မိတ်ဆွေတို့ ကျေးဇူးနဲ့ အိန္ဒြာရဲ့ “အချစ်၏ ပဉ္စငါးပါး” ကို ဖတ်ရ . . .
ကောင်းလိုက်တာ ဝတ္ထုတိုလေးတွေက . . .
အဲလေ - စာရေးသူက ကဗျာဆရာမဆိုတော့လည်း စာလေးတွေက နုလို့ရွ . . .
သူ့ဝတ္ထုတွေက သာမန် သမားရိုးကျဝတ္ထုပုံစံတွေကနေ ခွဲထွက်လာ . . .
အဲဒီမှာ သာမန် သမားရိုးကျဝတ္ထုနဲ့တူတာဆိုလို့ တစ်ပုဒ်ပဲပါ . . .
အဲဒါက “အချစ်၏ ပဉ္စငါးပါး” . . .
ဇာတ်လမ်းကတော့ သိပ်မဆန်းလှတဲ့ လူ့လောကမှာ ဖြစ်လေ့ဖြစ်ထရှိတဲ့ ဇာတ်လမ်းလေးတစ်ပုဒ်ပါ . . .
သိက္ခာသမာဓိရှိလှပါတယ်ဆိုတဲ့ လူကြီးလူကောင်းတစ်ယောက်ရဲ့ ဖောက်ပြန်မှု . . .
ဒါပေမယ့် တင်ပြပုံလေးကောင်းတော့ ဝတ္ထုလေးကကောင်း . . .
စုစုပေါင်း ဝတ္ထုတို ငါးပုဒ် . . .
ကျန်တဲ့လေးပုဒ်က မြန်မာဝတ္ထုနဲ့ သိပ်မတူ . . .
အနောက်တိုင်းဝတ္ထုကို မြန်မာပြန်ထားသလိုလို . . .
နောက်ပြီး သူ့ဝတ္ထုလေးတွေက ဝတ္ထုနဲ့မတူ . . .
ရသစာတမ်းလေးတွေလို . . .
ဒါပေမယ့် ရသစာတမ်းတော့လည်း မဟုတ်ပြန် . . .
အဲဒီ ၅ ပုဒ်ထဲမှာ . . .
ဘယ်ဟာကို အကြိုက်ဆုံးလဲလို့ မေးလာခဲ့ရင်တော့ . . .
“ကိုယ့်ကိုယ်ကို တစ်ထစ်ချင်းနင်းပြီး ဆင်း” ကို ပြရပါလိမ့်မယ် . . .
ဘာကြောင့်ကြိုက်တာလဲ . . .
ဟင့်အင်း . . .
ပန်းချီကားတစ်ချပ်ကိုကြိုက်တယ် . . .
စာတစ်ပုဒ်ကိုကြိုက်တယ်ဆိုတာကို . . .
ဘာကြောင့်ကြိုက်တာလဲ လာမမေးပါနဲ့ . . .
ကြိုက်လို့ကြိုက်တာပါ . . .
ဒုတိယတစ်ပုဒ်က . . .
“ငါ့ကို တင်ဆောင်မောင်းနှင်လာတဲ့ အသက်ဓာတ်”
အဲဒါလေးကို ကြိုက်တယ် . . .
နောက်ထပ် အစဉ်လိုက်ပြရရင် . . .
“ဘုရားသခင်ရဲ့ အကျအပေါက် အမှားအယွင်း”
“အဲဒီနေ့ မတိုင်ခင် တစ်ရက်”
ငှယ် . . .
စာအုပ်နာမည်ပေးထားတဲ့ “အချစ်၏ပဉ္စငါးပါး” က နောက်ဆုံးဖြစ်နေပါ့လား . . .
ဟိ . . .
အဲဒါတော့ တတ်နိုင်ပု . . .
အနို့ ကိုယ်ကြိုက်တာ ကိုယ်ပြောတာကိုး . . .
နောက်ပြီး သူ့ဝတ္ထုလေးတွေရဲ့ အပိုင်းအစလေးတွေက ကဗျာဖတ်နေရသလိုမျိုး . . .
စကားလုံးလေးတွေ ရွေးသီထားပုံကလည်း ချစ်စရာ . . .
ပမာ . . .
ဆောင်းဦးပေါက်လာတိုင်း ထူးဆန်းသော အရောင်အသွေးတို့ ခြယ်သပြီး တစိမ့်စိမ့်ကြွေနေတတ်သည့် ဒီသစ်ပင်၊ ဒီသစ်ရွက်တွေ . . .
ဤတွင် သစ်ရွက်ကလေးတွေ ကြွေနေသည်မှာ ဗြုန်းကနဲ ဒိုင်းကနဲ ရုတ်တရက် ကြွေကျလာတာမဟုတ် . . .
တစိမ့်စိမ့်ကြွေ . . .
လှလိုက်တာ . . .
နောက်ပြီးတော့ . . .
တစ်နေ့ချင်း အိုမင်းခြင်းကို နည်းနည်းချင်းစီ လက်ခံထား . . . ဆိုသည့် အသုံးလေးကလည်း သဘောကျစရာကောင်း . . .
နောက်ပြီး . . .
နုပျိုလတ်ဆတ်သလောက် ပူနွေးရိုင်းရင့်သည့်သွေးတို့က သွေးကြောအနှံ့ တဒီးဒီးလှည့်လည်နေ . . .
သူမနှင့်ကောင်လေး အတူတူရှိနေချိန်ကို ရတတ်သရွေ့ သဲ့ယူခြင်းသက်သက်၊
သူမချည်းထီးထီး အချိန်တွေကို ရတတ်သရွေ့ ဖဲ့ထုတ်ပစ်ချင်ခြင်း သက်သက် . . .
နောက်တစ်ခု . . .
ဝိဘစ္ဆရသကို ဖော်ကျူးထားပုံလေး ကြည့်လိုက်ပါအုံး . . .
သူမဆီက တလှိုင်လှိုင်ရနေသည့် ညစ်ထေးချွဲပျစ်လွန်းပြီး စေးထန်းထန်းနိုင်လှသည့် ကိုယ်သင်းနံ့ . . .
ဝေါ့ . . .
ဖတ်ရတာနဲ့ပင် အံချင်စရာကောင်း . . .
ကိုယ်သင်းနံ့လို့တော့ မလုပ်လိုက်ပါနဲ့ကွယ် ဟိ . . .
နောက်ပြီး . . .
“ချက်ချင်းကြီး ဘဝက လှုပ်လှုပ်ခတ်ခတ်ဖြစ်လာတယ်။ စီစီညံညံဖြစ်သွားတယ်။ သွက်သွက်လက်လက် ဖြစ်နေတယ်။ လင်းလင်းချင်းချင်း ရှိလာတယ်။ ထားစရာနေရာတစ်ခု ရှိသလို ခံစားလာရတယ်။ ဘဝကို ထားစရာမရှိ ဖြစ်ခဲ့ဖူးသူကပဲ ဒီစကားကို နားလည်လိမ့်မယ်။”
အဲဒီမှာ - ခပ်သွက်သွက်ရေးခြယ်ပြသွားတာက -
လှုပ်လှုပ်ခတ်ခတ်၊ စီစီညံညံ၊ သွက်သွက်လက်လက်၊ လင်းလင်းချင်းချင်း . . .
မဆီနဲ့မဆိုင် ဆရာတော်ဦးဩဘာသာရဲ့ စေတမုဆိုး လမ်းညွှန်ခမ်းတောင် သွားသတိရ . . .
ဒီမှာ “ဘဝကို ထားစရာမရှိ ဖြစ်ခဲ့ဖူးသူ” ဆိုတာလေး . . .
မိတ်ဆွေတို့ရော ‘ဘဝကို ထားစရာမရှိ’ ဖြစ်ခဲ့ဖူးပါသလား . . .
ကိုယ့်အတွက်ကတော့ တကယ့်ကို စကားလုံး အသစ်စက်စက် . . .
ဖတ်ပြီးတော့ ‘ဘဝကို ထားစရာမရှိ’ ဆိုတာ ဘာပါလိမ့် . . .
တွေးနေမိ . . .
နောက်ပြီးတော့ . . .
“သေနေတဲ့နာရီတွေထဲကနေ ပြန်လည်နိုးထလာပြီ . . .”
လှတယ်နော် . . .
စာအုပ်လေးက ပါးပါးလေး . . .
ဝတ္ထုလေးတွေကလည်း တိုတိုလေး . . .
ဒါပေမယ့် . . .
ရသအပြည့်ပေးနိုင်တဲ့ စာအုပ်ကောင်းတစ်ခု ဖြစ်ပါကြောင်း . . .
ကျေးဇူးတင်ပါတယ်
အေးငြိမ်း
၂၅ ဇန္နဝါရီလ၊ ၂၀၂၄
No comments:
Post a Comment