ ၀န္အား၊ ကရိန္းအမ်ိဳးအစား၊ စစ္ေဆးသည့္ေန႔ရက္၊ ၀န္ခ်ီမည့္ အျမင့္၊ ၀န္ကို မ,မည့္ အခ်င္း၀က္ စသည္တို႔ကို ေဖာ္ျပရ သည္။ ထို႔ျပင္ lifting supervisor လုပ္သူသည္ ေလတိုက္ႏံႈးကိုလည္း သတိထားရသည္။ ေလတိုက္ႏံႈးမည္မွ်ရိွလွ်င္ မ,ႏိုင္ေသာ ၀န္အားကို မည္မွ်ေလွ်ာ့ရမည္ စသည္တို႔ကို သိထားရန္လိုသည္။ ကရိန္းရပ္မည့္ ေျမျပင္အေနအထားကို စစ္ေဆးရန္ လုိသည္။
            ပစၥည္းမ, မည့္ဧရိယာကို စည္းခတ္ထားၿပီး မသက္ဆိုင္သူ မည္သူအားမွ် ၀င္ခြင့္မျပဳရ။ Danger, Lifting in Progress ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ ေထာင္ထားရမည္။ ပစၥည္းကိုမ, ထားစဥ္ ေအာက္သို႔ မည္သူ႔ကိုမွ အ၀င္မခံရ။ ၀န္ကိုထိန္းရန္ အနည္းဆံုး အထိန္းႀကိဳး (Tag line) တစ္ေခ်ာင္းခ်ည္ထားရမည္။ ပစၥည္းမ, ေနစဥ္အေတာအတြင္း lifting supervisor သည္ အနားတြင္ တစ္ခ်ိန္လံုးရိွေနရန္၊ ႀကီးၾကပ္ေနရန္လိုသည္။
            ပစၥည္းကိရိယာမ်ား၏ စစ္ေဆးၿပီးေၾကာင္း လက္မွတ္မ်ားသည္လည္း သက္တမ္းရိွလက္မွတ္မ်ားျဖစ္ရန္ လိုေသးသည္။ သည္လက္မွတ္က တစ္ႏွစ္သက္တမ္းပဲရိွသည္။ ႏွစ္စဥ္ အစစ္ေဆးခံကာ လက္မွတ္သက္တမ္းကို ျပန္တိုးရန္ လုိသည္။ ထိုမွ်သာမက ပစၥည္းမ, မည့္ ႀကိဳးမ်ား၊ ကိရိယာမ်ားသည္ ဒါဏ္ရာအနာတရ ရိွမရိွစစ္ေဆးၿပီးမွ သံုးရန္ ျဖစ္သည္။
            အျခား safety အေၾကာင္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာေနရာမ်ားတြင္ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ဆက္ပါဦးမည္။

ေအးၿငိမ္း
၃-၇-၂၀၁၁
Blk 134A, Kang Ching Road
#03-91
Singapore 619062

1 comment:

sabaikyi said...

မမိအသိတစ္ေယာက္က safety officer လုပ္ခ်င္လို႔အလုပ္ရွာေနတာ ဘယ္လိုလုပ္ရမွန္းမသိလို႔တဲ႔..။