Friday, May 2, 2014

လုပ္ငန္းခြင္ မေတာ္တဆမႈမ်ား (၂)

၁၁။ Sengkang worksite accident




ေသသဗိ်ဳ႔။ ဟုိကုလားေလးႏွစ္ေယာက္ေသအၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ ၂၃ ဇႏၷ၀ါရီ၊ ၂၀၁၄ တြင္ Fernvale street ရိွ Sengkang ဆိုဒ္တြင္ တရုတ္အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ ၁၉ ထပ္မွ ျပဳတ္က်ေသသည္။ မိန္းကန္ထရိုက္တာမွာ Qingjian International (South Pacific) Group Development Co. ျဖစ္၏။
            ႀကိဳတင္ပံုေလာင္းထားေသာ ေရခ်ိဳးခန္းကို ၁၉ ထပ္သို႔ တာ၀ါကရိန္းျဖင့္မ,ရာ အလုပ္သမားကိုရိုက္မိၿပီး ျပဳတ္က် ေသသည္ဟု ဆိုသည္။ ျပဳတ္က်ေသတယ္ဆိုေတာ့ အစြန္းမွာေနၿပီး ဘာ safety harness မွ ၀တ္မထားတာ ေသခ်ာလွသည္။ barricade လည္း ရိွခ်င္မွ ရိွမည္။ barricade ရိွလွ်င္ မက်ေအာင္ တားခ်င္ တားထားႏိုင္မည္။
            သူမ်ားအေၾကာင္းေျပာေတာ့ က်ဳပ္ကလည္း ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္ လွန္လွန္ေထာင္းခ်င္လာ၏။ သည္ တရုတ္ေတြကို ဘယ္လုိကိုင္တြယ္ရမွန္းမသိ။


ဤပံုမွာ ဇႏၷ၀ါရီလ ၂၁ ရက္ေန႔က ကြ်န္ေတာ္ ရိုက္ထားတာျဖစ္သည္။ သူက Block 3 ၊ ၇ ထပ္မွာ လုပ္ေနတာ။ ကြ်န္ေတာ္က Block 2 ၊ ၈ ထပ္ကေန လွမ္းရိုက္ထားတာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘေလာက္ေတြက တစ္ထပ္ကို ၆ မီတာ အျမင့္ ရိွသည္။ ၇ ထပ္ဆိုေတာ့ ၄၂ မီတာ မျမင့္ပါလား။ မီတာ ၄၀ ေလာက္က ျပဳတ္က်လို႔ကေတာ့ သည္အေကာင္ စိနျပည္ကို ေလယာဥ္လက္မွတ္မ၀ယ္ရဘဲ ခ်က္ခ်င္းျပန္ေရာက္သြားမည္။
            ေနာက္ၿပီး barricade လုပ္ပါ အတန္တန္ေျပာေနတာ တစ္ရက္နဲ႔မၿပီး၊ ႏွစ္ရက္နဲ႔မၿပီး။ ေဟာသည္မွာၾကည့္။


            လိမ့္က်ႏိုင္ေသာ ၾကမ္းျပင္စြန္းမ်ားကို လက္ရမ္းတန္းမ်ားျဖင့္ (barricade) ကာရံထားရမည္။ ပစၥည္းမ်ား ျပဳတ္မက်ေစရန္ ေျခကာျပားမ်ား (toe board) တပ္ဆင္ထားရမည္။ က်ယ္ေသာအေပါက္မ်ားကိုလည္း ကာရံထားရမည္။ က်ဥ္းေသာၾကမ္းေပါက္မ်ားကို ေသခ်ာစြာ ဖံုးအုပ္ထားရမည္။ အစြန္း၌ အလုပ္လုပ္လွ်င္ အၿမဲ safety harness ၀တ္ထားရမည္။ Life line ဆင္ေပးထားရမည္။ Life line ကိုလည္း ေသခ်ာစြာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားရမည္။ harness မွ ခ်ိတ္ကို life line ၌ ခ်ိတ္ထားရမည္။
မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား။ သည္ေကာင္ေတြကို ေျပာရဆိုရ၊ ဟိန္းရေဟာက္ရ၊ ေျပာရဆိုရႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုမ်ား လြယ္သည္မထင္လိုက္ပါႏွင့္။

၁၂။ NTU fatal accident


ေနာက္ေန႔ ၂၄ ဇႏၷ၀ါရီ၊ ၂၀၁၄။ နန္ယန္းတကၠသိုလ္၊ လူေနတိုက္ခန္းအမိုးေပၚ၌ ရိွေသာ ေရကန္ကို သန္႔ရွင္းေရး လုပ္မည့္ အသက္ ၄၉ ႏွစ္အရြယ္ (အင္ဒိုနီးရွား?) အလုပ္သမားတစ္ဦး ျပဳတ္က်ကာ ေသခဲ့သည္။ သူ႔ဆူပါဗိုက္ဆာေျပာစကား အရ ၎မွာ အလြန္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနၿပီဆို၏။ မူးမိုက္ၿပီး ျပဳတ္က်တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
သူ႔အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ကေလးမ်ားမွာ အင္ဒိုနီးရွားတြင္ေန၏။ သူက မေလးရွားႏိုင္ငံ ဂ်ိဳဟိုးတြင္ေနကာ ေန႔စဥ္ စင္ကာပူသို႔ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္လာကာ အလုပ္ဆင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာအပတ္က ရင္ဘတ္ေအာင့္သျဖင့္ ဆရာ၀န္ဆီသြားျပေသးသည္ဟု သူ႔ႏွမက ေျပာသည္။ သူတို႔မ်ိဳးရိုးထဲမွာ ႏွလံုးေရာဂါ ရိွသျဖင့္ heart attack လားမေျပာႏုိင္။
            သည္ဟာကိုမူ workplace accident ဟု ေျပာဘုိ႔ခက္ပါသည္။ အလုပ္ထဲတြင္ေသတာျဖစ္သည့္အတြက္ အာမခံ ေလ်ာ္ေၾကးေတာ့ ေတာင္းလို႔ရႏုိင္ပါသည္။

၁၃။ Paya Lebar scaffolding collapse


၂၈ ဇႏၷ၀ါရီ၊ ၂၀၁၄ ေန႔၊ နံနက္ ၁ နာရီခဲြခန္႔ တြင္ Paya Lebar ၌ ျငမ္းစင္ၿပိဳက်၏။ ဘန္းဂလားအလုပ္သမား တစ္ဦးေသ၊ တစ္ဦး ဒဏ္ရာရသည္။ ေလးထပ္တြင္ရိွေသာ တိုင္ႏွင့္ယက္မမ်ားအား ကြန္ကရိေလာင္းေနစဥ္ ၿပိဳက်ျခင္း ျဖစ္၏။ စုစုေပါင္း ၄ ဦးအလုပ္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂ ဦးမွာ အခ်ိန္မီထြက္ေျပးႏိုင္သျဖင့္ လြတ္သြားသည္။ ျဖစ္ႏုိင္သည္မွာ ထုိျငမ္းစင္မ်ား သည္လည္း ေဖာင္၀ပ္ကိုေထာက္ထားေသာ ျငမ္းမ်ားျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဤသည္ကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေဖာင္၀ပ္ႏွင့္ျငမ္းစင္ၿပိဳက်မႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ေနသည္ ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
            ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၃ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႔တြင္ ျငမ္းစင္ၿပိဳက်၍ လူ ၇ ဦး ေသဆံုးခဲ့ရ သည္။ ဤသည္ကို ေပါ့ေသးေသးေလး မမွတ္ပါႏွင့္။ ထုိသူမ်ားသည္ မိမိ မိသားစုကို လုပ္ေကြ်းသမႈျပဳေနသူမ်ား ဆိုသည္ကို မေမ့ပါလင့္။ ထိုသူမ်ားမရိွေတာ့လွ်င္ ထုိသူ၏ မိသားစု အဘယ္မွ် ဒုကၡေရာက္လိုက္ေလမည္နည္း။
            အထက္၌ ေသဆံုးခဲ့ေသာ ဘန္းဂလားကုလားေလးမ်ား၏ မိသားစုမ်ားေရာ။ သူတို႔၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အားလံုး စင္ကာပူ လာလုပ္ေနၾကသည္မွာ ပိုက္ဆံရွာဘို႔အတြက္မဟုတ္ပါလား။ ၎တို႔၏ လုပ္စာကို မီွခိုစားေသာက္ေနရေသာ သူတို႔မိသားစု မ်ားကို ကိုယ့္ေနရာမွာထားၿပီး နည္းနည္းေလာက္ ငဲ့ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ေသာ ဒုကၡမ်ိဳးစံုႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရမည္ကို အသင္တို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ပါလိမ့္မည္။
            လူဟူသမွ် အားလံုးတြင္ သူ႔အတုိင္းအတာႏွင့္သူ၊ တန္ဘိုးရိွၾကသည္ခ်ည္း။ လမ္းေဘးတြင္ ျမက္ရိတ္ေနေသာ    ေကာင္ကေလးေတြသည္လည္း သူ႔မိသားစုအတြက္ တကယ့္သူရဲေကာင္းႀကီးမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ျဖစ္သလို စား၊ ျဖစ္သလိုေနၿပီး ကိုယ့္မိသားစုကို ျပဳစုလုပ္ေကြ်းေနၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ အားလံုးကို တန္ဘိုးထားပါ။ ငါကမွ၊ သူကမွဟု မခဲြျခားပါႏွင့္။ သန္းႏိုင့္သီခ်င္းလို “လူဟာလူဘဲ၊ ေျပာစမ္း ဘာကြာလို႔လဲ။ ဆင္းရဲသားေလးလည္း လူပါဘဲ။ ဂုဏ္မရိွလို႔၊ ေငြမရိွလို႔ လူျဖစ္လ်က္နဲ႔ ႏွိမ္ခ်င္တယ္”


၁၄။ Scaffolding Collapse case at Palawan Beach on Sentosa

            MOM မွ လူႀကီးမင္းမ်ားကို ရင္တုန္၊ ႏွလံုးတုန္ျဖစ္ေစေသာ ေနာက္အက္ဆီးဒင့္တစ္ခုမွာ နာမည္ႀကီး ဆင္တိုစာ Palawan Beach ရိွ Family Entertainment Centre ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၌ ျဖစ္၏။ ၂၉ ဇႏၷ၀ါရီ၊ ၂၀၁၄ မြန္းလဲြ ၃း၁၅ နာရီခန္႔တြင္ ကြန္ကရိယက္မတစ္ခုကို ေထာက္ထားေသာ ျငမ္းစင္ၿပိဳက်ျခင္းျဖစ္၏။ တရုတ္အလုပ္သမားတစ္ဦး ေသၿပီး ၁၀ ဦး ဒဏ္ရာရသည္။ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လိုျဖစ္သည္ကို ေဖာ္ျပမထား။ မိန္းကန္ထရိုက္တာမွာ Debenho Pte Ltd ျဖစ္၏။ အက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ေတာ့ အလုပ္ရပ္မိန္႔ (Stop Work Order) ထုတ္သည္။
            ယခုအခ်ိန္ထိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၌ လူေသမႈမွာ သည္ႏွစ္ထဲတြင္ပင္ ၉ ဦး ရိွၿပီ။ ၿပီးခဲ့ေသာ campaign ၌ Workplace Safety and Health Council ၏ ေဆာင္ပုဒ္မွာ "Work safely. Your family awaits your return" ျဖစ္၏။ ယခု ေသသြားေသာသူမ်ား အဘယ္ကဲ့သို႔ ၎တို႔အိမ္သို႔ ျပန္ပါေတာ့မည္နည္း။ ေသဆံုးသူ၏ မိသားစုမ်ား ရင္က်ိဳးေပေရာ့။


ေနာက္ေန႔တြင္ MOM Acting minister Mr. Tan Chuan-Jin ထိုေနရာသို႔ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈသည္။ ယခုႏွစ္ထဲတြင္ပင္ accident ၆ ခု ျဖစ္ၿပီးၿပီ။ ၅ ခုမွာ ေဖာင္၀ပ္ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ accident မ်ားျဖစ္၏။

၁၅။ Jurong Reclamation Plant Crane Topple

            ၆ မတ္လ၊ ၂၀၁၄ ေန႔လည္က အသက္ ၇၀ ခန္႔ရိွၿပီျဖစ္ေသာ ကရိန္းေမာင္းသူအဖိုးႀကီးမွာ ေန႔လည္ေန႔ခင္း ထမင္းစားနားသြားခ်ိန္တြင္ ထေရလာသြားရန္ လမ္းရွင္းသည့္အေနႏွင့္ out rigger ကို သြင္းထားခဲ့သည္။ ထမင္းစားနားခ်ိန္က ျပန္လာေတာ့ ျပန္မထုတ္မိ။ out rigger မထုတ္ဘဲ ပစၥည္းမလိုက္ေတာ့ ကရိန္းလဲေတာ့သည္။ အဖိုးႀကီးဆုိေတာ့ out rigger ျပန္ထုတ္ဘို႔ ေမ့သြားတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ။
            အက္ဆီးဒင့္ဆိုတာ လုပ္သက္ဘယ္ေလာက္ရိွၿပီဆိုသည္ႏွင့္မဆိုင္။ သူ႔စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမလိုက္နာလွ်င္ ျဖစ္မွာ ေသခ်ာသည္။ သည္ေတာ့ ငါတို႔က လုပ္စားလာတာ အံခြေနၿပီဟု ဇြတ္မျငင္းပါႏွင့္။ ျဖစ္ေတာ့မွ သိမည္။


၁၆။ Fatal Accident at Joo Koon Road Worksite

၂၂ မတ္လ၊ ၂၀၁၄ မနက္ ၉ နာရီေက်ာ္ေလာက္တြင္ Joo Koon ၌ လူေသေသာ အက္ဆီးဒင့္တစ္ခုျဖစ္သည္။ မိန္းကြန္းမွာ Eng Lee Engineering ျဖစ္၏။ ေဆာက္လုပ္ဆဲ ၃ ထပ္အေဆာက္အဦမွာ ေနာက္ ၂ ပတ္ေလာက္ဆို ၿပီးေတာ့မည္။
အသက္ ၂၃ ႏွစ္ရိွ စက္ျပင္အိႏိၵယအလုပ္သမားေလးမွာ boom lift ကို စစ္ေဆးေနရာမွ ရုတ္တရက္ boom lift ေနာက္သို႔ေရြ႔လာကာ crawler crane ႏွင့္ boom lift အၾကားညပ္ၿပီး ေသဆံုးရျခင္းျဖစ္သည္။ ေရွးတံုးက ျမန္မာေတြကေတာ့ နန္းေတာ္စေသာ အေဆာက္အဦႀကီးႀကီးတစ္ခုေဆာက္လွ်င္ လူကို စေတးရသည္ဆို၏။ ကံဆိုးသူ ေမာင္ရွင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ထုိ နန္းေတာ္ေစာင့္စာ ေကြ်းသည္။ ယခု သည္ကုလားကေလးလည္း သည္စက္ရံုေစာင့္ဘို႔မ်ား စေတးခံရေလသလားဟု ကြ်ႏ္ုပ္မွာ မဆီမဆိုင္ ေတြးေနမိေလေသာ ဟူသတတ္။
            စက္ဟူသည္ မည္သည့္အခ်ိန္ ထေဖာက္မည္မွန္း သိရတာ မဟုတ္။ မည္သည့္အခါမွ မယံုကိုးပါႏွင့္။ MH370 ကိုပဲၾကည့္ပါ။ ခုထိ ရွာမေတြ႔ေသး။ (ဟင္၊ ဘာမွလည္းမဆိုင္ဘူး။)



 သည္ေတာ့ မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား။ ကားေနာက္တုိ႔၊ ကားေအာက္တို႔၊ ကားအစြန္းတို႔၊ ေဖာက္ကလစ္ေနာက္တို႔၊ ဆစ္ဆာလစ္၊ ဘြန္းလစ္တို႔အနားမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မေနပါေလႏွင့္။ မေတာ္လိမ့္လာပါက၊ သို႔မဟုတ္ ေမာင္းသူက လူရိွမွန္းမသိဘဲ ေနာက္ဆုတ္လိုက္လွ်င္ ကိုယ္က်ိဳးမနည္းပါလား။
ေနာက္ၿပီး ေဖာက္ကလစ္က ေဖာက္ေပၚ၊ ဘယ္ေတာ့မွ တက္မရပ္ပါေလႏွင့္။ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပ်က္ၿပီး ျပဳတ္က်လွ်င္ ေသႏုိင္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္လကပင္ ေျမသယ္သည့္ ထရပ္ကားကို ေျမထည့္သည့္ tipper ႀကီးေျမွာက္လွ်က္ စစ္ေဆးေနရာ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္ပ်က္ၿပီး ျပဳတ္က်သည့္အတြက္ ေခါင္းကို ျငဳပ္ဆံုထဲထည့္ေထာင္းသလိုျဖစ္ကာ ေမာင္းသူေသခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္ မဟုတ္ေလာ။

၁၇။ Crane topples over at SBF Center worksite in Tanjong Pagar



၂၅ မတ္လ၊ ၂၀၁၄ ရက္ေန႔ ညေန ၇း၁၀ နာရီေလာက္တြင္ Tanjong Pagar ရိွ SBF Center လုပ္ငန္းခြင္၌ ကရိန္း လဲၿပိဳမႈျဖစ္သည္။ (လာျပန္ၿပီ ကရိန္း) တစ္ဦးမွေတာ့ ဒဏ္ရာအနာတရမျဖစ္။
အနီးရိွ ၃၄ ထပ္တိုက္ေပၚတြင္ တီဗီၾကည့္ေနသူ မစၥတာကယ္ရီမွာ ၀ုန္းကနဲ အသံံႀကီးၾကားလိုက္ေတာ့ အထိတ္ တလန္႔ထၾကည့္၏။ ကရိန္းေပၚမွ အလုပ္သမားေလးတစ္ေယာက္ ေလွခါးေထာင္တက္လာတာ ေတ႔ြရသည္။ လူ ၂၀ ခန္႔ ၀ိုင္းအံုၾကည့္ေနတာ ေတ႔ြရသည္ဆို၏။ သို႔ေသာ္ “ေကာင္ေလးေတြ၊ ေတြ႔ကရာေတြ ေလွ်ာက္မေျပာနဲ႔” ဟု အလုပ္သမားမ်ားကို မွာထားေၾကာင္း Straits Time ကို ေျပာသည္ဆုိ၏။ (ပါးတယ္ေနာ္၊ လွပ္ေနတာပဲ။)
ယခုအခ်ိန္ထိဆိုလွ်င္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း၌ လုပ္ငန္းခြင္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ လူေသမႈ ၁၃ မႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဇႏၷ၀ါရီတစ္လထဲတြင္ပင္ လုပ္ငန္းခြင္မေတာ္တဆမႈ ၇ မႈျဖစ္ခဲ့၏။  
ကရိန္းကဲ့သို႔ heavy machinery မ်ားကို ေျမက်င္းမ်ားအနီး ရပ္မထားရ။ ေျမၿပိဳက်ကာ ယခုကဲ့သို႔ ကရိန္း၊ ေျမတူးစက္ စသည္တို႔ လဲက်တတ္သည္။

၁၈။ Fatal Accident at Jalan Tukang in Jurong



၃၁ မတ္လ၊ ၂၀၁၄ ညေန ၆း၄၀ ေလာက္တြင္ Jurong ရိွ Jalan Tukang လုပ္ငန္းခြင္၌ အေပၚမွျပဳတ္က်လာေသာ ပစၥည္း (falling object) ျဖင့္ခိုက္မိ၍ အသက္ ၃၉ ႏွစ္ရိွ ဘန္းဂလားအလုပ္သမားတစ္ဦး ေသဆံုးခဲ့သည္။ ျဖစ္ပံုမွာ ၎သည္ ပထမထပ္တြင္ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ၆ ထပ္မွ က်လာေသာ ၁၅ ကီလိုခန္႔ေလးသည္ သစ္သားေခ်ာင္းျဖင့္ ေခါင္းကိုရိုက္မိကာ ေသဆံုးရျခင္းျဖစ္၏။ ၎မွာ ၀န္ခ်ီရာ၌ အခ်က္ျပသူ (singal man) ျဖစ္ၿပီး စင္ကာပူေရာက္တာ ၈ လပဲရိွေသးသည္။ သည္ အသားေခ်ာင္း မည္ကဲ့သို႔ ျပဳတ္က်လာသည္ကို စံုစမ္းစစ္ေဆးဆဲ ျဖစ္၏။
            သည္မွာလည္း ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္ လွန္ေထာင္းစရာ ေပၚလာျပန္ၿပီ။ တျခားဟုတ္ပါရိုးလား။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေန႔တိုင္းေခါင္းကိုက္ေစသည့္ ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြ တရုတ္ကန္ထရိုက္တာ CRF (Chan Rong Fen) ျဖစ္၏။ ခ်န္ေရာင္ဖန္းသာ မရိွလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လုပ္စရာအလုပ္ေတာင္ မယ္မယ္ရရ ရိွမည္မဟုတ္။ ေအာက္ကပံုကိုၾကည့္ပါ။
            ဉာဏ္ႀကီးရွင္တို႔က ေနာက္တစ္ေနရာသို႔ သယ္မည့္ပစၥည္းကို ကရိန္းႏွင့္သယ္ရာတြင္ သယ္ရလြယ္ေအာင္ တစ္ခါတည္း အစြန္း၌ လာပံုထားသည္။ သူ႔ေယာကၹ ကရိန္းက ဘယ္ေနမွန္းမသိေသး။ ဟဲ့အေကာင္၊ ဟိုအထဲမွာ အရင္ပံု။ ေနာက္ၿပီးမွ ဟိုက္ေျဒာလစ္ဂ်က္နဲ႔ သယ္လာ ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာ၏။ ေျပာတံုးခဏ ျပန္သယ္သြားသည္။ ေနာက္ ဒံုရင္း၊ ဒံုရင္း။
            ဤပံုတြင္ၾကည့္ပါ။ ေဖာင္၀ပ္ဆင္သည့္ အေခ်ာင္းႀကီးေတြ။ သူတို႔ပံုထားတာ ၅ ထပ္မွာ။  သည္ယက္မႀကီးေတြသာ ျပဳတ္က်လို႔ကေတာ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို မွန္လွ်င္ ပဲြခ်င္းမၿပီးပါေလာ။



နိဂံုး

            ဤသည္မွာ ေလာေလာလတ္လတ္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္းခြင္ မေတာ္တဆမႈအေၾကာင္း စုေဆာင္းတင္ျပခ်က္ျဖစ္၏။ အက္ဆီးဒင့္ဆိုတာ မျဖစ္မီက တားရသည္။ ျဖစ္ၿပီးမွဆိုလွ်င္ေတာ့ တစ္သွ်ဴးသာ အထုပ္လုိက္ပို႔လုိက္ေပေတာ့။ လြန္သြားၿပီ။ အယ္မယ္ေလး ေမာင္ဟိုဒင္းရဲ့၊ အေသေစာလို႔ ႏွေျမာလွခ်ည့္ ေအာ္ငိုေနလို႔ ျပန္ရွင္လာမွာမဟုတ္။ မလြန္မီက ႀကိဳတား ထားရသည္။ ဤသည္မွာ safety personnel မ်ားႏွင့္ခ်ည္းဆိုင္တာ မဟုတ္။ အသင္တို႔ ကိုယ္ႏိႈက္မွာလည္း တာ၀န္ရိွသည္။ safety က ေသေအာင္ေျပာေန။ သင္တုိ႔မလုိက္နာလွ်င္ သင္တို႔ ျပဳတ္က်ဘို႔ပဲ ရိွသည္။
            သည္ေတာ့ သြားသတိ၊ လာသတိ၊ စားသတိ၊ အိပ္သတိ (ဟုတ္ေပါင္) အစစ သတိ၀ီရိယရိွၾကပါဟု ေျပာရင္း နိဂ်ံဳးခုပ္ (ဟုတ္ေပါင္) နိဂံုးခ်ဳပ္ပါသတည္း။ (မခ်ဳပ္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ သန္းေခါင္ရိွေနၿပီ။ နက္ျဖန္ အလုပ္သြားရဦးမွာ။)

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၆ - ၄ - ၂၀၁၄
ည သန္းေခါင္

ေတာင္းပန္ျခင္းႏွင့္ ေမတၱာရပ္ခံျခင္း

မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား -

လုပ္ငန္းခြင္မေတာ္တဆမႈမ်ားအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ (ေသာက္၊ ဂန္းမသား စေသာ) ရိုင္းစိုင္းသည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါသြားေၾကာင္း ယခု ရထားေပၚတြင္ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့မွ သတိျပဳမိပါသည္။ သည္ေဆာင္းပါးမ်ားကို အေတာ္မ်ားမ်ားက ရွယ္ထားသည့္အတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ့္မွာ အေတာ္အထိတ္တလန္႔ျဖစ္သြားပါ၏။
ထို႔အတြက္ စာဖတ္သူအားလံုးကို အထူးေတာင္းပန္အပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ား။ (ဂ်ာနယ္ေတြပို႔မဲ့ ေဆာင္းပါးေတြဆိုရင္ေတာ့ ႏွစ္ခါျပန္၊ သံုးခါျပန္ ဖတ္။ စိတ္ႀကိဳက္ျပင္ၿပီးမွ ပို႔တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ မ်က္ႏွာစာအုပ္ဆိုေတာ့ သိပ္အေလးမထားမိလို႔ ျပန္မဖတ္ဘဲ ေရးၿပီးၿပီးခ်င္း တင္လုိက္လို႔ သည္လိုျဖစ္သြားရတာပါခင္ဗ်ာ။)
            ယခု ထိုအသံုးအႏႈန္းအားလံုးကို ျပန္ျပင္လုိက္ပါသည္။ ရည္ညႊန္းအေနႏွင့္သံုးစဲြရန္ ကူးယူထားသူမ်ားအားလည္း ယခင္က ပို႔စ္အေဟာင္းမ်ားအားဖ်က္ပစ္ၿပီး ယခုျပင္ထားေသာ အသစ္မ်ားကို ျပန္လည္ကူးယူပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
ေနာင္တြင္ ဤကဲ့သို႔ေသာ မသင့္ေတာ္သည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားေတြ႔ပါက မေထာက္ညွာဘဲ ခ်က္ခ်င္းေ၀ဘန္အႀကံျပဳၾကပါ ရန္လည္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေအးၿငိမ္း


No comments: