(၁)
ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္သည္
ျမန္မာစကားပံုတြင္
ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္သည္ ဟူေသာစကားသည္ ရိွ၏။
အမွန္ဆို
သည္စကားပံု ဘယ္ကဆင္းသက္လာသည္၊ တရားမင္သည္ ဆိုျခင္းမွာ အဘယ္ျဖစ္သည္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေရေရရာရာ
မသိပါ။ သုိ႔ေသာ္ လူပုဂၢိဳလ္အခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈရိွပါက
ေျပာရဆိုရ၊ လုပ္ရကိုင္ရ အလြန္ အဆင္ ေျပသည္ ဟု ဆုိလိုေၾကာင္းေတာ့ သိပါသည္။
အခ်င္းခ်င္း
ခင္မင္ရင္းႏွီးတာ ေကာင္းေသာ္လည္း ပုဂၢိဳလ္ခင္လို႔ တရားမင္ျခင္းကိုမူ ေနရာတကာ ေကာင္းလွသည္ဟု
ကြ်ႏု္ပ္က ေတာ့ မျမင္မိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လူတို႔သည္ လူသာျဖစ္၍ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈကို
အခြင့္ေကာင္းယူကာ မတရားမႈတို႔ ျဖစ္လာ တတ္သည္။
ဥပမာ
- (ဥပမာသည္ ဥပမာသာျဖစ္၍ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ရည္ညႊန္းသည္ဟု မယူဆၾကေစလို။) တင္ဒါေခၚသည္
ဆိုၾကပါစုိ႔။
တင္ဒါတင္သြင္းလာသူ
မ်ားစြာတို႔အနက္ မိမိႏွင့္ အလြန္ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ တစ္ေယာက္လည္း ပါလာသည္ျဖစ္ေစ။ သူငယ္ခ်င္း၊
မင္း တို႔ေၾကျငာထားတဲ့ တင္ဒါကို ငါလည္းတစ္ေစာင္ တင္ထားတယ္ကြာ။ အဲဒါ က်ဳပ္က်က္လိေပးပါအံုး။
ဟာ - ျဖစ္ရမွာေပါ့ သူငယ္ခ်င္း ရာ၊ တျခားသူေတြမွတ္လို႔။
ဤသည္မွာ
ပုဂၢိဳလ္ခင္၍ တရားမင္လိုက္ရျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးပင္မဟုတ္ပါေလာ။ အကယ္၍သာ တင္ဒါေခၚသည့္အထဲတြင္
မိမိ သူငယ္ခ်င္းပါလာသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းကို ခ်ေပးလုိက္မည္ဆိုပါက တင္ဒါေခၚျခင္း၏ အႏွစ္သာရ
ေပ်ာက္မသြားပါသေလာ။
၂ဝ၁၅
ေရြးေကာက္ပဲြလုပ္မည္ဆိုေတာ့ ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မတီအတြက္ ဘယ္သူ႔ကို တာဝန္ေပးရမွန္းမသိ။
ေဟ့ေကာင္၊ မင္းက အေတြ႔အႀကံဳရိွတယ္။ မင္းလုပ္လိုက္ ဟု ေျပာသည္ဆို၏။ ဤသည္မွာလည္း ပုဂၢိဳလ္ခင္လို႔
တရားမင္ျခင္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဤသည္ကို
ေကာင္းလွသည္ဟု ကြ်ႏု္ပ္ကေတာ့ မယူဆပါ။
တရားသူႀကီးတို႔အဖို႔ဆိုလွ်င္
ပိုလို႔ေတာင္ ဆိုးေသးသည္။ မိမိႏွင့္မ်က္ႏွာနာေနသူ သို႔မဟုတ္ မိမိအေပၚ ေက်းဇူးျပဳခဲ့ဖူးသူႏွင့္
အျခား သူတစ္ဦးတို႔ တရားတေဘာင္ျဖစ္သည္ဆိုပါစို႔။ ထိုအမႈတြင္ အျခားသူက မွန္ေနသည္လည္း
ဆိုပါစို႔။ ထိုတရားသူႀကီးအတြက္ အေတာ့္ကို ေခါင္းကိုက္ရမည့္ကိစၥ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္
တရားသူႀကီးသည္ ဘယာဂတိ၊ ေမာဟာဂတိ ဟူသည့္ အဂတိ တရား ေလးပါးမွ ကင္းစင္စြာ အဆံုးအျဖတ္ေပးႏုိင္ပါမွ
တရားသူႀကီး ျဖစ္ေပမည္။ ပုဂၢိဳလ္ခင္လို႔ တရားမင္ကာ မိမိလူကို အႏုိင္ ေပးလုိက္ပါမူ ၎အား
တရားသူႀကီးဟု ေခၚႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္။ မတရားသူႀကီးသာ ျဖစ္ေပမည္။
(၂)
Competent Person
ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႔အစည္းတြင္
ပုဂၢိဳလ္ခင္၍ တရားမင္ျခင္းကိစၥမ်ားကို ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေတြ႔ႏုိင္၏။
တရားမမင္ရဘူးဟု
ကြ်ႏု္ပ္မဆိုလို။ သို႔ေသာ္ ေတာ္တည့္မွန္ကန္ဘို႔ေတာ့ လုိေပလိမ့္မည္။
အလုပ္တစ္ခုကို
တာဝန္ေပးသည့္အခါ တာဝန္ေပးခံရသူသည္ ထိုလုပ္ငန္းနယ္ပယ္၌ အမွန္တကယ္ တတ္သိနားလည္သူျဖစ္ရန္
အလြန္အေရးႀကီးလွ၏။ အဂၤလိပ္လုိေတာ့ competent person / professional ဟု ေခၚပါသည္။ Competent
person / Professional အေၾကာင္း ကြ်ႏု္ပ္ စာတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးသည္ထင္၏။ ျပန္ရွာၾကည့္ပါမည္။
မေရးရေသးလွ်င္ ေရးပါဦးမည္။
ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဆုိသည္မွာ
စာေတြ႔လက္ေတြ႔ ကြ်မ္းက်င္သူကို ဆိုလိုသည္။ ဗုဒၶဘာသာစာေပမ်ားတြင္မေတာ့ သုတာမယဉာဏ္၊
စိႏၱာမယဉာဏ္၊
ဘာဝနာမယဉာဏ္ ဟု သတ္မွတ္၏။
သုတာမယဉာဏ္ဆိုသည္မွာ
သူမ်ားေျပာတာ၊ စာအုပ္ထဲမွာေရးထားတာ စသည္တို႔မွရေသာ ဗဟုသုတကို ဆိုလို၏။
စိႏၱာမယဉာဏ္ဆိုသည္ကား
မိမိ၏ စိတ္ကူးျဖင့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္၍ရေသာ အသိဉာဏ္ျဖစ္၏။
ဘာဝနာမယဉာဏ္ဆိုသည္မွာ
လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ျခင္းမွရေသာ အသိဉာဏ္ကို ဆိုလို၏။
ေရွးလူႀကီးေတြကေတာ့
စာသိ ႏွင့္ ငါသိ ဟု ခပ္တိုတုိပင္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုၾက၏။
ငါသိ
အေရးႀကီးပံုအေၾကာင္းကိုလည္း ယခင္က ကြ်ႏု္ပ္ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေရးခဲ့ဖူးပါၿပီ။ အျခားမဟုတ္ပါ။
ျမတ္စြာဘုရား၏ညီေတာ္အာနႏၵာအေၾကာင္း
ျဖစ္၏။
ဘုရားမွလဲြ၍
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားအားလံုးကို ညီေတာ္အာနႏၵာေလာက္သိသူ ႏွစ္ေယာက္မရိွ။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္
တရားဘ႑ာထိန္း - ဓမၼဘ႑ာဂါရိက ဘဲြ႔ထူးကို ရရိွေတာ္မူသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏
တရားအားလံုးကို သိရံုမွ်ႏွင့္ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ကို မရေသး။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူသည့္တိုင္
ေသာတာပန္အဆင့္မွ်သာ ရိွေသးသည္။
ထုိ႔ေနာက္
ကုိယ္တိုင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္လုိက္ေတာ့မွ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ရတာျဖစ္၏။
ဤဥပမာတစ္ခုတည္းႏွင့္ပင္
စာေတြ႔ႏွင့္မလံုေလာက္။ လက္ေတြ႔အေရးႀကီးေၾကာင္း သိသာႏုိင္ပါၿပီ။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔ေရႊျပည္ႀကီးတြင္
စာေလးအနည္းအက်ဥ္းဖတ္ဖူးရံုႏွင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဟုတ္လွၿပီဟု ထင္ေနသူမ်ားသည္ ရိွ၏။
အကုန္လံုးကို သိမ္းႀကံဳးၿပီးေတာ့ ဝါးလံုးေခ်းသုတ္ ရမ္းတာမဟုတ္ပါ။ အခ်ဳိ႔အခ်ိဳ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုသာ
ဆိုလိုပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္သိေသာ ထိုသူမ်ားကေတာ့ နည္းနည္းလြန္ပါသည္။
အစိုးရအဖဲြ႔မွလူမ်ားက
၎တို႔ကို ဆရာႀကီးတင္လ်က္ ဘုရားတစ္ဆူ၊ ဂူတစ္လံုးကိုးကြယ္လိုက္သည့္အခါတြင္မေတာ့ ဝက္ကို
ခ်ိဳတပ္ေပးလုိက္သလို ျဖစ္သြားေလ၏။
ဤေနရာ၌
ပုဂၢိဳလ္ခင္၍ တရားမင္ျခင္းကား အလြန္ဆိုးေလသည္။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္
ပညာရွင္ပီသလိုလွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ တန္ဘိုးထားၾကရပါမည္။
အာဏာရိွသူမ်ားက
ေျမွာက္ပင့္ေပးလိုက္ရံုမွ်ႏွင့္ မိုးမျမင္ေလမျမင္ ျဖစ္သြားစရာအေၾကာင္း မရိွပါ။
ခင္မင္ရာ
ခင္မင္ေၾကာင္းႏွင့္ မိမိကို တာဝန္ေပးလာခဲ့လွ်င္ မိမိမလုပ္ႏိုင္ေသာ အလုပ္ျဖစ္က မလုပ္ႏုိင္ပါ/မလုပ္တတ္ပါဟု
ရိုးရိုး သားသား ျငင္းပယ္ႏုိင္ရပါမည္။
တတ္ေယာင္ကားလုပ္ျခင္းသည္
အလံုးစံု ပ်က္စီးေစ၏။
ၾကက္ဆူပင္မွ
ဒီဇယ္ထုတ္ျခင္း ဆိုသည္မွာ တတ္ေယာင္ကားမ်ား၏ လက္ခ်က္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
မသိသူက
မတတ္သူကုိခိုင္းျခင္း၏ ရလဒ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။
(တခ်ိဳ႔ကေတာ့
ဤသည္မွာ ယၾတာေခ်ျခင္းျဖစ္သည္ ဆို၏။ ၾကက္ဆူ ဆုိသည္မွာ စုၾကည္ ၏ ကက္ကင္းမဟုတ္ေလာ။ သို႔ေၾကာင့္
ၾကက္ဆူပင္မ်ား ႏိုင္ငံအႏွံ႔စိုက္ျခင္းျဖင့္ စုၾကည္ကို နံႏွိမ္ႏိုင္မည္ ဆုိ၏။ ဤသတင္းသာ
မွန္မည္ဆုိပါက ဤကဲ့သို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆရိွသူမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ တိုင္းျပည္တြင္ေနထိုင္ရေသာ
ကြ်ႏု္ပ္ကိုယ္ကြ်ႏ္ုပ္ အလြန္သနားမိမည္ ျဖစ္ေလသည္။)
လံုးဝမတတ္ေသးသူကို
သင္ေပးရတာလြယ္၏။
တတ္ေယာင္ကားမ်ားကို
သင္ေပးလို႔မရပါ။
အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေသာသူကို
အႏိႈးရခက္သလို ျဖစ္၏။
ဤေနရာတြင္
ဆရာႀကီးမင္းသိခၤ၏ အယူအဆကို ကြ်ႏု္ပ္အလြန္ႏွစ္သက္လွ၏။ မည္သည့္ဝတၳဳထဲတြင္ပါသည္ကို မမွတ္မိေတာ့ပါ။
ေက်ာင္းသားဘဝက
ဖတ္ဖူးခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။
သူက
တစ္ခုခုကို ေလ့လာသင္ယူေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ မိမိ၌ရိွသမွ် အကုန္လႊင့္ပစ္လိုက္ဘို႔ ေျပာပါသည္။
ငါ
ဘာမွမသိေသး ဟူေသာစိတ္ျဖင့္ သင္ယူရမည္။
ခြက္တစ္ခုခုထဲသို႔
ေရထည့္မည္ဆိုပါက ခြက္ထဲ၌ နဂိုအခံေရ ရိွေနပါက အျပည့္အဝမထည့္ႏိုင္။
ထုိ႔ေၾကာင့္
ေရအသစ္ကို အျပည့္အဝလိုခ်င္ပါက ခြက္ထဲမွရိွသမွ်ေရအားလံုးကို သြန္ထုတ္ပစ္ဘို႔လိုသည္။
သို႔မွ
ေရေကာင္းေရသန္႔ကို ခြက္ႏွင့္အျပည့္ ရမည္။
သူ႔သီအိုရီကား
အလြန္ရွင္းပါသည္။ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေလ့လာရာတြင္ ငါဘာမွမသိေသးဟု ခံယူကာ အူမေခ်းခါးမက်န္
ရသမွ် အကုန္သင္ယူေလ့လာဘို႔ ျဖစ္၏။ သို႔မွလည္း တကယ့္ပညာတတ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္ေလသည္။
ဆက္စပ္၍ေျပာရလွ်င္
ဆရာႀကီးက ပညာ၏တန္ဘိုးကို ပုဏၰားဘကြန္း ဝတၳဳထဲတြင္ ေက်ာက္တံုးေလးတစ္တံုးကို ေဟာင္ေနသည့္
ေခြး ႏွင့္ ဥပမာထားေျပာသြားပါသည္။ ရွာဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။
ယခုေတာ့
ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ေခတ္မ်ားေျပာင္းလာသကဲ့သို႔ ပညာရွင္မ်ားလည္း ထိုက္သင့္အားေလ်ာ္စြာ
ေပၚထြက္လာၿပီ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ တိုင္းျပည္အေျခအေနႏွင့္ ႏိႈင္းစာလွ်င္ အလြန္႔အလြန္ကို
နည္းပါးလွပါေသးသည္။ အထူးသျဖင့္ နယ္ပယ္ တစ္ခုတြင္ professional ေခၚရေလာက္ေအာင္ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္
တတ္ေျမာက္သူမ်ားကား လက္ခ်ိဳးလို႔ရသည့္ အေျခအေန တြင္ပင္ ရိွေနပါေသးသည္။ အခ်ိဳ႔ပညာရပ္မ်ားဆိုလွ်င္
လက္ခ်ိဳးေရရေလာက္ေအာင္ကို မရိွပါဟု ဆိုရမေလာက္ျဖစ္၏။
ဤအေျခအေနကပင္
ျမန္မာျပည္ကို ပုဂၢဳိလ္ခင္၍ တရားမင္ရန္ ဖန္တီးရန္အေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာပါေလေတာ့၏။
(၃)
မေယာင္သည့္ေနရာကို ဆီလူးၿပီး ေၾကာင္ကုိသာ အတင္းအၾကပ္ ေရခ်ိဳးေပးေနသည့္ တိုင္းျပည္
ကြ်ႏု္ပ္တို႔ဆီတြင္
တုိင္းျပည္အတြက္လည္း အက်ိဳးမရိွ၊ အမ်ားျပည္သူတို႔အတြက္လည္း အက်ိဳးမရိွ၊ ကိုယ့္အတြက္လည္း
အက်ိဳးမရိွ၊ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ အက်ိဳးမရိွဘဲ ပိုက္ဆံမ်ားကို ဘီလ်ံႏွင့္ခ်ီကာ ဘံုးေဘာလေအာ
ျဖဳန္းပစ္ခဲ့ၾကသည္ကို ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား တြင္ ေတြ႔ႏုိင္ေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္ ဥပမာ မျပေတာ့ပါ။
ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚတြင္ ဗလပြ ထလွ်က္ရိွ၏။
တကယ္အေရးႀကီးသည့္
အလုပ္မ်ား လုပ္ဘို႔က်ေတာ့ ပိုက္ဆံမရိွဟု ဆုိ၏။ မဆိုင္သူမ်ားကို အလကားမတ္တင္း လုပ္ခိုင္းခ်င္ၾက
ေလ၏။ (ကြ်ႏု္ပ္ ISO 45001 စာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ေပးသည့္အေၾကာင္းကို ေျပာတာမဟုတ္ပါ။ အဲသဟာကေတာ့
ကုိယ္လုပ္ခ်င္ လို႔ လုပ္ေပးတာသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ထပ္လည္း ISO 14001, 9001 စာအုပ္မ်ားကိုလည္း
ဘာသာျပန္ပါဦးမည္။ ပိုက္ဆံ အတြက္ မဟုတ္ပါ။ ဘယ္သူကမွ ခိုင္းလို႔လည္း မဟုတ္ပါ။ ကြ်ႏု္ပ္လုပ္ခ်င္လို႔
လုပ္တာသာျဖစ္ပါသည္။) (အဲေလ၊ အဲဒါေတြ လုပ္ဖို႔ အတြက္လည္း ပိုက္ဆံမရိွ ဆို၏။ အံ့ၾသဘ။)
ကြ်ႏု္ပ္ဘာသာျပန္သကဲ့သို႔
ကုိယ့္ေစတနာႏွင့္ကိုယ္ လုပ္ေပးတာကလဲြလို႔ ဘာတစ္ျပားမွမေပးဘဲ တိုင္းျပည္အတြက္ဆိုကာ အလကားမတ္တင္း
ခိုင္းသည့္ကိစၥမ်ိဳးကိုမူ ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ လားလားမွ သေဘာမတူပါ။ လူအားလံုးသည္ ကိုယ့္
စားဝတ္ေနေရး အတြက္ (အီၾကာေကြး၏) ဖြတ္ကလိဒဂၤါးမ်ားရဘို႔လည္း အလုပ္လုပ္ေနရေသးသည္ျဖစ္ရာ
သည္ကိစၥမ်ားကို ဘယ့္ႏွာလုပ္ အခ်ိန္ ေပးလုပ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။
ေနာက္ၿပီး
ကိုယ့္အလုပ္ႏွင့္ကိုယ္မို႔လို႔ သူရို႔ခိုင္းထားသည္မ်ားကို စိတ္ကူးရမွ သို႔မဟုတ္ အလုပ္အားသည့္အခ်ိန္က်မွ
ထ လုပ္ရ သည္ျဖစ္ရာ မည္ကဲ့သို႔သာလွ်င္ ကြာလတီပေရာဒတ္ ရႏုိင္ပါမည္နည္း။
အေရးႀကီးသည့္အလုပ္တစ္ခုကို
လုပ္သည္ဆိုရာ၌ ဘာမွ မလုပ္ဘဲ သည္အလုပ္ကိုသာလွ်င္ ေဇာက္ခ်၊ စိတ္ႏွစ္ကာ လုပ္ရတာ ျဖစ္ေလသည္။
ကြ်ႏု္ပ္ စာအုပ္မ်ားေရးသည့္အခါတြင္လည္း ေန႔ခင္းတြင္ အလုပ္လုပ္၍ ညဘက္ေရာက္သည့္အခါ မည္သည့္ကိစၥမွ
ေခါင္းထဲ အေရာက္မခံဘဲ သည္အထဲ စိတ္ေရာကိုယ္ပါႏွစ္၍လုပ္တာ ျဖစ္ပါသည္။ တခါတေလ စာေရးရတာပ်င္းလာလွ်င္
ရုပ္ရွင္ ၾကည့္ပါသည္။
အစိုးဌာနကလူေတြကိုလည္း
အျပစ္တင္လို႔ မျဖစ္ျပန္။
သူတုိ႔မွာလည္း
သူတို႔ျပႆနာႏွင့္ သူတို႔ျဖစ္၏။
ဘတ္ဂ်က္ဆိုသည့္အရာမွာ
ေကာင္းကင္ဘံုက ခ်ေပးမွ ရတာဆိုေတာ့ သူ႔အဆင့္ႏွင့္ေတာင္ (လူလံုးလွေစရန္) မည္ကဲ့သို႔ အႀကံအဖန္လုပ္ေနရေၾကာင္း
ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ရင္းႏွီးသည့္ အရာရိွႀကီးတစ္ေယာက္ ေျပာတာ စိတ္မေကာင္းစြာ ၾကားခဲ့ရပါသည္။
သူ႔၌ သူ႔႒ာနအတြက္ idea ေကာင္းေကာင္းမ်ား ရိွသည့္တိုင္၊ သူလုပ္ေပးခ်င္သည့္တိုင္ ဘတ္ဂ်က္အေျခအေနေၾကာင့္
သည္အတိုင္း လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရေၾကာင္းမ်ား ၾကားသည့္အခါ ကြ်ႏု္ပ္ အေတာ္စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိ၏။
လိုအပ္သည့္ေနရာမ်ား၌မသံုးဘဲ
မလိုအပ္သည့္ ေၾကာင္ကိုေရခ်ိဳးျခင္းကိစၥမ်ားအတြက္ ပိုက္ဆံမ်ားျဖဳန္းတီးျခင္းကိုမူ ရင္နာမိပါသည္။
သို႔ေသာ္ သည္ကိစၥမွာ ကြ်ႏု္ပ္ဘာမွ တတ္ႏိုင္သည့္ကိစၥမဟုတ္၍ ရင္နာရံုမွ်သာ တတ္ႏိုင္ပါသည္။
ကြ်ႏု္ပ္ကို္ယ္တုိင္ပင္လွ်င္
အစိုးရဝန္ထမ္းမလုပ္ႏိုင္ေတာ့၍ ထြက္လာသည့္ေနာက္ ဝန္ထမ္းလုပ္ေနသည့္သူမ်ားကို အျပစ္မတင္မိ
ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားရပါသည္။ ဤသည့္အေတြးအေခၚမ်ိဳးကို ေမြးျမဴေပးသည့္ ဆရာဦးေနမ်ိဳးေမာင္ကိုလည္း
အလြန္ေက်းဇူး တင္ရပါ၏။
ဤသည့္အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကပင္
ပုဂၢိဳလ္ခင္၍ တရားမင္ရန္ ဖန္တီးလာျခင္း အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
မိမိတို႔ဌာနတြင္
ဘတ္ဂ်က္မရိွေလေတာ့ ကိုယ္လုပ္ခ်င္သည့္ကိစၥမ်ားကို ပုဂၢိဳလ္ေရးရင္းႏွီးမႈအရ ဟုိလူ႔လုပ္ေေပးပါအံုး၊
ဒီလူ႔ လုပ္ေပးပါအံုး အပူကပ္ရ၏။ သူတို႔ကိုလုပ္ခုိင္းၿပီဆိုမွေတာ့ မ်က္ႏွာနာျခင္းတည္းဟူေသာ
တရားသည္လည္း အလိုလို ကပ္ပါလာေလေတာ့၏။ ထိုအခါ . . ထါအခို . . ထိုအခါ . . .
ထို႔ေၾကာင့္
ပုဂၢိဳလ္ခင္၍ တရားမင္ျခင္းမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ၾကေစရန္ တုိင္းျပည္၏ ဘတ္ဂ်က္မ်ားကို
အက်ိဳးရိွမည့္ေနရာမ်ားတြင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးစဲြၾကပါရန္ အမတ္မင္းမ်ားကိုလည္း ကြ်ႏု္ပ္က
ေမတၱာရပ္ခံပါ၏။
အစိုးရအရာရိွမင္းမ်ားအားလည္း
ေၾကာင္ေရခ်ိဳးသည့္အလုပ္မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ကာ တကယ္ အလုပ္ျဖစ္မည့္၊ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ိဳးရိွမည့္အလုပ္မ်ားကို
လုပ္ၾကပါရန္လည္း ေမတၱာရပ္ခံပါ၏။
ေရးစရာအေၾကာင္းတစ္ခုေပၚလာ၍
ေရးလုိက္ရျပန္ပါ၏။
ကြ်ႏု္ပ္
ဘာဆုိလုိသည္ကို သက္ဆိုင္သူမ်ား သိပါလိမ့္မည္။
ကြ်ႏု္ပ္ေရးတာ
သင္တို႔ကို ျပစ္တင္ေျပာဆိုလို၍ မဟုတ္။ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္သည္မ်ားကို ေျပာျခင္းမွ်သာ
ျဖစ္ေၾကာင္း အသင္တို႔ နားလည္ေပးလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္လက္ေညာင္းခံေရးရက်ိဳးနပ္ပါၿပီ။
လက္နက္ကိုင္အခ်င္းခ်င္း
ေလာင္ခ်ာပစ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း
၁၇
ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၉
No comments:
Post a Comment