(၁) ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ သူတို႔ညီေနာင္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္
ေဖ့စ္ဘုတ္မိတ္ေဆြမ်ား
ေကာင္းမႈျဖင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ "သူတို႔ညီေနာင္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္"
ကို ဖတ္ရပါသည္။ သည္ရသစာတမ္းေလးကို ယခင္က ကြ်န္ေတာ္တစ္ခါမွ မဖတ္ဖူးေသး။ အဲေလ ၾကားေတာင္မွ
မၾကားဖူးပါ။
ယခု သည္စာကေလးကိုဖတ္ရေတာ့
ဆရာ့ကို နဂိုရိွရင္းစဲြထက္ပိုၿပီး အလြန္ေလးစားခ်စ္ခင္သြားမိရပါ၏။
ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ။
သည္ ကံရာဇာႀကီး၊ ကံရာဇာငယ္ ဇာတ္လမ္းသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမႈ အသိုင္း အဝုိင္းကို
အနည္းႏွင့္အမ်ား ရိုက္ခတ္ခဲ့၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားဘဝကတည္းက ကံရာဇာငယ္ ဘုရင္ျဖစ္ရျခင္းကို
လက္မခံခဲ့ ၾကပါ။ ဒီလိုတစ္ပဲြစားဉာဏ္သမားေတြကို ေနရာေပးခဲ့လို႔ ငါတို႔တိုင္းျပည္ႀကီး
ဒီလုိျဖစ္ေနတာဟု ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကဖူးပါသည္။
သည္စာတမ္းတြင္ ဆရာက အဘယ္ေၾကာင့္ ကံရာဇာငယ္ကုိ အႏိုင္ေပးရဘိသနည္း ဟု
ေစာေၾကာထား၏။
ကံရာဇာငယ္၏ မ႑ပ္မွာ ပီဘိ တစ္ပဲြထိုးမ႑ပ္သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုမွ သံုးလို႔စားလို႔မရေၾကာင္း
လူတုိင္းသိ၏။
အႏိုင္ေပးလိုက္ေသာ ဝန္ႀကီးမ်ားသည္ သည္ သံုးစားမရေသာ မ႑ပ္ကိုထိုးခဲ့သည့္
ကံရာဇာငယ္ကို ေဘာက္မဲ့ေၾကာင့္ အႏုိင္ေပးရသနည္း။
ျပည္သူမ်ားကေရာ ကံရာဇာငယ္ကို အႏုိင္ေပးလိုက္ျခင္းအတြက္ ဝိုင္းဝန္း မကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကဖူးလား။
ကံရာဇာႀကီးကုိယ္တိုင္ကေရာ ကံရာဇာငယ္အား အႏိုင္ေပးျခင္းကို အဘယ္ေၾကာင့္
မျငင္းဆိုဘဲ အသာေလး ေရငံုႏႈတ္ပိတ္၊ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရဘိသနည္း။
ထိုၿပိဳင္ပဲြ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ မည္သို႔ေသာ မသမာမႈမ်ား ရိွေနသနည္း။ ကံရာဇာငယ္သည္
လက္နက္ႏွင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ထား၍ေလာ စသျဖင့္ ဆရာက ေမးခြန္းမ်ား ထုတ္ထား၏။
(၂) ၂၁ ရာစု ကံရာဇာငယ္မ်ား
ကံရာဇာႀကီး ကံရာဇာငယ္ဇာတ္လမ္းမွာ ျမန္မာျပည္ တည္ဦးစက ျဖစ္၏။ ယခင္ကျဖစ္ခဲ့တာေတြ
ထားလုိက္ပါ။ ၿပီးခဲ့တာေတြ ၿပီးခဲ့ၿပီမို႔ လုပ္ခ်င္သည့္တိုင္ ဘာမွလုပ္မရေတာ့။
သုိ႔ေသာ္ ထူးဆန္းလွသည္မွာ ယခုေခတ္တိုင္ ကံရာဇာငယ္လုိလူမ်ိဳးမ်ား ေနရာရေနၾကေပေလေသး၏။
ကံရာဇာငယ္လုိလူမ်ိဳးမ်ားကို ဘုရားတစ္ဆူ ဂူတစ္လံုး ကုိးကြယ္ေနၾကျခင္းကိုလည္း
ကြ်န္ေတာ္ အလြန္ရံြမုန္းလွပါသည္။
၂၁ ရာစု ကံရာဇာငယ္မ်ားကား အဘယ္သူတို႔ျဖစ္သနည္းဆိုသည္ကို ေဖ့စ္ဘုတ္သံုးသူတိုင္း
သိပါသည္။ အဲေလ ေဖ့စ္ဘုတ္ မပြတ္ဘဲႏွင့္လည္း သိၾကသည္သာ ျဖစ္၏။
ဆရာေဇာ္ဂ်ီက မတရားသည့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ပဲြကို ျပည္သူေတြ အဘယ္ေၾကာင့္ ညီညီညာညာ
စုေပါင္း မတြန္းလွန္ခဲ့ၾကသနည္း၊ မကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသနည္း၊ မတိုက္ဖ်က္ခဲ့ၾကသနည္း ဟု မခ်င့္မရဲ
ဆိုခဲ့၏။
ယခုေရာ ဘာထူးပါသနည္း။
မဟုတ္သည့္စနစ္ႀကီးကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ ယေန႔ထိိတိုင္ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကေသးသည္။
အျခားမဟုတ္ပါ။ ယခုတိုင္ က်င့္သံုးေနေသးေသာ မေအာင္မရိွ ငါ့တပိ ပညာေရးစနစ္
ျဖစ္ပါသည္။
ဤစနစ္ကို ကြ်န္ေတာ္လည္းမႀကိဳက္၊ ခင္ဗ်ားတို႔လည္းမႀကိဳက္၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားလည္းမႀကိဳက္၊
ဆရာဆရာမမ်ားလည္း မႀကိဳက္။
သို႔ႏွင့္ေတာင္မွ သည္စနစ္ဆိုးႀကီးသည္ ယေန႔ထိတိုင္ အဘယ္ေၾကာင့္ သက္ဆိုးရွည္ေနရဘိသနည္း။
သူငယ္တန္းကေန ၉ တန္းထိ ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္လာခဲ့၊ အေအာင္ေပးခ်င္သလို ေပးလာခဲ့ၿပီးမွ
ဘာတဲ့ ဟုိ ဆယ္တန္းေအာင္ခ်က္ နည္းတဲ့ေက်ာင္းက ဆရာဆရာမေတြ ဘာလုပ္ရမည္ဆိုလား အမိန္႔ထုတ္သတဲ့။
ကြ်ႏု္ပ္ကေတာ့ ရယ္လိုက္ခ်င္ပါ၏။
ဆရာေဇာ္ဂ်ီေျပာသကဲ့သို႔ပင္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကား အဘယ္ေၾကာင့္
အလြန္ အ,ၾက။ န,ၾကရဘိသနည္း။
မဟုတ္သည့္စနစ္ႀကီးကို အဘယ္ေၾကာင့္ ေျမလွန္မပစ္ရဲၾကဘိသနည္း။
ဘာစာတစ္လံုးမွ မတတ္သည့္ေက်ာင္းသားကို စာေမးပဲြခ်ပစ္ရမွာ အဘယ္ေၾကာင့္
သည္မွ် ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရံံြ႔ေနၾကရ ဘိသနည္း။
ဆရာဆရာမမ်ားအား စာသင္ၾကားေရးကို ဖိဖိစီးစီးမလုပ္ေစဘဲ အျခားကိစၥမ်ားျဖင့္
အဘယ္ေၾကာင့္ အလုပ္ရႈပ္ေစရဘိသနည္း။
ေက်ာင္းသားမ်ား တကယ္စာတတ္ေျမာက္ေရးကို ဦးစားမေပးဘဲ အဘယ္ေၾကာင့္ ေက်ာင္းၿပီးသည့္ဦးေရကို
ဦးစားေပးခ်င္ရဘိ သနည္း။
(၃) ႏို႔မပါေသာ ႏို႔ဘူး၊ ႏြားမ မရိွေသာ ႏို႔ထုတ္လုပ္ေရးၿခံမ်ားႏွင့္
ဖိုးတြမ္တီးတို႔အေၾကာင္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ဝန္က ႏို႔စားႏြားၿခံစစ္တာ ႏြားထီးေတြခ်ည္းေတြ႔တယ္ ဆိုေတာ့
ဝိုင္းဝန္းေလွာင္ေျပာင္၊ ဟားတုိက္ရီေမာၾကေလ၏။
အသင္တို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဟားတုိက္ရီေမာၾကရဘိသနည္း။
ဤသည္မွာ အလြန္ရွက္စရာေကာင္းလွသည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု မဟုတ္ေလာ။
သို႔ေသာ္ ဤသည္မွာ ထူးဆန္းလွသည့္ ကိစၥတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါေလ။ အဲေလ၊ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာဆုိရင္ေတာ့
ထူးခ်င္ ထူးေပမေပါ့။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ သည္လို ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြ အမ်ားအျပား ႀကံဳခဲ့ၾကရဖူးပါၿပီ။
ကြ်ႏု္ပ္ကေတာ့ Rဇာနည့္ သီခ်င္းကိုသာ ဟစ္လိုက္ခ်င္ပါ၏။
ေနာက္ထပ္ လာခ်င္လာပါ မထူးဆန္းေတာ့ပါ . . .
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဟုိးငယ္စဥ္ ကေလးဘဝကတည္းက စပါးမ်ား စံကြက္ရိတ္ေတာ့မည္ဆိုေတာ့
ဟိုဘက္လယ္ကြက္ထဲက စပါးေတြ စံကြက္ရိတ္မည့္ အကြက္ထဲ ေျပာင္းစိုက္သည္။ တစ္ဧကကို တင္း ၁၀၀
ေလာက္ထြက္ဘို႔ကေတာ့ ရီတာေပါ့၊ ရီတာေပါ့။
အၿမဲတေစ ေျပာင္သလင္းခါေနသည့္ သမဝါယမဆုိင္မ်ားမွာ လူႀကီးလာေတာ့မည္ဆို
ပဲေတြႏွင့္ ဆန္ေတြႏွင့္ ၾကက္သြန္ေတြႏွင့္ စည္စည့္ကုိ ေဝလို႔။ ေဈးမ်ားမွာလည္း အလြန္ခ်ဳိလွ၏။
ပုရြက္ဆိတ္တက္မွာေတာင္ ေၾကာက္ရသည္။
ဒါ ဘာဟုတ္ေသးတံုး။
ဒို႔ဝန္ႀကီးက အပင္ေတြ စိမ္းစိုေနမွႀကိဳက္တယ္ဆိုကာ အပင္ေတြကို ေရေဆးအစိမ္းေတြ
ေရေဖ်ာ္ကာ ျဖန္းသည္။
တစ္သက္လံုး ဖုန္တက္ေနခဲ့ေသာ မီဒီယာရြမ္း ဆိုတာႀကီးမွာ လူႀကီးေတြလာေတာ့
ေသာက္ကယိုးနဲ၊ တီဗီေတြႏွင့္ ေအာက္စက္ ေတြႏွင့္။ ကြန္ျပဴတာေတြနွင့္။ ေအာင္မယ္၊ တေခ်ာက္ေခ်ာက္နဲ႔
ကြန္ျပဴတာရိုက္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးေတြေတာင္ ရိွေသး။ အဟိ။
ႏို႔စားေမြးျမဴေရးျခံမွ ႏြားထီး ဆိုသည္မ်ားမွာလည္း ယခင္က ရိွခ်င္မွေတာင္ရိွမည္။
ၿမိဳ႔ေတာ္ဝန္တို႔ လာစစ္မည္ဆိုေတာ့မွ -
ဟဲ့၊ လူႀကီးလာမတဲ့။ လုပ္ၾကပါဦး အရပ္ကတို႔။
ဟဲ့ - ငေခြး။ ဟိုဘက္ၿခံက ႏြားေတြ သြားငွားေခ်စမ္း။
ဟာ ဘႀကီးကလည္း၊ ဟိုဘက္ၿခံကႏြားေတြက အကုန္လံုး အထီးေတြခ်ည္းဗ်။
တယ္ ေသာက္စကားရွည္တဲ့ ေကာင္ေလးပါလား။ ထီးထီးကြာ။ သြား ဆဲြဆို ဆဲြေခ်။
ထီးထီး မမ၊ ၿခံထဲ ႏြားေတြရိွေနရင္ ၿပီးေရာ။
ႏုိ႔ညွစ္မရေသာ ႏြားထီးမ်ားကို အဘယ္ေၾကာင့္ ေမြးရမည္နည္း။ အဲေလ ေမြးထားသည့္
ႏြားထီးေတြထုတ္ေရာင္း၊ ႏို႔ျပန္ဝယ္။ ေနာက္ၿပီးမွ ဘယ္ၿခံထြက္ႏြားႏို႔လို႔ တံဆိပ္တပ္ေရာင္းလွ်င္ေတာ့လည္း
မေျပာတတ္ပါ။ သည္ကမၻာေပၚတြင္ ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ အမ်ားဆံုးလူမ်ိဳးဟု အင္တာေနရွင္နယ္ၿပိင္ပဲြလုပ္လွ်င္
ေရႊျမန္မာတို႔ ေရႊမခ်ိတ္မွာ မပူရ။
ႏို႔တစ္စက္ကမွ မပါေသာ ႏို႔ဘူးမ်ားမွာလည္း ဤအတိုင္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
အဲသဟာ ဘာလုပ္တာပါနည္း။
ေနရာတကာ ဥပေဒ၊ ဥပေဒႏွင့္။ ဥပေဒအရ အေရးမယူတိုင္း ဤကဲ့သုိ႔ခ်ည္း ညာဝါၿဖီးျဖန္း၊
တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ဖ်ံက်ကာ စားေသာက္ေနၾကေတာ့မည္ေလာ။ သိန္းတစ္ေသာင္းေလာက္ လိမ္တာကေတာ့
သည္ေခတ္မွာ အထူးအဆန္းသတင္း မဟုတ္ေတာ့။ ရိုးေနၿပီျဖစ္၏။
အသင္တို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ရသည္ကို ရွက္တတ္ၾကပါကုန္ေလာ့။ တစ္ရပ္ကြက္လံုး
နားမခံသာေအာင္ တရားပဲြေတြ တၿခိမ္းၿခိမ္း က်င္းပေနၿပီး ေပါက္တတ္ကရေတြ လုပ္ေနၾကတာေတြ
ရပ္တန္းက ရပ္ၾကပါကုန္ေလာ့။
ျမန္မာႏုိင္ငံတည္စကတည္းက ရိွခဲ့ေသာ အႏွီ အက်င့္ဆိုးမ်ားကို ယေန႔တိုင္
အဘယ္ေၾကာင့္ ဖက္တြယ္ထားခ်င္ဘိၾကရသနည္း။
ဤပံုျဖင့္ မိုးႀကီးခ်ဳပ္လိမ့္မည္။
အဲေလ အခုလည္း ခ်ဳပ္ေနပါၿပီ။
ခ်ဳပ္သမွ သန္းေခါင္ေက်ာ္လို႔ နာရီျပန္ ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ေတာင္ ထိုးေနၿပီ။
ခုထိ သည္အက်င့္မ်ားကို မေဖ်ာက္ၾကေသး။
သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း
၁ မတ္လ၊ ၂၀၁၉
No comments:
Post a Comment